Ny Harvard studie

JosefK
AZT 24.04.2023 kl 09:13 997


Denne preprinten landet her i går. Og gjett om de bruker SAN 🤓 fra «articzymes»🥴 liten skrivefeil der… 🙃

AAV producing 293T cell pellets were extracted using a lysis buffer containing salt active nuclease (articzymes) in 40 mM Tris, 500 mM NaCl and 2 mM MgCl2 pH 8 (referred to as SAN buffer).

Støttet av tunge bidragsytere:

We thank O. Mazor and P. Gorelik (HMS Research Instrumentation Core) for help with design and construction of the GCaMP imaging setup and stimulation devices, and Ginty lab and Sharma lab members for discussions and comments on the manuscript. We thank Caiying Guo and the Gene Targeting and Transgenics Facility at Janelia Research Campus for generating mouse lines. This work was supported by a Quan Predoctoral Fellowship (L.Q.), NIH grants NS097344 (D.D.G.), AT011447 (D.D.G.), 1DP2NS127278 (N.S.), The Klingenstein-Simons Foundation (N.S.), The Whitehall Foundation (N.S.), The Bertarelli Foundation (D.D.G.), The Hock E. Tan and Lisa Yang Center for Autism Research (D.D.G.), and the Lefler Center for Neurodegenerative Disorders (D.D.G.). D.D.G. is an HHMI investigator. This article is subject to HHMI’s Open Access to Publications policy. HHMI lab heads have previously granted a nonexclusive CC BY 4.0 license to the public and a sublicensable license to HHMI in their research articles. Pursuant to those licenses, the author-accepted manuscript of this article can be made freely available under a CC BY 4.0 license immediately upon publication.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2023.04.22.537932v1.full.pdf
Fünke
24.04.2023 kl 13:20 868

Nå venter vi på DMF. Nok en regulatorisk godkjenning tenker man kanskje. Jeg også, inntil jeg så at det tilsynelatende omtrent doblet C-lecta sine inntekter pre/post DMF 2021. Nå tror jeg muligens andre saker også økte C-lecta sine inntekter, men jeg er ikke i tvil om at DMF bidro da de kommuniserte at Denarase var deres bestselgende produkt. De hadde inntekter på 9,1 mill EUR i 2020 og rundt 20 mill EUR i 2021. 7,2 mill EUR i 2019. Nå kan vi ikke konkludere med at DMF var hele årsaken til økningen i inntektene deres. Det hadde nok også sammenheng med at noen av deres kunder også økte etterspørselen etter nuclease uavhengig av DMF.

Jeg er også spent på det asiatiske markedet. Har gjenåpningen av Kina hatt innvikring på AZT? Dirk nevnte under Q4-presentasjonen at han jobbet med et samarbeid med et kinesisk selskap for å komme inn i det kinesiske markedet. Jeg forsto det slik at det var noe på gang som var relativt nært forestående. Han kunne ikke si så mye, men vi ville bli opplyst om det når det var i boks. Det har dratt ut i tid.
riskypick
24.04.2023 kl 13:40 837

Leste litt om C-lecta for en stund siden og mener at mye av salgsveksten fra 20 til 21 ble tilskrevet ELISA kiten deres. Azt kom med sin ELISA kit i desember.

Jeg tror nok at DMF også hjalp som du nevner.
snuffe
24.04.2023 kl 13:59 811

Har vi noen gang fått et godt svar på hvorfor de begynte å jobbe med DMF så sent? At de ligger så langt etter, og at konkurrenten(e) har hatt dette på plass lenge og selger i bøtter og spann, - til tross for at vi har bedre produkter, virker litt ugreit.
Fünke
24.04.2023 kl 16:00 697

SAN HQ Elisa kom samme år som SAN HQ i 2017. M-SAN HQ Elisa kom året etter M-SAN HQ. I desember kom ELISA til SAN HQ 2.0.
Fünke
24.04.2023 kl 16:00 694

Dessverre ikke noe godt svar på det. Voice of customer kom sent?
JosefK
24.04.2023 kl 16:29 660


Du må nesten peke på hvilke ressurser du skulle satt til å gjøre dette. For ett år siden eksisterte det ikke ansatte til å gjøre det. Og hvis du følger litt med, så ville du fått med deg at det ikke finnes den type kompetanse i Tromsø og at man har måttet lete etter folk som kan jobbe på distanse.

De er bedre rustet i dag til dette ekstra arbeidet.
snuffe
24.04.2023 kl 16:59 611

Ja vel... Må jeg peke på hvem som burde skaffe dokumentasjon og jobbe frem underlag for å få søknaden om DMF avgårde, - før jeg stiller spørsmålet om hvorfor hele prosessen kom i gang senere hos AZT enn hos konkurrenten?

Ja da skal man tenke seg godt om før man poster noe, eller stiller spørsmål her inne.

Jeg har fulgt med såpass gjennom de siste årene at jeg vet de bruker konsulenter der de ikke har egne ressurser tilgjengelig eller med rett kompetanse.

Denne muligheten kunne blitt vurdert tidligere hvis ledelsen den gang hadde vurdert DMF som like viktig som de utrykker nå. Derfor spørsmålet mitt.