ALTERNUS ENERGY đđ EN SOLEKLAR VINNER
Lager en ny trÄd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
altin
25.12.2023 kl 14:45
4950
Da jeg kjÞpte mine fÞrste aksjer var kursen over 20 kr. Meglerhus hadde da kursmÄl pÄ 65 kr. Dette kursmÄlet burde vÊre gjeldende eller hÞyere. Det er fremdeles kun 26 mill aksjer og vi er pÄ Nasdaq (ikke bare en Nasdaq kandidat)
"SpÄr mangedobling av Nasdaq-kandidat
BĂžrsverdien er tilbake til start etter sjokkbudet, men Arctic-analytiker Daniel Stenslet mener det er feil Ă„ avfeie enorm prising. â Utfallsrommet for aksjen er klart mot oppsiden, sier han."
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/31/7954197/arctic-securities-anbefaler-alternus-energy
"SpÄr mangedobling av Nasdaq-kandidat
BĂžrsverdien er tilbake til start etter sjokkbudet, men Arctic-analytiker Daniel Stenslet mener det er feil Ă„ avfeie enorm prising. â Utfallsrommet for aksjen er klart mot oppsiden, sier han."
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/31/7954197/arctic-securities-anbefaler-alternus-energy
Redigert 25.12.2023 kl 14:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
Blir spennende med Ă„pning i morgen etter alle gode nyheter som kom fĂžr jul:)
Blir ikke dette bĂžrsvinneren i morgen blir jeg skuffet!
Blir ikke dette bĂžrsvinneren i morgen blir jeg skuffet!
Codiak73
25.12.2023 kl 23:17
4709
Blir nok ingen bÞrsvinner i morgen,men onsdag nÄr bÞrsen Äpner derimot :)
YNWA250505
25.12.2023 kl 23:47
4679
BĂžrsvinner eller ikke, opp 50% ++ bĂžr den klar. PĂ„ onsdag đ
Ikke Ă„pent i morgen ? fanken da blir det en tung dag:(
Stygt redd du blir noe skuffet over kursutvikling. Ro ned forventingene litt. Tross alt et ventet scenario og melding
Hvorfor sier du det sven. ? Er det ventet at de skal produsere like mye som SCATEC og vĂŠre priset det samme , eller er dette ikke relevant!
HĂžres ut som du mener usikkerheten fremdeles er der. Det mener en vel om en er redd kursen skal lĂžpe.
GÄ heller og tjen penger der du kan investere minst mulig i sÞppelaksjer som du hausser til andre idioter slik at du kan selge! Nasdaq er Äpen i dag, sÄ blir spennende uansett. Kan ta tid fÞr oppgangen materialiserer seg, tar tid fÞr folk flest og meglere kommer pÄ banen.
HĂžres ut som du mener usikkerheten fremdeles er der. Det mener en vel om en er redd kursen skal lĂžpe.
GÄ heller og tjen penger der du kan investere minst mulig i sÞppelaksjer som du hausser til andre idioter slik at du kan selge! Nasdaq er Äpen i dag, sÄ blir spennende uansett. Kan ta tid fÞr oppgangen materialiserer seg, tar tid fÞr folk flest og meglere kommer pÄ banen.
Redigert 26.12.2023 kl 07:07
NÄ misforstÄr du meg. Utviklingen onsdag ikke sikkert stÄr i stil til forventingene. Det klarer du Ä belyse ogsÄ..
Ro ned juleakevitten om den gjĂžr deg aggressiv.
Ro ned juleakevitten om den gjĂžr deg aggressiv.
YNWA250505
26.12.2023 kl 13:08
4533
Hvorfor er du redd for det? Og at det tross alt er en ventet melding har du rett i. NĂ„r den ventede meldingen ble utsatt raste kursen ned fra 14-15 kroner. I morgen skal kursen opp igjen til 14-15 kroner og det i lĂžpet av et par timer. SĂ„nn ca 50-60%.
elnomi
26.12.2023 kl 13:52
4478
Det er helt klart grunn til Ä ikke Ä spenne forventningsbuen for hÞyt til onsdagen/tiden fremover. Alle som tror aksjekursen vil gÄ bananas pga notering i usa kan fÄ seg en overraskelse.
En har mange eksempler pÄ at en notering i usa ikke har svart til forvetningene, snarere tvert om. Sjekk feks Freyr (den grÞnne «perlen») og Kalera der aksjonÊrene virkelig har fÄtt oppleve hverdagen.
En har mange eksempler pÄ at en notering i usa ikke har svart til forvetningene, snarere tvert om. Sjekk feks Freyr (den grÞnne «perlen») og Kalera der aksjonÊrene virkelig har fÄtt oppleve hverdagen.
Redigert 26.12.2023 kl 13:54
Ă
sammenligne med FREYR er virkelig morsomt. FREYR er sÄ langt unna konseptet Alternus som det er mulig Ä komme. Er du redd for kraftig oppgang ? Eller bare totalt uten kunnskap? Imens fÞlg med her.
https://finance.yahoo.com/quote/ALCE?p=ALCE&.tsrc=fin-srch
1 dollar vil si 22 kroner i ALT 2 dollar 44 kroner ALT. 3 dollar 66 kroner ALT. Da er det bare Ă„ vente Ă„ se. Dessuten vil Vince fyre av alle raketter har han sagt. NĂ„r noteringen er klar, nĂ„ er den det. Og Vince og Ratner vil brenne det kruttet de har nĂ„r vi ser utover i 2024. De siste rettighetene ble omsatt pĂ„ 0.29 dollar. AltsĂ„ 2.90. Vi bĂžr vel klare Ă„ holde oss over 2.5 dollar. SĂ„ fĂ„r vi se resten av Ă„ret nĂ„r de intensiverer satsingen. Og nye solparker blir meldt. Ikke vĂŠr redd , det blir tradingmuligheter ogsĂ„ her đ€Łđ€
https://finance.yahoo.com/quote/ALCE?p=ALCE&.tsrc=fin-srch
1 dollar vil si 22 kroner i ALT 2 dollar 44 kroner ALT. 3 dollar 66 kroner ALT. Da er det bare Ă„ vente Ă„ se. Dessuten vil Vince fyre av alle raketter har han sagt. NĂ„r noteringen er klar, nĂ„ er den det. Og Vince og Ratner vil brenne det kruttet de har nĂ„r vi ser utover i 2024. De siste rettighetene ble omsatt pĂ„ 0.29 dollar. AltsĂ„ 2.90. Vi bĂžr vel klare Ă„ holde oss over 2.5 dollar. SĂ„ fĂ„r vi se resten av Ă„ret nĂ„r de intensiverer satsingen. Og nye solparker blir meldt. Ikke vĂŠr redd , det blir tradingmuligheter ogsĂ„ her đ€Łđ€
Redigert 26.12.2023 kl 14:26
YNWA250505
26.12.2023 kl 14:54
4434
Elgnomi kan du ikke for din egen skyld slutte Ä skrive pÄ trÄder du ikke eier aksjer i. Hadde du bare hatt kunskap og visst hva du snakket om. Dette er bare pinlig.
Ikke forstyrr, han sitter pÄ nasdaq nÄ. Tror han fikk en god mulighet nÄ. 1 timers trade vil jeg anta.
Redigert 26.12.2023 kl 16:34
Om det var sĂ„ lettâŠ
Vi mÄ nok se litt lenger frem i tid. Er sÄ det blir pÄpekt en del brikker til som mÄ falle pÄ plass
Morgen dagen kan fort bli en klassisk « sell on News» hvor det pumpes godt i fÞrhandel. Be carefull
Med det sagt. Det er grei kok! Dette blir spennende
Vi mÄ nok se litt lenger frem i tid. Er sÄ det blir pÄpekt en del brikker til som mÄ falle pÄ plass
Morgen dagen kan fort bli en klassisk « sell on News» hvor det pumpes godt i fÞrhandel. Be carefull
Med det sagt. Det er grei kok! Dette blir spennende
Redigert 26.12.2023 kl 17:39
Snoopy07
26.12.2023 kl 18:13
4131
Hei, er det ikke ca 9 mill aksjer i Alce kurs 2$ Mcap ca 200 mill nok, 80% 160 mill og ca 26 mill aksjer i ALT som blir ca 6;- per aksje eller regner jeg feil ?
Serboss skrev Hva blir aapnings kurs i morgen?
Om du jakter kjappe store svingninger er Nodl noe for deg
Tobias skrev à pner pÄ 13 kr og med sluttkurs pÄ 15 kr.
Er redd vi Ă„pner under 10. Om for mange tror dette er batterifabrikkrelatert. Om investorene tror noe annet er vi over 17.80.
Redigert 26.12.2023 kl 18:22
Tobias
26.12.2023 kl 18:29
4191
Sjekk denne Sjoa fra den nye hjemmesiden:
https://res.cloudinary.com/f06643af34f54cc6b129cc4b38ae73b7/video/upload/q_auto/f_auto:video/lrhsc3pm140wr46my1gr?_s=vp-1.10.4
https://res.cloudinary.com/f06643af34f54cc6b129cc4b38ae73b7/video/upload/q_auto/f_auto:video/lrhsc3pm140wr46my1gr?_s=vp-1.10.4
Redigert 26.12.2023 kl 18:30
Dopey
26.12.2023 kl 20:15
4044
Det er straks omsatt 1 million aksjer i ALCE og kursen holder seg nord for 2$. đ Med det vi vet, sĂ„ er vĂ„r andel 45kr pr aksje. Den stengte pĂ„ 8,90 den 22/12 og bĂžr Ă„pne igjen tett opp mot der den snudde fĂžr utsettelsen. Skulle det vĂŠre mulig Ă„ fortsatt kjĂžpe pĂ„ 10 og 11-tallet ved Ă„pning imorra sĂ„ er jo det en gavepakke.
Ekornesen
26.12.2023 kl 20:58
3991
Selskapet eier 56 millioner aksjer til 2,1 dollar stk (nÄkurs).
Det tilsvarer en verdi pÄ 45 kroner per aksje. NÄr nyheten om Nasdaq ble kjent spÄdde finansavisen en kurs mange ganger det her⊠jeg skjÞnner riktig nok ikke at man snakker om kurs pÄ 15-20 kroner her inne, nÄr vÄre venner pÄ Nasdaq verdsetter selskapet til trippelverdi av det (?)
Prises selskapet sÄ lavt burde vel heller styret bare kutte Oslo bÞrs (?)
Det tilsvarer en verdi pÄ 45 kroner per aksje. NÄr nyheten om Nasdaq ble kjent spÄdde finansavisen en kurs mange ganger det her⊠jeg skjÞnner riktig nok ikke at man snakker om kurs pÄ 15-20 kroner her inne, nÄr vÄre venner pÄ Nasdaq verdsetter selskapet til trippelverdi av det (?)
Prises selskapet sÄ lavt burde vel heller styret bare kutte Oslo bÞrs (?)
You should show it to the battery man. FREYR. I know what shares i ownđđ€ŁAnd i think we will start at above 40 tomorrow. Or else it would be crazy. I think the FREYR man hope to trade. Thats why he is so unbehave.
Redigert 26.12.2023 kl 21:05
A man can dream⊠opp 10-30% imorgen ville vÊrt fantastisk. Blir nok noen dype daler etter topper. I en lite likvid aksje i hverdagen gjelder det Ä ikke vÊre for dumdristig. Kan fort sitte med en inngang 50% under toppen etter det har kokt som mest. Og i forholdte dine spÄdommer flere 100%. Finnes flere eksempler pÄ euronext av denne sorten.
TrÄ varsomt! Luft boblen over dammen kan stikkes hull pÄ etter stengetid pÄ Oslo bÞrs
TrÄ varsomt! Luft boblen over dammen kan stikkes hull pÄ etter stengetid pÄ Oslo bÞrs
rischioso
27.12.2023 kl 08:46
3622
Dette ligger an til Ă„ bli en reprising av dimensjoner - hold fast ...;)
rischioso
27.12.2023 kl 09:44
3544
FĂ„ aksjer til salgs opp til 20 tallet - blir spennende Ă„ se hvor vi lander etter neste bĂžlge ..;)
Dagen er ung. Det er mange tradere med 50,100,150,200,250 og 300%. Da blir det sikring
Serboss
27.12.2023 kl 10:11
3541
Er det noe i veien for at denne kan stige opp til 40-50 kr, om et aar?
Nei ikke utifra det vi vet. Mangler fortsatt noen avklaringer og salg. Jeg laster ytterligere opp og er fornÞyd om den holder seg rundt 30% idag. Store rykket tror jeg kommer imorgen. Kan komme nytt nÄr som helst
CapitaL
27.12.2023 kl 10:57
3470
Tenker at 18-20 kroner, dvs nivÄet fÞr Lorentzen dumpet aksjen ned pÄ 3-tallet, er dit aksjen skal i fÞrste omgang. Deretter starter den egentlige reprisingen....
Er forbannet, folk som kommer billig inn i dag gjĂžr det nesten uten risiko. Dette er faktisk jĂŠvlig irriterende. Selskapet har en lysende fremtid. En knallgod langtidsinvestering. Under 17.80 er patetisk.
Rassen
27.12.2023 kl 12:12
3333
Kommer vi oss ned til posten pÄ 11,60 tro?
Jeg tror oppgangen bare sÄvidt har begynt.
Jeg tror oppgangen bare sÄvidt har begynt.
Redigert 27.12.2023 kl 12:18
Lite likvid aksje. Lange briller og bedre humĂžr hjelper.
Her var jo en hel garde som skulle rense alt under ene og andre.
Ser rimelig dĂždt ut nĂ„ som den ene aktĂžren har slĂ„tt av kassa apparatet sitt. Kanskje vĂŠre forbanna pĂ„ andre og ikke de som har hjulpet til med oppgangen đ€Łđ€Łđ€Ł
Her var jo en hel garde som skulle rense alt under ene og andre.
Ser rimelig dĂždt ut nĂ„ som den ene aktĂžren har slĂ„tt av kassa apparatet sitt. Kanskje vĂŠre forbanna pĂ„ andre og ikke de som har hjulpet til med oppgangen đ€Łđ€Łđ€Ł
Redigert 27.12.2023 kl 13:18
Gunner
27.12.2023 kl 14:02
3155
Hei Lillemor, virker som du bare er negativ til all aksjer. Hvilke aksjer har du selv?
Hvorfor snakker du om langtidsinvestering ? Du er ute pÄ 25. Og det irriterer meg noe jÊvlig at du kan bli med pÄ turen dit. Er latterlig det visste jeg, men sÄ ille hadde selv jeg ikke trodd om OSE. Gratulerer med gratis penger, sjelden har jeg sett noe sÄ enkelt Ä spÄ.
Redigert 27.12.2023 kl 14:14