ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 EN SOLEKLAR VINNER
Lager en ny tråd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lånebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spørsmålet ligger på om ALT klarer å få solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier på 12kr per aksje (etter gjeld ifølge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen å ordne opp i dette rotet?
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lånebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spørsmålet ligger på om ALT klarer å få solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier på 12kr per aksje (etter gjeld ifølge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen å ordne opp i dette rotet?
Ekornesen
27.12.2023 kl 15:11
5312
Gunner skrevInnlegget er slettet
Alternus på Nasdaq har en Market Cap 151.049M,
Dvs at 80% gir 1,2 milliarder NOK.
Nå omsettes den for +~ 350 millioner. Enten bør kursen kraftig opp på Oslo børs, eller kraftig ned på Nasdaq. Slik det er nå med 300% prisdifferansen er bare rart🫵
Nå åpner snart Nasdaq: pussig hvis den handles for 350 millioner her og 1,2 milliarder der - samtidig😅
Dvs at 80% gir 1,2 milliarder NOK.
Nå omsettes den for +~ 350 millioner. Enten bør kursen kraftig opp på Oslo børs, eller kraftig ned på Nasdaq. Slik det er nå med 300% prisdifferansen er bare rart🫵
Nå åpner snart Nasdaq: pussig hvis den handles for 350 millioner her og 1,2 milliarder der - samtidig😅
Redigert 27.12.2023 kl 15:20
Du må logge inn for å svare
Gunner skrevInnlegget er slettet
Er korttidstraderen du leste om i går på vg. Med ett av sine mange nick. Han er stort sett positiv kort tid om gangen, kommer an på disposisjonen. Ikke lenge til du får eder og galle i ALT. Når han er ute. Dette er grenseløst enkelt å hoppe på og surfe kort. Er nok flere som vil benytte seg av det. Så vil bli stort salgspress på 25-30 Tragisk at de i det hele tatt får sjansen!!!
Redigert 27.12.2023 kl 15:32
amitee
27.12.2023 kl 15:37
5305
ALCE omsettes nå for $ 1,96 på Nasdaq. Dersom jeg har forstått dette riktig skulle tilsvarende ALT kurs vært kr. 39 (USD/NOK 10,12)
Du virker å skjønne aksjemarkedet godt med forventninger til kurs over 40kr idag.
Du vet kursen falt over dammen igår?
Hjelpes
Foreslår du puster og holder fred.
Som jeg har gjentatt 10-30% skal man være meget fornøyd med.
Du vet kursen falt over dammen igår?
Hjelpes
Foreslår du puster og holder fred.
Som jeg har gjentatt 10-30% skal man være meget fornøyd med.
Redigert 27.12.2023 kl 15:40
loket
27.12.2023 kl 15:43
5459
Tror faktisk folk tror en Alce aksje skal ha samme verdi som 1 alt, helt topp kjøper mer
CapitaL
27.12.2023 kl 18:49
5300
Ser at enkelte er skuffet over "bare" 40 prosent opp i dag.. Med tanke på alle som sitter med 100-200 prosent gevinst synes jeg disse 40% er svært bra. Selv har jeg motstått fristelsen til å selge.. tiden vil vise om det var et korrekt trekk;) Å forvente dobling på en dag og at aksjen holder seg der før den fortsetter videre opp, vel, da har man nok hatt litt urealistiske forventninger. Det gir også liten mening i å se til hva aksjen handles for over dammen. Har amerikanerne et bedre grunnlag for å sette korrekt pris på ALCE enn oss? ALCE er forøvrig ned 15% i skrivende stund..
Jeg tror det i løpet av noen dager blir bedre samsvar kursmessig. Mer ned i US og mer opp her.. Som jeg skrev over her så forventer jeg en kurs på 18-20 kroner i første omgang før reprisingen begynner for alvor. Hele vitsen med fusjonen var jo å vokse raskere og utnytte det amerikanske finansmarkedet. Det skjer jo ikke over natta... Reprisingen begynner først når man får kjøtt på beinet. Man må ha litt facts og gode meldinger å lene seg på. De kommer nok.
Jeg tror det i løpet av noen dager blir bedre samsvar kursmessig. Mer ned i US og mer opp her.. Som jeg skrev over her så forventer jeg en kurs på 18-20 kroner i første omgang før reprisingen begynner for alvor. Hele vitsen med fusjonen var jo å vokse raskere og utnytte det amerikanske finansmarkedet. Det skjer jo ikke over natta... Reprisingen begynner først når man får kjøtt på beinet. Man må ha litt facts og gode meldinger å lene seg på. De kommer nok.
Rassen
27.12.2023 kl 19:06
5262
40% opp i dag, og jeg føler meg helt sikker på at den skal videre oppover, og jeg har ikke solgt noe, men gjorde et forsøk på å kjøpe mer på 12,50 i sluttauksjonen, men lyktes ikke dessverre. Kanskje i morgen?
Da var det realiteten. Er lett å la seg rive med. Ser det er flere kunnskapsløse som hausser som galne samtidig som de ikke het når børsen er åpen eller ei. De litt mer erfarne er mer moderate og og tømte vel greit unna igår.
Takk for denne gang
Takk for denne gang
thypoon
28.12.2023 kl 19:22
4999
Kursen på clean aksjen gruses igjen i kveld. Denne fusjonen virker som en gigantisk flopp
loket
28.12.2023 kl 20:45
4872
Helt naturlig at vi styrer kursen , vi har 80 %, og så lenge folk dumper hjemme så blir det slik, men e driter i det vet hvor vi skal.
Rassen
28.12.2023 kl 22:27
4988
Blir jævlig skuffa hvis denne er under 9,- 01.01.2024!!! Da gir jeg faen og selger alt og går videre!
elnomi
28.12.2023 kl 22:30
4990
I så fall helt som forventet. Det har en sett i flere aksjer etter notering i usa, både norske og utenlandske. Kalera og Freyr er bare to eksempler. På Nasdaq er det de store gutta som bestemmer. Les dere opp.
Redigert 28.12.2023 kl 22:37
rockpus
28.12.2023 kl 22:42
4961
Hvordan kom du frem til tallet 9? Er ikke kursforholdet mot den norske kursen fortsatt gunstig, på tross av dagens nedgang i USA?
Rassen
28.12.2023 kl 22:45
4950
Ikke tenk så innviklet. Blir du ikke skuffet hvis kursen ender på 9,- i år? Ikke alltid en sammenheng med børsen i Norge og usa. I usa liker de ikke at ALT har fusjonert og ser på dette som rævva nyheter virker det som. De vet sikkert også at ledelsen i ALT suger, og derfor raser/kollapser kursen.
Det er mange positive nyheter i vente men jeg jeg tror ikke de kommer i 2023 med den erfaring jeg her fra meldinger og tidsfrister.
Kan være mulig jeg beholder aksjene ett år for å se hva de kan utrette, men når markedet sier at kursen skal ned så kan det være lurt å selge nå å kjøpe om en stund…. Men dette er bingo.
Det er mange positive nyheter i vente men jeg jeg tror ikke de kommer i 2023 med den erfaring jeg her fra meldinger og tidsfrister.
Kan være mulig jeg beholder aksjene ett år for å se hva de kan utrette, men når markedet sier at kursen skal ned så kan det være lurt å selge nå å kjøpe om en stund…. Men dette er bingo.
Redigert 28.12.2023 kl 22:50
CapitaL
28.12.2023 kl 23:39
4886
- Dublin, 28 December 2023, International Renewable Independent Power Producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (the “Company” or “AEG”) today announces that Solis Bond Company DAC ("Solis”), an indirect, wholly owned subsidiary of Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) (“ALCE” or “Alternus”), a majority owned subsidiary of the Company, has completed the sale of 100% of the quotas (share capital) in 11 project companies, to Undo S.r.l. (the "Seller").
The portfolio consists of 13 photovoltaic plants in Italy with an aggregate capacity of 10.5 MWp. The gross transaction value amounts to approximately € 17.7 million, before adjustments for working capital and transaction costs (the “Closing”). Net proceeds will be used to pay down the Solis Bond.
The Company elected to sell the Italian assets at this time in line with a strategic review of options to optimize the balance sheet and to reshape the business to best capture the opportunities in hand. ALCE expects to book a net gain on the sale to improve balance sheet equity and to reduce existing high yield debt and ultimately deliver better debt/EBITDA ratios from the remaining asset portfolio.
Following the sale, the Company expects to retain ownership of approximately 210 MW of late-stage development projects in Italy that are anticipated to commence construction during 2024 and reach full operation during 2025. ALCE remains committed to the Italian renewable market and continues to develop strong local partnerships and expects to continue this growth in its portfolio over the coming years.
In line with its circa 80% ownership in ALCE, which currently holds approximately 157 MW of operating projects, after this transaction, with approximately 98 MW of projects under construction, over 300 MW in various stages of development and an acquisition pipeline of over 1 GW, the Company is now well positioned to accelerate its impact, extend its reach, and drive significant growth in the business towards its goal of having 3 GW of operating assets within the next five years.
https://newsweb.oslobors.no/message/607720
- Reference is made to the press release issued by Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“AEG” or the “Company”) on 21 November 2023, regarding the planned sale of its operating solar projects in the Netherlands.
The Company is pleased to announce that AEG JD 02 Limited, an indirect wholly owned subsidiary of Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) (“ALCE” or “Alternus”), a majority owned subsidiary of the Company, has executed a definitive agreement with Theia for the sale of 100% of the share capital in another project company, Blue Sky Energy I B.V. (“Blue Sky”), holding a 13.6 MW solar farm project at Rotterdam Airport.
The transfer of the full legal title to all the shares in Blue Sky to Theia will occur upon receipt of the agreed purchase price ("Completion") from the buyer. The total purchase price is expected to amount to approximately €2,840,000 and will be used to pay down debt.
The definitive agreement contains customary interim covenants of the Seller concerning the period between the execution date and Completion, and is subject to various closing conditions. Completion will occur once all conditions precedent have been met, which is anticipated to occur during Q1 2024.
https://newsweb.oslobors.no/message/607719
Litt fakta oppi alt mølet som er skrevet på tråden i dag...
The portfolio consists of 13 photovoltaic plants in Italy with an aggregate capacity of 10.5 MWp. The gross transaction value amounts to approximately € 17.7 million, before adjustments for working capital and transaction costs (the “Closing”). Net proceeds will be used to pay down the Solis Bond.
The Company elected to sell the Italian assets at this time in line with a strategic review of options to optimize the balance sheet and to reshape the business to best capture the opportunities in hand. ALCE expects to book a net gain on the sale to improve balance sheet equity and to reduce existing high yield debt and ultimately deliver better debt/EBITDA ratios from the remaining asset portfolio.
Following the sale, the Company expects to retain ownership of approximately 210 MW of late-stage development projects in Italy that are anticipated to commence construction during 2024 and reach full operation during 2025. ALCE remains committed to the Italian renewable market and continues to develop strong local partnerships and expects to continue this growth in its portfolio over the coming years.
In line with its circa 80% ownership in ALCE, which currently holds approximately 157 MW of operating projects, after this transaction, with approximately 98 MW of projects under construction, over 300 MW in various stages of development and an acquisition pipeline of over 1 GW, the Company is now well positioned to accelerate its impact, extend its reach, and drive significant growth in the business towards its goal of having 3 GW of operating assets within the next five years.
https://newsweb.oslobors.no/message/607720
- Reference is made to the press release issued by Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“AEG” or the “Company”) on 21 November 2023, regarding the planned sale of its operating solar projects in the Netherlands.
The Company is pleased to announce that AEG JD 02 Limited, an indirect wholly owned subsidiary of Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) (“ALCE” or “Alternus”), a majority owned subsidiary of the Company, has executed a definitive agreement with Theia for the sale of 100% of the share capital in another project company, Blue Sky Energy I B.V. (“Blue Sky”), holding a 13.6 MW solar farm project at Rotterdam Airport.
The transfer of the full legal title to all the shares in Blue Sky to Theia will occur upon receipt of the agreed purchase price ("Completion") from the buyer. The total purchase price is expected to amount to approximately €2,840,000 and will be used to pay down debt.
The definitive agreement contains customary interim covenants of the Seller concerning the period between the execution date and Completion, and is subject to various closing conditions. Completion will occur once all conditions precedent have been met, which is anticipated to occur during Q1 2024.
https://newsweb.oslobors.no/message/607719
Litt fakta oppi alt mølet som er skrevet på tråden i dag...
Rassen
28.12.2023 kl 23:47
5000
Siste fete nyhet kom, steg den 100% før den falt til 40%.
Hva skjer i morgen?
Hva skjer i morgen?
CapitaL
29.12.2023 kl 08:26
4783
Denne "nyheten" er tidligere meldt og bekrefter bare at ting går som planlagt. Man rydder unna de minst lønnsomme prosjektene, refinansierer og bereder grunnen for kraftig vekst fremover.. les innholdet i meldingen vedr Italia-salget en gang til;)
Hvem bryr seg om kortsiktige kursbevegelser? Lykke til med å sitte og trade mot maskinene:))
Hvem bryr seg om kortsiktige kursbevegelser? Lykke til med å sitte og trade mot maskinene:))
Dopey
29.12.2023 kl 09:25
4689
Kursen faller kun av den grunn at den enda ikke er forankret i grunnleggende verdier og inntekter. Selskapet kan ikke være priset til over en milliard i USA og 300 mill i Norge. De skal og vil møtes en plass på midten, og deretter så vil fremdriften, nyheter, økning av inntekter og fremtidsutsikter sørge for at kursen på begge sidene av dammen går nordover fremover. Refinansieringen er nok den første av de kortsiktige triggere og deretter står nok bruken av kredittfasiliteten og kjøp av byggeklare og prosjekterte parker for de neste. Børsmeldingene vil nok komme tett og brutalt de neste månedene. :)
rockpus
29.12.2023 kl 10:38
4566
Det er nok som følge av pågående balansering av kurs i USA og Norge, sammen med gevinstsikringer og skattemotivert salg. Etter mitt syn er dette selskapet nå virkelig interessant!
rockpus
29.12.2023 kl 17:10
4332
Godt Nytt År til deg også!
Jeg vendte tilbake til selskapet med ny posisjon i går. Har vært i tvil lenge, da jeg synes litt for mange utsettelser i diverse rapporteringer osv har gitt et noe useriøst inntrykk av ledelsen. Men nå faller bitene på plass, og det virker sannsynlig at de kommer i mål!
Jeg vendte tilbake til selskapet med ny posisjon i går. Har vært i tvil lenge, da jeg synes litt for mange utsettelser i diverse rapporteringer osv har gitt et noe useriøst inntrykk av ledelsen. Men nå faller bitene på plass, og det virker sannsynlig at de kommer i mål!
Slutt å hausse, denne skal ned gutta i USA shorter. Kremt,,
Dopey
30.12.2023 kl 00:14
3913
Fluefiskeren skrev Den flyr opp og ned som en huggærn høne.
Morsomt å se FF i tråden. 👌 Er du inne eller bare innom og titter?
Fluefiskeren
30.12.2023 kl 10:32
3682
Jeg kjøpte meg inn på torsdag på 11,2 kr. Så jeg er sylfersk her og var ikke med på oppgangen på tirsdag, men venter på nye oppganger. Ikke inne med noen stor pott, men jeg har funnet ut at jeg bør spre porteføljen min på flere segmenter enn bare olje.
Niel
30.12.2023 kl 10:55
3655
En oversikt over porteføljen til Alternus Clean Energy
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1A1QIKBXRW8SopME7WJ_398kZZRalQK6auOR3_QjP7a4/edit?usp=drivesdk
Jeg tar ikke ansvar for faktafeil. Gjør egne vurdering.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1A1QIKBXRW8SopME7WJ_398kZZRalQK6auOR3_QjP7a4/edit?usp=drivesdk
Jeg tar ikke ansvar for faktafeil. Gjør egne vurdering.
Dopey
30.12.2023 kl 13:59
3524
Oppgangen har nok kun startet, så du er ikke for seint ute. Ikke så dumt å ha en posisjon i energiproduksjon som ikke er olje i disse dager. 👌👌
altin
30.12.2023 kl 16:37
3361
ja, det vil bli gode tider fremover. 🤩
Alternus har solgt solparker (107.8MW) for over 1 milliard.
ALT skal bygge ut 3 GW. Det blir en gjennomsnittlig økning på 50 MW hver måned de neste 5 årene. Sammenlignet med dagens salg vil dette være verdsatt til ca 30 milliarder kr.
Alternus har solgt solparker (107.8MW) for over 1 milliard.
ALT skal bygge ut 3 GW. Det blir en gjennomsnittlig økning på 50 MW hver måned de neste 5 årene. Sammenlignet med dagens salg vil dette være verdsatt til ca 30 milliarder kr.
Redigert 30.12.2023 kl 16:54
Allmuen tror ikke på dette uansett ut fra aksjeprisingen🤣🤣og vi vil bli shortet i senk på nasdaq sier "et par" kloke nick. Drømmevurderinger og fantasi sier tradereksperten når vi sier dette skal opp høyt opp. Jeg konkluderer med at dette må være ren fantasi altin! Eller ? God helg.
Nilsok
30.12.2023 kl 17:54
3313
Og hva skjer med den plutselige negativiteten din etter du drev å hausset aksjekursen for bare noen dager siden?
Redigert 30.12.2023 kl 17:54