$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 25.04.2023 kl 17:02 416455

Delta_S

Til Informasjon 23.05.23:

- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).

Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).

Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
29.04.2023 kl 10:53 3416

Der kom sparebank 1 med oppjustering, samt Pareto

Hever PGS-anbefaling til kjøp igjen
SpareBank 1 Markets oppjusterer sin anbefaling på PGS-aksjen fra hold til kjøp, og Pareto Securities mener kursfallet den seneste tiden er en kjøpsmulighet.

Slettet bruker
29.04.2023 kl 10:48 3436

Noen her som har flere enn 1 ticker.??? Jeg bare summerer noe her.😎😎😎
Tigerberget
29.04.2023 kl 08:20 4144

« jeg er ihvertfall glad for å få høre begge sider om caset»

Så flott.
Da kan du jo KUN lytte til Ris så får du servert begge sider om han er ute eller inne.

Djises…..
Slettet bruker
29.04.2023 kl 08:11 4153

God lørdagsmorgen, RFS!

Tusen takk for et kjempe fint innlegg, svært matnyttig for oss med longsene på!

Innlegget ditt gjør det verdt å scrolle forbi kilometer med BS.

Håper du fortsetter å bidra, og holder ut med alle urokråkene😀
RFS
29.04.2023 kl 07:46 4258

Da har jeg sett presentasjonen av Q1 og lyttet nøye. Fin informasjon, og de fremstår kompetente og troverdige. Presentasjon og webcast ligger på PGS nettside, så veldig enkelt å se den om noen vil.

Her er de viktigste punktene sett fra min side:

Gjeldshåndtering: De skal betale ned en god del de neste 12 mnd. Mye av dette har de allerede på konto. De mangler i dag 80 MUSD for å ha nok til alt de skal betale ned de neste 12 mnd. Hvordan får de tak i 80 MUSD: de siste 12 mnd, i et marked på vei opp, genererte de 125 MUSD i cash, mye mer enn 80 altså. De neste 12 mnd er de veldig selvsikre på at de vil generere mer enn 125, noe som er veldig forsiktig uttalt, selvsagt vil de det i et stigende marked. Konklusjon: gjeld er ikke noe problem. Etter Q1 2024 har de bare obligasjonen på 450 MUSD igjen, og den kan de jo la være å betale ned om de vil. Masse fri cash til fleksibel bruk, noe til utbytte får man forvente. Tipper de starter symbolsk med 1 kr pr aksje om et år.

Utsikter: Full ordrebok i Q2 og Q3 (så godt som). MANGE leads for Q4 og Q1, selv om de er lite innbooket nå vil de bli fullbooket, det går ikke an å tolke dem særlig annerledes. Beholder 7 båter i 2024 slik de ser det nå (ikke ned til 6). Verdien av pågående leads er på sitt høyeste siden 2014. Late sales Q1 var lav pga lange beslutningsprosesser hos kunder, alle pågående forhandlinger beholdes og forventes å komme i Q2 og Q3. Altså bare en tålmodighetsøvelse. De tror at beslutningstakerne bruker mer tid på å bestemme seg for hvilke felt de skal prioritere først, det er forståelig at det er vanskelige avgjørelser.

Ønsker man å sitte om et år med en aksje som har verdier for 20 kr og genererer 1-3 kr utbytte i året (1 i 2024, 2 i 2025, 3 i 2026)?

God lørdag!
Redigert 29.04.2023 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Fischer
29.04.2023 kl 00:36 4445

Tror du har glemt at det er nylig er etablert en ny obligasjon som er sikret mot selskapets aktiva. Deriblant skip Pg bibliotek….
geo01
29.04.2023 kl 00:19 4467

Les denne jeg skrev her,det betyr at 3 av de største og verdens dyreste skip ikke har gjeld i banken,Pgs kan gjøre hva de vi,fri kapital er det som er fakta,selge lease,leie ut eller kjøre dem i en klippe og ødelegge de.
Det er ingen som kan kreve noe fra de i fra kreditors eller annet i verden de er og egne selskaper.
Av 10 Ramformere de eier er det kun 1 skip Ramform Titans som er i gjeld med Eksport Credit Finans ECF.
Morselskapet kan selge kontrakter og Biblotek for ntogjelden og aksjonærene vil sitte igjen med 9 av 10 3 d ramformere.
Usikkerheten i Pgs er med dette langt lavere uansett marked.
Dette vil snu alt med kontrakt rushet som er,dørene er åpne men aksjestrukturen er åpen for spekulasjoner og tradere vil utnytte dette.
Oppkjøp kan være en trussel fra flere hold.

geo01
28.04.2023 kl 23:52 4598

Tyngdekraften ordner alt,det spiller ingen rolle men i løpet av nå q2 og q3 res vil pgs bli er bullcase om ikke verden kommer i en forferdelig down spira med total smelt down.
Om du ikke liker opp og nedturer og nattesøvnen svir stay off.
Shortere er bra om de må ta stop loose men håper det blir på 20 tallet med pgs sterke outlooks.Da selger du litt.
De prøver alt de kan og få den under 7,8 og det er et stop loose for tidliger eiere av Pgs,jeg håper de kan få Pgs lavere da jeg kan kjøpe flere aksjer da jeg vet hva Pgs vil tjene fremover.
Billigsalget er der på sikt.
Slettet bruker
28.04.2023 kl 23:52 4521

👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨 Blir bra dette 👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨 Takk for fflotte innlegg 😀
china
28.04.2023 kl 23:42 4464

Mh capital sitter i ro med ca 17mill aksjer! Økte med 100 k. Så er gan inn og ut med ny post på 17 mill aksjer. Inn en dag og ut neste dag!! Hva er greien der?
china
28.04.2023 kl 23:40 4464

Men når snur det? Må verden friskmeldes først? Hvor er vi på høsten ?
geo01
28.04.2023 kl 23:13 4587

Den nye refinansieringen gir imidlertid pgs den beste ratingen på 10 år.

The Bonds will, subject to a successful placement, be rated B and B3 by S&P and Moody’s respectively

Frigjøringen av 3 skip fta ESF er en milepæl sammen med ntogjelden som stuper.

Det finnes ingen supply eller rig eller shipping selskaper som kan stille med samme gjeldsgrad mot egeneid flåte som det kun er 16 av i verden i et marked med sterk etterspørsel 3d og 4d. Innen 4d er de desidert størst.
Redigert 28.04.2023 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2023 kl 23:08 4614

Snu de % i sluttauksjonen på hodet og det hadde vært halleluja stemning.
Snittet i sluttauksjonen trakk kursen ned noe som vitner om usikkerhet i markedet.

Ingen agenda. Da hadde jeg vel aktivt skrevet her. Og debattert for en kursnedgang. Håper investeringen din er mer gjennomtenkt enn svaret ditt. Å innta en posisjon bør være nøye vektet og ikke basert på brent oljen som er meget volatil hvor 1% ene eller andre veien spiller ingen rolle for pgs sin kursutvikling.
Om noe her er agenda er det vel ditt Og andres forsøk på å blåse opp 1% oppgang på brentoljen til pangstart påfølgende børsdag.
Unngå å se i speilet før du tar kvelden. Stor fare for du ser en «idiot» med agenda

Dette er en link som kun blir delt når den lyser grønt, ikveld banner jeg i kjerka: https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PGS.OL
Redigert 28.04.2023 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
geo01
28.04.2023 kl 23:07 4594

Fra q1
Lettelser i sikkerhet mot skip ECF lånet.
Ramform Titan er eneste garantist ECF lånet.
Tidligere 4 nyeste Ramform skip.
Det betyr at de kan sale lease 3 av de nyeste skipene som er ansett som nedbetalt og at 53 mill usd som er stilt som sikkerhet nybygg 4 skip bortfaller.

The Original Guarantors and each other Material Group Company from time to time, provided that PGS Titans AS shall only be required to become a Guarantor after the Existing ECF Financing is no longer
outstanding
Det betyr at de har fullt eierskap i 3 av 4 siste nybygg til 1,1 mrd usd.

Nickhead
28.04.2023 kl 22:44 4713

Skade
En liten mann på en stor jord
Vi kunne nok ikke brukt deg hvorhen jeg er
TonyB
28.04.2023 kl 22:37 4741

Kontur, om du er på Discord, se innboks for meldinger
Redigert 29.04.2023 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
thief
28.04.2023 kl 22:26 4803

"Falt kraftig i sluttauksjon som er negativt"???Hva har du drukket i kveld?😂0.4%!!Og selvfølgelig er det positivt med oppgang i oljeprisen, selv om den har falt tidligere. Mange "idioter" man finner på dette forumet,med en åpenlys agenda!
Kontur
28.04.2023 kl 22:17 4827

Dette handler ikke om en har tro på om kursen skal opp eller ned. Om en har god kunnskap eller er flink å skrive eller ikke.
Det handler om å fundamentalt skifte argumentasjon med svært korte mellomrom.
En annen uting er samme personer som er inne med mange nick
Men godnatt, nytter sikkert ikke å diskutere moral der hvor det ikke finnes bittelitt ifra før.
Tar fri fra dette tullet jeg og, livet er for kort. Logger av sammen med endel andre etterhvert her.
Sitter lastet opptil lastemerket og er komfortabel med det.
Slettet bruker
28.04.2023 kl 22:09 4862

Oljen har falt langt mer i det siste enn hva oppgang på 1,5% utgjør.
Gjør ingen utslag på Pgs kursen dette. Teknisk ser det frynsete ut og kursen faller i dag igjen på grønn Oslo børs. Falt kraftig i sluttauksjon som er negativt.
Kanskje bra det er lang helg…
Blue Cow Group
28.04.2023 kl 21:45 4965

Over/under 7,8 ja, han har forklart den ca 10-15 ganger de 2 siste dagene tror jeg, det han tidligere anså som gulv har nå etablert seg som tak.
Jeg er usikker på hvorvidt folk i det hele tatt leser det han skriver eller bare kjefter pga hans tanker ødelegger for andres drømming, jeg er ihvertfall glad for å få høre begge sider om caset og ikke bare emojis om stasjoner, tollefer og nettverk og drømmer om hvor høyt vi skal gå mens kursen stort sett bare raser, det gir meg trygghet.
skadi
28.04.2023 kl 21:43 4954

Varmere sted? Vil anbefale helvete til deg. Prøvd det?
Slettet bruker
28.04.2023 kl 21:02 5178

Tvilsomt, riskokern er supernegativ ved kurs 8.10, men euforisk på 7.90🦖🦖🦖 (ikke arrester meg hvis de korrekte sifrene er 8.15 og 7.85)
Blue Cow Group
28.04.2023 kl 20:56 5176

Jeg syns Ris stort sett har informative innlegg, mulig jeg misforstår og partytråden skal være mer hurramegrundt og emojis, men for oss som fortsatt ønsker å lære og overvære en debatt om selskapet er Ris uvurdelig.

Kan svingningene hans være av så enkel karakter som at han er negativ til å kjøpe når kurs er 13, men positiv til kjøp på kurs under 8? Hvis han sjøl forventer en kurs på rundt 10 ville jo ikke det vært så rart, ser ikke helt at det er bipolart eller manipulerende av noe slag.
thief
28.04.2023 kl 20:50 5099

Olja opp 1.5% siden ose stengte,så kan bli en bra start på neste uke!
BIFFogBÆRNÉ
28.04.2023 kl 20:48 5058

God helg alle utenom ris (neida)! Olja i pen grønn farge. Skal se det ex$$$ploderer opp snart!

Ris du er sikkert flink. Men litt slitsom kansje? . Jada alle har skjønt at du trader og holder på. Flink til å krangle. Flink gutt. God helg! Gleder meg til å gå mot 13kr og nye høyder igjen! Ingen smarte analyser og tall fra meg, men er rimelig sikker på en real opptur her. Takk til alle gode innlegg! 😊👍
Tigerberget
28.04.2023 kl 20:46 5080

Dette er ingen flyplass.
Du trenger ikke å annonsere din avgang.
Nickhead
28.04.2023 kl 20:40 5106

Da takker jeg for denne gang,og reiser til et sted hvor det er litt "varmere"enn her.
Kontur
28.04.2023 kl 20:36 5100

Det der tror du ikke på selv engang, for noe tull.
At du gjør en studie for når du skal kjøpe og selge er selvsagt greit.
Det mange derimot reagerer på er plutselig total skifte av argumentasjon for eller imot aksjen alt etter om du er inne eller ute.
Dette på fundamentale parametre som i markedet eller innad i selskapet ikke endres over natten (eksempel cashflow, gjeldsgrad, rentesats, flåteutnyttelse, prognoser neste halvår osv osv som det opplyses om og guides på)
Ser du ikke forskjellen?
For meg må du kjøpe og selge til du spyr men den selektive bipolare argumenteringen er umulig å forholde seg til.
Glad du ikke jobber hos oss eller at der er mange slike i det daglige liv.
Aldri vite hvilke av «typene» som kom inn døra i dag…..
Vi er nå veldig mange som har prøvd å si ifra. Synd at noen få skal ødelegge hele forumet.
Kontur
28.04.2023 kl 20:20 5182

Husket det veldig godt men situasjonen kan ikke sammenlignes
Hardly
28.04.2023 kl 19:46 5378

Kredittkassen gikk konkurs i 1991 og alle aksjer ble nullet ut.
Kundene strømmet til banken for å ta ut sparepengene sine. Køene utenfor strakk seg over flere kvartaler i Oslo sentrum. Norges Bank klarte ikke å kjøre ut kontanter raskt nok. Flere filialer måtte stenge, fordi de gikk tomme for cash.
Redigert 28.04.2023 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2023 kl 19:34 5435

Bare tull...Ingen banker som går konkurs ..
Blue Cow Group
28.04.2023 kl 19:21 5496

Dette gjelder vel nå kun de bankene som har store tap på obligasjoner pga renteøkningene, virka som alt kom til overflaten 10 mars og frykten for at det kunne gjelde mange flere banker sendte alle banker ned. Så fikk folk roa seg og ser at det nok ikke gjelder mer enn utvalgte banker rundt om + muligens de under 250mrd i USA som ikke lenger er regulert som før. First Rep, WAL etc vil ha ekstrem volatilitet framover, norske regionsbanker og større har 0 stress.

Det jeg misliker mest nå er oljeprisfalla som kommer KUN pga redsel for resesjon i USA, OB får på pungen for det nærmest hver dag mens amerikanske aksjer gjør tidenes bear market rally nå.. Ender fort med mild/ingen resesjon i USA, full fyr på nasdaq og vi ble sittende igjen på perrongen og vente på krakket og tidenes inngang siden mars 2020..
Hardly
28.04.2023 kl 19:17 5515

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
BORR har leeenge hatt en short på opp mot 3,23% uten at dette har gitt nevneverdig utslag på kursen. Pen stigning siden nyttår.