Tomra - Kina!!! Massivt! Potensialet er tilnærmet uendelig!

Kommentatoren
TOM 20.11.2018 kl 16:59 7383

En ting er iallefall sikkert, dagens kursskrell i Tomra (- 6.14%) har overhodet ingen sammenheng med at Tomra viser svakhetstegn. Mitt fokus er selskapsdriften, og i dag kommer en nyhet jeg har gått og håpet og ventet på: Tomra melder om "ramp-up" i Kina! Jeg mener alvor med formuleringene mine i overskriften her, og tror på en stor fremtid for Tomra i Kina! Godt også at Kinas drøyt 2 milliarder innbyggere får oppleve fremgang og kvalitetshevning i sine dagligliv som en følge av nytteverdien i Tomras overlegne "state of the art" teknologi.

At nyheten om at Tomra trapper opp i Kina kommer nå, tror jeg på ingen måte er tilfeldig. Kongeparets besøk i Kina nylig sammen med store delegasjoner fra både regjering og næringsliv og undertegning av en rekke avtaler, har nok ført til at Tomra som norsk selskap nå føler økt grad at trygghet når det gjelder investering og satsing i Kina.

Det finnes en egen tematråd om Tomra i Kina under ticker TOM her på forumet (https://forum.hegnar.no/thread/12209/view), men akkurat denne nyheten fortjener utvilsomt en egen trådstart.



ECONOMY & MARKETS

Tomra strengthens presence in China

Tomra is committed to its long-term development in China and has further strengthened its set-up in this fast-growing market.

20.11.2018


Since establishing the first subsidiary in China in 2010, Tomra has been actively increasing its investment and business activities in this dynamic market. Currently Tomra has three businesses operating in China: Recycling Sorting, Food Sorting and Grading and Beverage Container Collection. Tomra’s business activity in China ranges from business development, product management, R&D, assembly, sales, service and application validation in the local test centers. After expanding Tomra’s fresh fruit and vegetable grading state-of-the-art manufacturing site in Kunshan, Tomra further reinforced its engineering team in China and expanded its technology center in Xiamen.

Tomra is discovering that its leading technology and industry expertise are becoming increasingly popular and important in the local market. To prepare for the new opportunities created by China’s transformation, Tomra has been strengthening its organizational base in this vibrant country.

Envisioning Tomra’s contribution in China’s shift to sustainable development, Jacob Rognhaug, general manager at Tomra China, says, “During China’s transformative development, more innovative technologies are needed to address the challenges of efficient use of resources, environmental protection and the provision of high-quality food. At Tomra, we are dedicated to optimizing resource productivity with sensor-based technology, and our solutions can answer some of the main challenges that China is facing today. That’s why we have been increasing our financial investment in China while also investing a considerable amount of time in achieving a better understanding of the local market. I’m confident our technology can contribute significantly to China’s goal of sustainable development.”

Tomra developed a comprehensive China strategy in 2015, and it includes establishing a local R&D team, setting up a local service network and strengthening local production.
In 2017, Tomra invested in expanding its manufacturing site in Kunshan to over 11,000 sqm, strengthening the supply chain, and providing enhanced support for the local market. This resulted in better integration of the resources in its global operations.

In addition, Tomra enhanced its engineering capability in China by extending its technology center in Xiamen to support product and application development. Today, the technology center in Xiamen covers 5000 sqm, hosting about 150 employees, tripling the number of staff that were employed in 2015.

https://www.recycling-magazine.com/2018/11/20/tomra-strengthens-presence-in-china/



Redigert: Da avslutter jeg kveldens "skippertak" på noen Tomra-tråder med å løfte dagens store nyhet om at Tomra øker satsingen i Kina markant, for at flest mulig skal få se og fordi nyheten fortjener det. :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
21.11.2018 kl 07:33 7101

Det er bare å lene seg tilbake. Gårsdagens kurs nedgang er definitivt forbigående og har ingenting med Tomra å gjøre. Tvert i mot tror jeg nå det er mange (globalt) som ser på dette som en stor kjøps mulighet (også med den lave krone kursen) Har selv en følelse av at Tomra snart blir oppkjøpt. Det er nok mange av de store som ser virkelig lukrative (Amazon. Alibaba, Siemens, BASF, osv) kjøps muligheter her. Trist blir det. Men må også innrømme at det blir litt godt :-) Det er da til syvende og sist et spill der man har lyst å vinne. Og jeg har vel skjeldent hatt så gode kort på hånden ;-)

Investor
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
exuptro
21.11.2018 kl 08:27 7039

Håper at et oppkjøp aldri blir tilfelle. Har et ønske om at Tomra blir nye AFK, en utbyttemaskin som beriker sine aksjonærer med saftige utbytter hvert år. Uansett er dette fantastiske nyheter. Asia kommer til å bli et vannvittig marked, og det er her det er mest å hente resirkuleringsmessig også.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
golf`ern
21.11.2018 kl 14:24 6914

En super børsdag, og Tomra i minus

Du verden........
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Kommentatoren
22.11.2018 kl 12:58 6695

Hyggelig at du tar deg tid til å stikke innom tråden og løfte på hatten golf'ern. Til dere KanonBra5 og exuptro må jeg bare si at jeg på en måte er enig med dere begge...oppkjøp vil gi en solid gevinst i det korte bildet, men mon tro om ikke dette blir så stort at vi alt i alt bør håpe at det går slik exuptro ønsker: Tomra forblir stående på egne bein og bare vokser og vokser..., for jeg er overbevist om at sirkulær økonomi og den 4.industrielle revolusjon er alt annet enn tomme begreper. Dette blir digert, dette er nytt, og er man med fra begynnelsen (med eierandel i den beste), ja da har historien gjentatte ganger faktisk vist at "det umulige er mulig"...

Håper flest mulig faktisk leser den glimrende og oppsiktsvekkende artikkelen fra Recycling Magazine som er gjengitt i trådstart. Med base i Kina ligger alt til rette for at Tomra erobrer hele kontinentet (og resten av verden). Vi er nå i ferd med å få vår egen "Kung Stefan av Asien" der nede. Under Q3 2018 presentasjonen kunne ikke Stefan være med fordi han var på konferanse i Japan, og i dag sender Tomra ut pressemelding om Stefans deltagelse som en av tre eksperter under "The Economist’s Sustainability Summit Asia 2018" i Kuala Lumpur 15.november. Dimensjonene og skalaen på det det snakkes om her er så enorme at man nesten blir svimmel...



TOMRA'S CEO DISCUSSES THE FUTURE OF FOOD AT THE ECONOMIST SUSTAINABILITY SUMMIT ASIA

The topics of food production, sustainability and the future of food in Asia were high on the agenda at The Economist’s Sustainability Summit Asia 2018. TOMRA President and CEO, Stefan Ranstrand, participated as a panelist in the "Food for Thought" panel discussion, along with two other experts in the field.

21 November 2018


Taking place on November 15 in Kuala Lumpur, the prestigious event brought together key minds and decision makers such as scientists, business leaders, entrepreneurs and academics to discuss how Asia can embrace the circular economy, and, in turn, achieve sustainable economic growth.

During the "Food for Thought" panel session, Stefan discussed one of the main issues that the region faces as it continues to grow and develop, namely sustainability in food production. Currently, Asia comprises over half the world’s population while only holding a fifth of its farmland.

Using examples of TOMRA’s sensor-based technology, Stefan emphasized how the region can become efficient, maximize yields, reduce waste and ultimately change the way the world uses its resources.

He said: “Food production and its sustainability is one of the key considerations for Asia and the world. It could develop as a serious issue in the years ahead as populations and demand for food both rise. By 2050, a global population of 9.8 billion will require 70 per cent more food than is consumed today."

“Presently, we waste a third of our global food production, which clearly is not sustainable for the future. There is a need to enhance yields, reduce waste and meet increasing consumer expectations in order to match global food demand for the future."

“Using sensor and sorting technology, we can use digital solutions to increase yields, cut costs, water and fertilizer and increase crop resilience. We can also employ the use of sorting solutions to ensure every piece of food is optimized within the value chain, either providing the customer with the best produce or ensuring that any waste is routed for other lower value uses such as animal feed or biofuel."

“Ensuring sustainability is crucial to offset any potential issues centered around food production across not just Asia, but the world.”

Stefan concluded: “TOMRA’s mission is to lead the resource revolution. To create smart solutions for optimizing our resources – sourcing them, stewarding them, reclaiming them, recycling them and revitalizing them. To make the most effective use of our resources and ensure that we can meet global food demand in the years to come.”

For more insights from TOMRA on the future of food, visit our blog at https://food.tomra.com/blog.

https://www.tomra.com/en/news-and-media/news/2018/tomras-ceo-discusses-the-future-of-food-at-the-economist-sustainability-summit-asia
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Kommentatoren
29.11.2018 kl 20:56 6396

Jeg pleier å poste nyheter om Tomra på tråder med nerdete trådtitler tilsvarende selskapets forretningsområder og kommer til å fortsette med det. Her slår jeg imidlertid altså på stortromma både når det gjelder overskrift og innhold i trådstart, og nå er jeg faktisk klar til å tromme enda høyere, for dem som vil høre.

Som man kan lese i trådstart, trappper altså Tomra kraftig opp i Kina, og her kommer nyheten om hva "Chinaplas 2019" i Guangzhou 21. - 24.05, 2019 skal dreie seg om: Sirkulær økonomi (circular economy)! Storsatsing på sirkulær økonomi! Når jeg så i tillegg tilføyer at Tomra-ledelsen understreket at Tomra er soleklar global markedsleder innen sirkulær økonomi, under sin helt fantastiske Capital Markets Day 25.september (webcast forefinnes på Tomras hjemmeside!), trenger jeg da å si mer? Vel, jeg har iallefall en helt utrolig feeling når det gjelder Tomra og Kina nå som dere skjønner. Da føles det godt å få sagt det. Ikke mer, for som alltid er det fremtiden som vil vise hva som faktisk skjer.



28 November 2018 09:00

Chinaplas 2019 to highlight circular economy

by Grace Nolan


Chinaplas believes fostering a circular economy is a global consensus and is a major Chinese economic and social development strategy in achieving sustainable development.

In the past three editions of show, Chinaplas has boosted the significance of Industry 4.0 and will now highlight circular economy as the next big trend.

"It's going to be the 33rd edition of Chinaplas in 2019. Every time, it responds to the market demand and introduces new moves accordingly,” said Ada Leung, General Manager of Adsale Exhibition Services, organiser of Chinaplas.

"We've been aware of circular economy for some time. As early as 2011, we launched the 'Bioplastics Zone', introducing biodegradable plastics and bio-based plastics. We have also set up a 'Recycling Technology Zone' since 2016 in Shanghai. In the upcoming Chinaplas, circular economy will be promoted to a prime position, leading exhibitors and visitors to explore the enormous potential."

https://www.eppm.com/industry-news/chinaplas-2019-to-highlight-circular-economy/

https://www.chinaplasonline.com/CPS19/idx/eng



Slett ikke ueffent å lese dette heller, for å si det forsiktig... :)

Tomra på plass med løsningene under "ECO EXPO ASIA" i Hon Kong!



ECO EXPO ASIA ATTRACTS RECORD NUMBER OF VISITORS

November 28, 2018
TSNN News


The 13th edition of the show, held Oct. 25-28 in Hong Kong, welcomed a record 14,824 visitors from 106 countries and regions.

With 54 percent of visitors coming from outside of Hong Kong, the expo lived up to its billing as an international gathering point for the environmental protection industry.

Jointly organised by Messe Frankfurt (HK) Ltd and the Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), the fair is also co-organised by the Environment Bureau of the Government of Hong Kong Special Administrative Region.

The 2018 fair embraced the theme of “Waste Less Save More for a Low-carbon Future” to align with the global push to raise environmental awareness and strive for better waste management.

Highlighted environmental sectors at the show included Waste Management and Recycling, Water Treatment and Quality Management, Green Buildings and Energy Efficiency and Green Transportation.

...

Exhibitors expressed positive feedback:

“We are exhibiting reverse vending machines for recycling items like plastic bottles, aluminium cans and glass bottles which operate on a user deposit scheme. We were thrilled to have the chance to speak with representatives from the Hong Kong Environmental Protection Department and explain to them how the system works. We are exhibiting this year as we think our system would integrate very easily into Hong Kong and around Asia. The fair is a great chance to meet potential clients.”

Andre Farstad, Business Development, Circular Economy, TOMRA Sorting Technology (Xiamen) Co Ltd (Norway)

https://www.tsnn.com/news/eco-expo-asia-attracts-record-number-visitors


Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
30.11.2018 kl 07:25 6228

Fantastisk igjen!! Større bekreftelse trenger man ikke :-)

Ha en strålende fredag og helg.

Investor
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2018 kl 15:50 6068

Råsterk i dag på rød børs.
Takk til Kommentatoren for alt arbeidet som du legger ned her på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
exuptro
30.11.2018 kl 16:41 6018

For en ellevill omsetning. Her har det skjedd noe. 737 mill og vinner av dagens handler. Her skjer det noe rimelig raskt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Oyod
30.11.2018 kl 16:58 5970

Her må det vel komme en flaggemelding
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
CleanGlobe
30.11.2018 kl 17:02 5957


Kurs i TOM (Tomra Systems) på Oslo Børs


Siste

Endring

Endr%

Kjøper

Selger

Åpning

Høy

Lav

Forrige

Volum

Verdi

Handler

233.50 14.00 6.38% 232.50 233.50 221.00 233.50 219.50 219.50 3 166 142 737 218 776 2 305, FANTASTISK.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
CleanGlobe
30.11.2018 kl 17:04 5952

Fantastisk dag for Tomra, bra omsetning. og årsbeste
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Kommentatoren
30.11.2018 kl 17:16 5926

Ja, bekreftelse er et godt ordvalg her Kanon. For en herlig investering Tomra er, rett og slett kanonbra! ;)

Kjekt at du setter pris på det jeg poster voila. Litt arbeid, men akk så lystbetont det er å følge og poste nyheter om dette selskapet, og så skader det forhåpentligvis iallefall ikke egen lommebok heller å spre litt informasjon på norsk om Norges superselskap. Ikke særlig mye å finne annetsteds...

Det ble ble omsatt 2 818 789 aksjer til en verdi av 685 187 231,50 kroner bare i sluttauksjonen exuptro.

God helg til dere alle. :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
exuptro
30.11.2018 kl 17:34 5885

Ja, rimelig heftig. 5% av markedsverdien ble handlet for på én dag. Sky is the limit. God helg alle tomrafolk. Gleder meg allerede til mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
30.11.2018 kl 17:40 5858

Volumet forklarer jo grunnen til at den plutselig hoppet fra 230. Blir intr å se på mandag om det blir en liten konsolidering ..
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Kommentatoren
30.11.2018 kl 17:55 5819

JeanPaul, med ordvalget bekreftelse sikter nok KanonBra5 til at det som frekommer i denne tråden er god nok bekreftelse på hvilken fantastsisk posisjon Tomra nå har opparbeidet seg i Kina. Jeg kunne altså ikke vært mer enig.Det ser enormt lovende ut! Når det gjelder kursutviklingen fremover, blir det selvsagt også spennende å følge den. Er selv stor optimist i et langsiktig perspektiv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
30.11.2018 kl 19:12 5736

Enig med deg. Er nok blitt en god og stabil traderaksje på veien også, grafen er jo plettfri.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
exuptro
30.11.2018 kl 21:46 5632

Jeg vet det er barnlig av meg, men Sissener; Ta deg en gedigen bolle!

"Jan Petter Sissener tilhører også dem som synes prisingen av selskapet er frisk. - Beklager. Vi syntes selskapet er for dyrt så er ikke helt på ballen, sier Sissener til Hegnar.no."

Vel, du og resten av de såkalte aksjeekspertene er gjort til skamme atter en gang. Tomra er en aksje som ikke skal annet enn å vokse. Ikke kom her og si at Tomra er for dyr! Det er en skam at ingen har klart å forsvare norges nye industrieventyr.

Jeg frykter det verste - at noen kinesere har fått øynene opp for Tomra og skal kjøpe hele selskapet. Det håper jeg ikke skjer med det første, det ville i så fall vært en katastrofe for norsk industri.

Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
epost
30.11.2018 kl 22:19 5579

Hvis dere ikke er svimle av denne høye prisingen av Tomre så blir dere aldri svimle. Sist jeg sjekket tjnete Tomra dryge 4 kr pr aksje
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Kommentatoren
05.12.2018 kl 00:16 5211

Artikkel fra potatoPRO. En utvidet utgave av artikkelen fra RecyclingMagazine i trådstart. Gjengir her noe av det som er nytt og vel verdt å få med seg: En uttalelse fra Jacob Rognhaug, General Manager, TOMRA China. Følger dere linken til artikkelen, finner dere også flott bilde fra åpningsseremonien av TOMRA / Compacs utvidete produksjonsanlegg i Kunshan nær Shanghai hvor det poseres med Tomra-bannere på produksjonsområdet. Må bare gjenta at jeg har svært store forhåpninger til Tomra i Kina fremover.



Sensor Technology Leader TOMRA Strengthens its Footprint in China

December 4, 2018


TOMRA, a global leader in sensor-based sorting technology, is committed to its long-term development in China and has further strengthened its set-up in this fast-growing market.

...

Jacob Rognhaug:

“Since we first established a branch in Xiamen in 2010, TOMRA has made great progress in China.”

“I see a bright future in which TOMRA grows together with China. The TOMRA brand is increasingly recognized in the local market, and TOMRA’s technical advantages in achieving the goal of sustainable development are welcomed as a valuable contribution.”

“The TOMRA China team is willing to work with the local community in developing solutions that meet the needs of the local market and assist China’s economic transformation.”

“With a spirit of innovation and a strong commitment to China, we look forward to a future that is win-win.”

https://www.potatopro.com/news/2018/sensor-technology-leader-tomra-strengthens-its-footprint-china
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
CleanGlobe
05.12.2018 kl 10:50 5058

….men kursen går stadig ned,???
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Ticker
05.12.2018 kl 10:58 5049

Så snart de får evt levert noen maskiner vil det brått stoppe.........
Dette er tross allt den ubestridte konge av kopi og tjuv av teknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
05.12.2018 kl 11:00 5048

Noen er kortsiktige daytradere, andre shorter, - men TOMRA fortsetter ufortrødent videre. Det å ikke sitte med denne aksjen betrakter jeg som ren gambling.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
CleanGlobe
05.12.2018 kl 12:22 4995

Jeg selger IKKE en eneste aksje, never.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2018 kl 12:53 4833

I morgen får vi vel vite hvem som kjøpte aksjer for 650 millioner den 3. desember (kurs 233,50)

INVESTMENT AB LATOUR 39 000 000 43,27% 26,35% COMP SWE
FOLKETRYGDFONDET 11 735 490 13,02% 7,93% COMP NOR
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 7 845 000 8,70% 5,30% NOM NLD
STATE STREET BANK AND TRUST COMP 4 095 250 4,54% 2,77% NOM USA
CLEARSTREAM BANKING S.A. 3 797 685 4,21% 2,57% NOM LUX
GOLDMAN SACHS & CO. LLC 3 567 869 3,96% 2,41% NOM USA
DANSKE INVEST NORSKE INSTIT. II. 2 070 542 2,30% 1,40% COMP NOR
NORDEA NORDIC SMALL CAP FUND 2 064 233 2,29% 1,39% COMP FIN
LANNEBO SMÅBOLAG 1 908 222 2,12% 1,29% COMP SWE
SEB NORDENFOND 1 802 280 2,00% 1,22% COMP SWE
JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 1 659 690 1,84% 1,12% NOM USA
ODIN NORGE 1 467 485 1,63% 0,99% COMP NOR
SUNDT AS 1 216 525 1,35% 0,82% COMP NOR
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 1 198 412 1,33% 0,81% NOM GBR
BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES 1 197 958 1,33% 0,81% NOM LUX
VERDIPAPIRFONDET ALFRED BERG GAMBA 1 124 665 1,25% 0,76% COMP NOR
NORDEA 1 SICAV 1 121 324 1,24% 0,76% COMP LUX
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN S.A. 1 104 713 1,23% 0,75% NOM LUX
JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 1 073 904 1,19% 0,73% NOM GBR
FIDELITY SEC. FUND:FIDELITY SERIES 1 071 898 1,19% 0,72% COMP USA
Total number owned by top 20 90 123 145 100% 60,89%
Total number of shares 148 020 078 100%
Updated 03.12.2018
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
10.12.2018 kl 08:36 4642

Da kom svaret. Flere internasjonale aktører som kjøper seg opp (bla. State street BAnk and Trust Comp)

INVESTMENT AB LATOUR 39 000 000 43,48% 26,35% COMP SWE
FOLKETRYGDFONDET 11 735 490 13,08% 7,93% COMP NOR
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 7 845 000 8,75% 5,30% NOM NLD
STATE STREET BANK AND TRUST COMP 4 515 090 5,03% 3,05% NOM USA
CLEARSTREAM BANKING S.A. 3 767 846 4,20% 2,55% NOM LUX
GOLDMAN SACHS & CO. LLC 3 567 089 3,98% 2,41% NOM USA
NORDEA NORDIC SMALL CAP FUND 2 064 233 2,30% 1,39% COMP FIN
DANSKE INVEST NORSKE INSTIT. II. 2 033 342 2,27% 1,37% COMP NOR
LANNEBO SMÅBOLAG 1 850 000 2,06% 1,25% COMP SWE
JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 1 659 690 1,85% 1,12% NOM USA
SEB NORDENFOND 1 627 380 1,81% 1,10% COMP SWE
ODIN NORGE 1 417 485 1,58% 0,96% COMP NOR
VERDIPAPIRFONDET ALFRED BERG GAMBA 1 124 665 1,25% 0,76% COMP NOR
NORDEA 1 SICAV 1 118 416 1,25% 0,76% COMP LUX
BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES 1 106 162 1,23% 0,75% NOM LUX
JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 1 073 904 1,20% 0,73% NOM GBR
FIDELITY SEC. FUND:FIDELITY SERIES 1 071 898 1,19% 0,72% COMP USA
SUNDT AS 1 066 525 1,19% 0,72% COMP NOR
DANSKE INVEST NORSKE AKSJER INST 1 038 736 1,16% 0,70% COMP NOR
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN S.A. 1 017 713 1,13% 0,69% NOM LUX
Total number owned by top 20 89 700 664 100% 60,60%
Total number of shares 148 020 078 100%
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare