Noreco med nytt navn. BlueNord og ticker BNOR.
Starter er ny tråd med riktig ticker og navn. Bortsett fra navnet er innholdet akkurat det samme. Aksjen har vært i en heller dårlig kursutvikling i det siste, men det deler den jo med det meste innen olje og gass.
Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.
Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.
Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Redigert 05.05.2023 kl 17:52
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.10.2023 kl 12:32
5511
Det skjer ting på Halfdan nå:
«
TotalEnergies puts Danish firm in charge of gas lift project for North Sea platform
PROJECT & TENDERS
October 4, 2023, by Melisa Cavcic
France’s energy giant TotalEnergies has hired Denmark’s Semco Maritime for a gas lift project on an unmanned wellhead platform in the Danish part of the North Sea.
Semco Maritime explains that it will play “an important role” in providing lift gas for nine gas wells on the Halfdan C (HCA) production platform in the North Sea, aiming to enhance gas production and extend the production lifetime of HCA. Therefore, the award of the HCA gas lift project contract by TotalEnergies and the Danish Underground Consortium (DUC) represents “a pivotal opportunity” for the Danish player.
Furthermore, Semco Maritime will be responsible for executing topside modifications on Halfdan CA, the hook-up of the gas lift module, upgrading the design pressure of the liquid export pipeline, supporting topside modifications on Halfdan BB, and contributing to pipeline cleaning and testing.«
https://www.offshore-energy.biz/totalenergies-puts-danish-firm-in-charge-of-gas-lift-project-for-north-sea-platform/
«
TotalEnergies puts Danish firm in charge of gas lift project for North Sea platform
PROJECT & TENDERS
October 4, 2023, by Melisa Cavcic
France’s energy giant TotalEnergies has hired Denmark’s Semco Maritime for a gas lift project on an unmanned wellhead platform in the Danish part of the North Sea.
Semco Maritime explains that it will play “an important role” in providing lift gas for nine gas wells on the Halfdan C (HCA) production platform in the North Sea, aiming to enhance gas production and extend the production lifetime of HCA. Therefore, the award of the HCA gas lift project contract by TotalEnergies and the Danish Underground Consortium (DUC) represents “a pivotal opportunity” for the Danish player.
Furthermore, Semco Maritime will be responsible for executing topside modifications on Halfdan CA, the hook-up of the gas lift module, upgrading the design pressure of the liquid export pipeline, supporting topside modifications on Halfdan BB, and contributing to pipeline cleaning and testing.«
https://www.offshore-energy.biz/totalenergies-puts-danish-firm-in-charge-of-gas-lift-project-for-north-sea-platform/
L92OK
05.10.2023 kl 12:14
5538
Forventer en betydelig økning i kursen straks Tyra kommer i drift. Ikke at det er så farlig for min del all den tid det er høye og stabile utbytter jeg venter på. Jeg ser at Total har kommet med en framdriftsmelding på Tyra som Bnor ikke har videreformidlet, og det samme for prosjekt Bifrost angående potensialet for lagring av CO2 i den danske delen av Nordsjøen. Det kommer sikkert info rundt dette i Q3 presentasjonen snarlig, potensialet i Bifrost synes for meg underkommunisert. Uten å huske tallene konkret mener jeg at en så stor andel av oljeproduksjonen er hedget slik at endringene i oljepris påvirker inntjeningen relativt mindre enn man skulle tro ut i fra kursfallet på synkene spotpris de siste dagene.
Fluefiskeren
06.10.2023 kl 16:24
5396
"05.10.2023
Oslo (Infront TDN Direkt): BlueNord hadde en nettoproduksjon på rundt 25.000 fat oljeekvivalenter pr dag i september, ifølge en melding torsdag.
Faktisk nettoproduksjon i august har blitt bekreftet til 26.100 fat oljeekvivalenter pr dag, 300 fat oljeekvivalenter pr dag høyere enn tidligere kunngjort. Som et resultat, ligger nettoproduksjonen for tredje kvartal på 24.700 fat oljeekvivalenter pr dag, i øvre ende av guidingsintervallet på 24.000-25.000 fat oljeekvivalenter pr dag for kvartalet.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (Infront TDN Direkt): BlueNord hadde en nettoproduksjon på rundt 25.000 fat oljeekvivalenter pr dag i september, ifølge en melding torsdag.
Faktisk nettoproduksjon i august har blitt bekreftet til 26.100 fat oljeekvivalenter pr dag, 300 fat oljeekvivalenter pr dag høyere enn tidligere kunngjort. Som et resultat, ligger nettoproduksjonen for tredje kvartal på 24.700 fat oljeekvivalenter pr dag, i øvre ende av guidingsintervallet på 24.000-25.000 fat oljeekvivalenter pr dag for kvartalet.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Fluefiskeren
09.10.2023 kl 14:51
5211
Kun 9 dager igjen til Q3- presentasjon. Selskapet er alltid tidlig ute med kvartalstall.
Det nærmer seg også dette intervallet 23. oktober - 24. mars hvor «first gas» for Tyra med 90 % sannsynlighet vil ligge. Det har de operert med lenge. Nå nærmer det seg såpass mye at jeg regner med at de kommer med et nytt anslag med et mindre intervall.
Forøvrig en bra børsdag for BNOR så langt i dag etter en kortere periode med kurser under 500 kr. Både olje og gass solid opp i dag.
Det nærmer seg også dette intervallet 23. oktober - 24. mars hvor «first gas» for Tyra med 90 % sannsynlighet vil ligge. Det har de operert med lenge. Nå nærmer det seg såpass mye at jeg regner med at de kommer med et nytt anslag med et mindre intervall.
Forøvrig en bra børsdag for BNOR så langt i dag etter en kortere periode med kurser under 500 kr. Både olje og gass solid opp i dag.
SeanA
10.10.2023 kl 15:58
5218
Nå er enda en rørledning sabotert.
https://www.zerohedge.com/geopolitical/nord-stream-20-finland-estonia-undersea-pipeline-baltic-has-been-deliberately-damaged
Hvis vi nå får en kald vinter skal det bli interessant.
https://www.zerohedge.com/geopolitical/nord-stream-20-finland-estonia-undersea-pipeline-baltic-has-been-deliberately-damaged
Hvis vi nå får en kald vinter skal det bli interessant.
Fluefiskeren
10.10.2023 kl 17:25
5240
Har vel mistet troen på særlig kalde vintre i Europa. Den tiden er nok forbi.
Gassprisen har virkelig gått bra to dager nå. Vi snakker vel om ca. 25 % for TTF gas sin del.
Gassprisen har virkelig gått bra to dager nå. Vi snakker vel om ca. 25 % for TTF gas sin del.
Fluefiskeren
12.10.2023 kl 16:34
5013
Jepp-jepp-jepp.
Høyeste sluttkurs på 9 år.
Og TTS-gassen opp 11 % til til 51,2 Eur/MWh. Høyeste siden mars.
Høyeste sluttkurs på 9 år.
Og TTS-gassen opp 11 % til til 51,2 Eur/MWh. Høyeste siden mars.
Interessert
12.10.2023 kl 21:45
4963
Jeg har en følelse av at det er større investorer og fond som driver denne oppover. Noen som seriøst har regnet på fremtidig produksjon og inntekter. Ikke uvitende småinvestorer. Jeg holder fremdeles på aksjene. Har lyst til å se hva som skjer når Tyra er i produksjon.
Ødeleggelse av rørledninger kan også ramme oss, men satser på at det er en betydelig terskel før rørledningene i Nordsjøen saboteres. Jeg tror det bare vil styrke viljen til å stå imot Russland, og at Russland tenker det sammme. Å bryte «ath» er alltid en barriere. Da blir det ofte en betydelig oppgang før neste nedtur. Det ser bra ut nå!
Ødeleggelse av rørledninger kan også ramme oss, men satser på at det er en betydelig terskel før rørledningene i Nordsjøen saboteres. Jeg tror det bare vil styrke viljen til å stå imot Russland, og at Russland tenker det sammme. Å bryte «ath» er alltid en barriere. Da blir det ofte en betydelig oppgang før neste nedtur. Det ser bra ut nå!
fiskekroken
13.10.2023 kl 00:36
4915
Sopranosinvest
13.10.2023 kl 13:24
4786
Får virkelig håpe dette går veien, men klok av skade så KAN ting skje, men ser veldig bra ut pr nå.
Føler også at et nytt kurs rykk oppover snart er pågang.
Føler også at et nytt kurs rykk oppover snart er pågang.
Mr Grey
14.10.2023 kl 13:07
4622
Dette går rette veien, klatringen fra kr 450 de siste månedene til dagens all time high har vært velfortjent. Enkelte av topp 20 aksjonærer har også lastet opp med flere aksjer den siste tiden, spesielt Bakkejord familien som nå kontrollerer rett i underkant av 10% av selskapet hvis man legger sammen alle aksjene de sitter på. 1,4 milliarder er snart verdien av deres aksjer gjennom Sober AS, Sbakkejord AS og Sosyfr Invest AS. Jeg har fått høre at de ikke er villig til å selge en eneste aksje før de ser 1500 kr pr aksje.
Noe jeg heller ikke anser som et utenkelig kursmål innen et år eller to da selskapet fortsatt vil ha en fornuftig PE på dette nivået.
Det ryktes også om at Tyra kun er uker fra åpning.
TTF gassen avsluttet denne uken på 96 Dollar fatet, og på dette nivået har selskapet super inntjening.
Jeg tror markedet fortsatt ikke har forstått hvor potent BlueNord egentlig er. I mitt hode er selskapet fortsatt alt for billig og snart kommer også utbyttene. Det ryktes her også om store årlige utbytter på minst 170-200 kr pr aksje. For min del tenker jeg at reisen til BlueNord så vidt har begynt!
Noe jeg heller ikke anser som et utenkelig kursmål innen et år eller to da selskapet fortsatt vil ha en fornuftig PE på dette nivået.
Det ryktes også om at Tyra kun er uker fra åpning.
TTF gassen avsluttet denne uken på 96 Dollar fatet, og på dette nivået har selskapet super inntjening.
Jeg tror markedet fortsatt ikke har forstått hvor potent BlueNord egentlig er. I mitt hode er selskapet fortsatt alt for billig og snart kommer også utbyttene. Det ryktes her også om store årlige utbytter på minst 170-200 kr pr aksje. For min del tenker jeg at reisen til BlueNord så vidt har begynt!
Fluefiskeren
14.10.2023 kl 16:10
4545
Beklager, men slike «det ryktes» påstander kjøper jeg ikke uten at det opplyses om fra hvem og hvor det gjøres det. Slik ser jeg helt bort fra.
Mr Grey
14.10.2023 kl 21:19
4443
Jeg er enig med deg. Slike rykter burde man ikke stole på. Jeg legger heller ingen vekt på dette. For meg spiller det ingen rolle i det store bilde om Tyra er oppe å står om noen uker eller noen få måneder. Store utbytter har jeg stor tro på.
Fluefiskeren
14.10.2023 kl 22:33
4492
Vi får kanskje litt mer om dette på Q3 som kommer allerede på onsdag.
pain
15.10.2023 kl 00:03
4573
Er enig i at rykter og "har hørt at" uten noen form for kilder gir vel bare inntrykk av at noen har kjøot noen aksjer og prøver å hause.. :) Vil jo igjen påpeke at all time high i denne aksjen har vært for lenge siden. Men det har jo vært en positiv utvikling, så nå er selv de aksjene som ikke ble vurdert fornuftig å flytte til aksjesparekonto godt i pluss.. :) Ellers så er det til tider så taust i denne tråden at jeg setter pris på alle innlegg som kommer og selvfølgelig ekstra på de som viser til eller linker til mer info. Noen som har oversikt over obligasjonslånene og om det kan være noe konvertering der som kan ødelegge festen litt?
hatitchi
15.10.2023 kl 01:04
4555
Av årsrapporten fremgår det at konvertibelen NOR13 i hovedsak enten er overført til NOR15 eller konvertert i januar 2023. Det endte med 490k nye aksjer utstedt.
Konvertibelen NOR15 har en nominell verdi på 207,6 MUSD, og har strike på 537 og avtalt USD-kurs på 10,44. En eventuell konvertering av hovedstolen vil da gi ca. 4 mill nye aksjer, eller en utvanning på 15,3 %.
Selskapet har valget mellom å betale en kupongrente på 6 % halvårlig, eller PIK på 8 % (utstedelse av nye andeler), også halvårlig. Antar vi at selskapet fortsetter med PIK frem til konvertering, så blir utvanningen nærmere 19 %. Så fort Tyra er i drift vil de nok heller velge å betale renter, så tenker utvanningen blir ca. 16,5 %, da basert på ett år med PIK.
Konvertibelen NOR15 har en nominell verdi på 207,6 MUSD, og har strike på 537 og avtalt USD-kurs på 10,44. En eventuell konvertering av hovedstolen vil da gi ca. 4 mill nye aksjer, eller en utvanning på 15,3 %.
Selskapet har valget mellom å betale en kupongrente på 6 % halvårlig, eller PIK på 8 % (utstedelse av nye andeler), også halvårlig. Antar vi at selskapet fortsetter med PIK frem til konvertering, så blir utvanningen nærmere 19 %. Så fort Tyra er i drift vil de nok heller velge å betale renter, så tenker utvanningen blir ca. 16,5 %, da basert på ett år med PIK.
Mr Grey
15.10.2023 kl 10:36
4463
Pain, ref ditt innlegg. Når mener du all time high I aksjen har vært med en høyere markedsverdi av selskapet? Muligens vi snakker om hverandre, men på fredagens sluttkurs på kr 532 pr aksje nådde selskapet en markedsverdi på 13,91 milliarder Nok. Gjennom hele Noreco sin tidligere historie fra 2005 og frem til i dag har vel markedsverdien av selskapet aldri vært høyere enn på fredagen sluttkurs.
Flott om du viser til linker eller mer info som du referer til i innlegget ditt.
Ta gjerne en titt på linken fra Wikipedia som omhandler selskapets tidligere turbulente og tragiske historie fra 2005 og frem til virksomheten ble gradvis solgt i 2015.
Det er først i slutten av 2018 selskapet virkelig transformeres og det på kun skallet av tidligere Noreco og gjennom oppkjøpet av Shells danske virksomhet for 1,9 milliarder dollar. Da settes et ordentlig ambisjonsnivå og selskapet blir investerbar.
Selv har jeg kun vært aksjonær i tre år så perioden før 2018 er ikke spesielt av interesse for min del.
Her er noen linker for spesielt interesserte:
https://no.wikipedia.org/wiki/Noreco
https://e24.no/boers-og-finans/i/oRoGn7/noreco-selger-norsk-oljevirksomhet-hadde-altfor-mye-gjeld
https://e24.no/boers-og-finans/i/L0zgrR/noreco-gjoer-milliardoppkjoep-i-danmark
Flott om du viser til linker eller mer info som du referer til i innlegget ditt.
Ta gjerne en titt på linken fra Wikipedia som omhandler selskapets tidligere turbulente og tragiske historie fra 2005 og frem til virksomheten ble gradvis solgt i 2015.
Det er først i slutten av 2018 selskapet virkelig transformeres og det på kun skallet av tidligere Noreco og gjennom oppkjøpet av Shells danske virksomhet for 1,9 milliarder dollar. Da settes et ordentlig ambisjonsnivå og selskapet blir investerbar.
Selv har jeg kun vært aksjonær i tre år så perioden før 2018 er ikke spesielt av interesse for min del.
Her er noen linker for spesielt interesserte:
https://no.wikipedia.org/wiki/Noreco
https://e24.no/boers-og-finans/i/oRoGn7/noreco-selger-norsk-oljevirksomhet-hadde-altfor-mye-gjeld
https://e24.no/boers-og-finans/i/L0zgrR/noreco-gjoer-milliardoppkjoep-i-danmark
Redigert 15.10.2023 kl 11:51
Button
17.10.2023 kl 12:37
4190
Spennende om det kommer dato for oppstart Tyra på Q3 presentasjon i morgen.
Har kopiert hva som står på nettsiden til Blunord: "In 2022, BlueNord’s share of production was 26,700 barrels of oil equivalent per day (“boe/d”). Our net production is expected to more than double once Tyra comes onstream at the end of 2023 to over 55,000 boe/d."
Det ser ut som det skjer i løpet av året. I morgen vet vi sannsynligvis mer.
Har kopiert hva som står på nettsiden til Blunord: "In 2022, BlueNord’s share of production was 26,700 barrels of oil equivalent per day (“boe/d”). Our net production is expected to more than double once Tyra comes onstream at the end of 2023 to over 55,000 boe/d."
Det ser ut som det skjer i løpet av året. I morgen vet vi sannsynligvis mer.
Redigert 17.10.2023 kl 12:39
Kvike11
17.10.2023 kl 12:51
8494
Fluefiskeren skrev 550 kr nå. Dette blir jo bare bedre og bedre.
vi skulle gerne over kurs 1000, inden længe og med det tempo kursen stiger og med de forudsætninger for fremtidens indtjening, er der ikke langt endnu
Fluefiskeren
18.10.2023 kl 09:58
8351
Fra kvartalsmeldingen:
« Tyra II start-up now expected in early Q1 2024, which will enable a faster
ramp-up than previously assumed and for plateau production to be reached in Q2
2024.»
Det er altså positivt og litt negativt. Mange trodde nok at «first gass» kom litt før 23.12 som var det som var guidet for mest sannsynlige oppstartdato, men selskaper har jo ikke signalisert det så vidt jeg har fått med meg. Det har jo likevel vært snakket en del om at de antakelig lå foran skjemaet. Det er vel hovedårsaken til at den faller.
Men at produksjonsøkningen fra Tyra II vil komme betydelig raskere enn tidligere guidet er jo en meget god nyhet. Det betyr større inntekter i 2024 enn hva man tidligere har operert med. Det betyr også kortere tid til utbytte.
https://newsweb.oslobors.no/message/601550
Så får jeg titte på presentasjonen i kveld.
« Tyra II start-up now expected in early Q1 2024, which will enable a faster
ramp-up than previously assumed and for plateau production to be reached in Q2
2024.»
Det er altså positivt og litt negativt. Mange trodde nok at «first gass» kom litt før 23.12 som var det som var guidet for mest sannsynlige oppstartdato, men selskaper har jo ikke signalisert det så vidt jeg har fått med meg. Det har jo likevel vært snakket en del om at de antakelig lå foran skjemaet. Det er vel hovedårsaken til at den faller.
Men at produksjonsøkningen fra Tyra II vil komme betydelig raskere enn tidligere guidet er jo en meget god nyhet. Det betyr større inntekter i 2024 enn hva man tidligere har operert med. Det betyr også kortere tid til utbytte.
https://newsweb.oslobors.no/message/601550
Så får jeg titte på presentasjonen i kveld.
Redigert 18.10.2023 kl 10:09
Mr Grey
18.10.2023 kl 19:40
8095
Det stemmer at Clarkson kom med en analyse i går av BlueNord, men i analysen presiseres det tydelig at når Tyra er derisket opererer de med en fair value på kr 793 pr aksje. Her er utdrag fra analysen:
BUY rating and Target Price of NOK 650/share — We initiate on BlueNord with a BUY recommendation and a TP of NOK 650/share. Our Target price reflects our asset-by-asset NAV of NOK 725/share, but with a discount of NOK 75/share as Tyra has not yet come on-stream. Our valuation finds further support in a DCF for the full company, which based on our 2P+2C production scenario (with an EV/EBIT exit multiple of 2.5x) gives a fair value of NOK 793/share. In short, we like BlueNord because of 1) strong near-term cash flow generation; 2) Tyra on-stream by end year and a sound liquidity position; 3) an attractive potential dividend yield of 23-25% from 2024E and onwards, underscoring a prioritized return of cash to shareholders; and 4) outlook for value accretive acquisitions and infrastructure led-exploration that could add further upside to our NAV. Negative factors include low free-float and near-term operational risk with Tyra off-stream until December.
BUY rating and Target Price of NOK 650/share — We initiate on BlueNord with a BUY recommendation and a TP of NOK 650/share. Our Target price reflects our asset-by-asset NAV of NOK 725/share, but with a discount of NOK 75/share as Tyra has not yet come on-stream. Our valuation finds further support in a DCF for the full company, which based on our 2P+2C production scenario (with an EV/EBIT exit multiple of 2.5x) gives a fair value of NOK 793/share. In short, we like BlueNord because of 1) strong near-term cash flow generation; 2) Tyra on-stream by end year and a sound liquidity position; 3) an attractive potential dividend yield of 23-25% from 2024E and onwards, underscoring a prioritized return of cash to shareholders; and 4) outlook for value accretive acquisitions and infrastructure led-exploration that could add further upside to our NAV. Negative factors include low free-float and near-term operational risk with Tyra off-stream until December.
Redigert 18.10.2023 kl 20:14
Mr Grey
19.10.2023 kl 11:46
7896
Fra Infront TDN Direkt i dag:
BNOR: FLERE MEGLERHUS OPPJUSTERER KURSMÅL ETTER KVARTALSRAPPORT
Oslo (Infront TDN Direkt): Flere meglerhus oppjusterer kursmål på BlueNord-aksjen etter kvartalsrapporten onsdag. Arctic Securities oppjusterer til 690 kroner fra 620 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen. Meglerhuset har løftet sitt produksjonsestimat for 2024 til 42.600 fat oljeekvivalenter pr dag, som gjenspeiler Tyra-produksjonen på platå ved midten av andre kvartal 2024, sammenlignet med tidligere forventing mot slutten av andre kvartal 2024. Olje- og gassprisestimater holdes uendret, og Arctics ebit-estimater for 2024/2025 er nå 28/16 prosent over konsensus. Fearnley Securities oppjusterer kursmål på BlueNord til 638 kroner fra 546 kroner og gjentar kjøpsanbefaling. Meglerhuset løfter produksjonsestimatet for 2024 til 44.500 fat oljeekvivalenter pr dag, fra 39.300. Sammen med høyere prisforventninger estimerer de fri kontantstrøm på 441 millioner dollar i 2024. ABG Sundal Collier oppjusterer sitt kursmål til 550 kroner fra 510 kroner og gjentar holdanbefaling på BlueNord-aksjen. Meglerhuset venter nå en produksjon på 45.000 fat oljeekvivalenter pr dag i 2024, opp fra tidligere 38.800 fat pr dag. TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
BNOR: FLERE MEGLERHUS OPPJUSTERER KURSMÅL ETTER KVARTALSRAPPORT
Oslo (Infront TDN Direkt): Flere meglerhus oppjusterer kursmål på BlueNord-aksjen etter kvartalsrapporten onsdag. Arctic Securities oppjusterer til 690 kroner fra 620 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen. Meglerhuset har løftet sitt produksjonsestimat for 2024 til 42.600 fat oljeekvivalenter pr dag, som gjenspeiler Tyra-produksjonen på platå ved midten av andre kvartal 2024, sammenlignet med tidligere forventing mot slutten av andre kvartal 2024. Olje- og gassprisestimater holdes uendret, og Arctics ebit-estimater for 2024/2025 er nå 28/16 prosent over konsensus. Fearnley Securities oppjusterer kursmål på BlueNord til 638 kroner fra 546 kroner og gjentar kjøpsanbefaling. Meglerhuset løfter produksjonsestimatet for 2024 til 44.500 fat oljeekvivalenter pr dag, fra 39.300. Sammen med høyere prisforventninger estimerer de fri kontantstrøm på 441 millioner dollar i 2024. ABG Sundal Collier oppjusterer sitt kursmål til 550 kroner fra 510 kroner og gjentar holdanbefaling på BlueNord-aksjen. Meglerhuset venter nå en produksjon på 45.000 fat oljeekvivalenter pr dag i 2024, opp fra tidligere 38.800 fat pr dag. TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Fluefiskeren
19.10.2023 kl 11:59
7885
Det er bra, og kursen gikk plutselig i grønt. Faller i går var relativt stygt, men jeg synes det er normalen når selskap legger ut kvartalstall.
De får forresten kjørt seg i dag ute på Tyra. Liten storm nå.
De får forresten kjørt seg i dag ute på Tyra. Liten storm nå.
Sopranosinvest
20.10.2023 kl 09:18
7700
Bra trykk oppover siste tiden og etterlengtet og ikke så rent lite forventet.
Har sikkert vært tatt opp før, men lurer på om vi er attraktive som oppkjøps objekt? Noen som har noen tanker rundt det?
Har sikkert vært tatt opp før, men lurer på om vi er attraktive som oppkjøps objekt? Noen som har noen tanker rundt det?
Fluefiskeren
20.10.2023 kl 10:22
7671
Det var ikke lenge den lille nedturen varte. 566 kr er over høyeste sluttkurs i «moderne tid».
Liten storm ute på feltene i går. Full storm i dag.
Liten storm ute på feltene i går. Full storm i dag.
Redigert 20.10.2023 kl 10:23
Fluefiskeren
21.10.2023 kl 15:17
7417
Litt uenighet, men vi velger vel å tro på de positive?😏
Fearnley øker kursmålet til NOK 638 (546), gjentar kjøp. ABG øker kursmålet til NOK 550 (510), gjentar hold. Arctic øker til NOK 690 (620), gjentar kjøp.
Fearnley øker kursmålet til NOK 638 (546), gjentar kjøp. ABG øker kursmålet til NOK 550 (510), gjentar hold. Arctic øker til NOK 690 (620), gjentar kjøp.
Fluefiskeren
26.10.2023 kl 11:35
6959
Dette blir jo bare bedre og bedre. Ny ATH i «moderne tid».
Det gjør ikke noe om Tyra II drøyer litt når kursen uansett stiger i mellomtiden.
Det gjør ikke noe om Tyra II drøyer litt når kursen uansett stiger i mellomtiden.
Marbella
26.10.2023 kl 12:43
6920
Mr Grey her har du truffet godt med analysen din. Aksjen er 100 kr opp siden innlegge ditt for noen måneder siden.
Aksjen er i dag all time high og reprisingen av selskapet er tydelig godt i gang og analytikerne ligger etter som vanlig. Jeg støtter meg til din analyse.
Dette tror jeg blir en fantastisk reise for de som ikke lar seg lure til å selge aksjene sine for billig og for tidlig. Langsiktig sparing krever sterk disiplin og er nok ikke for alle.
Aksjen er i dag all time high og reprisingen av selskapet er tydelig godt i gang og analytikerne ligger etter som vanlig. Jeg støtter meg til din analyse.
Dette tror jeg blir en fantastisk reise for de som ikke lar seg lure til å selge aksjene sine for billig og for tidlig. Langsiktig sparing krever sterk disiplin og er nok ikke for alle.
Fluefiskeren
26.10.2023 kl 12:49
7012
Strengt tatt mangler den mye på å være i ATH, men vi må tilbake til 2014 for å finne høyere kurser. Det er derfor jeg skiver i «moderne tid».
Fluefiskeren
30.10.2023 kl 13:05
6731
Dette blir jo bare bedre og bedre. 581 kr. Hvis dette fortsetter er det ikke lenge til vi er på 600-tallet.
«First gas» ble litt utsatt, men platåproduksjonen kommer fortere. Det gjelder nok da også utbytte. Vi går jo bra oppover uten «first gas» også mens vi venter på noe godt.
«First gas» ble litt utsatt, men platåproduksjonen kommer fortere. Det gjelder nok da også utbytte. Vi går jo bra oppover uten «first gas» også mens vi venter på noe godt.
Fluefiskeren
02.11.2023 kl 13:04
6452
Faller litt tilbake i dag. Kan det være en liten korreksjon etter flott stigning i lang tid eller kan det være denne?
«Den siste olje
I 2050 skrur danskene igjen oljekranene. Hva gjør de da i oljebyen Esbjerg? Har de en plan?»
https://www.nrk.no/urix/xl/det-danske-oljeeventyret-har-fatt-en-sluttdato-1.16437722
Har egentlig vondt for å tro at folk har så langt perspektiv. Og det er selvsagt også langt fra sikkert det vil skje. De har så vidt jeg vet allerede innført letestans etter nye felt. Det skjedde vel i 2020.
«Den siste olje
I 2050 skrur danskene igjen oljekranene. Hva gjør de da i oljebyen Esbjerg? Har de en plan?»
https://www.nrk.no/urix/xl/det-danske-oljeeventyret-har-fatt-en-sluttdato-1.16437722
Har egentlig vondt for å tro at folk har så langt perspektiv. Og det er selvsagt også langt fra sikkert det vil skje. De har så vidt jeg vet allerede innført letestans etter nye felt. Det skjedde vel i 2020.
Fluefiskeren
06.11.2023 kl 11:14
6260
BlueNord: Preliminary Production for October 2023
Oslo, 6 November 2023: BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") has today
announced its preliminary production figures for October 2023.
The Company had a preliminary production in October of net 26.1 mboepd. The
production during the month was strong with a preliminary operating efficiency
above 95% across all producing hubs. The Gorm production potential continues to
be positively affected by the re-stimulation campaign in June, and the Dan
production potential is higher than expected due to re-stimulation campaigns
carried out earlier this year as well as the ongoing WROM campaign. BlueNord
reiterates its annual production guidance of 24.5 - 25.0 mboepd.
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Trading Act and requirements under the EU Market
Abuse Regulation.
Bra det.
https://newsweb.oslobors.no/message/603060
Oslo, 6 November 2023: BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") has today
announced its preliminary production figures for October 2023.
The Company had a preliminary production in October of net 26.1 mboepd. The
production during the month was strong with a preliminary operating efficiency
above 95% across all producing hubs. The Gorm production potential continues to
be positively affected by the re-stimulation campaign in June, and the Dan
production potential is higher than expected due to re-stimulation campaigns
carried out earlier this year as well as the ongoing WROM campaign. BlueNord
reiterates its annual production guidance of 24.5 - 25.0 mboepd.
Abuse Regulation.
Bra det.
https://newsweb.oslobors.no/message/603060
HarryKiri
13.11.2023 kl 15:21
5951
Jeg tror annual production ender på 25,2- 25,3 uten at det betyr mye for verdsettingen.
Vellykket oppstart og stabilisering av produksjonsnivå i henhold til plan sammen med fortsatt gode priser gir fortsatt rom for løft i kursen, selv om vi nærmer oss et nivå der det er fristende å ta ut litt gevinst.
Vellykket oppstart og stabilisering av produksjonsnivå i henhold til plan sammen med fortsatt gode priser gir fortsatt rom for løft i kursen, selv om vi nærmer oss et nivå der det er fristende å ta ut litt gevinst.
Fluefiskeren
13.11.2023 kl 15:36
5940
Men den har falt en del i november. Var helt oppe i 597 kr ved inngangen til måneden.
Button
14.11.2023 kl 07:43
5861
Tror det er mer å hente her, og kommer til å sitte framover. Når full produksjon er oppe å går vil det også komme utbytter. Det er verdt å vente på.
HarryKiri
14.11.2023 kl 09:18
5880
Jeg tror også det er mer å hente ved å sitte, men det var fristende å slenge ut noen aksjer når kursen snuste på 600-merket som FF viser til over - kunne plukket dem tilbake 7-8% billigere uken etter og hatt litt ekstra til årets julegavehandel.
Fluefiskeren
15.11.2023 kl 13:09
5739
Her tror jeg BlueNord kommer veldig godt ut:
« Nye EU-regler stiller strengere krav til energibransjen
Medlemslandene i EU har kommet til enighet om ny lov for utslippsgrenser på metan fra energisektoren. Reglene stiller krav til både produksjon og import. »
https://www.finansavisen.no/politikk/2023/11/15/8059159/nye-eu-regler-stiller-strengere-krav-til-energibransjen
« Nye EU-regler stiller strengere krav til energibransjen
Medlemslandene i EU har kommet til enighet om ny lov for utslippsgrenser på metan fra energisektoren. Reglene stiller krav til både produksjon og import. »
https://www.finansavisen.no/politikk/2023/11/15/8059159/nye-eu-regler-stiller-strengere-krav-til-energibransjen
Kvike11
15.11.2023 kl 13:29
5731
Kursen skulle gerne over kurs 1000 . så der igen er balance, og man måske kan komme ud af aktien uden tab
Fluefiskeren
24.11.2023 kl 10:16
5370
BNOR er og har vært inne i en dårlig periode nå. Ned ca 14 % fra topp. Jeg har ikke fått med meg noe negativt. Olje litt ned riktignok, men jeg tror ikke det er hele forklaringen. Kursen var høyere da vi lå godt nede på 70-tallet. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Aksjen har imidlertid gått veldig bra i en periode før det og det kan kanskje være litt gevinstsikring.
Aksjen har imidlertid gått veldig bra i en periode før det og det kan kanskje være litt gevinstsikring.
Redigert 24.11.2023 kl 10:18
Varde
24.11.2023 kl 15:24
5275
BlueNord (tidligere Noreco) faller 5 prosent etter at fond forvaltet av Kite Lake Capital Management, nærstående til styremedlem Jan Lernout, torsdag solgte 300.000 aksjer til kurs 510 kroner – altså tilsvarende et proveny på 153 millioner kroner.
Fluefiskeren
24.11.2023 kl 15:42
5331
Det må vel ha vært utenom børs. 511 kr er det laveste den har vært i går og i dag, men fallet kommer helt fra 599 kr 1.november. Det har vært et dramatisk fall. Litt uggent når man ikke vet årsaken. Vi får håpe det snur. Kan være et godt tidspunkt for å laste opp.
Button
24.11.2023 kl 19:57
5269
Jeg tenkte først nedgangen kunne skyldes forsinkelser, (at noen vet noe) men det ser ikke sånn ut. Virker som det nevnte nedsalget er årsaken.
Jeg er langsiktig her, og venter (tålmodig) på utbytter. Tror kursen tar seg opp igjen og forbi der den var før nedgangen. Nærmer seg jo produksjonsøkning.
Som fluefiskeren nevner, kan det være et gunstig tidspunkt å laste opp.
Jeg er langsiktig her, og venter (tålmodig) på utbytter. Tror kursen tar seg opp igjen og forbi der den var før nedgangen. Nærmer seg jo produksjonsøkning.
Som fluefiskeren nevner, kan det være et gunstig tidspunkt å laste opp.
Fluefiskeren
30.11.2023 kl 15:49
4894
100 kr ned i november. Klarte ikke å la være å putte på litt på 495 kr.
Det har blitt kaldere også på kontinentet. Flere store byer rundt mins fem grader. Det skal også holde seg over helgen.
TTS-gassen opp ca 5 Eur/MWh.
Det har blitt kaldere også på kontinentet. Flere store byer rundt mins fem grader. Det skal også holde seg over helgen.
TTS-gassen opp ca 5 Eur/MWh.
Fluefiskeren
05.12.2023 kl 10:01
4641
Oslo (Infront TDN Direkt): Sparebank 1 Markets oppgraderer Equinor og Bluenord til kjøp, fra nøytral, drevet av en kombinasjon av svak aksjekursutvikling den seneste tiden og høyere estimater"
kursmålet økes til 605 fra 550kr.
kursmålet økes til 605 fra 550kr.
Fluefiskeren
06.12.2023 kl 18:37
4494
Produksjonstall for november.
«BlueNord: Preliminary Production for November 2023
Oslo, 6 December 2023: BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") has today
announced its preliminary production figures for November 2023.
The Company had a preliminary production in November of net 24.5 mboepd. The
production during the month was stable across all the producing hubs with an
overall preliminary operating efficiency above 90%.
BlueNord reiterates its annual production guidance of 24.5 - 25.0 mboepd and
expects the full year production for 2023 to be in the upper range of the
guidance.
Abuse Regulation.»
https://newsweb.oslobors.no/message/605770
«BlueNord: Preliminary Production for November 2023
Oslo, 6 December 2023: BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") has today
announced its preliminary production figures for November 2023.
The Company had a preliminary production in November of net 24.5 mboepd. The
production during the month was stable across all the producing hubs with an
overall preliminary operating efficiency above 90%.
BlueNord reiterates its annual production guidance of 24.5 - 25.0 mboepd and
expects the full year production for 2023 to be in the upper range of the
guidance.
Abuse Regulation.»
https://newsweb.oslobors.no/message/605770
MacDaddy
07.12.2023 kl 23:07
4321
Tyra deriskes vel daglig. Øvrig produksjon går godt jf børsmelding denne uken. Q4 -23 er 31 jan. First gas når? Utbytter fra påfølgende kvartal?
Fluefiskeren
08.12.2023 kl 10:54
4220
First gas er nå guidet tidlig i Q1. Det vil vel si i januar en gang. Platåproduksjon kommer allerede i Q2.
Tror ikke første utbyttet er datofestet ennå, men de skriver mye om at det kommer. Q2 kanskje?
Tror ikke første utbyttet er datofestet ennå, men de skriver mye om at det kommer. Q2 kanskje?