$$$PGS$$$ ÂĄMMMultiyear!đ§šđ§šđ§š
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
25.04.2023 kl 16:51
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
oppturen
Hva er dette da ?
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/busca_intr.html?search=3D#
Er det slik avtale de sĂžker ?
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-signs-multi-year-multiclient-library-access-agreement-with-shell2/
Hva er dette da ?
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/busca_intr.html?search=3D#
Er det slik avtale de sĂžker ?
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-signs-multi-year-multiclient-library-access-agreement-with-shell2/
Redigert 25.04.2023 kl 14:09
Du mÄ logge inn for Ä svare
HAS
23.04.2023 kl 17:43
9052
Det er ikke usannsynlig at noen finner gode argumenter for Ă„ lĂžfte kursen mens man selger seg ut fram mot tallslipp.
Det er heller ikke usannsynlig at noen finner elendige tall som danner grunnlag for Ă„ senke kursen mens man kjĂžper seg inn igjen.
Kanskje noen ogsÄ har muskler til Ä forsterke kurssvingningene?
For Ä unngÄ frustrasjon gjelder det Ä nagle blikket et stykke fram:)
Det er heller ikke usannsynlig at noen finner elendige tall som danner grunnlag for Ă„ senke kursen mens man kjĂžper seg inn igjen.
Kanskje noen ogsÄ har muskler til Ä forsterke kurssvingningene?
For Ä unngÄ frustrasjon gjelder det Ä nagle blikket et stykke fram:)
rischioso
23.04.2023 kl 17:48
8999
Jeg refererte ikke bare til innleggene dine her, men ogsÄ andre plasser (MSEIS), men nok om det - hvilket svar forventer du egentlig nÄr du skrev slik du gjorde?
Vi kan jo snu pÄstanden din pÄ hodet og si at du ikke har innvendinger sÄ lenge det jeg skriver passer deg og det kan jeg dessverre ikke hensyn ta.
NÄr du ikke frekventerer forumet ofte nok og det siste du husker er at jeg skrev var at nÄ regner det og neste gang du er innom sÄ ser du at jeg skriver at nÄ titter sola frem og du ikke har fÄtt med deg innleggene angÄende endringene i skydekket det vÊre seg basert pÄ det fundamentale eller tekniske sÄ kan jeg jo skjÞnne at du lurer, men da er det vel pÄ sin plass og spÞrre og ikke komme med det du gjorde - da kan du heller ikke forvente Ä fÄ noe bedre tilbake - bommerangens nÄdelÞse lov ... ;)
Vi kan jo snu pÄstanden din pÄ hodet og si at du ikke har innvendinger sÄ lenge det jeg skriver passer deg og det kan jeg dessverre ikke hensyn ta.
NÄr du ikke frekventerer forumet ofte nok og det siste du husker er at jeg skrev var at nÄ regner det og neste gang du er innom sÄ ser du at jeg skriver at nÄ titter sola frem og du ikke har fÄtt med deg innleggene angÄende endringene i skydekket det vÊre seg basert pÄ det fundamentale eller tekniske sÄ kan jeg jo skjÞnne at du lurer, men da er det vel pÄ sin plass og spÞrre og ikke komme med det du gjorde - da kan du heller ikke forvente Ä fÄ noe bedre tilbake - bommerangens nÄdelÞse lov ... ;)
Redigert 23.04.2023 kl 17:50
Innom en snar visit. Tilbakemelding fra de som vet, Halvorsen er tett pÄ og gÄr ikke hardt inn uten grunn.
Trykket feil her, ikke ment som en reply til Hvalrossen. Fort gjort i ferie modus.
Fortsatt god sĂžndag!
Trykket feil her, ikke ment som en reply til Hvalrossen. Fort gjort i ferie modus.
Fortsatt god sĂžndag!
Redigert 23.04.2023 kl 18:29
Ta invest
23.04.2023 kl 18:22
8829
Ja , eg skal uansett sitte i ett par Är fÞrst og fremst . Men trasig nÄr en kommer inn pÄ for hÞy kurs , blir liksom ikke samme guttsen til Ä fylle pÄ etterhvert . Men gjÞr sÄ godt en kan . KjÞper i Är med hÄp om utbytte pÄ slutten av 2024:. Vi fÄr se..
"Halvrossen", er ikke det Lars Saabye Christensen?
HAS
23.04.2023 kl 19:50
8312
...og hvem er Halvrischiosen?
Redigert 23.04.2023 kl 19:51
rischioso
23.04.2023 kl 20:16
8244
HAS skrev ...og hvem er Halvrischiosen?
Sikkert en wannabe, MEN er HAS en forkortelse hvor SAN kommer til slutt? Hvis ja - er du opptatt av gresskar? Hvis ja her ogsÄ sÄ er jo det helt crazy ....;)
https://www.youtube.com/@crazyhassanp/shorts
https://www.youtube.com/@crazyhassanp/shorts
HAS
23.04.2023 kl 20:24
8215
Dette blir bare sprÞere og sprÞere; godt det er snart bÞrsÄpning....
Alle som en Ăžnskes ei fantasifull natt:)
Alle som en Ăžnskes ei fantasifull natt:)
rischioso
23.04.2023 kl 20:48
8111
Vi mÄ ha det litt moro ogsÄ - ikke bare gÞy og vi fÄr ikke mer moro enn den vi lager selv...;)
En god start pÄ bÞrsuken Þnskes alle - sÄ fÄr vi bare hÄpe at den ikke ender slik:
https://www.youtube.com/watch?v=CO3LwBKxAkM
En god start pÄ bÞrsuken Þnskes alle - sÄ fÄr vi bare hÄpe at den ikke ender slik:
https://www.youtube.com/watch?v=CO3LwBKxAkM
Redigert 23.04.2023 kl 21:13
Thesistulling
23.04.2023 kl 22:43
7467
oppturen
23.04.2023 kl 23:03
7358
Kjenner ikke til dem, men de som er short burde bli skremt om de lÄnte aksjene de selger ender opp pÄ langsiktige kontoer.
Vi har sett 3 kontoer som har vÊrt synlige pÄ short, men kan gjerne ligge flere aktÞrer rett under offentlig grense, er ikke sikkert total short er dekket sÄ mye inn.
FÄr hÄpe makro bilde blir bra fremover og tror Rune er klar med Road show i Mai ;-)
HÞr pÄ podden til Roger Berntsen
https://www.nordnet.no/blogg/investorpresentasjon-og-qa-med-pgs/
Rune virker frustrert pÄ all baising om manglende likviditet til avdrag, han hÄper/tror dette vil snu etter refinansiering( kursmessig har vi sett det motsatte)
HÞr ogsÄ pÄ paretopodden « se pÄ kontraktseismikken !»
Det vi skal ga klart for oss er at nÄ tjener skipene inn pÄ Prefounding og kontraktseismikk tilstrekkelig cash til Ä betale alle driftskostnader + alle invisteringskostnader+det meste av renteutgifter. Fra Q2 vil alle renteutgifter ogsÄ vÊre dekket og ifra Q3 bidrar denne delen ogsÄ til avdragsbetaling. ( det er ikke mye late sales som skal til i 2023 fÞr alle lÞpende avdrag blir betjent).
Selvtilliten til CFO og CEO kommer nok av at de ser mer og sikrere inn i fremtiden enn de Ăžnsker/kan formidle.
Regnskapsteknisk ble 2022 i minus pÄ grunn av avskrivningsregler knyttet til bibliotek. Cash balansen var derimot positiv med $100mill fÞr avdrag og i tillegg Þkte arbeidskapitalen med ca $45 mill.
2023 vil ogsÄ fÄ endel avskriving av bibliotek bÄde nedskriving etter aldring og trolig ogsÄ fremskyndet etter kjÞp. ( dette er pÄ grunn av god kontraktseismikk i 2022 og nÄ i 2023 som fÞrer til mindre invisteringer i MC enn i Ärene fÞr.
Det interresante er at vi i 2024 vil fÄ en ordentlig ketchup effekt. Veldig lav egenskapsverdi pÄ biblioteket(pÄ grunn av nevnte nedskrivinger) vil fÞre til mye bedre regnskaps resultat.
Ratene fortsetter nok Ä stige og enda flere skip kommer i arbeid. Neste 12 mnd vil ogsÄ ca 1/3 av nettogjelden bli betalt i avdrag, sÄ rentekostnad gÄr ned og avdragene blir mye mindre.
Jeg tror Rune vil prÞve Ä formidle noe av dette fremover, nÄ ble smÄaksjonÊrene frarÞvet julebonusen fÞr jul av short og nÄ prÞver short Ä loppe igjen.
Den store endringen er at nÄ gÄr «kabalen» opp, det ligger ikke noe usikkert stort forfall som mÄ refinansieres. I dagens cash flow kan hele obligasjonslÄnet bli betalt fÞr forfall ogsÄ om det skulle vÊre Þnskelig eller nÞdvendig.
Vi har sett 3 kontoer som har vÊrt synlige pÄ short, men kan gjerne ligge flere aktÞrer rett under offentlig grense, er ikke sikkert total short er dekket sÄ mye inn.
FÄr hÄpe makro bilde blir bra fremover og tror Rune er klar med Road show i Mai ;-)
HÞr pÄ podden til Roger Berntsen
https://www.nordnet.no/blogg/investorpresentasjon-og-qa-med-pgs/
Rune virker frustrert pÄ all baising om manglende likviditet til avdrag, han hÄper/tror dette vil snu etter refinansiering( kursmessig har vi sett det motsatte)
HÞr ogsÄ pÄ paretopodden « se pÄ kontraktseismikken !»
Det vi skal ga klart for oss er at nÄ tjener skipene inn pÄ Prefounding og kontraktseismikk tilstrekkelig cash til Ä betale alle driftskostnader + alle invisteringskostnader+det meste av renteutgifter. Fra Q2 vil alle renteutgifter ogsÄ vÊre dekket og ifra Q3 bidrar denne delen ogsÄ til avdragsbetaling. ( det er ikke mye late sales som skal til i 2023 fÞr alle lÞpende avdrag blir betjent).
Selvtilliten til CFO og CEO kommer nok av at de ser mer og sikrere inn i fremtiden enn de Ăžnsker/kan formidle.
Regnskapsteknisk ble 2022 i minus pÄ grunn av avskrivningsregler knyttet til bibliotek. Cash balansen var derimot positiv med $100mill fÞr avdrag og i tillegg Þkte arbeidskapitalen med ca $45 mill.
2023 vil ogsÄ fÄ endel avskriving av bibliotek bÄde nedskriving etter aldring og trolig ogsÄ fremskyndet etter kjÞp. ( dette er pÄ grunn av god kontraktseismikk i 2022 og nÄ i 2023 som fÞrer til mindre invisteringer i MC enn i Ärene fÞr.
Det interresante er at vi i 2024 vil fÄ en ordentlig ketchup effekt. Veldig lav egenskapsverdi pÄ biblioteket(pÄ grunn av nevnte nedskrivinger) vil fÞre til mye bedre regnskaps resultat.
Ratene fortsetter nok Ä stige og enda flere skip kommer i arbeid. Neste 12 mnd vil ogsÄ ca 1/3 av nettogjelden bli betalt i avdrag, sÄ rentekostnad gÄr ned og avdragene blir mye mindre.
Jeg tror Rune vil prÞve Ä formidle noe av dette fremover, nÄ ble smÄaksjonÊrene frarÞvet julebonusen fÞr jul av short og nÄ prÞver short Ä loppe igjen.
Den store endringen er at nÄ gÄr «kabalen» opp, det ligger ikke noe usikkert stort forfall som mÄ refinansieres. I dagens cash flow kan hele obligasjonslÄnet bli betalt fÞr forfall ogsÄ om det skulle vÊre Þnskelig eller nÞdvendig.
SĂ„ forbanna deilig Ă„ se en slik oppsummering. 2024 blir et eventyr !
Normalone
24.04.2023 kl 08:18
6342
Tusen takk oppturen - her er vi helt pÄ linje! Pedersen har alltid vÊrt veldig edruelig og Êrlig i sin kommunikasjon til markedet, og det har gjort at jeg etterhvert har fÄtt stor tillit til ledelsen. Det som er uttrykt fra Pedersen ift kontraktsseismikk og starten pÄ en ny sÄkalt supersyklus stemmer - vi har allerede sett en stor Þkning i kontrakt/rater, og vi VET basert pÄ kontraktene som er inngÄtt (og Þkningen i ratene vi har sett i Q4 22/Q1 23 at omsetningen vil bli mye hÞyere enn mange av meglerhusenes tall - og de som virker Ä vÊre tettest pÄ selskapet har ogsÄ vÊrt tydelig pÄ at det fÞrst er fra Q2 en virkelig vil se Þkning i late sales.
Resesjonsfryktene har nok pÄvirket kursutviklingene - men som nÄ avblÄser Handelsbanken i dag at det blir resesjon, samt at situasjonen verden er i dag med en kraftig underinverstering i mange Är og energikrise, gjÞr det absolutt nÞdvendig Ä lete mye mer. I tillegg har PGS fÄtt flere virksomhetsomrÄder gjennom havvind og CSS som Pedersen mener etterhvert vil utgjÞre en stor del av omsetningen.
Resesjonsfryktene har nok pÄvirket kursutviklingene - men som nÄ avblÄser Handelsbanken i dag at det blir resesjon, samt at situasjonen verden er i dag med en kraftig underinverstering i mange Är og energikrise, gjÞr det absolutt nÞdvendig Ä lete mye mer. I tillegg har PGS fÄtt flere virksomhetsomrÄder gjennom havvind og CSS som Pedersen mener etterhvert vil utgjÞre en stor del av omsetningen.
Redigert 24.04.2023 kl 08:19
Go Morn, ny uke og oppdatering om litt nĂ„. Flott oppsummering over de essensielle Ăžkonomiske og forretningsmessige forhold som gjelder Peggy đđ» Takk for det Oppturen đđ» Da er det bare Ă„ komme i gang med ei ny uke forhĂ„pentligvis full av Oppturer đ§đ
Redigert 24.04.2023 kl 08:54
Holymoses25
24.04.2023 kl 09:47
5057
Bra trĂžkk idag og ser litt stĂžrre poster. Shortene er snart ute :)
rischioso
24.04.2023 kl 10:22
4592
Ja, og min kjÞpsordre helt nede pÄ stÞtten gikk overraskende inn sÄ da fikk jeg fylt pÄ litt mer fÞr den videre ferden og 7,8 stÞtten er nÄ og anse som sementert med BETONG etter x-antall bestÄtte tester ...;)
BTW, de kompisene pÄ Puben fra i gÄr - tror du de ogsÄ gikk inn i dag eller kanskje de ikke rakk det sÄ tidlig pÄ morran?
BTW, de kompisene pÄ Puben fra i gÄr - tror du de ogsÄ gikk inn i dag eller kanskje de ikke rakk det sÄ tidlig pÄ morran?
Redigert 24.04.2023 kl 10:23
rischioso
24.04.2023 kl 10:26
4539
God oppsummering - blir spennende og sammenligne denne med presentasjonen den 27-de om knappe 3 hele bĂžrsdager inkludert denne...;)
oddone
24.04.2023 kl 10:44
4298
PÄ siden - mistet live bÞrs data pÄ FA bÞrs forrige uke, nÄ fÄr jeg ingen data der.
Har andre det samme problemet? Evt, finnes det andre som tilbyr gratis live data fra bĂžrsen?
Har andre det samme problemet? Evt, finnes det andre som tilbyr gratis live data fra bĂžrsen?
rischioso
24.04.2023 kl 10:51
4229
Virker som at man nÄ mÄ abonnere pÄ FA for Ä fÄ live kurs. FÄr du ikke gratis live pÄ den plattformen du handler?
Thesistulling
24.04.2023 kl 10:54
4174
Er vel pÄ tide Ä gi seg med aksjer da vel....
Men, man skal ikke skue ulven pÄ hÄrene.....
đ
Kl 9 var jeg usikker, sÄ jeg surret med kaffe og katter en times tid.......
Men, man skal ikke skue ulven pÄ hÄrene.....
đ
Kl 9 var jeg usikker, sÄ jeg surret med kaffe og katter en times tid.......
oddone
24.04.2023 kl 10:57
4132
Har hatt gratis live pÄ FA bÞrs (uten abo) i et par Är.
NÄ fÄr jeg ingen data i det hele tatt (bÄde live og 15min delay er borte).
Handler gjennom Nordea, kanskje de har et tilbud for live data, skal sjekke.
NÄ fÄr jeg ingen data i det hele tatt (bÄde live og 15min delay er borte).
Handler gjennom Nordea, kanskje de har et tilbud for live data, skal sjekke.
Dead cat bounc
24.04.2023 kl 11:03
4031
Ăystein Vaagen har nĂ„ ute en oppgradert TGS-analyse der han Ăžker kursmĂ„let fra 170 til hele 230 kroner.
Kommer vel snarlig med oppdatering pÄ Pgs 16-19 kroner.
Kommer vel snarlig med oppdatering pÄ Pgs 16-19 kroner.
tjeste
24.04.2023 kl 11:04
4036
Har abonnement pÄ FA, men er like blankt her og. FÞrst forsvant livekursene, dÄ forsvant 15 min delay ogsÄ. Virker som om Infront, som leverer til FA, har problemer med systemet sitt.
rischioso
24.04.2023 kl 11:06
3995
Har ogsÄ brukt FA som et supplement til handleplattformen, men har reagert pÄ at gratis live kurser nÄ i senere tid er blitt lagt inn i de forskjellige abonnementspakkene hos FA sÄ da var det nok bare et tidsspÞrsmÄl fÞr det ikke var gratis lengre. Strategien var nok gratis en stund og sÄ hÄpe pÄ at flere abonnerte pÄ blekka nÄr det ikke var gratis lengre ...
I dag nÄr jeg trykker pÄ BÞs fanen hos FA sÄ skjer det ingenting - fÄr kun opp en hvit side sÄ noe virker Ä vÊre galt ...
Ja, sjekk med Nordea, vet at DNB og Sbanken tilbyr gratis live kurser.
I dag nÄr jeg trykker pÄ BÞs fanen hos FA sÄ skjer det ingenting - fÄr kun opp en hvit side sÄ noe virker Ä vÊre galt ...
Ja, sjekk med Nordea, vet at DNB og Sbanken tilbyr gratis live kurser.
Redigert 24.04.2023 kl 11:12
Thesistulling
24.04.2023 kl 11:10
3980
Opprett Nordnet bruker, trenger ikke handle der, bare Ă„ overfĂžre en femtilapp.
hallingstad1
24.04.2023 kl 11:13
3990
Finansavisen opplyser at de har problemer med bÊrssiden. De jobber pÄ spreng med saken
hallingstad1
24.04.2023 kl 11:13
4004
Finansavisen opplyser at de har problemer med bÊrssiden. De jobber pÄ spreng med saken
rischioso
24.04.2023 kl 11:15
3980
Thesistulling skrev Opprett Nordnet bruker, trenger ikke handle der, bare Ă„ overfĂžre en femtilapp.
Alternativt opprett en konto hos Sbanken og/eller DNB som tar ett minutt og vipps sÄ har man gratis live kurser og ikke minst sÄ slipper man Ä overfÞre penger ... ;)
Begge steder eller alle 3 for den saks skyld sÄ er man nÊrmest garantert at man aldri blir stÄende uten for fra tid til annen sÄ er det alltid noen som er nede hvor DNB sin plattform er mindre stabil enn bÄde Sbanken og Nordnet.
Begge steder eller alle 3 for den saks skyld sÄ er man nÊrmest garantert at man aldri blir stÄende uten for fra tid til annen sÄ er det alltid noen som er nede hvor DNB sin plattform er mindre stabil enn bÄde Sbanken og Nordnet.
Redigert 24.04.2023 kl 11:21
HP17
24.04.2023 kl 11:22
3891
Rimelig "slitsomt" nÄr rischioso nÄ er blitt sÄ positiv.
Da er det nok igjen bare snakk om timer eller maks dager inntil det igjen er "nitrist" i PGS med "skyhÞye renter", svake markedsutsikter, dÄrligere rater enn forventet (og da nevens nok ogsÄ "emisjon"), fÄ tegn til en supersyklus nÄr en nÄ "tross alt er over 12 mnd" inne i denne sypersyklusen, for dÄrlig inntjening osv osv. osv. Det er bare Ä fÞlge med for snart begynner nok "svartmalingen" igjen.
Vi andre ser frem til noen meget sterke uker og mÄneder i PGS og der kursen fint kan dobles innen Q2-23.
Da er det nok igjen bare snakk om timer eller maks dager inntil det igjen er "nitrist" i PGS med "skyhÞye renter", svake markedsutsikter, dÄrligere rater enn forventet (og da nevens nok ogsÄ "emisjon"), fÄ tegn til en supersyklus nÄr en nÄ "tross alt er over 12 mnd" inne i denne sypersyklusen, for dÄrlig inntjening osv osv. osv. Det er bare Ä fÞlge med for snart begynner nok "svartmalingen" igjen.
Vi andre ser frem til noen meget sterke uker og mÄneder i PGS og der kursen fint kan dobles innen Q2-23.
Hva Ris skriver for vÄs er da ikke noe Ä bry seg om? Vi vet jo alle hva som kommer :-)
rischioso
24.04.2023 kl 11:28
3898
Om man vet hva som kommer og ikke minst vet hva alle vet sÄ trenger man jo ikke hÞre pÄ noen - hÞres litt ut som vÄs dette her da, spÞr du meg - sÄ ikke spÞr ...;)
Redigert 24.04.2023 kl 11:28
Begrenset hva du skjÞnner; vi snakker om hva som kommer fra deg ! Og det er jo tilsammen bare vÄs.
rischioso
24.04.2023 kl 11:40
3834
Om det er slitsomt at jeg befinner meg i et positivt hjÞrne fordi du mener at det kanskje ikke varer sÄ kalles det frykt. Ikke frykten for at jeg skal bli negativ for det alene endrer jo ingenting, men frykten for at risken jeg har pÄpekt skal bli en realitet. Det igjen er jo noe helt annet og har ikke noe med meg Ä gjÞre selv om jeg var tidlig ute og pÄpekte det ....;)
NÄr det er sagt sÄ er pre-futtene over dammen godt pÄ vei til Ä hente seg inn og oljeprisen likesÄ hvor OSE allerede befinner seg i grÞnt terreng og hvor Norden og EU er nÞytral til positiv sÄ ligger det an til en bedring over hele linja i lÞpt av dagen om ikke noe helt spesielt skulle skje - mao, so far so good ...;)
NÄr det er sagt sÄ er pre-futtene over dammen godt pÄ vei til Ä hente seg inn og oljeprisen likesÄ hvor OSE allerede befinner seg i grÞnt terreng og hvor Norden og EU er nÞytral til positiv sÄ ligger det an til en bedring over hele linja i lÞpt av dagen om ikke noe helt spesielt skulle skje - mao, so far so good ...;)
unikum
24.04.2023 kl 11:53
3649
Hvem er det som kjÞper og selger nÄr vi ser hver eneste dag samme mÞnstret i utviklingen i aksjen. Begynner Ä bli litt forutsigbarhet nÄ. Ingen hold i intra topp, rett ned igjen. Noen som skummer flÞten her
rischioso
24.04.2023 kl 12:08
3674
Kan nok vÊre et resultat av Halvorsens gjeninntreden - at kursen hele tiden lÞftes litt for sÄ og kjÞres ned mot stÞtte noe som har blitt gjentatt over dager samtidig det har blitt bekreftet at nettopp Halvorsen kjÞper med begge henda sÄ han er nok ikke helt ferdig ennÄ. Lettere er det blitt med denne type lovlig manipulering nÄ som omsetningsvolumet pÄ bÞrsen generelt har falt med 15% pÄ kort tid hvor volumet i dette caset ogsÄ er blitt mindre. NÄr han lÄner ut aksjer til short samtidig som han kjÞper sÄ forteller jo det det meste, men som vi kjenner til sÄ har dette foregÄtt en stund hvor han nÄ begynner Ä fÄ en betydelig posisjon og siste short oppdatering viser at shorten er pÄ vei ned sÄ kan det i sum bety at jerngrepet rundt kursutviklingen snart slippes opp noe som ogsÄ er logisk nÄr vi nÄ befinner oss kun knappe 2,5 dager unna Q-presentasjonen hvor nÞkkeltalla fÄr mer kjÞtt pÄ bena etterfulgt av en hÞyst sannsynlig positiv guiding ...;)
Redigert 24.04.2023 kl 12:16
Billyjojimbob
24.04.2023 kl 12:22
3533
Alltid noen som skummer flĂžte pĂ„ swingen i alle aksjerđSagtannet stigning i supersykkelen.
PGS kursmĂ„l 16-19 innen timer đ¶âđ«ïž
oppturen
24.04.2023 kl 12:33
5308
De som bedriver short bruker ikke short som sikring eller gambling pÄ dÄrlig selskapsutvikling.
De bedriver bevist manipulasjon for Ă„ skape usikkerhet og rask profitt.
Med algoritmehandel, kontoer registrert pÄ flere selskaper og gratis transaksjoner sÄ skaper disse store svingninger og fÄr det til Ä se ut som panikksalg for deretter Ä lage en ny bunn fÞr de sakte dekker inn.
Synd at slike aktÞrer fÄr holde pÄ, det er Þdeleggende. Beste medisin mot manipulasjon er bÞrsposter og transaksjonsgebyr.
De bedriver bevist manipulasjon for Ă„ skape usikkerhet og rask profitt.
Med algoritmehandel, kontoer registrert pÄ flere selskaper og gratis transaksjoner sÄ skaper disse store svingninger og fÄr det til Ä se ut som panikksalg for deretter Ä lage en ny bunn fÞr de sakte dekker inn.
Synd at slike aktÞrer fÄr holde pÄ, det er Þdeleggende. Beste medisin mot manipulasjon er bÞrsposter og transaksjonsgebyr.
rischioso
24.04.2023 kl 12:40
5214
Det beste er Ä akseptere at dette er kommet for Ä bli og selv utnytte de mulighetene dette gir mens de ennÄ er der for plutselig er Halvorsen ferdighandlet og kursen stikker nordover hvor den ekstrarabatterte muligheten er historie - for denne gang ... ;)
oppturen
24.04.2023 kl 12:43
5203
https://www.finansavisen.no/politikk/2023/04/24/8003100/norge-og-eu-inngar-en-gronn-allianse?internal_source=sistenytt
CCS og Havvind hvem tjener pÄ det da ???
CCS og Havvind hvem tjener pÄ det da ???
Rep,ris Vergil og hvalross. Fuglen sletter seg for Godt pÄ Hegnar, men vil Takke Dere alle for mange gode diskusjoner.
Fuglen Ănsker Dere Lykkes med Deres investeringer pĂ„ bĂžrsen.
Lykke til ogsĂ„ Dere mange Hyggelige skribenter pĂ„ pgs,shelf,seadrill, borr,Frontline trĂ„deneđđđđâ€ïžđđđ
Fuglen Ănsker Dere Lykkes med Deres investeringer pĂ„ bĂžrsen.
Lykke til ogsĂ„ Dere mange Hyggelige skribenter pĂ„ pgs,shelf,seadrill, borr,Frontline trĂ„deneđđđđâ€ïžđđđ
Redigert 24.04.2023 kl 12:46
rischioso
24.04.2023 kl 12:52
5108
RE - CCS og Havvind hvem tjener pÄ det da ???
* Mange som vil kunne tjene pÄ det - bÄde nasjoner, deres innbyggere og ikke minst kloden - og eventuelt seismikkselskaper med egne bÄter - eventuelt fordi det kan vÊre avhengig av om havvind budsjettene tÄler hÞye nok rater for hvis ikke sÄ kan de sikkert vente til supersyklusen er over for det er i dag hele 14 Är siden havvindplanene nÄdde regjeringsbordet fÞrste gang sÄ hva gjÞr vel noen Är fra eller til - bare en tanke for TTT...;)
* Mange som vil kunne tjene pÄ det - bÄde nasjoner, deres innbyggere og ikke minst kloden - og eventuelt seismikkselskaper med egne bÄter - eventuelt fordi det kan vÊre avhengig av om havvind budsjettene tÄler hÞye nok rater for hvis ikke sÄ kan de sikkert vente til supersyklusen er over for det er i dag hele 14 Är siden havvindplanene nÄdde regjeringsbordet fÞrste gang sÄ hva gjÞr vel noen Är fra eller til - bare en tanke for TTT...;)
Redigert 24.04.2023 kl 13:11
NĂ„ er Fuglen oppe hos Den Store SjĂžkua. Svev hĂžyt og fritt min gode vennđ
rischioso
24.04.2023 kl 13:04
4981
For godt? Hmm ...
Man skal aldri si aldri har vel (bÞrs) livet lÊrt oss sÄ langt. Uansett, takk i like mÄte, takk for denne gang og velkommen tilbake - til hÞsten (+/-) er mitt bet, kanskje fÞr ...;)
Man skal aldri si aldri har vel (bÞrs) livet lÊrt oss sÄ langt. Uansett, takk i like mÄte, takk for denne gang og velkommen tilbake - til hÞsten (+/-) er mitt bet, kanskje fÞr ...;)
Redigert 24.04.2023 kl 13:06