ARR EBITDA* Q3 👉 24.10.2024

Odi.1
ARR 11.05.2023 kl 07:50 106493

Nå leverer ARR så det synger , her vil vi få en spennende tid fremover. Hør WEB-Cast kl 9!

Q 1 2023 -->>
“We are pleased to report another record high quarterly revenue of NOK 150 million, in particular since the growth is entirely organic. Moreover, an EBITDA improvement of more than NOK 11 million compared to a year ago bodes well for the quarters to come,” says Geir Johansen, CEO of Arribatec.

https://newsweb.oslobors.no/message/590266 Hele resultatet og meldingen her.



CEO Geir Johansen will present the results in a webcast at 9:00 am CET. The webcast can be accessed through the follo link
https://www.arribatec.com/q1-2023/


q1 og q2 er bak oss nå, meget positiv utvikling , så tråden ruller nå videre mot 👉 Q3 2023 02.11.2023 - Quarterly Report - Q3 02.11.2023


Q4 som gjelder nå fremover !
15.02-2024

Q3 ble litt tom for luft, vi hadde vel håpet på bedre dog det ligger der med tålmodighet nå.
Arr har vokst mye og da må mye capital stå ute i arbeide , disse kronene kommer nok tilbake med avkastning slik dette er gaidet.
Car med kursmål her er hyggelig lesning også, flere får øynene opp for ARR fremover, åpenbart.
Var vel 100% opp dem satte kursmålet opp i første omgang. Sammenligner vi Arr med tilsvarende selskaper ww så er jo denne solide godbiten en virkelig
smaragd å ha i potefølgen.


Nå med fin fin utvikling så ser vi mot Q1 2024 , har troen på 2024 i ARR, mye spennende på gang med positive tall og utvikling.
Den er vel også på Oppkjøps øyner må en anta , da dette er ett ekstremt lukrativt konsept nå.

Andre saker en kan ta med på agenda snart : 24.04.2024 - Annual Report
27.05.2024 - Annual General Meeting


Nå er det Q2 H1 2024 som gjelder , det kommer 15.08 2024

Spennende avtale i dag med Software samarbeide, den tror jeg kan gi en enorm boozt i de neste Q for ARR. ( Orbus)
Han som solgte ned er ferdig så aksjen og verdien får fred til å utvikle seg i henhold til reel verdi.


Neste Q blir 24.10 2024
Helt Gjennomsnittlig H1 24 , hadde regnet med noe høyere revenue i q2 24 , Cash kassen er stabil pr dd , og håpet er at denne vil få en oppsving
når alle kontraktene begynner å levere avkastning. Europa nå vil bli meget spennende og lukrativt for ARR , forhåpentligvis.


Følg med... Just say, and GL :)
Redigert 15.08.2024 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Kvisla
I går kl 11:12 325

Blir ågerrenter slik som Fredriksen pleier komme med når han skal "redde" selskaper. så kan han konvertere aksjer senere til en hyggelig pris og ta fullstendig kontroll over selskapet. Trenger ingen emisjon akkurat nå da, Spettet tar jo kontroll over selskapet uansett billig senere da. Bra finans ide disse bortskjemte grådige haiene har.
Tradinator
I går kl 11:03 347

Fristende å ta tapet og få en slant igjen på skatten, men noe sier meg at det kan komme noe godt ut av denne erkjennelsen. Det blir nok turbulent, men ny ledelse, salg av deler eller hele selskapet? Noe må de gjøre, og dette kan være den definitive bunnen for denne gang.
Massimo
I går kl 08:27 495



Marine kan ha et lignende forløp ved rett satsing.
Selge seg ned, få med rette internasjonal partner og tenk stort sammen!!
Tradinator
I går kl 08:19 514

Det blir jo ingen emisjon når de går ut med en sånn melding. Ingen ønsker vel å gruse kursen før en emisjon. Da er det andre og mer spennende muligheter som vurderes. Salg av hospitality er en ting, men jeg tror hele selskapet fort kan bli kjøpt opp, da jeg tror en større aktør lett kan tjene gode penger på ARR sin portefølje. Prisen på selskapet skremmer ingen.
Massimo
I går kl 08:05 542



Jeg syns dette er gode nyheter.
Spinne av og selge seg ned i Hospitality kan være en meget god ide.

…..as well as other strategic alternatives for one or more of the company's business segments.

Hosp hadde omsetning på 22 mill i H1-24, der er det store muligheter i verden.
Få inn privat equity på eiersiden, noen tekno-freeker, gå sammen med reiselivsteknologi-selskaper som er gode på digitalisering og mer App bruk og samarbeide med de store aktørene.
De som reiser en del ser bruken av App på fly, tog, Uber, taxi, buss mm.
Derfor kan deres App for hotell og kiosker for selvinn-og utsjekk bli en godsak i storEuropa med rett satsing.

Selge seg ned 60% og sitte med 40 i et slikt lag kan gi god uttelling, påfølgende finansiering på egen kjøl og solid satsing.
Etter 18-36 måneder, så la seg vanne ut til 20% i en større emisjon for børsnotering (ikke Norge)
Omsetningen blir 3-sifret i millioner og veksten WorldWide er absolutt mulig med de rette folkene.
Bedre å eie 20% av «noe stort» enn 100 i noe man ikke klarer å løfte på egenhånd

Go Big or Go home, er vel uttrykket

RESTEN av ARR står vel for ca 500 – 550 millioner i året med gode marginer
Veksten med strategiske partnere som Unit4, Orbus, Rambase, SAP, Visma, Microsoft, QualiWare m.fl vil løfte denne delen veldig bra med fine marginer i årene som kommer.



Redigert i går kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Redcloud
29.09.2024 kl 00:30 763

Triste greier rett og slett, hadde tro her en stund.
Møyfrid
28.09.2024 kl 23:31 790

Her må vel Onkel Øystein inn med ferske midler.

Dem kommer nok uten renter, rabatt eller annet fiksfakseri…🤣🤣🤣

Denne skal det bli spennende å følge!
JUICEitUP
28.09.2024 kl 13:58 923

Ha ha ha, snakk om å spinne en katastrofal melding til noe positivt. Her blir det snakk om lån til åger renter, konvertibelt lån på svært lave kurser, emisjon til spotpris som vanner ut eksisterende aksjonærer, evt. konkurs for å bli kvitt gjelden. Så kan noen plukke opp restene, men da er eksisterende aksjonærer nullet.

Jeg har ikke aksjer her (har heller aldri hatt det). Vurderer du inngang nå så skal du få et godt råd - styr unna for her kommer det til å gå fort unnabakke.
Odi.1
28.09.2024 kl 13:49 931

ja, de må nå nesten ha noe i bakhånd når de skriver for " kortere perjode" ?
Tradinator
27.09.2024 kl 21:40 1131

Lukter salg av en av segmentene. Kursen har jo priset inn emisjon, det blir det ikke nå, da hadde aldri denne meldinga kommet. Kanskje markerer det bunnpunktet og at selskapet har funnet gode løsninger for videre vekst med bedre lønnsomhet.
Redigert 27.09.2024 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Odi.1
27.09.2024 kl 20:36 705

Melding.
Kortere likviditet som må fixses 🤔

samtidig kommer Q3 raport 31.10 24...
Redigert 27.09.2024 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Tradinator
13.09.2024 kl 10:49 1173

Og ingen av de selger....
Massimo
13.09.2024 kl 09:39 1214


Latterlig prising på den norske tullebørsen 178 millioner

De som satser er jo kyndige folk, også med kalkulatoren

https://www.arribatec.com/investors/shareholders/


Tradinator
11.09.2024 kl 13:52 1352

Vestlia resort tilbake til Arribatech sin løsning etter å ha prøvd mobiltelefon løsning en periode. Det er ingen dårlig referansekunde som nå går tilbake til ARR sin løsning.
https://hospitality.arribatec.com/vestlia-reinstalls-selfservice-kiosk/

Tradinator
11.09.2024 kl 09:22 1413

Ordre på 2,97 inne i dag tidlig, ikke selg nå. For stort potensiale i denne, til å bli handlet til denne prisen. Et kvartal på oppsiden og bunnlinjen kommer etter omsetningsveksten så blir det bang. Renter snart ned er også et pluss
Tradinator
05.09.2024 kl 14:03 1688

Sæter er vel ny her, han bruker å lukte på aksjer som bunner. Snart er kontorpultene mer verdt en selskapet så da får vi bare håpe på mer arbeid og kontrakter fremover.
Den gamle
05.09.2024 kl 13:49 1706

EU avtalen er “kun” intill 18 mill i året hvis man deler avtaleverket på 4. Den er viktig for belegg på en del konsulentene men vil aldri driv vekst og inntjening.
Tradinator
05.09.2024 kl 08:05 1787

Toppen vokser uten at det hjelper bunnen, det kan fort endre seg med den nye EU avtalen
onesimus
05.09.2024 kl 06:38 1831

Det var beklagelig å lese om min inkompetanse, har nok tapt pengene mine jeg da.
Den gamle
04.09.2024 kl 13:12 1946

De har negativ vekst og har ikke vokst i det hele tatt de siste to årene. Nå må dere begynne å lese og forstå regnskaper.
onesimus
03.09.2024 kl 10:06 2110

Ulogisk det som skjer, forstår heller ikke hvorfor en ønsker å plukke på geir Johansen, de gjør det meste rett etter min vurdering. De vekster, større og større recuring rev. Etter det jeg forstår skal dette markedet vekste 10 til 13 % årlig frem mot 2030. At løsning nå skal over til SAAS medfører vel betydelige konsulent tjenester, men at det går litt saktere enn først ventet er vel godt tegn( kan vel tyde på mye som skal ryddes). At marine har fått seg en smell skjer jo av og til for mindre virksomheter som
Tradinator
03.09.2024 kl 09:33 2145

Rock bottom er det noe som heter, kan ikke være langt unna her nå. Geir Johansen bør kaste i hådkle til en som klarer å kommunisere med markedet og som kan regne. Trist å se omsetningen øke uten at de får med seg bunnlinjen. Det blir en lang økenvandring om ikke det nå er så lavt priset at et bud er rett rundt hjørnet fra en som ser verdiene og som kan utnytte de.
Enra
24.08.2024 kl 16:27 2483

Du har helt rett Odi! Arr må begynne å levere, og få kontroll på kostnadene. Det hjelper ikke med omsetningsvekst hvis kostnadene vokser tilsvarende eller mer. Jeg tror ikke dette er noe de klarer å rette på med det første, men at det er litt innsidehandel er jo positivt. Man kan jo håpe at det er oppkjøp på gang!
Odi.1
24.08.2024 kl 15:44 2506

Vekter mer positivitet en negativitet i ARR,is 😁
Men nå må de få inn netto penger og styrke cash på egen drift.
Alfa... Omega!@
Massimo
24.08.2024 kl 13:02 2553


Mye rart å lese :-))

ARR blir en yndling fremover, man bruker penger på å bygge opp, det svarer seg
På Topp 20 er det ingen som selger


Flere kjente investorer ser muligheter

Haakon Sæter Arribatec Group +50.000

I tillegg var et av styremedlemmene på handling i uka som gikk

Her er det bjellesaualarm :-)))))
Odi.1
24.08.2024 kl 10:27 2596

slik dette utviklet seg skal ikke jeg protestere på det🫣
dog er det jo også andre kontrakter en får håpe på, som flytog avtale/ hotel osv..
Har harmonert lite til nå med gaiding vs realitet, desverre.
Ser på Arr enda som en potensial godbit, så jeg fortsetter på " Hold" her.
Greit å få en innside kjøp også nå da, hjelper jo på tålmodigheten.
Øker ikke cash på Q3 blir det nesten åpenbart emi på en ukjent kurs. ( håper bare det ikke er planlagt fra dem du " vet" )
Den gamle
24.08.2024 kl 09:35 2624

Et sånt salg ser man ikke i regnskapene omtrent. De fleste Rambase prosjektene er veldig små. Men uansett er det noe tjeneste inntekter de første måneden etter prosjekt oppstart og litt løpende abonnements inntekter, men med 30-35%? margin kanskje så gir det noen titusen lapper pr måned i margin på et stort prosjekt som har 1 mill i året abonnements inntektene. Hvis dette hadde vært et stort case så hadde det nok blitt børsmelding.
Den gamle
24.08.2024 kl 05:22 2692

74 mill på 48 måneder er kun 4,5 mill i kvartalet eller 3% av 150 mill. Også mister de 10 mill i hardware salg i Hospitality som var engangs i Q2. Sommerferie og andre tap de har hatt i kvartalet. Jeg tipper Max 130 mill i Q3 og blod rødt.
Odi.1
24.08.2024 kl 00:17 2727

dem sier det vil øke med den nye avtalen på 74mil fra August , men er jo urolig det har sunket 10 mil i cash på q2-24. Optimistisk skulle det jo vært andre veien🫣.
En annen sak er jo at det er innvestert, og da må vi jo føreløpig håpe dette kan høstes til en fordel.
Men helt enig, Q3 må levere Stål her nå, for dette går ikke i hop med ledelsens profetier.
Den gamle
23.08.2024 kl 22:10 2766

Her var det mange gode reelle kommenterer . Q3 kan for bli det dårligste på flere år. Som du sier med sommer er det ingenting. Som tilsier at det blir et bra kvartal. De har mindre cash enn en måned med lønninger og de har like mye leverandør gjeld som kundefordringer. Og kassekreditten er dratt opp 100%. Hvis det ikle kommer penger noe sted fra, for de klarer ikke å få det inn over drift i Q3 så må de hente penger. I fjord kraften de segbover nyttår og fikk inn abonnements inntektene i januar og de har de ridd på så langt. Men pr 30/6 var det tross alt 6 månede til med leveranse på disse inntektene men uten noen penger som kommer inn.
Odi.1
23.08.2024 kl 18:30 2844

Surt pr nå, men gir ikke opp så lett.
Har troen på de siste sammarbeidene vil høste positivitet.
Hold.
Enra
23.08.2024 kl 18:17 2860

Jeg har hatt trua i 3 år i denne aksjen, og blitt skuffet gang etter gang. Det så ut som skuta var i ferd med å snu etter Q3 i fjor, men Q4 i 2023 og det første halvåret av 2024 har gitt meg kalde føtter. Det dårlige resultatet fra Q1 i år ble forklart med at påska påvirket resultatet. Når de ikke klarer å levere et positivt resultat i Q2, er jeg redd årets Q3 blir stygt da denne perioden inneholder sommerferien. Kassa er snart tom, og en emisjon er uunngåelig hvis ikke Q3 leverer. Jeg tørr ikke å gamble på det, og har solgt meg ut med et betydelig tap. Jeg kommer til å følge med aksjen videre, og garantert ergre meg grønn hvis vendepunktet for aksjen blir i høst. Lykke til til alle som ikke har fått kalde føtter
Tradinator
22.08.2024 kl 08:33 3101

Mr Johansen tror jeg Spetalen begynner å bli litt utålmodig med...
Den gamle
22.08.2024 kl 08:16 3125

Man kan jo lure på hva Mr Johansen tenker. Den eneste som til slutt kan si at han har tjent penger på ARR.
Tradinator
21.08.2024 kl 23:35 3188

Da har innsiden startet å handle, positivt signal vi må ta med oss👍
Tradinator
21.08.2024 kl 11:04 3330

Arr vokser jevnt og trutt på omsetning, men bunnlinken følger ikke med foreløpig. Jeg tror Geir Johansen føler presset nå, og at det er modent for et lederbytte og en ny giv fra toppen. Hvor mye kontanter som er igjen ved neste kvartal blir spennende. Tror ARR bør hoste opp noen habile kontrakter i dette kvartalet om vi skal ha noen håp om at det snur her. beholder de, men har sluttet å se på kursen. Den kommer før eller siden...
Den gamle
20.08.2024 kl 20:59 3495

Massimo, det er ikke en objektiv og kvalitativ kommentar som kommer fra deg. Kun subjektiv synsing. Du må være desperat er min konklusjon. Du bør lære deg bransjen, også bør du lære deg å lese regnskaper og ikke minst regnskaper til IT selskaper.

Beklager, men noen ganger må man være litt tøff og brutal for at folk skal få opp øynene. Det et ikke personlig ment.
Redcloud
19.08.2024 kl 16:31 3694

Unit4 tvinger tydeligvis sine kunder over fra stasjonære anlegg til skybaserte servere fra 1. januar neste år. Orker ikke sitte å vente på hva dette medfører i praksis. Enten får man en eksplosiv vekst i Cloud avdelingen til ARR eller så blir kunder, gamle som nye skeptiske og har kanskje valgt Unit4 av sikkerthets eller andre grunner nettopp for å slippe å ha sensitive data i skyen. Har dette blitt nevnt på noen av presentasjonene?
JUICEitUP
16.08.2024 kl 15:38 3934

Re Massimo

Her gjør du en klassisk rasjonale feil. Et selskap prises ikke basert på veksten i omsetning år for år men på veksten på bunnlinjen. La oss ta et tenkt eksempel på et selskap som prises til 100 i år 1 og og som vokser omsetningen med 100% hvert år i 10 år, mens underskuddet øker med 10% hvert år i 10 år. Mener du da at selskapet har livets rett og at det er 1000%+ mer hvert nå? Det kan jeg ikke forestille meg at du gjør. Så hvorfor mener du dette om ARR?

Selskapet er alt for diversifisert. De driver med alt fra Marin teknologi, til innsjekksautomater og ERP løsninger. Det er med andre ord ingen mulighet til å fokusere på det som kalles kjernekompetanse og core value når du har forretningsområder som alle trekker i forskjellig retning og hyler om de samme ressursene (kompetanse og penger).

Du kan mene hva du vil, men hvis ikke selskapet snur dette inneværende kvartal, og snur det kraftig, minimum med resultat i 0 helst et lite pluss er ARR kraftig overpriset. Du kan ikke vente med en emisjon til kassen er tom og alle som har hentet penger i det siste vet hvor tung det er. Får de i det hele tatt hentet penger i en emisjon vil vi se kursen som er flere 10-talls prosent lavere enn i dag. Blir overhodet ikke overrasket om vi snakker om 50% reduksjon i kurs hvis de i det hele tatt skal få funding.