$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 25.04.2023 kl 17:02 403951

Delta_S

Til Informasjon 23.05.23:

- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut pĂ„ jobb i NordsjĂžen. Denne er verdt Ă„ fĂžlge med pĂ„ Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: PĂ„ jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i NordsjĂžen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt Ă„ dĂžmme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til Ă„ bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: PĂ„ jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: PĂ„ jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: PĂ„ jobb utenfor Namsos NordsjĂžen
- Sanco Swift: PĂ„ jobb utenfor UK og Irland. Jobben nĂŠrmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i NordsjÞen med Vanguard fÞre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er ogsÄ verdt Ä fÞlge med pÄ Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager sÄ er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp pÄ de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett sÄ er hun i rute for Ä vÊre klar for Ä legge ut utstyr og utfÞre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden mÄ pÄregnes. SÄ kan en legge til en goodwill pÄ 5-7dager med Ä legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager
 SÄ med andre ord sÄ er det ikke lenge til fÞre hun legger ifra kai i FlorÞ (PGS sin fjordbase).

Sammendrag:
NĂ„ i dag er det 5 av 9 skip i jobb
 (23.05.23).
Innen noen dager vil det vĂŠre 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).


Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennĂ„! PĂ„fyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ermo
12.05.2023 kl 18:52 5659

rischioso skrev Du glemte punktum.
Tenker vi stopper der. Ha en god aften
rischioso
12.05.2023 kl 18:58 5667

Takk i like mÄte.
Platinum365
12.05.2023 kl 20:11 5339

Solgte 100000 i dag, de skal inn nérmere sommeren, juli ca😳
oppturen
12.05.2023 kl 20:15 5307

Kursen beveger seg veldig lite. Vi ser av short registeret at det ser ut som short dekker inn, men samtidig fÄr vi melding om at mer blir lÄnt ut til short.

Jeg tror her mÄ ligge en eller flere stÞrre short rett under meldegrense. Tenker disse short aktÞrene bruker alle triks i boka for Ä fÄ det til Ä se ut som rett over kurs 7 er en ok kurs, i realiteten er det bare short som selger til short pÄ dette nivÄet.



elnomi
12.05.2023 kl 20:18 5306

NÄ er du god. Skal vi kjÞpe pÄ 6 tallet? Eller venter vi pÄ 5 tallet?
Londonmannen
12.05.2023 kl 20:19 5433

Ka, ja Rischioso. Vi kjenner jo til hvordan tradere opererer og ikke minst argumenterer. NÄr dere sitter pÄ sidelinjen er alt mÞrkt, trist og traurig og det mangler bare at dere trekker inn et mulig utbrudd i supervulkanen pÄ vestkysten av USA eller en mulighet for kollisjon mellom Melkeveien og AndromedatÄken! ;-)) Men nÄr dere sÄ har kommet dere pÄ innsiden snus kortstokken og det er ikke grenser for hvor bra ting skal bli med Þkende oljeforbruk i Kina, USA som mÄ fylle opp igjen sine strategiske oljelagre mens verden skriker etter nye fossile kilder.

Vel vel det mÄ vel til nÄr man fÞler seg tvunget til Ä stirre pÄ PCen hele dagen for Ä sikre seg sine trading-gevinster. Ikke noe galt med det, sÄ lenge man harctiden og behersker hÄndverket. Men er du ny i markedet sÄ ikke la deg lure til Ä tro at det er en lett vei til rikdom. Du kan fort finne ut at veien til ruin ble skremmende kort. Skal du trade bÞr du starte med Ä trene med papirpenger uten reell verdi, NÄr du sÄ behersker det kan du begynne med reelle penger.
Ikke glem at du her pÄ FA forum kun fÄr hÞre solskinnshistoriene. Dem som tryner i tradingen, hÞrer du neppe fra. Trading er risikosport for amatÞrer.

Lykke til og god helg! Min posisjon i PGS ligger fast.
Lucy Strike
12.05.2023 kl 20:19 5460

Shorterne fÄr ikke mine aksjer, jeg fyller heller pÄ. Hvis ikke noe helt spesielt negativt dukker opp blir det ikke solgt fÞr vi ser helt andre kurser. Jeg skal ri den kommende bÞlgen og tÄlmodighet vil betale seg, det er iallfall mitt hÄp.
Ermo
12.05.2023 kl 20:23 5480

Shorterne fÄr tak uansett, vet du hvorfor?
kongsberg1
12.05.2023 kl 20:27 5520

Sier meg helt enig i dette Londonmannen, fra en med longsen pÄ. Har plukket litt mellom 7-7,2 den siste uken samt i dag. Ha en fin helg, hilsen en med longs pÄ Ä er sikker pÄ olje boost i nÊr fremtid. 100 ++++
rischioso
12.05.2023 kl 20:29 5575

Ok, du har altsÄ nÄ solgt 350k aksjer inkludert de 250k du solgte for ei uke eller 2 siden - betyr det at du er helt ute?
rischioso
12.05.2023 kl 20:50 5509

Nei, det stemmer jo ikke at alt er mÞrkt, trist og traurig fordi jeg sitter pÄ utsiden - jeg sitter pÄ utsiden fordi det er mye som tyder pÄ at det vi bli noe verre fÞr det kan bli bedre. Hvorfor har jeg listet opp mang en gang og senest i dag sÄ du kjenner til hvorfor noe du selv var enig i for kort tid siden.

Dette har jo lite med det fundamentale, men mye med markedsklimaet Ä gjÞre og som trader sÄ er det alfa omega og hensyn ta slike signaler - for longere blir det noe annet som sier de ikke bryr seg om stÞyen mot mÄlet og som er sikre pÄ at alt som gÄr ned kommer opp igjen - derav long...;)

God helg til deg oxo!
Ermo
12.05.2023 kl 20:56 5462

Svakt menneske
Londonmannen
12.05.2023 kl 21:15 5415

Joda, vi er ikke uenige idet, jeg bare pÄpeker hvordan man snur argumentasjonen som trader. NÄr man forstÄr hvordan tradere jobber, sÄ er det jo ogsÄ logisk at argumentasjonen blir som den blir. Men ikke alle har like lang erfaring fra markedet og for mange er det frustrerende Ä forholde seg til den slags hopp og sprett og tjo og hei. SÄ avvik til mÄ man forklare hvorfor ting er som de er. Jeg har ingen problemer med at du og andre trader, ei heller at dere snur 180 grader avhengig av om dere er i posisjon eller ikke. Vi er alle i markedet for Ä tjene penger og der er flere veier som fÞrer til Rom. ;-))
Lucy Strike
12.05.2023 kl 21:17 5432

Hei.
Og dessuten spiller det ingen rolle for kursen hva som blir skrevet her.😏
Platinum365
12.05.2023 kl 21:24 5393

Har 145000 igjen, men mÄ la de yngle andre steder mens short og bmw finner veien videre.
Slettet bruker
12.05.2023 kl 21:46 5382

SĂ„ sant Londonmannen đŸ‘đŸ»đŸ˜€Go Helg
Her tas ikke Longsen av fĂžr halvmeteren med snĂž er forsvinnet fra hytta 😃 Da er det pĂ„ med Sommerlongsen😇 Longsen er pĂ„. Behagelig og trygt i et selskap som har alt pĂ„ plass og vekst kommer fremover. Bare Ă„ ta det hele med ro, kjĂžp dersom ledige midler finnes og vent til supersyklusen for alvor setter innđŸ€©
elnomi
12.05.2023 kl 22:08 5282

Vi er sÄ samstemte i alle vurderinger. Nesten som siamesiske tvillinger. Har du bestemt deg pÄ hvilken kurs vi skal inn igjen nÄr vi kommer ned fra PGS-gjerdet?
FinnMcCool
12.05.2023 kl 22:18 5225

Please don't stop!! This was highly entertaining, it reminded me of being back at school :)
Slettet bruker
12.05.2023 kl 22:18 5239

Short har panikk hvalross?
De har lÄnt mer som blir dumpet til uken. Hei hei 6 tallet
Kontur
12.05.2023 kl 22:31 5178

Har fÄtt spm en rekke ganger om utlÄn av aksjer. Svaret er alltid nei. Fordrar ikke short eller shortere.
Ser frem til de gode meldingene fremover sommeren og hÞsten, stigende oljepris i driving season og mangel pÄ gass i Europa. For ikke Ä snakke om alle kontraktene som nÄ kommer. Snart er alle skip i sving og oppskriving av verdiene lar nok ikke vente mange Q pÄ seg.
rischioso
12.05.2023 kl 23:20 4958

RE - Jeg har ingen problemer med at du og andre trader, ei heller at dere snur 180 grader avhengig av om dere er i posisjon eller ikke.

* Nei, nei, nei - jeg kan ikke snakke for andre, MEN jeg snur ikke 180 grader fordi jeg er ute eller inne. Jeg er ute eller inne av en grunn - altsÄ det er noe som har fÄtt meg til snu - ikke selve salget eller kjÞpet, det er kun et resultat av det. Om 1 eller flere variabler endrer seg kortsiktig noe det har det med Ä gjÞre sÄ posisjonerer man seg etter det i motsetning til longerne som tar en inngang og sier kursen skal til 30 om 6 mdr og om det ikke skjer sÄ blir det om 1 Är og om det ikke skjer sÄ blir det om 1,5 Är - mao, dere endrer ikke synet, men endrer tidslinjen.

Ta feks at oljeprisen stuper alternativt tar av sÄ vil det ha en direkte negativ/positiv effekt pÄ caset for det vil legge press pÄ/trigge kursen kortsiktig og jeg posisjonerer meg etter det og ikke motsatt, ser du forskjellen?

Yellen har nÄ sÄ smÄtt startet kranglingen med Kongressen om lÞft av gjeldstaket og jo nÊmere vi kommer 1. juni uten at det foreligger en lÞsning og en enighet jo mer volatilt vil markedet bli noe som indirekte vil legge press pÄ kursen og jeg posisjonerer meg for det - jeg gÄr ikke ut for sÄ og finne pÄ gjeldstaks kranglingen eller oljepris endring for disse tingene er jo reelle - ser du forskjellen?

Om folk forstod dette sÄ ville man hatt et helt annet forhold til skiftet som har en legitim grunn og man kunne selv benyttet seg av det og tjent litt eventuelt begrenset tapet om man hadde en trader pott ved siden av longposisjonen, men nÄr longerne gjentar en slik feilaktig pÄstand over tid at man finner pÄ ting sÄ blir det jo bare tullball og man bidrar til at mange som ikke er longere blir med ned for traderne mÄ ingen hÞre pÄ for de prater jo bare tull avhengig om de er ute eler inne. Du har jo sagt dette nÄ flere ganger pÄ rad sÄ selv om du mener Ä forstÄ hva som trigger et skifte hos meg som en trader sÄ gjÞr du altsÄ ikke det allikevel ... ;)

Utfordringen ligger i at mange hÞrer dessverre ukritisk pÄ det som skrives om man liker Ä hÞre det og motsatt fornekter alt som skrives om det som skrives virker som en trussel mot det man hÄper pÄ uansett hvor sant det er - fornektelse kalles det hvor mange og store formuer er forsvunnet av samme grunn. Psykologiens makt skal man ikke spÞke med hvor man blir raskt sin egen verste fiende pÄ bÞrs om man ukritisk svelger alt som stÞtter hÄpet og fornekter alt som ikke gjÞr det - dette til ettertanke ...
Redigert 12.05.2023 kl 23:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
geo01
12.05.2023 kl 23:46 4872

Med over 36%skatt pÄ aksjeprofitt er det bare tull og spekulere i opp og nedganger,long er det eneste som betyr noe om ikke er risikoen uansvarlig stor for tap.
For min egen del skjĂžnner jeg ikke hvorfor jeg kjĂžper aksjer,men toner det til en hobby.
Det blir som med alle andre hobbyinvestorer hvor skal jeg vÊre for og slippe og tape penger eller burde jeg tape penger pÄ bil eller annen hobby.
Jeg mener det og sitte i aksjer er en farlig risiko da noen alltid vet mer enn det du tror.
SpÞrsmÄlet alle bÞr stille seg er om det er bedre og kjÞpe hytte eller bÄt,bobil etc fÞr pengene gÄr i doskÄlea eller i skatt pÄ fortjeneste.
Om jeg skal betale skatten pÄ min hobby skal den vÊre pÄ noe som kan gÄ lenge og med utbytter.
Skylapper pÄ tradere som taper 90% av investerte penger er og sove dÄrlig.
Som i alle trÄder er alle egosentrisk og egoister som tror de kan trylle seg til korte eller kjappe penger,hvem stoler dere pÄ?
Det jeg kan si er at det beste som finnes er gratis aksjer der du har 50% eller mer/mindre og du selger ned sÄ du eier aksjen gratis i evig tid er nÞkkelen.
Ved 10% fortjeneste selg 90% ved 20 selg 80%.
Det er long.
Tap fÄr du trekke i long portofÞljen.
F eks kjÞpte Nskog pÄ 33 solgte 50% pÄ 57 kr.
sitter gratis pÄ 40% av aksjene.
Lev med dritten sier jeg,og ikke glem skatt,den er hot.
Ermo
13.05.2023 kl 00:09 4813

Det Ă„ gjenta seg selv over tid er ikke keelt..
geo01
13.05.2023 kl 01:21 4755

Enig i den,men obs pÄ overprising nÄr jeg ikke har gevinst og kan selge prosenter til eie for evig tid.
Sitter med Nsg-Kcc-Pgs-Protector,alle med gratisprofitt og eier gratisaksjer i bunn.
Vurderer epuionor for hele greia urbytter er viktigst.

Slettet bruker
13.05.2023 kl 09:31 4236

Takker for tips men det er kun ull som gjelder i Nord. Ikke slike sþring tights pga hoferdighetens skyld 😉
Londonmannen
13.05.2023 kl 09:47 4173

God morgen Lucy!
Enig med deg i det. VÄre skriblerier pÄ FA forum er ikke det som styrer kursen, verken opp eller ned. Det er helt andre krefter som bidrar til det. Men vÄre skriblerier kan pÄvirke, spesielt nye og erfarne investorer til Ä ta sine valg. Er man uerfaren sÄ er det heller ikke rart om man blir en del forvirret, for ikke Ä si frustrert, av Ä oppleve traderne skifte holdning til en aksje oftere enn andre skifter skorter. Og det skyldes hovedsakelig at de ikke har skjÞnt hvordan traderne opererer. For vi mÄ erkjenne at vi alle er positivt innstilt til de aksjene vi er investert i, enten man er long eller trader. Men mens de fleste av oss longere holder fokus hovedsakelig pÄ de aksjene vi til enhver tid er investert i og skriver lite eller ingenting om de aksjene vi har solgt oss ut av, sÄ vil traderne fortsette Ä diskutere aksjer de har solgt seg ut av, og som sÄpass stor omsetning og er sÄpass volatile at de er interessante for nye trades. Men da er det ogsÄ naturlig at deres argumentasjon skifter fortegn nÄr de Þnsker kursen ned til ny inngang. Ikke noe dramatisk i det. TrÞsten fÄr vÊre at deres skriblerier ikke pÄvirker kursen mer nÄr de sitter pÄ utsiden enn nÄr de sitter pÄ innsiden. Men nye, uerfarne investorer nÞr vÊre seg bevisst denne forskjellen mellom oss longere og tradere. Felles for begge leire er at vi er i aksjemarkedet for Ä tjene penger. Det er kun metoden vi bruker som skiller oss.
Londonmannen
13.05.2023 kl 09:58 4205

Ja, den fremgangsmÄte er mye likt en tysk kollega jeg hadde i London. Han kjÞpte aksjer han hadde tro pÄ og solgte 80% nÄr kursen hadde steget 20%. I de tilfellene han hadde bommet og kursen gikk ned, sÄ solgte han aksjen ved 10% tap, uansett. Han satt etterhvert med en haug av «gratis» portefÞljer og fikk utbytte pÄ flere av dem. Men en slik fremgangsmÄte krever en sÊrdeles god disiplin. For mennesket er grÄdige i utgangspunktet, og nÄr kursen gÄr opp vegrer man seg for Ä selge fordi man Þnsker fÄ enda mer gevinst, og dersom kursen gÄr i tap, sÄ vegrer man seg for Ä selge i hÄp om Ä ta igjen det tapte. Det sies at det er vanskeligere Ä selge enn Ä kjÞpe, og jeg tror mange vil oppleve dette. Lykke til!
hiki
13.05.2023 kl 10:42 4089

Slettet bruker skrev 😅
IfĂžlge TV2 nyhetene vil G7 landa
hiki
13.05.2023 kl 11:12 4035


G7-landa/ «Verdens rikeste land gÄr sammen for Ä beskytte bankene»

Meldt i dag 13. mai 2023 kl 11:06
TV2.no
Kontur
13.05.2023 kl 11:29 4015

NÄr nÄ oljeoppsvinget kommer fremover vil short dekke seg inn. De er snart ute for denne omgang
oivindl
13.05.2023 kl 12:19 3847

"Felles for begge leire er at vi er i aksjemarkedet for Ă„ tjene penger. Det er kun metoden vi bruker som skiller oss."

Det er vel ogsÄ rom for Ä trekke inn moral og anstendighet, da dukker det opp noen skiller.
portion
13.05.2023 kl 12:23 3847

Ser at Ramform Victory er ute og seiler i dag😎
Ute og tester litt den altsĂ„đŸ’Șdet nĂŠrmer seg avreise til BrasilđŸ‡§đŸ‡·


https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7583492/zoom:10
Redigert 13.05.2023 kl 12:26 Du mÄ logge inn for Ä svare