Gode råd er dyre🐤

rosgun
IDEX 20.05.2023 kl 09:03 2850

Det ser ut som digital id, betaling med telefon osv «tar av»…,Så er spørsmålet - hva med de som ikke har telefon globalt ?
Eller som har telefon og som ikke bruker den annet enn til å ringe med? GLOBALT vil jeg tro det gjelder populasjonen >60 år… <18 år. Når sentralbanker skal bestemme fremtidens betalingsmiddel f eks i digitale valutaer må de tenke på hele befolkningen og helt ærlig: « jeg tror ikke de kommer utenom en type kort» Skal de ha ett kort som også skal fungere som ID, bankkort og accesskort og kryptokort MÅ DETTE pr idag være et kort med Idex sensor……Jeg tror heller ikke de under 70 år «slipper unna»…. De må nok ha et kort de også… Jeg tror faktisk det blir en «hype» rundt design på kortene, noe vi stadig vekk ser med eksklusive metallkort osv osv, en form for sosial status…

Jeg vil også anta at bankene vil pålegge kundene biometri for å redusere tapene som forsikringsselskapene ganske sikkert også er interessert i å redusere… dominoeffekten vil bli massiv etterhvert som kunnskapen øker. Man ser allerede tendenser på innsalg nå ovenfor sluttbrukerne… til syvende og sist er det dette problemet som bankene sliter med og som vil bli borte ved biometriske kort. Det er selvsagt. For å dekke over hovedmotivet til bankene må det selvsagt markedsføres med et annet budskap som forbrukerne «kjøper». (Hvert år svindles banker forsikringsselskap og deres kunder globalt for flere milliarder dollar)

Prosessene er så lange for godkjennelser og ikke minst har Idex flere patenter og Ip’er enn noen andre. De står allerede alene igjen som en global vinner….De har spilt kortene i riktig rekkefølge og prosessene går nå over hele verden med hjelp sv bl.a Idemia…….

Idex har gjort jobben, og kan høste fruktene som blir skapt av sine samarbeidspartnere,(som feks Intel gjorde)…..

Hjernen i en pc stod Intel for…..markedet og infrastrukturen for pc gikk av seg selv. Idag har Intel så de klarer seg😁😁

Verdi: 124,8 mrd

https://www.google.com/search?q=intel+value&rlz=1CDGOYI_enNO966NO966&oq=intel+value&aqs=chrome..69i57j0i512l6j0i390i650l3.7353j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

🐤🐤

PS: Hvem bryr seg egentlig om Investech som har direkte eierskap sv finanseliten og som «maler sin egen kake» eller Hegnar som ikke skjønner eller har satt seg inn i et fåtall aksjer. Nei folkens,,,, nå kommer stadig flere til å forstå at de må kjøpe seg inn i Idex- jeg tror lyset begynner å gå opp for de som skal kjøpe seg opp nå….

Signaler: Vince i Hegnar studio, og nå sist Investech med Idex i hold deg unna portefølje, uforståelig kursmedgang etter banebrytende gode nyheter….. Jeg tror robotene er i ferd med å omprogrammeres fra salg til kjøp… noe VELDIG stort er i ferd med å skje……

Som spettet jr sa: En emisjon vil skje på helt andre kurser……den kommer i august, og kursen er fortsatt på like lavt nivå som da han sa dette….

Helt andre kurser enn 0,9 må bety minst kr 3,-

Minner om at Sundt as er desidert største eier og har i de siste emisjoner tatt emisjonene til seg selv for å opprettholde sin eierandel. Disse har mer enn nok krutt til å gjøre det samme i august… og jeg tipper det kun blir en liten dump for å skyte kursen tilbake der den var dagen før… Alden as er også høyt på eierlista, noe som vitner om kvalitet….flere skal nok inn nå( hvis noen selger mao), så kursen vil nok forsøkes etter beste evne og holdes nede for å få lavest emisjonskurs i august. Man ser St alle midler skal tas i bruk for finanseliten og et verktøy er Investech som er eid av «de som styrer» Oslo Børs.

Dette er nok et bevis for å få naive småsparere UT, og de som er rike (som vil bli enda rikere) inn…..

Så folkens : «STOL PÅ MEG» Ikke selg en aksje !!!! UANSETT om kursen skulle gå litt ned eller opp..

Bli med til 2026 (?🐤 kurs 30 🐤?) davel-dette kan ikke gå galt nå, selv med en brokete fortid☺️🐤🐤
Redigert 20.05.2023 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Ta invest
20.05.2023 kl 09:36 2802

Hvis en ser på kursen så er ikke markedet enig med deg . Alle de meldingene som har vært har ikke fått kursen annet enn midlertidig opp på 1,20-1,30 . Hvilken melding trenger markedet for att det virkelig begynner å røre seg ? Jeg har vært med siden kursene var mellom 3 og 7 så den må virkelig stige mye ….
rosgun
20.05.2023 kl 10:38 2741

Markedet er ikke enig enda, men skal du gjøre «en kule på børsen» historisk så var det vel heller ikke markedet positive til verken «børskuler» som Tesla, Yara, Apple. Amazone, Ali Baba, +++++ eller andre innovative produkter i en oppstartsfase eller kommersialiseringsfase???

Alle disse har nok vært på Investech og lignende lister i tidlig fase, Ting tar tid, og akkurat nå sier det seg selv at Idex er en av aksjene som har størst oppsidepotensiale på børsen. JEG ER IKKE I TVIL ETT SEKUND PÅ AKKURAT DET.🐤🐤

Redigert 20.05.2023 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.05.2023 kl 10:43 2721

Amen. All in før tirsdag.
rosgun
20.05.2023 kl 11:00 2697

Tror ikke det er for sent å gå inn etter 23.5 heller jeg altså, men det må jo en vurdere selv….. poenget er imedlertid at den største oppgangen vil komme mellom september 2023-mai 2024….da vil bunnlinja merkes fra rød til grønn og mange er idag skeptiske til lavt tempo og dårlige resultater….. Ønsker man derimot en lav inngang nå er det smart og jeg tror ikke den går så mye ned lenger, og de siste to dagers oppgang kan tyde på at vi ikke skal ned på 0,8 allikevel…… tror iallefall ikke at du kan kjøpe volum under 0,9…. At den kan på en dårlig dag dupper under kan skje, men det virker som den endelig har startet ferden mot krona. … kommer den over har nok toget gått for de som ønsker en drømmeinngang… Jeg tenker hvis du kommer inn på ca 1-1,20 har du en svært bra inngang med alt som har skjedd og alt vi vet kommer til å skje fremover. 3 kr vil nok komme fortere enn folk drømmer om, det er rett og slett vanskelig å unngå nå. Tipper emisjonskurs i august blir på 2,70🐤
Redigert 20.05.2023 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
20.05.2023 kl 12:52 2584

Jeg tipper at emisjonskurs i juni blir på 0.75.
Så får vi se senest i august hvem som kom nærmest.
Jeg har ingen tro på at Idex venter helt til august, styret tør ikke å la kassa gå helt tom, og det vil den være i August, ingen penger igjen til lønn i August.
Redigert 20.05.2023 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
rosgun
20.05.2023 kl 13:09 2559

Fortsatt short han itrader…. Men du kommer deg…. Eneste fornuftige du har skrevet hittil… dog uten av snev sv argumentasjoner som vanlig…. jo det var den lønna da😂😂😂
Redigert 20.05.2023 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.05.2023 kl 14:00 2504

Enten emisjon nå i mai. Eller så klarer de seg uten👍
rosgun
20.05.2023 kl 15:28 2445

Tror du virkelig det Sjoen? Hmmmm , tror de kjører en rettet mot Sundt jeg og ferdig med det, 10% utvannning…
iTRADER09
21.05.2023 kl 02:22 2255

Hva vil du ha argumenter for?

Idex hadde 16.1 MUSD i kassa per 31/12-22. De brant i snitt 2.7 MUSD per måned i 2022. Med litt redusert headcount så har opex gått ned noe, med det bør være, i alle fall delvis, offset av økning i arbeidskapital om det er noe som helst antydning til ramping av volum. Uten reduksjon i forbruk i det hele tatt ville de kun være i stand til å betale lønn og andre kostnader ut Juni, med noe innsparinger så har de kanskje til lønna i Juli også, men selv uten økning i arbeidskapital kan de ikke kutte nok hoder til å ha til August lønna.

Selv om de kanskje kan ha penger til lønn i Juli, vil ikke styret vente så lenge før de kjøre emisjonen. Historisk har emisjonene (mange) kommet på mellom 10 MUSD og 4.5 MUSD, dvs 2-4 måneder før helt tom kasse.
rosgun
21.05.2023 kl 08:49 2156

Ja, da så. Det har jo også kommet bra nyheter også nå, så de regnet kanskje med at kursen skulle gå mer opp….

Jeg mener allikevel Vince sa at de skulle få inn penger i august.
Jeg skjønner at du holder på shorten din, og drømmer om emisjon nå, må nok skuffe deg….du må nok blø litt nå
.Ingen vil vel kjøpe seg inn nå om det kommer en emisjon 5 dager etterpå…..nå vil vel alle håpe på å kjøpe seg inn…. Det som er mulig er at den blir rettet mot større aksjonærer elle nye eiere. Da vil nok mange falle utenfor, men det er jo en vurdering man må ta.

Jeg vil tro emisjonen allikevel kommer i august, Spettet sa at kursen skulle på helt andre nivåer i mars/april før emisjonen kom…. Kursen er IKKE på helt andre nivåer nå enn den var, mao her kommer det flere kursdrivende nyheter og ganske bra tall for Q1 og sinnssyk guiding om både England, India og ikke minst Tyrkia… Her vil det renne inn penger når alt er klart….. jeg tror kursen tar skikkelig fart den 23.5… hadde vært gøy om Idex overrasket positivt på inntjening nå , og som Sjoen skriver , slippe emisjonen🐤
Redigert 21.05.2023 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Sente
21.05.2023 kl 10:20 2062

Det er tydelig du har lite fartstid i Idex. Ingen sitter short før en emisjon, de setter den en uke eller to etter emisjonen siden kursen går som oftest opp 20-30%, så faller ned igjen over tid. Enhver emisjon har en del gode nyheter før seg og en veldig god nyhet på emisjonsdagen, så kommer emisjonen etter stenging, alltid rettet.
Jeg håper de venter med emisjonen, men blir ikke overasket om den kommer i løpet av uken. Jeg håper de venter siden kursen er for lav nå. Kommer det en veldig god nyhet på tirsdag og kursoppgang, er det stor sannsynlighet for emisjonen kommer tirsdag kveld.
ibyx
21.05.2023 kl 12:18 1957

Det er nesten forunderlig hvordan emisjoner holder denne skuta flytende år etter år uten nevneverdige inntekter.
Man skal kanskje ikke se bort ifra at det *kan* være andre grunner til det enn at teknologien er "uovertruffen og framtidsrettet"?
Kan det fx tenkes at "børsspillet" i seg selv er innbringende nok grunn for noen av emisjonsyterne? 🤔
Selv har jeg konkludert med at her bør man enten være short OG long (passe lenge..) eller holde seg helt borte.
Et unntak kan være teste kjøp på tyngre fall for å få med evt rekyl.
Men i slike tilfeller manes fort konkursspøkelset fram for det indre øyet...
Men IDEX er som katten med ni liv! :-) Eller...?
PS. Sammenlignet med fx Zwipe er jo Idex "hyperlikvid". Det skal nok alle som er involvert her være glad for?
Redigert 21.05.2023 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Mulla3
21.05.2023 kl 16:40 1812

Hadde selskapet vert en bedre investering for deg, dersom de satt i bunnløs gjeld.
curly
21.05.2023 kl 17:34 1772

Ett stykke igjen til 62 kr som jeg handlet mine første Idex på🤪
ibyx
21.05.2023 kl 17:57 1745

Da hadde de neppe vært på børs fortsatt. Eller hva tror du? Spørsmålet er slik sett nesten "dobbelt" hypotetisk. :-)
rosgun
21.05.2023 kl 21:31 1620

Det er det mest dumme jeg har hørt. Så klart du sitter short før en emisjon og ikke etterpå??? Nå får dyra deg et glads med vann eller noe… tydelig at du forvirrer alle tenåringer på forumet her- tror du også er en. Sånn synsing skal du leter lenge etter. Idex er ganske konkret om dagen. Noe tydeligere meldinger og språk skulle ta alle spekulasjoner av dage.
rosgun
21.05.2023 kl 21:33 1613

Tydelig at Ibux og Sente skjelver i buksene nå i fare for flere gode nyheter( hvis det går an)…. Full fare for full fyr nå, blir det shortskvis og gutta får nok med å dempe den spådde oppgangen til spettet jr og Co. Tom Investech har de med seg i jakten på nedgang… blir gøy å se nå. Fyll fyr og action nå.
Redigert 21.05.2023 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
MrViggo
21.05.2023 kl 22:50 1535

Rosgun,

Skärp dig. Generellt är det så att bolags aktiekurser handlas ner vid emission eftersom emissioner oftas sätts till kursrabatt. Om du följt Idex under lång tid så borde du veta att Idex emissioner ofta genomförts till en premie (på börs språk betyder premie att emissionen genomförts till en högre kurs). Och när det inte varit premie så har det varit till en mycket liten rabatt. Kursen brukar de facto gå upp när Idex har sina årliga emissioner. Således historiskt bättre shorta efter emission och när positiva nyhetsflödet i emissionsperioden ebbat ut. Historiskt är det även så att det är tydligt att Idex kurs rekylerat efter tämligen kortvariga uppställ. Tekniskt behöver Idex kurs ta ut nya highs för att få köpsignal. Med highs menar jag inte 10 nok, ta ut 3 nok ungefär. Då är aktien tydligt igenom en tydlig nedåt och sidledes trend.

Frågor på det?
Redigert 21.05.2023 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
rosgun
22.05.2023 kl 00:47 1441

Ja, med Idex vet ingen noenting med kurs, det virker som du er short selv? Hvorfor gidder du ellers å stramme opp meg? Mulig den svenske børsen er mer logisk enn den norske? Her i Norge styres Idex kursen av noen få som bestemmer seg for når den skal opp og ned. Poenget mitt til dere shortere er at det brenner i rumpa deres for øyeblikket-dere fryktet er nyhetsfasaden og dere bløt så sykt mye penger når den vil gå i taket-det er fakta.🐤
rosgun
22.05.2023 kl 22:01 1202

Dette viser alle at i-trader har tatt så j--- feil og drevet med terror siste uker
rosgun
22.05.2023 kl 22:02 1193

Her er en til som har kommet med usakeligheter og usmakeligheter siste ukene.
rosgun
22.05.2023 kl 22:07 1163

... Ja folkens bare å holde på aksjene nå, og frem mot 2025-26.... kommer nok ikke ned mot 0,8 igjen... Fortsatt mener jeg 1-1,2 er en kanoninngang på Idex aksjen.

Denne vil danse mot kr 3 nå... og husk den er kjørt ned med vilje av short/roboter/finanseliten (investech prøver fortsatt:)) i flere uker til tross for flere gode meldinger... nå vil flere inn, og da må det gå til himmels på relativt kort sikt.....også med siste ukes flotte meldinger og "driven" i markedet-sjekk alle reklamer rundt oss-det tar helt av nå.....

Tipper vi tar et 25% stort jafs imorgen oppover.... Allikevel vil det være en sinnssyk lav kurs på 1,2... nærmer den seg 1,50 vil etternølerne komme i flokk og presse den mot kr 3 i rekordfart

Hilsen

Idex fan siste 15 år--endelig skjer det !!!!
Redigert 22.05.2023 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
MrViggo
22.05.2023 kl 22:30 1093

Rosgun,

Idex kursrörelser vid emissioner som jag förklarade för dig avser självklart hur Idex handlats på den norska börsen. Din kommentar om den svenska börsen är därmed inte relevant. Ursäkta nu men du ser spöken. Idex är handlad precis så som man kan förvänta sig av förhoppningsbolag utan beprövad intjäningsförmåga i en väldigt turbulent tid gällande makroekonomiska händelser. Ingen som sitter och pressar kursen så som du felaktigt fått för dig. Kolla short stats på short sale registret så ser du att det faktiskt är lugn handel från hedge funds. https://ssr.finanstilsynet.no/

Finns dessutom inga hävstångsprodukter utställda i Idex aktien, sådan kan medföra extra skjuts åt båda hållen i aktien när utfärdare måste positionera sig.

Förstår inte riktigt vad min handel har med diskussionen att göra. Men eftersom du frågar så är jag inte short seller i Idex, har aldrig varit. Har ett hyggligt stort innehav. Har varit med så pass länge att jag klarar av att se det hela för vad det är och är inte inbilsk nog tro det jag skriver spelar någon roll.

Redigert 22.05.2023 kl 22:37 Du må logge inn for å svare