Vince Graziani idag
ibyx
14.04.2023 kl 22:28
4027
Graziani guider ikke, men han tror selskapet skal begynne å tjene penger mot slutten av 2024.
Au au. Da vet vi ganske mye om hvordan det blir å være Idex aksjonær de neste halvannet år. Ingen problem å skaffe penger til denne børsmaskinen nei. Bevegelse og volum. Trengs ikke mer.
Au au. Da vet vi ganske mye om hvordan det blir å være Idex aksjonær de neste halvannet år. Ingen problem å skaffe penger til denne børsmaskinen nei. Bevegelse og volum. Trengs ikke mer.
Redigert 14.04.2023 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
poki
14.04.2023 kl 22:29
4017
Om 1% profitable, kan tänka 10% eller 15% av kort av de 10 tillverkarens kort kommer ge för intäkter och de kommande design wins 🚀
Skrivefeil i Finansavisen. Han sier i Q4 eller i begynnelsen av 2024.
rosgun
14.04.2023 kl 22:54
3940
Mulig du ikke kan engelsk??
Cashpositive allerede iår……late 23….fordi utviklingen går rapidly(=raskt)…
Kast korta nå oblix….dette vil si at 8 av 9 designwin har eksklusivitet med Idex …..Idemia ordren +alle zwipe ordre går rett. Inn i Ordrereserven. Sertifisering går på Idex totalløsning !!!
1% av 1 mrd=10 mill kort= very profitable
Cashpositive allerede iår……late 23….fordi utviklingen går rapidly(=raskt)…
Kast korta nå oblix….dette vil si at 8 av 9 designwin har eksklusivitet med Idex …..Idemia ordren +alle zwipe ordre går rett. Inn i Ordrereserven. Sertifisering går på Idex totalløsning !!!
1% av 1 mrd=10 mill kort= very profitable
Redigert 14.04.2023 kl 22:57
poki
14.04.2023 kl 23:04
3921
Han säger Q3 2023 eller Q4 2023/ Q1 2024 eller kan det vara tidigare
Och han säger very soon och sen ändrar till Q3 , vi kommer få spännande nyheter närmaste 2 månader 🙏
Och han säger very soon och sen ändrar till Q3 , vi kommer få spännande nyheter närmaste 2 månader 🙏
Redigert 14.04.2023 kl 23:07
rosgun
14.04.2023 kl 23:13
3886
Jeg spådde emisjon i juli-august tidligere, noe som også er annonsert… Jeg tror derimot enda sterkere på en rettet emisjon da han i dag sa at investorer nå ligger i kø for å investere…. Ikke så rart egentlig…. de har en konkurrent….
Markedet er så enormt at 3 mrd kort er i årlig omløp..
Det er mao plass til begge. Regnestykket er er enkelt om du sitter i det ene eller andre selskapet… Tror allikevel Idex vil tjene mest og komme igang raskest med total løsning…. da snakker vi 50% margin vs 30% de får ved zwipe/idema bestilslinger..
En god grunn til å gå all inn i aksjen på kort-mellomlangsikt💰💰
Markedet er så enormt at 3 mrd kort er i årlig omløp..
Det er mao plass til begge. Regnestykket er er enkelt om du sitter i det ene eller andre selskapet… Tror allikevel Idex vil tjene mest og komme igang raskest med total løsning…. da snakker vi 50% margin vs 30% de får ved zwipe/idema bestilslinger..
En god grunn til å gå all inn i aksjen på kort-mellomlangsikt💰💰
Redigert 14.04.2023 kl 23:14
Møyfrid
15.04.2023 kl 00:51
3745
«Graziani guider ikke, men han tror selskapet skal begynne å tjene penger mot slutten av 2024.»
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
iTRADER09
15.04.2023 kl 02:33
3680
Jeg tror mest på før 2023!
Som da Graziani for et par emisjoner siden fortalte at de nå hadde penger til break even.
Så det er mest sannsynlig i 2021
Som da Graziani for et par emisjoner siden fortalte at de nå hadde penger til break even.
Så det er mest sannsynlig i 2021
Du drite deg litt ut når du kommenterer uten å ha lest alle innleggene først.😂😂😂
weed
15.04.2023 kl 08:42
3546
Både Ibyx og Møyfrid er helt sikkert i god tro når de sier i slutten av 24. Ingen av dem ville ha viderebragt feilinformasjon med viten og vilje. Så pass tillit har jeg til begge skribentene
Føre var
15.04.2023 kl 09:04
3505
Very soon!!!!!!
Vi er nå i q2, så kommer q3 (om ikke ragnarokk kommer) her må det da bli liv snart , for å få det til:)
Lytt til intervjuet.
Vi er nå i q2, så kommer q3 (om ikke ragnarokk kommer) her må det da bli liv snart , for å få det til:)
Lytt til intervjuet.
Redigert 15.04.2023 kl 09:31
Møyfrid
15.04.2023 kl 09:11
3483
14.04.2023
Idex-sjefen Vince Graziani meldte om en viktig milepæl torsdag. Han guider ikke, men er ikke bekymret for kapitalsituasjonen, og tror det er penger å hente hvis det blir behov for det. Han tror også selskapet skal væere cash positiv mot slutten av 2024, men altså ikke i år.
https://tv.finansavisen.no/m/WabJzo3R/idex-sjefen-er-ikke-bekymret-for-kapitalsituasjonen?list=e9khv1kq
Idex-sjefen Vince Graziani meldte om en viktig milepæl torsdag. Han guider ikke, men er ikke bekymret for kapitalsituasjonen, og tror det er penger å hente hvis det blir behov for det. Han tror også selskapet skal væere cash positiv mot slutten av 2024, men altså ikke i år.
https://tv.finansavisen.no/m/WabJzo3R/idex-sjefen-er-ikke-bekymret-for-kapitalsituasjonen?list=e9khv1kq
Møyfrid
15.04.2023 kl 09:15
3474
Personlig tror jeg det er like stor sannsynlighet for at Idex er cash positivt mot slutten av 2024 som at Den demokratiske republikken Kongo er godt i gang med å kolonisere Mars innen samme tid.
E du døv? Lytt til intervjuet og ikke skriv det som står i Finansavisen.
rosgun
15.04.2023 kl 10:17
3365
Jeg har sendt Mail til Hegnar. Makan til manipulasjon….. de klarer faen ikke oversette sitt eget intervju engang.
Til info, e-post:
14.04.2023
«
Idex-sjefen Vince Graziani meldte om en viktig milepæl torsdag. Han guider ikke, men er ikke bekymret for kapitalsituasjonen, og tror det er penger å hente hvis det blir behov for det. Han tror også selskapet skal væere cash positiv mot slutten av 2024, men altså ikke i år.»
NB: Det er i slutten av 2023 han sier. Den oversettelsen dere har brukt under bilde er feil og ber om at dere retter dette umiddelbart.
Ellers melder jeg dere for kursmanipulasjon til børsen.
Dette er feil og skal rettes Ila helgen.
Til info, e-post:
14.04.2023
«
Idex-sjefen Vince Graziani meldte om en viktig milepæl torsdag. Han guider ikke, men er ikke bekymret for kapitalsituasjonen, og tror det er penger å hente hvis det blir behov for det. Han tror også selskapet skal væere cash positiv mot slutten av 2024, men altså ikke i år.»
NB: Det er i slutten av 2023 han sier. Den oversettelsen dere har brukt under bilde er feil og ber om at dere retter dette umiddelbart.
Ellers melder jeg dere for kursmanipulasjon til børsen.
Dette er feil og skal rettes Ila helgen.
Redigert 15.04.2023 kl 10:18
ibyx
15.04.2023 kl 10:37
3330
Da fikk jeg sett videoen. Min første kommentar var basert på FA sin korte referering. (altså han tror selskapet skal begynne å tjene penger mot slutten av 2024)
Så videoen:
Q 8:54: when will you be cash positive? VG gir et lengre svar, Qs spørsmål inneholder også annet, men ca 10:30 ...very soon, probably late 23 or early 2024 or sometime..
Så veldig raskt er her minimum ca 6 måneder. Sannsynligvis!
Må ikke dette forøvrig betegnes som guiding?
Han er vel også inne på tidspunkt med noe andre formuleringer. I sum blir det litt tåkelagt på en måte. Blir litt som med bibelen, man plukker ut og tolker det som passer en best? (så harru trua flytter´u fjell, for deg selv..) Fx sier han noe om at det kan gå veldig fort bare de andre vil det. Da er liksom alt mulig på kort varsel. Samtidig gjør han rede for hvor lang tid slike prosesser tar fordi det er nødvendige tester som tar den tiden de tar. Men han sier også at Idex strategi er å ha gjennomført flere slike tester slik at oppdragsgivere slipper å gjøre dette selv. Det vil kunne framskynde evt produksjon skjønner vi... Og det høres jo umiddelbart lurt ut. Det er gjerne til dette en del av kapitalen også er brukt? For slikt koster jo penger. Det kan jo være et bonus som øker enkelte kunders villighet til å kjøpe produktet deres. Også Mastercardsertifiseringen burde være salgsdrivende mer enn det motsatte..
Tenker jeg tar den ut av min obs "ti på topp" portefølje og legger i skuffen med varsel ved newswebmelding og ved brudd på 1,10 og 0,9, fordi det er tendenser til "stabilisering" rundt krona. Jeg tipper "loggverktøyene" til sluggerne her vil kjøre den etter forgodtbefinnende. Fx dersom tilstrekkelig mange nykommere er på plass som vil kunne ristes ut ved i seg selv rasjonelle stoploss, nedover mot 70 øre og trippel bunn om nødvendig...
Så får vi se. Ikke noe stort problem å løpe etter "et par perronger" hvis det slår til. Slik ståa har vært kjører den like gjerne de samme stasjoner tilbake igjen og gjerne en til fordi det viser seg at markedet ikke var fornøyd nok likevel...
Man bør i det hele tatt holde seg oppdatert med siste reviderte utgave av "Bør Børsons lille børsbibel" før man entrer Idex. :-)
Ser at Hegnar er med som bisitter ved intervjuet. Han lot seg vel ikke friste til å stille et eneste spørsmål! :-)
Så videoen:
Q 8:54: when will you be cash positive? VG gir et lengre svar, Qs spørsmål inneholder også annet, men ca 10:30 ...very soon, probably late 23 or early 2024 or sometime..
Så veldig raskt er her minimum ca 6 måneder. Sannsynligvis!
Må ikke dette forøvrig betegnes som guiding?
Han er vel også inne på tidspunkt med noe andre formuleringer. I sum blir det litt tåkelagt på en måte. Blir litt som med bibelen, man plukker ut og tolker det som passer en best? (så harru trua flytter´u fjell, for deg selv..) Fx sier han noe om at det kan gå veldig fort bare de andre vil det. Da er liksom alt mulig på kort varsel. Samtidig gjør han rede for hvor lang tid slike prosesser tar fordi det er nødvendige tester som tar den tiden de tar. Men han sier også at Idex strategi er å ha gjennomført flere slike tester slik at oppdragsgivere slipper å gjøre dette selv. Det vil kunne framskynde evt produksjon skjønner vi... Og det høres jo umiddelbart lurt ut. Det er gjerne til dette en del av kapitalen også er brukt? For slikt koster jo penger. Det kan jo være et bonus som øker enkelte kunders villighet til å kjøpe produktet deres. Også Mastercardsertifiseringen burde være salgsdrivende mer enn det motsatte..
Tenker jeg tar den ut av min obs "ti på topp" portefølje og legger i skuffen med varsel ved newswebmelding og ved brudd på 1,10 og 0,9, fordi det er tendenser til "stabilisering" rundt krona. Jeg tipper "loggverktøyene" til sluggerne her vil kjøre den etter forgodtbefinnende. Fx dersom tilstrekkelig mange nykommere er på plass som vil kunne ristes ut ved i seg selv rasjonelle stoploss, nedover mot 70 øre og trippel bunn om nødvendig...
Så får vi se. Ikke noe stort problem å løpe etter "et par perronger" hvis det slår til. Slik ståa har vært kjører den like gjerne de samme stasjoner tilbake igjen og gjerne en til fordi det viser seg at markedet ikke var fornøyd nok likevel...
Man bør i det hele tatt holde seg oppdatert med siste reviderte utgave av "Bør Børsons lille børsbibel" før man entrer Idex. :-)
Ser at Hegnar er med som bisitter ved intervjuet. Han lot seg vel ikke friste til å stille et eneste spørsmål! :-)
Møyfrid
15.04.2023 kl 11:21
3254
Kursmanipulasjon?
Om han tror 2024 eller 2028 er vel sekundært. De har trodd i over 20 år, og alltid bommet på egen guiding.
Problemet er jo ikke hvor mange kort som kan produseres, problemet er at det ikke finnes marked for produktet.
Det tror jeg det heller aldri det kommer til å gjøre, selv om menigheten drar frem "milestone" nr 573,eller sertifisering nummer sjauhundreogfjaksogførti.
Om han tror 2024 eller 2028 er vel sekundært. De har trodd i over 20 år, og alltid bommet på egen guiding.
Problemet er jo ikke hvor mange kort som kan produseres, problemet er at det ikke finnes marked for produktet.
Det tror jeg det heller aldri det kommer til å gjøre, selv om menigheten drar frem "milestone" nr 573,eller sertifisering nummer sjauhundreogfjaksogførti.
Føre var
15.04.2023 kl 11:33
3220
«Customer experience is the new competitive advantage. Those that offer biometric options to customers will stand out as innovators and enjoy reduced costs and enhanced security.«
https://thepaymentsassociation.org/article/how-biometrics-could-create-seamless-customer-journey/
https://thepaymentsassociation.org/article/how-biometrics-could-create-seamless-customer-journey/
Redigert 15.04.2023 kl 11:40
Pensjon
15.04.2023 kl 12:01
3174
Hei.
Her skrives det mye som vanlig mye i tull. Cash + betyr større inntekter enn utgifter for en bestemt periode, og er viktig for den langsiktige utviklingen. Men er ingen garanti totalt sett. Selskapet har enorm gjeld og andre kan komme inn i konkurransen på området framover. Som alltid innen aksjer # er det eneste som er sikkert# at alt er usikkert. Ha en fin helg. Mvh gammel pensjonist.
Her skrives det mye som vanlig mye i tull. Cash + betyr større inntekter enn utgifter for en bestemt periode, og er viktig for den langsiktige utviklingen. Men er ingen garanti totalt sett. Selskapet har enorm gjeld og andre kan komme inn i konkurransen på området framover. Som alltid innen aksjer # er det eneste som er sikkert# at alt er usikkert. Ha en fin helg. Mvh gammel pensjonist.
Sente
15.04.2023 kl 12:05
3160
"Selskapet har enorm gjeld"
Tror du er på feil ticker.
Ha en fin helg du også👍
Tror du er på feil ticker.
Ha en fin helg du også👍
Føre var
15.04.2023 kl 12:09
3146
Hehe ja.
Virker i alle fall som att mastercard er interessert i produktet.
So happy q’s
Spennende hvem som blir neste norske/nordiske bank med Idex sensor.
Virker i alle fall som att mastercard er interessert i produktet.
So happy q’s
Spennende hvem som blir neste norske/nordiske bank med Idex sensor.
Redigert 15.04.2023 kl 12:13
Pensjon
15.04.2023 kl 12:10
3143
Hei. Sente.
Sjefen selv sier de har tapt 200 til 250 millioner hver år i 10 år? Hva betyr det?
Fortsatt fin helg.
Sjefen selv sier de har tapt 200 til 250 millioner hver år i 10 år? Hva betyr det?
Fortsatt fin helg.
Om du hadde 100kr i lommen men har mistet dei, har du 100kr i gjeld da?
Alle pengene som er «tapt» er emisjoner. Altså innbetalte penger. Alle disse tapene er fremtidige avskrivninger og betyr redusert skatt.
Alle pengene som er «tapt» er emisjoner. Altså innbetalte penger. Alle disse tapene er fremtidige avskrivninger og betyr redusert skatt.
Redigert 15.04.2023 kl 12:25
Pensjon
15.04.2023 kl 12:50
3052
Hei sjoen 7.
Dette blir min siste kommentar her. Om du har 100 kroner i lomma og disse er lånt/ mistet har du fortsatt gjeld. Det du skriver om framtidige avskrivinger/skatt er riktig. Jeg har vært på børs siden 1988. Tidligere yrkesaktiv i 40 år som revisor og innen regnskap mv.
Opp og nedturer er en realitet for meg og de fleste andre. Som du sikkert vet når en sitter med et tap på 2 til 2,5 milliarder på 10 år kan alt skje fra konkurs, oppkjøp til total utvanning av aksjonærene osv. Så mitt poeng er at det uansett enorme muligheter for selskapet er det også stor usikkerhet. Ingen har fasit, det er det spennende på børsen. En fin helg til deg og alle andre. Mvh gammel pensjonist.
Dette blir min siste kommentar her. Om du har 100 kroner i lomma og disse er lånt/ mistet har du fortsatt gjeld. Det du skriver om framtidige avskrivinger/skatt er riktig. Jeg har vært på børs siden 1988. Tidligere yrkesaktiv i 40 år som revisor og innen regnskap mv.
Opp og nedturer er en realitet for meg og de fleste andre. Som du sikkert vet når en sitter med et tap på 2 til 2,5 milliarder på 10 år kan alt skje fra konkurs, oppkjøp til total utvanning av aksjonærene osv. Så mitt poeng er at det uansett enorme muligheter for selskapet er det også stor usikkerhet. Ingen har fasit, det er det spennende på børsen. En fin helg til deg og alle andre. Mvh gammel pensjonist.
Respekt.
Med den grunnkunnskapen du besitter anbefaler jeg deg til å begynne å lese q-tallene fra selskapet før du begynner å påstå at Idex har enorm gjeld som du gjorde i første innlegg.
Med den grunnkunnskapen du besitter anbefaler jeg deg til å begynne å lese q-tallene fra selskapet før du begynner å påstå at Idex har enorm gjeld som du gjorde i første innlegg.
Føre var
16.04.2023 kl 10:39
2565
«Han guider ikke, men sier at ting skjer fort nå, og tror selskapet vil begynne å tjene penger snart, kanskje mot slutten av 2023 eller tidlig 2024 en gang.»
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/04/14/8001100/idex-sjefen-er-ikke-bekymret?fbclid=IwAR0lUM7mdiWn4UvhnsblmpncwowSJjM-CeF6p6u_eH6Etr7khXE4OLDSJIk&zephr_sso_ott=5sWtn8
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/04/14/8001100/idex-sjefen-er-ikke-bekymret?fbclid=IwAR0lUM7mdiWn4UvhnsblmpncwowSJjM-CeF6p6u_eH6Etr7khXE4OLDSJIk&zephr_sso_ott=5sWtn8
Han sier slutten av Q3-begynnelsen av -24 👍
Finansavisen har nå rettet sin reportasje.
Det er bare 5-6 måneder til.
Finansavisen har nå rettet sin reportasje.
Det er bare 5-6 måneder til.
Redigert 16.04.2023 kl 11:36
Billyjojimbob
16.04.2023 kl 11:39
2481
Fint med pos fremtidsutsikter,aldri kjedelig med swing heller 👍
ibyx
16.04.2023 kl 11:48
2458
Swing is the thing!
På 5-6 måneder kan derfor MYE skje i Idex!
33% short og 67% long kan være "the thing" to handle "the swing"?
🤔
På 5-6 måneder kan derfor MYE skje i Idex!
33% short og 67% long kan være "the thing" to handle "the swing"?
🤔
kaunis
16.04.2023 kl 12:56
2368
Hadde han sagt -27 så ville det vært en katastrofe, men det sa han altså ikke ibyx. No vet vi i alle fall at det ikke blir de store ting i år, men vi kan få store overraskelser også. Hvor fort dette kommer til å ta av, det vil si: hvor mange banker som vil bestille sikre kort med verdens beste sikring mot uønsket bruk og uten pinkode og som ikke kan misbrukes av bandittene på nettet, vil fremtiden vise. Ingen trenger lenger å være redde for at bankkontoen er tom nest gang de skal bruke den, når de bruker disse kortene , men benytter en mobilbank til bet. og har bankkontoene på en internettilkopling som svindlerne stadig finner nye metoder for stjele penger fra, så er din konto veldig utsatt for det.. Når flere og flere klarer å se denne store fordelen med sikkerhet mot svindel, tror jeg ikke mobilbet. vil være den foretrukne. Vi må også bare innse at metodene for å stjele seg tilgang til din mobilbank vil bli mer og mer effektive i fremtiden. IDEX sine kort er verdens-ledende og kort uten pinn vil ha stor effekt mot småsvindlerne øyne. Kortene vil også sikre mange andre områder og det vil bli produsert flere 100mill kort i året om kort tid. Bare å sitte stille i båten her.
kroif
16.04.2023 kl 14:38
2271
Jeg syntes dette virker overbevisende, har fulgt selskapet siden 2019.
Jeg vil tror Idex har bedt om dette intervjuet, slik at markedet bedre skal skjønne hvor stort steg denne sertifiseringen er, og hvor forbanna nærme markedet de er.
Jeg tolker dette som at Vinze mener Idex er veldig underpriset, med denne nyheten i sekken.
Pre sertifiseringen, med denne turnkeyløsningen, gjør nok også at det ligger et hestehode foran konkurentene.
Så kan jo baiserne fortsette å jabbe om det som skjedde av utvikling i Idex før 2017. Nå er de "ferdig" med utviklingen av produktet, og nedbemanner denne avdelingen, slik han sier, og fokuserer på markedsføring og salg.
Idex har som kjent også null gjeld, som gjør at vi ikke trenger å bekymre oss for låneforfall.
Skal ikke mange litt større interesserte investorer på plass her før dette skyter fart kursmessig, dette intervjuet, kan potensielt være startskuddet.
Jeg vil tror Idex har bedt om dette intervjuet, slik at markedet bedre skal skjønne hvor stort steg denne sertifiseringen er, og hvor forbanna nærme markedet de er.
Jeg tolker dette som at Vinze mener Idex er veldig underpriset, med denne nyheten i sekken.
Pre sertifiseringen, med denne turnkeyløsningen, gjør nok også at det ligger et hestehode foran konkurentene.
Så kan jo baiserne fortsette å jabbe om det som skjedde av utvikling i Idex før 2017. Nå er de "ferdig" med utviklingen av produktet, og nedbemanner denne avdelingen, slik han sier, og fokuserer på markedsføring og salg.
Idex har som kjent også null gjeld, som gjør at vi ikke trenger å bekymre oss for låneforfall.
Skal ikke mange litt større interesserte investorer på plass her før dette skyter fart kursmessig, dette intervjuet, kan potensielt være startskuddet.
kroif
17.04.2023 kl 09:45
1863
Foreløpig ser det ut til at interessen og viljen til å betale mer for Idex aksjer er økende, blir spennende denne uken, om Idex nå vender snuten oppover for fullt.