$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 25.04.2023 kl 17:02 423986

Delta_S

Til Informasjon 23.05.23:

- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).

Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).

Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
27.04.2023 kl 14:39 6116

Tja...

Det er riktig, og de ble godt hjulpet av gap et... Men...

Om man ser det hele i et globalt perspektiv bør man være varsom. Med myk landing i USA, driving season og reiselystene kinesere som nå tar av skal neppe olja nevneverdig dypere. På toppen av dette synker verdens oljelagre inklusive nødlagrene, verdens produksjon synker i snitt 5-7% per år og fra mandag kutter OPEC produksjonen... Tenker jeg ligger long Og UPS der har vel PGS rallyet startet...

Slettet bruker
27.04.2023 kl 14:41 6074

Det var jenta si
👏👏👏
Londonmannen
27.04.2023 kl 14:42 6062

Jeg antar shorterne benyttet seg av vettaskremte småaksjonærer som i løpet av formiddagen opptrådte som velgjørere for shorterne og forærte dem sparepengene sine. Skremmende å se hvordan enkelte forvalter kapitalen sin. Man må være minimalistisk møblert i toppetasjen for ikke å kunne se den formidable oppsiden i PGS.
protagoras
27.04.2023 kl 14:42 6054

VWAP havner langt under 7,80 idag, men det er ihvertfall et lyspunkt om sluttkursen ender over.
Tigerberget
27.04.2023 kl 14:43 6062

FaeniHelvete skrev Dette blir brutalt.
Det brutale er over?
Slettet bruker
27.04.2023 kl 14:48 6004

FaeniHelvete skrev Dette blir brutalt.
https://youtu.be/YBDazxmtzqg
Hadet hadet
🚂🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃
Peggy reiser nå (og blant annet ris-grøten tar hun med seg🎶)
Redigert 27.04.2023 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Obxserver
27.04.2023 kl 14:51 5942

1.One stop shop Olje og Gass.
2.One stop shop CCS seismikk.
3.One stop shop Wind seismikk.

Det er nå eller aldri man skal ta en (stor) posisjon i PGS. Fremtiden fra 2024 og utover ser unektelig lyst ut!
VantageVolante
27.04.2023 kl 14:51 5931

Grønt er grønt, og nå er det grønt.
elnomi
27.04.2023 kl 14:53 5900

PGS er i pluss. Nå er det bare å gjøre klar for 8 tallet og deretter skal nye topper over kr 13 etableres.
Er PGS den beste doblingskandidaten på OSE og mangedobling på litt lengre sikt (høst 23 - vår 24)?
Nykommer1
27.04.2023 kl 14:54 5922

Dette er så ufattelig sterkt av PGS!!! Aksjen viser en solid bunnlinje her!!! Og om vi skulle ende i grønt etter et så «forferdelig Q1», hva blir da aksjekursen etter at Q2 og Q3 FAKTISK blir fantastisk? Her er det bare å sitte stille og rolig. Alt løser seg☺️☺️☺️
Slettet bruker
27.04.2023 kl 14:54 5919

På Interrail

https://youtu.be/JoZtgz1qsn0
🚂🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃
Det blir litt trist å ta farvel
Med mutter'n min
Og særlig med Bitten.
Og fatter'n sa til meg en kveld:
"Skulle ønske jeg var rik og nitten."

Vi loffer først til København.
Til sodavand og frikadeller.
For lenge har vi følt et savn
Etter tivoli og sene kvelder.
Ja, Reidar reiser snart
Og bare Grøten tar han med seg
På Interrail.

Det skal bli gøy!
Ja, Reidar reiser snart
På Interrail.
Det skal bli gøy!

Vi fiser rundt i kongens by
Og myser litt på alt som skjer der.
Men Grøten han er ganske sky,
Så det blir nok dårlig stell med bærter
Så Tyskland "Jah, hier kommen wir."
"Zwei Norwegischen scharmören."
Og Grøten vil nok prøve bil.
Aber das ich nichten kann zu gjören.
Ja, Reidar reiser snart
På Interrail.

Det skal bli gøy!
Å-å-å-å!
Ja, Reidar reiser snart
På Interrail.
Det skal bli gøy!

Ja, damer,
Får jeg presentere Grøten aus Norwegen.
"Der grosse tanzmaschin."
Ja, Reidar reiser snart
På Interrail.

Det skal bli gøy!
Å-å-å-å!
Ja, Reidar reiser snart
På Interrail.
Det skal bli gøy!

Redigert 27.04.2023 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
27.04.2023 kl 14:55 5915

Det jeg IKKE liker med dette papiret er den avsindige gearingen mot oljeprisen. Men for all del, når olja går opp er det jo kjekt. Hadde den gått opp et par 3 dollar inatt istedet for ned tilsvarende, vedder jeg en av Porschene på at dagen idag IKKE hadde startet på denne måten.

Men samma faen, nå er det i pluss for dagen okkesom.

Redigert 27.04.2023 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
27.04.2023 kl 15:31 5392

1,69%

Det meste er vel dekket inn i dag?
Krakknissen
27.04.2023 kl 15:36 5336

Var det ikke 1,61% i går?
mingus7777
27.04.2023 kl 15:36 5335

Olja dytter godt ned, men synes PGS holder seg godt tross folks psyke og oljepris.
Blir gøy når olja er tilbake på 85-90 igjen! Regner med den oppturen kommer beste uke.
Sweetspot
27.04.2023 kl 15:38 5319

Jo, økt med 0,08
Sweetspot
27.04.2023 kl 15:39 5314

🐽🐽Nøffnøffoinkoinkauauau..🐽🐽
Holymoses25
27.04.2023 kl 15:48 5238

USA skuffer
Olja er comme ci, comme ça
PGS leverte litt under mål på Q1

MEN SE HVOR STERKT DEN JOBBER I MOTVIND!! Nå går det kun oppøver og minste trigger så eksploderer den
oskar romeus
27.04.2023 kl 15:48 5240

Og tenk at flere her inne sa den skulle ned til 6, 5 og 3kr i dag hahaha folk aner jo ikke hva de snakker om og det er bare synsing uten grunnleggende fakta.
Redigert 27.04.2023 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
__eagle__
27.04.2023 kl 16:13 4906

Klarer vi oversiden av støtten da?🔥
rischioso
27.04.2023 kl 16:14 4934

Slik jeg har forstått det så er det et sammensurium av hendelser som i sum er årsaken. I det korte bildet så er nedgangen blitt trigget av mange og korte olje bets/kontrakter fordi det er stor usikkerhet fremover relatert til faktisk etterspørsel basert på fortsatte rentehevinger og lavere kjøpekraft. Også at Kina selv har meldt om lavere aktivitet enn forventet også fremover og ikke minst at Kina får kjøpt rimelig Russisk olje som da dekker opp for mye av deres etterspørsel med dagens aktivitetsnivå - mye av det samme gjelder for øvrig for India.
Mao, summen av dette skaper usikkerheten om og rundt det faktiske etterspørselsbehovet fremover og usikkerheten skaper pris press så det kan nok hende at vi må leve med en oljepris svingende i intervallet lav 70 til lav 80 frem til at det kommer klarere indikatorer på etterspørselsnivået fremover - hvor lenge, ja det gjenstår og se, men når det er sagt så endrer jo ikke et slikt prisintervall noe som helst med tanke på planlagte investeringer innen oljenæringen, men det kan skape en negativ effekt i markedet og spesielt på oljebørsen OSE.
Piloten
27.04.2023 kl 16:15 4916

Da er nok en kjent (og kjær?) berg-og-dalbane dag snart over i pgs. Påfyll i 7,30 draget og fornøyd med det.

Pedersen uttaler til Finansavisen:

Ifølge konsernsjefen er aktiviteten i markedet veldig høy, og oljeselskapene ønsker å gjøre mer.

– Det er imidlertid kanskje som med «late sales», at oljeselskapene ikke har bestemt seg ennå for hva de ønsker å gjøre.

– Vi ser veldig mange «leads», selv om det foreløpig er stor avstand til antall anbud. Vi har imidlertid en god ordrebok som strekker seg inn i fjerde kvartal, så dette bekymrer meg ikke nå. Vi venter veldig høy etterspørsel mot slutten av året og inn i neste år, sier han.

Lavt antall anbud ift leads bekymrer altså ikke Pedersen NÅ....
Håper han ALDRI vil bli bekymret for dette forholdet for hvis han noen gang blir sitert på en slik bekymring i Finansavisen så blir heisturen ned brutal..
rischioso
27.04.2023 kl 16:18 4873

Jo, det stemmer så da ble det en liten økning i shorten i går- det er fortsatt kun 2 aktører så en av de har økt med 0,08% tilsvarende rundt 750k aksjer.
rischioso
27.04.2023 kl 16:48 4482

Ja, kursen kom seg faktisk i grønt et lite øyeblikk i løpet av dagen noe som var sterkt og touchet betonggulvet (7,8) uten å lykkes med å bryte opp som da er blitt et tak/motstand etter 2 dager med sluttkurs under så for igjen å komme på oversiden så kan det være at kursen må ha litt drahjelp av triggende nytt som feks kontraktsmelding(er) eller rally i oljepris. Uansett, i morgen vil vi med sikkerhet vite om kursen er etablert på undersiden ved å ende under eller om den klarer å komme seg tilbake på oversiden.
Klarer den å karre seg over på oversiden og det blir en sluttkurs på eller over (7,8) så vil det kreve enda 2 sluttkurser på oversiden for at den skal være å anse som etablert på oversiden hvor den da vil være tilbake i trading intervallet 7,8 - 9, men i motsatt fall om den ikke klarer det det og det blir nok en sluttkurs på undersiden av 7,8 så vil det bety at den er etablert på undersiden og at det nye trading intervallet vil være 6,7 - 7,8 inntil videre.

I morgen vet vi mer....;)
Redigert 27.04.2023 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
mingus7777
27.04.2023 kl 17:23 4115

Synes det på mange måter var en vakker dag. Ikke at jeg gikk i pluss, men det kommer. Er det ikke neste uke OPEC stenger av? Eller kanskje bare feil rykter.
Er stålbull etter dagen i dag.
BIFFogBÆRNÉ
27.04.2023 kl 17:41 3944

Nydelig dag! Kjøpte på tampen igår. Og på starten av dagen idag. Grønn pgs (en liten stund der) i skjønn forening med knoppene på bjørka. Blir en fin grønn tid fremover nå.
Slettet bruker
27.04.2023 kl 18:12 3681

Vi skal nok opp på 8-tallet allerede imorra, går bra over dammen og olja er på vei opp igjen etter den meningsløse herjinga av oljetradere(amerikanske myndigheter ifølge rykter) den siste tiden
Slettet bruker
27.04.2023 kl 18:18 4771

Her foregår det nok diverse bak gardinene.
https://youtu.be/DOZeKH_1pEg

Men samma faen, vi skal opp nå. Og når vi skal opp, skal vi M-Y-E opP!🆙️
Slettet bruker
27.04.2023 kl 18:30 4648

Tja da er jeg pålogget igjen etter årets flrste MC tur. Nydelig dag og den startet jo flott med en fin og meget positiv guiding fra Q rapport gjennomgangen. Alt bare vel ser jeg, et lite minus, men Peggy vil nok slå godt tilbake fremover nå 😍 Kjøpte jo i går litt til. Det var jo billigere i dag da mange kastet aksjene sine ut over bord 😅 Dem om det. Nå er det bare å kose seg fremover og være tålmodig. Så vokser pengebunkene av seg selv. Ser at partystemningen er i godt driv👍🏻😄🦭 Fortsett med det og ikke la disse trollene som plopper opp hver gang det er motbør,få gehør på tråden. Bare å trade i vei med shorts og det hele, men det går an å gjøre det med vanlig folkeskikk. Uansett nye Peggymarkeder og med prising etterhvert som i gass og olje delen i markedet, havvind i startfasen og boikott av Russisk gass og olje kombinert med at lagre må fylles og forbruk er økende. Lete,lete og økende priser og marginer med den meget flotte komboen…… lavere lån og fortsatt nedbetaling nå. Runes Peggy leverer nå og mere skal det bli🦅🦅🚢🚢💨💨🤑🤑
elnomi
27.04.2023 kl 18:41 4556

Dette lover godt også for PGS

Subsea 7-sjefen: – I rute til å oppnå god, gammel lønnsomhet
https://www.finansavisen.no/energi/2023/04/27/8004212/i-rute-til-god-gammel-lonnsomhet
Slettet bruker
27.04.2023 kl 18:58 4379

Ta plass! (opsjon på palass)
Slettet bruker
27.04.2023 kl 19:38 4108

Er d noe spesifiks du tenker på ang folkeskikk.?
oppturen
27.04.2023 kl 19:38 4109

På den litt negative siden ser jeg at jeg har tatt feil vedrørende Solvereign. Jeg trodde den kom til å gå til Australia på kontrakt nå i Q2. Den får nå verkstedopphold ca ut Mai og skal deretter ta fatt på ny MC jobb i Malaysia sier Rune (den er ikke meldt enda). Hører og at vindseismikjen tar litt lenger innkjøringstid enn jeg antok. Så da har jeg justert noe ned anslag for kontraktseismikk i Q2. Victory kan vi heller ikke forvente en måned av i Q2.Tenker det kommer inn i området rundt $100-110 ( Namibia kontrakten er veldig bra og også trolig Vanguard sin ettersom Apollo også skal være med på den)
Hører vi på tonene fra ledelsen blir det i overvekt mot MC i Q2 , da ser jeg det som bankers at vi i Q4 får 3 av dagens 3D skip + Victory + sannsynlig Swift på vind til «normal pris»
Det blir 5 skip på 3D kontrakt pris i Q3 !!
Victory har rate på ca $385 000 pr dag og vi vet noen kontrakter er på over $400 000 nå.
La oss si $ 385 000 og flåteutnyttelse på 85%.
Det blir da $147mill bare på kontrakt bare i Q3
Prefounding blir ca samme som i Q1 med ca $45 mill
Redigert 27.04.2023 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
TonyB
27.04.2023 kl 19:44 4104

Ja, NÅ sier jeg meg ferdig med Q1 som på mange måter leverer mye fint, selv om da late-sales er et ørlite pirk på leggen, men som svært sannsynlig gir et laggende tilleggsløft på late-sales i Q2. Egentlig deilig å være ferdig med Q1 sånn at en endelig kan se frem mot de kvartallene som virkelig skal levere. Var nok mye shortinndekking som hentet kursen inn igjen i dag, men på en annen side kan en jo også si at kursen allerede var presset for mye ned nettopp pga den satte shorten. Blir nok mer inndekking i morgen. Anyway, dette er jeg egentlig ikke så opptatt av da jeg som de fleste vet, skal være her loads of time. Men selvfølgelig, ingen longere liker å se rasering av kursen. Den ble jo rimelig kappet nonstop fra 13. Longere liker også å se sine saldoer lyse mot seg i grønt, gjerne daglig 😊. Dette er dog umulig. Det blir mange røde dager. Dog, som nevnt tidligere, de neste skyvene oppover skal ta oss lenger enn korreksjonene. Vi skal nå nye høyder, måtte tåle større korreksjoner, nytt run mot nye høyder, deretter nye korreksjoner etterfulgt av atter nye høyder.

Drømmescenario? Kanskje, men jeg har ståltro på slik utvikling nå. Dette fordi caset har fått en slags dypere soliditet. Selvfølgelig preges vi fortsatt heftig når makrostøyen er på sitt verste som blant annet ved bankuroen. Dette er nok fordi PGS har litt å ta igjen ift å bevise hva som ligger foran selskapet. I makrostøy er det fortsatt den seneste historie, selskapets svake (bokførte) egenkapital og store gjeld som fortsatt gjør kursen ekstra utsatt. PGS må levere tall over tid for å endre dette. Generere overskudd, bygge solid egenkapital kvartal for kvartal. Og det er nettopp dette som etter mitt syn vil skje. Og selvsagt er det nettopp dette de fleste av oss på forumet her både håper og tror. Og får vi rett, så tenk at vi har funnet en case med aksjer til gi bort pris…Rewarden er der, men risken er i mine øyne betydelig redusert. I mellomtiden tåler vi (iallefall jeg) stadig bedre tilbakefallene i kursen, fordi selskapet har fikset en del «issues». Kontraktene kommer løpende, ratene er stadig økende, ordreboka for Q2 og Q3 er omtrent full. Alle disse gladsakene har vi vel vitende om at refi er på plass og at selskapet selv sier de har god margin i å generere nok cashflow til lånet som forfaller i 2024.

Så hva kan ødelegge dette bildet?

Markedsutsiktene? Neppe, olje trengs i uoverskuleig fremtid. Energisikkerhet og ikke minst «oppdagelsen» av at det ikke er i nærheten av grønn energi til å ta over på laaaaaang tid

Overflod av tilbydere? Neppe. Det er 17 seismikkbåter (iflg PGS) i omløp - i praksis kontrollert av PGS og Shearwater. Men kommer det nye tilbydere som gjør at flere må dele kaka og også da med konsekvensene av svakere rater? Mja, det er vel ikke mange som tror på det, og ikke med den kost nye skip har og kanskje heller ikke med et politisk bakteppe om at en nermest vil ha olja til livs…. Det gir ikke mye lyst ift langsiktige investeringer. Det er jo mulig det evt blir nye toner av verdens politikere i takt med opplevd vedvarende energiknapphet og evt manglende investeringer i energi, så lenge det siger inn at grønn energi alene ikke er i nærheten. Ikke vet jeg! Men så er det green energy (offshore). Vil her bli så mye etterspørsel at det vil bli bunnløst med tilbydere? Tja, hva vet jeg, men tror det er et stykke frem. I mellomtiden er PGS på dette stadiet godt posisjonert og kursen allerede rocket high. I think 😊

Ville skrive mer her, men fanken…, dette ble et altfor langt innlegg, så stopper umiddelbart 😀 Sorry!

Stå på ladies and gentlemen, tradere og longere. Fortsett å bidra til forumet. Det verdsettes 🤗
Redigert 27.04.2023 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Geiren
27.04.2023 kl 19:44 4098

Skal omsetning i åf nå M$ 1000 må late sales komme inn på M$ 400. Det er opp 15% fra 2022. Kanskje mulig men det er mer enn hele biblioteket er bokført til
oppturen
27.04.2023 kl 19:54 4095

Det drypper litt inntekter fra imagin etc , ca $7 mill i Q1.
Med prefounding nivå på 130% blir det 208 mill på prefounding.

Så $400 mill i late sales vil definitivt dra inntektene over $1 mrd, men godt mulig ca $350 mill er tilstrekkelig til å dra over også.
😀 det er få dager med planlagt verkstedopphold i H2
Slettet bruker
27.04.2023 kl 19:59 4051

Takk for fine analyser! Kommer nok utover våren dette toget for fult
Fritte53
27.04.2023 kl 20:09 3965

Sitter fulltankad med PGS. Nu låter jag vattnet rinna under broarna, laxen stiga upp från havet. Om 3 år kommer jag ägna en liten tanke, till alla dessa människor som hade chansen... 💯
Slettet bruker
27.04.2023 kl 20:10 4048

👍🏻😃 Det blir et godt marked fremover ja👍🏻
Slettet bruker
27.04.2023 kl 20:16 4010

Vanlig god oppførsel med respekt for hverandre, var det jeg tenkte på. Er en uenig med noen så er jo det helt greitt og så kan man argumentere for sitt syn på en ok måte med sine argument.
oppturen
27.04.2023 kl 20:25 3934

Gjekk litt raskt
Prefounding $208
Kontrakt $500
Imagin etc $25
= $733
Late sales på $270 burde dra revenu over $1 mrd
Ca $80 mill pr Q fra nå
Redigert 27.04.2023 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2023 kl 20:30 3973

TonyB: Ikke langt i det hele tatt for en longer 👍🏻😃 Mange gode refleksjoner der 👍🏻 Jeg tenker at mye av de tankene er og vil bli rådende fremover i lengre tid. Da har Runes Peggy tid på seg i et godt marked til å ta siste steget opp til gammel storhet. Har troa på at det skjer jeg også. Har god tid å la pengene vokse fremover.
Jeg er enig i at Peggy nå som selskap har vært igjennom mye siste tiden og utsatt for shortangrep og bankuro. De er refinansiert og de er kommet seg gjennom disse trange tider og fremstår som i ny drakt. De er inne i ett av mange gode år nå og de er rustet for suksess. Dette blir bra fremover 👍🏻 Fortsett med god skriving. Ett flott innlegg 🦅🦅🚢🚢💨💨
oppturen
27.04.2023 kl 20:32 4190

Sanko Swift er på vei på oppdrag nå ! 🥳
Platinum365
27.04.2023 kl 20:36 4139

:) ja, de skulle starte opp i morgen?
Slettet bruker
27.04.2023 kl 20:42 4084

Dette blir vel året for å bestille minimum 5 tilsvarende fartøy til bruk i New Energy. Etter min mening foretrukkent i eget selskap. Post NY blir det verdens enkleste sak å hente penger i det nye selskapet