ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 EN SOLEKLAR VINNER

Aksjerus
ALT 25.04.2023 kl 22:38 135319

Lager en ny tråd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.

Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.

Alternus har brutt lånebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spørsmålet ligger på om ALT klarer å få solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier på 12kr per aksje (etter gjeld ifølge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen å ordne opp i dette rotet?
vulgata
18.09.2023 kl 18:44 2205

Jeg har fulgt denne tråden i lenger tid, og har ikke sett nicket ditt før. Har du investert noe her, eller kun påbegynt due diligence?

Skytta
18.09.2023 kl 17:06 2350

"Bankgarantier på store summer" kommer med forutsetninger.
"Disse bankene" som du refererer har nok sikret seg godt, vær du trygg, og det vil si at hvis de trenger å benytte seg av sikkerheten så betyr det null til aksjonærene. Aka deg.

Dine kommentarer angående NN for stå for din regning, men jeg ser det tidligere i tråden er blitt oppfordra til å gjøre en egeninnsats og litt due diligence på nevnte selskap.

Om du oppfatter mitt innlegg som gnål og baisseforsøk så lever jeg fint med det.
Skytta
18.09.2023 kl 16:56 2336

YNWA - du har rett, jeg korrigerer til 4 av topp 5. MEN, du kan kanskje fortelle hvem som er konto-eier hos Goldman?
YNWA250505
18.09.2023 kl 16:39 2361

Goldman sachs og Morgan Stanley har sikkert ikke penger hehehehehe
YNWA250505
18.09.2023 kl 16:36 2367

Hva er dette gnålet ditt om emisjon???? De skal straks fusjoners og de har bankgarantier på store summer fra bla en storbank i Tyskland. De har akkurat kjøpt to nye solparker ved lån fra banker. Tror du alt bare er en lek og at disse bankene ikke har sikret seg? Din subjektive mening fremstår kun som et baisseforsøk og at du prøver å så tvil blant aksjonærer her inne på forumet. Du har fått med deg at Telinet energi hamstrer aksjer i ALT og gjør de det uten å ha finansielle midler. Nå har de aksjer for store verdier og fortsetter å kjøpe omtrent hver eneste dag.
Otra
18.09.2023 kl 16:32 2346

Jeg konstaterer bare at å kjøpe aksjer i Scatec er REN IDIOTI, sammenlignet med å kjøpe aksjer i ALT selv om en skulle få et "uheldig" utfall på GF 28/9.23.
Mulighetene er mange så vi får se hva det lander på.

Personlig mener jeg det er sjelden en ser slike gode muligheter på OSE og kan delta selv.
Redigert 18.09.2023 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Skytta
18.09.2023 kl 16:19 2370

Otra: først og fremst så var mitt innlegg ikke rettet til deg, men din kommentar forteller at jeg ikke på en god måte har klart å formidle hva jeg ønsket å kommunisere.

For ordens skyld: Min kommentar angående forretningsmodell er en konstatering og ikke en påstand om feil eller dårlig strategi. Hvordan du tolker det dithen at jeg er negativ til fremtidige salgskontrakter ala' Teennesse er vanskelig for meg å forstå. Når det er sagt så vet jeg ikke kapitalkostnaden på dette prosjektet og hvordan denne påvirkes av inflasjon, renter, potensielle brudd på lånebetingelser, og er forhandlet pris med kunden basert på en modell som følger ukjente faktorer, som igjen kan gi økte inntekter, eller lavere inntekter. (Det er mulig dette er offentlig men jeg har ikke satt meg inn i detaljene).

Otra
18.09.2023 kl 16:02 2392

Er feks. dette forslaget kun for å villede investorer ? Tilbakekjøp av aksjer inntil 10 %.

"Resolution 4 – Authority to Make Market Purchases of the Company’s Ordinary
Shares
Under Resolution 4, shareholders are being asked to give the Company and/or any of its
subsidiaries authority to make market purchases of up to 10% of the Company’s Ordinary
Shares.
The Directors monitor the Company’s share price and may from time to time exercise this
power to make market purchases of the Company’s Ordinary Shares, at price levels which
they consider to be in the best interests of the shareholders generally, after taking account
of the Company’s overall financial position. The minimum price which may be paid for any
market purchase of the Company’s Ordinary Shares will be the nominal value of the shares
and the maximum price which may be paid will be the greater of (i) 105% of the average
market price of such shares for the previous five days and (ii) the higher of the price quoted
for the last independent trade and the highest current independent bid or offer for such
shares. The power under this Resolution will expire at next year’s annual general meeting or
15 months after the forthcoming Meeting, whichever is the earlier"
Otra
18.09.2023 kl 15:38 2433

I Teennesse har de solgt all strøm for de neste 30 årene. Hva mener du er dette negativt for regnskapet ? Burde de heller gi vekk strømmen ? Alle skjønner det er et vekstselskap og at inntekter vil øke senere. Sammeligne med Scatec solar så ser du potensialet. eller vil du heller konkursprise Scatec først ? De er selvsagt litt ute å kjøre i Solis det skjønner vi også(Dette grunnet stormannsgalskap som hender for ofte i vekstsselskaper), men det burde gå an å få til en brukbar deal når de kan vise til feks. Salg av elektrisitet i 30 år i Tennesse. Selv i verste fall 100 % utvanning er jo pinadø en god deal og alt som blir bedre er jo fantastisk slik jeg ser det. Dere kan og lese innkallingen til GF, det kan og virke som om de i "verste" fall har klar en investor/kjøper på en viss mengde emisjonsaksjer. Jeg stemmer for alle punkter som er foreslått allefall. Det blir opp til styret å vurdere hvordan de klarer å handtere dette best mulig

Mitt råd er ikke kjøp for fulle mugger, men ha litt reserve i tilfelle om en må trå til. Men er sjelden jeg ser så stort potensiale som i denne aksjen, men der det er penger er det gribber, husk det:)

Er det en fiktiv melding om salg av strøm i Tennesse, da forandrer saken seg ganske mye.
Redigert 18.09.2023 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Skytta
18.09.2023 kl 14:57 2510

Det virker å være liten interesse for å sette seg inn i regnskap i denne tråden, men vi har alle våre egne kriterier når vi vurderer våre investeringer.

Alternus (og konkurrerende selskaper's) forretningsmodell er å produsere og selge grønn/bærekraftig energi. Forretningsmodellen er ofte basert på subsidier, finansiering via lån og fremtidige inntekter. Potensialet i bransjen er sikkert stort, men noe som viser seg å være enda større er behovet for påfyll av arbeidskapital (både en og to ganger) underveis til målet.

Alternus er sansynligvis i en likviditetskvis og trenger påfyll på kontoen innen kort tid. Min subjektive vurdering er at samtlige topp 5 aksjonærer, pluss 3-4 av topp 15, pluss eventuelle innsidere på topp 20 lista, ikke har finansielle midler tilgjengelig til å bidra ved en eventuell emisjon. En emisjon vil kraftig forringe eksisterende hovedaksjonærer verdier så dette er noe de slåss kraftig imot. En slik prossess har sjeldent ett hyggelig utfall for menigmann som prøver å spe på fremtidig pensjon via egne investeringer.

Jeg håper dog de lykkes med refinansieringen,
Ermo
08.09.2023 kl 23:11 3086

Blir flau av å lese argumentasjonen din. Flere tråder du konsekvent driter deg ut på.

Men for all del, kjør på. Blir nok avdekket.
Gullhaugen
08.09.2023 kl 19:28 3191

Du skulle ikke drevet med aksjer.Det er en haug med lykkejegere her som snart må kaste kortene om fusjonen trekker ut til 28 nov eller ikke blir gjennomført. Agva kraft og TINDE energi som har byttet navn...Henriksen Gruppen som er en konkursrytter totalt har nok de sammen med Agva kraft snart 5 mill i bøter og har ikke levert regskap for 2022. Hvem eier disse selskapene?? Hva er egenkapitalen i Telinet Energi? Minus 39 mill ??
Disse minus snart 20 mill
https://proff.no/regnskap/nuax-as/oslo/tekniske-konsulenter/IF3Y4JL01OU/
https://proff.no/regnskap/telinet-energi-as/lysaker/-/IGAM1Q80000/

Totalt har disse minus 60 millioner i negativ egenkapital
Så ja ,hvorfor er det ikke kommet inn andre selskaper på Top 20 ? For meg har dette vært en meget lukrativ trading aksje ×5 =💰. Sell on news. Jeg bare sier pass på så du ikke går i minus.

Så hvordan er eierskapet i TINDE energi,Agva kraft...Gekko m.m ? Tips sjekk egenkapital / gjeld og pantsettelse.

VB bruker konsekvent EBITDA men hva er netto resultat ? Lær deg å leste regnskap.

https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=121257373
Redigert 10.09.2023 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Otra
08.09.2023 kl 14:37 3258

Trenger ikke råd fra han, men lettet meg nesten alle aksjene og kjøpte meg inn 2 kroner lengre ned. Nå har jeg ikke maksimert beholdningen (klok av skade) og ligger bare på usle 20 K. Men er fornøyd og håper selvsagt det går veien slik at de med 100 K kan le hele av det hele etterpå. At slike som meg ikke tok det helt ut :)
Jeg ser ikke mange case som er bedre enn dette og den dagen den positive meldingen kommer hopper jeg inn med mye mer. Dette er en trend som vil vedvare om vi unngår for or mye griseri. Det tror jeg at aksjen gjør. Jeg har spredt risikoen og sitter med utbytteaksjer i tilleg til ALT. Men størst potensiale ser jeg her om det går veien. Så får jeg heller være feig. Sammenligne med andre solaksjer så skjønner dere det gedigne potensialet her.
Redigert 08.09.2023 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.09.2023 kl 13:10 3322

Å er de ikke?? Da må du nok løfte på noen flere steiner å se hva du finner.👀
YNWA250505
08.09.2023 kl 12:15 3391

De store kjøper mer hver eneste dag. Telinet Energi som kan det de driver med kjøper og kjøper og ingen på topp 20 selger. Tenk så mye du kunne tjent om du kjøpte på kr 4 og solgte på kr 10? Og tenk så mye vi som sitter med 100k++ vil tjene når kursen blir tresifret :-)
elnomi
08.09.2023 kl 11:47 3427

Tenk hvor mye dere kunne tjent på å selge over kr 10 og fulgt råd fra Gullhaugen? Det virker som mange har undervurdert risikoen i caset?
YNWA250505
07.09.2023 kl 12:54 3615

hva i alle dager skal vi med andre inn på topp 20? Topp 20 eier 67% nå og øker hele tiden. Dessuten er det ikke hos topp 20 som Altenus skal hente penger fra da de ikke trenger noen emisjoner. De henter pengene sine andre steder og de kjøpte akkurat et par solparker til med lån fra banker som mer enn villig stiller opp for Alternus. Gullrasset og Elgnomi dere er gjennomskuet for lengst og hausser og baisser om hverandre ettersom dere har kjøpt før ukepengene dere har fått fra mor og far eller mest sannsynlig fra NAV. Telinet energi kjøper aksjer omtrent hver eneste dag og skjønner mest sannsynlig enormt mye mer en deg og din gnom. Du bør jo bare kutte ut dette surret ditt. Du virker jo helt syk i hodet ditt. Du tror vel Tinde energi er Telinet Energi også. Snakker om dust.
Dopey
07.09.2023 kl 11:25 3679

Ikke svar eller reagere på pompel og pilt sine innlegg. La de to sitt å kose seg i (hverandres) selskap. De går nok fort lei om de kun sitter og skriver med (hverandre). Vi legger denne tråden død alle sammen. 👍
elnomi
07.09.2023 kl 11:16 3682

Jeg tror du taler for døve ører Gullhaugen, men ingen skal i etterkant si at du ikke forsøkte. Det er en betydelig risiko her og spac dealer skal en ta med en klype salt (reg kalera og dltx m flere).
YNWA250505
07.09.2023 kl 10:13 3626

Gullhaugen hva er det du egentlig prøver å formidler her? Mener du siden Henriksen gruppen som eier 300k aksjer så skal ikke Alternus lykkes? Siden Henriksen gruppen gikk konkurs for 13 år siden og som nå i 2023 sitter som aksjonær i ALT så r det liksom dårlig. Du er jaggu meg mer tilbakestående en de vi alle her inne hadde trodd på forhånd. Du er en stolt manipulerer som tror at det du skriver her inne gjør at noen kjøper eller selger hehehehe, Det står faktisk verre til med deg en fryktet. Kan ikke heller fortelle hvor mange aksjer Telinet Energi har hamstret de siste månedene. De sitter på 7% nå og jeg tipper de ikke gir seg før de er over 10%. Og til din "bekymring" for at min fortjeneste snart er borte; da må kursen ned til kr 4 blank. Under der er jeg i minus så det er bare å glede seg. Jeg selger ikke på noen år. Gullrasset, se opp for menn i hvite frakker.
Gullhaugen
07.09.2023 kl 09:19 3679

🙈🙈 Nei nå gir jeg meg helt over. Du har ikke forstått noen ting.Snart er fortjenesten din borte sammen med lykkejegere.
Redigert 07.09.2023 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
06.09.2023 kl 21:16 1976

Hehehehe her sitter elgnomi og skryter av seg selv alias gullrassen. Kursen har begynt å falle Hehehehe
elnomi
06.09.2023 kl 21:08 1956

Du har helt rett, nok engang, Gullhaugen.
Kursen har begynt å falle og 7 tallet er nok fortsatt slt for høyt sett opp mot risikoen her. Nedsiderisikoen er stor.
Gullhaugen
05.09.2023 kl 10:10 2156

Teknisk så er det sterk salgssignal. Brytes 6 så er det 4-5 neste.

https://se.tradingview.com/symbols/OSL-ALT/technicals/
Redigert 05.09.2023 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Otra
04.09.2023 kl 17:33 2388

Når de har kjøpt 2 solparker siste måned og den ene har de solgt produksjonen for de neste 30 år. Noen må da like så sikre inntekter ? Burde kunne gå å få refinansiert dette. Vil bli meget sjokkert om det ikke løser seg. Har sett mange case der de ikke har hatt noe verdier. Da er det ikke rart de har gått på dunken. Nå skrtytes det av Scatec solar etter q2. De bevise at de vokser og tjener penger. Scatec er INGENTING mot Alt. Selv ved 100 % utvanning, og ingen tror vel at det blir så ille. Ved et slikt scenario skal ALT ha 3x verdien av Scatec. Altså kurs 210. Når de produserer og selger like mye. Prognosene for det er om litt over 1 år.
Gullhaugen
04.09.2023 kl 14:57 2479

I siste kvartalsrapporten så er likviditeten ekstremt svak. De har knapt med kontanter i banken.
altin
04.09.2023 kl 14:04 2529

Jeg velger heller å stole på de som kjøper, de 99,6 % som ikke selger, ledelsen og styret.

Styrets beretning til årsrapporten:

"The financial statements have been prepared on a going concern basis. The Directors are of the opinion that the Company has sufficient cash flows to continue to meet its obligations and there is no intention to wind up the Company"