ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 EN SOLEKLAR VINNER

Aksjerus
ALT 25.04.2023 kl 22:38 134975

Lager en ny trÄd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.

Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.

Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
YNWA250505
18.05.2023 kl 23:26 2672

Synd du sitter uten aksjer i ALT da gullhaug
Gullhaugen
18.05.2023 kl 22:02 2825

8? 60% .Nei det er alt for lite..NĂ„ skal de store gutta inn=Volum.
Redigert 18.05.2023 kl 23:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.05.2023 kl 21:51 2856

I morgen 09.00 braker det lĂžs. RĂ„tt om vi ser 8 kroner:)
Codiak73
18.05.2023 kl 18:25 3062

Uten tvil spennende tider som kommer..Har kjÞpt bra med aksjer,men akkurat nÄ skulle jeg gjerne sett at jeg kjÞpte enda mer nÄr de var pÄ 3 tallet :) Uansett er nok alt av risiko borte fra denne nÄ,og det gÄr bare en vei.Opp..Blir nok Ä sitte pÄ denne en lang stund (2-3 Är) Rengner da med at verdien er minst firedoblet fra dagens kurs :) Men kan selvsagt gÄ ti og tjuegangen ogsÄ.
Redigert 18.05.2023 kl 19:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
altin
18.05.2023 kl 15:45 3249

Det store flertallet er kraftig i minus. De fleste pÄ Topp 20 har snitt rundt 20-30 kr.
Vil tro 70% /80% av aksjonĂŠrene har snitt over 15 kr.

Jeg var selv flere 100k i minus. Stod i fare for komme i brudd med mine lĂ„nebetingelser og mĂ„tte refinansiere.đŸ€‘

KjĂžrte en fortrinnsrettet emisjon mot min kone pĂ„ 4 kr. Fikk heldigvis snittet ned litt 🙂
Nilsok
18.05.2023 kl 14:28 3373

HĂ„per folk tĂžr Ă„ sitte! Jeg slettet akkurat en gevinst sikring pĂ„ 14,50 đŸ˜†đŸ€‘
Otra
18.05.2023 kl 13:28 3484

Gleder meg til Ä se enda stÞrre blÄ tall pÄ konto i morgen :) Denne blir jeg ha en stund, er allefall planen. Et meget godt case og nÄ kommer belÞnningen.
Redigert 18.05.2023 kl 13:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
YNWA250505
18.05.2023 kl 13:02 3547

Kan skjÞnne de som tar gevinst fra 4 til 8 , men nÄr vi vet at kursen skal utrolig mye hÞyere sÄ fatter jeg ikke hvorfor de ikke vil ha mye mer fortjeneste. Vi bÞr i fÞrste omgang opp til der kursen var fÞr den krakket. Dette lÞser seg
Niel
18.05.2023 kl 12:45 3581

Jeg tenker i de samme baner som deg. Et hopp til 8 kroner er realistisk i morgen. Vi vil ogsÄ se at mange vil selge seg ut oppover nÄ for Ä ta en kortsiktig gevinst, og dette mÄ vi bare respektere. For noen vil dette innebÊre en gevinst pÄ opp i mot 100 %. Ikke alle har tenkt Ä sitte i denne middel til long.
Gullhaugen
18.05.2023 kl 12:30 3599

Det er ikke noe teknisk motstand fĂžr 15.90-18.40.
YNWA250505
18.05.2023 kl 12:28 3607

Ikke at det betyr noe pÄ lang sikt, men i morgen bÞr kursen ettablere seg over kr 8. De som selger nÄ er enten i kraftig behov for raske penger, lettere tilbakestÄende eller missliker penger. Dette bekrefter det vi alle troende har forstÄtt og st Dette raset har vÊrt idiotisk. Flaks for oss som sÄ dette og fikk sjansen til Ä kjÞpe ekstremt lavt. Millionene vil renne inn
Green2030
18.05.2023 kl 12:11 3647

Gullet - takk for at du deler. Jeg har tatt meg friheten til Ä oversette brevet som ble sendt ut til aksjonÊrene i Clean Earth i gÄr den 17. mai



Til investorene i Clean Earth Acquisitions Corp.

"Som aksjonÊrer i Clean Earth, deler vi en felles visjon om Ä delta i overgangen til ren energi ved Ä investere i utvikling og drift av langsiktige, pÄlitelige kilder til fornybar energi i USA og Europa. Vi har stor tro pÄ at et viktig skritt i dette oppdraget er vÄr fusjon med Alternus Energy Group. VÄr fremgang har vÊrt betydelig siden kunngjÞringen i fjor hÞst, og vi har fortsatt som mÄl Ä fusjonere i lÞpet av andre kvartal i Är. Nylig og pÄgÄende positiv utvikling i prosessen forplikter oss til Ä snakke direkte til deg i dag.

Viktig relevant informasjon for deg:

1) Forrige mĂ„ned (19. april) kunngjorde vi en revidert utgave av vĂ„r Business Combination Agreement (“BCA”) som vi mener: (a) verdsetter Alternus mer i trĂ„d med sine Nasdaq-kolleger og generelle aksje-markedsforhold, og (b) forbedrer potensialet for bedre handel etter sammenslĂ„ing. Selv om verdsettelsen er lavere – er vi sikre pĂ„ at Alternus’ vekstutsikter fortsatt er ekstraordinĂŠre 
 faktisk bedre enn fĂžr basert pĂ„ Alternus’ forbedret driftsplan. Den reviderte Ăžkonomiske prognosen reflekterer Alternus' intensjon om Ă„ akselerere veksten ved Ă„ fokusere pĂ„ sin raskt Ăžkende portefĂžlje av stĂžrre 'byggeklare' prosjekter i USA, og ved Ă„ trappe opp investeringene tidligere i prosjektutviklingens livssyklus som gir mer verdi til aksjonĂŠrene ettersom prosjektkostnadene er mye lavere fra denne strategien. Vi mener oppsiden til aksjonĂŠrene i den Nasdaq-noterte aksjen vil vĂŠre attraktiv, med forbedret EBTIDA-avkastning for 2025 og utover.

2) Hovedmotivasjonen for Alternus til Ä fokusere pÄ utviklingsinnsats i tidligere stadier er et betydelig forbedret markedet for fornybar energi i USA, primÊrt drevet av den positive effekten av de langsiktige insentivene som er innebygd i Inflation Reduction Act (IRA)

3) Alternus er godt posisjonert med eksisterende kredittfasiliteter for Ă„ finansiere sin strategi, noe som betyr at kapitaltilgangen gitt gjennom fusjonen med Clean Earth har potensial til Ă„ akselerere Alternus’ vekst. Som en pĂ„minnelse, i desember 2022, sikret Alternus en prosjektfinansieringsfasilitet pĂ„ €500 millioner ledet av Deutsche Bank.

4) Som du vet, startet Clean Earth handel i februar 2022, og ga oss dermed frist til 28. mai 2023 for Ă„ fullfĂžre en fusjon. Vi forventer nĂ„ Ă„ gjennomfĂžre fusjonen etter denne datoen og har derfor sendt inn en endelig fullmakt til U.S. Securities and Exchange Commission (“SEC”) for Ă„ forlenge fusjonen vĂ„r, pĂ„ mĂ„nedlig basis, i ytterligere seks mĂ„neder. Selv om vi tror at transaksjonen fortsatt kan fullfĂžres i andre kvartal, gir vi en beredskaps-periode for Ă„ sikre at vi har muligheten til Ă„ avslutte selv med uforutsette forsinkelser.

For Ă„ kompensere vĂ„re aksjonĂŠrer for deres tĂ„lmodighet og stĂžtte, og for Ă„ stimulere til pĂ„gĂ„ende engasjement ved Ă„ oppmuntre opptil 50 millioner dollar av Clean Earth aksjonĂŠrene til Ă„ ikke lĂžse inn, forventer vi Ă„ tildele 0,5 aksjer i det nye fusjonerte selskapet per 1,0 Clean Earth andel som ikke er innlĂžst. Åpenbart vil tilskuddet kun gĂ„ til aksjonĂŠrene som ikke utĂžver sine innlĂžsningsrettigheter, opptil 50 millioner dollar totalt. Videre, i henhold til vilkĂ„rene for den endelige fullmakten som er arkivert i forbindelse med utvidelsen, har Clean EarthÂŽs sponsor enhet tilbudt Ă„ betale det minste av $195 000 eller $0,04 per aksje, pĂ„ en trinnvis mĂ„nedlig basis, til stiftelsen for Ă„ finansiere utvidelsen.

Vi er mer begeistret enn noen gang for vĂ„re muligheter som et fusjonert selskap. Alternus har en veletablert merittliste som danner et solid grunnlag for vekst, med over 160 MW driftsmidler som for tiden genererer kontantstrĂžm (2023 EBITDA anslĂ„s Ă„ vĂŠre USD 16 millioner), en grĂžnn obligasjon pĂ„ €200 millioner pĂ„ plass, og en € 500 millioner kredittfasilitet med Deutsche Bank. Tilgangen til kapital tilgjengelig via fusjonen og Nasdaq-notering vil gjĂžre oss i stand til bedre Ă„ forfĂžlge vĂ„rt mĂ„l om Ă„ skape en ledende transatlantisk uavhengig kraftprodusent.

NB, vi tror at vi vil bli enda sterkere etter fusjonen. I tillegg til tilgang til de amerikanske kapitalmarkedene, bringer Clean Earth-teamet ditt med seg betydelig ekspertise til fusjonen. BÄde Nicholas og Aaron, og vÄrt nÄvÊrende styremedlem, Candice Beaumont, vil gÄ inn i styret i det fusjonerte selskapet. Hver av oss har mange Ärs ekspertise innen fornybar energi og/eller offentlige markeder, og vi har til hensikt Ä forplikte oss selv og vÄre ressurser til Ä drive konsekvent, skape pÄlitelig vekst og ekstraordinÊr avkastning, for Alternus og dets aksjonÊrer over tid.

Som medaksjonÊrer setter vi pris pÄ din stÞtte nÄr vi forfÞlger vÄr misjon av vesentlig betydning for planeten vÄr. GjennomfÞringen av vÄr felles visjon og felles mÄl vil gi mer enn Þkonomisk avkastning; det vil bidra til Ä skape en renere og mer bÊrekraftig verden for kommende generasjoner."

Vennlig hilsen,
Nicholas Parker Aaron Ratner
Styreleder Adm. DirektĂžr


https://www.einpresswire.com/article/634319013/clean-earth-acquisitions-corp-issues-letter-to-shareholders
http://cleanearthacquisitions.com/

Humlesnurr
18.05.2023 kl 11:41 3727

Sstser pÄ at det ikke blir noen redemption

"To compensate our shareholders for their patience and support, and to incentivize ongoing commitment by encouraging up to $50 million of CLIN shareholders to not redeem, we anticipate awarding 0.5 newco shares per 1.0 CLIN share not redeemed. Obviously, the grant will go only to the shareholders that do not exercise their redemption rights, up to $50 million in total. Furthermore, per the terms of the definitive proxy filed in connection with the extension, the Clean Earth sponsor entity has offered to pay the lesser of $195,000 or $0.04/share, on an incremental monthly basis, into the trust to finance the extension."
Redigert 18.05.2023 kl 11:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Niel
18.05.2023 kl 11:04 3801

Ser at alle oppfatter meldingen og aksjonĂŠr brevet til CLIN som absolutt positivt, inkludert meg selv. Risk for emisjon er BORTE og vekstpotensialet er stoort.

Tror vi brÄtt skal opp noen kroner pÄ fredag.
Snoopy07
18.05.2023 kl 11:00 3815

Dere andre som er pÄlest rundt verdiene, hva betyr dette for kursen pÄ fredag ?
Niel
18.05.2023 kl 08:55 3977

Jeg tenkte at fusjonen mÄtte vente til avklaringen innen 30 september, men veldig positivt nytt at fusjonen kan fortsatt la seg gjÞre fÞr dette og i andre kvartal!
urix
18.05.2023 kl 03:35 4121

Dagen derpÄ, etter en fin feiring av Nasjonaldagen, sÄ er det en glede og med et snev av lettelse at jeg konstaterer at dette 100% blir lÞst pÄ en god mÄte uten emisjon.

NÄr meldingen om mislighold og at Masdal og Lorentzen forsvant , da var det to muligheter selge/kjÞpe, jeg valgte det siste fordi i mitt hode var det en oppfatning om at kursraset var en kraftig overreaksjon og at ledelsen ville klare Ä rydde opp i dette. Derfor har jeg handlet titalls tusen aksjer til under 4 kr. i den tro at disse kom til Ä stige enormt i Ärene som kommer, det ser nÄ ut som om vi som har lastet vil bli rikelig belÞnnet.
Om man har dÄrlige nerver sÄ er ikke OSE den rette plassen Ä investere sine penger.

Gratulerer til dere som eier aksjer i Alternus Energy, dette vil bli ei gullgruve, den stĂžrste jeg noensinne har vĂŠrt medeier i.
Spennende pÄ fredag!!
M.Y.Peng
17.05.2023 kl 23:59 4243

Det er jo dette det handler om. Penger kommer. De har klart Ä overbevise lÄngiverne om at sannsynligheten for at det kommer penger om litt tid er stor. Dette er svÊrt lovende og jeg blir forbauset om vi ikke gjÞr et realt 
.HOPP 
.pÄ fredag. Penger er aldri et problem om du klarer Ä overbevise lÄngiverne om prosjektet ditt. HIPP
..HIPP


HURRRRRRRRRRA

.!
Redigert 18.05.2023 kl 00:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Otra
17.05.2023 kl 18:46 4507

Vel, noen mener dette er Anusenergy, vi som ser noe annet har kjĂžpt :) om markedene holder seg noenlunde fremover og ikke krasjer totalt, blir dette en klink vinner.
Hektor
17.05.2023 kl 16:50 4615

Nydelige nyheter og takk for en fin oversikt, Green2030 👍
Green2030
17.05.2023 kl 14:52 4758

Det er gledelig Ă„ lese at ALLE tolker melding om utsettelse til 30.09 positivt.

Det vil nok komme en del bĂžrsmeldinger fremover som vil drive kursen oppover, nedenfor er noen eksempler:
- Q1 rapport Alternus
- Avklaring Polen
- Salg av grĂžnne sertifikater
- Salg av fremtidig solprosjekter i Europa
- Refinansiering av obligasjonslÄn Solis
- Oppdatering fra Altnua pÄ vekstomrÄder og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act
- Dato for fusjon med Clean Energy pÄ Nasdaq
- Fusjon med Clean Energy og endelig etablering pÄ Nasdaq
- HalvÄrsrapport Alternus/Solis
- Enighet med Obligasjonseierne

Vi gÄr en spennende tid i mÞte:)

Med þnske om et fortsatt fin 17. mai 🇳🇮🇳🇮🇳🇮
Redigert 17.05.2023 kl 17:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.05.2023 kl 13:52 4858

Jeg sier ikke nei takk til det, M.Y.Peng. Ha en fin 17. MaiđŸ«Ą
M.Y.Peng
17.05.2023 kl 13:43 4895

Tror den skal lenger NORD ! Allerede pĂ„ fredag. Men jeg kan vente til fredda’n
Slettet bruker
17.05.2023 kl 13:13 4954

Veldig sikker pÄ at denne skal nordover pÄ fredag, med et betydelig stÞrre volum enn vanlig. TÞr ikke Ä anta at vi skal sÄ mye lenger opp enn 6 - 6.40 i fÞrste omgang, men det er bare bra om jeg tar feil.

Om ALT fusjonerer som forventet, og nĂ„r EBITDA mĂ„lene satt av CLIN for de neste Ă„rene, sĂ„ blir dette en gullhaug😉
M.Y.Peng
17.05.2023 kl 11:52 5102

Hipp, hipp HURRA ! Hipp, hipp HURRA
Pirato
17.05.2023 kl 11:18 3318

Fristen ble utsatt for at Alt skal fÄ nok tid til Ä gjennomfÞre fusjonen. Fusjonen kan ses pÄ som en emisjon. Hvorfor kjÞrer en separat emi pÄ 4kr per aksje nÄr CLIN er villig til Ä betale 100 kr aksjen?
nidarost
17.05.2023 kl 11:12 3343

Kan CLIN og ALT fortsatt gjennomfÞre fusjonen per innevÊrende kvartal iht. den reviderte planen som ble kunngjort i april? I sÄ fall vil vel det fusjonerte selskapet ha tilgang pÄ tilstrekkelig cash til at det ikke lenger er noen grunn for obligasjonseierne til Ä skrubbe lenger? Eller vil utsettelsen avtalt med obligasjonseierne ogsÄ medfÞre utsettelse av planlagt fusjon? Setter pris pÄ om noen kan avklare hva som gjelder her
YNWA250505
17.05.2023 kl 10:34 3401

Mellom matlaging og stĂžvsuging sĂ„ mĂ„ jeg bare fĂ„ lov til Ă„ gratulere alle som satset penger pĂ„ ALT. Den gamblingen som vi jo mĂ„ innrĂžmme at det var er ingen gambling lenger. ALT kommer til Ă„ lĂžse seg, absolutt ALT:-) Å ha et snitt pĂ„ kr 4 blank med ganske mange tusen aksjer er jo en sann glede. Disse vil nĂ„ bli verdt millioner av kroner. Skal ikke selge en eneste en fĂžr kursen stĂ„r i kr 50+. Hipp hipp folkens, dette skal feires.
CapitaL
17.05.2023 kl 09:42 3516

Det er de korte tidsfristene som har vÊrt problemet her.. og som ogsÄ gjorde faren for emisjon overhengende en stund. Det skrives nÄ med mer eller mindre rene ord at lÞsningen er pÄ vei.....

- While the Issuer's efforts are progressing, the Issuer finds it beneficial to allow some more time
to finalize the on-going processes and seek the best solutions for the Issuer and the Bondholders.

En emisjon kan du derfor bare glemme nÄ, eller ha som en vÄt drÞm.. men det blir nok med drÞmmen;)
Rassen
17.05.2023 kl 09:39 3469

đŸ€ĄđŸ€ĄđŸ€ĄđŸ€ŠđŸ»đŸ€ŠđŸ»đŸ€ŠđŸ»đŸ€ŠđŸ»
stimar
17.05.2023 kl 09:34 3501

Du mÄ lÊre deg Ä skrive fÞr du kan utgi deg som "proff". Det eneste du klarer er Ä spy eder og galle i dine innlegg, gjelder i andre trÄder om andre selskaper. MÞkkaspreder er du.
NĂ„ er det 17 mai som gjelder!!
altin
17.05.2023 kl 09:25 3519

Dette var virkelig gode nyheter :) Jeg fryktet ikke en stor emisjon, men panikksalg av solparker. NĂ„ slipper vi begge deler.

17 kr og god 17 maiđŸ‡§đŸ‡»
elnomi
17.05.2023 kl 09:06 3517

Merkelig at dere jubler nÄ nor usikkerheten fortsetter i mÄneder fremover for selskapet og emisjon er fortsatt aktuelt.
including sale of certain assets, equity offerings and/or refinancing,

Dette er hva mange proffe kaller en «jallaaksje»
CapitaL
17.05.2023 kl 08:51 3560

Legg merke til ordlyden her:

- While the Issuer's efforts are progressing, the Issuer finds it beneficial to allow some more time
to finalize the on-going processes and seek the best solutions for the Issuer and the Bondholders.
Consequently, the Issuer asks the Bondholders to approve an extension of the waivers provided
in the written resolution of 27 March 2023 in accordance with the terms as further described in
Section 3 below.

Man har bedt om tid til Ă„ sluttfĂžre pĂ„gĂ„ende prosesser. Åpenbart med nok realisme til at obligasjonseierne har gĂ„tt med pĂ„ ytterligere utsettelse.

Tror man trygt kan bÞrste av seg frykten for en utvannende emisjon nÄ :)))
Hipp Hipp;)