ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 EN SOLEKLAR VINNER
Lager en ny tråd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lånebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spørsmålet ligger på om ALT klarer å få solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier på 12kr per aksje (etter gjeld ifølge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen å ordne opp i dette rotet?
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lånebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spørsmålet ligger på om ALT klarer å få solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier på 12kr per aksje (etter gjeld ifølge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen å ordne opp i dette rotet?
Aksjerus
07.05.2023 kl 14:12
4834
Meldingen kan komme når som helst. Siste frist 15. mai. Jeg tror vi skal lengre opp i intervallet 6-7,5kr.
Gullhaugen
08.05.2023 kl 09:10
4411
Ja det kan se ut som om teknisk motstand mot gammel kurs før fallet kan brytes om folk slutter å dumpe ned på venstre siden.
M.Y.Peng
08.05.2023 kl 09:21
4359
20 min. og til nå har 7258 aksjer blitt GITT BORT. Skal tro hvor mange de vil GI BORT før vi begynner å gå rett vei
Tradinator
08.05.2023 kl 10:56
4180
Vi vet jo hvordan mønsteret er. Kl 13-14 begynner neste rykk oppover. Nå uten særlig motstand.
Gullhaugen
08.05.2023 kl 13:55
4047
KUN 4,5 børsdager igjen......:)tenk det hoppet via 18-25 før NASSE.
Redigert 08.05.2023 kl 14:12
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.05.2023 kl 15:52
3941
Jeg fikk et tips om en SEC filing som kom nå 26 april , hva er dette for noe?? Er det utsettelse av noteringen / fusjonen?? Kan noen se igjennom NÅ!!! Dette er ikke børsmeldt. Er det derfor noen sniker seg ut i dag?
https://www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1883984&owner=exclude
Redigert 08.05.2023 kl 15:55
Nei, jeg tolker dette positivt. De starter å klargjøre seg. Men dato mangler så dette er jo ikke 100% fastsatt NÅR, men dokumentet er klart for redeemption eller ikke.
Eller tar jeg feil her? Gi gjerne en tommel opp hvis noen tolker det slik jeg gjør.
Eller tar jeg feil her? Gi gjerne en tommel opp hvis noen tolker det slik jeg gjør.
Niel
08.05.2023 kl 16:06
3976
Det skal stemmes over en forlengelse av fusjonen på inntil 6 måneder, noe de må gjøre da fusjonen mest sannsynligvis ikke rekker å bli gjennomført innen 28 mai. Er nok bare en formalitet grunnet situasjonen som oppstod med ALT og obligasjonseierne. Leste gjennom dette her om dagen, ingenting å bekymre seg over.
HVIS løsningen med obligasjonen er klar 15 mai så tipper jeg CLIN kaller inn til generalforsamling like etter. Da tipper jeg at det skal stemmes over fusjonen første uka i juni.
Minner om at dette er styrets anbefaling til aksjonærene i CLIN:
"Etter nøye overveielse har vårt styre enstemmig godkjent virksomhetssammenslutningsavtalen og transaksjonene som er tenkt derved, og bestemt at hvert av forslaget om virksomhetssammenslutning, charterforslaget, rådgivende styringsforslag, aksjeemisjonsforslaget, insentivplanforslaget, Styrevalgsforslag og utsettelsesforslaget er i selskapets og dets aksjonærers interesse, og anbefaler enstemmig at du stemmer eller gir instruks om å stemme “FOR” hvert av disse forslagene og “ FOR ” hver av de nominerte styremedlemmene."
HVIS løsningen med obligasjonen er klar 15 mai så tipper jeg CLIN kaller inn til generalforsamling like etter. Da tipper jeg at det skal stemmes over fusjonen første uka i juni.
Minner om at dette er styrets anbefaling til aksjonærene i CLIN:
"Etter nøye overveielse har vårt styre enstemmig godkjent virksomhetssammenslutningsavtalen og transaksjonene som er tenkt derved, og bestemt at hvert av forslaget om virksomhetssammenslutning, charterforslaget, rådgivende styringsforslag, aksjeemisjonsforslaget, insentivplanforslaget, Styrevalgsforslag og utsettelsesforslaget er i selskapets og dets aksjonærers interesse, og anbefaler enstemmig at du stemmer eller gir instruks om å stemme “FOR” hvert av disse forslagene og “ FOR ” hver av de nominerte styremedlemmene."
Redigert 08.05.2023 kl 16:11
CapitaL
08.05.2023 kl 16:22
3941
Leste dette den dagen det kom.. Det var vel snakk om månedlige forskyvninger i inntil 6 mnd. Styrets enstemmige anbefaling er, som du også påpeker, å stemme for fusjonsavtalen. Intet nytt her altså.
Gullhaugen
08.05.2023 kl 18:12
3820
Jaja det står ganske tydelig at de ikke rekker dette nå i mai så da får vi sette vår lit til julenissen i nov/des :) Styre anbefaler på det sterkeste at det stemmes FOR utsettelse/forlengelse. Med sluttdato 28 nov 2023.
Mens vi gjør vårt ytterste for å fullføre en Virksomhetssammenslutning så snart som praktisk mulig, mener styret vårt (“Styret”) at det ikke vil være tilstrekkelig tid før Oppsigelsesdatoen til å fullføre en Virksomhetssammenslutning og holde en generalforsamling kl. som skal gjennomføre en avstemning for aksjonærgodkjenning av virksomhetssammenslutningen. Styret mener derfor at for å kunne gjennomføre en virksomhetssammenslutning, må vi få utvidelsen. Uten utvidelsen mener styret at det er betydelig risiko for at vi, til tross for vår beste innsats, kanskje ikke kan inngå og fullføre en virksomhetssammenslutning på eller før opphørsdatoen. Hvis det skulle skje, ville vi være utelukket fra å fullføre Virksomhetssammenslutningen og ville bli tvunget til å likvidere selv om våre aksjonærer ellers går inn for å fullføre Virksomhetssammenslutningen.
Mens vi gjør vårt ytterste for å fullføre en Virksomhetssammenslutning så snart som praktisk mulig, mener styret vårt (“Styret”) at det ikke vil være tilstrekkelig tid før Oppsigelsesdatoen til å fullføre en Virksomhetssammenslutning og holde en generalforsamling kl. som skal gjennomføre en avstemning for aksjonærgodkjenning av virksomhetssammenslutningen. Styret mener derfor at for å kunne gjennomføre en virksomhetssammenslutning, må vi få utvidelsen. Uten utvidelsen mener styret at det er betydelig risiko for at vi, til tross for vår beste innsats, kanskje ikke kan inngå og fullføre en virksomhetssammenslutning på eller før opphørsdatoen. Hvis det skulle skje, ville vi være utelukket fra å fullføre Virksomhetssammenslutningen og ville bli tvunget til å likvidere selv om våre aksjonærer ellers går inn for å fullføre Virksomhetssammenslutningen.
Green2030
08.05.2023 kl 18:29
3864
Niel er spott on
Flere her bør lytte til Niel, han har satt seg godt inn i Alternus
Flere her bør lytte til Niel, han har satt seg godt inn i Alternus
Redigert 08.05.2023 kl 19:02
loket
08.05.2023 kl 22:26
3754
På tide admin sparker deg ut, stut som ikke bidrar med noe annet enn jug og bløff
Gullhaugen
09.05.2023 kl 00:00
3730
Så hva står det her da?? Du er jo så naiv.
urix
09.05.2023 kl 02:25
3783
Ullhaugen, hvordan er det mulig å skrive så mye piss og dritt på dette forumet, tror det flere enn jeg som ønsker at du tar deg 6 mnd. ferie.
ozkrte
09.05.2023 kl 05:54
3806
You are cordially invited to attend the special meeting, which we refer to as the “Special Meeting,” of stockholders of Clean Earth Acquisitions Corp., which we refer to as “we,” “us,” “our,” “Clean Earth” or the “Company,” to be held at 10:00 a.m. Eastern Time on May [ ], 2023.
The Special Meeting will be a completely virtual meeting of stockholders, which will be conducted via live webcast. You will be able to attend the Special Meeting online, vote and submit your questions during the Special Meeting by visiting https://web.lumiagm.com/290463470 (passcode “cleanearth2023”). If you plan to attend the virtual online Special Meeting, you will need your 12-digit control number to vote electronically at the Special Meeting. We are pleased to utilize the virtual stockholder meeting technology to provide ready access and cost savings for our stockholders and the Company. The virtual meeting format allows attendance from any location in the world.
The Special Meeting will be a completely virtual meeting of stockholders, which will be conducted via live webcast. You will be able to attend the Special Meeting online, vote and submit your questions during the Special Meeting by visiting https://web.lumiagm.com/290463470 (passcode “cleanearth2023”). If you plan to attend the virtual online Special Meeting, you will need your 12-digit control number to vote electronically at the Special Meeting. We are pleased to utilize the virtual stockholder meeting technology to provide ready access and cost savings for our stockholders and the Company. The virtual meeting format allows attendance from any location in the world.
Niel
09.05.2023 kl 08:28
3624
Gullet, ta og skjerp deg. Det tar seg ikke ut å flakse slik du gjør fra å være bull til å kaste inn håndkleet. Nå gjør du det igjen mens du lirer av deg masse i tråden som vi andre bruker til å diskutere konstruktivt.
Jeg mener å ha lest at slike fusjoner skal skje innenfor en bestemt tidsramme. Dette gjelder selvfølgelig her også men grunnet situasjonen til ALT.
"Fordi vi bare har en begrenset tid på å fullføre virksomhetskombinasjonen vår, selv om vi er i stand til å gjennomføre utvidelsen, vil vår manglende evne til å fullføre virksomhetskombinasjonen innen den nødvendige tidsperioden kreve at vi likviderer."
CLIN skriver at de gjør alt de kan for å gjennomføre fusjonen fortest mulig og de er 100 % motivert for å gjennomføre denne fusjonen. Jeg ser synergier mellom at CLIN og ALT fusjonerer og flytter fokuset til USA. Dette er også bra for mtp redemption rettighetene til aksjonærene til CLIN. Tror vi heller ikke de blir sittende i CLIN etter fusjonen når de skal bygge solparker i "det beste landet i verden"?
At styret at bestemt enstemmig for å anbefale forslaget gjelder ikke forlengelsen men selve fusjonen.
"Vi har til hensikt å holde det spesielle møtet for å godkjenne endringsforslaget for charteret og endringsforslaget til tilliten bare hvis styret har bestemt på tidspunktet for det spesielle møtet at vi kanskje ikke vil være i stand til å fullføre virksomhetssammenslutningen på eller før 28. mai 2023 . Hvis vi fullfører virksomhetskombinasjonen på eller før 28. mai 2023, implementerer vi ikke utvidelsen."
Jeg mener å ha lest at slike fusjoner skal skje innenfor en bestemt tidsramme. Dette gjelder selvfølgelig her også men grunnet situasjonen til ALT.
"Fordi vi bare har en begrenset tid på å fullføre virksomhetskombinasjonen vår, selv om vi er i stand til å gjennomføre utvidelsen, vil vår manglende evne til å fullføre virksomhetskombinasjonen innen den nødvendige tidsperioden kreve at vi likviderer."
CLIN skriver at de gjør alt de kan for å gjennomføre fusjonen fortest mulig og de er 100 % motivert for å gjennomføre denne fusjonen. Jeg ser synergier mellom at CLIN og ALT fusjonerer og flytter fokuset til USA. Dette er også bra for mtp redemption rettighetene til aksjonærene til CLIN. Tror vi heller ikke de blir sittende i CLIN etter fusjonen når de skal bygge solparker i "det beste landet i verden"?
At styret at bestemt enstemmig for å anbefale forslaget gjelder ikke forlengelsen men selve fusjonen.
"Vi har til hensikt å holde det spesielle møtet for å godkjenne endringsforslaget for charteret og endringsforslaget til tilliten bare hvis styret har bestemt på tidspunktet for det spesielle møtet at vi kanskje ikke vil være i stand til å fullføre virksomhetssammenslutningen på eller før 28. mai 2023 . Hvis vi fullfører virksomhetskombinasjonen på eller før 28. mai 2023, implementerer vi ikke utvidelsen."
Redigert 09.05.2023 kl 08:35
Tradinator
09.05.2023 kl 08:33
3620
Utrolig å være så bull og bear med to dagers mellomrom, blir jo litt lite troverdig.
Hektor
09.05.2023 kl 08:45
3586
I dag har Gullhaugen sikkert vært i kontakt med en ekspert og gått igjennom noen dokument 😀 Melder meg ut av forumet snart. Dette blir for dumt.
Redigert 09.05.2023 kl 08:46
ikke noe rart han har solgt etter å ha kjøpt billig.
Gullhaugen
09.05.2023 kl 09:00
3538
Yess og nå er jeg 100 prosent ferdig med dette papiret. Redningen til ALT problemene var US notering nå i mai men den blir garantert utsatt. CLIN vil nok ikke fusjonere med ALT før VB har fått orden på finansene. Lykke til
Redigert 09.05.2023 kl 09:17
peterpetrol
09.05.2023 kl 09:35
3444
Hektor skrev Flott Eliaszero!
Hahahhaah, tenkte det samme. Karen er jo tidenes jojo 🤣
elnomi
09.05.2023 kl 11:18
3340
Er det denne aksjen dere tør sitte med nå?
Mulig emisjon - hvor må emisjonkursen evt. settes?
Alternus Energy med mulig emisjon – refinansierer 500 millioner
https://www.finansavisen.no/energi/2023/04/25/8003308/alternus-energy-med-mulig-emisjon-refinansierer-500-millioner?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/energi/2023/04/19/8001920/blaser-opp-verdien-for-dommedag
Mulig emisjon - hvor må emisjonkursen evt. settes?
Alternus Energy med mulig emisjon – refinansierer 500 millioner
https://www.finansavisen.no/energi/2023/04/25/8003308/alternus-energy-med-mulig-emisjon-refinansierer-500-millioner?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/energi/2023/04/19/8001920/blaser-opp-verdien-for-dommedag
Redigert 09.05.2023 kl 11:19
Niel
09.05.2023 kl 11:20
3433
Les deg opp i tråden og den forrige tråden.
Faren for emisjon er utelukket da de skal refinansiere.
Faren for emisjon er utelukket da de skal refinansiere.
Dopey
09.05.2023 kl 11:35
3435
Gullhaugen ut av tråden og dermed tar ett nytt Nick over med innlegg om emisjon. Mystisk 🤔
Spennende dager foran oss nå. Bare vi ikke blir sittende igjen med sorte per, som unektelig ofte skjer i selskap på Euronext growth. Håper alle som tør å ta risikoen det innebærer å sitte i denne får en velfortjent god fortjeneste.
elnomi
09.05.2023 kl 20:43
2854
Bare vi ikke blir sittende igjen med sorte per, som unektelig ofte skjer i selskap på Euronext growth.»
Nettopp, her er det en som er observant på risikoen.
Nok å minne om de to eksemplene NOM og Archer og nå i BGBIO (as We sprek). Selvsagt kan dere ha flaks og Alternus er unntaket, men det ville ikke jeg satt mine sparepenger på.
Nettopp, her er det en som er observant på risikoen.
Nok å minne om de to eksemplene NOM og Archer og nå i BGBIO (as We sprek). Selvsagt kan dere ha flaks og Alternus er unntaket, men det ville ikke jeg satt mine sparepenger på.
Humlesnurr
09.05.2023 kl 23:10
2757
Elnomi er nok en ensom sjel som har funnet ut han skal dra fra forum til forum, tråd til tråd og advare investorer om hvilken risiko de utsetter seg for. Nesten en ridder i skinnende rustning som redder mennesker fra risikofylte valg. 🤣🤣🤣