Davor's dager er talte

Himlabein
THIN 19.11.2018 kl 20:32 11385

Har nok sett den komme en stund....

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181119.GlobeNewswire.HUG2226273
Redigert 21.01.2021 kl 06:09 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
22.11.2018 kl 09:21 5048

Ditt innlegg fra 2015 har lite med at Davour fikk sparken å gjøre.
Du har tidligere uttalt at du har tillit til Davour og at han gjør en strålende jobb. Hvordan henger det da sammen at han må sparkes ?
SabelT
22.11.2018 kl 10:23 4977

Få har nytte af personstridigheder...vel kun involverede og for dem fortsætter det ofte rigtig længe, fordi smerten ikke bliver forløst.

For Davor Sutija er kampen dog nu meget snart slut.
Hvordan tænker han og Chefen Morten Opstad omkring THIN?

Har nogen af dem ligefrem dårlig samvittighed, eller er det bare kold business/beregning overfor naive letlurede teknisk interesserede blåøjede norske investorer igennem mange, mange år?

Der skal ikke være nogen som helst tvivl om, at disse 2 personers navne vil stå mejslet i norsk GRANIT i de næste 20-30 år - og mon ikke, der vil blive en form for "Epilog" i Oslo Børs sammenhæng - Der er jo brændt flere milliarder af under den ene store overskrift efter den anden og selvdoneret fyrstelige lønninger til toppen fra naive investorers opsparinger.

Kan Mr. Barber faktisk være helten, der kan sætte respekt op omkring THIN ?
Eller vil han bare være en meget dyrt betalt "bøddel", der efter nogle måneders "orientering" som THIN CEO melder ud, at der ikke er nogen udsigt til rentabilitet pga. uforudseelige "markedsmæssige ændringer"?

Denne proces ville være alt, alt for pinlig for Davor Sutija, og historien ville være endnu mere lysende klar end med en fremmed Mr. Barber fra udlandet, der også tidsmæssigt lægger lidt afstand til Davor.

Afventer spændt Kevin's første "Talk and Action", altimens Morten Opstad's andet selskab IDEX gennemgår påfaldende samme "markedsmæssige ændringer" som THIN.
Redigert 22.11.2018 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 15:16 4858

 
http://vxz.eu/2018-05-29__DN_1,10-12__Vil_bygge_500-globale-selskaper_på_fem_år
Stormannsgalskap nok for Davor?
Isåfall kan han sikkert få jobb der, HVIS han jobber raskere enn i Thinfilm, hvor han på 8,5 år ikke engang klarte å bygge ett globalt selskap, bare en total fiasko.

Redigert 22.11.2018 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
22.11.2018 kl 15:56 4817

Har du fortsatt aksjer SabelT ?
I så fall hvorfor ? Hva kan får aksjen til å sprette opp hvis ikke Davours avgang hadde noen effekt ?
Markedet tolker det slik at selskapet er kjørt så langt ned i grøfta at det ikke er håp.
SabelT
22.11.2018 kl 17:05 4759

Ja, og desværre mindst et par stykker mere end Reserven's beholdning... ;) , men intet (realistisk) kan redde balancen i den her katastrofale aktie.
Har du THIN aktier, tynnslit?

Men OK, så lad os tage det urealistiske/irrationelle:

1) Ny CEO ...Kender ham ikke, og han skal naturligvis have en chance, men betænkelig ved hvilket "Kommissorie", Morten Opstad har givet ham.
2) Programmability nævnt i Q3... og tidligere drøftet her på forum. Hvis labels faktisk bliver programmable off factory (tvivler stærkt), kan der være en ganske ny situation, som jeg ser det.
3) Jokeren...Redningen fra uventet side...Intelligent Big Business, som ser muligheder i THIN's situation, som hverken management eller styret har opdaget...Buy Out...? Uanset hvordan man vender og drejer det, er THIN's Factory i San Rose den eneste af sin slags i verden...Og har måske "bare" manglet en klassisk forretningsmand "to get things done at time" (gennemslagskraft både i forbindelse etablering af produktionsapparatet, men også "knowledge how to sell stuff" og sikre en kultur i selskabet, som kunderne vil "Love" dvs. "serviceminded 24/7 from a surplus of energy and good will")
4) ?
Redigert 22.11.2018 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 17:37 4731

SabelT:
"2) Programmability nævnt i Q3... og tidligere drøftet her på forum. Hvis labels faktisk bliver programmable off factory (tvivler stærkt), kan der være en ganske ny situation, som jeg ser det."

Hvilken ny situasjon, når i årevis ALLE andre NFC-brikker/etiketter enn Thinfilms, har vært programmable off factory?
tynnslitt
22.11.2018 kl 18:30 4700

Alt koker ned til at alt som kanskje vil kunne produseres på Thins R2R fabrikk kan kjøpes i markedet til en brøkdel av prisen i form av standard silisium brikker.
Hvis det skulle vise seg å være et marked.
Pragmatic er også et godt alternativ.
Slettet bruker
22.11.2018 kl 23:33 4584

 
Fra morgendagens FA (23.11), eksklusivt for Greatlife og våre danske venner Investing, blochster og CS_invest:
http://vxz.eu/[2018-11-23_FA_34-35]+[2018-04-10_FA_10-11]__«Davour-jr»_lover_17-gangeren_på_et_år
"Hvis alt faller på plass slik vi planlegger, vil vi ha en ny investeringsrunde i 2019. Da vil hver aksje være verd 17 ganger så mye, eller mer"

Hvis noe er for godt til å være sant .....
Investing
23.11.2018 kl 06:58 4474

Reserven: Du er jo fuldstændig besat og desperat af det her, hvor meget har du egenlig tabt? Lyder jo helt som om at kan du ikke få lov at være med når ThinFilm lykkes skal ingen anden heller få det. Ser du ikke at folk griner af dig og dine medhjælpere, ryster på hovedet af dig. Vær glad for vores skyld som har købt til en meget god pris og har fine muligheder at købe endnu mer. Synes du skal vokse op og kigge dig selv i spejlet og stille dig selv nogle spørgsmål. Hvad du ikke ved er at jeg kender dig mer end du tror
SabelT
23.11.2018 kl 07:34 3972

Hvis "folk" griner af Reserven, kan det meget vel blive et alt for klart spejlbillede af dem selv...så derfor vil jeg da foreslå at komme med konkrete argumenter i stedet for at fokusere på personer, som har et begrundet kritisk blik på Morten Opstad, Davor Sutija og THIN.

Som du nok ser, har jeg ikke helt opgivet THIN, men tabene er enorme og skuffelserne større ift. hvad som blev "annonceret" igennem årene.
Lad os håbe...tit er det det sidste, man har tilbage ;)
Investing
23.11.2018 kl 15:52 3864

SabelIT: Det er jo klart at han er til grin, selvfølgelig kan jeg godt forstå at han er bitter på ThinFilm efter alle år, men tiderne ændres nu står ThinFilm med helt andre forudsætninger, det siger sig selv at alle nye her ikke gider høres hans lort fra forgangne tider. Han er jo helt væk om han ikke forstår at dem som er med i ledelsen nu ikke kun er der for at hente en aflønning, de har mange muligheder derude og vælger Thin og sidst ind er jo Kevin Barber, de ved godt hvad de går ind til
tynnslitt
24.11.2018 kl 11:29 3759

Jeg vil også gjerne ha en kommentar fra "icanfly".
Han hevet seg over oss som var skeptiske og skygger nå bare unna. Det liker jeg ikke.
Slettet bruker
24.11.2018 kl 12:41 3731

Investing, hvor lenge Davour forblir Thinfilm [primær]insider vet jeg ikke.
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/THIN.OSE/insiders
Men jeg tipper til i begynnelsen av 2019. OSE har regler for hvor lenge en primærinsider forblir insider etter at vedkommende har sluttet i en ledende stilling i et firma.

Når Davour ikke lenger er insider, blir det interessant å se om han blir sittende på sine 3 100 000 THIN aksjer, eller selger dem - slik absolutt ALLE tidligere Thinfilm ansatte og insidere har gjort, så snart de ikke lenger var meldepliktig for handler.

Selger Davour THIN aksjene sine så snart han ikke lenger er insider, er det et klart signal om at han ikke tror på noen (bedre) fremtid for Thinfilm.

Davour har aksjene sine på følgende 2 konti:
1 740 000   DAVOR PETER SUTIJA
1 360 000   DUKAH CONSULT AS
https://www.proff.no/selskap/dukah-consult-as/oslo/bedriftsrådgivning/IGEUMZB043Z
https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=992402903

DUKAH = Davor + Unni + Karina + Astrid + Henrik
https://www.proff.no/roller/dukah-consult-as/oslo/bedriftsrådgivning/IGEUMZB043Z

Redigert 24.11.2018 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Investing
24.11.2018 kl 13:23 3708

Præcis som ikke alle andre allerede ved det :-D, det har ingen større betydelse om han er med eller ej, husk på at han er blevet fyret, så han kan jo være ligeså bitter som dig. Kan du ikke se at du blir mer og mer til grin, går det ikke med det ene skal du forsøge med noget andet, men fra den den anden side set kan du jo ha fået en opgave at sprede negativitet her :-D. Det vigtigeste af alt er det er nu det begynder at bli rigtigt intressant med selskabet.
Redigert 24.11.2018 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
blochster
24.11.2018 kl 13:24 3707

Hvis og hvis.... Det lader til og være dit primære salgsagument

Skulle kursen ikke i 50 øre efter fremlæggelsen af Q3 ?

Skulle der ikke allerede været kørt en kæmpe EMI i forbindelse med Q3 ?

Skulle ikke flere af de største aktionærer have solgt sig ud ?

Skulle cashburn ikke have været på 30 mill $ gennem Q3 ?

Jeg spørger bare ?
tynnslitt
24.11.2018 kl 17:24 3644

Emisjon og 50 øre er fortsatt imminent.
Redigert 24.11.2018 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 17:32 3636

Tsunami av nye aksjer i 2019 er nok sannsynlig, og da vil det gjøres stor kapitalinnhenting på et lavt kursnivå, igjen lavere enn det THIN selv ønsker. Det er veien det vil gå, tenker jeg. THIN vil fortsette å brenne av cash, og denne brenningen overgår all forventet inntjening i nær framtid med mangegangeren.
tynnslitt
24.11.2018 kl 17:40 3630

Ny CEO vil nok gi et mer korrekt og negativt bilde av situasjonen slik at aksjekursen kommer ned.
blochster
24.11.2018 kl 18:17 3601

Eller nye CEO vender skuden og THIN når nye højder... Mine gæt på fremtiden er lige så sandsynlige som dine og Reserven/Ozzy’s er
tynnslitt
24.11.2018 kl 19:25 3578

"lige så sandsynlige"
Det er jeg ikke enig i.
Du vil ha rett bare hvis aksjemarkedet tar feil i kursfastsettelsen og du er smartere enn alle andre.
Aksjemarkedet ser fremover som du sikkert vet.
Redigert 24.11.2018 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 20:56 3547

Inversting, det du ikke vurderte, fordi du er ekstremt korttenkt - ikke engang til nesetippen, er at jeg i går fikk en LANG avskjeds e-post fra Davor med et privat bilde vedlagt. Den var et svar på både avskjeds e-posten jeg sendte Davor i går, og e-posten med
FA "Thinfilm skimter produksjonsstart" artikkelen jeg sendte Davor på mandag. Under et LITE (5% = 1/20) utdrag av e-posten.

Hadde Fuselmannen ikke oppført seg så dumt, så hadde han både fått kopi av mandag e-posten min med "Thinfilm skimter produksjonsstart" artikkelen og svaret fra Davor med inngående betraktninger om Thinfilms fremtid og bl.a. konkurransen fra PragmatIC.

Er noen i tvil om autentisiteten til sitatet og bildet, er det bare å skrive til <Davor.Sutija[at]thinfilm[dot]no>, <Ole.Thorsnes[at]thinfilm[dot]no> eller Morten Opstad <mop[at]raeder[dot]no> som alle fikk kopi av e-posten fra Davor. Thinfilm e-post adressen til Davor vil nok være gyldig i lang tid fremover.

----- ----- ----- ----- ----- -----

I remain exceptionally optimistic regarding Thinfilm’s future, and believe that the company is on the cusp of an inflection point in 2019. I am sorry not to be part of it, but it is not because my view of the future has changed.

The PE USA award (see attached hi-res photo .pdf, please shrink to 25% size for clarity) is for manufacturing excellence, decided on by a panel of four industry experts commissioned by IDTechEx to evaluate submitted entries. To be clear, we won over a number of competing firms, including PragmatIC. In my opinion, this belies your suggestion earlier this week that Thinfilm has somehow slowed down or lost its technology edge. Nothing could be further from the truth.


----- ----- ----- ----- ----- -----

Basert på et Davor i ALLE år har tatt nær 100% feil av Thinfilms muligheter og konkurrenter, legger jeg null vekt på hans vurderinger og optimisme. Her bildet Davor referer til, skalert ned til 25%, slik Davor anbefaler:
http://vxz.eu/2018-11-15__THIN__Printed-Electronics-WINNER_Technical-Development-Manufacturing-Award


Redigert 24.11.2018 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
SabelT
24.11.2018 kl 21:53 3508

Reserven - Godaften ;)

Tak for et lille indblik til din nære kommunikation med Davor Sutija. Og ja, jeg undrer mig stadig over nærheden taget i betragtning alt det kritiske materiale, som du har lagt frem netop om ham igennem de seneste år.

Af uddraget får man det klare indtryk, at noget stort er på vej, meget stort endda. Og at der ikke er tvivl om, at det vil ske.

Tja, vel lidt samme "future telling as usual"... ?... Og så alligevel ikke helt....
Beholder mine 20 tønder land indtil videre ?
https://youtu.be/GG4UTsHZ8sU

Synes, du skulle overveje at vise os hele mail korrespondancen fra Davor.

Redigert 24.11.2018 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 22:11 3489

SabelT, hvis du lover å holde det for deg selv, kan jeg forwarde e-posten fra Davor til deg, til <.........s@o...............e.dk> e-post adressen din. Hvordan jeg vet e-post adressen din vil du IKKE vite, for da sover du dårlig  ;)
SabelT
24.11.2018 kl 22:16 3482

Jeg vil vente spændt... ?...og ja, svært at være rigtig ? på net...for enhver forstås ?

Vi er vist begge i "de"....men for langt væk alligevel til en handing over...venter stadig... Og ja, naturligvis bringes denne personlige information ikke videre. Informationen er vel heller ikke kursfølsom på nogen måde, vel? I så fald er jeg ikke interesseret.
Redigert 24.11.2018 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Investing
24.11.2018 kl 22:20 3478

Det er et positivt tegn er at du delgir Davors positive mail, det er et fremskridt Reserven
Redigert 24.11.2018 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
24.11.2018 kl 23:38 3432

Problemet er at når Davour sier at det er noe på gang kan man med 100% sikkerhet si at det ikke er det.
tynnslitt
26.11.2018 kl 17:15 3250

Ikke mange aksjer som var røde i dag. Bortsett fra Thin.
OZZY
26.11.2018 kl 23:08 3147

jeg går å lurer på om jeg skal kjøpe 1 aksje i Thin men er ikke sikker. er det noen som kan gi meg et råd om det er smart nå eller vente med å kjøpe 1 aksje til etter emisjonen ?