đđđ ALTERNUS: FUSJON, NASDAQ, INFLATION REDUCTION ACT
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
03.05.2024 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
NB. DENNE TRĂ
DEN ER LUKKET. ĂNSKER DU Ă
BIDRA KONSTRUKTIVT SĂ
SKAL VI LEGGE DEG TIL.
Ny trÄd med mÄl om Ä dele og diskutere konstruktivt rundt Alternus Energy og veien videre til Nasdaq og fusjon med Clean Earth Acq. og full lansering i USA
-----------------------------------------------------------
LITT ENKEL BAKGRUNN
Alternus hadde fokus pÄ mellomstore solparker i Europa og hadde vokst til 168 MW i lÞpet av hÞsten i fjor, i tillegg hadde de ca. 2,3 GW soloprosjekter som de skulle start opp i Europa - men sÄ lanserte President Biden Inflation Reduction Act og det forandret alt. Clean Earth som er et skall selskap pÄ NASDAQ tok kontakt og forhandlingen om fusjon startet.
Mens forhandlinene pĂ„gĂ„r sĂ„ bryter Alternus sitt datterselskap Solis lĂ„nebetingelsene pĂ„ et obligasjonslĂ„n pĂ„ âŹ140 mill (med ramme pĂ„ âŹ200) med obligasjonseierne, styremedlem Jon Masdal som representerer Ludvigsen AS melder seg ut av styret med en gang og selger 2,7 mill aksjer i panikk og kursen stuper fra kr20 til 2,70. Alternus starter forhandlinger med obligasjonseierne og blir bedt om Ă„ styrke EK med âŹ14M via emisjon eller ansvarlig lĂ„n. Alternativt sĂ„ kan de selge deler av de 168 MW, men da mĂ„ EK Ăžkes til âŹ50 mill. I forhandligene sĂ„ presenterer Alternus et term sheet hvor de Ăžnsker Ă„ refinansiere minimum âŹ50 mill av obligasjonslĂ„net, men emisjon blir ogsĂ„ nevnt som et alternativ. De fĂ„r frist til 15 mai.
Det mange frykter er en emisjon pÄ 2-4 kr hvor det blir utstedt 40-60 mill nye aksjer i tillegg til de 26 mill vi har i dag.
- Den 17. mai fikk vi beskjed om at fristen var utsatt til 30. sept men kravet om at Alternus skal styrke EK med âŹ14mill ved emisjon eller lĂ„n, eller at de kan selge deler av den operative driften pĂ„ 168 MW frafaller.
- Istedenfor sĂ„ har partene blitt enige om Ă„ refinansiere hele obligasjonslĂ„net pĂ„ âŹ140 mill som er knyttet opp mot 168 MW operative solparker som genererer gode inntekter pĂ„ salg av strĂžm og grĂžnne sertifikater, og hvor forventet EBIDTA er âŹ16 mill for 2023.
- den 9. mars sĂ„ ble vi informert om at en tredjeparts ekspertvurderings-rapport ble utstedt til obligasjonstillitsmannen. Denne rapporten viste at den nĂ„vĂŠrende verdien av Solis' eiendeler (168 MW operativ solpark) er verdt âŹ165-170 mill sĂ„ den overstiger gjelden pĂ„ âŹ140 mill med omtrent âŹ25 til âŹ30 millioner
- ObligasjonslĂ„net skulle i utgangspunktet refinansieres innen tidlig januar 2024, men nĂ„ skjer det innen 30. sept og Alternus er godt i gang med den prosessen, sĂ„ den eventuelle krisen som Finansavisen har skrevet om er borte. De skal refinansiere noen mĂ„neder fĂžr tiden, men med pluss âŹ25-30 mill og fusjon og lansering pĂ„ Nasdaq sĂ„ er det vel ingen som tror det byr pĂ„ noen problemer, selv ikke Obligasjonseierne som frafalt EK kravet.
PS: For de som ikke har fÄtt med seg at krav om ny EK frafaller og at ObligasjonslÄnet skal refinansieres inne 30.09.2023, les vedlegg fra melding 17.05.2023: (punkt 3.3, side 9, 2 Þverste avsnitt)
---------------------------------------------------------
Det vil komme en del bĂžrsmeldinger fremover som vil drive kursen videre oppover:
1) Q1 rapport Alternus
2) Avklaring Polen
3) Salg av grĂžnne sertifikater (Polen, Romania, Nederland, Italia)
4) Salg av fremtidig solprosjekter i Europa (649 MW egne prosjekter, 845 MW med bindende kontrakter, 811 MW med eksklusive rettigheter = 2.305 MW
5) Oppdatering fra Altnua pĂ„ vekstomrĂ„der og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act (IRA) (5GW innen 2027, med 40% kreditt fra IRA đ)
6) Dato for fusjon Clean Energy pÄ Nasdaq (de sikter pÄ Juni, sÄ kanskje midten/slutten av juni)
7) Fusjon med Clean Energy (de forventer $50 mill blir igjen ved Ă„ gi 0,5 aksje ekstra til de fĂžrste som ikke lĂžser inn - VELDIG SMART)
8) Lansering av Alternus Clean Earth pÄ NASDAQ
9) HalvĂ„rsrapport Alternus/Solis (forventet âŹ16 mill omsetning og âŹ8 mill EBITDA fĂžrste 6 mnd)
10) Enighet med Obligasjonseierne innen 30. september om refinansiering av obligasjonslÄnet hos Solis
NĂ„r de klinker til i USA sĂ„ har de âŹ500 mill i kredittfasilitet fra Deutche Bank og USD 50mill pĂ„ bok hos Clean Earth = NOK 6 Milliarder til Ă„ investere i amerkanske solparker. I tillegg kommer cash fra Alternus og Solis đ±đ·đ
NB. Jeg er 110% sikker pÄ at ALTNUA har bygget opp en solid portefÞlje med solprosjekter i USA de siste 9 mnd som blir bÞrsmeldt og lansert fÞr fusjonen.
INFLATION REDUCTION ACT - 40 PROSENT FRAFRAG
Gjennom IRA tilbyr Biden-administrasjonen et skattefradrag pÄ 30 prosent til utviklere, med en ekstra 10 prosent bonus for selskaper som bruker innenlandske materialer. For Ä sikre bonusen mÄ landbaserte vindparker og solprosjekter bruke 100 prosent amerikansk stÄl og jern, mens 40 prosent av de produserte delene, mÄlt etter kostnad, mÄ vÊre laget lokalt. Dette Þker til 55 prosent for prosjekter som begynnes pÄ etter 2026.
Timingen til Alternus/Clean Earth er perfekt
Ny trÄd med mÄl om Ä dele og diskutere konstruktivt rundt Alternus Energy og veien videre til Nasdaq og fusjon med Clean Earth Acq. og full lansering i USA
-----------------------------------------------------------
LITT ENKEL BAKGRUNN
Alternus hadde fokus pÄ mellomstore solparker i Europa og hadde vokst til 168 MW i lÞpet av hÞsten i fjor, i tillegg hadde de ca. 2,3 GW soloprosjekter som de skulle start opp i Europa - men sÄ lanserte President Biden Inflation Reduction Act og det forandret alt. Clean Earth som er et skall selskap pÄ NASDAQ tok kontakt og forhandlingen om fusjon startet.
Mens forhandlinene pĂ„gĂ„r sĂ„ bryter Alternus sitt datterselskap Solis lĂ„nebetingelsene pĂ„ et obligasjonslĂ„n pĂ„ âŹ140 mill (med ramme pĂ„ âŹ200) med obligasjonseierne, styremedlem Jon Masdal som representerer Ludvigsen AS melder seg ut av styret med en gang og selger 2,7 mill aksjer i panikk og kursen stuper fra kr20 til 2,70. Alternus starter forhandlinger med obligasjonseierne og blir bedt om Ă„ styrke EK med âŹ14M via emisjon eller ansvarlig lĂ„n. Alternativt sĂ„ kan de selge deler av de 168 MW, men da mĂ„ EK Ăžkes til âŹ50 mill. I forhandligene sĂ„ presenterer Alternus et term sheet hvor de Ăžnsker Ă„ refinansiere minimum âŹ50 mill av obligasjonslĂ„net, men emisjon blir ogsĂ„ nevnt som et alternativ. De fĂ„r frist til 15 mai.
Det mange frykter er en emisjon pÄ 2-4 kr hvor det blir utstedt 40-60 mill nye aksjer i tillegg til de 26 mill vi har i dag.
- Den 17. mai fikk vi beskjed om at fristen var utsatt til 30. sept men kravet om at Alternus skal styrke EK med âŹ14mill ved emisjon eller lĂ„n, eller at de kan selge deler av den operative driften pĂ„ 168 MW frafaller.
- Istedenfor sĂ„ har partene blitt enige om Ă„ refinansiere hele obligasjonslĂ„net pĂ„ âŹ140 mill som er knyttet opp mot 168 MW operative solparker som genererer gode inntekter pĂ„ salg av strĂžm og grĂžnne sertifikater, og hvor forventet EBIDTA er âŹ16 mill for 2023.
- den 9. mars sĂ„ ble vi informert om at en tredjeparts ekspertvurderings-rapport ble utstedt til obligasjonstillitsmannen. Denne rapporten viste at den nĂ„vĂŠrende verdien av Solis' eiendeler (168 MW operativ solpark) er verdt âŹ165-170 mill sĂ„ den overstiger gjelden pĂ„ âŹ140 mill med omtrent âŹ25 til âŹ30 millioner
- ObligasjonslĂ„net skulle i utgangspunktet refinansieres innen tidlig januar 2024, men nĂ„ skjer det innen 30. sept og Alternus er godt i gang med den prosessen, sĂ„ den eventuelle krisen som Finansavisen har skrevet om er borte. De skal refinansiere noen mĂ„neder fĂžr tiden, men med pluss âŹ25-30 mill og fusjon og lansering pĂ„ Nasdaq sĂ„ er det vel ingen som tror det byr pĂ„ noen problemer, selv ikke Obligasjonseierne som frafalt EK kravet.
PS: For de som ikke har fÄtt med seg at krav om ny EK frafaller og at ObligasjonslÄnet skal refinansieres inne 30.09.2023, les vedlegg fra melding 17.05.2023: (punkt 3.3, side 9, 2 Þverste avsnitt)
---------------------------------------------------------
Det vil komme en del bĂžrsmeldinger fremover som vil drive kursen videre oppover:
1) Q1 rapport Alternus
2) Avklaring Polen
3) Salg av grĂžnne sertifikater (Polen, Romania, Nederland, Italia)
4) Salg av fremtidig solprosjekter i Europa (649 MW egne prosjekter, 845 MW med bindende kontrakter, 811 MW med eksklusive rettigheter = 2.305 MW
5) Oppdatering fra Altnua pĂ„ vekstomrĂ„der og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act (IRA) (5GW innen 2027, med 40% kreditt fra IRA đ)
6) Dato for fusjon Clean Energy pÄ Nasdaq (de sikter pÄ Juni, sÄ kanskje midten/slutten av juni)
7) Fusjon med Clean Energy (de forventer $50 mill blir igjen ved Ă„ gi 0,5 aksje ekstra til de fĂžrste som ikke lĂžser inn - VELDIG SMART)
8) Lansering av Alternus Clean Earth pÄ NASDAQ
9) HalvĂ„rsrapport Alternus/Solis (forventet âŹ16 mill omsetning og âŹ8 mill EBITDA fĂžrste 6 mnd)
10) Enighet med Obligasjonseierne innen 30. september om refinansiering av obligasjonslÄnet hos Solis
NĂ„r de klinker til i USA sĂ„ har de âŹ500 mill i kredittfasilitet fra Deutche Bank og USD 50mill pĂ„ bok hos Clean Earth = NOK 6 Milliarder til Ă„ investere i amerkanske solparker. I tillegg kommer cash fra Alternus og Solis đ±đ·đ
NB. Jeg er 110% sikker pÄ at ALTNUA har bygget opp en solid portefÞlje med solprosjekter i USA de siste 9 mnd som blir bÞrsmeldt og lansert fÞr fusjonen.
INFLATION REDUCTION ACT - 40 PROSENT FRAFRAG
Gjennom IRA tilbyr Biden-administrasjonen et skattefradrag pÄ 30 prosent til utviklere, med en ekstra 10 prosent bonus for selskaper som bruker innenlandske materialer. For Ä sikre bonusen mÄ landbaserte vindparker og solprosjekter bruke 100 prosent amerikansk stÄl og jern, mens 40 prosent av de produserte delene, mÄlt etter kostnad, mÄ vÊre laget lokalt. Dette Þker til 55 prosent for prosjekter som begynnes pÄ etter 2026.
Timingen til Alternus/Clean Earth er perfekt
Redigert 01.10.2023 kl 17:23
Du mÄ logge inn for Ä svare
murpy
27.12.2023 kl 15:50
6588
Man kan jo lure nĂ„r kursen nĂ„ er lavere en den var for 14 dager siden. đ
vulgata
27.12.2023 kl 16:00
6584
Vi vet jo ikke om kursen pÄ ALCE er 0,5 eller 2,5 om en uke, sÄ markedet er vel avventende til Ä matche ALT med ALCE. De bÞr snart komme med noen saftige nyheter som gir noe mer substans til prisettingen over dammen. Litt skuffende utvikling i dag nÄr vi er under der vi var pÄ forventninger pre merger.
Redigert 27.12.2023 kl 16:04
Litt skuffende ? Hadde aldri sett for meg kurs under 15 i dag. Men ser at bÞrsen er ofte irrelevant, det eneste som gjelder er at meglere og enkelte skribenter hausser og selger. Du mÄ lage bÞlgen ellers gÄr ikke ting opp. Det fundamentale vil vinne til slutt, men kan ta tid her dessverre. Gidder ikke kommenentere ALT mer under kroner 15.
murpy
27.12.2023 kl 16:10
6595
Kan ikke skjĂžnne annet en at den bĂžr glatt passere 20,- som den var tidligere, her er det noen som har fĂ„tt hĂžydeskrekk fĂžr midt i bakken.đ
M.Y.Peng
27.12.2023 kl 16:42
6474
Dette mÄ da vÊre noen som sitter med tap og vil ha tapet til avskriving pÄ skatt. Om de har gevinst, sÄ mÄ de vÊre svÊrt ivrige pÄ Ä fÄ betale skatt 1 Är tidligere enn nÞdvendig . Denne vil nok raskt komme opp pÄ et helt annet nivÄ.
Garman
27.12.2023 kl 17:06
6482
Hei alle sammen! Interessant Ä fÞlge med pÄ trÄden her, men jeg henger ikke helt med pÄ alle prisingene som nevnes. Det nevnes raketter, det skÄles med cognac og det spÄs mangedobling. Det er gÞy at stemningen er god men kan noen hjelpe meg Ä forstÄ;
1) Hva ble Alternus priset til i fusjonen? Det mÄ ha vÊrt store summer ettersom Alternus fikk 80 % av aksjene i der nye sammenslÄtte selskapet. Stusser litt pÄ hvorfor CLIN godtok en slik prising.
2) Hvor mye cash ble tilfÞrt ved fusjonen? I det nye ALCE selskapet ligger vel nÄ det «gamle» Alternus (driften, solparkene) pluss cashbeholdningen til CLIN?
3) Jeg forstÄr at dersom ALCE aksjene pÄ Nasdaq omsettes til 2 dollar sÄ gir dette implisitt en verdi pÄ ALCE pÄ 1,5 milliard NOK (70 mill aksjer x 2 dollar x 10 ca i kurs). Alternus Group eier 80 % av ALCE og burde derav ha en markedsverdi pÄ 1,2 milliarder. Her er jeg veldig spent pÄ om prisingen pÄ Nasdaq gir mening eller bare er «luft». Hva generer Alternus av cash slik driften er nÄ osv vil jo vÊre mer riktig Ä basere en verdsettelse pÄ, kontra hva aksjonÊrer pÄ Nasdaq tror og mener (substans).
Er det noen som kan utdype litt? Sliter med Ä finne informasjon om fusjonen pÄ en grei mÄte!
Takk!
1) Hva ble Alternus priset til i fusjonen? Det mÄ ha vÊrt store summer ettersom Alternus fikk 80 % av aksjene i der nye sammenslÄtte selskapet. Stusser litt pÄ hvorfor CLIN godtok en slik prising.
2) Hvor mye cash ble tilfÞrt ved fusjonen? I det nye ALCE selskapet ligger vel nÄ det «gamle» Alternus (driften, solparkene) pluss cashbeholdningen til CLIN?
3) Jeg forstÄr at dersom ALCE aksjene pÄ Nasdaq omsettes til 2 dollar sÄ gir dette implisitt en verdi pÄ ALCE pÄ 1,5 milliard NOK (70 mill aksjer x 2 dollar x 10 ca i kurs). Alternus Group eier 80 % av ALCE og burde derav ha en markedsverdi pÄ 1,2 milliarder. Her er jeg veldig spent pÄ om prisingen pÄ Nasdaq gir mening eller bare er «luft». Hva generer Alternus av cash slik driften er nÄ osv vil jo vÊre mer riktig Ä basere en verdsettelse pÄ, kontra hva aksjonÊrer pÄ Nasdaq tror og mener (substans).
Er det noen som kan utdype litt? Sliter med Ä finne informasjon om fusjonen pÄ en grei mÄte!
Takk!
Green2030
27.12.2023 kl 17:59
6488
Du kan lese deg opp her...
https://www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1883984&owner=exclude
Eller sÄ kan du vente litt og sÄ vil det komme meldinger om salg, refinansiering, cash, solparker, etc... i nÊr fremtid
https://www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1883984&owner=exclude
Eller sÄ kan du vente litt og sÄ vil det komme meldinger om salg, refinansiering, cash, solparker, etc... i nÊr fremtid
Green2030
27.12.2023 kl 18:00
6633
Er det noen pÄ trÄden her som solgte i dag? hvis ja - hva solgte du pÄ?
Jeg har ikke solgt
Jeg har ikke solgt
Theo19
27.12.2023 kl 18:08
6600
Jeg solgte heller ikke,men er lit skuffet over dagen ja.Hadde gÄtt Ä gledet meg hele julen til kl 0900 i dag,sÄ slutter den pÄ 12,50.
vulgata
27.12.2023 kl 19:11
6455
Jeg har vÊrt med siden det store nedsalget tidlig i Är, og har kjÞpt og solgt litt underveis, men sitter stille med nÄvÊrende post. Har ikke planer om Ä selge med det fÞrste.
Skuffende at den var helt oppe i 16, men stengte pÄ 12-tallet.
Skuffende at den var helt oppe i 16, men stengte pÄ 12-tallet.
Redigert 27.12.2023 kl 19:12
Rassen
27.12.2023 kl 23:31
6135
Hva skjer i morgen? Omsetning pÄ 200.000,- og stille eller fortsetter oppgangen? Ned i morgen?
Har ca doblet pengene mine men tror ikke det er nok. Trenger ikke penger sÄ derfor selger jeg heller ikke. Kjipt Ä selge nÄ Ä kjÞpe seg inn igjen pÄ 20,-
Har ca doblet pengene mine men tror ikke det er nok. Trenger ikke penger sÄ derfor selger jeg heller ikke. Kjipt Ä selge nÄ Ä kjÞpe seg inn igjen pÄ 20,-
Redigert 27.12.2023 kl 23:45
Rassen
28.12.2023 kl 09:10
5805
Toppen ble altsĂ„ kun 12,50 đ€·đœââïžđ€·đœââïžđ€·đœââïž
Kollaps i dag :( pga tradere og lite volum dessverre.
Kollaps i dag :( pga tradere og lite volum dessverre.
Redigert 28.12.2023 kl 09:32
KZ75
28.12.2023 kl 11:31
5559
Gevinstsikring i dag. Helt forstÄelig nÄr man vet at mange kom inn pÄ under halve prisen av dagens kurs. Meget lav omsetning forelÞpig, og kursen vil selvsagt Þke betraktelig nÄr det skal handles litt volum. Her er det bare Ä «sitte stille i bÄten» til markedet fÄr summert seg :)
Gevinssikrer ikke i det hele tatt selger ikke 1 aksje fĂžr 50. Da kan det hende jeg blir fristet.
M.Y.Peng
28.12.2023 kl 12:11
5476
Gevinstsikring dager fÞr de kan selge mest sannsynlig til hÞyere pris og samtidig utsette Ä betale skatt av gevinsten et Är senere. Det hÞres ikke rett ut for meg. Det mÄ heller vÊre noen som har tap til avskriving innevÊrende Är. Eller sÄ er det noen som trenger Ä selge og noen ligger derfor lavt og hÄper.
altin
28.12.2023 kl 13:08
5458
kommer sannsynligvis melding om salg av solparker i Italia og Nederland fĂžr helgen.
Alternus is in the final stages of negotiations with multiple parties to sell the operating assets in the Netherlands, Poland, and Italy. The Company expects to execute definitive agreements by December 31st 2023. The Company believes that these transactions are probable to occur, and the disclosure of pro forma financial information is considered material to investors.
Alternus is in the final stages of negotiations with multiple parties to sell the operating assets in the Netherlands, Poland, and Italy. The Company expects to execute definitive agreements by December 31st 2023. The Company believes that these transactions are probable to occur, and the disclosure of pro forma financial information is considered material to investors.
Dopey
28.12.2023 kl 13:41
5421
Ingen vits i Ä nistirre pÄ kursen og irritere seg over utviklingen i disse dager. De samme som sitter og hiver ut sine aksjer idag, vil mest sannsynlig mÄtte hoppe pÄ toget igjen til hÞyere kurs om ytterst fÄ dager. Solparkene selges i disse dager og refinansieringen er pÄ plass kort tid etter dette. Deretter sitter nok ALT og ALCE klar til Ä melde om en serie med god meldinger om kjÞp, finansiering og utvikling av parker i lavkost landet USA. Dette vil sette fart pÄ kursen bÄde her hjemme og pÄ andre siden av Atlanteren. Solen er pÄ vei folkens. :)
YNWA250505
28.12.2023 kl 13:46
5396
Litt rart Ä si at gevinstsikring er forstÄelig og i neste setning skrive at kursen selvsagt skal Þke betraktelig. Jeg gevinstsikrer aldri om jeg vet kursen skal mye hÞyere. Hvorfor skriver folk dette? Totalt meningslÞs logikk.
KZ75
28.12.2023 kl 14:49
5311
Jeg synes aldri det er rart at noen fÄ selger aksjer nÄr det har vÊrt oppgang. I dette tilfellet har kursen gÄtt mye de siste mÄnedene, og det vil ALLTID vÊre noen som selger for Ä ta gevinst. Og sÄ mÄ du passe pÄ Ä ikke forveksle «vet» med «tror». Jeg er dog av samme oppfatning som deg. Kursen skal betraktelig opp. Men jeg tror. Var kanskje litt brÄkjekk som skrev at den «selvsagt» skal opp, men den tar jeg. Har lÊrt at ingenting er 100% sikkert. Det lave salgsvolumet tilsier (etter all sannsynlighet) at det ikke er noen med volum som selger. De sitter som deg og meg og venter pÄ videre oppgang. At du synes det er «totalt meningslÞs logikk» Ä mene at det er forstÄelig at noen selger fÄr vÊre greit :)
NB! Ikke forveksle dette med at jeg tror det er lurt Ä sikre gevinst. Jeg tror det er en dÄrlig avgjÞrelse som de aller fleste vil angre pÄ :)
NB! Ikke forveksle dette med at jeg tror det er lurt Ä sikre gevinst. Jeg tror det er en dÄrlig avgjÞrelse som de aller fleste vil angre pÄ :)
Redigert 28.12.2023 kl 14:54
Niel
28.12.2023 kl 23:15
5031
Salg av solparkene i Italia og Nederland:
- https://www.nordnet.no/market/news/1008634655
- https://www.nordnet.no/market/news/1008634656
Viser til denne:
"Alternus is in the final stages of negotiations with multiple parties to sell the operating assets in the Netherlands, Poland, and Italy. The Company expects to execute definitive agreements by December 31st 2023. The Company believes that these transactions are probable to occur, and the disclosure of pro forma financial information is considered material to investors."
Fremgangen gÄr per nÄ som selskapet melder. NÊrligennde Ä tro at refinansieringen stÄr klar i januar.
- https://www.nordnet.no/market/news/1008634655
- https://www.nordnet.no/market/news/1008634656
Viser til denne:
"Alternus is in the final stages of negotiations with multiple parties to sell the operating assets in the Netherlands, Poland, and Italy. The Company expects to execute definitive agreements by December 31st 2023. The Company believes that these transactions are probable to occur, and the disclosure of pro forma financial information is considered material to investors."
Fremgangen gÄr per nÄ som selskapet melder. NÊrligennde Ä tro at refinansieringen stÄr klar i januar.
urix
29.12.2023 kl 01:25
4932
2 gode meldinger bÞr belÞnnes med solid oppgang i morgen, men ingenting er sikkert. Tipper at det er noen som angrer i morgen pÄ at de solgte torsdag .
NÄ er vi i gang, de har begynt Ä levere i trÄd med planene, dette blir svÊrt bra tror jeg, snart skal de "trÄ pÄ gassen" som VB tidligere har nevnt. Jeg gleder meg allerede til 2024 og 2025.
Har ikke solgt en aksje!!!
Ha en god nyttÄrshelg allesammen, det blir XO denne helga ogsÄ!!!
NÄ er vi i gang, de har begynt Ä levere i trÄd med planene, dette blir svÊrt bra tror jeg, snart skal de "trÄ pÄ gassen" som VB tidligere har nevnt. Jeg gleder meg allerede til 2024 og 2025.
Har ikke solgt en aksje!!!
Ha en god nyttÄrshelg allesammen, det blir XO denne helga ogsÄ!!!
Redigert 29.12.2023 kl 01:30
Blir flere anledninger Urix, ikke vĂŠr redd
đ€đ„ł
đ€đ„ł
Codiak73
29.12.2023 kl 03:42
4889
Her dundres det pÄ med positive nyheter pÄ lÞpende bÄnd.Jeg er sÄ glad for Ä vÊre aksjonÊr i denne aksjen..At folk som har doblet pengene sitter pÄ forumet og nÊrmest surmuler er for meg en gÄte..
Tobias
29.12.2023 kl 08:10
4781
BÞr vÊre Ärets nyttÄrsrakett nr. 1 dette.
Fin kjÞpsmulighet nÄ.
Fin kjÞpsmulighet nÄ.
Folk flest, skjÞnner ikke caset her fÞr toget gÄr. I februar/mars tenker jeg selskapet er refinansiert/gjeldsfritt og uten Solis skyggen hengende over seg. Nye markeder der potensialet er mye stÞrre blir bÞrsmeldt, med kraftkjÞpsavtaler igjen ? Det tar tid fÞr dette toget starter desverre, men nÄr det fÞrst begynner Ä rulle sÄ fyrer Vincent med kull for fulle mugger. Virker til Ä ha mer kontroll pÄ toget nÄ, takk for det!
https://m.youtube.com/watch?v=e3O4uOvDZF0
https://m.youtube.com/watch?v=e3O4uOvDZF0
Redigert 29.12.2023 kl 08:42
urix
29.12.2023 kl 08:37
4759
Ikke la dere lure av lave kjÞp og salg i fÞrhandelen, tyder pÄ forsÞk pÄ manipulasjon.
Niel
29.12.2023 kl 11:35
4573
Noen levende dokumenter for dere som skal fĂžlge ALCE fremover:
- Oversikt utviklingsportefÞlje og nÄvÊrende portefÞlje:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRVUiA2cMM9LI-gRxyvi-pBt1RgEqRshQp6oqF5gxMUmYQ3Vh9dLDP5h25yWqp3iCbw2xbdLMFrfu3G/pubhtml
- Verdsettelse Alternus basert pÄ ALCE:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTGbbp0cWLP7A1p1tRFz39hh4nQlcvjaJbpQUW6EQ-clSoo9_Gx5KulF-hGMxGu1lXjzEe3vtlAsDeq/pubhtml
Eventuelle feil eller mangler sendes til meg pÄ PM.
- Oversikt utviklingsportefÞlje og nÄvÊrende portefÞlje:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRVUiA2cMM9LI-gRxyvi-pBt1RgEqRshQp6oqF5gxMUmYQ3Vh9dLDP5h25yWqp3iCbw2xbdLMFrfu3G/pubhtml
- Verdsettelse Alternus basert pÄ ALCE:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTGbbp0cWLP7A1p1tRFz39hh4nQlcvjaJbpQUW6EQ-clSoo9_Gx5KulF-hGMxGu1lXjzEe3vtlAsDeq/pubhtml
Eventuelle feil eller mangler sendes til meg pÄ PM.
Redigert 29.12.2023 kl 12:12
Rassen
29.12.2023 kl 11:52
4546
Ser ikke ut som salgene har noen som helst betydning, noe jeg ikke forstÄr. Kan noen forklare hvorfor kursen ikke gÄr i dag med tanke pÄ alle positive meldinger som vi fikk 22. desember???
Tobias
29.12.2023 kl 11:57
4532
Takk Niel
Veldig bra oversikt over portefĂžljen til selskapet.
Utrolig spennende case fremover dette.
Veldig bra oversikt over portefĂžljen til selskapet.
Utrolig spennende case fremover dette.
urix
29.12.2023 kl 15:36
4310
Men du har vel aldri forstÄtt sÄ mye, Rassen, bare innlegg uten substans, ja jeg er fortsatt et rasshÞl!! Dette (meldingene ) er innbakt i forventningene allerede! Folk tar gevinst, forstÄelig nok !! Men jeg ser 2 Är fram, da mener jeg bestemt at stÄa er mer positiv og at vi har rundet 150 kr. om de leverer!!!
God helg og nyttÄr!!
God helg og nyttÄr!!
VĂŠr forsiktig Urix, er du ikke negativ nĂ„r du sier bare 150. Du har vel lekt med tanken om hĂžyere kurs tidligeređ€Łđ€Łđ€Ł vi er nok begge blitt negativeđ€Șđ€Șđ€
urix
31.12.2023 kl 01:29
3828
Klok av skade! Noen mener jeg hausser nÄr jeg mener vi skal over 400 kr. nÄr vi nÄr 3GW, kanskje blir det 500 eller 600 kr. Time will tell.
Redigert 31.12.2023 kl 03:49
Du skal se at snart havner denne aksjen som kjÞpsanledning. FÞrst mÄ "de minste storkarene" gjÞre seg ferdig. SÄ skal du se det kommer i en eller annen aksjesladderutgave sÄ bÞlgen kan kjÞre. Uttalelser har allerede endret seg her inne. Faen ta meg sÄ kvalmende at isj.....Det eneste jeg vil si er at jeg er flyforbannet og grinete for meg selv helt til kursen passerer 15. Nytter ikke at jeg har et solid overskudd, denne er priset helt feil. OSE og verden forÞvrig er patetisk. Men slik er det og det mÄ en forholde seg til.
urix
31.12.2023 kl 09:41
3676
Men jeg ser 2 Är fram, da mener jeg bestemt at stÄa er mer positiv og at vi har rundet 150 kr. om de leverer!!!(Kopi fra Urix)
Sjoa: Legg merke til at jeg brukte ordet rundet, det betyr at det kan vĂŠre 175 kr., 200 kr., 225 kr., 150 mener jeg bĂžr vĂŠre et minimum i slutten av 2025.
I kveld blir det Braastad XO til kaffen etter maten.
Sjoa: Legg merke til at jeg brukte ordet rundet, det betyr at det kan vĂŠre 175 kr., 200 kr., 225 kr., 150 mener jeg bĂžr vĂŠre et minimum i slutten av 2025.
I kveld blir det Braastad XO til kaffen etter maten.
Redigert 01.01.2024 kl 02:16
Dopey
31.12.2023 kl 16:20
3513
Mistenker at refinansieringen kommer fÞr februar. Sitter pÄ begge sidene av gjerdet med en liten eierandel i obligasjonene i Solis Bond Co og tjener gode penger pÄ rentene som skuffes inn pÄ lÄnet. Skal ikke forundre meg om lÄnet refinansieres med de eksisterende lÄngiverne, selv om det har vÊrt en del frem og tilbake det siste Äret, sÄ har de tjent gode penger pÄ Alternus. NÄ ser fremtiden meget lys ut og vanskelighetene er stort sett lagt bak selskapet. Da er det ikke usannsynlig om de Þnsker Ä stÄ bak det nye og atskillig mindre lÄnet i selskapet. Se fremover folkens, det er nÄ selskapet kan gi gass og kursen bevege seg i riktig retning. Med Þnske om ett Godt nyttÄr til alle langsiktige ALCE/ALT aksjonÊrer. 2024 vil bli ett godt Är for oss. :)
rockpus
31.12.2023 kl 17:48
3553
Godt NyttÄr til dere som har stÄtt gjennom stormen! Dere har gjort dere fortjent til suksess i det kommende Äret! Selv falt jeg for fristelsen for noen dager siden til ogsÄ Ä bli med pÄ den kommende ferden et stykke videre. MÄtte selvsagt betale en hÞyere pris enn dere som har hatt mot til Ä satse da det meste var adskillig mer uavklart.
urix
01.01.2024 kl 04:48
6039
Altin, Tobias, LeolĂžve, Rotna, Dopey, Ynwa, Green 2030, Rassen, Theo19, Niel, Nilsok, Loket, Codiak73, M.Y. Peng, Kz75, Circles 82, Tana, Kokkohill, x-43 Scramjet, Sjoa, Capital, Gunner, Rockpus, Ullhaugen, Elnomi.
Av hele mitt hjerte Ăžnsker dere og meg selv et riktig Godt Nytt Ă r !!!!
Av hele mitt hjerte Ăžnsker dere og meg selv et riktig Godt Nytt Ă r !!!!
Redigert 01.01.2024 kl 04:51
Egon Olsen Sr
01.01.2024 kl 13:57
5808
Har vĂŠrt med Alternus siden Januar i fjor og ble dessverre med ned i kjelleren i Mars. Jeg tenker langsiktig og selger ikke fĂžr denne aksjen er over 50 kr. Mye har kommet pĂ„ plass siden i fjor vinter og har stor tro pĂ„ at dette vil bĂŠre frukter fremover. Ănsker dere alle sammen et riktig godt nytt Ă„r ogsĂ„ tror jeg at aksjen kommer til Ă„ bygge seg opp mot gamle tall fra i fjor (30kr).
LeolĂžve
01.01.2024 kl 14:01
5820
Urix
Takk for hyggelig hilsen - godt nyttÄr til deg og alle andre ALT-fan!!
Transformasjon er godt i gang (salg av endel Solparker i Europa, Refinansiering, Nasdaq oppfÞring) og det blir spennende Ä fÞlge med pÄ oppbygging av nye Solparker i bla. USA, som skal gi hÞyere avkastning (enn tidligere).
Har forventninger til at det vil komme meldinger jevnt og trutt utover nyÄret.
Takk for hyggelig hilsen - godt nyttÄr til deg og alle andre ALT-fan!!
Transformasjon er godt i gang (salg av endel Solparker i Europa, Refinansiering, Nasdaq oppfÞring) og det blir spennende Ä fÞlge med pÄ oppbygging av nye Solparker i bla. USA, som skal gi hÞyere avkastning (enn tidligere).
Har forventninger til at det vil komme meldinger jevnt og trutt utover nyÄret.
HÄper vi alle fÄr et godt nyttÄr og belÞnning til slutt, ser ikke slik ut nÄ.
Men nÄr flere meldinger begynner Ä tikke inn sÄ mÄ det vel skje noe i riktig retning.
Jeg tror OSE kan bli turbulent, men denne aksjen er et av unntakene mener jeg personlig, men en vet jammen aldri!
Er ogsÄ oppgitt over at folk fÄr sÄ billig inngang etter at risiko er dratt ned betraktelig. Regner med at 2024 blir mye bedre enn 2023 :)
Men nÄr flere meldinger begynner Ä tikke inn sÄ mÄ det vel skje noe i riktig retning.
Jeg tror OSE kan bli turbulent, men denne aksjen er et av unntakene mener jeg personlig, men en vet jammen aldri!
Er ogsÄ oppgitt over at folk fÄr sÄ billig inngang etter at risiko er dratt ned betraktelig. Regner med at 2024 blir mye bedre enn 2023 :)
Redigert 01.01.2024 kl 16:50
M.Y.Peng
01.01.2024 kl 19:10
5655
Takk for det og i like mĂ„te. MĂ„tte vi fĂ„ et opplĂžftende og godt nytt Ă„r alle som har satset pĂ„ denne. Ekstra moro om vi fikk et godt lĂžft helt fra starten av dette Ă„ret. ĂNSKER ET GODT NYTT Ă
R TIL ALLE «ALT» medeiere.
Redigert 02.01.2024 kl 11:38
Theo19
02.01.2024 kl 09:03
5358
Godt Nytt Är til alle.Da fÄr vi se hvor dette gÄr etter vert,trudde Kansje vi var nÊrmere 20 en 10 nÄr rakketene ble tent.Da fÄr vi bare vente pÄ neste gode melding,sÄ fÄr vi hÄpe kursen gÄr snart.
rockpus
02.01.2024 kl 22:44
5054
Hva tenker dere om kursutviklingen pÄ Nasdaq? Ser den sluttet pÄ 1,4 usd i dag. Noen grunn til bekymring, eller er dette en forventet balansering av kursen?
NĂ„r vil det vĂŠre naturlig Ă„ forvente flere salg av solparker?
NĂ„r vil det vĂŠre naturlig Ă„ forvente flere salg av solparker?
Redigert 02.01.2024 kl 22:45