$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 25.04.2023 kl 17:02 412028

Delta_S

Til Informasjon 23.05.23:

- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).

Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).


Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
TonyB
18.05.2023 kl 12:52 4094

Flott lesning og interessant og godt forankrede syn, PU 👍

Som jeg skrev et annet sted også, for meg har ikke caset endret seg en brøkdel til det negative i et longer-perspektiv. Svinginger som følge av røft makrobilde og et svakt sentiment (Osx) og svake oljepriser forandrer ikke mitt bilde på hvor vi skal og hvor jeg er overbevist på fremtiden hvor etterspørsel > tilbud —> fulle ordrebøker ——> prisingsmakt—> økende rater and so on. At det kjempes i kort bilde mot resesjon eller frykt for resesjoner, gjeldstak og annet makro m.m får så være og gir forlenget kjøpsmuligheter (for meg iallefall). Om ikke dyp resesjon eller verre, tror jeg tallenes tale vil overbevise de fleste skeptikere kvartal etter kvartal og derav bli mer og mer interessant for storkapitalen. Husk PGS litt svake historikk med emisjoner og eksistenstrusler og høy gjeld. PGS må «bevise» med faktiske tall for mange enda før de «anerkjenner selskapet» som mer solid, samt erkjenner endringen som skjer og syklusen vi går inn i.

Og akkurat disse bevisene vil bli lagt frem på løpende bånd etterhvert som månedene skrider fremover, I believe 😊.
Redigert 18.05.2023 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.05.2023 kl 11:57 4322

Takker for interessant oppdatering. At oppsiden i PGS er eventyrlig har jeg ikke tvilt på det siste året. Men som du sier; TTT. At traderne har hatt en meget hyggelig periode skal jeg heller ikke underslå. Men selv om der finnes flere strategier i aksjemarkedet, som alle kan gi solid avkastning, finner jeg det enklest og minst tidkrevende å sitte long i de selskapene jeg tror vil ha en betydelig oppside. Ikke alltid man treffer, verken som trader eller long, men caset PGS kan jeg vanskelig se skal skuffe meg som longis.

Fortsatt god «langhelg»!
Slettet bruker
18.05.2023 kl 11:22 4542

Veldig bra PU, takker og bukker for deling 👍💯
PerUlv Den ene
18.05.2023 kl 10:46 4741

Tja...

"OLJA RETT OPP"

Er kanskje å ta litt hart i, hehe... Men... I et teknisk perspektiv utvikler olja seg "helt etter boka" noe som tidligere er omtalt og illustrert på PGS Investor.

Fakta så langt er at test USD 74,2270 ble en "Touch to go" gjennom support av tidligere diagonal med anchor USD 71,5700 fra 05 mars og anchor USD 73,6290 fra 15 mars. At anchor 2 ble dannet ved test av Fib. 61,80% i kombinasjon med "Touch to go" som testet området Fib 50,00% og igjen dannet anchor 3. Og her kommer poenget...

Den diagonalen som er dannet gjennom de tre "Anchor" (Markante bunner" er å anse som "Key support" og avgjørende for en kommende oppgang. Mao må denne ikke brytes. (Noe den etter alle solemerker ikke vil) Så det som er av større interesse er jo oppsiden som om det påfølgende senario utløses vil rettferdiggjøre tråden nåværende heading...

OLJA RETT OPP

Vi har en kile eller et triangel avhengig av øyet som ser. På mange måter kan vi hevde at vi har begge. Eneste forskjellen her er at kilen kommer med tre ulike targets mens triangelet i prinsippet bare har et som er nærmest samstemt med høyeste target i kilen, ca. USD 82,90 Men...

På veien opp for å aktivere targets må vi bryte opp gjennom diagonal som nå leser ca. USD 77,31. men... Hovedutfordringen nå i det korte bildet er horisontale i triangelet som leser ca. USD 77.65 og det er evt. dette bruddet som vil sannsynlig gjøre påstanden "Olja rett opp", hehe.. Så hva her dette å si for PGS...

Vell... Det er en hvis sannsynlighet for at Ris fortsetter sin hobby "Train spotting". Som antydet tidligere hadde han god tid til å rekke 17 mai toget, noe han helt sikkert gjorde. Problemet ligger nok i spor to hvor PGS forlot perrongen i korrelasjon med 17 mai toget. Så da blir spørsmålet i morgen om hvilken stasjon man da bør entre PGS toget. (For de som ikke har tatt plass)..

Rent teknisk er det fortsatt en nedside i aksjen. Nedre diagonal i etablert kanal leser i mine chart ca. NOK 6,75 stigende til 6,82 mandag til uken. Om og når denne diagonalen skal testes er imidlertid fortsatt høyest usikkert. Man at det skjer i morgen er "mer eller mindre" utelukket.

Jeg har hele tiden hevdet at nedsiden i PGS minsker dag for dag. I motsatt ende øker oppside potensialet tilsvarende, dette i samsvar med tidligere påpekt korrelasjons forskyvningen illustrert på PGS Investor ved minst to anledninger. Men... Noe avhengig av hvordan denne korrelasjons forskyvningen utspilles er target NOK 15,00 innen rekkevidde i tidshorisonten sent juli til midt august. I dene beregning ligger G-line til grunn i to til tre korrelasjons forskyvninger og med utgangspunkt i nedre diagonal i påvist kanal og med en tidslinje på ca. en måned.

Til slutt vil jeg fortsatt hevde at vi står foran et "Break out" i olje og offshore generelt. TTT... At ting tar tid vet vi. At vi er i en gryende super syklus, vet vi. Dette til tross for siste ukers nedgang. Det vi ikke helt vet er nøyaktig "start point" for den kommende og meget kraftige oppgangen. I en sektor som har ligget nede for telling i over ti år tar det gjerne noe tid. At mye av norsk offshore et tagget mot OSX gir også et svakt feilaktig bilde da mye av selskapene i denne indeksen også representerer onnshore drilling som i øyeblikket preges av nedskalering i landbasert gas utløst av lave gass priser i USA. Men.. Et breake out i OSX vil også komme.

Så for å gjenta meg selv... "“sell in May and go away” bør kanskje byttes ut med "Buy in may and stay" hvor kanskje offshore peker seg spesielt ut...
Redigert 18.05.2023 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2023 kl 10:20 4892

I andre halvdel av 2023 blir etterspørsel større enn tilbudet av olje.med 2 millioner fat hver dag.😎
PHOinvestor
18.05.2023 kl 10:20 4865

Hva mer du med dette :

da er det greit å vite at gearet seismikk er offshore service på steroider
Slettet bruker
18.05.2023 kl 10:13 4877

Tidlig på dagen, men alle 3 USA futures i grønt. Fortsetter dette så er oljen rundt 80 dollar fatet innen kort tid.
Redigert 18.05.2023 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Kontur
18.05.2023 kl 09:36 5147

Blir sprek oppgang nå fremover kan det tyde på. Det jobbes konstruktivt i kongressen over there så alt tyder på at gjeldstaket flyttes og at det blir ro rundt saken for denne gang. De samme må også relativt raskt beslutte gjenoppfylling av de 200 mill fatene som er tappet av de strategiske lagrene og som egentlig skulle fylles i januar men som stadig har blitt utsatt. Kvantumet som sksl tilbake ligger der uansett så det er bra for oljeprisen. Driving season starter og nå så dette lover godt.
Offshore går så det griner for tiden og ratene peker fint opp. Det åpnes stadig nye leteblokker og flere land øker sine planer for havvind. Senest Sverige som åpner for store områder på vestkysten.
Blir mye seismikk jobb de kommende årene. Alle båter må stå på nå for å rekke å ta unna.
Last opp i PGS nå på latterlig lav prising og bli med på oppturen de neste årene. La oss bli rike sammen.
Slettet bruker
18.05.2023 kl 09:34 5162

Verden går så det suser!
oivindl
18.05.2023 kl 09:11 5236

Ah, fra kverrulant til venn, absolutt fremgang :-)
Men mange tror feilaktig at St. Hansaften den 23. juni handler om solsnu, så greit med litt folkeopplysning, spesielt siden temaet alt var brakt på banen.
Ikke verre enn det.
oppturen
18.05.2023 kl 08:46 5372

Stadig flere positive offshore service artikler, da er det greit å vite at gearet seismikk er offshore service på steroider. 😁😅😎
elnomi
18.05.2023 kl 08:45 5372

MEN om fakta skremmer deg så burde du ikke ignorere det ...;)

Ja nettopp Rischioso. Nå har vi satset på at fakta blir at de ikke kommer til enighet i usa og får fikset gjeldstaket med børsuro til følge.
Slettet bruker
18.05.2023 kl 07:28 5656

Asia følger etter som nevnt i går kveld. No lysnar det i lundar og verdens børser.

https://e24.no/boers-og-finans/i/JQqVjJ/bred-oppgang-i-asia-etter-gjeldstak-optimisme
Redigert 18.05.2023 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2023 kl 07:11 5699

Tror du er mest skremt selv nå når du ser hvor mye du bommer med dine «fakta»…..;))
Redigert 18.05.2023 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.05.2023 kl 00:24 6195

Takk for bidraget min venn og follower over flere år - MEN om du for en gang skyld også kunne gi en input på caset så ville det ikke bare vært supert, men også over all forventning - hipp-hipp ...;)
Redigert 18.05.2023 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.05.2023 kl 00:20 6173

Min mening er ikke å skremme noen - heller tvert i mot, MEN om fakta skremmer deg så burde du ikke ignorere det ...;)
Redigert 18.05.2023 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.05.2023 kl 22:24 6794

Platinum365 skrev … ;)
…;)
Blir de rette algoritmene slått på igjen
Slettet bruker
17.05.2023 kl 21:26 6836

Det begynner som smått å se litt bedre ut nå. Tokyo med sitt høyeste nivå i dag siden 2021. Snart er vi i juni mnd og verdens børser vil sakte men sikkert få noe mer positivt driv. Mest sannsynlig følger Asia etter USA i natt, det tror jeg ganske så sikkert. Tenker en oljepris på 85 dollar fatet er innen rekkevidde før juli, kanskje før og kanskje enda høyere.
Gjeldstaket økes, burde være liten tvil om det. PGS kommer med børsmeldinger, burde være liten tvil om det også. Q2 kommer til å bli magisk med høyere rater og etterslep sv late sales som vil gi overskrifter.

Det er nå en mulighet til å hoppe på toget til en ekstrem lav billettpris før kursen stikker avgårde. Det ligger en massiv oppside i PGS ut året og videre utover i 2024.

P.S Husk at det i tillegg ligger en short som skal dekkes inn.
Just saying…;))
Redigert 17.05.2023 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
oivindl
17.05.2023 kl 21:06 6954

Eller 22. for å være nøyaktig.
fredag 22. desember 2023 klokka 04:27
Slettet bruker
17.05.2023 kl 21:04 6848

Rau dag imorgen. Må vente til freddan og da kan bilde være snudd opp ned (tvilsomt).
Betyr neppe så mye for Pgs om der ikke ligger noe i postkassen. Flyr ingen steder nordover på at oljen beveger seg opp. på lik linje så den står noe fjellstøtt når oljen går ned. Her trengs det omsetning
Redigert 17.05.2023 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
John8
17.05.2023 kl 20:46 6930

Brent ligger på ca 77,00. Opp ca 2,75 %.
Oljerelaterte aksjer kan få en bra dag i morgen.
SoLong
17.05.2023 kl 19:22 7298

Det blir vist enighet om økning av gjeldstaket i USA
mingus7777
17.05.2023 kl 19:05 7297

Ser ut som olja feirer 17. mai ja. Lurer på hvor høyt den går i dag. Spennede:)
Tingmåskje
17.05.2023 kl 18:38 7446

Hva skjer med olja? Skal ikke verden gå under likevel..?
Slettet bruker
17.05.2023 kl 18:21 7500

Ja sikkert derfor oljen fyker opp, selv med økte oljelagre i USA. Dine smålige forsøk på å være negativ i forsøk på å skremme harehjerter tror jeg er gjennomskuet. Selv for de mest bløthjertete.
Londonmannen
17.05.2023 kl 18:02 7525

Vel, hvorfor føler du deg truffet dag? Pølsen kan du selv stappe i den store kjeften din. ;-))
Redigert 17.05.2023 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Platinum365
17.05.2023 kl 17:44 7358

Ta deg en pølse!

Stod opp 06:00, spiste, dro i barnetog etterfulgt av potetløp, sekkeløp, blikkbokskast, lunsj, familie.

Hva faen!?

Londonmannen
17.05.2023 kl 17:31 7371

Klokken er 17:30 på Norge sin grunnlovsdag og jeg registrerer at i stedet for å delta på feiringen, så så har en del av forumets medlemmer valgt å prioritere tid foran dataskjermen. Hallo! Børsen er ikke en gang åpen! Logg av, kom dere ut i frisk luft og tilbring tid med familie og venner! Kanskje den vintergustne huden deres kan bidra til påfyll av D-vitaminer! Tror dere trenger det.
Redigert 17.05.2023 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.05.2023 kl 16:58 7420

Man forstår traderne som håper på gratispenger om markedet skulle gå ned på noe smoke and mirrors showet som har løst seg problemfritt over tre kvart hundre ganger på rad nå.

Men disse gratispengene får man nok ikke. Man må i markedet med sine risikoer og muligheter, ikke vente og håpe på en enda bedre mulighet, som neppe inntrer
Redigert 17.05.2023 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
elnomi
17.05.2023 kl 16:44 7270

PGS sine tekniske støtter på 7, 6,7 og muligens 6,1 ...;)
Ja nettopp, nå er vi enige om at alt er usikkert og nå har vi fokus på 6.1 og kanskje 5 tallet?
Det er litt krevende å hele tiden skulle endre, men en må jo følge med. Går vi «all inn» på 6.10? Eller hva gjør vi nå?
Piloten
17.05.2023 kl 16:37 7295

Olja og alle US indekser i grønt. McCarthy og Biden blir enige om gjeldstaket. Fortsatt god 17.mai
Platinum365
17.05.2023 kl 16:14 7338

Biden må ingenting, han kan benytte seg av grunnloven og tvinge frem takløftet. Det som skjer i mellomtiden er kun politikk, og presidentvalg, hvorpå demokratene forsøker å belyse hvor dumme enkelte amerikanere er, og motsatt vei. Markedet tror selvsagt ikke på dette sludderet.
Thesistulling
17.05.2023 kl 15:55 7396

Foreslår vi flytter litt på kalendermånedene, flytte juli til der juni er nå, så får vi en varmere høst.
Tar vi en Pol Pot, eller en Enver Hoxha, så er ikke det noe problem.
Fra litt sort humor til litt mere alvorlig.......
En amerikansk resesjon er nærmest en sikkerhet, mener JPMorgan-økonomene, som mener det er hva som kreves for å få ned den skyhøye inflasjonen.......

Det blir en særdeles spennende sommer dette her.
Nesten så man vurderer "Sell in May, and go away"
Men, man klarer ikke la være😄

Redigert 17.05.2023 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.05.2023 kl 15:42 7156

Det tror vel ikke jeg heller, MEN det er hva markedet tror som teller om dette trekker ut i tid og opp i mot deadline så vil nok markedet begynne prise inn krise akkurat som de gjør den motsatte veien når de tror noe positivt vil skje - og akkurat det vil få verdens børser til skjelve sammen med PGS sine tekniske støtter på 7, 6,7 og muligens 6,1 ...;)