Noreco med nytt navn. BlueNord og ticker BNOR.

Fluefiskeren
BNOR 05.05.2023 kl 17:00 83585

Starter er ny tråd med riktig ticker og navn. Bortsett fra navnet er innholdet akkurat det samme. Aksjen har vært i en heller dårlig kursutvikling i det siste, men det deler den jo med det meste innen olje og gass.

Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.

Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Redigert 05.05.2023 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.07.2023 kl 10:25 8746

Veldig bra, men de snakker fortsatt om desember. 23. desember er jo liksom vært mest sannsynlige dato. Kanskje blir det tidlig desember i stedet.

Tenker tydeligvis litt annerledes enn i Norge. Her produserer de altså strømmen de trenger på plattformen i stedet for dette tullet med kabeloverføring fra land.
Fluefiskeren
06.07.2023 kl 10:29 8750

Legger inn denne fra i går også så er vi komplett:

«BlueNord: Preliminary Production for June and Second Quarter 2023

Oslo, 5 July 2023: BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") has today
announced its preliminary production figures for June and second quarter 2023.


The Company had a preliminary production in June of net 25.5 mboepd and net 23.6
mboepd for second quarter 2023, above the quarterly guidance of 22.5 - 23.5
mboepd which was revised upwards on 7 June 2023. The strong production during
the quarter was mainly driven by successful restimulations of Dan and Gorm wells
and reduced shortfalls during the planned work to eliminate routine flaring on
Gorm by routing Halfdan oil to Dan.

BlueNord will announce its second quarter 2023 results on 12 July 2023.»

https://newsweb.oslobors.no/message/594789


Mr Grey
06.07.2023 kl 11:09 8703

Jeg tror nok den datoen er noe de holder fast ved for å ha en ekstra margin hvis noe uforutsett skulle by på utfordringer. Jeg tror også oppstart kan skje flere måneder før det, men akkurat nå er det nok lurt å ha en solid margin å gå på.
Uansett er Tyra utbyggingen nå betydelig derisket med så mange tilbakelagte milepæler.
Redigert 06.07.2023 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.07.2023 kl 11:21 8732

Enig. Veldig bra det ikke har oppstått noen store problemer fram til nå. De har operert med et ganske stort spenn i tid for «first gas» så hvis dette bli tidlig desember er jeg uansett fornøyd. Så får vi bare håpe på en høyere gasspris..
HarryKiri
06.07.2023 kl 15:43 8688

Det kan være tilfeldig , men nå skriver de i det minste desember 23 , og ikke "vinteren 23/24"
The second GTG was powered up a month ahead of schedule, and further safeguards
first gas from Tyra II in December 2023.

Reference is made to Tyra II's website: https://tyra2.dk/en/tyra-ii-is-ready-to-be-powered-up/

Forøvrig er jeg helt enig i at prioritering av landstrøm til plattformer er både miljømessig og okonomisk toillball.
Redigert 06.07.2023 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
tiger11
11.07.2023 kl 15:08 8412

Spent på om det kommer noen overraskelser på kvartalsrapporten i morgen tidlig.

Temaer det hadde vært morsomt å se:
- Oppdatering på oppstart Tyra, står de fremdeles for Desember? Punkter under manglet ved forrige rapport før first gas
§ TEG Sea Water Lift Pump
§ First GTG Running on Diesel (with load)
§ TEG Leak Testing Complete
§ Gas in from Dan
- Noe rundt utbytte, gått noen rykter om utbytte før oppstart Tyra,
- Status på cashposisjon og gjenstående Capex på Tyra. Ved sist kvartal var det 329 MUSD i cash og 150 MUSD Capex på First gas Tyra
- Har de fått hedget noe mer volum på gassen? (Sikkert noen kunder som er litt bekymret for prisutviklingen i høst/vinter)


Blir noen meget spennende måneder fremover!
Fluefiskeren
11.07.2023 kl 21:08 8333

Jeg venter meg ikke noe særlig nytt i morgen. Vi har jo helt nylig fått produksjonstallene. Selvsagt veldig bra om de kan si noe mer eksakt ang. first gass fra Tyra II, men tviler på at vi får noe konkret. Uansett ikke så lenge igjen nå. Sannsynligvis under et halvår.

Kursutviklingen kan bli formidabel. Det betyr ikke at den har vært dårlig opp til nå riktignok. På kursdiagrammet jeg bruker trykker jeg på 1D, 1W, 1M, 3M, 6 M, 1ÅR, 2ÅR og 5 ÅR og alle alternativene kommer i grønt. Det kan jeg ikke huske å ha sett før. Selv har jeg bare vært med på litt av reisen da jeg kjøpte etter fallet i fjor sommer grunnet økte kostnader og økt tid til ferdigstillelse. Førte selvsagt til en kjøpsanledning. Gratulerer til de som har sittet siden vinter 2022. De har hatt en formidabel kursøkning.
Sopranosinvest
12.07.2023 kl 11:47 8156

Ja hva skal man si til dette? Som forventet gode tall vel? Totalt ignorert dekning av Finansavisen, E24 eller andre som jeg kan se......
Fluefiskeren
12.07.2023 kl 12:10 8131

De blir ikke fanget opp av radaren nei. Det meste var vel kjent gjennom oppdateringen som ble gitt for kort tid siden. Kursen faller marginalt på en grønn oljedag. Skal jeg våge meg på en forklaring så er det fordi de fastholder first gas på Tyra til å være i slutten av året med Lille Julaften som P50. Noen hadde nok trodd det kom litt raskere. Personlig er jeg fornøyd så lenge de følger programmet.

Finansavisen ofrer to linjer på selskapet:

«BlueNord hadde inntekter på 191 millioner dollar i andre kvartal, med et brutto driftsresultat på 99 millioner dollar. Aksjen er ned 0,3 prosent.»
Redigert 12.07.2023 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.07.2023 kl 12:54 8120

Vet ikke helt hva som menes her, men så er det da også en betalingsartikkel så får ikke lest alt.


«Stern warning: Natural gas prices poised for ‘ugly market’ conditions in months ahead

Natural gas expert Jonathan Stern tells Upstream he fears extreme price volatility will soon make a comeback; Europe is 'praying for a warm winter' due to underinvestment, say LNG executives

12 July 2023 9:10 GMT UPDATED 12 July 2023 9:10 GMT
By Leia Marie Parker in Vancouver
Liquefied natural gas prices are poised for renewed extreme volatility, with European gas storage expected to soon fill to capacity, triggering an “ugly market”, Oxford Institute for Energy Studies distinguished research fellow Jonathan Stern told Upstream on Tuesday.

https://www.upstreamonline.com/lng/stern-warning-natural-gas-prices-poised-for-ugly-market-conditions-in-months-ahead/2-1-1484070


viduka
12.07.2023 kl 14:23 8043

Jeg oppfatter artikkelen slik at det er frykt for tilsvarende høye gasspriser til vinteren som det var sist år - særlig om det blir en kald vinter i Europa. Dette skyldes nok både underinvesteringer og nedstenging av gassfeltet i Nederland. For BNOR og oss aksjonærer vil det selvsagt være svært gunstig, samtidig som det vil være bekymringsfullt for inflasjon mm.
cinet
12.07.2023 kl 16:53 8008

I presentasjonen opprettholder de Tyra estimatene med p10 oktober 23, P50 desember 23, og P90 mars24. Uansett en ideell tid for å selge gass,
Fluefiskeren
12.07.2023 kl 17:06 8128

Ser de faktisk en dag ( 8.juni) hadde en produksjon over 30 000 mboed.
Fluefiskeren
12.07.2023 kl 18:09 8169

Ser også at de skriver at rørgass er både billigere, har lavere utslipp og er mer sikker enn LNG.

Dette er viktig. Tror jeg har vært inne på det her tidligere. LNG har omtrent 10 ganger så høyt utslipp av klimagasser som rørgass. Det merkelige er at det ser ut til at EU og USA sidestiller dem. LNG har faktisk et utslipp på linje med kull påstår noen. Det krever mye energi til å kjøle ned gassen til 162 kuldegrader. Så kommer lang frakt hvor trykket i beholderne bygger seg opp slik at man må lufte metan. Metan er som kjent en verre klimagass enn CO2. I tillegg vil selve transporten kreve sitt av utslipp. Også regassifisering krever sitt.

«It warns that LNG production and transport generates 10 times the amount of carbon emissions, compared with pipeline gas – although LNG has regularly been touted as a cleaner alternative.»

https://www.energylivenews.com/2022/11/03/lng-is-creating-10-times-the-emissions-of-pipeline-gas/
Redigert 12.07.2023 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Hartepool
14.07.2023 kl 12:45 7933

En annen interessant tilnærming til oljeaksjer er produksjon pr.aksje .
Aker BP produserer 0.12 l /aksje
Bnor produserer 0,28 l/aksje
I Aker Bp beholder aksjonærene 22 % av nettoen.
I Bnor beholder aksjonærene 36 % av nettoen….faktisk så mye som 60 % mer enn de norske selskapene.
Fluefiskeren
19.07.2023 kl 15:17 7577

Aksjen går litt under radaren både i media og på forumet. Men stiger gjør den sakte men sikkert.
Sopranosinvest
20.07.2023 kl 09:14 7438

Begynner å ligne på noe her nå ja. Men fortsatt mye å gå på om vi skal tro enkelte analytikere samt egne og andres forventinger her på forumet :-)
Fluefiskeren
26.07.2023 kl 15:46 7104

Stigningen bare fortsetter. 437 kr nå. Hvis dette holder seg ut dagen blir det årets høyeste sluttkurs. Vi må faktisk da helt tilbake til rett før det store fallet i begynnelsen av august ifjor for å finne høyere kurs. Angrer på at jeg ikke har vektet meg opp i denne.
Sopranosinvest
27.07.2023 kl 15:26 6926

Ser ut til å ta en hviledag i dag, men bygger forhåpentligvis momentum for videre oppgang. Har vektet opp i sommer og håper ikke vi får en ny melding ala den for et år siden da kursen raste over 30% på få dager..... Eget kursmål er på 600 innen julegavene skal åpnes. På lengre sikt betydelig mer.
Fluefiskeren
27.07.2023 kl 15:54 6985

På en måte kan vi vel si at kursen i dag på mange måter er sterkere enn toppen for et år siden. Da var oljeprisen rundt 100 USD pr. fat og TTF-gassen på ca 200 MWh. I dag er den på 29.

Fluefiskeren
31.07.2023 kl 23:01 6613

Har vært inne på det før, men gjentar det gjerne.

Det er enorm forskjell på rørgass og LNG hva utslipp av klimagasser gjelder. Se figuren i denne analysen.

« The NSTA published analysis in July 2023, comparing the carbon intensity of United Kingdom Continental Shelf (UKCS) gas with imported liquefied natural gas (LNG).

The analysis shows that domestically produced gas is on average almost four times cleaner than importing gas in LNG form. This is because of both the way the gas is transferred and, in some cases, the methods of extraction.

In particular the analysis shows that gas extracted from the UKCS has an average emission intensity of 21 kgCO2e/boe; whereas imported LNG has a significantly higher average intensity of 79 kgCO2e/boe.

The process of liquefaction, combined with the emissions produced by the transportation and regasification of the LNG once in the UK, are responsible for the considerably higher emissions intensity.

The UK imported 63% of natural gas supply in 2022.

The results of the analysis are shown in the fact sheet below and can also be viewed here.»

https://www.nstauthority.co.uk/the-move-to-net-zero/net-zero-benchmarking-and-analysis/natural-gas-carbon-footprint-analysis/


Dette burde det være større fokus på. Veldig ofte skilles det ikke på LNG og rørgass når det gjelder utslipp av klimagasser. Derimot sier man gjerne at gass gir halvparten av kull. Som man ser er det en grov forenkling. Mottakerne av gass betaler selvsagt en avgift for utslippene sine. Vil tro at det her i Europa burde favorisere selskaper som Blue Nord, Vår Energi og Okea.

Redigert 31.07.2023 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.08.2023 kl 19:22 6325

Det var da voldsomt. TTF- gassen ned 5,3 % og BNOR opp 6,28 %. Jeg bare tar imot.😊

Høyeste notering siste år og nær ATH nå. Kun 7,5 kr igjen dit. Da var gassprisen (TTF) ca 375 EUR / MWh. Nå er den 29,7…..
Redigert 04.08.2023 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
hatitchi
05.08.2023 kl 02:38 6244

Kan ikke caset inngående, men det har vel trolig vært en del risiko knyttet til utbyggingen av Tyra indiskontert i aksjeprisen det siste året? At det nå er i rute til first gas i desember reduserer utfallsrommet hva gjelder kostnadsoverskridelser og utsettelser, samt unwinding av ett år med neddiskontering av en betydelig økning i cash flow.

Ser Pareto har tp 600,men hvilke hensyn tar de til de konvertible bondsa som er utestående i dag? Det blir vel en konvertering når de blir konvertert, vil jeg anta.
Fluefiskeren
05.08.2023 kl 10:44 6217

Det er klart. Prosjektet deriskes etter hvert så lenge det ikke kommer noe negativt. Fallet på nesten 150 kr for et år siden skyldes jo melding om forsinkelse og budsjettsprekk. Går gassprisen bare opp litt nå blir dette veldig bra.
pain
05.08.2023 kl 11:56 6217

@Fluefiskeren Det er vel det man kan kalle et godt stykke igjen til ATH for Bluenord. Jeg er vel (100 - ε)% sikker på at ATH har allerede vert for denne aksjen. ;) Når det er sagt så har det vært en fin utvikling de siste årene, så satser på en runde med nedsettelse av innbetalt aksjekapital og deretter utbytte når Tyra II har kommet godt igang.
Fluefiskeren
05.08.2023 kl 12:16 6219

Du har selvsagt rett, men vi må 10 år tilbake i tid. Fulgte ikke selskapet da, men noe helt dramatisk må det vært når vi ser på kursutviklingen. På under to år falt den 99,93 % ser jeg. Retter til høyeste kurs i «moderne tid».
Mr Grey
05.08.2023 kl 12:36 6229

Nå er vi snart i "all time high" noe som er velfortjent og helt riktig. Selv har jeg vært med som aksjonær i snart litt over 3 år fra kurs 140 kr og til i dag, men for meg er aksjen fortsatt totalt feilpriset.
Her vil jeg påstå at mange Norske investorer mangler kunnskap og teft som ennå ikke har klart å sett konturene av hva som er i ferd med å skapes av en enorm pengemaskin her.

La oss leke oss litt med kommende Tyra tall for å sette dette i perspektiv.

55000 tusen fat pr dag, ca 45% rørgass og 55% olje.
Løftekostnad på 13 USD pr fat. La oss være konservative når det gjelder olje og gasspris i regnestykke og operere med kun 75 USD både på gass og olje for hele året fratrukket løftekostnaden på 13 USD = 62 UDS pr fat x 55000 fat x 360 dager (noen få dagers vedlikehold) = 1,2 milliarder USD før skatt.
Når det gjelder skattekostnaden til Blue Nord har selskapet store fremførbare underskudd og kan også fradragsføre store deler av kostnadene til Tyra utbyggingen.
Dette gjør at man kan operere med en skattekostnad på rundt 50%

I dette regnstykke med en konservativ olje og gasspris sitter selskapet igjen med 600 mill USD i året etter skatt.
Markedsverdien til selskapet på aksjekurs kr 465,50 = 12,2 milliarder NOK noe som blir en P/E på 2 som er alt for lavt.
Riktig P/E i dagens børsklima burde være nærmere 5 noe som ville gitt selskapet en markedsverdi på 30 milliarder NOK og ikke 12,2 milliarder NOK. Over tid tror jeg også selskapet kan bli priset til en P/E på 7-8 for den langsiktige investoren under forutsetning av at de store norske som Equinor, AkerBP, osv prises til en litt høyere P/E. (Amerikanske oljeaksjer prises generelt til en P/E på mellom 10-12)
Jeg kommer til å fortsette å kjøpe aksjer I Blue Nord selv om vi nærmere oss all time high fordi aksjen fortsatt er alt for billig. Snart begynner vi også å nærmes oss kvartalsvise utbytter.
Jeg gleder meg til fortsettelsen av dette eventyret:)





Redigert 06.08.2023 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Marbella
06.08.2023 kl 18:22 5946

Jeg deler akkurat samme syn som deg. Aksjen er veldig underanalysert, undervurdert og underpriset.
Selskapet er nok den billigste aksjen på hele Oslo Børs og selskapet er enkelt å regne på slik som du gjør i din vurdering.
Selv tror jeg på en gass og oljepris som er over ditt anslag på 75 USD. Her tror jeg snittprisen over hele året kan fort bli 90-100 USD med en høy gasspris i vinterperioden som drar opp snittet. Det gjør at caset antagelig blir enda bedre.
Selv har jeg vært med i selskapet i litt over 2 år med en snittpris på litt over 300 kr, men denne skal ikke selges før aksjen er minst oppe i 1200 kr++ og dit kommer vi sakte men sikkert. Jeg vil også tro det blir skikkelig fart i aksjen rett over nyåret når første utbytte kommer.
Jeg er heller ikke imponert over meglerhusene som dekker aksjen med høyeste kursmål på kr 600 fra Pareto, det virker som ingen klarer se noen få år frem i tid, men det er nok et norsk fenomen. Uansett, Im in for the long run og dette kommer til å bli en fantastisk reise!
Redigert 06.08.2023 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Mr Grey
07.08.2023 kl 12:59 5678

Hyggelig at du ser samme potensialet som meg i selskapet. Aksjen virker veldig sterk nå med flere kjøpere enn selgere.
Det er nok ikke lenge til vi passerer kr 500 pr aksje.
Fluefiskeren
07.08.2023 kl 14:03 5654

473,5 kr nå. Det er høyeste notering i «moderne tid». Og den kom på en dag med nedgang i oljeprisen. 😏
PaleRider
07.08.2023 kl 15:49 5640

Forbilledlig flott innlegg. God substans.

Det er rart at ikke noen kjøper opp BNOR.
- Selskapet fremstår billig
- Industrielle aktører som trenger mye gass kan enkelt og greit sikre gassprisen i lang tid framover.

Hvorfor det er såpass stor rabatt, synes rart. Men det er et lite selskap. Og de synes veldig avhengig av rammevilkårene på dansk sokkel. Tidligere Noreco har en skrekkelig forhistorie. Jeg har sjelden sett noen bomme så mye på boringer og på prosjekter. Det synes imidlertid å være bedre tider.

BNOR fremstår bra billig. Skjønner hvorfor bekjente har kjøpt.
pain
08.08.2023 kl 01:25 5424

Kjøpte de første aksjene til 16/17 øre, som etter flere rundet spleis tilsvarer aksjekurs på 1600/1700kr nå. Da var aksjen ned 99,99% fra topp.. 😅 Blant annet Ståle Kyllingstad og Lyse har tapt store summer. https://www.tu.no/artikler/noreco-var-et-fremadstormende-norsk-oljeselskap-sa-gikk-alt-galt/230697 Kjøpte etter hvert på mer gunstige tidspunkt, så har vel vært i plus i hele perioden dere regner for moderne tid..😅
Mr Grey
09.08.2023 kl 12:36 5082

Takker PayleRider.

For å svare på innlegget ditt er jeg helt enig i at selskapet er en het oppkjøpskandidat finansielt og industrielt etter at Tyra er oppe og står. Det er nok mange aktører som vil slå kloa i EU´s største gassprodusent med Dansk rørgass med lavt klimatrykk og et flunkende nytt topp utviklet Tyra felt spekket med moderne teknologi som har tatt mange år å utvikle og milliarder av kroner investert. Reservener til Blue Nord på over 200 millioner påviste fat og 200 milioner mulige fat frister nok mange også.

Det vil nok være amerikanske oljeselskaper som er de som kan betale mest da disse sitter med milliarder av USD på bok også da de prises til en betydelig høyere P/E enn norske oljeselskaper. Et oppkjøp for de av et selskap med lav P/E vil være svært lønnsomt.
Utfordringen med ett oppkjøp i dag er at aksjekursen til Blue Nord er alt for lav og de fleste kjøpere vil selvsagt prøve seg med et lavt bud i første runde.
Typ budpremie på 30-40% (600-660 kr pr aksje) For oss småaksjonærer er dette nivået alt for lavt, da potensialet til Blue Nord er mye høyere.
I dette tilfelle er det to store hegde fond som eier nesten 50% av Blue Nord som bestemmer skjebnen og prisen som de er villig til å akseptere, men jeg håper og tror de vil kreve en pris som tilsvarer en markedsmessig P/E på minst 5 for å være villige til å selge. Da er vi på en prising som tilsvarer over 1200 kr pr aksje.
Dette nivået vil være en ok deal for oss aksjonærer med et kortsiktig perspektiv i dagens børsklima. Skulle jeg selv valgt vil jeg heller ha en lavere aksjekurs og heller motta 150-200 kr i årlige utbytter fra selskapet over mange år kontra å selge selskapet for kr 1200 pr aksje.
Denne holdningen har jeg fordi det er veldig vanskelig å finne et nytt selskap/ investering med tilsvarende potensial.

Det stemmer at gamle Noreco har en grusom historie, men husk at gamle Noreco kun har blitt brukt som skallselskap fordi det her har ligget betydelige fremførbare underskudd som ville gått tapt hvis selskapet gikk konkurs. Gamle Noreco har blitt ryddet opp i og deretter blitt påført masse kapital og innhold som oppkjøpet av Shell sin oljevirksomhet i Danmark i 2018. I dag har selskapet en helt annen organisasjon enn de som styrte Noreco tidligere.
Redigert 09.08.2023 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.08.2023 kl 13:41 5022

Og kursen stiger nok engang til ATH i «moderne tid»……

TTF gassen stiger med 17,5 % i dag.

EDIT Og steg til 21,6 % nå.
Redigert 09.08.2023 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Strågul
10.08.2023 kl 22:22 4619

Helt enig. Jeg tenker det verste som kan skje er at BNOR blir kjøpt opp. Det er bedre for oss aksjonærer å motta 150-200 NOK i utbytte årlig i mange år, enn å få 1200 som en engangsutbetaling. Dagens kurs er for lav og gjenspeiler ikke framtidig inntekt og er vel også hemmet av Norecos tidligere historie. Slik jeg ser det har Riulf Rustad og medarbeidere gjort en formidabel jobb med å gjøre et nærmest konkursbo om til et høyprofitabelt selskap. Selv om kursen har steget mye siste måneder er selskapet likevel svært lavt priset, dels grunnet lite interesse fra offentligheten/finanspressen/meglere (som ikke har hatt mye å tjene på selskapet) og dels skuffelsen i fjor etter Tyra utsettelse. Det er likevel trygt å vite at Total har hovedansvaret for Tyrakomplekset og er også en garanti for at dette kommer til å bli bra. Det skal godt gjøres å finne et norsk børsnotert selskap med tilsvarende potensial, eller hva sier du Hartepool?
PaleRider
11.08.2023 kl 16:12 4462

Takk for svar og et godt innlegg.

Jeg er enig i potensielle kjøpere. Den aller mest aktuelle bør imidlertid være operatør. De kjenner verdi godt. Og selvfølgelig US oljeselskaper med høy P/E som her kan kjøpe produksjon med veldig lav P/E. Jeg ville lagt til industrielle aktører. Det finnes f.eks. gjødsels produsenter som bruker gass som her enkelt og greit kunne sikret "gassprisen". Det hadde nok vært lurt i forkant av "vinter'n".

HVA ØNSKER JEG AT BNOR GJØR
Selskapet bør snart gjøre rede for hva som skjer når Tyra er ferdig. Det er kort tid til.

1) Tilbakekjøp
Jeg er enig at selskapet er lavt priset. Jeg ønsker at de så fort som mulig drar i gang tilbakekjøp. Som en minimum inntil P/E =5. Det innebærer røft sagt at det da gir 20% avkastning. Per nå er vel P/E rundt 2, noe som innebærer at selskapet tjener tilbake selskapsverdien på 2 år. Eller 50% årlig avkastning. Det er altfor billig. Tilbakekjøp kan også effektivt hindre oppkjøp med utgangspunkt i lav kurs. Tilbakekjøp på dagens kurs og et godt stykke opp i kurs er en super investering for selskapet og aksjonærene og langt bedre enn alle andre investeringer de kan gjøre.

2) Små investeringer eller bytte av felt andeler for å benytte seg av det fremførbare underskuddet i Norge og UK
De kan kjøpe eller bytte til seg noen 100 bopd i Norge og UK og på den måten få utnyttet de fremførbare underskuddene. Det reduserer også marginalt risiko. De fremførbare underskuddene gjør at verdien av produksjonen er høyere for BNOR enn for selskaper som er i skatteposisjon. Så en deal kan være gunstig for kjøper og selger.

3) Utbytte når tilbakekjøp har ført kursen over P/E=4
Da er det på tide å gi aksjonærene utbytter. Store sådanne. Med litt kraftige tilbakekjøp, så tar ikke det lang tid.

4) Jeg hadde gjerne sett litt mer informasjon om muligheter for of lønnsomheten av CCS på felter selskapet tar del i i Danmark.

5) En skal ikke glemme at det er risiko. Bl.a. mht. ferdigstillelse av Tyra. Den synes liten og stadig mindre. Og hva Danske myndigheter / EU kan finne på om inntjeningen blir skyhøy. Noe den kan bli om det blir en kald vinter og det ikke blir fred i Ukraina.

BNOR fremstår som gull. Er det for god til på være sant?

God sensommer,
Redigert 11.08.2023 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Strågul
13.08.2023 kl 08:35 4275

Utbytte raskt er helt klart viktigst, deretter tilbakekjøp av aksjer. Et annonsert utbytte vil være kurstrigger i seg selv og vi som har vært aksjonærer i årevis får en viss likviditet til å bøte på belånte aksjer, konsum eller kjøpe flere BNOR.
Tilbakekjøp kan være en langvarig prosess og etter fullmakt kan selskapet bruke av fremtidig likviditet til dette. Jeg tenker selskapet hele tiden er pågående sårbart for oppkjøp og for å sikre våre aksjonærverdier er raskt utbytte klart viktigst for oss aksjonærer og best preventivt for oppkjøpere.
Fluefiskeren
15.08.2023 kl 16:32 3946

En av få oljeselskaper som stiger i dag.

TTF-gassen opp 14,1 %. Det hjelper nok godt på.