$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Delta_S
Til Informasjon 23.05.23:
- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).
Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).
Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Til Informasjon 23.05.23:
- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).
Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).
Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
rischioso
04.05.2023 kl 12:59
4505
Hva er skrevet så feil at det går an å misforstå så mye? Hvem har så sagt at det fundamentale har endret seg siste 1-2 uker? Hvorfor i det hele tatt spørre når du samtidig svarer at du har bestemt deg for hva svaret skal være?
Prøv igjen på en ordentlig måte så får du nok svar ....;)
Prøv igjen på en ordentlig måte så får du nok svar ....;)
Fikk svar fra IR:
Hei .........,
Ja, vi har diskutert om vi skal melde alt av kontrakter. Vi har imidlertid valgt å fokusere på større kontrakter og multi-klient prosjekter.
Jeg har notert innspillet.
Mvh,
Bård
Hei .........,
Ja, vi har diskutert om vi skal melde alt av kontrakter. Vi har imidlertid valgt å fokusere på større kontrakter og multi-klient prosjekter.
Jeg har notert innspillet.
Mvh,
Bård
Hehe, enjoy Vantage, følger deg på neste ukes plan🎯
rischioso
04.05.2023 kl 13:16
4469
Helt utrolig - dette er en kombinasjon av latskap og dumskap. Ja, det blir litt mer jobb, men nei det gidder vi ikke fordi det skjønner vi verken betydningen eller nytteverdien av ...
Melding av også små kontrakter ville ha 5-10 doblet meldingshyppigheten noe som naturligvis hadde gjort at det ble økt blest rundt caset som igjen ville økt interessen - vi har drøftet innspillet og bestemt oss for at vi ikke gidder - men det er notert - tragisk ...
Om flere hadde gjort som Elgen så kanskje det hadde skjedd noe - oppfordrer derfor flere til å gjøre det samme for jo flere henvendelser om det samme så må de etter hvert skjønne at det er en gjengs forventning og må ta det til etterretning - skal selv gjøre det ...;)
Melding av også små kontrakter ville ha 5-10 doblet meldingshyppigheten noe som naturligvis hadde gjort at det ble økt blest rundt caset som igjen ville økt interessen - vi har drøftet innspillet og bestemt oss for at vi ikke gidder - men det er notert - tragisk ...
Om flere hadde gjort som Elgen så kanskje det hadde skjedd noe - oppfordrer derfor flere til å gjøre det samme for jo flere henvendelser om det samme så må de etter hvert skjønne at det er en gjengs forventning og må ta det til etterretning - skal selv gjøre det ...;)
Redigert 04.05.2023 kl 13:23
VantageVolante
04.05.2023 kl 13:24
4408
Sweetspot skrev Står det FLAT6 på skiltet også eller? ;)
Den er opptatt ;-)
Carrera også, dessverre. Og alle tenkelige versjoner av "911"
Carrera også, dessverre. Og alle tenkelige versjoner av "911"
rischioso
04.05.2023 kl 13:25
4451
Har du prøvd varianten C912-1 alternativt C910+1?
Redigert 04.05.2023 kl 13:26
Kontur
04.05.2023 kl 13:27
4439
Ikke enkelt for deg å svare på nei, som hopper i alle retninger alt etter som.
rischioso
04.05.2023 kl 13:33
4385
Nok et svar med en forhåndsbestemt oppfatning og da får du jo heller aldri et ordentlig svar ...
Veldig enkelt for meg og svare på noe jg allerede har gjort de siste uker om du hadde lest og ikke minst forstått hva som ble skrevet. Men for all del, om du har bestemt deg for noe uavhengig av hvor feil det er og mener at du vet svaret så får du også bare forbli låst fast i den troen og ikke spørre og lykke til med det ...
Veldig enkelt for meg og svare på noe jg allerede har gjort de siste uker om du hadde lest og ikke minst forstått hva som ble skrevet. Men for all del, om du har bestemt deg for noe uavhengig av hvor feil det er og mener at du vet svaret så får du også bare forbli låst fast i den troen og ikke spørre og lykke til med det ...
Redigert 04.05.2023 kl 13:33
Sweetspot
04.05.2023 kl 13:45
4281
VantageVolante skrev Den er opptatt ;-) Carrera også, dessverre. Og alle tenkelige versjoner av "911"
Hehe.. Har sett det.
Blir det Lærdal neste helg da kan jeg tenke meg? :)
Nå kommer sola, olja og PGS tilbake igjen :)
Blir det Lærdal neste helg da kan jeg tenke meg? :)
Nå kommer sola, olja og PGS tilbake igjen :)
Drømmebilen det VantageVolante👍🏻😃 Bare å kose seg med den 👍🏻
elnomi
04.05.2023 kl 13:49
4273
Nettopp, hvem har sagt at det fundamentale har endre seg.
Nå har vi fokus på at kursen skal opp til mellom kr 7.80-8 og da har vi fokus på at oljeprisen har bunnet ut, forventninger mot Q2/resten av året, potensielle kontraktsmeldinger og andre positive nyheter som kan komme. Når kursen når dette kursmålet så snur vi posisjon og argumentasjon (men det fundamentale er ikke endret) det er hvilke argumenter vi da vektlegger som endres.
Nå har vi fokus på at kursen skal opp til mellom kr 7.80-8 og da har vi fokus på at oljeprisen har bunnet ut, forventninger mot Q2/resten av året, potensielle kontraktsmeldinger og andre positive nyheter som kan komme. Når kursen når dette kursmålet så snur vi posisjon og argumentasjon (men det fundamentale er ikke endret) det er hvilke argumenter vi da vektlegger som endres.
rischioso
04.05.2023 kl 13:57
4223
Får jeg med meg vårmønstringa på Øvrevåll i mai og avslutningsfestivalen på Rudskogen i sept så skal jeg være fornøyd ...;)
rischioso
04.05.2023 kl 14:09
4169
Det du her ramser opp er jo noe helt annet enn det Kontur spurte om for du snakker i fremtid - han spurte hva som var endret de siste 1-2 uker - altså i fortid...
Her har vi altså 2 personer hvor begge har forhåndsbestemte meninger hvor den ene svarer på sine egne spørsmål og den andre svarer i fremtid om noe som gjelder fortid - what can possible go wrong ...
Uff og huff, viktig å ikke bli revet med av "han skal tas" følelsen for da øker risken for at man selv ender opp med å bli den som tråkker feil ...;)
Her har vi altså 2 personer hvor begge har forhåndsbestemte meninger hvor den ene svarer på sine egne spørsmål og den andre svarer i fremtid om noe som gjelder fortid - what can possible go wrong ...
Uff og huff, viktig å ikke bli revet med av "han skal tas" følelsen for da øker risken for at man selv ender opp med å bli den som tråkker feil ...;)
Redigert 04.05.2023 kl 14:14
rischioso
04.05.2023 kl 14:32
3979
Ocean Wind NY - Update
https://renewablesnow.com/news/ocean-winds-gip-pick-name-for-new-york-bight-project-798256/
https://hardware.slashdot.org/story/23/04/21/004251/new-yorks-first-offshore-wind-farms-to-launch-this-year
https://renewablesnow.com/news/ocean-winds-gip-pick-name-for-new-york-bight-project-798256/
https://hardware.slashdot.org/story/23/04/21/004251/new-yorks-first-offshore-wind-farms-to-launch-this-year
Redigert 04.05.2023 kl 15:00
elnomi
04.05.2023 kl 14:36
3963
for du snakker i fremtid -
Nettopp, jeg ønsker at flere personer her inne skal få et innblikk i hvordan vi tenker når vi vurderer kjøp og salg av PGS. Nå har vi fokus på at kursen skal opp og da argumenterer vi for det. Det vil endre seg når vi når nivået der vi selger PGS.
Nettopp, jeg ønsker at flere personer her inne skal få et innblikk i hvordan vi tenker når vi vurderer kjøp og salg av PGS. Nå har vi fokus på at kursen skal opp og da argumenterer vi for det. Det vil endre seg når vi når nivået der vi selger PGS.
Kontur
04.05.2023 kl 14:37
3942
Tror du er den mest tverre typen som finnes på forumet. De aller fleste gidder jo ikke diskutere med deg før det innimellom koker over selv for den mest tålmodige. Akkurat nå ønsker du PGS kursen opp så da argumenterer du opp i ned i mente med alt du kan for å prøve å påvirke. Så går det en tid, gjerne bare noen dager og da jobber du for å få kursen ned siden du er ute selvsagt. Gjerne med å bruke akkurat samme fundamentale parametre selv om de ikke har endret seg på disse dagene. Alle ser det og du selv ser det selvsagt. Du kan slutte å prøve på hersketeknikk ved å påstå at de som sier dette er forutbestemt, vi ser hva du er, men du innrømmer det aldri.
Her er mange stjerneeksempler på at dette stemmer. For eks at du messet over lengre tid ang de dyre lånene som du mente ville føre til emisjon. Her er masse eksempler om leserne her som sagt gidder å bry seg. Akkurat nå er du jo positiv så da lar heller folk det messe på.
Jeg sitter langsiktig og har god tro på at PGS skal opp imot 20 tallet i løpet av året
Her er mange stjerneeksempler på at dette stemmer. For eks at du messet over lengre tid ang de dyre lånene som du mente ville føre til emisjon. Her er masse eksempler om leserne her som sagt gidder å bry seg. Akkurat nå er du jo positiv så da lar heller folk det messe på.
Jeg sitter langsiktig og har god tro på at PGS skal opp imot 20 tallet i løpet av året
rischioso
04.05.2023 kl 15:00
3757
Joda, det er jo din mening og om du som langsiktig sitter i den troen at verden er og blir statisk og at ingenting endrer seg undervegs i de årene du har tenkt sitte så er det helt greit for meg - om andre synes det er greit eller riktig kan ikke jeg uttale meg om for jeg i motsetning til deg vet ikke hva alle andre mener og tenker ...;)
Men nå har det seg dessverre slik at i den virkelige verden så endrer ting seg hele tiden - for bare noen år siden så ble verden delvis stengt ned på grunn av Pandemien, så kom krigen i Ukraina som har påvirket verden så har verden slitt med høy inflasjon og gjør det ennå og vil fortsette å gjøre det i lange tider fremover hvor renteøkninger som eneste våpen som har ført til konkurser, bankkriser, lavere kjøpekraft og stup i oljepris noe som også vil fortsette å være en utfordring en tid fremover- mao, det er ikke jeg som har skapt noe av dette, men jeg snakker om det spesielt i tider hvor en eller flere faktorer beveger markedet og det burde flere gjøre for det vil påvirke den enkeltes investeringer enten man er kort eller long og enten man vil eller ei. Når du har forstått det så forstår du også hvorfor jeg i perioder endrer mening om utviklingen fremover - uavhengig av posisjon for det er meningen som først endres etter hva som faktisk skjer og deretter posisjonen og ikke motsatt ...;)
Men nå har det seg dessverre slik at i den virkelige verden så endrer ting seg hele tiden - for bare noen år siden så ble verden delvis stengt ned på grunn av Pandemien, så kom krigen i Ukraina som har påvirket verden så har verden slitt med høy inflasjon og gjør det ennå og vil fortsette å gjøre det i lange tider fremover hvor renteøkninger som eneste våpen som har ført til konkurser, bankkriser, lavere kjøpekraft og stup i oljepris noe som også vil fortsette å være en utfordring en tid fremover- mao, det er ikke jeg som har skapt noe av dette, men jeg snakker om det spesielt i tider hvor en eller flere faktorer beveger markedet og det burde flere gjøre for det vil påvirke den enkeltes investeringer enten man er kort eller long og enten man vil eller ei. Når du har forstått det så forstår du også hvorfor jeg i perioder endrer mening om utviklingen fremover - uavhengig av posisjon for det er meningen som først endres etter hva som faktisk skjer og deretter posisjonen og ikke motsatt ...;)
Kontur
04.05.2023 kl 15:08
3831
Har troen på PGS og vil etter all sannsynlighet sitte i noen år.
Så får vi følge godt med og se hvor mange dager det går før du snur igjen enda en gang.
Så får vi følge godt med og se hvor mange dager det går før du snur igjen enda en gang.
VantageVolante
04.05.2023 kl 15:10
3837
Snakket om Fjordluft nå nettopp, men da er jeg dessverre på jobb. Så blir sjøluft istedet 😜
skadi
04.05.2023 kl 15:11
3829
BWMx5 skrevInnlegget er slettet
Det finnes trader og det finnes kødder her i verden. Visse personer er begge deler.....
rischioso
04.05.2023 kl 15:15
3795
Jeg snur aldri uten grunn ei heller uten å fortelle om hvorfor og i det korte bildet så ser jeg heller ingen umiddelbar grunn til at ting skulle endre seg verken når det kommer til det fundamentale eller det tekniske - makroen er nok vår felles verste fiende og vil være det en stund fremover med tidvise pauser som vi ser indikasjoner på nå ...;)
Kontur
04.05.2023 kl 15:22
3752
Har troen på PGS og vil etter all sannsynlighet sitte i noen år.
geo01
04.05.2023 kl 15:22
3752
Mange bommerter for Dnb og Seb på bilfrakt idag,kursmålene blir sikkert smadret.
Tidligere var det halvleder selskap som dukket,og alle grønne selskaper tidligere før det.
Farlig og høte på mange av analytikerne som har skyhøye kurser og de grønne aksjene har gått til helvet..
I Pgs som vokser og leverer har de misforstått innholdet totalt.
Bra at de kommer til og bomme fremover,men de øker ofte estimater selv om kursmålene er så lave,for et spill.
Tidligere var det halvleder selskap som dukket,og alle grønne selskaper tidligere før det.
Farlig og høte på mange av analytikerne som har skyhøye kurser og de grønne aksjene har gått til helvet..
I Pgs som vokser og leverer har de misforstått innholdet totalt.
Bra at de kommer til og bomme fremover,men de øker ofte estimater selv om kursmålene er så lave,for et spill.
rischioso
04.05.2023 kl 15:26
3722
Kontur skrev Kom visst dobbelt
Dette var tredje postingen med samme innlegget - kl 15:08, 15:22 og denne 15:24
Redigert 04.05.2023 kl 15:27
På tide Rune smeller en større kontrakt i bordet nå!
Kontur
04.05.2023 kl 16:00
3480
Ja, men å få deg til å endre adferd skjer vel uansett ikke. Taper på traden din nå ser jeg.
I dag har det sammenheng med at USA faller.
Hardly
04.05.2023 kl 16:07
3569
Og at OSX faller.
Redigert 04.05.2023 kl 16:08
HerbM
04.05.2023 kl 16:07
3608
Anbefaler folk å flytte til thailand. Har fått en mye mer avslappet tilværelse siden, og det gjør det lettere å holde gjennom slike irriterende, forhåpentligvis midlertidige tider!!
PerUlv Den ene
04.05.2023 kl 16:16
3486
Hardly skrev Og at OSX faller.
Tja..
Mulig vi får en klassisk reversal i OSX
Mulig vi får en klassisk reversal i OSX
rischioso
04.05.2023 kl 16:31
3382
Hvilken adferd snakker du om - at jeg er en av få som faktisk tør å snakke om alt fra det negative til det positive, at jeg deler det jeg faktisk ser langt mer en det jeg tror og håper på - at jeg og mange andre har tjent mer og tapt mindre med dette - er det den adferden du ønsker endret?
Eller er det din egen adferd du bør jobbe med - den som ser veldig mye rart som egentlig ikke er der som den traden du snakker om - hvilken trade, for bare i dag har jeg gjort flere trader som du heller ikke kjenner til og allikevel mener du jeg har tapt - det er vel en adferd som det så absolutt burde jobbes med ...;)
Når det er sagt så endte nok en dag med en sluttkurs på oversiden av støtten på 7 blank som med det bare blir sterkere og sterkere og er det noe vi alle får en fordel av så er det nettopp det - med unntak av shorterne, men de tapte i dag som de gjorde i går selv med flere millioner nye dumping aksjer - og det beste av alt er at nå er det hele 25,33m aksjer som skal dekkes inn og det både vil og kan gi skyv, skyv og atter skyv litt senere ...;)
I morgen er det freddan og siste handelsdag før helgen og en viktig sådan hvor mye kan skje hvor det er om å gjøre og posisjonere seg riktig for mandagen som historisk har gitt flere oppturer enn nedturer kursmessig sammenlignet med fredager ...;)
En god ettermiddag videre ønskes alle!
Eller er det din egen adferd du bør jobbe med - den som ser veldig mye rart som egentlig ikke er der som den traden du snakker om - hvilken trade, for bare i dag har jeg gjort flere trader som du heller ikke kjenner til og allikevel mener du jeg har tapt - det er vel en adferd som det så absolutt burde jobbes med ...;)
Når det er sagt så endte nok en dag med en sluttkurs på oversiden av støtten på 7 blank som med det bare blir sterkere og sterkere og er det noe vi alle får en fordel av så er det nettopp det - med unntak av shorterne, men de tapte i dag som de gjorde i går selv med flere millioner nye dumping aksjer - og det beste av alt er at nå er det hele 25,33m aksjer som skal dekkes inn og det både vil og kan gi skyv, skyv og atter skyv litt senere ...;)
I morgen er det freddan og siste handelsdag før helgen og en viktig sådan hvor mye kan skje hvor det er om å gjøre og posisjonere seg riktig for mandagen som historisk har gitt flere oppturer enn nedturer kursmessig sammenlignet med fredager ...;)
En god ettermiddag videre ønskes alle!