ALTERNUS ENERGY đđ EN SOLEKLAR VINNER
Lager en ny trÄd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
CLIN er opp 42 % nÄ.
CLINU opp 37 %
Tegningsrettene noe ned(CLINR 1,57 %, men hvorfor kan de omsettes etter at det er klart for fusjon ? Kan det bety at de trenger mer penger ? At de lar flere tegne seg for aksjer i selskapet.
Jeg ser at veldig mange har bedt om Ä bli innlÞst i CLIN(noe uventet) ? Kan det fÞre til at de nÄ trenger Ä fÄ tak i mer cash ? (potten i det nye selskapet rett og slett ble for liten)
Jeg tror det blir fusjon, men at det tar litt mer tid og de burde slett ikke holde pÄ med "tullemeldinger". Der er jeg enig med deg Urix.
Potensialet er sÄ stort her at jeg tÞrr ikke stÄ utenfor. Ved godkjent melding om fusjon, tror jeg at denne nÄ spretter opp 12 - 15 kroner bare pÄ 2 min.
Motsatt fall sÄ er vel aksjekursen i dag kun for Alternus!
Akurat NĂ (10 minutter senere) er tegningsaksjene opp 8,5 %. Jeg skjĂžnner ingenting! CLINR
Volumet pÄ tegningrettene er 84 000 allerede etter noen timer, det vanlige er 120 000 pÄ en hel dag.
CLINU opp 37 %
Tegningsrettene noe ned(CLINR 1,57 %, men hvorfor kan de omsettes etter at det er klart for fusjon ? Kan det bety at de trenger mer penger ? At de lar flere tegne seg for aksjer i selskapet.
Jeg ser at veldig mange har bedt om Ä bli innlÞst i CLIN(noe uventet) ? Kan det fÞre til at de nÄ trenger Ä fÄ tak i mer cash ? (potten i det nye selskapet rett og slett ble for liten)
Jeg tror det blir fusjon, men at det tar litt mer tid og de burde slett ikke holde pÄ med "tullemeldinger". Der er jeg enig med deg Urix.
Potensialet er sÄ stort her at jeg tÞrr ikke stÄ utenfor. Ved godkjent melding om fusjon, tror jeg at denne nÄ spretter opp 12 - 15 kroner bare pÄ 2 min.
Motsatt fall sÄ er vel aksjekursen i dag kun for Alternus!
Akurat NĂ (10 minutter senere) er tegningsaksjene opp 8,5 %. Jeg skjĂžnner ingenting! CLINR
Volumet pÄ tegningrettene er 84 000 allerede etter noen timer, det vanlige er 120 000 pÄ en hel dag.
Redigert 12.12.2023 kl 17:10
Du mÄ logge inn for Ä svare
Dopey
12.12.2023 kl 18:40
4520
Grunnen til dagens melding:
Det har blitt gjort en feil i dokumentasjonen sendt SEC 14. november som var en del av grunnlaget for avstemmingen den 4 des. Tilsynelatende kompliserte dokumenter, sÄ de fÄr nok hjelp av spesialister/advokakter som er eksperter i dette faget.
Deadline satt til Mai er en standardfrase de mÄ bruke. Denne deadline ble satt ved en tidligere anledning her i hÞst og brukes nok en gang for denne floken.
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/0001883984/000141057823002490/clinu-20230930x10q.htm
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1883984/000110465923117524/tm2330679-2_defa14a.htm
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/0001883984/000110465923117507/tm2330679d1_8k.htm
Det har blitt gjort en feil i dokumentasjonen sendt SEC 14. november som var en del av grunnlaget for avstemmingen den 4 des. Tilsynelatende kompliserte dokumenter, sÄ de fÄr nok hjelp av spesialister/advokakter som er eksperter i dette faget.
Deadline satt til Mai er en standardfrase de mÄ bruke. Denne deadline ble satt ved en tidligere anledning her i hÞst og brukes nok en gang for denne floken.
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/0001883984/000141057823002490/clinu-20230930x10q.htm
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1883984/000110465923117524/tm2330679-2_defa14a.htm
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/0001883984/000110465923117507/tm2330679d1_8k.htm
Redigert 12.12.2023 kl 18:42
CapitaL
12.12.2023 kl 20:47
4379
HÞres ikke usannsynlig ut.. hadde det vÊrt "available cash" mindre enn 25 musd som var problemet hadde nok ordlyden i dag vÊrt annerledes.. Uansett sÄ kommer vel melding om salg av Polen/Nederland anyday now, det samme med melding om refi.. Triggere uansett dagens begivenheter. Verdiene i ALT er uten CLIN minst det dobbelte av dagens kurs uansett.
Bare min mening.. men hva vet vel jeg...
Bare min mening.. men hva vet vel jeg...
elnomi
12.12.2023 kl 20:53
4345
thypoon skrev Godt jeg var rask og kom meg ut. Katastrofal melding
Gratulerer med en fin utgang etter denne meldingen. Kursen ned nesten 30% i dag, hvor mye vil ALT falle fremover?
Rassen
12.12.2023 kl 21:22
4274
Vanskelig Ä spÄ, men hÄper vi skal raskt opp igjen. Det er sÄ mye som kan presse opp kursen, og som sagt er ALT en skikkelig jojo-aksje. SÄ nÄr denne gÄr opp eller ned 30-60% pÄ en dag sÄ er det bÄde veldig «skummelt» og veldig gÞy!!
YNWA250505
12.12.2023 kl 21:53
4217
Hehehehe her kommer Elgnomi og skal liksom baisse. Hvor mye skal ALT falle fremover hahahaha.
elnomi
12.12.2023 kl 22:07
4167
Ikke glem at ALT falt til under kr 3 pÄ kort tid tidligere i Är. Kursen svinger stort avhengig av hva investorer mener selskapet leverer og fallhÞyden er tilstede her. En fÄr vente pÄ markedets dom fremover.
YNWA250505
12.12.2023 kl 22:14
4184
Hehehehehahaha. Du kommer kun innom her nÄr kursen gÄr ned og holder deg langt borte nÄr kursen stiger og stiger. Trist fyr
Da har jeg ogsÄ finlest dokumentene og finner det samme som deg Dopey. Her stÄr det faktisk rett frem at det er feil i dokumentene som ble sendt ut og stemt over, fullmaktserklÊringen :
"In connection with the Business Combination, on November 13, 2023, Clean Earth filed a definitive Proxy Statement with the SEC relating to the Business Combination. Clean Earth mailed the Proxy Statement and other relevant documents to its stockholders as of the Record Date for voting on the Business Combination. This communication DOES NOT CONTAIN ALL THE INFORMATION THAT SHOULD BE CONSIDERED concerning the Business Combination and is not intended to form the basis of any investment decision or any other decision in respect of transactions contemplated by the business combination agreement.
No offer of securities shall be made except by means of a prospectus meeting the requirements of the Securities Act."
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1883984/000110465923125372/tm2332684d1_ex99-1.htm
Formelle feil i utkastet som de stemte over og at det derfor ikke oppfyller kravene til Ä bli notert pÄ Nasdaq. Si meg har de ikke gode nok advokater til Ä gjÞre dette riktig fÞrste gang ? Tror det er absolutt fÞrste gang jeg har hÞrt om noe slikt. Tegningsrettene CLINR steg 5 % I gÄr. Volum noe over normalt. Kan tyde pÄ at det ordner seg.
"In connection with the Business Combination, on November 13, 2023, Clean Earth filed a definitive Proxy Statement with the SEC relating to the Business Combination. Clean Earth mailed the Proxy Statement and other relevant documents to its stockholders as of the Record Date for voting on the Business Combination. This communication DOES NOT CONTAIN ALL THE INFORMATION THAT SHOULD BE CONSIDERED concerning the Business Combination and is not intended to form the basis of any investment decision or any other decision in respect of transactions contemplated by the business combination agreement.
No offer of securities shall be made except by means of a prospectus meeting the requirements of the Securities Act."
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1883984/000110465923125372/tm2332684d1_ex99-1.htm
Formelle feil i utkastet som de stemte over og at det derfor ikke oppfyller kravene til Ä bli notert pÄ Nasdaq. Si meg har de ikke gode nok advokater til Ä gjÞre dette riktig fÞrste gang ? Tror det er absolutt fÞrste gang jeg har hÞrt om noe slikt. Tegningsrettene CLINR steg 5 % I gÄr. Volum noe over normalt. Kan tyde pÄ at det ordner seg.
Redigert 13.12.2023 kl 04:22
rischioso
13.12.2023 kl 15:24
3933
Klart det ordner seg og den opprinnelige deadline er over 6mdr frem i tid - nĂŠrmere bestemt 28 mai 2024. Det er langt frem dit og mer enn nok tid til Ă„ rydde opp i disse slurvefeila og av samme grunn er det Ă„ forvente at kursen er tilbake og over 10 kroningen i lĂžpet av kort tid - og det med god margin ... ;)
I dag er det bare CLIN selskapet som skal stÄ som mellomstasjon/fusjonen som er opp. Merkelig nok ikke tegningsrettene. Men det mÄ da bety at de tror dette blir fullfÞrt. CLINU opp 12 %.
https://finance.yahoo.com/quote/CLINU?p=CLINU
https://finance.yahoo.com/quote/CLINU?p=CLINU
Redigert 13.12.2023 kl 20:34
rischioso
14.12.2023 kl 14:56
3437
BÄde ja og nei - innsidekjÞp kan ikke gjÞres om det er ting som er kjent blant insiderne men som ennÄ ikke er meldt i markedet - og akkurat det kan vÊre flere ting i den prosessen selskapet befinner seg i nÄ sÄ da er det bedre med flere positive triggere fremover enn innsidekjÞp for innsidekjÞp betyr at det ikke er noe i vente med det fÞrste...;)
CapitaL
14.12.2023 kl 15:03
3458
Blir det refinansiering eller nok en utsettelse ? Heri ligger det selvsagt ogsÄ salg av Polen/Nederland pÄ bordet.. Jeg ser ikke bort fra at det er ting i denne forbindelse som mÄ pÄ plass fÞr fusjonen er i boks.. Er det der hunden ligger begravet? Det virker egentlig som det er noe mer enn en formell bagatell som mangler her.
- International Renewable Independent Power Producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (âAlternusâ or the âCompanyâ) today updates on recent business activities related to its wholly owned subsidiary, Solis Bond Company DAC (âSolisâ), and the temporary waivers of the financial covenants and amendments approved by the bondholders in Solisâ FRN senior secured EUR 200,000,000 green bonds 2021/2024 (ISIN NO0010914914), as previously attached to the Companyâs notices filed on 27 March 2023 and 16 May 2023.
Alternus and Solis are pleased to announce that the Company and a representative group of the bondholders have agreed to an extension of the temporary waivers until 16 December 2023.
- International Renewable Independent Power Producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (âAlternusâ or the âCompanyâ) today updates on recent business activities related to its wholly owned subsidiary, Solis Bond Company DAC (âSolisâ), and the temporary waivers of the financial covenants and amendments approved by the bondholders in Solisâ FRN senior secured EUR 200,000,000 green bonds 2021/2024 (ISIN NO0010914914), as previously attached to the Companyâs notices filed on 27 March 2023 and 16 May 2023.
Alternus and Solis are pleased to announce that the Company and a representative group of the bondholders have agreed to an extension of the temporary waivers until 16 December 2023.
Gullhaugen
14.12.2023 kl 15:09
3514
VB kunne kjÞpt nÄr aksjen var pÄ 3-4 men hvorfor nÄr han har fÄtt alle aksjene sine for 100 dollar. :) Det hadde ikke jeg.
Redigert 14.12.2023 kl 15:11
urix
14.12.2023 kl 15:18
3522
Dere fÄr komme opp med noen gode ord dere som har noen, jeg har ingen, tragisk ledelse, utsettelser, feilinfo, mislighold, ikke komplett info for notering pÄ Nasdaq, ingen refinansiering, ingen Nasdaq, drit lei folk som lover mer enn de kan holde!!! TrÄ pÄ gassen, det har kun vÊrt brems. Fy faen til surr!!!
Jula gikk muligens i dass!!!
Jula gikk muligens i dass!!!
CapitaL
14.12.2023 kl 16:09
3649
Irritabelt at man ikke kan bruke rene ord i bÞrsmeldingen.. nÄ mÄ aksjonÊrene sitte og gjette hva f... som foregÄr. Og sÄ kan man spÞrre seg hvorfor man ikke bruker rene ord? Deadline for refi er uansett om 2 dager.
Regner med at dette ender i strafferente pÄ ett eller annet vis. Tror og at meningen var Ä vÊre ett selskap fÞr 16.des og fÄ dette betalt ut og under kontroll. Trekker kjÞperne av solparkene i Polen seg kan det se verre ut. Da mÄ vi nok nedom 6 tallet igjen. Laaang hvile fÞr opptur igjen. Men jeg tror dette lÞser seg sÄfremst at det bare er noe papirtull som det kan virke som ut fra meldingen vi leste pÄ SEC/CLIN. Men om de juger er stÄa en annen med ett. Inntil videre er jeg avventende positiv:)
Fy flate skal bli godt Ä bli ferdig med dette tullet, ledelsen mÄ da for faen ha lÊrt av og nesten hoppet fra stupet. SÄ kan vi hÄpe at Ärene fremover ikke blir sÄ fjottete/inkompetent som dette Äret. Utsiktene har og er formidable, men er skipperen full nytter det ikke.
Fy flate skal bli godt Ä bli ferdig med dette tullet, ledelsen mÄ da for faen ha lÊrt av og nesten hoppet fra stupet. SÄ kan vi hÄpe at Ärene fremover ikke blir sÄ fjottete/inkompetent som dette Äret. Utsiktene har og er formidable, men er skipperen full nytter det ikke.
Redigert 14.12.2023 kl 18:48
rischioso
15.12.2023 kl 13:24
3124
YNWA250505 skrev De fĂ„r ikke mine đ
Og i alle fall ikke mine - pÄ denne dippen sÄ handler det om Ä kjÞpe - ikke selge ...;)
Teknisk sÄ ser den sterk ut med tynt volum ved nedganger og hÞyt volum ved oppganger noe som styrker det tekniske ytterligere. I det korte bildet gÄr kursen inn i en mer horisontal utvikling - mao, en konsolidering fÞr videre oppgang og en ny test av motstanden pÄ 10,5.
Teknisk sÄ ser den sterk ut med tynt volum ved nedganger og hÞyt volum ved oppganger noe som styrker det tekniske ytterligere. I det korte bildet gÄr kursen inn i en mer horisontal utvikling - mao, en konsolidering fÞr videre oppgang og en ny test av motstanden pÄ 10,5.
Redigert 15.12.2023 kl 13:38
elnomi
15.12.2023 kl 14:02
3061
Det er mye risiko i denne aksjen nÄ. Her bÞr en nok bare holde seg unna til mer ting evt. kommer pÄ plass.
Det er nok bedre Ă„ avvente enn Ă„ kanskje vĂŠre med langt ned lik det som skjedde tidligere i Ă„r.
Det er nok bedre Ă„ avvente enn Ă„ kanskje vĂŠre med langt ned lik det som skjedde tidligere i Ă„r.
Rassen
15.12.2023 kl 14:15
3022
Helt enig. Derfor sikret jeg litt i dag med 28% gevinst. Har fortsatt en del igjen som fÄr vÊre med pÄ Berg og dalbanen videre.
SĂ„ fĂ„r vi se om vi skal kraftig opp pĂ„ mandag eller kraftig ned đ€·đœââïžđ€·đœââïžđ€·đœââïž
SĂ„ fĂ„r vi se om vi skal kraftig opp pĂ„ mandag eller kraftig ned đ€·đœââïžđ€·đœââïžđ€·đœââïž
NivÄet her er nÄ sÄ elendig at ingen vits Ä vÊre her fÞr alt er meldt godkjent. Skriveriene holder samme nivÄ som prosessen med fusjonen. Har Vincent med flere begynt Ä skrive her ? God jul til alle dere andre som enda har noe inntakt.
YNWA250505
15.12.2023 kl 19:09
2936
Men Nodl og Hyon som begge var og er ren lotto der hausser du og anbefaler alle til Ă„ kjĂžpe. Elgnomi du er avslĂžrt for lenge siden
Rassen
15.12.2023 kl 19:49
3107
Solgte bare litt, 1/4 ca, men tror meldingen som kommer neste gang er av negativ art dessverre. Tipper vi skal ned fĂžr vi skal opp igjen.
Redigert 15.12.2023 kl 19:50
YNWA250505
15.12.2023 kl 20:02
3173
Ok aÄ du tror neste er negativ og du tror vi skal ned. Hvorfor solgte du ikke alt da? Er jo null logikk Ä selge litt nÄ nÄr du tror vi skal lenger ned. Hadde jeg trodd kursen skulle ned sÄ hadde jeg solgt alt
CapitaL
15.12.2023 kl 21:45
3134
Sol er hot, ALT er not?
Etter Ä ha sittet med aksjer her siden mars mÄned har jeg sett at veien fra himmel til helvete er ekstremt kort. Men, ting har alltid vist seg Ä fÄ en lÞsning til slutt allikevel. Jeg velger Ä tro at det skjer denne gangen ogsÄ;)
Jeg tenker at fusjonen gÄr igjennom ganske snart, at dette lÞses greit og i ekspressfart. Ingen av de impliserte parter har interesse av Ä dra dette ut i tid vil jeg tro. Tvert i mot.
Ting skal uansett avklares nÄ nÄr det gjelder salg av assets for ⏠70 mill, og refinansiering av resterende obligasjonslÄn. Utsettelsen er til i morgen og det er meldt at salg av assets er forventet gjennomfÞrt fÞr Ärets slutt. Dersom det er noen problemer med salget, hvorfor skulle det vÊre det forresten? Er det ikke proffe folk som jobber med dette da og har holdt pÄ i sikkert 6-8 mnd med dette? Da vil det komme melding om nok en utsettelse over helgen. Tidligere har disse Bond Waivers kommet fÞr fristens utlÞp, dvs da burde den kommet i dag.. det har den ikke. Det tyder vel pÄ at ting sluttfÞres etter tidsplan.
NÄr melding om at dette er i boks kommer, sÄ kan man tÄle litt berg og dalbane mht fusjonen en uke eller tre. Det er jo obligasjonslÄnet som har ridd ALT som en mare de siste 9 mnd og nÄr det er lÞst er det meste av risiko tatt av bordet uansett.
Etter Ä ha sittet med aksjer her siden mars mÄned har jeg sett at veien fra himmel til helvete er ekstremt kort. Men, ting har alltid vist seg Ä fÄ en lÞsning til slutt allikevel. Jeg velger Ä tro at det skjer denne gangen ogsÄ;)
Jeg tenker at fusjonen gÄr igjennom ganske snart, at dette lÞses greit og i ekspressfart. Ingen av de impliserte parter har interesse av Ä dra dette ut i tid vil jeg tro. Tvert i mot.
Ting skal uansett avklares nÄ nÄr det gjelder salg av assets for ⏠70 mill, og refinansiering av resterende obligasjonslÄn. Utsettelsen er til i morgen og det er meldt at salg av assets er forventet gjennomfÞrt fÞr Ärets slutt. Dersom det er noen problemer med salget, hvorfor skulle det vÊre det forresten? Er det ikke proffe folk som jobber med dette da og har holdt pÄ i sikkert 6-8 mnd med dette? Da vil det komme melding om nok en utsettelse over helgen. Tidligere har disse Bond Waivers kommet fÞr fristens utlÞp, dvs da burde den kommet i dag.. det har den ikke. Det tyder vel pÄ at ting sluttfÞres etter tidsplan.
NÄr melding om at dette er i boks kommer, sÄ kan man tÄle litt berg og dalbane mht fusjonen en uke eller tre. Det er jo obligasjonslÄnet som har ridd ALT som en mare de siste 9 mnd og nÄr det er lÞst er det meste av risiko tatt av bordet uansett.
altin
15.12.2023 kl 22:21
3119
ALTNF ble registrert pÄ Nasdaq 13 des.,
Men omsettes ikke forelÞpig. Tror ikke det blir sÄ lenge til denne er aktiv :)
https://www.cnbc.com/quotes/ALTNF
Men omsettes ikke forelÞpig. Tror ikke det blir sÄ lenge til denne er aktiv :)
https://www.cnbc.com/quotes/ALTNF
kokkohill
15.12.2023 kl 23:12
3076
Ser man det , kanskje neste uke đ
De har fÄtt en lav inngang med denne tÄkede meld, som kom . Var dette en kalkulert manÞver ?
De har fÄtt en lav inngang med denne tÄkede meld, som kom . Var dette en kalkulert manÞver ?
Redigert 15.12.2023 kl 23:51