$$$PGS$$$ ¡MMMultiyear!🧨🧨🧨
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
25.04.2023 kl 16:51
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
oppturen
Hva er dette da ?
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/busca_intr.html?search=3D#
Er det slik avtale de søker ?
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-signs-multi-year-multiclient-library-access-agreement-with-shell2/
Hva er dette da ?
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/busca_intr.html?search=3D#
Er det slik avtale de søker ?
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-signs-multi-year-multiclient-library-access-agreement-with-shell2/
Redigert 25.04.2023 kl 14:09
Du må logge inn for å svare
VantageVolante
17.04.2023 kl 08:01
4702
Ser nå på Marine Traffic at de er igang med å legge ut i UK.
Navigational Status:
Restricted Manoeuvrability
Speed/Course:
3.9kn / 275°
Navigational Status:
Restricted Manoeuvrability
Speed/Course:
3.9kn / 275°
VantageVolante
17.04.2023 kl 08:05
4665
Slettet brukerskrev Takk for info Vantage V.
Bare hyggelig. Jeg ser frem til denne kontrakten blir meldt, da jeg mener den vil være med på å få opinionen inkl finanspressen til å forstå at seismikk er så mye mer enn å lete etter olje og gass.
Jeg fant dette på PGS Investor igår, angående dette. Det er postet som et svar til Espen Teigland sin artikkel om TGS/PGS i helgen:
"Bra artikkel. Men det er et moment som dessverre "aldri" kommer frem: 4D. Det gjengse oppfatningen blandt folk flest, men også journalister, er at seismikk dreier seg om å finne olje og gass. 4D (produksjonsseismikk) står for, ifølge PGS, nesten 50% av kontraktsseismikken. Brasilkontrakten på ca 100 mill USD er f.eks 4D. Jeg visste ikke dette selv engang før en stund etter jeg investerte. Jeg trodde 4D var en type avansert seismikk, ikke at det utelukkende egentlig er 3D ved produserende områder der den 4. dimensjonen er TID. I tillegg synes jeg CCS og havvind kommer lite frem, altså at PGS også er en del av fornybart via deres New Energy. Jeg håper dette blir tatt tak i, for jeg kan garantere at de færreste vet at seismikk er BETYDELIG mer enn bare leteseismikk. Takk 😊👍"
Jeg fant dette på PGS Investor igår, angående dette. Det er postet som et svar til Espen Teigland sin artikkel om TGS/PGS i helgen:
"Bra artikkel. Men det er et moment som dessverre "aldri" kommer frem: 4D. Det gjengse oppfatningen blandt folk flest, men også journalister, er at seismikk dreier seg om å finne olje og gass. 4D (produksjonsseismikk) står for, ifølge PGS, nesten 50% av kontraktsseismikken. Brasilkontrakten på ca 100 mill USD er f.eks 4D. Jeg visste ikke dette selv engang før en stund etter jeg investerte. Jeg trodde 4D var en type avansert seismikk, ikke at det utelukkende egentlig er 3D ved produserende områder der den 4. dimensjonen er TID. I tillegg synes jeg CCS og havvind kommer lite frem, altså at PGS også er en del av fornybart via deres New Energy. Jeg håper dette blir tatt tak i, for jeg kan garantere at de færreste vet at seismikk er BETYDELIG mer enn bare leteseismikk. Takk 😊👍"
"Og du kan fritt la være å tro jeg har mine kilder, men jeg kan allikevel fortelle at kontrakten på 170 dager P-cable utenfor New York har de faktisk fått. Jeg vet også hvorfor den ikke har blitt meldt enda, men kan ikke gå i dybden på det offentlig annet enn å si det har med å gjøre at jobben er såpass langvarig at den aller første og mindre havvindjobben utenfor UK vil gi tekniske signaler om eventuelle småjusteringer av dette nye utstyret. Nå er de på plass der borte, men har ventet på været i helgen ifm utleggelse av P-cable streamerene.
Det er ikke mange skuddene som skal til før de har en del svar, ergo forventes New York å bli meldt før Q1 rapport."
-Lukter Kontrakt mot slutten av uka dette ... ALLE vil inn nå, av flere grunner.
Det er ikke mange skuddene som skal til før de har en del svar, ergo forventes New York å bli meldt før Q1 rapport."
-Lukter Kontrakt mot slutten av uka dette ... ALLE vil inn nå, av flere grunner.
🖖
VantageVolante
17.04.2023 kl 08:16
4592
Joda, men jeg har sluttet med å gi konkrete tidspunkter annet enn innenfor en sannsynlig tidsramme.
Jeg glemmer aldri Egyptkontrakten som ble meldt ETTER at de beviselig la ut streamere til jobben. Men den kom til slutt.
Igjen, må lytte til Pedersen når han selv sier: En ting er hva vi vet, en annan ting er hva/når vi melder. Sånn ca det var hans ord i høst
Jeg glemmer aldri Egyptkontrakten som ble meldt ETTER at de beviselig la ut streamere til jobben. Men den kom til slutt.
Igjen, må lytte til Pedersen når han selv sier: En ting er hva vi vet, en annan ting er hva/når vi melder. Sånn ca det var hans ord i høst
Det som kommer ned fra kildene pleier stemme ja, om det er fra båt eller kontor så vet man hvertfall når man MÅ være inne. (Selv gjør jeg det helt enkelt og er alltid inne for å være sikker på å få med hele kaken. En strategi som kommer med både glede og skuffelser. Dagtrading tenker jeg ikke engang på, men hadde jeg swingtradet ville jeg definitivt ha fortet meg inn for å få med DEN STORE 3 MÅNEDERS OPPTUREN!)
Redigert 17.04.2023 kl 08:22
Nå kommer sykkelen med firkantede hjul!
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/3Eoaeq/skal-ha-funnet-opp-hjulet-paa-nytt?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row7_pos1&utm_medium=dre-643cccb162a8ffbd318b78fc
Men for de som ikke ønsker slite seg ut med fixe ideer, og raskt forkastede diller; anbefales å kjøre basic (inn med gryna, og gjøra på noe annet)
PGS - Longers Paradi$é🏖
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/3Eoaeq/skal-ha-funnet-opp-hjulet-paa-nytt?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row7_pos1&utm_medium=dre-643cccb162a8ffbd318b78fc
Men for de som ikke ønsker slite seg ut med fixe ideer, og raskt forkastede diller; anbefales å kjøre basic (inn med gryna, og gjøra på noe annet)
PGS - Longers Paradi$é🏖
Redigert 17.04.2023 kl 08:44
Attention: all passengers proceed to gate✈️
Bennyfyfasan
17.04.2023 kl 08:54
4086
Jeg er fornøyd om vi beveger oss sidelengs frem til den 27 april. Da tror jeg forklaringene rundt både resultat og fremtid blir såpass positivt fremstilt at man får en fin oppgang.
Pen start idag, dette går veien 👍
Hadde vært perfekt med melding om at de starter med tilbakekjøp av aksjer nå..
Bmwx1
17.04.2023 kl 09:18
3701
Hvorfor all haussinga? Har vært haussing fra ts nå fra 13kr og ned på 8 tallet. Når er det på tide og innse at dette var feil?
Bmwx1
17.04.2023 kl 09:18
3816
Slettet brukerskrev Hadde vært perfekt med melding om at de starter med tilbakekjøp av aksjer nå..
Må nok ha litt penger til dette og som du vet sliter fortsatt PGS med luksusfellen og rente på 14%
Hvordan ligger vi an med bookingen for Q2? Var vel 16 «vessel months» pr.12 januar.
4 skritt frem og så 3 tilbake hele veien. Nå har vi akkurat vært 3 skritt tilbake ... endel av oss ser nå 4 skritt frem ...
oppturen
17.04.2023 kl 09:26
3759
Slettet brukerskrev Hvordan ligger vi an med bookingen for Q2? Var vel 16 «vessel months» pr.12 januar.
Den er på 19 +. 😀
Hardly
17.04.2023 kl 09:44
3504
ABG Sundal Collier nedjusterer kursmålet på PGS til 12 kroner per aksje, fra 13 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling. Det kommer frem i en oppdatering fra meglerhuset, skriver Infront TDN Direkt.
DNB Markets gjentar samtidig sin salgsanbefaling med kursmål 5 kroner, ifølge en oppdatering.
«Vi er fortsatt tidlig i en oppgang, og husk at store avvik på kvartalsbasis er normen for late-sales», skriver ABG Sundal Collier, som peker på at de totale multiklientinntektene til TGS og PGS var opp 17 prosent i første kvartal, til tross for svake late-sales.
«Dette viser at oljeselskapenes investeringer i seismikk fortsatt vokser og vi tror det er viktig å fremheve at late-sales er volatilt», skriver meglerhuset.
DNB Markets mener det er vanskelig å overse at PGS' late-sales i første kvartal ble mer enn halvert mot fjoråret og var blant de svakeste noensinne, selv om sektoren var svak generelt etter makrostøy i mars og oljeprisfall.
«Med tanke på at egenkapital-storyen og runway for likviditet er sterkt avhengig av late-sales ser vi på oppdateringen som et tilbakeslag for investeringscaset, som øker usikkerheten rundt selskapets balanse. Etter vårt syn bør dette i økende grad reise spørsmål om PGS kan dekke sin gjeld som forfaller i mars neste år uten å tilføre ny kapital», heter det fra meglerhuset.
DNB Markets gjentar samtidig sin salgsanbefaling med kursmål 5 kroner, ifølge en oppdatering.
«Vi er fortsatt tidlig i en oppgang, og husk at store avvik på kvartalsbasis er normen for late-sales», skriver ABG Sundal Collier, som peker på at de totale multiklientinntektene til TGS og PGS var opp 17 prosent i første kvartal, til tross for svake late-sales.
«Dette viser at oljeselskapenes investeringer i seismikk fortsatt vokser og vi tror det er viktig å fremheve at late-sales er volatilt», skriver meglerhuset.
DNB Markets mener det er vanskelig å overse at PGS' late-sales i første kvartal ble mer enn halvert mot fjoråret og var blant de svakeste noensinne, selv om sektoren var svak generelt etter makrostøy i mars og oljeprisfall.
«Med tanke på at egenkapital-storyen og runway for likviditet er sterkt avhengig av late-sales ser vi på oppdateringen som et tilbakeslag for investeringscaset, som øker usikkerheten rundt selskapets balanse. Etter vårt syn bør dette i økende grad reise spørsmål om PGS kan dekke sin gjeld som forfaller i mars neste år uten å tilføre ny kapital», heter det fra meglerhuset.
oppturen skrev Den er på 19 +. 😀
19+ er bra, men kan vel enda tikke inn noen flere. Q1 var vel bookingen på 17 om jeg ikke husker feil.. Viktig nå at vi fortsetter å fylle på fortløpende Q3 og beyond.
Noen som kjenner til disse? Ser de skal i gang med en node jobb i Nordsjøen.
https://www.oedigital.com/amp/news/504375-saexploration-set-for-north-sea-ocean-bottom-node-survey
https://www.oedigital.com/amp/news/504375-saexploration-set-for-north-sea-ocean-bottom-node-survey
Ja men det fungerer av og til med 3 dagers regelen på nedgang. Da bør det vel snul hvalross?
Rekenroll
17.04.2023 kl 10:26
5235
Mulig dette har blitt sagt før men det snakkes om å få ramfor Valiant i drift til sommern, er det tgs som skal leie for en dyr penge? Stål er gull.
Ja det posisjoneres nå Fugl. De siste spede angrepene fra pgs-fiendlige tar ikke. Det pleier være starten på oppgangen
Ypperlig!
Slettet brukerskrev P p g s er b b billig
Mulig det, men den blir fortsatt billigere. Nå har det blitt ropt oppgang siden jul, men det skjer veldig lite når kommer denne da Hvalross?
unikum
17.04.2023 kl 10:38
5234
Den presses ned i kjent stil inntil nok selgere har fått lagt ut aksjene sine på salg, da kommer gribbene med kapital å handler. Ikke veldig overraskende om vi slutter rundt 9,1 i dag
Delta_S
17.04.2023 kl 10:42
5259
Det er det gamle seismikk firmaet RXT (Reservoir Exploration Technology). De hadde kontor på Lysaker ved siden av det gamle kontoret til PGS nå Wilhelmsen. 😊RXT ble kjøp opp av Ion (USA) i sammen arbeid med et Brasiliansk geo selskap. Men nå er det kjøpt opp av SAExploration. Det lever videre! 😉
Kanskje nå :)
Rekenroll
17.04.2023 kl 10:54
5128
oppturen skrev Hvor har du dette ifra ?
De samme som begynte og snakke om att Victory skulle tas ut.
Takk for info👍 Viktig å ha kontroll på hvem vi konkurrerer med, selv om dette er en node jobb.
Delta_S
17.04.2023 kl 11:07
5028
Folkens dette viser at markedet er snart strekt maksimalt på det som fins av ledig kapasitet…. TGS er ute å låner inn gamle seismikk skip/selskaper for å springe ens æren for å få sin del av kaka…. Hva sier det dere folkens? Raten skal klatre betydelig opp…. 😉 Det er snart ikke flere seismikk skip å ta av som er i stand til å ta på seg jobber som er ferdig klasset og som har utstyr om bord klar for oppdrag…. Det er krangling i toppen for å være den ledende aktøren for seismikk. Men alle er klar over at det er PGS som kommer til å gå seirende ut av det. De har fortsatt 2skip i opplag som kan settets i drift når prisen på raten er fornuftig. Enn så lenge så har de Sanco Swift og PGS Apollo som kan enkelt og raskt konverteres tilbake til fullskala 3D skip med streamer kapasitet på 12+. Det andre det forteller oss også er at raten på CCS, Windfarm og sea minerals skal betydelig opp også. Da det er kamp om å få skip til å gjøre jobben. PGS SKAL OPP OG ATTER OPP FREM OVER!!!!! 🚀 🚀 🚀 🚀 🚀 🚀😉
Alby
17.04.2023 kl 11:34
4822
Etter hva jeg har lest er disse 2 ikke lenger i opplag, men forhalet til kai. Håper dette stemmer ?
En tur til Oslo nå i finværet. Snart utepils på Winston å sjekke kursen litt. Det som måtte være igjen av short har nok lyst å dekke inn under 9 tallet. Starter dette litt over kl 13? Vi får se. .
Redigert 17.04.2023 kl 11:43
VantageVolante
17.04.2023 kl 11:48
4697
Det var haussing fra 1 krone og femti øre opp til 13 kroner også, var dette feil??
Think again
Think again
Delta_S
17.04.2023 kl 12:05
4506
Ifølge Marintraffic så kan det virke som det er aktivitet på Ramform Explorer som ligger i opplag/Kai. Det har det faktisk vært den siste 1mnd eller så lenge det har vert aktivitet på Ramform Victory når de lå side om side. Det kan være Jokeren til PGS…. Har ikke fått noe bekreftelse fra mine kvitrende fugler at den skal med det første… Men de har heller ikke avkreftet det heller… 😉 Så vi får vendte å se… Det kan hende vi alle blir veldig overasket. Dette kan etter alt vi vet bli tatt opp på Q1 rapporten om 10dager… 😉 Vi får vendte i spenning til rapporten å kryss fingeren for noe særs uventet og veldig hyggelig melding om status om skip som skal reaktiveres!?!
rischioso
17.04.2023 kl 12:28
4285
Om vi ser bort i fra alle hobby psykologene som deler ut diagnoser i øst og vest om du er så uheldig og sier noe de ikke er enige i og ornitologene som tror at de kan lese fuglespråk noe de for øvrig har ment at de kunne de siste 12 mdr og det uten hell så virker kursen ikke overraskende å være baktung på en ellers grønn dag på OSE...
Teknisk så er det godt på vei til å etablere seg en motstand rundt 9 blank og således vil det nye trading-intervallet være 7,8 - 9 hvor kursen nå befinner seg helt i den øvre delen av dette intervallet og vil mest sannsynlig og uten nytt av betydning sige nedover fra dette nivået.
Shorterne virker å ha tatt en midlertidig pause, pre futtene over dammen er alle 3 i ferd med å gå i rødt og Norden/Europa likeså hvor oljeprisen er i rødt allerede så man skal ikke se bort i fra at dette vil prege OSE utover dagen og om det ender slik så vil vi nok få en rød dag på OSE i morgen med alle muligheter og umuligheter det vil kunne medføre avhengig om man velger tusenfryd varianten - altså bli sittende med ned i heisen og håpe på at det snur opp igjen eller tar den smarte varianten med å redusere på intervall topper og kjøpe flere aksjer rimeligere lengre nede mot intervall bunner om ikke lenge - muligheten er der, men valget må den enkelte selv ta - JustSayin ... ;)
Teknisk så er det godt på vei til å etablere seg en motstand rundt 9 blank og således vil det nye trading-intervallet være 7,8 - 9 hvor kursen nå befinner seg helt i den øvre delen av dette intervallet og vil mest sannsynlig og uten nytt av betydning sige nedover fra dette nivået.
Shorterne virker å ha tatt en midlertidig pause, pre futtene over dammen er alle 3 i ferd med å gå i rødt og Norden/Europa likeså hvor oljeprisen er i rødt allerede så man skal ikke se bort i fra at dette vil prege OSE utover dagen og om det ender slik så vil vi nok få en rød dag på OSE i morgen med alle muligheter og umuligheter det vil kunne medføre avhengig om man velger tusenfryd varianten - altså bli sittende med ned i heisen og håpe på at det snur opp igjen eller tar den smarte varianten med å redusere på intervall topper og kjøpe flere aksjer rimeligere lengre nede mot intervall bunner om ikke lenge - muligheten er der, men valget må den enkelte selv ta - JustSayin ... ;)
Redigert 17.04.2023 kl 12:29
Husk denne fra klovnen rishkoker. Motstanden på kr 9. Dette er å blir ren svada, må bare le av deg😂 8 tallet varer ikke lenge denne uken.
rischioso
17.04.2023 kl 12:56
4064
RE - 8 tallet varer ikke lenge denne uken.
* Du kan nok få rett i det for bunnen av dette trading-intervallet er 7,8 - altså under 8 ...;)
* Du kan nok få rett i det for bunnen av dette trading-intervallet er 7,8 - altså under 8 ...;)
Du påsto på fredag også at kursen skulle ned til 8 blank. Du lirer mye rart ut av deg..
unikum
17.04.2023 kl 13:05
3980
Begynner å bli litt lei av at du til stadighet limer inn gamle innlegg. Er ikke mer å komme med enn repetisjon er det vel bedre å hvile litt fra forumet kanskje?
Stå på rischioso. Vi er mange som holder stilt til det daglige som setter pris på dine innspill.
Gutten har en diagnose.
rischioso
17.04.2023 kl 13:15
3869
Skal ikke se bort i fra og skal betyr ikke det samme, men du glemte å ta med at jeg sa 7,8 og du og resten av menigheten sa 15, 20, 30 og 3 sifret - så hvem som lirer mye rart ut av seg skulle jo ikke være vanskelig å få med seg ... ;)
Max-Investor
17.04.2023 kl 13:17
3879
Nå har ikke jeg sjekket siden jeg ikke har aksjer der, men finnes det ikke et forum til dem i TGS?
rischioso
17.04.2023 kl 13:18
3908
Du må tåle at det på et diskusjonsforum finnes flere enn 1 mening - om du er ute etter kun 1 mening så bør du nok se deg om etter andre fora ...;)
Ser man det ...