SCANA til himmels nå, 2milliard kontrakter ligger på bunn. 4-5kr

Sabi
SCANA 12.04.2023 kl 13:31 22277

Lykke til.

Et tips.
murpy
06.09.2024 kl 09:39 610

Lukter en nært stående kontrakt til nå 😎😁👌
PipedPiper
02.09.2024 kl 01:15 1347

Tilbudet i seg selv er fair enough det., er jo rundt 40% over gjeldende aksjekurs. De kan sikkert strekke seg lenger i forhandlinger. Du byr jo ikke max i første bud?
macland
02.09.2024 kl 00:17 1423

scana har ath på ca 4,4 i oktober 2020. Dette var vel etter statoilkontrakten. jeg tipper det havner mellom der og 3,5 i morra. Ha en riktig god natt med vitende om at formuen er større i morra 👍😊
BioKnut
01.09.2024 kl 23:52 1500

Dette viser med all tydelighet at Scana er underpriset, og i morgen smeller aksjekursen kraftig opp. Er likevel usikker på om budet fra det nigerianske selskapet bør aksepteres. Spør dere meg, er tilbudsprisen for lav. Håper at noen norske eller nordiske aktører kommer på banen.
Redigert 01.09.2024 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
01.09.2024 kl 23:23 1630

Kanskje det er flere gjedder i sivet.? I tilfelle må de vise seg nå og da blir det kanskje en aldri så liten budkrig.
Time will tell🤠🐟
Redigert 01.09.2024 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
01.09.2024 kl 23:14 1659

Bud kommer alltid med forbehold og vilkår, det er min erfaring. Det er for å ha ryggen mest mulig fri om oppkjøpet ikke skulle la seg gjennomføre som planlagt. Da viser de bare til forbehold.

Osvaldsen
Geiren
01.09.2024 kl 23:03 1725

Kjøpte Torsdag og solgte fredag med ca 12.000 i fortjeneste. Virker ikke like lurt idag.
macland
01.09.2024 kl 22:55 1779

Nei,mister dette.Tenker litt som nopetter under innlegget ditt. Eneste faren jeg ser er dette: "MIG har forbeholdt seg retten til å frafalle, helt eller delvis, betingelsene for fremsettelse eller gjennomføring av Tilbudet.
"
og
"Fremsettelse av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av en enstemmig anbefaling fra Styret, ugjenkallelige forpliktelser fra visse aksjonærer i Selskapet, bankfinansiering av MIG's forpliktelse til å betale tilbudsprisen under Tilbudet, fravær av vesentlig negative endringer og godkjennelse fra Oslo Børs av et tilbudsdokument knyttet til Tilbudet.
"
Noe tull her vil være negativt tror jeg,men vet ikke om slike forbehold er normalt eller om dette er spesielt. Den bankfinansieringforbeholdet stussa jeg litt med.
Osvaldsen
01.09.2024 kl 22:43 1879

Takk for det. Er du ikke inne igjen macland? Neida, den skal nok opp uansett og om det stemmer det de meldte tidligere at de skal se på muligheter for salg av hele eller deler av selskapet så kan det fort bli andre interessenter på banen.

Osvaldsen
nopetter
01.09.2024 kl 22:42 1889

90% av aksjonærene vil måtte godkjenne budet. Hvis styret anbefaler salget så er saken avgjort. Personlig synes jeg budet er for lavt. Bare power og Automation delen har en salgsverdi på ca 1 mrd med en multippel på 10 ganger inntjeningen
lynx
01.09.2024 kl 22:37 1939

Et ukjent selskap i Namibia skal by 4 kroner for Scana? Er dette seriøst tro?
macland
01.09.2024 kl 22:36 1943

Jeg tror personlig at dette vil sette et nytt søkelys på Scana,og at noen øyner åpnes. Så jeg tror dette bare er starten,og at budet ikke blir anbefalt. Om så,så tror jeg ikke fører til nedgang. Er ikke med,så bare mine tanker. Dere får en fin dag i morra,løkke te :)
nopetter
01.09.2024 kl 22:32 1983

Noen hadde plukket dette opp på fredag siden aksjen boomet opptil 10% av "ingenting"
Sunrise
01.09.2024 kl 22:08 1633

Det var jo en digg melding på en søndagskveld. Kan det bli budkamp, dette selskapet virker jo attraktivt?
paali89
01.09.2024 kl 22:05 1650

Er det vanlig å forhandle ved slike bud, eller er det aksept/avslag det går i?
Osvaldsen
01.09.2024 kl 22:03 1663

Styret kommer nok med en anbefaling før børs åpning i morgen. Anbefaler de tipper jeg 3,6-3,8kr i åpningen. Anbefaler de ikke så, tradisjon tro, får vi vel en marginal nedgang 😉

Osvaldsen
Osvaldsen
01.09.2024 kl 21:54 1723

Får si som Shania Twain; Ka-ching!! Selv om jeg hadde håpet å få mer enn 4kr pr aksje på lang sikt.... Men alt håp om mer enn 4kr pr aksje er ikke ute :)

Osvaldsen
macland
01.09.2024 kl 21:49 1737

Rette trådtittelen for denne nyheten.Blir det kamp?
01.09.2024, 21:45:05

Scana ASA: Tilbudsbrev mottatt fra, og intensjonsavtale inngått med, MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. THIS ANNOUNCEMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER TO SELL OR PURCHASE ANY OF THE SECURITIES DESCRIBED HEREIN.

Bergen, 1. september 2024: Scana ASA ("Selskapet", ticker SCANA) har mottatt et brev ("Tilbudsbrevet") fra MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited ("MIG") som uttrykker en intensjon om å fremsette et frivillig tilbud på alle aksjer i Selskapet til en tilbudspris på NOK 4,00 pr aksje ("Tilbudet"). Tilbudsbrevet ble mottatt uten forutgående diskusjoner vedrørende Tilbudet mellom styret i Selskapet ("Styret") og MIG.

Fremsettelse av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av en enstemmig anbefaling fra Styret, ugjenkallelige forpliktelser fra visse aksjonærer i Selskapet, bankfinansiering av MIG's forpliktelse til å betale tilbudsprisen under Tilbudet, fravær av vesentlig negative endringer og godkjennelse fra Oslo Børs av et tilbudsdokument knyttet til Tilbudet.

Gjennomføring av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av aksept av Tilbudet fra aksjonærer som representerer til sammen minst 90% av aksjene i Selskapet, at Styrets enstemmige anbefaling ikke har blitt trukket tilbake, endret eller kvalifisert, at Selskapet skal ha drevet sin virksomhet i samsvar med ordinær virksomhet, at MIG skal ha innhentet alle nødvendige myndighets- eller tredjepartsgodkjennelser til å gjennomføre Tilbudet og at ingen domstol eller annet myndighetsorgan eller regulatorisk myndighet skal ha tatt eller truet med noe skritt som vil hindre gjennomføring av Tilbudet eller pålegge vilkår på MIG, Selskapet eller noen av deres datterselskaper som ikke er akseptable for MIG.

MIG har forbeholdt seg retten til å frafalle, helt eller delvis, betingelsene for fremsettelse eller gjennomføring av Tilbudet.

Styret har engasjert SpareBank 1 Markets AS som finansiell rådgiver og Advokatfirmaet Thommessen AS som juridisk rådgiver og vil innlede diskusjoner med MIG med mål om blant annet å verifisere MIG's intensjon om å fremsette Tilbudet som angitt i Tilbudsbrevet. Styret vil i samråd med rådgiverne og i rett tid vurdere de endelige betingelser og vilkår for Tilbudet og bestemme hvorvidt Tilbudet skal anbefales. Styret vil også vurdere alle alternativer som kan være tilgjengelige for Styret under de rådende omstendigheter.

Tilbudsbrevet ble mottatt etter inngåelse av en intensjonsavtale mellom PSW Technology AS ("PSW"), et heleiet datterselskap av Selskapet, og MIG for et potensielt salg fra PSW av en capping stack for levering i løpet av Q2 2025, med en 10 % forskuddsbetaling i løpet av September. Under intensjonsavtalen skal partene på en eksklusiv basis forhandle og søke å bli enige om betingelser og vilkår i en endelig avtale for salget av capping stack. Dersom en endelig avtale inngås, vil dette utgjøre en stor kontrakt.

Det skal bemerkes at ingen forsikring kan gis om at Tilbudet vil bli fremsatt, eller med hensyn til betingelsene og vilkårene i Tilbudet, dersom det fremsettes. Videre kan det ikke gis noen forsikring med hensyn til hvorvidt en endelig avtale for salg av capping stack vil bli inngått.

Denne informasjonen inneholder innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er publisert i medhold av verdipapirhandelloven § 5-12. Denne meldingen ble publisert av Anette Netteland Dybvik, Head of Investor Relations and Communication i Scana ASA, 1. september 2024 kl 21:45 (CET).

(1) En kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 20 millioner og NOK 50 millioner.
(2) En kontrakt av vesentlig verdi er definert til å være mellom NOK 50 millioner og NOK 150 millioner.
(3) En stor kontrakt er definert til over NOK 150 millioner.

Scana i korte trekk
Scana er en aktiv industriell eier av teknologi og tjenester til både energi og offshore-bransjen. Med en industriell historie som strekker seg tilbake til starten av 1900-tallet har Scana utviklet seg til å bli ledende innen teknologi og innovasjon innenfor flere nisjer. Denne reisen har gitt en unik posisjon til å forme morgendagens løsninger, drevet av lang industriell erfaring kombinert med kvalitet og verdiskapning. Scana har hovedkontor i Bergen og har over 600 ansatte. www.scana.no

Important information:
The release is not for publication or distribution, in whole or in part directly or indirectly, in or into Australia, Canada, Japan or the United States (including its territories and possessions, any state of the United States and the District of Columbia). This release is an announcement issued pursuant to legal information obligations, and is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. It is issued for information purposes only, and does not constitute or form part of any offer to sell or purchase, or solicitation to purchase or subscribe for any securities, in the United States or in any other jurisdiction. The securities mentioned herein have not been, and will not be, registered under the United States Securities Act of 1933, as amended (the "US Securities Act"). The securities may not be offered or sold in the United States except pursuant to an exemption from the registration requirements of the US Securities Act. No person intends to register any portion of the offering of the securities in the United States or to conduct a public offering of the securities in the United States. Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into Australia, Canada, Japan or the United States.

The Offer, if made, will be subject to specific legal or regulatory restrictions in certain jurisdictions. Neither the Company nor any of its advisers assume any responsibility in the event there is a violation by any person of such restrictions.

The distribution of this release may in certain jurisdictions be restricted by law. Persons into whose possession this release comes should inform themselves about and observe any such restrictions. Any failure to comply with these restrictions may constitute a violation of the securities laws of any such jurisdiction.

No adviser of the Company is acting for anyone else than the Company and will not be responsible to anyone other than such party providing the protections afforded to their respective clients or for providing advice in relation to any other matter referred to in this release.

Forward-looking statements:
This release and any materials distributed in connection with this release may contain certain forward-looking statements. By their nature, forward-looking statements involve risk and uncertainty because they reflect current expectations and assumptions as to future events and circumstances that may not prove accurate. A number of material factors could cause actual results and developments to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements.
Redigert 01.09.2024 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
01.09.2024 kl 09:54 2129

Klarer vi å passere kr 3,00 til uken da? Fint momentum i Scana nå, så bare å håpe at det har overlevd helgen? Tvi - tvi🤠
Dr_Eval
31.08.2024 kl 01:11 2537

Flott det, men jeg ønsker ikke å selge så billig. Jeg tror jeg vil kunne tjene mer penger med å la være å selge til den prisen, og heller vente et par år til.
BioKnut
30.08.2024 kl 16:45 2804

Mulig det, men 1,5 milliard er nok klart i overkant.
BioKnut
30.08.2024 kl 16:42 2820

Ja, muligens litt konservativt. I beste fall kanskje opp mot 1 milliard.
Redigert 30.08.2024 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Bighornsteak
30.08.2024 kl 16:41 2830

Ja helt enig! Scana er underpriset, nå blir det spennende tider fremmover🥳😄
paali89
30.08.2024 kl 16:37 2841

650 mill hørtes lite ut. Jeg tipper mellom 1-1,5mrd (10-15x EBITDA)
macland
30.08.2024 kl 16:35 2851

Ok, nå har scana en mc på 1,3 mrd,så da regner du at de kan få 650 mill for Psw?
Mammon
30.08.2024 kl 16:08 2918

haha kanskje jeg må det neste uke men ikke på en fredag :)

god helg...
Furuen
30.08.2024 kl 16:00 2947

Du får prøve litt høyere oppe i vannet!
Mammon
30.08.2024 kl 15:35 3001

Nei ingen napp 🎣 idag 😭
🚀🌛🤑
Scana 🌟☝️
murpy
30.08.2024 kl 15:28 3028

Tror jammen posten på 2,85 forsvinner gitt.
Hvem blir førstemann til å spise ?
BioKnut
30.08.2024 kl 11:39 3325

Det kan være, men aksjen er uansett sterkt underpriset. Spesielt med tanke på et mulig salg av PSW-virksomheten. Bare dette forsvarer en 50 % høyere aksjekurs enn vi ser i dag.
Skalleknarp
30.08.2024 kl 11:34 3354

Om de ikke ligger rett rundt hjørnet så er det jo signalisert noe «braking news» vedr. PSW. Det kommer når det kommer og om de velger å selge noe så blir vel det til en så god pris som vil reflekteres i RT. Spennende!!!
nopetter
30.08.2024 kl 10:55 3515

Slike oppturer på 10% et svært sjelden vare. Ligger det noen børsmeldinger på lur
Mammon
30.08.2024 kl 10:52 3531

får håpe d skjer noe i saga snart oxo

løk te til oxo mac :)