Ensu kontrakter i luften?

Sabi
ENSU 05.05.2023 kl 16:06 44474

Rekyl.
Redigert 05.05.2023 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
True
13.04.2024 kl 23:19 5686

Her går det fort i svingene gitt ;-) Må ikke være for hard på flasken, herr Gullhaugen ;D

Vi vil se mye mer enn 3 kr på lenger sikt så lenge de får denne snøballen til å rulle. Litt komisk å se hvordan du har tatt en helomvending på ENSU det siste året, dog jeg kan ikke akkurat klandre deg etter hva som skjedde sist.

Man lærer så lenge man lever ;-)
True
16.04.2024 kl 01:01 5286

Lurer på om vi har nådd bunnen her nå eller om vi skal videre ned. Kommer vel helt an på hvor raskt vi får en ny melding fortløpende. Ellers et ypperlig nivå til å snitte ned, spesielt dersom vi straks får en ny godmelding. 50/50 det her.
macland
16.04.2024 kl 05:38 5245

Nå er det vel ikke overraskende at du får dette svaret fra meg,men sånn er det bare. Brudd på 1,18 nå,så finnes ikke støtte før 1,03 ,men sterkerre på 0,77. Del 0,77 på 5 ,så er man allerede nede på 15 øre på kurs før spleis.. . Skulle gjerne sett drømmene deres i oppfyllelse. Trist at så mange lever i håpet gjennom emisjon etter emisjon,mens andre bare er innom ensu for å gjøre noen raske kroner og forsvinner igjen.
Kvike11
16.04.2024 kl 15:33 4969

Hvor har du fra at første leverance skal ske i 2 kvartal,
er det noget du har læst,
kan jo ikke passe at det skal tage flere måneder at producerer 15
alle andre havde den opfattelse at det skulle ske i januar i 2024, og derfor er forsinket
Herman*
16.04.2024 kl 16:08 4933

Du må følge med, ikke bare spå kursen opp flere tusen prosent…:-)

«The first commercial delivery of the 150,000 unit contract is expected in Q2»

De trenger å investere nesten 150 mill for å få fart på volumproduksjonen, men de kommer nok til å starte leveransene innen utgangen av juni. Et volum på f eks 25000 enheter ville jo vært en begynnelse. I løpet av sommeren/høsten bør volumet ta seg opp betydelig.
Redigert 16.04.2024 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
Kvike11
16.04.2024 kl 16:35 4881

Forstår stadigvæk ikke hvad du skriver, hvor står det, og hvor har selskabet meddelt dette:
The first commercial delivery og the 150.000 unit contract is ecpected in Q2
De har jo produktions apparat nu, som du skriver vil de på 1 kvartal producerer 25000 unit, lyder helt tosset i mine øre.
Hvilken maskine kan kører i døgndrift og producerer så lidt batterier,
selskabet har selv meddelt at produktionen skal starte op.
Der er noget der ikke rigtigt hænger sammen,
hvis de skal investerer 150.millioner for at producerer 150.000 batterier.
Jeg håber at CEO snart kommer på banen og forklarer hvad der er op og ned.
De har et produktions apparat idag, men det kan ikke producerer , mere end ca 1666 batterier om dagen.
EgilW
16.04.2024 kl 18:33 4792

Er vel kanskje denne han mener : https://newsweb.oslobors.no/message/611311 Her står det bl.a "The first commercial delivery of the 150,000 unit contract is expected in Q2 2024."
Hoist
16.04.2024 kl 20:55 4720

25.4 er annual report, så der kommer måske nyheder
True
17.04.2024 kl 00:38 4571

Neida, er fortsatt en "ikke invester penger du ikke har råd til å tape" aksje det her... ;-)

Det har den alltid vært og det vil den nok alltid være med mindre de faktisk lykkes med absolutt alt og kan faktisk tjene penger som et ordentlig selskap over tid.
True
17.04.2024 kl 00:48 4574

Legg merke til ordet "expected"... Hvor mange ganger har vi ikke lest og hørt det tidligere før de bare kommer med nok en utsettelse og unskyldning etterfulgt av en ny emisjon for å tappe naive småsparere?

Jeg har vært veldig klar og tydelig på dette hele veien selv om ting ser bra ut nå, men her snakker vi akkurat samme scenario som i forfjor, bare under en annen ledelse som også virket utrolig lovende...

Jeg bryr meg null niks uansett, jeg vil bare ha en avklarelse så raskt som mulig om jeg fortsatt skal sitte i denne nisse-aksjen eller ikke fordi hadde jeg fått viljen min i fjor, hadde jeg allerede solgt meg ut og fått en god del igjen på skatten i det minste...

Nå har jeg bare krysset fingrene for at dette KANSKJE var for det beste likevel, gitt forrige melding og kursøkning, men det gjenstår FORTSATT å se fordi DETTE er faktisk OPC / THIN / ENSU vi snakker om som aldri har tjent penger og som har levd på emisjoner i alle år. Det skal fortsatt et mirakel til for å snu dette evig onde mønsteret.

Nå befinner vi oss i begynnelsen av andre kvartal. Dersom de ikke produserer og leverer SOM DE HAR SAGT DE SKAL GJØRE før vi befinner oss i tredje kvartal er det kanskje på tide å "connect the dots" igjen og innse at bildet de la ut på LinkedIn her om dagen muligens bare er et spill for galleriet.

Jeg velger å ikke tro det og håper fortsatt på det beste.
Redigert 17.04.2024 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
Kvike11
17.04.2024 kl 11:16 4327

Ser ud til den første leverance vil blive i det kvartal vi er i nu.
20.02.2023
* Den første kommercielle levering af kontrakten på 150.000 enheder forventes i Q2 2024. * Virksomheden forventer at lukke større teknologikontrakter med partnere og kunder i løbet af de næste måneder, hvor kunden betaler et betydeligt USDm up-front gebyr.
Info er fra 20 februar, så vi kan forvente at de lukker større teknologikontrakter inden længe.
De har produktionsapparat idag, det er stadigvæk mig en gåde hvorfor det ikke kan leverer de 150.000 batterier, omgående.
Kan det tænkes de vil have de 4 patenter på pakning og leverancer på plads inden.
Helt sikkert , vi skal have mere tålmodighed, indtil første leverance er leveret ,
derfra ingen grund til at se tilbage.
True
17.04.2024 kl 19:47 4163

Tiden vil vise som alltid. Fortsatt helt stille i kjent ENSU-stil etter sist emisjon. Holder småsparere dinglende på planken som vanlig.

Håper for Guds skyld at vi får konkrete bevis for en gangs skyld og ikke noe mer håp og tro.
Herman*
17.04.2024 kl 19:51 4164

Du må akseptere realitetene. De kan ikke bare levere 150000 enheter. Det siste tallet jeg hørte var en kapasitet på ca 30000 enheter per måned, men vi vet jo at kapasiteten skal betydelig opp gjennom to større investeringer. Den første er på 13 mill dollar og blir sikkert effektuert i løpet av de neste månedene. Den siste investeringen kommer kanskje mot slutten av neste år, men det er ren spekulasjon fra min side. Forventer store ordrer i løpet av Q2 og minst en lisens eller utviklingsavtale i løpet av Q3/Q4.
Redigert 17.04.2024 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Kvike11
18.04.2024 kl 08:03 4010

Hvorfor kan de ikke leverer 150.000 batterier.
Man kan idag købe en 6 pak, til dkr ca 30, godt nok ikke samme batteri som de nye fra ENSU,
men hvis de tager 1 mdr om at producerer 30..000,
Håber snart de melder mere ud, for der kommer så meget info her på forum.
Ravntid
18.04.2024 kl 10:13 3863

Helt klart at noe tar lenger tid enn ventet. Likevel, at de gjorde en 5/1 splitt og ikke en 10/1 splitt, må tolkes som ett kraftig signal på at de forventer høyere kurs rett rundt hjørnet.

Glem ikke prisen de vant U.S. Department of Energy Microbattery Design Competition i november 2023, dette er nok større enn mange er klar over og har satt ENSU på kartet til store aktører. De står i en annen situasjon i forhold til å forhandle kontrakter.

https://finance.yahoo.com/news/ensurge-winner-phase-one-u-063000657.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAAYe9INdIorFvzK8rLgQFDkK7WZEUKauy972C_zjAX9oPNc76gdOyLjejJEHEU_IZB3ubQgXUeLisaiXlQaz_GWY_CbJioYOpuQ5sW2wIrpvifwHD7YmPwdv1gfSdscIsV9_T-FfI6bFCD4NjwcaF-Kk-uovOp96uSNUVuMnlkuc
Redigert 18.04.2024 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
RobRoy
18.04.2024 kl 10:39 3863

Fra ett av mine tidliger innlegg:
Ensu nå på listen for «key players» i rapport fra «globenewswire» (det kan jeg ikke huske å ha sett tidligere) https://www.globenewswire.com/en/news-release/2024/02/05/2823436/32656/en/Solid-State-Micro-Batteries-Market-Projected-to-Reach-USD-2-8-billion-Growing-23-3-CAGR-Reports-Transparency-Market-Research-Inc.html

Global Solid-state Micro Batteries Market: Key Players

Solid-state micro batteries market analysis shows that medium-sized and large manufacturers competing for market share dominate the market. Research & Development activities have been heavily invested in by several businesses, resulting in new products and technologies being developed.

Sila Nanotechnologies
Maxell Europe Ltd.
ITEN
Ilika Technologies
Ensurge Micropower ASA
Imprint Energy
Others
True
18.04.2024 kl 17:27 3574

Dersom alt fortsetter å gå etter planen er denne kraftig undervurdert ja og man bør kjøpe med begge hendene akkurat nå. Tydeligvis mest kortsiktige tradere på Nordnet fordi de begynner allerede å bli veldig utålmodige. Stakkars folk. Jeg har sittet i denne siden 2021.

Men det vet du sikkert alt om, FinnesIkke ;D
Redigert 18.04.2024 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Ravntid
18.04.2024 kl 21:16 3418

Sant True, mange som har hoppet på ENSU for kortsiktig gevinst, og det som går fort opp går fort ned hvis ikke det følges på med nyheter. Hvis Rogne ikke sitter å beint frem lyger på økonominyhetene, så bør det være lov å håpe iht. fremtidsutsiktene han skisserte.

Men med ENSU sin historie så ville jeg likevel ikke gått inn med mer enn det som kan tapes. Selv hadde jeg forventet nyheter for flere uker siden, så trommer litt med fingrene her. Men skal sitte med enn så lenge. Har vært med på noen berg og dalbaner før. Er det sant som Rogne sier, så vil det bli stort.
True
19.04.2024 kl 01:05 3251

Jeg tok en titt på intervjuet igjen for et par dager siden som jeg også hyllet ham for i forrige mail jeg sendte til ham. Han er garantert en lur rev og det har han nok alltid vært, men jeg har ikke inntrykket av at han er en direkte løgner.

Mennesker er generelt helt elendig til å lyve og vil alltid gi tydelige signaler når de lyver som lett fanges opp. En løgner vil stortsett ha et sterkt behov for å få deg til å tro på hans eller hennes løgner og vil alltid opptre unaturlig, gjerne smile litt ekstra og opptre overhyggelig.

Dette er verken Barber eller Rogne sitt case her. Begge fremstår som tydelige, kompetente og tillitsfulle ledere, dog Rogne er nok en type som har lettere for å handle i gråsonen enn Barber.

Men det er heller det faktum at det er kun Rogne og co som vet hva som virkelig skjer på innsiden mens vi aksjonærer må utelukkende forholde oss til børsmeldinger og nyheter som ofte tas for god fisk.

Er ENSU et ordentlig selskap? Helt klart. Har de et ordentlig og innovativt produkt med masse potensial? Helt klart. Har de 4 markeder som etterspør produktet deres? Helt klart. Har de mange kunder og strategiske partnere som ønsker et ferdigstilt produkt? Helt klart. Har de nylig vunnet en viktig konkurranse? Helt klart. Vil det si at det er 100% garanti for suksess i lendgen? Absolutt ikke.

Fordi det handler ikke så mye om løgner og luftslott som det handler om det faktum mye kan fortsatt gå galt, og det er alltid lett å skylde på det ene og det andre i prosessen når ting ikke går etter planen.

Og det er nettopp ofte her svikten ligger. Vi får glansmelding etter glansmelding, ting går etter planen, og så går plutselig alt rett til helvete og vi blir holdt i mørket. Det vil likevel ikke si at alt er bare løgn og bedrag, det er kun virkeligheten som gir oss en på trynet. Kun Rogne og co sitter med alle svarene på innsiden.

Vi får nå bare håpe på at ting går etter planen i andre kvartal. Dersom den gjør det, ligger vi veldig godt an fremover. Alt vi trenger er en bekreftelse på levering av de 150.000 batteriene som en start før denne snøballen ruller avgårde. Og for de som fortsatt er skeptiske til å kjøpe nå, kan det muligens være en god ide å hamstre som bare pokker så raskt evt. en slik melding kommer. For da går vi nok raskt opp en krone eller to.
Redigert 19.04.2024 kl 02:22 Du må logge inn for å svare
True
19.04.2024 kl 18:26 2954

Grei nyhet det her, men ikke det vi trenger. Kun produksjon- og leveringsmeldinger er kursverdige.

Nå må de få opp farten en gang for alle!
scorn
19.04.2024 kl 22:36 2818

Sjekk kommentaren på linkedin posten da... Avsløres det noe i den mon tro?

"Rajesh Swaminathan
Head of Technical Business Development @ Wizerr AI | Semiconductors | Stanford GSB

Congrats Ensurge, you are really pushing the envelope and looking to use your micro battery soon"


True - Du bør ikke være så utålmodig og fokusere på aksjekursen... Dette kommer av seg selv.
True
20.04.2024 kl 02:02 2704

Hehe, jeg har vært tålmodig i denne i 3 år nå ;-) Så litt utålmodig når det gjelder konkrete produksjons og leveringsmeldinger har jeg full rett til. De har utsatt dette lenge nok nå og nå er det på tide å walk the talk.

Eller må jeg minne samtlige på at produksjonen egentlig skulle starte i Q4 i 2022 og de skulle levere i Q1 2023?

Som alle andre ganger tidligere...

Tiden flyr i det minste, så vi finner raskt ut om det er det samme gamle eller ikke.
Kvike11
20.04.2024 kl 08:34 2671

vi er helt enige,
var også overbevist om .levering i 1 kvartal.
De kunne i det mindste fortælle hvorfor de ikke vil leverer, som aftalt, eller leverer bare halvdelen omgående.
Det kunne sende et godt signal til marked.
Jeg har en del aktier, og overvejer at købe flere, mangler startsignal på opturen.
Er det flere test fra kundens side, der afventer.
Alt skulle jo være godkendt
tynnidioten
20.04.2024 kl 09:11 2639

Du er mindre aktiv på QEC-trådene ?
True
20.04.2024 kl 22:06 2402

Begynner du å bli desperat eller har du drukket for mye Chang øl? ;-)

Neida, skjønner frustrasjonen din.
Gullhaugen
20.04.2024 kl 22:46 2395

Om teknologien og produktene er i verdensklasse så kan jeg ikke forstår annet en at Ensurge blit kjøpt opp innen 12mnd.
True
20.04.2024 kl 23:06 2422

Vel, for å si det slik, Gullhaugen - så er det faktisk et meget positivt tegn at ledelsen i ENSU har gått ut med at de IKKE er interessert i å bli kjøpt opp, noe som understøtter deres virksomhet og potensial.

De vet godt selv at de har mye mer å tjene på sitt eget produkt på lang sikt så lenge de lykkes, i motsetning til å bli kjøpt opp av noen andre og få en stor men kortsiktig sum.

Kan selvfølgelig hende, men dette er hva de selv har signalisert så langt og at de heller vil gi linsenser for å produsere batteriene deres, da deres egen produksjonskapasitet ikke strekker til på nåværende tidpsunkt.

Dette kan også raskt forandre seg over tid når de evt. tjener nok penger til å kjøpe og benytte andre lokaler med større produksjonskapasitet til å møte kundebehovene fortløpende.

Et oppkjøp kan imidlertid være positivt for oss aksjonærer under de riktige omstendighetene, avhengig av hvem som kjøper og hvordan de håndterer produksjonsprosessen videre. Er det anerkjent og tillitsfult firma som kjøper med en dyktig ledelse og styre, er det jo gull verdt for å si det mildt. Det beste av alt, er at vi ikke lenger trenger å bekymre oss over det onde mønsteret til THIN / ENSU.
Gullhaugen
21.04.2024 kl 09:29 2292

Ja men det kan nok stemme. Disse partnerne som har utviklet produkter basert på Ensu teknologi ønsker nok å ha en hånd på rattet. Vi får se. Nå er det fin inngang for de som ikke er inne.
kaunis
21.04.2024 kl 10:07 2286

Mulig de var for ivrige til å melde om en produksjon av disse microbatteriene , og har fått uventede problemer? No har de jo meldt at de måtte forbedre produksjonen for å sikre lik kvalitet på alle batteriene. Jeg har en litt vond følelse av at vi kan måtte vente lenge før de får dette opp på riktig nivå. Da er det lurt å for de nervøse å selge seg ut no, mens de enda får noen ører for aksjen. Det er noen av de med lengst fremtidstro som gjerne kjøper, for de er ikke redde for tape noen titalls tusen på denne aksjen. Ting tar tid, det sverre, så ikke sitt for lenge i denne om du ikke har ståltro og ikke har råd til å tape noen tusen til. Dette kan ta tid, og det er illevarslende at de ikke har gitt lyd fra seg om hvor lang tid omtrent dette vil ta. Ugler i mosen kan enn trygt si, og da er det som oftest helt tyst fra de fleste selskaper.
Herman*
21.04.2024 kl 14:18 2153

Har de meldt at de må gjøre endringer for å sikre lik kvalitet på batteriene? Slik jeg tolker situasjonen, har de ikke nevneverdig produksjon i dag, men dette vil endre seg når de får gjennomført investeringen på 13 mill dollar. For å komme dit må se samle opp en del ordrer, noe jeg anser som det minste problemet. Utfordringen ligger som nevnt tidligere i å gå fra lab til masseproduksjon, og skal kundene ut med noen % i forskuddsbetaling, vil de være rimelig sikre på at Ensu kan skalere opp slik at de får sine batterier innen avtalt tid. Disse skal jo inn i kundenes produkter, og disse må som kjent designes/spekkes basert på de nye batteriene. Det samme gjelder lisenspartnere: De vil se at Ensu kan masseprodusere før betaler for retten til å gjøre det samme. Mitt tips: Det kommer betydelige ordrer i Q2 som inneholder et element av forskuddsbetaling. Deretter kommer det en betydelig emisjon. I Q3 skaleres produksjonen gradvis oppover, og i Q4 får vi første lisens/utviklingsavtale.
True
21.04.2024 kl 16:10 2086

Det er det kun de som vet dessverre. Vi aksjonærer har kun nyheter og børsmeldinger å forholde oss til og de må alltid tas med en klype salt for å ikke få urealistiske forventninger.

Det er noe helt annet å sitte på utsiden og kikke inn som vi gjør enn å faktisk være på innsiden og kikke ut, slik som Terje og co gjør. Deres virkelighetsoppfatelse er mye viktigere og realistisk enn vår egen.

Å starte, utvikle og lykkes med et teknologiselskap er ikke akkurat enkelt, og ja det tar sin tid. Det er derfor man aldri bør investere penger man ikke har råd til å tape i en aksje som dette, uavhengig av potensial. Potensialet har vært der hele veien, men det er jo ingen garanti for suksess som vi har sett gjentatte ganger tidligere.

Dette har vært en ønskedrøm mer enn noe annet og det er fort gjort å bli slukt opp i en slik aksje som dette dersom man utelukkende fokuserer på det store potensialet uten å overveie risikoaspektet og ta hensyn til alle fallgruvene på veien mot målet. Ikke minst det simple faktum at de rett og slett kan mislykkes.

Dette blir ikke kalt for en lottoaksje uten videre og det er en god grunn til at den har vært i Investtech sin "hold deg unna portefølje" år etter år, simpelthen fordi risikoen er skyhøy og det er den fortsatt dessverre.

Er de nærmere målet? Helt klart. Men ikke bli overrasket dersom ting ikke går etter planen i andre kvartal, for det gjør det faktisk sjeldent, spesielt når det kommer til produksjons- og leveringsaspektet, som er det det aller viktigste.

Det vet de meget godt også fordi de kommer alltid med en slik lokke-melding rett før de utsteder en ny emisjon etterfulgt av total stillhet i en lang periode. Dette for å holde på investorer lengst mulig til de evt. lykkes.

Uavhengig av hva som skjer videre er ENSU den viktigste grunnen til hvorfor jeg aldri kommer til å investere i slike aksjer igjen. Jeg hadde hatt stor gevinst for lengst, hadde jeg bare plassert pengene mine i et simpelt aksjefond isteden med lav til medium risiko istedenfor å sitte med over 90% i tap til tider...

Tenk litt på den. Det er en dyr lekse og det enkleste er ofte det beste. Lykkes ENSU for første gang i historien er det faktisk helt enormt.

Fortsatt god søndag.
Redigert 21.04.2024 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
True
21.04.2024 kl 16:29 2106

Ville heller sagt din antagelse enn tips. Men ja, de kan og bør produsere i dette kvartalet, noe de selv har sagt de skal gjøre. Og utover deres egen produksjonskapasitet bør flere slike lisensavtaler være på plass allerede for å skalere opp produksjonen fortløpende.

Så lenge ENSU kvalitetssikrer batteriene og kundene gir grønt lys, er det alt som trengs for at denne snøballen skal rulle avgårde. Hele markedet venter nettopp på dette og vi har aldri vært nærmere målet.

Å bare få den godkjennelsen vil sende kursen rett i været fordi produksjonen og ordreleveranser vil kun skalere over tid med mindre noe katastrofalt skulle skje.
Herman*
21.04.2024 kl 16:58 2083

Du har rett: «Jeg tipper» eller «jeg tror» er nok bedre enn «mitt tips».
True
21.04.2024 kl 17:33 2099

For hva det er verdt, er det jo litt spennende om de faktisk lykkes denne gangen da ;-) Lever jo med håpet enn så lenge.
Herman*
22.04.2024 kl 07:04 1863

Nå har de levert sin første batch. Dette er positivt, men hvorfor sier de ikke hvor mange batterier de har levert? Kan jo være alt fra 500 til 25000.
Slettet bruker
22.04.2024 kl 07:11 1874

Veldig merkelig når det endelig leveres. Kan komme en korrigering og oppdatering før åpning eller ila dagen.
Men det er svakt etter all ventingen.

Får håpe på positiv mottakelse til alle tålmodige i aksjen
Redigert 22.04.2024 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
22.04.2024 kl 07:21 1866

GULL melding. Les hele nøye
This is the
first out of a series of shipments that will take place in the near future to
Ensurge's initial group of key customers and technology partners.