$$$PGS$$$ MANGE KONTRAKTER KOMMER NÅ!!!💰💰💰

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.05.2023 kl 07:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 25.04.2023 kl 17:02 425378

Delta_S

Til Informasjon 23.05.23:

- Ramform Vanguard: ligger til kai i Bergen for mannskapsbytte. Den skal snart ut på jobb i Nordsjøen. Denne er verdt å følge med på Marin Traffic. Jobben blir snart annonsert! 😉
- Ramform Hyperion: På jobb utenfor Norge i Barentshavet. Jobb ble annonsert for ikke mange dager siden. Jobb 40 dager +, Etter denne glider hun over i neste jobb i Nordsjøen.
- Ramform Sovereign: ligger fortsatt i dock. Men skal etter alt å dømme ut fra dock i morgen den 24.05.23 eller 25.05.23. Jobb kommer til å bli annonsert snart. Stor jobb i Asia.
- Ramform Tetys: På jobb utenfor Brasil.
- Ramform Titan: På jobb utenfor Namibia.
- Ramform Atlas: På jobb utenfor Namsos Nordsjøen
- Sanco Swift: På jobb utenfor UK og Irland. Jobben nærmer seg slutten. Snart over i neste jobb.
- PGS Apollo: Er snart klar for jobb i Nordsjøen med Vanguard føre hun skal over til Brasil sammen med Ramform Victory. Denne er også verdt å følge med på Marin Traffic.
- Ramform Victory: Laster om bord utstyr. Det er snakk om noen dager så er alt klart for seilas. Sea Trail og test av utstyr gikk etter boka. Hun er snart klar for jobb. Holder en knapp på de kommende dagen 24.05.23 eller 25.05.23. Uansett så er hun i rute for å være klar for å legge ut utstyr og utføre jobben i Brasil i mnd. skifte Juni/juli. Ca 15dager seilas over fjorden må påregnes. Så kan en legge til en goodwill på 5-7dager med å legge ut utstyr. Det kan og hende den skal innom Las Palmas og for en Pitstop +2dager… Så med andre ord så er det ikke lenge til føre hun legger ifra kai i Florø (PGS sin fjordbase).

Sammendrag:
Nå i dag er det 5 av 9 skip i jobb… (23.05.23).
Innen noen dager vil det være 8 av 9 i jobb. (innen 29.05.23).
Mnd. skifte Juni/juli er det 9 av 9 skip i jobb. (ca 26.06.23).

Det lyser som bare det. Det skriker KKKKKJJJJJJJØØØØØØØPPPPPPPPPP! 😉Det beste av alt aksjen er billig ennå! Påfyll? 😉
Redigert 23.05.2023 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Oldking
20.05.2023 kl 20:19 5327

Obsever009 har en god hensikt når han råder Ris til å tenke gjennom moralen i skriverier som har ett eneste mål - å mele Ris-boller. Problemet er bare at Ris aldri lytter til slike råd. Han er så opptatt av egen fortjeneste at han ikke bryr seg om at andre kan tape på å følge ham. Dessuten nyter Ris å få ris. Som jeg har opplyst om for kort tid siden - vitenskaben er klar på dette punkt: Nettroll har fått mye ris i barndommen. De ivrigste fikk ris av Mamma.
rischioso
20.05.2023 kl 21:01 5122

Både synd og trist å observere at det finnes noen som er så langt ute på vidda ...
Jeg ber ingen om å følge meg eller noen andre for den saks skyld, ei heller ber jeg noen om å kjøpe eller selge - tydeligvis en kollektiv misoppfatning hos de som selv mener de er kapable til å villede andre...
Jeg deler mye og oppdatert info - ikke bare sky is the limit som mange vil høre fordi det støtter ens eget håp.
Å belyse risk blir feilaktig sett på som en trussel, men er en nødvendighet og minst like viktig om ikke mer enn blind positivitet.
Når man har forstått det så vil man også sette pris på en kritisk vinkling bakket opp av realiteter, men inntil det skjer så får den enkelte heller lære på den harde og dyre måten ved å gå på mange nok smeller til at de skjønner bedre - en prosess jeg verken kan eller vil bistå med for det er noe kun den enkelte selv må finne ut av...

Det jeg kan bistå med som også er formålet med forumet er å dele egne meninger basert hva som faktisk skjer og hva som ser ut til kunne skje om det er av teknisk karakter, makro eller i en kombinasjon. Så får den enkelte selv velge å ta det for hva det er, om de ønsker å overse helt eller delvis, se på det som konspirasjonsteorier eller ta det med i sin egen vurdering - vi har alle rett til å mene hva vi vil, men for å komme frem til en så god beslutning som mulig så er det viktig at ikke håpet alene er driveren eller tar for stor plass når andre og sterkere indikatorer peker i en litt annen retning - som i disse tider....
Redigert 20.05.2023 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Kontur
20.05.2023 kl 21:10 5078

Ris skrev i går at han lever av børsen og at vi andre som ikke gjør det ikke må skrive så mange innlegg. Hvordan det går an å leve av å kun kommentere PGS ned og ned helg som yrkedag er ikke godt å forstå.
Skulle tro en så til de grader selverklært dyktig trader spredde sine disposisjoner på flere aksjer.
Bmwx1
20.05.2023 kl 21:40 4971

Skal vi vedde? Rett ned på Mandag sammen med ose
Oldking
20.05.2023 kl 22:12 4809

Selvinnsikt er aldeles fraværende hos Ris. Som han dokumenterer hver gang han melder noe til forumet. Som han jo gjør mesteparten av dagen. Derfor ønsker jeg ham ikke god bedring….
thief
20.05.2023 kl 22:21 4747

Hvem bryr seg om riskokeren lenger,er jo forumets største klovn,og har vært det i mange år allerede.Hopper lett over hans innlegg,da budskapet forandrer seg fra "time til time",har altså NULL av verdi!Men han tror vel han kan påvirke noen, siden han vier mesteparten av livet sitt her🙂
rischioso
20.05.2023 kl 22:22 4759

Forskjellige mennesker med forskjellige syn, evner og anlegg vil alltid komme til å snakke forbi hverandre i full overbevisning om at det de sier er det rette og er derfor noe man må respektere - det kalles høflighet som er noe alle kan mestre - om de prøver ...;)

https://www.youtube.com/watch?v=ZYvGMplrJFc
Oldking
20.05.2023 kl 22:57 4601

Morsom kan du også være, Ris. Men du ser vel ikke det heller…
Tigerberget
21.05.2023 kl 00:03 4344

Titter innom en Lørdagskveld for å finne noe underholdende så er det nok en helg med RIS-diskusjon.

AT DERE GIDDER….😳
Slettet bruker
21.05.2023 kl 00:14 4341

Vedder du på att pgs ikke passerer 15 i år.?😎
Nilsok
21.05.2023 kl 00:15 4334

Skulle gjerne veddet imot deg, men troverdigheten din er såpass lav at jeg tviler på du er god for noe særlig mer enn noen skarve hundrelapper, så da gidder jeg ikke. Mandag går PGS intradag høy 7,79 og slutter på rundt 7,6
Oldking
21.05.2023 kl 00:25 4303

Vi som har sett oss lei på den stadige forurensning av forumet som Ris bedriver, er ikke i underholdningsbransjen. Gidder ikke det…
kongsberg1
21.05.2023 kl 07:47 3857

Vi får begyne med produksjon i US
Ser ut til å øke😜😜👍👍

Kollaps i antall oljerigger i USA
Det var 11 færre aktive oljerigger i USA denne uken. Det er det største ukentlige fallet siden september 2021.

Slike overskrifter senker sikkert oljeprisen.
De driver samtidig å fyller opp igjen lagrene sine, måtte komme, Fredriksen kjøper skip i bøtter å spann for å være forberedt på høyere aktivitet i årene fremover. SLT dette indikerer manko på nåværende oljeproduksjon i forhold til forbruk fremover. 15 kommer nok fort når proppen går ut å alle skjønner at Pgs kommer til å bli en pengemaskin. Om ikke verden går til hell da. Lite trolig enda, nå som Kina mann har kontroll på han i Moskva.
Redigert 21.05.2023 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
Svava
21.05.2023 kl 09:40 3489

Rapporter og blokker han. Tråden er kun leselig så lenge man er innlogget og får alle innleggene til ris blokkert.
Londonmannen
21.05.2023 kl 09:43 3678

Dersom man har fulgt med på PGS over tid, så bør man ikke bli overrasket dersom kursen tar seg en aldri så liten dipp etter åpningen mandag. Men at den blir værende der nede utover dagen, ja se det er nok ikke like sikkert. Flere som nå ser at PGS er i ferd med å starte ny opptur. Les PU sitt innlegg på FB. Når shorterne innserat der ikke er mer å hente, så vil de nok dekke seg inn, en etter en. Og når shorterne innkasserer gevinsten vil det være et signal til mange fler om at oppturen har startet. Lykke til, men noe veddemål blir det ikke.
Platinum365
21.05.2023 kl 10:55 3369

Jeg kan vedde på at den ikke passerer 15 i år.
Namnam
21.05.2023 kl 10:57 3370

Vet ikke hva ris skriver, da han er blokkert, så skjønner ikke hvorfor han må være så irriterende og nevnes i alle disse innleggene. Det er jo bare og blokkere ham.
Namnam
21.05.2023 kl 11:02 3349

Her håper jeg bmwx1 har rett, så jeg kan få kjøpt meg helt ferdig. Men ja, han er bare et pubertets troll. Krysset fingrene for at den skal ned. Uansettt skal den opp på lengre sikt. Satser på den ikke går like raskt til 10 og så til 13 denne gang.
Redigert 21.05.2023 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Oldking
21.05.2023 kl 12:03 5208

Jeg kommer ikke til å blokkere Ris - av hensyn til dyrevernet. Vitenskapen slår fast at nett-troll slutter å plage naboens katt når de får plage folk via nettet. Sånn er det med den saken…
oivindl
21.05.2023 kl 12:30 5106

Og jeg har vel heller aldri påstått at du har sagt at kontrakter er negativt.
Når du nå er ute, er fokuset at de ikke leverer overskudd, og det til tross for at vi er langt inne i en supersyklus.
Da er også ørkenvandring et begrep du tyr til.

Men både resultater og varigheten på supersyklusen var kjent sist du var inne.

Da var det ikke snakk om ørkenvandring, men jevn stigning frem mot Q2.
Og som nevnt, det som skulle løfte kursen, var kontrakter, ikke et pip da om at de ville ha begrenset påvirkning. I tillegg nevnte du innsidekjøp, ikke noe som gjør det helt store utslaget på bunnlinjen akkurat.

Ikke spesielt vanskelig å forstå hva du skriver, mer problemer med å forstå hvorfor.
rischioso
21.05.2023 kl 13:19 4917

Nå er det jo slik at du tar ting ut av sammenheng for å kverulere noe som er ditt mantra hvor dette da blir en kverulerings tråd om han sa, du sa, vi sa, han mente du mente, vi mente ....

Du får heller opprette en egen kveruleringstråd hvor du samler alle tatt ut av sammenheng på 1-en plass så får de det gjelder komme innom den tråden når og om de føler for det og svare deg der ...
PHOinvestor
21.05.2023 kl 13:20 4910

Londonmannen, er dette i gruppa. PGS investor

Les PU sitt innlegg på FB ???
rischioso
21.05.2023 kl 13:21 4979

Ikke en gang det kunne du være ærlig om - du blokkerer meg ikke av den enkle grunn av at du ser nytteverdien i det jeg skriver, men litt morsom er du jo - selv om du kanskje ikke helt ser det selv ...;)
PHOinvestor
21.05.2023 kl 13:27 5026

kan dere til helvete slutte med denne kranglinga, flytt til egen tråd, ris er blokkert
Oldking
21.05.2023 kl 13:37 4992

Ris: Hehe!
rischioso
21.05.2023 kl 13:47 4961

Så tilbake til caset og markedsutviklingen fremover.

Hva tror så folket om uken som kommer?

Fredagen avsluttet med at futtene over dammen bråsnudde og satt nesa ned igjen og olja likeså fordi:

(1) Gjeldstakforhandlingene stoppet opp

(2) Økt risk for resesjon og det som verre er vil føre til mindre aktivitet og oljeetterspørsel.

--------------------------

Så har vi dette som ulmer som vulkanen Etna i bakgrunnen::

(3) Ny bankkrise lurer i bakgrunnen og det på et tidspunkt hvor amerikanske myndigheter veldig snart er tomme for cash og kan således ikke gå inn og hjelpe flere banker som går over ende og av samme grunn har Yellen nettopp vært i (krise) møte med de store bankene for å snakke om eventuelle nye sammenslåinger.

(4) På toppen av dette er det en risk for bankkrise i Kina hvor det er enorme summer som er under mislighold spesielt relatert til eiendom noe som er gått litt under radaren frem til nå og det at prod aktiviteten i Kina fortsatt går for halv maskin øker risken for ytterligere mislighold og ikke minst så forblir etterspørselen etter olje mye lavere enn forventet over tid.

---------------------------

* Hva tror folket dette vil gjøre med markedet i det korte bildet?
* Var fredagens reaksjon over dammen forløperen til noe større og verre?
Redigert 21.05.2023 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Ta invest
21.05.2023 kl 14:15 4951

Korte bildet litt ned igjen
Spørsmål nr 2 , nei det mener eg ikke , derfor kortsiktig litt ned ( les kjøp på meg ) langsiktig veldig bull 👍
Tigerberget
21.05.2023 kl 14:16 4985

Etter at jeg blokkerte Ris og 3-4 andre så ble forumet veldig trivelig igjen.
Unyttig og løgnaktig informasjon behøver jeg ikke
rischioso
21.05.2023 kl 14:51 4885

Så bra - bare synd ikke PGS er notert på den børsen, men på OSE som er en oljebørs hvor oljeprisen er under press for tiden ...
kongsberg1
21.05.2023 kl 15:13 4840

Tror du virkelig at oljeprisen endrer seg om den er på OB eller Tokyo, eller Pgs.
Det mener du vel ikke Rico
Platinum365
21.05.2023 kl 15:14 4849

BWMx5 skrev Innlegget er slettet
Så trivelig med skylapper og være del av en sekt 🥰
Slettet bruker
21.05.2023 kl 15:37 4751

At børser i Asia viser sunnhetstegn er absolutt positivt på flere måter.
Slettet bruker
21.05.2023 kl 16:03 4609

Her er alt ved det samme 😅
https://youtu.be/rDWalFmERhY
Travis-Bickle
21.05.2023 kl 16:22 4497

RUSSIAN $100 Billion Oil Disaster as Production Cuts, Sanction Discounts & Price Falls Hurt Russia
https://www.youtube.com/watch?v=5TyIkLniiQg&ab_channel=JoeBlogs
HAS
21.05.2023 kl 16:46 4376

Hvorfor tror dere Biden &Co har vært så cool når det gjelder å tappe ned oljelagrene? Fordi de er trygge på å kunne presse ned oljeprisen. Ei lita bankkrise gjorde litt monn, men åpenbart ikke nok. Neste skritt er en "styrt" kollaps i gjeldstakforhandlingene.

Prisen å betale er sjølsagt ennå større nedgang i produksjonen , men har man først begynte å pisse i buksa må man bare fortsette.....:)

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/US-Shale-Production-Is-Set-For-A-Rapid-Decline.html
Redigert 21.05.2023 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2023 kl 17:15 4229

Kvervulering på høyt plan.. Her er nok av teorier på dette forumet, det skal være sikkert😂
HAS
21.05.2023 kl 17:19 4318

Bare litt konspirasjonsteorier for å korte ned på ventetida til børsåpning...

Blir vel uansett litt volatilitet som muliggjør trading, men det tryggeste er nok å sitte rolig. På litt sikt går oljeprisen til himmels...:)
Platinum365
21.05.2023 kl 17:33 4264

H2 skal den til 90, Q1 24 100.

Til Q3 blir den nok her som med PGS, i ingenmannsland (ørken)
oppturen
21.05.2023 kl 17:46 4210

Litt for mange som selger snøfreseren i April for å kjøpe plenklipper som de solgte i September for å kjøpe snøfreseren som de solgte i April året før.
Greit det om man ikke har garasje å sette det i, men ser man litt langsiktig økonomisk så lønner det seg for de fleste å heller kjøpe godt brukt og billig snøfreser i April, så er den klar når snøen kommer og plenklipper ble kjøpt på tilbud til 1/2 pris i fjor høst.
Må være travelt å springe i bakkant hele tiden, skjønner at det kan tippe over for de som skal være så lure at de lurer seg selv.

Sitter man og forstår at Q3 vil levere fantastisk gode tall samtidig som PGS i et P/B eller P/E perspektiv hensyntatt nedskriving allerede er svært svært billig, også ikke kjøper eller holder nå ……. Sukk…. Er det mulig? 🙃🫣😳
rischioso
21.05.2023 kl 17:56 4181

Det sa jeg vel heller Ikke - altså ikke oljeprisen, men børsutviklingen. En oljebørs er naturligvis mer sensitiv for endringer i oljepris enn en annen børs og når PGS er notert på en oljebørs så vil den naturligvis være mer eksponert for endringer i oljepris enn om den var notert på annen børs.

Og av samme grunn er jo utviklingen på andre børser (i.e Tokyo) av null interesse ...;)
Redigert 21.05.2023 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.05.2023 kl 18:01 4219

RE - Sitter man og forstår at Q3 vil levere fantastisk gode tall

* Velkommen etter - Noterer meg at du også nå og omsider begynner å innse at Q2 kanskje ikke blir så bra allikevel siden du snakker om Q3 før Q2 er ferdig, men det er også en langt lengre ørkenvandring dit....;)
Redigert 21.05.2023 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Platinum365
21.05.2023 kl 18:11 4141

Nja, vet ikke det. Oppturen er genuint positiv, og det har slått feil ut ihht renter på lånet, jeg meldte vel 12.5-13.0, mens oppturen meldte at andre MED eiendeler av betydning (les cashflow) ga 10.0, jeg var positiv, men i etterkant fikk jeg rett igjen. Hvalrossen hausset så jævlig mye over den helvetes refinansieringen og dertil «dobling», gikk til helvete.

Nå er vi her, så og su alle triggere har blitt «brukt opp». Hva skal til for at PGS skal nå 13 igjen?

Brasil, emisjoner, refinans, osv osv. jeg er enig i at mot peers så er den skambillig, men de har et ledelsesproblem uten like. Hvorfor kjøper ikke innsidere sitt eget selskap?
Slettet bruker
21.05.2023 kl 18:11 4143

Hvis du virkelig mener at enn større oppgang på Japan´s børser er av null interesse, så fremstår du som en lykkelig uviten amatør akkurat nå.

Selvfølgelig påvirker en optimisme i Japan (asia) også børser i USA og ellers i verden, alle får dette med seg. Påvirkes Oslo børs av børser ellers i verden? Selvfølgelig gjør den det, oljebørs eller ikke. Klovn.
Redigert 21.05.2023 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Platinum365
21.05.2023 kl 18:24 4096

Nja, du mente jo også at du kjente noen som kjente noen, som noen hadde kjennskap til, som visste at refinansieringen allerede var i boks i sent des/tidlig Jan mener jeg å huske.

Ris, han mener nok at selskapet må levere snart ettersom de/ og peers er og befinner seg i en supersyklus?

Enn så lenge det uteblir, så hjelper det fint lite at en ulv på Facebook ser på grafer. Samt at selskapet må melde mer av betydning, ikke melde hva som allerede ligger i ordreboken, men også hva som ikke ligger der.

Absolutt ingenting tilsier en supersyklus pr nå spør du meg. Vært inne i den jævelskapen her i tre år.

Gotfred burde pakket sammen for lengst
Redigert 21.05.2023 kl 18:29 Du må logge inn for å svare