$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Delta_S
Til Informasjon 23.05.23:
- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).
Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).
Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Til Informasjon 23.05.23:
- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).
Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).
Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
26.04.2023 kl 16:38
4345
Jeg får bare beklage, det er meg og min evinnelige uflaks som ødelegger for dere. Kjøpte igjen i dag for å snitte heftig ned, syns jeg var griseheldig som fikk til under 7,8 i sluttauksjon, men det er nok bare nok et tegn på at vi skal dypt ned i kjellern. Ja det var jeg som kjøpte meg inn på 13 blank den 9mars og ødela alt da og, og før noen spør; ja, alt handler om meg :)
BIFFogBÆRNÉ
26.04.2023 kl 16:43
4333
Huff det kan føles sånn for noen og enhver innimellom.
Jeg har trua. Fordi det fundamentale er så solid. Har realisert noe underveis her. Var sikkert idiotisk det og. Men samma pokker
Jeg har trua. Fordi det fundamentale er så solid. Har realisert noe underveis her. Var sikkert idiotisk det og. Men samma pokker
rischioso
26.04.2023 kl 16:47
4396
Ikke uflaks, men langt over gjennomsnittet flaks om du timet optimale topper og bunner for det er det gjerne bare robotene som klarer, men siden du timet en inngang på den optimale toppen og en inngang igjen på den optimale bunnen så balanserer det seg ut til å bli verken flaks eller uflaks, men helt gjennomsnittlig ...;)
Tipper vi enten ser 7 eller 10-tallet imorgen
rischioso
26.04.2023 kl 16:51
4371
Når det kommer til dagens utvikling så får vi mer kjøtt på bena ved å avvente og lese av over dammen etter stengetid:
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
--------------------------
Per Ulv,
en input angående ditt syn på dagens oljeprisutvikling mottas med takk ...;)
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
--------------------------
Per Ulv,
en input angående ditt syn på dagens oljeprisutvikling mottas med takk ...;)
Redigert 26.04.2023 kl 16:57
BIFFogBÆRNÉ
26.04.2023 kl 16:53
4372
Slettet brukerskrev Tipper vi enten ser 7 eller 10-tallet imorgen
Har vært noen gjetteleker her oppigjennom. Hiver meg på igjen og tror mer i retning av 10
observer009
26.04.2023 kl 16:55
4347
SAK 8 FULLMAKT TIL Å KJØPE EGNE AKSJER
Møteleder informerte om forslaget om å gi styret
fullmakt til å kjøpe egne aksjer.
Møteleder informerte om forslaget om å gi styret
fullmakt til å kjøpe egne aksjer.
rischioso
26.04.2023 kl 17:01
4287
.... og pkt:
8.1 sier følgende: Styret gis fullmakt til å kjøpe egne aksjer
8.2 sier følgende: Aksjene må kjøpes i et regulert marked - mao over børs (og ikke gjennom dark pool eller på annen uregulert måte)
* Så da skal man ikke se bort i fra at selskapet vil gjennomføre et tilbakekjøpsprogram spesielt nå som aksjekursen er for lav å regne ...;)
8.1 sier følgende: Styret gis fullmakt til å kjøpe egne aksjer
8.2 sier følgende: Aksjene må kjøpes i et regulert marked - mao over børs (og ikke gjennom dark pool eller på annen uregulert måte)
* Så da skal man ikke se bort i fra at selskapet vil gjennomføre et tilbakekjøpsprogram spesielt nå som aksjekursen er for lav å regne ...;)
Redigert 26.04.2023 kl 17:09
oskar romeus
26.04.2023 kl 17:01
4320
10 849 775 volum i dag, godt over det vanlige. Tydelig at mange skulle inn før Q1 tallene.
VantageVolante
26.04.2023 kl 17:07
4222
Olja har snudd, akkurat som sagt av Per Ulv. Han sa for en god stund siden at han fryktet det gapet måtte tettes.
Han fikk rett.
Nå er det gjort, bedre sent enn aldri.
Nå synes jeg man som pgs aksjonær fortjener en oppløftende tid fremover.
Han fikk rett.
Nå er det gjort, bedre sent enn aldri.
Nå synes jeg man som pgs aksjonær fortjener en oppløftende tid fremover.
Inov-8
26.04.2023 kl 17:10
4174
Ser ut som olja vender no, så med bra tall og guiding imorra fra sjefen sjøl kan det fort vere at kursen stikke nordover igjen i ekpressfart..... :-)
Fint om du snart kan dokumentere noe av alle disse påstandene dine.
rischioso
26.04.2023 kl 17:12
4226
Det tror jeg nok de fleste kan si seg enige i - med unntak av shorterne og de som ble fintet ut i dag ..;)
Redigert 26.04.2023 kl 17:15
Slettet brukerskrev Tipper vi enten ser 7 eller 10-tallet imorgen
Vi skal se 6 tallet før vi eventuelt klatrer utover høsten.
Du bilglade 😀 Det er jeg enig i og tenker at den tiden kommer fremover nå 👍🏻🦅🦅🚢🚢💨💨
Tilbakekjøp av aksjer fra selskapet …. 😉 Eller annet snacks fremover. Det blir Peggys Vår 😍
Tilbakekjøp av aksjer fra selskapet …. 😉 Eller annet snacks fremover. Det blir Peggys Vår 😍
VantageVolante
26.04.2023 kl 17:22
4152
Short er heldigvis ikke dekket inn og sitter med drøyt 14 mill aksjer.
Måtte det bli hett for dem framover, helst med start imorgen.
Måtte det bli hett for dem framover, helst med start imorgen.
oskar romeus
26.04.2023 kl 17:27
4100
Slettet brukerskrev Vi skal se 6 tallet før vi eventuelt klatrer utover høsten.
Kom med noe fakta før du bare kaster ut baseless påstander.
oskar romeus
26.04.2023 kl 17:30
4062
Får vi en short squeeze blir det mer enn bare fest fremover, da er dette bare se etter 15kr og oppover innen kort tid
Og da kan pgs starte oppkjøp av aksjer i morgen tidlig.?
Dette er vel bare en fornyelse av retten til å utføre tilbakekjøp.
Så ikke noe nytt sånn sett.
Så ikke noe nytt sånn sett.
Redigert 26.04.2023 kl 17:49
Leotwin
26.04.2023 kl 17:48
4034
Slettet brukerskrev Og da kan pgs starte oppkjøp av aksjer i morgen tidlig.?
Er vel ganske vanlig at styret får en stående fullmakt til å kjøpe et visst antall egne aksjer. Ikke dermed sagt at den vil bli brukt. Det som blir spennende i morgen er guiding, guiding og atter guiding. Håper ledelsen våger å være tydelige🤞
rischioso
26.04.2023 kl 17:50
4026
Slettet brukerskrev Og da kan pgs starte oppkjøp av aksjer i morgen tidlig.?
Ja, det kan de i teorien gjøre noe som også vil kunne trigge en short inndekking.
En annen ting som er verdt å merke seg er at det ble omsatt betydelig i sluttauksjonen - tilsvarende mer enn 20% av hele dagens omsetning (70m vs 85m) noe som i % er det dobbelte av normalen så man skal ikke se bort i fra at det var noe shortinndekking der - og mer skal det bli, kanskje allerede i morgen ...;)
En annen ting som er verdt å merke seg er at det ble omsatt betydelig i sluttauksjonen - tilsvarende mer enn 20% av hele dagens omsetning (70m vs 85m) noe som i % er det dobbelte av normalen så man skal ikke se bort i fra at det var noe shortinndekking der - og mer skal det bli, kanskje allerede i morgen ...;)
kongsberg1
26.04.2023 kl 17:52
4009
Hei, helt på linje der. Det aller viktigste er tydlighet i kommunikasjonen om hva som kommer fremover.
Redigert 26.04.2023 kl 17:54
Hvilke klokkeslett er q1 rapport ferdig i morgen?
Nickhead
26.04.2023 kl 17:54
3987
Litt skuffet over Risen nå :)
Virker som han er blitt nytt medlem i tro-håp og kjærleikklubben.
Virker som han er blitt nytt medlem i tro-håp og kjærleikklubben.
Leotwin
26.04.2023 kl 17:57
3998
Slettet brukerskrev Hvilke klokkeslett er q1 rapport ferdig i morgen?
Legges ut kl 08.00. Presentasjonen starter kl 09.00.
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/webcast-details-for-presentation-of-q1-2023-results/
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/webcast-details-for-presentation-of-q1-2023-results/
kongsberg1
26.04.2023 kl 17:58
4001
Ris har jo sagt han er inne, så da er vel han positiv til PGS da. Er vel ikke noe å være skuffet over det. har vært positiv lenge til PGS for min del.
rischioso
26.04.2023 kl 18:00
4024
Slettet brukerskrev Hvilke klokkeslett er q1 rapport ferdig i morgen?
Endelig Q1 resultat vil bli gjort tilgjengelig 08:00
WebCasten begynner 09:00 og varer nok en snau time
Webcast link:
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20230427_7/
WebCasten begynner 09:00 og varer nok en snau time
Webcast link:
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20230427_7/
VantageVolante
26.04.2023 kl 18:11
3916
Olja opp halvannen dollar siden bunn 79 i ettermiddag.
Er vi heldige, blir det dobbelstang inn imorgen.
Olje.
Guiding.
Short
Oppjustert late sales.
Er vi heldige, blir det dobbelstang inn imorgen.
Olje.
Guiding.
Short
Oppjustert late sales.
rischioso
26.04.2023 kl 18:12
3912
Nick,
så du ble ristet ut og tok tapet på den traden - ja, ja - det var jo et valg det og, men det kommer flere muligheter kanskje på et høyere kursnivå, men hva gjør vel det ...;)
Jeg sa jo at olja er som en supertanker som ikke er det letteste og få snudd når den først skyter fart og at den av samme grunn ville kunne fortsette litt til før den snudde - noe den gjorde. Det tok derfor litt lengre tid enn flere så for seg etter at tekn gaps ble lukket og kan nok ha vært en medvirkende årsak til at flere tok exit valget siden den ikke snudde før rundt stengetid, men nå er olja tilbake på 80 tallet og alle futtene over dammen er i grønt i tillegg til at frykt indexen (VIX) har vendt nesa nedover igjen noe som betyr økt optimisme blant investorene så det ser lyst ut for morgendagen - så langt - så ingen grunn til å være skuffet over meg ... ;)
så du ble ristet ut og tok tapet på den traden - ja, ja - det var jo et valg det og, men det kommer flere muligheter kanskje på et høyere kursnivå, men hva gjør vel det ...;)
Jeg sa jo at olja er som en supertanker som ikke er det letteste og få snudd når den først skyter fart og at den av samme grunn ville kunne fortsette litt til før den snudde - noe den gjorde. Det tok derfor litt lengre tid enn flere så for seg etter at tekn gaps ble lukket og kan nok ha vært en medvirkende årsak til at flere tok exit valget siden den ikke snudde før rundt stengetid, men nå er olja tilbake på 80 tallet og alle futtene over dammen er i grønt i tillegg til at frykt indexen (VIX) har vendt nesa nedover igjen noe som betyr økt optimisme blant investorene så det ser lyst ut for morgendagen - så langt - så ingen grunn til å være skuffet over meg ... ;)
Redigert 26.04.2023 kl 18:26
Blue Cow Group
26.04.2023 kl 18:18
3875
Ris sa:" En annen ting som er verdt å merke seg er at det ble omsatt betydelig i sluttauksjonen"
Kursen sank da ned til dagens laveste under sluttauksjonen, der jeg kom inn lavt idag. Frykter litt at det betyr folk skal ut før q1..?
Når jeg sier jeg har uflaks mener jeg ikke typ dårlige tall og guiding imorra, mer typ Rune får slag under presentasjonen imorra eller en båt synker. Vent og se :P
Kursen sank da ned til dagens laveste under sluttauksjonen, der jeg kom inn lavt idag. Frykter litt at det betyr folk skal ut før q1..?
Når jeg sier jeg har uflaks mener jeg ikke typ dårlige tall og guiding imorra, mer typ Rune får slag under presentasjonen imorra eller en båt synker. Vent og se :P
rischioso
26.04.2023 kl 18:23
3817
Om caset ikke hadde noen registrert short så kunne jeg til dels være enig med deg at det kunne være en mulighet, men når vi kjenner til hvor mye shorterne har herjet med kursen og i tillegg kjenner markedet og derfor vet det kommer en triggende guiding så blir det vanskelig å skulle påstå at det er vanlige aksjonærer som vil ut på betongstøtte nivå - i alle fall kjøper ikke jeg den teorien ... ;)
FinnMcCool
26.04.2023 kl 18:24
3804
VantageVolante skrev Fint om du kan dokumentere noen av de påstandene dine.
That's because the only documentation TOMSY has is his "Gut feeling" which equates to a 50/50 outcome :)
Nickhead
26.04.2023 kl 18:25
3795
Ris
Som du har sagt så mange ganger:
En trader kan med letthet forandre strategi :)
Jeg sitter fremdeles med hele potten inne.
Jeg nekter å ta det tapet.
Så skal du se at jeg motvillig blir en longer :)
Som du har sagt så mange ganger:
En trader kan med letthet forandre strategi :)
Jeg sitter fremdeles med hele potten inne.
Jeg nekter å ta det tapet.
Så skal du se at jeg motvillig blir en longer :)
rischioso
26.04.2023 kl 18:28
3755
Hvis så - bra, for da går du nok i pluss på den traden allerede i morgen - den og ...;)