Aker Horizons - tristere kan det vel ikke bli!

livsstil
AKH 27.04.2023 kl 09:47 942

Tallenes tale først, aksjen er ned nesten 50% de siste 3 måneder. 8 februar ble den omsatt for 15,62 og i skrivende stund omsettes papiret for 7,50.

Aksjemarkedet straffer slike selskaper ekstra hardt siden det i lang tid har vært nyhets tørke fra selskapet. Ikke melder de om nye kommersielle avtaler, og vi hører aldri om noe offensive planer. Røkkes grønne selskaper har vært en katastrofe på børs og selskaper som Aker Offshore Wind og Aker Cleaning Hydrogen er blitt "gjemt" in i Aker Horizons. Leser man deres rapporter så er det tynn suppe, og det som overrasker meg er at Kjell Inge Røkke ikke tar noen grep. Aker er tross alt selskapets største eier og naturligvis de som blør mest. Kanskje man burde vurdere et lederbytte da Kristian Røkke ikke har skapt noen verden ting siden han tok over ansvaret.

Eller er det en bevisst handling fra selskapet slik at de kan ta dette av børs for en rimeligere sum, ikke vet jeg, men det er mye som skurrer. At de grønne selskapene var skyhøyt overpriset når de gikk på børs er vi vel alle enige om, men at en så solid eier som Aker tiliter dette er mildt sagt overraskende. Det finnes mekanismer for å utjevne dette, men det skjer ingen verdens ting. Jeg registrerer at Kjell Inge skal inn i styret, men det er vel bare en formalitet, det er uansett han som styrer butikken.

Jeg er i dialog med selskapet og de skriver så korrekt at det mange spennende planer på gang o.s.v. men har de så dårlige relasjoner til meglerhusene at de ikke får frem budskapet til dem? Kursen blir jo slaktet i hver analyse som kommer ut. Jeg har tro på Aker kan spille en rolle i dt grønne skifte, men jeg er til de grader overrasket og skuffet at de er så defensive og lite handlingsrettet i den daglige businessen.

Hva mener andre aksjonærer, har dere vært i kontakt med ledelsen?
Meatskull
27.04.2023 kl 16:13 817

Bare og komme seg inn nå! Knall inngang!!