Noreco med nytt navn. BlueNord og ticker BNOR.

Fluefiskeren
BNOR 05.05.2023 kl 17:00 112470

Starter er ny tråd med riktig ticker og navn. Bortsett fra navnet er innholdet akkurat det samme. Aksjen har vært i en heller dårlig kursutvikling i det siste, men det deler den jo med det meste innen olje og gass.

Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.

Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Redigert 05.05.2023 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Hartepool
17.08.2023 kl 23:33 8116

Det meste stemmer for Bnor om dagen.
Leak-testing snart fullført og testproduksjonen som raskt går over i ordinær produksjon starter i begynnelsen av neste kvartal.
Oppstart nærmer seg med stormskritt.
Sopranosinvest
05.09.2023 kl 11:38 7675

Må si det var temmelig stille på tråden her, enda vi nesten straks bryter en "delmagisk" grense på Nok 500.
Ser ut til at alt er i rute til at vi skal videre nordover :-)
Button
05.09.2023 kl 13:16 7655

Jeg mener det fortsatt er mye å gå på kursmessig, dersom det ikke dukker opp noe uforutsett. Kan fint stige 20-50% fremover. Om olja også holder seg er det et pluss. Gassen er mer usikkert. Uansett blir det en stor produksjonsøkning som kan forsvare en dobling av kursen. Blir spennende ang utbytter.
Fluefiskeren
05.09.2023 kl 19:40 7591

Da ble det faktisk 500 kr- grensen brutt. ATH i «moderne tid». Går litt under radaren både på forumet, finanspressen og analytikere. Men hva gjør vel det når kursen går jevnt og trutt oppover. Den av «mine» oljeaksjer som har steget klart mest siste året. Skulle bare ha kjøpt mer.
Fluefiskeren
05.09.2023 kl 23:47 7532

BlueNord: Preliminary Production for August 2023
NEWS PROVIDED BY
BlueNord ASA
05 Sep, 2023, 08:18 ET
SHARE THIS ARTICLE

OSLO, Norway, Sept. 5, 2023 /PRNewswire/ -- BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") has today announced its preliminary production figures for August 2023.

The Company had a preliminary production in August of net 25.8 mboepd. Production has remained strong following the finalisation of the planned Halfdan re-route in July, with average preliminary production during the first two months in third quarter of c. 24.4 mboepd and in line with BlueNord's quarterly guidance of 24.0 – 25.0 mboepd.

This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act and requirements under the EU Market Abuse Regulation.

Cathrine Torgersen, EVP Investor Relations & ESG
Phone: +47 915 28 501
Email: cathrine.torgersen@bluenord.com

https://www.prnewswire.com/news-releases/bluenord-preliminary-production-for-august-2023-301917731.html
pain
06.09.2023 kl 21:41 7353

Hyggelig utvikling på kursen i en periode uten de helt store nyhetene. Er det en eller flere større aktører som kjøper seg opp? Eller er det intet nytt er godt nytt? Uansett fin produksjon i august, takk Fluefiskeren. 👍 Det er i alle fall bra vi er over toppen fra juli i fjor. Er det noen som har en formening på hvor kursen kan gå basert på de feltene man har nå - hvis man ser bort fra utbetaling av utbytte (legg evt utbytte på aksjekurs..)?
Mr Grey
07.09.2023 kl 10:16 7279

Nok en milepæl er nå oppnådd, ikke lenge til full produksjon.

https://tyra2.dk/milepael-tyra-er-igen-forbundet-til-de-omkringliggende-felter-2/
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 12:46 7070

Her settes ATH (i moderne tid) nær sagt hver dag nå.

Gassen stiger med omtrent 10 %. Muligens på bakgrunn av streiken i Australia.

«Gassprisen hopper etter streik i Australia: – It's game on
Det er gasstreik i Australia etter at en fagforeninger ikke ble enige med Chevron. Gassprisen bykser.»

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/kEOjeA/gassprisen-hopper-etter-streik-i-australia-its-game-on

Nå har jo ikke BNOR veldig høy gassandel enda, men det kommer.

Fluefiskeren
08.09.2023 kl 13:10 7154

Dette kan vi ikke være fornøyde med. Dårligste bærekraftkategori, men det blir nok noe helt annet når Tyra II kommer i produksjon.

https://www.finansavisen.no/esg/2023/09/08/8032281/dette-er-borsens-beste-pa-baerekraftrapportering
Interessert
08.09.2023 kl 16:16 7078

Hvor langt kan denne aksjen gå? Har 140% avkastning nå. Bør man tenke på å selge? Hva kan selskapet være verd?
Redigert 08.09.2023 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 16:57 7033

Skal frastå å komme med noen tall, men som du sikkert vet nærmer det seg first gas fra Tyra II. Du har jo en veldig bra avkasting , men likevel tror jeg jeg ville ventet til omtrent da. Minst. Det blir ikke full produksjon fra feltet omgående, men økningen vil skje over måneder. Det kan jo bli mange gode meldinger.
Interessert
08.09.2023 kl 21:01 6975

Ja, det er nok best å vente til Tyra er i produksjon, minst. Energikrisen i Europa er ennå ikke løst. Det tar tid å bygge opp infrastruktur for en ny energiløsning, og bluenor ligger godt i løypa, siden Tyra-prosjektet startet lenge før energikrisen satte inn. Det blir nok å sitte stille enda et par år. Så langt har det vært en lønnsom tålmodighet.
I et større perspektiv tenker jeg olje og gass kan ha mange svært gode år fremover. Jeg er blitt fortalt av noen i bransjen at det er vanskelig å finansiere prosjekter innen såkalt fossil energi. Bankene vil investere grønt. Å bygge opp alternative energikilder vil ta veldig mange år. Man har ikke en gang blitt enige om å satse på kjernekraft, som er det eneste realistiske alternativet. Russland må først gjennom en radikal endring før deres olje- og gassindustri kommer på bena igjen. Trolig snakker vi om mer enn ti år før Russland igjen er en relevant tilbyder. Mange ting taler for at bransjen står foran usedvanlig gode år.
Redigert 08.09.2023 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
11.09.2023 kl 14:42 6667

Artic hever kursmålet fra 580 til 620 kr
Sopranosinvest
14.09.2023 kl 08:40 6444

Tror kursmålene blir fortløpende oppjustert fremover. Fortsatt er det langt ifra det som virker å være potensialet.
Det er bare måneder igjen til TYRA potensialt begynner å levere.
Tenker kursen skal en tur videre oppover igjen i noen dager nå.
Fluefiskeren
15.09.2023 kl 14:42 6349

I hvert fall høyeste kurs på 9 år i dag. 62 % avkastning på meg siden jeg kjøpte i fjor sommer. Denne er min trøst i en ellers dårlig utvikling i mine andre oljeaksjer.
Redigert 15.09.2023 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 17:37 6064

Noen som vet om BlueNord holdt presentasjon på Paretokonferansen i dag? Eller om de potensielt gjør det i morgen.
Sopranosinvest
21.09.2023 kl 12:50 5939

Sikkert i dag, da de bruker å legge ut presentasjonen i etterkant.
Men på aksjekursen så ser det så langt ikke ut til at det er noen store nyheter den ene eller andre veien.
Fluefiskeren
25.09.2023 kl 16:23 5694

Fin oppgang i TTF-gassen idag med 10,6 % oppgang. 44 euro/ MWh er høyeste siden begynnelsen av april.
Fluefiskeren
26.09.2023 kl 18:39 5568

« BlueNord drops out of Danish North Sea oil and gas tender
Sept. 25, 2023
BlueNord has decided not to proceed with an application for a mini-tender staged by the Danish Energy Agency for an oil and gas permit covering the Elly and Luke discoveries.»

« COPENHAGEN, Denmark — BlueNord has decided not to proceed with an application for a mini-tender staged by the Danish Energy Agency (DEA) for an oil and gas permit covering the Elly and Luke discoveries.

The DEA opened the tender on July 6 following an unsolicited application from BlueNord. The bid round is due to remain open until Oct. 15, although to date there have been no other applicants.

BlueNord told the agency that after identifying potential technical challenges and commercial issues and having reviewed Elly-Luke in relation to other projects, it would not participate.»

https://www.offshore-mag.com/regional-reports/north-sea-europe/article/14299398/bluenord-drops-out-of-danish-north-sea-oil-and-gas-tender

Fluefiskeren
04.10.2023 kl 12:32 5224

Det skjer ting på Halfdan nå:

«
TotalEnergies puts Danish firm in charge of gas lift project for North Sea platform

PROJECT & TENDERS
October 4, 2023, by Melisa Cavcic
France’s energy giant TotalEnergies has hired Denmark’s Semco Maritime for a gas lift project on an unmanned wellhead platform in the Danish part of the North Sea.

Semco Maritime explains that it will play “an important role” in providing lift gas for nine gas wells on the Halfdan C (HCA) production platform in the North Sea, aiming to enhance gas production and extend the production lifetime of HCA. Therefore, the award of the HCA gas lift project contract by TotalEnergies and the Danish Underground Consortium (DUC) represents “a pivotal opportunity” for the Danish player.

Furthermore, Semco Maritime will be responsible for executing topside modifications on Halfdan CA, the hook-up of the gas lift module, upgrading the design pressure of the liquid export pipeline, supporting topside modifications on Halfdan BB, and contributing to pipeline cleaning and testing.«

https://www.offshore-energy.biz/totalenergies-puts-danish-firm-in-charge-of-gas-lift-project-for-north-sea-platform/

L92OK
05.10.2023 kl 12:14 5245

Forventer en betydelig økning i kursen straks Tyra kommer i drift. Ikke at det er så farlig for min del all den tid det er høye og stabile utbytter jeg venter på. Jeg ser at Total har kommet med en framdriftsmelding på Tyra som Bnor ikke har videreformidlet, og det samme for prosjekt Bifrost angående potensialet for lagring av CO2 i den danske delen av Nordsjøen. Det kommer sikkert info rundt dette i Q3 presentasjonen snarlig, potensialet i Bifrost synes for meg underkommunisert. Uten å huske tallene konkret mener jeg at en så stor andel av oljeproduksjonen er hedget slik at endringene i oljepris påvirker inntjeningen relativt mindre enn man skulle tro ut i fra kursfallet på synkene spotpris de siste dagene.
Fluefiskeren
06.10.2023 kl 16:24 5103

"05.10.2023
Oslo (Infront TDN Direkt): BlueNord hadde en nettoproduksjon på rundt 25.000 fat oljeekvivalenter pr dag i september, ifølge en melding torsdag.

Faktisk nettoproduksjon i august har blitt bekreftet til 26.100 fat oljeekvivalenter pr dag, 300 fat oljeekvivalenter pr dag høyere enn tidligere kunngjort. Som et resultat, ligger nettoproduksjonen for tredje kvartal på 24.700 fat oljeekvivalenter pr dag, i øvre ende av guidingsintervallet på 24.000-25.000 fat oljeekvivalenter pr dag for kvartalet.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Fluefiskeren
09.10.2023 kl 14:51 4917

Kun 9 dager igjen til Q3- presentasjon. Selskapet er alltid tidlig ute med kvartalstall.

Det nærmer seg også dette intervallet 23. oktober - 24. mars hvor «first gas» for Tyra med 90 % sannsynlighet vil ligge. Det har de operert med lenge. Nå nærmer det seg såpass mye at jeg regner med at de kommer med et nytt anslag med et mindre intervall.

Forøvrig en bra børsdag for BNOR så langt i dag etter en kortere periode med kurser under 500 kr. Både olje og gass solid opp i dag.
SeanA
10.10.2023 kl 15:58 4923

Nå er enda en rørledning sabotert.
https://www.zerohedge.com/geopolitical/nord-stream-20-finland-estonia-undersea-pipeline-baltic-has-been-deliberately-damaged

Hvis vi nå får en kald vinter skal det bli interessant.
Fluefiskeren
10.10.2023 kl 17:25 4946

Har vel mistet troen på særlig kalde vintre i Europa. Den tiden er nok forbi.

Gassprisen har virkelig gått bra to dager nå. Vi snakker vel om ca. 25 % for TTF gas sin del.
Fluefiskeren
12.10.2023 kl 16:34 4717

Jepp-jepp-jepp.

Høyeste sluttkurs på 9 år.

Og TTS-gassen opp 11 % til til 51,2 Eur/MWh. Høyeste siden mars.
Interessert
12.10.2023 kl 21:45 4667

Jeg har en følelse av at det er større investorer og fond som driver denne oppover. Noen som seriøst har regnet på fremtidig produksjon og inntekter. Ikke uvitende småinvestorer. Jeg holder fremdeles på aksjene. Har lyst til å se hva som skjer når Tyra er i produksjon.
Ødeleggelse av rørledninger kan også ramme oss, men satser på at det er en betydelig terskel før rørledningene i Nordsjøen saboteres. Jeg tror det bare vil styrke viljen til å stå imot Russland, og at Russland tenker det sammme. Å bryte «ath» er alltid en barriere. Da blir det ofte en betydelig oppgang før neste nedtur. Det ser bra ut nå!
Sopranosinvest
13.10.2023 kl 13:24 4494

Får virkelig håpe dette går veien, men klok av skade så KAN ting skje, men ser veldig bra ut pr nå.
Føler også at et nytt kurs rykk oppover snart er pågang.
Mr Grey
14.10.2023 kl 13:07 4327

Dette går rette veien, klatringen fra kr 450 de siste månedene til dagens all time high har vært velfortjent. Enkelte av topp 20 aksjonærer har også lastet opp med flere aksjer den siste tiden, spesielt Bakkejord familien som nå kontrollerer rett i underkant av 10% av selskapet hvis man legger sammen alle aksjene de sitter på. 1,4 milliarder er snart verdien av deres aksjer gjennom Sober AS, Sbakkejord AS og Sosyfr Invest AS. Jeg har fått høre at de ikke er villig til å selge en eneste aksje før de ser 1500 kr pr aksje.
Noe jeg heller ikke anser som et utenkelig kursmål innen et år eller to da selskapet fortsatt vil ha en fornuftig PE på dette nivået.
Det ryktes også om at Tyra kun er uker fra åpning.
TTF gassen avsluttet denne uken på 96 Dollar fatet, og på dette nivået har selskapet super inntjening.
Jeg tror markedet fortsatt ikke har forstått hvor potent BlueNord egentlig er. I mitt hode er selskapet fortsatt alt for billig og snart kommer også utbyttene. Det ryktes her også om store årlige utbytter på minst 170-200 kr pr aksje. For min del tenker jeg at reisen til BlueNord så vidt har begynt!

Fluefiskeren
14.10.2023 kl 16:10 4248

Beklager, men slike «det ryktes» påstander kjøper jeg ikke uten at det opplyses om fra hvem og hvor det gjøres det. Slik ser jeg helt bort fra.
Mr Grey
14.10.2023 kl 21:19 4149

Jeg er enig med deg. Slike rykter burde man ikke stole på. Jeg legger heller ingen vekt på dette. For meg spiller det ingen rolle i det store bilde om Tyra er oppe å står om noen uker eller noen få måneder. Store utbytter har jeg stor tro på.
Fluefiskeren
14.10.2023 kl 22:33 4196

Vi får kanskje litt mer om dette på Q3 som kommer allerede på onsdag.
pain
15.10.2023 kl 00:03 4274

Er enig i at rykter og "har hørt at" uten noen form for kilder gir vel bare inntrykk av at noen har kjøot noen aksjer og prøver å hause.. :) Vil jo igjen påpeke at all time high i denne aksjen har vært for lenge siden. Men det har jo vært en positiv utvikling, så nå er selv de aksjene som ikke ble vurdert fornuftig å flytte til aksjesparekonto godt i pluss.. :) Ellers så er det til tider så taust i denne tråden at jeg setter pris på alle innlegg som kommer og selvfølgelig ekstra på de som viser til eller linker til mer info. Noen som har oversikt over obligasjonslånene og om det kan være noe konvertering der som kan ødelegge festen litt?
hatitchi
15.10.2023 kl 01:04 4256

Av årsrapporten fremgår det at konvertibelen NOR13 i hovedsak enten er overført til NOR15 eller konvertert i januar 2023. Det endte med 490k nye aksjer utstedt.
Konvertibelen NOR15 har en nominell verdi på 207,6 MUSD, og har strike på 537 og avtalt USD-kurs på 10,44. En eventuell konvertering av hovedstolen vil da gi ca. 4 mill nye aksjer, eller en utvanning på 15,3 %.

Selskapet har valget mellom å betale en kupongrente på 6 % halvårlig, eller PIK på 8 % (utstedelse av nye andeler), også halvårlig. Antar vi at selskapet fortsetter med PIK frem til konvertering, så blir utvanningen nærmere 19 %. Så fort Tyra er i drift vil de nok heller velge å betale renter, så tenker utvanningen blir ca. 16,5 %, da basert på ett år med PIK.
Mr Grey
15.10.2023 kl 10:36 4160

Pain, ref ditt innlegg. Når mener du all time high I aksjen har vært med en høyere markedsverdi av selskapet? Muligens vi snakker om hverandre, men på fredagens sluttkurs på kr 532 pr aksje nådde selskapet en markedsverdi på 13,91 milliarder Nok. Gjennom hele Noreco sin tidligere historie fra 2005 og frem til i dag har vel markedsverdien av selskapet aldri vært høyere enn på fredagen sluttkurs.
Flott om du viser til linker eller mer info som du referer til i innlegget ditt.

Ta gjerne en titt på linken fra Wikipedia som omhandler selskapets tidligere turbulente og tragiske historie fra 2005 og frem til virksomheten ble gradvis solgt i 2015.
Det er først i slutten av 2018 selskapet virkelig transformeres og det på kun skallet av tidligere Noreco og gjennom oppkjøpet av Shells danske virksomhet for 1,9 milliarder dollar. Da settes et ordentlig ambisjonsnivå og selskapet blir investerbar.

Selv har jeg kun vært aksjonær i tre år så perioden før 2018 er ikke spesielt av interesse for min del.

Her er noen linker for spesielt interesserte:

https://no.wikipedia.org/wiki/Noreco

https://e24.no/boers-og-finans/i/oRoGn7/noreco-selger-norsk-oljevirksomhet-hadde-altfor-mye-gjeld

https://e24.no/boers-og-finans/i/L0zgrR/noreco-gjoer-milliardoppkjoep-i-danmark

Redigert 15.10.2023 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.10.2023 kl 11:36 3920

550 kr nå. Dette blir jo bare bedre og bedre.
Button
17.10.2023 kl 12:37 3882

Spennende om det kommer dato for oppstart Tyra på Q3 presentasjon i morgen.
Har kopiert hva som står på nettsiden til Blunord: "In 2022, BlueNord’s share of production was 26,700 barrels of oil equivalent per day (“boe/d”). Our net production is expected to more than double once Tyra comes onstream at the end of 2023 to over 55,000 boe/d."
Det ser ut som det skjer i løpet av året. I morgen vet vi sannsynligvis mer.
Redigert 17.10.2023 kl 12:39 Du må logge inn for å svare