Klaveness nytt utbytte q3-2023 ..BANG sollid.
En gjenglemt juvel på forumet.
Tjener cash i bøtter og spann average kursmål 138 kr.
65% ek meget lav gjeld.
I morgen er vel siste sjanse for og være med påutbyttet som blir ca 4,2kr opp fra 3 kr q4 ex utbytte 10 mai-23.
Utbyttene øker og pe synker.
Sikker havn og 22% i utbytter om de som q1,de melder sterkt q2 og sterkt 2023.
Over 80% blant 10 største eiere.
Kan gå i 100 når som helst.
Tjener cash i bøtter og spann average kursmål 138 kr.
65% ek meget lav gjeld.
I morgen er vel siste sjanse for og være med påutbyttet som blir ca 4,2kr opp fra 3 kr q4 ex utbytte 10 mai-23.
Utbyttene øker og pe synker.
Sikker havn og 22% i utbytter om de som q1,de melder sterkt q2 og sterkt 2023.
Over 80% blant 10 største eiere.
Kan gå i 100 når som helst.
Redigert 06.10.2023 kl 17:05
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
geo01
08.05.2023 kl 22:35
12117
Oppgtaderingen fra analytikerne ser lys ut om en skal tro på de:
KLAVENESS COMBINATION. DNB øker kursmålet til NOK 136 (132), gjentar kjøp. ABG øker til NOK 152 (143), gjentar kjøp.
Om den ikke når kursmål kommer de store utbyttene på kroken fremover hvert kvartal,og en kursøkning i tilegg er ikke og forakte.
Om de leverer over 4 kr pr aksje fremover hvert kvartal kan en lånefinansiere aksjet til 5% rente.
Utbyttene blir 15-20 kr i år og med sikkert 10-30kr pr pr aksje i kursøkning gi en gevinst på ved 10 000 aksjer gi 150 000-200 000 i utbytte for 2023 og 100-300 000 i økning av aksjekurs fra 86-106 nkr.
Aksjekursen virker ganske attraktiv og gjelden er veldig lav og risikoen er lav pga kontrakter og oppgangs konjuktur.
Investert beløp 776000kr.
Fortjeneste pr aksje vil gi minimum 250 000-550 000 nkr ved økt kurs i 2023 fra 86 nkr-106 nkr for 2023 ink utbytte.
Skulle kursmålene slå inn vil aksjegevinsten øke videre med kr 300 000-500 000 fra 106 kr til 136-156 kr.
Her kan du ved en oppgang 2023 sitte med etter salg KCC 2023 av 50% av aksjene igjen med 50% av aksjene gratis om kursmålet når 130 nkr.
Du kan sitte igjen med 35% om de når 106 nkr etter salg av 65% av total aksjebeholdning etter utbytte vel og merke.
Dette kaller gratis aksjerapping og du kan sitte til pensjonen tar deg gratis med resten.
KLAVENESS COMBINATION. DNB øker kursmålet til NOK 136 (132), gjentar kjøp. ABG øker til NOK 152 (143), gjentar kjøp.
Om den ikke når kursmål kommer de store utbyttene på kroken fremover hvert kvartal,og en kursøkning i tilegg er ikke og forakte.
Om de leverer over 4 kr pr aksje fremover hvert kvartal kan en lånefinansiere aksjet til 5% rente.
Utbyttene blir 15-20 kr i år og med sikkert 10-30kr pr pr aksje i kursøkning gi en gevinst på ved 10 000 aksjer gi 150 000-200 000 i utbytte for 2023 og 100-300 000 i økning av aksjekurs fra 86-106 nkr.
Aksjekursen virker ganske attraktiv og gjelden er veldig lav og risikoen er lav pga kontrakter og oppgangs konjuktur.
Investert beløp 776000kr.
Fortjeneste pr aksje vil gi minimum 250 000-550 000 nkr ved økt kurs i 2023 fra 86 nkr-106 nkr for 2023 ink utbytte.
Skulle kursmålene slå inn vil aksjegevinsten øke videre med kr 300 000-500 000 fra 106 kr til 136-156 kr.
Her kan du ved en oppgang 2023 sitte med etter salg KCC 2023 av 50% av aksjene igjen med 50% av aksjene gratis om kursmålet når 130 nkr.
Du kan sitte igjen med 35% om de når 106 nkr etter salg av 65% av total aksjebeholdning etter utbytte vel og merke.
Dette kaller gratis aksjerapping og du kan sitte til pensjonen tar deg gratis med resten.
Redigert 08.05.2023 kl 23:03
Du må logge inn for å svare
hifidude
15.05.2023 kl 08:23
11885
Hvor ligger de største risiki i denne aksjen? Hvor mange skip er på lengre kontrakter?
geo01
15.05.2023 kl 12:00
12044
Her er skipsflåten:
https://www.combinationcarriers.com/fleet
Risikoen er en bråstopp i markedene generelt.
De sier at q2 blir et sterkt kvartal,oppsiden har gitt oppgraderinger av kursmål etter q1.
Ek på 320 mill usd er veldig bra så finansielt er vel nedsiden 0.
Utbyttene kommer seilende og vil løfte aksjeverdien en god del høyere tror jeg.
Total number owned by top 20 45 991 569,00 87,82
Total number of shares 52 370 221,00 100,00
På grunn av sterk dollar blir utbyttene styrket mot nkr som er svak.Aksjekursen er i nkr så dette er en sterk aksje om dagen,litt dårlig likviditet men dette er ingen tradingaksje.
https://www.combinationcarriers.com/fleet
Risikoen er en bråstopp i markedene generelt.
De sier at q2 blir et sterkt kvartal,oppsiden har gitt oppgraderinger av kursmål etter q1.
Ek på 320 mill usd er veldig bra så finansielt er vel nedsiden 0.
Utbyttene kommer seilende og vil løfte aksjeverdien en god del høyere tror jeg.
Total number owned by top 20 45 991 569,00 87,82
Total number of shares 52 370 221,00 100,00
På grunn av sterk dollar blir utbyttene styrket mot nkr som er svak.Aksjekursen er i nkr så dette er en sterk aksje om dagen,litt dårlig likviditet men dette er ingen tradingaksje.
Redigert 15.05.2023 kl 13:41
Du må logge inn for å svare
hifidude
15.05.2023 kl 12:36
12029
Da vurderes inngang ;-)
Voldsomt til sprik mellom kurs og kursmål, noen må ta grundig feil her.
Voldsomt til sprik mellom kurs og kursmål, noen må ta grundig feil her.
HAS
15.05.2023 kl 16:13
11883
Ser at selskapet har hatt pen og stabil stigning over flere år. Dersom forventningene om dobling av kurs og 20% utbytte innfris er det vel ikke mange selskap på børsen som kan matche dette?
Redigert 15.05.2023 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
geo01
15.05.2023 kl 16:44
11816
Meget store utbetalinger utbytte ja,og om noen matcher de vet jeg ikke men Selskapsverdien er ikke så høy heller kun 4 mrd og selskapet har ek på over 320 mill usd.
Cash er på samme.
PE nå er nydelig 4,4.
Tipper den får en hike opp 25 mai og utover da utbyttene kommer for q1,de fleste som sitter her er instusjonelle lange investeringer som kjøper tilbake aksjer ved utbytte,regner ikke med at found tar utbytte til eierne.
Denne stiger sakte men sikkert uansett dårlig vær på børsen.
Skal putte mitt utbytte i banken utbyttet var på 7% av aksjekurs bare i q1,q2 blir vel rundt det samme +-
Cash er på samme.
PE nå er nydelig 4,4.
Tipper den får en hike opp 25 mai og utover da utbyttene kommer for q1,de fleste som sitter her er instusjonelle lange investeringer som kjøper tilbake aksjer ved utbytte,regner ikke med at found tar utbytte til eierne.
Denne stiger sakte men sikkert uansett dårlig vær på børsen.
Skal putte mitt utbytte i banken utbyttet var på 7% av aksjekurs bare i q1,q2 blir vel rundt det samme +-
Redigert 15.05.2023 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
HAS
15.05.2023 kl 17:21
11790
Takker for fin og optimistisk oversikt. Begynner å bli sjøsyk av den svingende oljeprisen , så det kan være greit å "stabilisere" porteføljen litt med et selskap som beveger seg etter andre variabler:)
geo01
15.05.2023 kl 20:15
11687
Kjøper den vurderingen,og her er det ingen haier som forkludrer da utbyttene er i veien og markedet er knallblått.
Aksjen har helt sikkert fått bra oppmerksomhet etter q4 og q1 og det kan være flere interesser som vil inn før q2.
Jeg tror den skal opp mot 100kr til q2 men analytikerne er høye og med sånn inntjening er det kanaksje gratispenger og sitte i aksjen nå.
Aksjen har helt sikkert fått bra oppmerksomhet etter q4 og q1 og det kan være flere interesser som vil inn før q2.
Jeg tror den skal opp mot 100kr til q2 men analytikerne er høye og med sånn inntjening er det kanaksje gratispenger og sitte i aksjen nå.
HAS
15.05.2023 kl 20:42
11745
https://www.nordnet.no/blogg/investorpresentasjon-og-qa-med-klaveness-combination-carriers/
Selskapet har en interessant profil med sin unike kombinasjonsfrakt. Et forholdsvis lite nisjeselskap med en stor organisasjon i ryggen. Denne form for diversifisering gjør situasjonen både tryggere og bidrar til økonomisk drift. Modellen er framtidsrettet ettersom det gir lavere carbonavtrykk. De kan således også faktisk profitere på økning i drivstoffpriser ved at dette overkompenseres ved økte rater. Lavere utslipp vil garantert bli premiert etterhvert som carbonavgiftene vil øke. Miljøprofilen kan også fort gjøre selskapet til et førstevalg for fraktoppdrag.
Lite aksjer tilgjengelig i handelen, så her er det bare å fleske til:)
Selskapet har en interessant profil med sin unike kombinasjonsfrakt. Et forholdsvis lite nisjeselskap med en stor organisasjon i ryggen. Denne form for diversifisering gjør situasjonen både tryggere og bidrar til økonomisk drift. Modellen er framtidsrettet ettersom det gir lavere carbonavtrykk. De kan således også faktisk profitere på økning i drivstoffpriser ved at dette overkompenseres ved økte rater. Lavere utslipp vil garantert bli premiert etterhvert som carbonavgiftene vil øke. Miljøprofilen kan også fort gjøre selskapet til et førstevalg for fraktoppdrag.
Lite aksjer tilgjengelig i handelen, så her er det bare å fleske til:)
Redigert 15.05.2023 kl 20:47
Du må logge inn for å svare
geo01
15.05.2023 kl 21:37
11707
Nytt skip på plass nå i Mai fra tidligere 16 skip til idag 17 stk-
Ref
Nye miljøkrav og reguleringer gjør at shippingbransjen må begynne å betale for klimagassutslipp. – Kundene vil lete etter den mest kostnadseffektive måten å kutte utslipp på. Der har KCC et unikt fortrinn i markedet, sier Engebret Dahm, administrerende direktør i KCC.
Tilbyr betydelig utslippsreduksjon
KCC har gjennom mange år satset på å utvikle moderne løsninger som gir overlegen energieffektivitet og lavest mulig karbonavtrykk. I mai fikk selskapet levert sitt ellevte nybygg, som siste ledd i et omfattende femårig nybyggsprogram. Selskapets flåte består nå av 17 såkalte kombinasjonsskip – skip som kan transportere både tørre og våte laster. Sammenlignet med konkurrerende tank- eller tørrbulkskip som må seile tomme over lange distanser, seiler kombinasjonsskipene nesten aldri uten last.
Kanskje denne 2 års kontrakten ble aktuell feb 2023 pga nybygget som nå kom.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/02/17/7986669/kcc-sikrer-ny-avtale-i-sterkt-marked
Ref
Nye miljøkrav og reguleringer gjør at shippingbransjen må begynne å betale for klimagassutslipp. – Kundene vil lete etter den mest kostnadseffektive måten å kutte utslipp på. Der har KCC et unikt fortrinn i markedet, sier Engebret Dahm, administrerende direktør i KCC.
Tilbyr betydelig utslippsreduksjon
KCC har gjennom mange år satset på å utvikle moderne løsninger som gir overlegen energieffektivitet og lavest mulig karbonavtrykk. I mai fikk selskapet levert sitt ellevte nybygg, som siste ledd i et omfattende femårig nybyggsprogram. Selskapets flåte består nå av 17 såkalte kombinasjonsskip – skip som kan transportere både tørre og våte laster. Sammenlignet med konkurrerende tank- eller tørrbulkskip som må seile tomme over lange distanser, seiler kombinasjonsskipene nesten aldri uten last.
Kanskje denne 2 års kontrakten ble aktuell feb 2023 pga nybygget som nå kom.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/02/17/7986669/kcc-sikrer-ny-avtale-i-sterkt-marked
Redigert 15.05.2023 kl 21:51
Du må logge inn for å svare
geo01
15.05.2023 kl 22:38
11817
Jeg mente 26 mai-2023
Utbetaling utbytte q1 4,25 kr.
Payment date: On or about 26 May 2023
Utbetaling utbytte q1 4,25 kr.
Payment date: On or about 26 May 2023
Aha takk.
Solide innlegg. Dette skal inn i porteføljen.
Solide innlegg. Dette skal inn i porteføljen.
geo01
15.05.2023 kl 23:27
11873
ex dato var 10 mai utbetaling 26 mai.
Så du ikke misforstår.
Jeg tipper aksjen vil få et løft 26 may og inn i juni da.
Det blir et sollid utbytte q2 på nivå med q4 ellr q1 eller over det bøtter inn cash.
Så du ikke misforstår.
Jeg tipper aksjen vil få et løft 26 may og inn i juni da.
Det blir et sollid utbytte q2 på nivå med q4 ellr q1 eller over det bøtter inn cash.
desirata
19.05.2023 kl 13:11
11563
Nei, kun CCP = clean petroleum products, og flytende Caustic soda
HAS
23.05.2023 kl 20:39
11394
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/05/23/8010582/klaveness-combination-carriers-vurderer-rettet-emisjon-pa-50-millioner-dollar?internal_source=sistenytt
Noen som har tanker om hvordan dette vil påvirke kursen i morgen?
Noen som har tanker om hvordan dette vil påvirke kursen i morgen?
HAS
23.05.2023 kl 21:38
11309
Emisjonskursen blir vel avgjørende. Burde ikke være nødvendig med mer enn 10% rabatt...
HAS
24.05.2023 kl 09:28
11100
Kjempefint, en absolutt anstendig rabatt. Akkurat nå kan det handles aksjer i et topp selskap til emisjonskurs:)
HAS
24.05.2023 kl 11:46
11000
Om den holdes på 70 kan man vel kansellere reparasjonsemisjonen og spare seg masse bryderi?...
desirata
24.05.2023 kl 11:48
11148
Vil ikke ta bryderiet med reprasjon emisjon, selv om den står i 71kr.
Enklere å kjøpe over børs da.
Enklere å kjøpe over børs da.
HAS
24.05.2023 kl 12:48
11083
Nå har alle mulighet til å kjøpe til emisjonskurs, så dette er absolutt fair nok:)
HAS
24.05.2023 kl 20:06
10930
Var på hugget og fikk handlet tidlig i dag. Det var vel litt overraskende og urovekkende at det gikk såpass stort volum under emisjonskurs utover dagen?
geo01
24.05.2023 kl 22:16
10841
Litt av en skrell idag.
Det lir ingen rep ser det ut.
Utbyttet ble litt radert får en si.
Bare og vente på q2 skal over 80 igjen og nytt utbytte.
Det lir ingen rep ser det ut.
Utbyttet ble litt radert får en si.
Bare og vente på q2 skal over 80 igjen og nytt utbytte.
Whatnow
26.05.2023 kl 09:36
10595
Har dere mottatt utbytte nå? Har enda ikke sett noe til det, men skal vel dukke opp på konto iløpet av dagen, eller hur?
HAS
26.05.2023 kl 10:02
10562
Innsidehandel meldt både i går og i dag. Vi får nok ikke pengene på konto før innsiderne har handlet ferdig? Ta opp lån....:)
Utbyttet mitt var på plass før børsåpning. Nordnet
geo01
29.05.2023 kl 00:25
10286
Det ble en liten smekk på aksjen,men det er nok midlertidig til repemisjonen blir avlyst og jeg skal ikke reparere.
Melding om avlyst rep før den stiger til 80-90 og nytt utbytte.
Noen tar kanskje gevinst etter lang opptur også.
Et kupp nå vel?
Melding om avlyst rep før den stiger til 80-90 og nytt utbytte.
Noen tar kanskje gevinst etter lang opptur også.
Et kupp nå vel?
HAS
30.05.2023 kl 12:36
10067
Kanskje det selges unna noe til emisjonskurs? I så fall fair for aksjonærer som ikke fikk bli med på den rettede emisjonen. Kan dessuten gi grunnlag for å avlyse reparasjonsemisjonen. Det skjedde ved forrige emisjon også. Mye bryderi spart for selskapet , og en glimrende kjøpsmulighet:)
HAS
31.05.2023 kl 11:24
10025
https://www.nordnet.no/market/news/1007938578
Kristian Falnes fortsetter å kjøpe seg opp. Hvor lenge vil billigsalget vare?
Kristian Falnes fortsetter å kjøpe seg opp. Hvor lenge vil billigsalget vare?
HAS
01.06.2023 kl 08:38
9839
https://www.nordnet.no/market/news/1007945263
Reparasjonsemisjonen avlyst.
I forhold til gjennomsnittlig kursmål er det nå mer enn 100% oppside i denne. Over 80% av aksjene holdes av de 10 største aksjonærer.
Da venter vi på nye positive meldinger fra markedet og selskapet:)
Reparasjonsemisjonen avlyst.
I forhold til gjennomsnittlig kursmål er det nå mer enn 100% oppside i denne. Over 80% av aksjene holdes av de 10 største aksjonærer.
Da venter vi på nye positive meldinger fra markedet og selskapet:)
Redigert 01.06.2023 kl 09:02
Du må logge inn for å svare
HAS
05.06.2023 kl 10:59
9503
https://www.nordnet.no/market/news/1007966222
DNB anser bestilling av 3 nye båter som et fornuftig trekk. Ser 66% oppside, og anbefaler kjøp.
DNB anser bestilling av 3 nye båter som et fornuftig trekk. Ser 66% oppside, og anbefaler kjøp.
Redigert 05.06.2023 kl 11:04
Du må logge inn for å svare
The Godfather
05.06.2023 kl 12:15
9427
KCC: DNB MARKETS GJENOPPTAR DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 116
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets gjenopptar dekning av Klaveness Combination Carriers med en kjøpsanbefaling og kursmål 116 kroner pr aksje, ifølge en analyse fra meglerhuset mandag.
" Klaveness Combination Carriers planlegger å bestille tre moderne CABU-fartøyer for å erstatte tre CABU-fartøyer som er nesten 25 år gamle, noe vi mener er god timing gitt begrenset verftkapasitet og inflasjonspress samt sterk fundamental medvind fra selskapets dynamiske tankeksponering", heter det i analysen.
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets gjenopptar dekning av Klaveness Combination Carriers med en kjøpsanbefaling og kursmål 116 kroner pr aksje, ifølge en analyse fra meglerhuset mandag.
" Klaveness Combination Carriers planlegger å bestille tre moderne CABU-fartøyer for å erstatte tre CABU-fartøyer som er nesten 25 år gamle, noe vi mener er god timing gitt begrenset verftkapasitet og inflasjonspress samt sterk fundamental medvind fra selskapets dynamiske tankeksponering", heter det i analysen.
Gull i pungen
05.06.2023 kl 14:44
9276
DNB Markets spår utbyttefest!!
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/06/05/8013349/dnb-markets-tar-opp-dekning-pa-klaveness-combination-carriers
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/06/05/8013349/dnb-markets-tar-opp-dekning-pa-klaveness-combination-carriers
HAS
05.06.2023 kl 14:58
9247
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/06/05/8013416/baltic-dry-indeksen-stiger-for-forste-gang-pa-14-handelsdager
Grunn til å forvente ennå høyere rater. Dessuten må vel dette selskapet komme nært det en kan kalle en "grønn profil"?
40% reduksjon i drivstofforbruk er gunstig både for klima og økonomien....:)
Grunn til å forvente ennå høyere rater. Dessuten må vel dette selskapet komme nært det en kan kalle en "grønn profil"?
40% reduksjon i drivstofforbruk er gunstig både for klima og økonomien....:)
Redigert 05.06.2023 kl 15:13
Du må logge inn for å svare
desirata
05.06.2023 kl 23:20
8967
Kan ikke være så bra at kursmålet faller 20%
De kontraheringene var dyre kr. 2. Mia, utgjør halve Market capen og utvannende. på aksjen.
De kontraheringene var dyre kr. 2. Mia, utgjør halve Market capen og utvannende. på aksjen.
HAS
06.06.2023 kl 06:04
8365
Egenkapitalen øker, og på sikt vil det være både nødvendig og lønnsomt å forynge flåten. Det er 3 år til leveransen, og med emisjon og 60% lån gir ikke investeringen så store utslag på balansen. Selskapet vil sannsynligvis profitere ennå mer på en stigende oljepris. Utviklingen av ratene vil sjølsagt være avgjørende, men det meste tyder på at det vil bli stort rom for utbytter framover.
Konsernsjef Dahm:
"Vi får uttelling fra høye drivstoffpriser på grunn av vår langt høyere operasjonelle effektivitet sammenlignet med konkurrerende standard tank- og tørrbulkskip. Mens standardskip normalt får kompensert for økende drivstoffpriser gjennom fraktratene, vil fraktratene overkompensere våre skip på grunn av den høye effektiviteten."
Konsernsjef Dahm:
"Vi får uttelling fra høye drivstoffpriser på grunn av vår langt høyere operasjonelle effektivitet sammenlignet med konkurrerende standard tank- og tørrbulkskip. Mens standardskip normalt får kompensert for økende drivstoffpriser gjennom fraktratene, vil fraktratene overkompensere våre skip på grunn av den høye effektiviteten."
Redigert 06.06.2023 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
HAS
07.06.2023 kl 08:44
8133
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/06/8013579/morten-astrup-jeg-ser-fortsatt-klare-likhetstrekk-med-finanskrisen
Fin start på dagen for Klaveness:)
Fin start på dagen for Klaveness:)
HAS
29.07.2023 kl 09:27
7321
På tide å børste støvet av denne "gjenglemte juvelen"?
Usikkerhet i markedet har gitt et midlertidig fall i ratene, men KCC har mye på faste kontrakter, så Q2 kan vel bli brukbart?
Usikkerhet i markedet har gitt et midlertidig fall i ratene, men KCC har mye på faste kontrakter, så Q2 kan vel bli brukbart?
desirata
29.07.2023 kl 12:57
7177
Ganske trygg aksje som burde ha mer å gå på. DnB har lenge hatt et 3 sifret kursmålet, men tror det vil butte på før det iom. både product og bulk er ned.
KCC er jo en blanding av Hafnia og Belco.
Tror de har dekning på ca. 50% med COA kontrakter.
Derimot forvent ikke mere enn 3kr kvartal utbytte fra nå av, dvs 30cent.
KCC er jo en blanding av Hafnia og Belco.
Tror de har dekning på ca. 50% med COA kontrakter.
Derimot forvent ikke mere enn 3kr kvartal utbytte fra nå av, dvs 30cent.
HAS
29.07.2023 kl 13:19
7154
De investerer i 3 nye båter med leveranse i 2026, så utbytte på kr3 i kvartalet må være akseptabelt.
Det er vel grunn til å anta at oljeprisen kan komme til å stige kraftig, og selskapet har en profil der dyr bunkers kan gi et betydelig fortrinn i bransjen. Det samme kan også stadig økende miljøavgifter.
Tørrbulk henger fortsatt etter, men dette kan i følge analytikere endre seg vesentlig i 2. halvår.
På tide å posisjonere seg for en opptur?
Det er vel grunn til å anta at oljeprisen kan komme til å stige kraftig, og selskapet har en profil der dyr bunkers kan gi et betydelig fortrinn i bransjen. Det samme kan også stadig økende miljøavgifter.
Tørrbulk henger fortsatt etter, men dette kan i følge analytikere endre seg vesentlig i 2. halvår.
På tide å posisjonere seg for en opptur?
Cutter
29.07.2023 kl 17:48
7041
Fordi om utbytte i q2 kan bli litt mindre enn tidligere ser jeg denne som en perfekt longpos innen shipping. Tenker å vekte litt opp her og litt ned i FRO utover høsten.
Cutter
30.07.2023 kl 16:07
6606
Husk at det ved store kursstigninger fort kan komme nedsalg fra store eiere. Ikke lenge siden sist her
HAS
30.07.2023 kl 16:35
6571
Selskapet har planer om å bytte ut de 3 eldste båtene, og har bestilt 3 nye båter med leveranse i første halvdel av 2026. De nye båtene har 40% lavere forbruk av drivstoff.
Båtene finansieres med 60% lån, 25 % fra allerede gjennomført emisjon og bare ca 15% fra drifta.
Det forventes ytterligere press i markedet, med tilsvarende verdistigning for eldre båter.
Båtene som planlegges skiftet ut er fra 2001 og 2002. De er i dag i full drift. Hva kan evt. salg av disse bidra med i den nye investeringen?
Båtene finansieres med 60% lån, 25 % fra allerede gjennomført emisjon og bare ca 15% fra drifta.
Det forventes ytterligere press i markedet, med tilsvarende verdistigning for eldre båter.
Båtene som planlegges skiftet ut er fra 2001 og 2002. De er i dag i full drift. Hva kan evt. salg av disse bidra med i den nye investeringen?
Redigert 30.07.2023 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »