ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 EN SOLEKLAR VINNER

Aksjerus
ALT 25.04.2023 kl 22:38 134965

Lager en ny trÄd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.

Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.

Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
rockpus
01.05.2023 kl 18:52 4675

Hvorfor er du sÄ aggressiv? Jeg forsÞker Ä vÊre bÄde saklig og hÞflig. Du er vel enig i at situasjonen fortsatt til en viss grad er usikker og uavklart? Hva er da hensikten med et diskusjonsforum for aksjer? Jeg forsÞker Ä teste ut mine egne oppfatninger for Ä se om jeg vinkler sakene riktig eller feil. Jeg Þnsker Ä fÄ med meg store potensialer, men har samtidig en grense for hvor mye kapital jeg kan risikere. Dersom du mener at det da er feil bruk av forumet, skal jeg trekke meg tilbake fra denne trÄden.
M.Y.Peng
01.05.2023 kl 19:19 4637

Det er fordi du mener Ă„ ha rett. FØR VI VET SVARET. Om noen da velger ut fra sine vurderinger Ă„ satse pĂ„ en lav inngang og pĂ„ den mĂ„ten fĂ„ flere aksjer, sĂ„ predikerer du at dette er livsfarlig og jeg er redd du fĂ„r andre til Ă„ tro det samme som deg. DET er lite sundt og heller ikke saklig slik du oppfatter deg selv. La folk gjĂžre sine egne vurderinger og ikke grip inn slik du gjorde her. Kun med den hensikt Ă„ fortelle hvor dumt det er Ă„ kjĂžpe aksjer i denne NÅ. Evner du Ă„ se at du er minst like ille som muligens fratar noen Ă„ vĂ„ge Ă„ satse, som han som mener det er lurt Ă„ satse. Klarer du Ă„ se deg selv ?
rockpus
01.05.2023 kl 19:37 4596

Jeg har en mer eller mindre flyktig tro og oppfatning basert pÄ slik jeg sÄ langt har klart Ä forstÄ situasjonen. PrÞver Ä bruke forumet til Ä teste ut holdbarhet i egen forstÄelse.
Jeg pÄstÄr pÄ ingen mÄte Ä ha rett! Hvordan kunne jeg gjort det i dette tilfellet? Da mÄtte jeg vÊrt synsk og hadde selvsagt allerede vÊrt styrtrik. Jeg Þnsker dere alle lykke til, og unner virkelig alle som tar risiko alt mulig hell. Men du kan da ikke mene at det er feil Ä ogsÄ pÄpeke risiko?
Humlesnurr
01.05.2023 kl 19:45 4569

Det er jo helt tydelig utifra dine bekymringer at denne aksjen er alt for risikofylt for deg.
Er jo klart at man i dette tilfellet mÄ ha tro pÄ at selskapet klarer Ä lÞse dette pÄ en god mÄte for investorene uten en for stor utvanning, har man ike denne troen sÄ bÞr man holde seg unna.
Tror det er bedre for deg om du finner ett annet papir Ă„ satse pengene dine pĂ„. Lykke til videre 👍
M.Y.Peng
01.05.2023 kl 19:45 4566

Du mÄ ha ufattelig mye penger som kan gamble med 100k aksjer i et sÄ uavklart case! Selskapet har kniven pÄ strupen, og ingen vet hva slags lÞsning som kommer den 15/5. Dette skrev du. Er det en liten pÄminnelse om at det kan vÊre noe risiko ?
M.Y.Peng
01.05.2023 kl 19:50 4532

Det ser ikke ut til at noe nÄr frem til den rocka katta sÄ det beste er vel Ä si. HA DET !!
M.Y.Peng
01.05.2023 kl 19:53 4515

HÄper du gjÞr som du lovet og forlater trÄden.
rockpus
01.05.2023 kl 20:22 4442

Det var kun for Ä sette det litt pÄ spissen for Ä avklare om han hadde en forstÄelse som viste at risikoen er mindre enn det jeg selv sÄ langt har trodd. Om det i tilfelle var ufint, sÄ beklager jeg.
Forlater trÄden.
M.Y.Peng
01.05.2023 kl 20:41 4414

Takk, takk savnet blir neppe merkbart.
Aksjerus
01.05.2023 kl 22:28 4298

Veldig bra Ä vÊre nysgjerrig og vÊre skeptisk. Jeg har lest igjennom hele samtalen nÄ, og selvom samtlige her er lei pessimistene, var det ikke noe med dine kommentarer som jeg mener er stÞtende. Helt lov Ä Þnske diskusjon, det er derfor vi har et aksjeforum. Tror Peng her har tatt det litt for hardt ut pÄ fridagen

Codiak73
02.05.2023 kl 01:02 4174

Har ogsÄ lest gjennom trÄden og synd ikke rockpus var ufin i det hele tatt.Det er lov Ä vÊre skeptisk..Selv om jeg er uenig med rockpus syns jeg alle mÄ fÄ lov til Ä ha en mening sÄ lenge det er seriÞst.. :)
Codiak73
02.05.2023 kl 01:14 4159

Denne kom i dag.Ny utsettelse,noe som ikke trenger Ă„ vĂŠre negativt. Forsinket publisering av Ă„rsregnskapet for Solis 2022
International Renewable Independent Power Producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) ("Alternus") sammen med sitt heleide datterselskap, Solis Bond Company DAC ("Solis") kunngjÞr at offentliggjÞringen av Ärsregnskapet til Solis for RegnskapsÄret 2022 vil bli forsinket da revisjonen av regnskapet av dets revisorer ennÄ ikke er avsluttet. Forsinkelsen er forÄrsaket av kravet om Ä utarbeide US GAAP-baserte revisjoner for konsernet knyttet til Nasdaq-noteringsprosessen. Disse reviderte regnskapene ble publisert pÄ Euronext 21. april 2023. Gitt den omfattende mengden arbeid som allerede er fullfÞrt som en del av den samlede konsernrevisjonen under de hÞyere PCAOB-standardene og den pÄfÞlgende oversettelsen av disse til IFRS-standarder for bÞrsnoteringskrav, det er en kort forsinkelse i innlevering av Solis IFRS-reviderte resultater for regnskapsÄret 2022. Solis forventer publisering av Solis-revisjonen pÄ eller fÞr 26. mai 2023. Om Alternus Energy Group Plc Alternus Energy Group Plc er en internasjonal vertikalt integrert uavhengig kraftprodusent ( IPP). Selskapet har hovedkontor i Irland og notert pÄ Euronext Growth Oslo, og utvikler, installerer, eier og driver mellomstore solcelleparker. Selskapet har ogsÄ kontorer i Rotterdam og USA. For mer informasjon besÞk www.alternusenergy.com. Fremtidsrettede uttalelser: Visse opplysninger i dette brevet, inkludert all informasjon om selskapets planer eller fremtidige Þkonomiske eller driftsmessige resultater og andre uttalelser som uttrykker selskapets ledelses forventninger eller estimater for fremtidig ytelse, utgjÞr fremtidsrettede uttalelser. NÄr de brukes i denne pressemeldingen, vil ord som «forutse», «tro», «fortsette», «kunne», «anslÄ», «forvente», «har til hensikt», «kan», «kan», «planlegge» «mulig», «potensial», «forutsi», «prosjekt», «bÞr», «ville» og lignende uttrykk, ettersom de er relatert til oss eller vÄrt lederteam, identifiserer fremtidsrettede utsagn. Slike fremtidsrettede uttalelser er basert pÄ ledelsens tro, sÄ vel som forutsetninger gjort av og informasjon som er tilgjengelig for selskapets ledelse. Slike uttalelser er basert pÄ en rekke estimater og forutsetninger som er gjenstand for betydelig forretningsmessig, Þkonomisk og konkurransemessig usikkerhet, hvorav mange er utenfor selskapets kontroll. Selskapet advarer om at slike fremtidsrettede utsagn involverer kjente og ukjente risikoer og andre faktorer som kan forÄrsake at de faktiske Þkonomiske resultatene, resultatene eller prestasjonene til selskapet kan avvike vesentlig fra selskapets estimerte fremtidige resultater, ytelse eller prestasjoner uttrykt eller underforstÄtt av forwarden. -ser utsagn. Selskapet pÄtar seg ingen forpliktelse til Ä oppdatere disse erklÊringene for revisjoner eller endringer etter datoen for denne utgivelsen, med unntak av det som kreves av loven.
urix
02.05.2023 kl 01:37 4150

Jeg har aldri skrevet eller kommet med antydninger om at dette er penger pÄ gata, dette har du selv komponert i ditt hode, tillegger meg meninger jeg ikke har eller har hatt.
High Risk = High Reward om de lykkes, det er vel ikke sÄ vanskelig Ä forstÄ, om de feiler det motsatte.

Forskjellen pÄ meg og deg er at jeg er optimistisk pÄ lÞsningene som kommer i motsetning til deg som fÞrst vil ha en avklaring fÞr du investerer, men mÄ da betale mer for Ä komme inn om du Þnsker, mulig du vil kalle deg selv realist, jeg vil heller kalle deg pessimist light.
Mulig du har aversjon mot Ă„ ta risiko, men det er utvilsomt helt unĂždvendig og bortkastet bruk av ressurser Ă„ bekymre seg for oss andre som tenker annerledes enn deg.
Du gjĂžr vel dine investereringer etter din overbevisning, akkurat som oss andre, hvorfor skulle dine investeringer interessere meg? Nada,nix, njet!

Snart fÄr vi svarene vi venter pÄ.

Ha en god dag!!!
Redigert 02.05.2023 kl 01:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
CapitaL
02.05.2023 kl 08:28 4010

Forsinkelser pga ekstraarbeid i forbindelse med amerikanske krav til notering pÄ Nasdaq..

Det jobbes for en vellykket fusjon iallfall. Noen dager til sÄ fÄr vi vel greie pÄ om det blir knall eller utvannende emisjon.Det er egentlig for store aksjonÊrverdier som stÄr pÄ spill til at jeg helt klarer Ä tro pÄ emisjon gitt.
Otra
02.05.2023 kl 08:46 3980

Slik jeg tolker meldingen er det allefall ikke negativt. Regnskapet skal vÊre ferdig og godkjent innen 26 mai stÄr det, som fÞlge av overfÞringer til Nasaq. Blir det noe emisjon tror jeg aksjeeierne fÄr delta, men jeg tror det bare blir salg av eiendeler og de har da allerede fÄtt lÄnegarantier fra Deutshe bank pÄ 500 millioner. I verste fall har de vel gitt Deutshe bank garanti i form av akjser i det nye selskapet ? Ser ikke for meg mer knall og fall her.
rockpus
02.05.2023 kl 10:05 3876

Du har helt rett i at jeg har komponert min oppfatning i mitt eget hode. Dette var tydeligvis feil, og var uansett aldri ment som trakassering.
Jeg har selv alltid vĂŠrt en type investor som tar risiko. I dette tilfellet har jeg antagelig sett mer risiko enn mange andre. Om jeg tar feil, blir jo det mitt tap.

Jeg beklager at du fÞlte deg trÄkket pÄ av min kommentar, og ber herved om unnskyldning for det.
Har lovet Ä holde meg borte fra trÄden, men fÞlte likevel det var pÄ sin plass Ä svare deg.
Ha en fin dag, og all mulig lykke til!
Nilsok
02.05.2023 kl 10:42 3843

Solgiganter stuper
De stĂžrste og mest populĂŠre solutstyrsaksjene i USA har mĂžtt veggen, og alle aksjene i sektoren faller.
Publisert 1. mai 2023 kl. 13.05

VEKSTSTOPP: BrÄstopp for bÄde det integrerte selskapet First Solar og vekselretterspesialisten Enphase Energy i fÞrste halvÄr i Är. Her First Solar Park i Mojave Þrkenen i California.
Finans
Del
Karl Johan Molnes

First Solar har hatt hÞyt stabilt salg de siste ti Ärene. PÄ fredag falt First Solar-aksjen med 15 prosent etter Ä ha levert en sjokkerende svak 1.kvartalsrapport med kun 548 millioner dollar i inntekter mot forventet 717 millioner dollar. Det var hele 23 prosent lavere inntekter enn konsensusestimatet fra 28 analytikere. Resultat pr. aksje ble 0,40 dollar mot konsensus pÄ 1,01 dollar. Det var 60 prosent under analytikernes estimater. Selskapet gir skylden for avviket pÄ sesongsvingninger i leveringer av moduler. First Solar gjentar likevel guidingen for hele Äret med en inntekt pÄ mellom 3,4 til 3,6 milliard dollar, som til og med er over konsensus pÄ 3,2 milliard dollar og et resultat pÄ mellom 7,0 til 8,0 dollar pr. aksje. Her kommer det flere skuffelser fordi det ingen som kan tro pÄ den guidingen for 2023 etter en sÄ stor bom i denne Þkonomien.
Det er sterk vekst globalt for solenergi. Enphase Energy har produsert og solgt langt over 50 millioner spenningsomformere til anlegg over hele verden. Markedsverdien av egenkapitalen var onsdag i forrige uke pÄ rundt 30 milliarder dollar. Den dagen stupte aksjen med 26 prosent etter fremleggelse av 1.kvartalsrapporten. Inntektene steg med over 60 prosent til 726 millioner dollar, som var en prosent bedre enn forventet. Skuffelsen var at Enphase guidet for inntekter i 2. kvartal pÄ mellom 700 til 750 millioner dollar sammenlignet med et estimat pÄ 759 millioner dollar. Skuffelsen er altsÄ bare et avvik i forventede inntekter pÄ 4,4 prosent, men nÄr Enphase-aksjen var priset til et pris/fortjenesteforhold for 2023 pÄ hele 40 var det ikke rom for svakhet. Enphase hadde hele 29 kjÞpsanbefalinger og ingen salgsanbefalinger. Siden har aksjen vÊrt i fritt fall. Pris/fortjenesteforholdet som har falt fra 40 til 30 pÄ en uke vil fortsette Ä falle til resultatestimatene slutter Ä falle.
NĂžkkeltall

Tall i millioner USD 2021 2022 2023E
First Solar inntekt 2.923 2.619 3.411
First Solar resultat 378 −137 771
Enphase inntekt 1.382 2.331 3.078
Enphase resultat 194 401 763

bloomberg
Alle fornybarsegmenter blir pÄvirket av disse tre faktorene.
1. Tilgang til strÞmnettet: Veksten for solparker skaper kÞer i oppkoblingen til strÞmnettet med ventetider pÄ flere Är. Dette er et problem en ikke snakker sÄ mye om fordi alle tar det for gitt at kÞen vil lÞse seg opp. Problemet er det samme i Norge som i USA, men husk at 'WAIT is a four letter word' nÄr det gjelder investeringer i USA.
2. Tilgang pÄ kapital fra investorer og banker: Med null rente, lav inflasjon og gode kontantstrÞmmer sÄ strÞmmet pengene inn til solparkinvesteringer. Med fem prosent inflasjon og fem prosent risikofri rente sÄ brÄbremser tilgangen pÄ kapital.
3. Politikk: Verdens fornybarsatsing blir finansiert fra vÄrt overflÞdighetshorn. Det er den romantiske drÞmmen om renhet. Vi tar oss rÄd til Ä utvikle den pÄ en planet full av skiferolje og naturgass. Bill Gates favorittforfatter Vaclav Smil, som er oppvokst i Tsjekkia og nÄ professor i Kanada skriver om dette i boken: How the World Really Works.
Noe av det fÞrste bedrifter og det offentlige skyver pÄ nÄr de mangler penger er fornybarsatsinger. Det fÞrste en setter i gang nÄr en skal stimulere Þkonomien ut av nedgangskonjunkturer er fornybarinvesteringer. Derfor er de stÞrste fornybaraksjene supersykliske og blant de beste tradingaksjene, og det kommer de nok til Ä fortsette Ä vÊre i mange Är til.
Aksjerus
02.05.2023 kl 11:21 3886

Ref siste melding ser jo faktisk ut som CLIN-fusjonen er seriÞst.... Frist 28. mai for Ä skrive rapporten i USA-format. Vil det ogsÄ si at fusjonen kan skje tett etter det? Blir en spennende mai-mÄned, som tilfeldigvis har veldig fÄ bÞrsdager ogsÄ.
Gullhaugen
02.05.2023 kl 11:27 3891

Ja dette vet short i US. Vi sÄ hva som skjedde med Kalera. Lavt volum og hÞy short. Det at ALT nÄ har snudd fokus fra EU til nÄ US gir rom for debatt. Konkurransen dere borte er enorm.
Skal de selger solparker for 600 mill i EU nÄ i dagens marked sÄ er det ikke mye igjen, spess nÄr lÄnene skal betjenes...merkelig.
Romania stÄr for 69 prosent av inntektene.
Redigert 02.05.2023 kl 11:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aksjerus
02.05.2023 kl 11:56 3835

1,505 GW i backlog. 500 mill i lÄn fra Deutche bank. Om de klarer Ä hÄndtere lÄnene, sÄ ligger veksten i kortene.

Vi fÄr fasit om under 2 uker. SÄ fÄr vi diskutere hvordan de ligger an etter det.
urix
02.05.2023 kl 15:53 3663

Du er tilgitt, du er sikker en grei kar, vi er bare litt uenige, hÄper du ikke forlater forumet, jeg er ikke fornÊrmet eller sur, keep on going!!

Ha en god kveld !!
Aksjerus
02.05.2023 kl 18:07 3573

«Alternus Energy Group Plc is looking to #hire an Accounting Manager. The position will be based in our South Carolina office. If you are interested in this position, please send your CV to hr@alternusenergy.com.»

https://www.linkedin.com/posts/alternusenergy_senior-accountant-job-spec-activity-7059190616601042944-Sunk?utm_source=share&utm_medium=member_ios
CapitaL
02.05.2023 kl 18:54 3606

SelvfÞlgelig er det seriÞst.. Fikk du med deg styret i CLINs enstemmige anbefaling om Ä stemme ja til fusjonen? La ut link om det pÄ den forrige trÄden.
Det er jo lagt ned utrolig mye arbeid og ressurser i Ä fÄ gjennom dette. Jeg tenker at det ikke er noe man gjÞr for moro skyld. ALT og CLIN har sett at dette er en vinn-vinn for begge parter. Som jeg skrev tidligere i dag sÄ er det store verdier pÄ spill for aksjonÊrene her.. derfor tviler jeg ogsÄ pÄ at det kommer en utvannende emisjon.

Vi fÄr se.

Dopey
02.05.2023 kl 19:19 3618

Det satses videre i USA. 👌 Alle piler peker mot en meget fin Mai for oss sittende aksjonérer.
Aksjerus
03.05.2023 kl 15:28 3134

« Alternus Energy Group Plc is looking to #hire a Tax Manager. The position will be based in our South Carolina office. If you are interested in this position, please send your CV to hr@alternusenergy.com.»

https://www.linkedin.com/posts/alternusenergy_tax-manager-job-spec-activity-7059505590686875648-bGWD?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Selskapet signaliserer ihvertfall videre vekst

Green2030
03.05.2023 kl 17:03 3095

TOP 20 har Ăžkt med ca 150,000 aksjer til 16,903,509

Owner Total Shares
Browne, Vincent* (CEO) 16% 4,318,954
Goldman Sachs & Co. LLC** 10% 2,649,333
Nordic ESG and Impact Infrastructure** 5% 1,250,000
Telinet Energi AS 4% 997,670
Telenergia Europe S.R.L 4% 972,108
Morgan Stanley & Co. LLC** 3% 826,652
Nordnet Livsforsikrings AS 3% 750,345
Kvantia AS 2% 648,000
Gaia Energy S.R.L. 2% 600,000
Duey, Joseph (CFO) 2% 582,900
Christian Villanueva Aasen 2% 473,300
Gekko AS 2% 446,822
Thomas, John Paul (Director) 1% 385,500
O'Brien, Jean Marc 1% 374,922
Henriksen Gruppen AS 1% 351,000
Mork Investment AS 1% 300,000
Eirik Strand 1% 268,777
ANCH Holdings LTD 1% 248,226
Taliesin Durant (CLO) 1% 229,500
Arthur Pivirotto 1% 229,500
Total Top 20 shareholders 64% 16,903,509

Others 36% 9,417,777

Total Shares Issued and Outstanding 100% 26,321,286
Aksjerus
03.05.2023 kl 19:36 2966

Om jeg har lest riktig:

Nordnet Ăžker med 83k.
Gekko Ăžker med 32k.
Teilnet Ăžker 42k.

Ingen har redusert og resten av topp 20 sitter stille.
Slettet bruker
03.05.2023 kl 21:53 2852

Top 20 i ALT sitter rolig i bÄten fordi solcelle farmer er en mulig gullgruve ...
Vil anta at de fleste kansje Ăžnsker seg en annen ledelse av ALT.
urix
04.05.2023 kl 02:10 2688

Fint Ä se at flere gjÞr som jeg, laster, enda bedre blir det nÄr det viser seg at top 20 laster, betryggende synes jeg .
Vi fÄr bare vente og se, 7 bÞrsdager igjen fÞr den 15. Mai. Kanskje fÄr vi melding tidligere, hvem vet?
Ha en god Torsdag!!
Rockpus hÄper du kommer tilbake pÄ forumet !!
Tradinator
04.05.2023 kl 09:22 2525

Tyder pÄ at det blir en god lÞsning her ja. Bare Ä vente men lunta brenner.
Dopey
04.05.2023 kl 09:47 2506

Alltid ett godt tegn nÄr topp 20 fortsetter Ä laste opp. Ekstra positivt nÄr en av de blant topp 4 akkumulerer fÞr en eventuell avklaring. Lukter ikke utvannende emisjon ihvertfall. :)
Gullhaugen
04.05.2023 kl 15:20 2280

Hmmm tenk om det er dette som er planen til VB.Jeg har tenkt nĂžye igjennom tidsperspektivene her.....
Regskapet er utsatt grunnet notering / CLIN = Det kommer til Ă„ skje./ CLIN Proxy er i boks
Vi er godt inne i Q2- melding om fusjon kan faktisk komme innen 15 mai.
Da skjer fÞlgene: Ved gjennomfÞringen av fusjonen vil Alternus nÄ motta, med forbehold om eventuelle arbeidskapitaljusteringer, 27,5 millioner aksjer i Clean Earth, tilsvarende en egenkapitalverdi pÄ 275 millioner dollar. 2,8 milliarder i aksjer som kan selges.
https://finance.yahoo.com/quote/CLINU/
Da kan VB betale ned/ innfri hele Solis lÄnet i juni.-poff geldsfri.
UPPS Noe er faktisk i ferd med Ä skje nÄ. Dette snur hele caset om det er dette VB tenker ....det tror jeg er planen.
Redigert 05.05.2023 kl 06:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aksjerus
04.05.2023 kl 15:22 2273

Noen som har fÄtt bekreftet noe vi andre ikke vet?

Selgersiden skrumper inn..
M.Y.Peng
04.05.2023 kl 15:27 2255

Kan synes slik. FÄr hÄpe det.
Aksjerus
04.05.2023 kl 15:29 2246

Opp 14% pÄ relativt hÞyt volum (for denne aksjen Ä vÊre). Blir vel sendt ned av noen smÄ volumer etterhvert, men absolutt spennende nÄ..
Rassen
04.05.2023 kl 15:34 2228

SmÄfisk som ville inn.
Aksjerus
04.05.2023 kl 15:35 2232

Kan vÊre en mulighet det ja. Blir bare mer og mer sikker pÄ at emisjon er ute av bildet. Om de blir gjeldsfri, sÄ er det bare Ä lene seg tilbake og vente til utbyttene pÄ 4kr kommer inn pÄ konto Ila 2026..
Aksjerus
04.05.2023 kl 15:37 2214

80k pÄ kjÞpsiden siste timen. Er 1/3 av veien til topp 20
Codiak73
04.05.2023 kl 15:51 2169

Hva skjer?.Er det innsidehandel?.Er det sluppet positive nyheter som ikke er kjent for alle enda? Hmm,syns dette tyder pÄ at noe stort er pÄ gang.Bare Ä laste mer?
Redigert 04.05.2023 kl 15:51 Du mÄ logge inn for Ä svare