$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Delta_S
Til Informasjon 23.05.23:
- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).
Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).
Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Til Informasjon 23.05.23:
- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).
Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).
Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
Piloten
05.05.2023 kl 15:25
4245
Fra makrofronten kan vi konstatere at sterke jobbtall og timelønnsvekst i US mater perspektivet "higher for longer" på rentefronten. 2-åringen opp dobbelt så mye som 10-åringen og dermed en fortsettelse av pågående invertering. Håpet om bittelitt nedgang for å øke sannsynlighet for kommende rentekutt uten at veksten går på snørra fikk seg derfor et slag i solar plexus.
USA starter godt i pluss, oljen har fin kurve opp. Kan bli en fin mandag om dette fortsetter utover kvelden. Få med Asia børsene i tillegg så tar det full fyr under føttene til short.
Redigert 05.05.2023 kl 15:31
Da er det noen større investorer som handler med begge hendene, for det ble virkelig prøvd fra short å presse ned i går uten hell.
rischioso
05.05.2023 kl 15:37
4305
Oljeprisen booster, fryktindexen kneler og samtlige prefutter over dammen lyser godt i grønt og er stigende - mao, de fleste indikatorer forteller at man skal være inne denne helgen ...;)
God helg og lykke til på mandagen ...;)
God helg og lykke til på mandagen ...;)
Rull79
05.05.2023 kl 15:43
4369
PGS MH Capital (Magnus Halvorsen) har kjøpt i TGS. Jeg anser TGS som eneste mulige kjøper av PGS.
Rull79
05.05.2023 kl 15:45
4508
Vil overraske stort om vi ikke får høy omsetning siste 45 min her nå
Kontur
05.05.2023 kl 15:52
4492
Pilene peker opp.
Saudi vil ikke sitte å se på oljepris under 80 de kommer antagelig ned kutt. Gutfeeling sier snarlig kontraktsmelding og orientering om stigende rater. Dette lover godt
Fullastet i PGS og sitter langsiktig.
Saudi vil ikke sitte å se på oljepris under 80 de kommer antagelig ned kutt. Gutfeeling sier snarlig kontraktsmelding og orientering om stigende rater. Dette lover godt
Fullastet i PGS og sitter langsiktig.
En klok skribent her inne skrev: kjøp PGS og bli rik. Så enkelt og greit. Hørte på ham flere ganger og akter nå å bli PGSrik! Ser nå frem til en shortskvis!
thief
05.05.2023 kl 16:24
4348
Skuffende oppgang i dag mtp børs og oljepris.Burde minst vært opp 4-5%!
weed
05.05.2023 kl 16:27
4375
Fantastisk oppgang. Opp 0.6% mer enn børsen en dag da olja er opp 3$ og aksjen nesten har halvert seg de siste ukene
Redigert 05.05.2023 kl 16:28
Max-Investor
05.05.2023 kl 16:29
4367
Litt utmattelsestrategi i dag fra shortene for å få oss til å gi opp? Men, slikt biter jeg ikke på. God helg.
thief
05.05.2023 kl 16:38
4338
Ja,tenker det samme.De hadde bestemt seg å holde den under 7.2kr uansett🙂Er bare å vente på rekylen nå fremover.
jaroas50
05.05.2023 kl 16:39
4368
Når ikke engang 4% oljeoppgang knapt får aksjen til å rikke seg er det faen ikke håp. En av OSEs svakaste aksjer. Supersyklus my ass🤣
Redigert 05.05.2023 kl 16:41
unikum
05.05.2023 kl 16:40
4392
Tydeligvis mange som gir etter med denne utmattelse strategien. Gjelder å holde ut. Fortsatt full kontroll fra shortere og algoritmer.
Lurer på hvor lenge de holder ut. Men så lenge tause Birgit sitter ved roret så kan de vel holde på til Q2 sikkert...
Lurer på hvor lenge de holder ut. Men så lenge tause Birgit sitter ved roret så kan de vel holde på til Q2 sikkert...
jaroas50
05.05.2023 kl 16:50
4321
TGS har ikke finansielle muskler til å kjøpe PGS, må i så fall bla opp to sifret antall milliarder inkl gjeld. Det gjør de ikke
oppturen
05.05.2023 kl 16:58
7567
Blir interresant å se prisingen om Sanco kommer på børs. Hørte de har søkt om notering på euronext growt.
De eier kun skip. (Sword og Swift er vel eneste 3D kompatible, så har de 2-3 som 2D og noen spesial hjelpeskip til seismikk)
De eier kun skip. (Sword og Swift er vel eneste 3D kompatible, så har de 2-3 som 2D og noen spesial hjelpeskip til seismikk)
Platinum365
05.05.2023 kl 17:12
7505
Yes, de dunket den ned gang på gang på 7.2.
De har ikke noe annet valg ettersom de er short, og de skal straks brenne, såfremt ingen flere banker vakler og går over ende.
De har ikke noe annet valg ettersom de er short, og de skal straks brenne, såfremt ingen flere banker vakler og går over ende.
rischioso
05.05.2023 kl 17:15
7491
Dette går jo begge veier for vi må ikke glemme at over 10% nedgang i oljeprisen den siste tiden sammen med økt short ikke klarte å gjøre mye med kursen så slik sett har kursen visst god styrke hvor vi nå har 2 sterke støtter å falle tilbake på både på 6,7 og på 7 blank, noe som er en betryggelse.
Videre så er rentespøkelset ute av skapet for denne gang hvor økningen er blitt mindre og mindre noe som indikerer at det går mot utflating - mao vi befinner oss nå i en litt roligere makro periode for en stund hvor oljeprisen mest sannsynlig vil fortsette å stige pga indikasjoner på økt aktivitet i Kina og på forventninger om økt etterspørsel generelt for vår/sommeren, nye kontrakter både havvind og annet kan tikke inn hvilken dag som helst og når det skjer - ja, da kommer også %-ene og det kunne jo ikke passet bedre om det vil skje den nærmeste tiden som ville utlignet mye av støyen om heving av gjeldstaket over dammen - så viktig å se hele bildet og ikke stirre seg blind på 1 indikator ...;)
Videre så er rentespøkelset ute av skapet for denne gang hvor økningen er blitt mindre og mindre noe som indikerer at det går mot utflating - mao vi befinner oss nå i en litt roligere makro periode for en stund hvor oljeprisen mest sannsynlig vil fortsette å stige pga indikasjoner på økt aktivitet i Kina og på forventninger om økt etterspørsel generelt for vår/sommeren, nye kontrakter både havvind og annet kan tikke inn hvilken dag som helst og når det skjer - ja, da kommer også %-ene og det kunne jo ikke passet bedre om det vil skje den nærmeste tiden som ville utlignet mye av støyen om heving av gjeldstaket over dammen - så viktig å se hele bildet og ikke stirre seg blind på 1 indikator ...;)
Redigert 05.05.2023 kl 17:26
Tico
05.05.2023 kl 19:48
6862
MH Capital har økt med ca 100 k aksjer i PGS også de to siste dagene så de har vel trua på seismikk da 🤗
HanJændor
05.05.2023 kl 20:09
6737
Rull79
Supert at du snapper opp og deler slikt:) Hvor har du sett det og hvilken eierprosent har han i TGS?
Supert at du snapper opp og deler slikt:) Hvor har du sett det og hvilken eierprosent har han i TGS?
Tyrkman
05.05.2023 kl 21:03
6500
Ikke svært. Kræver blot lidt tålmodighed så kommer det helt af sig selv når resultaterne begynder at rulle ind
Gullhaugen
05.05.2023 kl 21:25
6400
Det er jo helt uinteressant for TGS å.kjøpe.PGS. Tror du virkelig de.er så dum??PGS er gone snart.
Akkurat som biblioteket var uinteressant da eller, you pile of shit
😂
Næmmen, se på olja, da. Nå blir det shorteskvis så det holder.
rischioso
05.05.2023 kl 22:15
6243
Platinum365 skrev Ekstremt i statene! 🗽🛢️ Blir full slåsskamp mot short mandag!
Yeapp - det sr unektelig bra ut så man skal ikke se bort i fra at det kan bli fart på shortsen fra mandag morgen og hvis så - vipps så er vi oppe og snuser på motstanden på 7,8 ...;)
Fryktindexen har ikke bare stupt, men der virker bunnen å ha falt ut så at optimismen er tilbake er helt sikkert:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=vix+
Fryktindexen har ikke bare stupt, men der virker bunnen å ha falt ut så at optimismen er tilbake er helt sikkert:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=vix+
oppturen
05.05.2023 kl 22:52
6049
Ser emgs har tett på 12% rente på sitt obligasjonslån for neste 3 mnd periode.
13,5% fastrente kan vise seg å være billig om kort tid, inflasjonen spiser mye av gjelden, det kan vise seg at obligasjonseierne selger gjelden billig om 1 år på grunn av forventninger om kurs utvikling ( når US har nådd rentetoppen, mens Norge må fortsette å heve renten for å styrke kronen vil sikkert flere velge å selge gjelden for å få innkasser kroner på god kurs og samtidig finne god avkastning på norske instrument)
Tenker vi på GF neste år får til behandling forslag om tilbakekjøp av obligasjoner. Kjøpe inntil $50 mill til pålydende ?
13,5% fastrente kan vise seg å være billig om kort tid, inflasjonen spiser mye av gjelden, det kan vise seg at obligasjonseierne selger gjelden billig om 1 år på grunn av forventninger om kurs utvikling ( når US har nådd rentetoppen, mens Norge må fortsette å heve renten for å styrke kronen vil sikkert flere velge å selge gjelden for å få innkasser kroner på god kurs og samtidig finne god avkastning på norske instrument)
Tenker vi på GF neste år får til behandling forslag om tilbakekjøp av obligasjoner. Kjøpe inntil $50 mill til pålydende ?
geo01
05.05.2023 kl 22:55
6031
Hei Hvalross!
Må si at det har vært meningsfullt og følge her lenge,men nå er det desverre bare for min del blitt low range.
Kortsiktige og andre uinteresante burde ha egen tråd da de spiser bort det fundementale.
Alle må tåle sannheter og innspill negativt det er meg også til hjelp,men nå snurrer karusellen i alle retninger og det blir for mange unyttige svar og diskusjoner.
Melder meg i perioder ut og gidder ikke gi info om så skal være lengre om det er å dele.
Muppet show til tider.
Bare sier det..
Må si at det har vært meningsfullt og følge her lenge,men nå er det desverre bare for min del blitt low range.
Kortsiktige og andre uinteresante burde ha egen tråd da de spiser bort det fundementale.
Alle må tåle sannheter og innspill negativt det er meg også til hjelp,men nå snurrer karusellen i alle retninger og det blir for mange unyttige svar og diskusjoner.
Melder meg i perioder ut og gidder ikke gi info om så skal være lengre om det er å dele.
Muppet show til tider.
Bare sier det..
Geo01: Mye useriøst og tullball er det nå. Florer når kursen stanger i taket og faller ned et par hakk. Synd om det blir bare alle disse useriøse skribentene med nærmest null serøsitet og intet faglig substans. Da mister tråden sin kvalitet. Det er vel desverre det en del av disse nye nicks og Dicks ønsker. Ødelegge og trolle….. Synd om du og andre med substans og faglige gode innspill faller bort. Hvalross har gjordt en utmerket jobb med sin entusiasme og gode energi her. 👍🏻 Synd om noen få får ødelegge tråden 😌 Håper ikke det skjer men skjønner innspillet godt
Når det gjelder Peggy så vil nok ho komme seg godt fra mandag av med godt stigende oljepris som ho liker og en USA Børs som avsluttet meget sterkt i dag. Frykten roer seg ned. Satser på videre oppgang utover vpren nå 👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨 Ha en fin kveld alle gode og seriøse skribenter🦭🦭😉🚢🚢🦅🦅💨💨 Måtte Shortsfolket bli så rødbrent som bare en avdrukken Melkehvit engelskmann i syden, ….. kan se ut 😁
Go Helg
Når det gjelder Peggy så vil nok ho komme seg godt fra mandag av med godt stigende oljepris som ho liker og en USA Børs som avsluttet meget sterkt i dag. Frykten roer seg ned. Satser på videre oppgang utover vpren nå 👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨 Ha en fin kveld alle gode og seriøse skribenter🦭🦭😉🚢🚢🦅🦅💨💨 Måtte Shortsfolket bli så rødbrent som bare en avdrukken Melkehvit engelskmann i syden, ….. kan se ut 😁
Go Helg
Redigert 05.05.2023 kl 23:33
rischioso
05.05.2023 kl 23:33
6123
Vel, tror nok det er blandede meninger om akkurat det for treffsikkerheten til (for å bruke dine ord) the muppets når det kommer til aksjekurs har vel sjelden vært bedre og er det noe de fleste er interessert i både som long og short så er det jo nettopp det. Hjelper lite å kun skulle snakke om høye fremtidige mulige kurser som er helt frakoblet dagens virkelighet - at det kan bli er en annen ting, men det ligger i så fall et godt stykke inn i fremtiden og derfor setter mange pris på input på bevegelser på veien dit - mao, løpende input i det korte til mellomlange bildet for det er knyttet opp i mot dagens virkelighet og er da noe den enkelte lettere kan forholde seg til. Med det i minnet så blir det også feil å skulle beskylde tråden for at karusellen skifter retning litt oftere enn før for det er makroen som bestemmer både hastighet og retning på markedskarusellen og ikke hva som blir skrevet her på tråden - så ja takk - begge deler, men det er min mening - setter for øvrig pris på dine fundamentale inputs ...;)
Redigert 06.05.2023 kl 00:02
Mblrsen bjørn sneier innom! Håper alle traffff trades. Beg personlig bader i peng etter siste uke. Men kanne som kalven sa» jeg løreee brutal « må holde kjeft. Snakket ned aksjen. Short stengt Soff sted og scana. Dra til helvete isotoer
geo01
06.05.2023 kl 00:18
6187
Det jeg kan si er nok at jeg slapper litt mere av enn som så.
Som alle andre Norske idioter som prøver og bli rik på aksjer er ikke det min greie med over 35% skatt på utbytter eller fortjeneste,det er en hobby.
Jobber selvføjgelig og skatter det samme,aksjer er et spill eller bonus.
Grunnleggende holdninger i spillet er tap og vinn med samme sinn.
Hvorfor jeg spiller et spill er mitt veddemål mot andre som kortsiktig spiller dummere enn meg.
Dine aksje kursmål er ikke i mine verdner,derfor har jeg bare 50k og ikke tungt belastet.
Har 2-3 andre selskaper også men mest for utbytte Pgs er en spekulasjon jeg tror markedet er ufør.
Dine bidrag blir dine,men fundementalt håpløse.
Det er forskjellen og mange rundt deg surre fælt.
Som alle andre Norske idioter som prøver og bli rik på aksjer er ikke det min greie med over 35% skatt på utbytter eller fortjeneste,det er en hobby.
Jobber selvføjgelig og skatter det samme,aksjer er et spill eller bonus.
Grunnleggende holdninger i spillet er tap og vinn med samme sinn.
Hvorfor jeg spiller et spill er mitt veddemål mot andre som kortsiktig spiller dummere enn meg.
Dine aksje kursmål er ikke i mine verdner,derfor har jeg bare 50k og ikke tungt belastet.
Har 2-3 andre selskaper også men mest for utbytte Pgs er en spekulasjon jeg tror markedet er ufør.
Dine bidrag blir dine,men fundementalt håpløse.
Det er forskjellen og mange rundt deg surre fælt.
Life viddy
06.05.2023 kl 00:36
6158
Skål å god natt.
På mandag så våkner du til en liten overraskelse :) Husk løpesko........
På mandag så våkner du til en liten overraskelse :) Husk løpesko........
Kas løpesko? Eier 1/2 i ogs. Frase som FFF takker være risch
Life viddy
06.05.2023 kl 00:43
6546
Stiller du med Nike så har du en sjanse, men kommer du med flipp floppen så sliter du litt :)
God helg å nyt friheten
God helg å nyt friheten
rischioso
06.05.2023 kl 00:55
6522
RE - dine bidrag blir dine,men fundementalt håpløse. - Det er forskjellen og mange rundt deg surre fælt.
* Jeg har ikke noen vanskeligheter med å skjønne hva du påpeker, men når verden er slik den er i dag og vil være en god stund fremover hvor den faktiske verdsettelsen vil helt eller delvis være frakoblet for veldig mange case så trenger man vel også stemmer som kan forklare hvorfor og ikke minst gi input om kortsiktige bevegelser på veien tilbake. For blir man kun sittende og snakke om skipsverdier, fremtidige rater og aksjekurser på 20, 50 og 100 mens kursen svirrer på 1 sifret og ingen gir noen input på hvorfor så tror jeg ikke det er løsningen for å skape blest og interesse og spesielt ikke når det finnes flere analyser som også forteller om dette kursnivået.
Ikke alle har det longe genet i seg og kan opprettholde troen over lang tid om kurser veldig langt høyere uten input på veien og det er derfor jeg mener begge deler er viktige. Jeg personlig har tro på en fremtidig aksjekurs langt høyere enn dagens nettopp basert på det fundamentale, men fokuserer samtidig på bevegelser i det korte bildet mer styrt av det tekniske enn av det midlertidig frakoblede fundamentale og spesielt i slike volatile tider med så mye usikkerhet så blir akkurat det enda viktigere for om ikke den enkelte kan assosiere det som blir skrevet med den faktiske utviklingen så er risken langt høyere for at flere kaster korta enn å ta inngang - så for min del er begge deler viktig og sier derfor - ja takk - begge deler.
At trollingen øker på visse dager skjer jo i de fleste case så det bør man ikke bruke energi på og irritere seg over for det er en form for interesse det også og bidrar på sin måte og kan ofte være dråpen som setter fart på shortsen - mao, så lenge man holder fokuset på rett plass med løpende kortsiktig og langsiktig input i en kombo som holder vann og overser støyen så vil ting uansett gå seg til - og førstkommende mandag blir nok en knallstart på uken - i alle fall ligger det meste til rette for akkurat det så får vi ta ting derifra ...;)
Fortsatt god helg!
* Jeg har ikke noen vanskeligheter med å skjønne hva du påpeker, men når verden er slik den er i dag og vil være en god stund fremover hvor den faktiske verdsettelsen vil helt eller delvis være frakoblet for veldig mange case så trenger man vel også stemmer som kan forklare hvorfor og ikke minst gi input om kortsiktige bevegelser på veien tilbake. For blir man kun sittende og snakke om skipsverdier, fremtidige rater og aksjekurser på 20, 50 og 100 mens kursen svirrer på 1 sifret og ingen gir noen input på hvorfor så tror jeg ikke det er løsningen for å skape blest og interesse og spesielt ikke når det finnes flere analyser som også forteller om dette kursnivået.
Ikke alle har det longe genet i seg og kan opprettholde troen over lang tid om kurser veldig langt høyere uten input på veien og det er derfor jeg mener begge deler er viktige. Jeg personlig har tro på en fremtidig aksjekurs langt høyere enn dagens nettopp basert på det fundamentale, men fokuserer samtidig på bevegelser i det korte bildet mer styrt av det tekniske enn av det midlertidig frakoblede fundamentale og spesielt i slike volatile tider med så mye usikkerhet så blir akkurat det enda viktigere for om ikke den enkelte kan assosiere det som blir skrevet med den faktiske utviklingen så er risken langt høyere for at flere kaster korta enn å ta inngang - så for min del er begge deler viktig og sier derfor - ja takk - begge deler.
At trollingen øker på visse dager skjer jo i de fleste case så det bør man ikke bruke energi på og irritere seg over for det er en form for interesse det også og bidrar på sin måte og kan ofte være dråpen som setter fart på shortsen - mao, så lenge man holder fokuset på rett plass med løpende kortsiktig og langsiktig input i en kombo som holder vann og overser støyen så vil ting uansett gå seg til - og førstkommende mandag blir nok en knallstart på uken - i alle fall ligger det meste til rette for akkurat det så får vi ta ting derifra ...;)
Fortsatt god helg!
Redigert 06.05.2023 kl 01:00
Om Asia følger opp mandag før Oslo børs starter, så kan det bli en meget lovende børsdag. Oljen vil fortsette opp om Asia reagerer positivt. Om Rune smeller en kontrakt på bordet i tillegg, ja da snakker vi fort om super mandag📈
Run short, run! Dere har noen million aksjer som skal dekkes inn.
Run short, run! Dere har noen million aksjer som skal dekkes inn.
Redigert 06.05.2023 kl 08:00
elnomi
06.05.2023 kl 08:43
5904
«Jeg personlig har tro på en fremtidig aksjekurs langt høyere enn dagens nettopp basert på det fundamentale«
Ja det har vi rischioso, men som du skriver så vet vi å utnytte usikkerheten i markedet til egen vinning (les tjene penger også kortsiktig). Nå er vi begge positive (indikatorene er positive) og vi med her til kursen når det kortsiktige kursmålet rundt kr 7.80-8.
Da selger vi, realiserer en pen gevinst, og da snur vi fokus på svakt Q1, høy rente på refinansiert gjeld, usikkert makrobildet, 12-15 mnd ut i supersyklus - hvorfor tjener ikke pgs mer, hvor blir det av nye kontraktsmeldinger, oljepris m m). Men dette kommer vi tilbake til når vi har solgt.
Ja det har vi rischioso, men som du skriver så vet vi å utnytte usikkerheten i markedet til egen vinning (les tjene penger også kortsiktig). Nå er vi begge positive (indikatorene er positive) og vi med her til kursen når det kortsiktige kursmålet rundt kr 7.80-8.
Da selger vi, realiserer en pen gevinst, og da snur vi fokus på svakt Q1, høy rente på refinansiert gjeld, usikkert makrobildet, 12-15 mnd ut i supersyklus - hvorfor tjener ikke pgs mer, hvor blir det av nye kontraktsmeldinger, oljepris m m). Men dette kommer vi tilbake til når vi har solgt.
Redigert 06.05.2023 kl 09:11
velkjent
06.05.2023 kl 09:08
5763
Får vel sitere Kielland når det gjelder PGS: "Av intet bliver intet"
observer009
06.05.2023 kl 09:12
5741
PGS is proud to be a Silver sponsor at this year's Mediterranean Gas Exploration Symposium in Egypt. Several PGS team members will be at this year's event participating in both panel sessions and technical talks.
https://www.pgs.com/company/newsroom/events/mediterranean-gas-exploration-symposium/?utm_campaign=Events&utm_content=twitter-segmed-may-23&utm_medium=social&utm_source=twitter&hss_channel=tw-191045854
https://www.pgs.com/company/newsroom/events/mediterranean-gas-exploration-symposium/?utm_campaign=Events&utm_content=twitter-segmed-may-23&utm_medium=social&utm_source=twitter&hss_channel=tw-191045854
Det er flott. De er tilstede på ulike og flere arenaer nå og for å sitere fra de som har litt bedre peiling enn poeter på industri og seismikk marked i sæedeleshet. Å være tilstede i viktige markeder og presenteresine tjenester og bibliotek forkjøpere, det er en helt rettstrategi for vekst og fremgang verden over det. I en verden som trenger energi er det viktig å bidra og vise frem pgs sin kompetanse. De mange doblingene som allerede er startet på for litt vel et år siden vil nok fortsette fremover. Q2 vil nok vise vegen videre og forhåpentligvis ligger mange rødbrente « hvite» shortsfolk rødbrent og i dårlig forfatning 😃🚢🚢🦅🦅💨💨 Longers paradis. Peggy sprer sine tjenester og vil tjene mye penger de neste årene. Hvem vet kanskje Peggy dobles 6 eller 6 ganger til neste år 😉
oppturen
06.05.2023 kl 11:13
5185
Tenker vi får 2 skip i Middelhavet til vintersesongen. Det skjer mye både i Hellas, Creta og Egypt.