🍀🍀🍀 ALTERNUS: FUSJON, NASDAQ, INFLATION REDUCTION ACT

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
03.05.2024 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Green2030
ALT 20.05.2023 kl 18:47 361057

NB. DENNE TRÅDEN ER LUKKET. ØNSKER DU Å BIDRA KONSTRUKTIVT SÅ SKAL VI LEGGE DEG TIL.


Ny trÄd med mÄl om Ä dele og diskutere konstruktivt rundt Alternus Energy og veien videre til Nasdaq og fusjon med Clean Earth Acq. og full lansering i USA


-----------------------------------------------------------

LITT ENKEL BAKGRUNN

Alternus hadde fokus pÄ mellomstore solparker i Europa og hadde vokst til 168 MW i lÞpet av hÞsten i fjor, i tillegg hadde de ca. 2,3 GW soloprosjekter som de skulle start opp i Europa - men sÄ lanserte President Biden Inflation Reduction Act og det forandret alt. Clean Earth som er et skall selskap pÄ NASDAQ tok kontakt og forhandlingen om fusjon startet.

Mens forhandlinene pĂ„gĂ„r sĂ„ bryter Alternus sitt datterselskap Solis lĂ„nebetingelsene pĂ„ et obligasjonslĂ„n pĂ„ €140 mill (med ramme pĂ„ €200) med obligasjonseierne, styremedlem Jon Masdal som representerer Ludvigsen AS melder seg ut av styret med en gang og selger 2,7 mill aksjer i panikk og kursen stuper fra kr20 til 2,70. Alternus starter forhandlinger med obligasjonseierne og blir bedt om Ă„ styrke EK med €14M via emisjon eller ansvarlig lĂ„n. Alternativt sĂ„ kan de selge deler av de 168 MW, men da mĂ„ EK Ăžkes til €50 mill. I forhandligene sĂ„ presenterer Alternus et term sheet hvor de Ăžnsker Ă„ refinansiere minimum €50 mill av obligasjonslĂ„net, men emisjon blir ogsĂ„ nevnt som et alternativ. De fĂ„r frist til 15 mai.
Det mange frykter er en emisjon pÄ 2-4 kr hvor det blir utstedt 40-60 mill nye aksjer i tillegg til de 26 mill vi har i dag.

- Den 17. mai fikk vi beskjed om at fristen var utsatt til 30. sept men kravet om at Alternus skal styrke EK med €14mill ved emisjon eller lĂ„n, eller at de kan selge deler av den operative driften pĂ„ 168 MW frafaller.
- Istedenfor sĂ„ har partene blitt enige om Ă„ refinansiere hele obligasjonslĂ„net pĂ„ €140 mill som er knyttet opp mot 168 MW operative solparker som genererer gode inntekter pĂ„ salg av strĂžm og grĂžnne sertifikater, og hvor forventet EBIDTA er €16 mill for 2023.
- den 9. mars sĂ„ ble vi informert om at en tredjeparts ekspertvurderings-rapport ble utstedt til obligasjonstillitsmannen. Denne rapporten viste at den nĂ„vĂŠrende verdien av Solis' eiendeler (168 MW operativ solpark) er verdt €165-170 mill sĂ„ den overstiger gjelden pĂ„ €140 mill med omtrent €25 til €30 millioner
- ObligasjonslĂ„net skulle i utgangspunktet refinansieres innen tidlig januar 2024, men nĂ„ skjer det innen 30. sept og Alternus er godt i gang med den prosessen, sĂ„ den eventuelle krisen som Finansavisen har skrevet om er borte. De skal refinansiere noen mĂ„neder fĂžr tiden, men med pluss €25-30 mill og fusjon og lansering pĂ„ Nasdaq sĂ„ er det vel ingen som tror det byr pĂ„ noen problemer, selv ikke Obligasjonseierne som frafalt EK kravet.

PS: For de som ikke har fÄtt med seg at krav om ny EK frafaller og at ObligasjonslÄnet skal refinansieres inne 30.09.2023, les vedlegg fra melding 17.05.2023: (punkt 3.3, side 9, 2 Þverste avsnitt)

---------------------------------------------------------

Det vil komme en del bĂžrsmeldinger fremover som vil drive kursen videre oppover:

1) Q1 rapport Alternus
2) Avklaring Polen
3) Salg av grĂžnne sertifikater (Polen, Romania, Nederland, Italia)
4) Salg av fremtidig solprosjekter i Europa (649 MW egne prosjekter, 845 MW med bindende kontrakter, 811 MW med eksklusive rettigheter = 2.305 MW
5) Oppdatering fra Altnua pĂ„ vekstomrĂ„der og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act (IRA) (5GW innen 2027, med 40% kreditt fra IRA 😍)
6) Dato for fusjon Clean Energy pÄ Nasdaq (de sikter pÄ Juni, sÄ kanskje midten/slutten av juni)
7) Fusjon med Clean Energy (de forventer $50 mill blir igjen ved Ă„ gi 0,5 aksje ekstra til de fĂžrste som ikke lĂžser inn - VELDIG SMART)
8) Lansering av Alternus Clean Earth pÄ NASDAQ
9) HalvĂ„rsrapport Alternus/Solis (forventet €16 mill omsetning og €8 mill EBITDA fĂžrste 6 mnd)
10) Enighet med Obligasjonseierne innen 30. september om refinansiering av obligasjonslÄnet hos Solis

NĂ„r de klinker til i USA sĂ„ har de €500 mill i kredittfasilitet fra Deutche Bank og USD 50mill pĂ„ bok hos Clean Earth = NOK 6 Milliarder til Ă„ investere i amerkanske solparker. I tillegg kommer cash fra Alternus og Solis đŸ‡±đŸ‡·đŸš€

NB. Jeg er 110% sikker pÄ at ALTNUA har bygget opp en solid portefÞlje med solprosjekter i USA de siste 9 mnd som blir bÞrsmeldt og lansert fÞr fusjonen.

INFLATION REDUCTION ACT - 40 PROSENT FRAFRAG
Gjennom IRA tilbyr Biden-administrasjonen et skattefradrag pÄ 30 prosent til utviklere, med en ekstra 10 prosent bonus for selskaper som bruker innenlandske materialer. For Ä sikre bonusen mÄ landbaserte vindparker og solprosjekter bruke 100 prosent amerikansk stÄl og jern, mens 40 prosent av de produserte delene, mÄlt etter kostnad, mÄ vÊre laget lokalt. Dette Þker til 55 prosent for prosjekter som begynnes pÄ etter 2026.

Timingen til Alternus/Clean Earth er perfekt
Redigert 01.10.2023 kl 17:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
urix
01.01.2024 kl 04:48 5588

Altin, Tobias, LeolĂžve, Rotna, Dopey, Ynwa, Green 2030, Rassen, Theo19, Niel, Nilsok, Loket, Codiak73, M.Y. Peng, Kz75, Circles 82, Tana, Kokkohill, x-43 Scramjet, Sjoa, Capital, Gunner, Rockpus, Ullhaugen, Elnomi.

Av hele mitt hjerte þnsker dere og meg selv et riktig Godt Nytt År !!!!
Redigert 01.01.2024 kl 04:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
YNWA250505
01.01.2024 kl 10:50 5491

Takk det samme Urix 😉 3p i kveld og 2024 starter fantastisk
Egon Olsen Sr
01.01.2024 kl 13:57 5357

Har vÊrt med Alternus siden Januar i fjor og ble dessverre med ned i kjelleren i Mars. Jeg tenker langsiktig og selger ikke fÞr denne aksjen er over 50 kr. Mye har kommet pÄ plass siden i fjor vinter og har stor tro pÄ at dette vil bÊre frukter fremover. Ønsker dere alle sammen et riktig godt nytt Är ogsÄ tror jeg at aksjen kommer til Ä bygge seg opp mot gamle tall fra i fjor (30kr).
LeolĂžve
01.01.2024 kl 14:01 5369

Urix
Takk for hyggelig hilsen - godt nyttÄr til deg og alle andre ALT-fan!!
Transformasjon er godt i gang (salg av endel Solparker i Europa, Refinansiering, Nasdaq oppfÞring) og det blir spennende Ä fÞlge med pÄ oppbygging av nye Solparker i bla. USA, som skal gi hÞyere avkastning (enn tidligere).
Har forventninger til at det vil komme meldinger jevnt og trutt utover nyÄret.
Sjoa
01.01.2024 kl 16:50 5288

HÄper vi alle fÄr et godt nyttÄr og belÞnning til slutt, ser ikke slik ut nÄ.
Men nÄr flere meldinger begynner Ä tikke inn sÄ mÄ det vel skje noe i riktig retning.
Jeg tror OSE kan bli turbulent, men denne aksjen er et av unntakene mener jeg personlig, men en vet jammen aldri!

Er ogsÄ oppgitt over at folk fÄr sÄ billig inngang etter at risiko er dratt ned betraktelig. Regner med at 2024 blir mye bedre enn 2023 :)

Redigert 01.01.2024 kl 16:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
M.Y.Peng
01.01.2024 kl 19:10 5204

Takk for det og i like mĂ„te. MĂ„tte vi fĂ„ et opplĂžftende og godt nytt Ă„r alle som har satset pĂ„ denne. Ekstra moro om vi fikk et godt lĂžft helt fra starten av dette Ă„ret. ØNSKER ET GODT NYTT ÅR TIL ALLE «ALT» medeiere.
Redigert 02.01.2024 kl 11:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Theo19
02.01.2024 kl 09:03 4907

Godt Nytt Är til alle.Da fÄr vi se hvor dette gÄr etter vert,trudde Kansje vi var nÊrmere 20 en 10 nÄr rakketene ble tent.Da fÄr vi bare vente pÄ neste gode melding,sÄ fÄr vi hÄpe kursen gÄr snart.
rockpus
02.01.2024 kl 22:44 4603

Hva tenker dere om kursutviklingen pÄ Nasdaq? Ser den sluttet pÄ 1,4 usd i dag. Noen grunn til bekymring, eller er dette en forventet balansering av kursen?

NĂ„r vil det vĂŠre naturlig Ă„ forvente flere salg av solparker?
Redigert 02.01.2024 kl 22:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sjoa
02.01.2024 kl 22:51 4682

Vennligst spar deg!
rockpus
02.01.2024 kl 22:58 4679

Hvorfor reagerer du slik??

Jeg har nylig kjÞpt meg inn i selskapet, og Þnsker kun litt informasjon fra noen som har bedre oversikt over selskapet enn det jeg har pr i dag. Jeg driver pÄ ingen mÄte med baissing for Ä fÄ tak i flere rimelige aksjer om det var det du trodde!
YNWA250505
02.01.2024 kl 23:23 4817

Du har kjÞpt deg inn i selskapet, men kan ingenting om Alternus. Hvilke solparker forventer du at de nÄ skal selge? NÄr forventer du at de kjÞper flere solparker?
Sjoa
02.01.2024 kl 23:29 5192

SpÞr heller nÄr han skal selge seg ut!
Og han "vet ingenting". Men han vet vanlighvis veldig mye........Fikk vel et Joe Biden Ăžyeblikk i ALT. Merksnodig, men slik er livet!
altin
02.01.2024 kl 23:43 5187

ALT har solgt solparker for 1 milliard. De gjenvÊrende parkene stÄr for 60% EBITDA Kravet fra obligasjonseierne var Ä selge for 500 million. Det er ikke behov for Ä selge mer.
Tobias
02.01.2024 kl 23:43 5263

Sjoa....
Spar deg for slike spydigheter mot rockpus.
Du oppfĂžrer deg som en "besserwisser" i ALT.
rockpus har alltid vÊrt en rettskaffende person her pÄ HO og i andre fora.

Synes du virker desperat p.g.a. siste dagers nedgang i aksjen.
Redigert 02.01.2024 kl 23:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sjoa
03.01.2024 kl 00:03 5338

đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁWOW
Er andre som virker mer desperat enn meg, da typhoon var litt oppgitt og sa aksjekursen var en joke,

rockpus
I gÄr kl 15:52
281
Hva er grunnen til at dette bekymrer deg??
Redigert 03.01.2024 kl 08:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ikke Penge Dum
03.01.2024 kl 09:06 5145

SÄ hvorfor i helv*** selger folk nÄ da egentlig?

Klarer vi her inne pÄ FA og muligens holde oss fra Ä selge?
Sjoa
03.01.2024 kl 09:48 5172

Forklaringen er vel at folk er flokkdyr ? KjÞper nÄr de tror ting gÄr til himmelen og selger nÄr de skjÞnner at den ikke gjÞr det pÄ 1-2-3.
Slik er det blitt tradere styrer det mye og "folk flest" har ikke tid til Ä vente pÄ resultater og blir utolmodige!
SÄ har ALT enda ikke vist til gode regnskaper(bare god vekst), og "folk flest" vil se det pÄ papiret fÞr de tÞr tro pÄ det, da kommer dem. Morsom dvale her nÄ for tiden.
Ikke Penge Dum
03.01.2024 kl 09:55 5272

Tenker bare at salgene lÞser «floken» de har stÄtt i og mye av skylden for den lavere prisingen.

Jeg forstÄr at man ikke ser «resultater» enda, men basert pÄ salgene og Clean fusjonen indikerer jo en verdsettelse pÄ ALT som er godt over dagens prising. NÄr den vises i markedet kan i teorien skje nÄr som helst. SÄ hvorfor selger folk da? De har virkelig ikke tÄlmodighet Ä sitte i noen uker eller mÄneder for Ä se det materialisere seg?
rockpus
03.01.2024 kl 10:57 5224


"Hva er grunnen til at dette bekymrer deg??"

Grunnen til en viss bekymring er at jeg nylig kjÞpte pÄ kurs 11,88 og ble da litt bekymret for mitt papirtap da kursen nÊrmet seg 10. Jeg innrÞmmer at jeg hadde for liten kunnskap rundt dagens status for selskapet da jeg nÄ kjÞpte meg inn igjen. Noen ganger velger man jo Ä gamble kun pÄ en magefÞlelse.
Det var da ogsÄ grunnen for at jeg ba om tilgang til denne trÄden, som jo er lukket. Jeg antok at det pÄ denne trÄden var mest seriÞs kunnskap Ä hente. Situasjonen rundt selskapet har jo vÊrt relativt uoversiktlig i senere tid, og det har ikke vÊrt sÄ enkelt Ä fÄ dannet seg et riktig bilde. Men jeg hadde ikke ventet en sÄ fiendtlig holdning og mistenksomhet som det jeg her ble mÞtt med?
NÄr jeg spurte om mulige flere salg av solparker, sÄ var det kun fordi jeg hadde oppfattet at selskapet skulle selge flere slike i Europa. Dersom slike spÞrsmÄl ikke er Þnsket i trÄden, skal jeg selvsagt holde meg borte. Jeg har aldri hatt til hensikt Ä Þdelegge trÄden. Har jo samme mÄlsetting som alle andre som eier aksjer i selskapet.
Theo19
03.01.2024 kl 12:03 5228

MÄ si at jeg ogsÄ er lit skuffet nÄ,nesten ingen interesse nÄ.Kursen er snart nede i 10 blank,sÄ man kan jo begynne Ä lure.Alle var rimelig sikre pÄ kurser opp mot 20 etter meldingen 22.12.NÄ vil nesten ingen kjÞpe pÄ 10-11.-
Rassen
03.01.2024 kl 15:01 5112

Jeg kan godt kjĂžpe litt pĂ„ 10 jeg. Legger inn 3000 stk pĂ„ 10,05 for Ă„ ikke vĂŠre grĂ„dig 😂😂
Rassen
03.01.2024 kl 15:51 5037

Takk :)
Smash
03.01.2024 kl 17:28 4959

Jeg mÄ vel ogsÄ si meg bÄde skuffet og overrasket over kursutviklingen etter fusjonen var i boks. Noen dager fÞr fusjonen kjÞpte jeg pÄ 9,40NOK og trodde det var et scoop. NÄr den idag raste 10% og endte pÄ 9,90NOK mÄ jeg si meg skuffet (SkjÞnner at den fÞlge ALCE ganske slavisk).. ALCE har utelukkende gÄtt nedover hver eneste dag (med unntak av 29.12) siden nyheten 22.12. Pt. er den ned nye 5% til 1.33$. (Som dog implisitt "skal" prise en ALT aksje til 29,80NOK)

Det kan virke som de amerikanskje investorene har liten/ingen tiltro til selskapet, selv med verdiene som ligger der og plannene som er presentert. Men, jeg sitter stille i bÄten, selvom jeg hadde trodd den skulle ligge rundt 20,- nÄ.

Hvilke triggere tror folk det ligger pÄ kort (1-3 uker) og lengre sikt (1-3 mnd.)?
Sjoa
03.01.2024 kl 17:43 5012

Tja skal du kun ha oppganger og selge med fortjeneste bÞr du vel abbonnere pÄ ulike analyser utfÞrt av meglere her og der. En positiv analyse av SATS i dag fÞrte til oppgang/noe jeg mener er direkte feil. SÄ bÞr du selge slik at du sikrer gevinst umiddelbart. Jeg forholder meg til det fundamentale nÄr jeg skal kjÞpe og ikke sikkert det engang er nok. Det er saueflokkmentaliteten som gir oppgang, sÄ vi mÄ nok bare vente til det kommer noen saueanalyser. ellers er alle meldinger selskapet har gitt ut ok Ä fÄ med seg , og om du ikke gidder lese kan Ratners fremleggelse anbefales. Kursen gÄr ikke opp om du ser Ratner, men du vet mer om selskapet. Kriteriene for Solis bonds er ogsÄ oppfylt da de har solgt mer enn krevd. Markedet liker nok sikkert Ä se at refinansiering er sikret!(bond meldingen kom en time etter at dette var skrevet, ser ingen sluttdato for forlengelse, men nok et bevis pÄ at de er enige og har kontroll) Den meldingen mangler ennÄ.(kom 1 time etterpÄ/midlertidig forlenging) De som ikke har tid Ä vente fÄr bare kjÞpe noe annet Ä heller selge til andre om de ikke har tid. Vi som har kjÞpt kan vel si vi har bommet pÄ kursen, men ikke pÄ caset. NIEL lagde ogsÄ en fin og enkel fremstilling oversikt over selskapet. Det er heller ingen garanti for oppgang fÞr saueflokkmentaliteten slÄr inn. Det kan vel gÄ en stund til neste flokk lÞper i Alternus. Om du ikke engang gidder sjekke disse to ting jeg nevner her sÄ er det vel strengt tatt bare Ä selge! Samme om en ikke tÄler en liten nedgang. Og det kan vÊre at du heller ikke har troen pÄ selskaper som produserer klimavennlig og er grÞnne i fremtidens pk-miljÞvern. Kanskje du mener at SCATEC er en bedre investering, vel det er opp til deg. SÄ fÄr vi se om det er noe gasspedal Ä gi etterhvert! Noe selskapet selv pÄstÄr. Triggerne har selskapet selv antydet vil komme etterhvert, men jeg gir ingen tidshorisont pÄ det. Jeg stoler pÄ dem siden de har manÞvrert skuta i farlig farvann(2023), nÄ er det bedre vÊr og en tydeligere kurs enn pÄ lenge.

ALCE er i aften ned igjen, sÄ pÄ papiret blir vÄre verdier mindre og mindre nÄ 1.33. Kan virke som USA mener CLIN har gjort en dÄrlig deal, om ALTERNUS har gjort en like dÄrlig deal tror jeg ikke, ellers hadde jeg ikke vÊrt aksjonÊr. De fleste fusjoner gir verdiÞkning sÄ fÄr en bare vente Ä se om det er tilfellet ogsÄ for oss.
Redigert 03.01.2024 kl 19:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rassen
03.01.2024 kl 18:14 4980

Dette har vÊrt en jojo aksje etter den falt fra 18-3,- Den har gÄtt opp 70%, ned 50%, opp 100% i fÞrhandelen og ned 10 og 10%. Hvem vet, kanskje neste gang gÄr den 300% opp? Ingen ting er umulig i ALT. Du ser ikke slike variasjoner i Kongsberggruppen, Equinor eller andre store solide selskaper. Det er vel litt derfor vi har aksjer i ALT ogsÄ? Morsomt med de store oppturene mÄr de kommer :)

Kveldens bĂžrsmelding var vel grei?
Redigert 03.01.2024 kl 18:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
murpy
03.01.2024 kl 19:42 4863

Oppdatering om obligasjonsfraskrivelse og endringer i obligasjonsvilkÄrene
Dublin, 3. januar 2024, Det vises til oppdateringene utstedt av Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) («Selskapet») og Solis Bond Company DAC («Solis»), et indirekte heleid datterselskap av Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE), et majoritetseid datterselskap av selskapet, 9. mars 2023, 21. mars 2023, 27. mars 2023, 18. april 2023, 24. april 2023, 16. mai 2023, 19. september 2023, 16. oktober 1823 og 2023. oktober desember 2023 angÄende frafallene av de finansielle vilkÄrene og forlengelse av forfallsdatoen sÞkt fra obligasjonseierne i Solis' FRN senior sikret EUR 200 000 000 grÞnne obligasjoner 2021/2024 (ISIN NO0010914914). Selskapet og Solis er glade for Ä kunngjÞre at obligasjonseierne har stemt for Ä godkjenne vedtakene for forlengelse av fritakene og forfallsdatoen til ObligasjonsvilkÄrene, som tidligere vedlagt Selskapets varsel sendt 18. desember 2023. Om Alternus Energy Group: Selskapet er en transatlantisk uavhengig kraftprodusent (IPP). Vi utvikler, installerer, eier og driver for tiden solenergiparker i bruksskala i Amerika og Europa. VÄrt svÊrt motiverte og dynamiske team pÄ Alternus har oppnÄdd rask vekst de siste Ärene. Med utgangspunkt i dette er mÄlet vÄrt Ä nÄ 3GW med driftsprosjekter innen 5 Är gjennom fortsatt organisk utviklingsaktiviteter og mÄlrettede strategiske muligheter. VÄr visjon er Ä bli en ledende leverandÞr av 24/7 ren energi som leverer en bÊrekraftig fremtid med fornybar kraft med mennesker og planet i harmoni. AEG opererer hovedsakelig gjennom Alternus Clean Energy, Inc. (Nasdaq: ALCE). AEG er notert pÄ Euronext Growth Oslo-bÞrsen og har hovedkontor i Irland, mens Alternus Clean Energy, Inc. er notert pÄ Nasdaq og har hovedkontor i USA. De forblir som to separate juridiske enheter.
Green2030
03.01.2024 kl 20:25 4781

Alternus Energy trenger januar til Ä fÄ plass:
Endelig bekreftelse og oppgjĂžr for salg av Polen, Italia og Nederland.
Refinansiering av restlĂ„n (ca, €55 mill), obl. eierne godkjente i dag utsettelse til 31.01.2024
Oppdatering pÄ cash fra Solis sin drift og salg av grÞnne sertifikater i 2023 og cash fra CLIN/FPA (hvor mye og nÄr det kommer)

Refinansiering av 32MW Valencia hvorav 24,4MW er operasjonelle Q2 2024 innen utgangen av januar
Refinansiering av 32MW Tennessee som er operativ Q1 2025skal ogsÄ refinansieres i lÞpet av Januar. Her er strÞmmen 100% forhÄndssolgt de neste 30 Ärene, sÄ det bÞr jo vÊre en enkle oppgave Ä finansiere.

Starte konstruksjon av 210MW i Spania og Italia med €150 mill fra Deutche Bank €500 mill kreditt som skal vére operative i 2025
Aaron Ratner uttalte 7 des at de jobber med Ä fÄ pÄ plass en tilsvarende Deutche Bank kreditt for det amerikanske markedet.

@Urix - her finner vi oppdaterte aksjonĂŠrliste i Alternus Energy Group
https://altenergygrp.com/the-share/
Smash
03.01.2024 kl 20:30 4788

Vi er alle ute etter fortjeneste. Min inngang pÄ 9,40 er dessverre ikke min eneste ettersom jeg har sittet siden oktober 2022, sÄ GAV er markant hÞyere enn dagens kurs. Jeg har fulgt ALT tett gjennom hele 2023 og lest om kjÞp og salg av solparker, pipeline, Lorentzen som takket for seg, ubrukelig ledelse/kommunikasjon med VB i spissen og jeg har fulgt top 20 bevegelser. SÄ joda, jeg gidder Ä gjÞre en hjemmelekse. Det jeg dog lurte pÄ var om noen hadde noen formening om triggere pÄ kort og mellomlang sikt. PÄ langt sikt er oppstillingen til Niel god - og dersom det materialiserer seg er det topp!

"Kanskje du mener at SCATEC er en bedre investering, vel det er opp til deg."?? Jeg har ikke nevnt Scatec med et ord eller referanse, sÄ lurer pÄ hvor du fikk den fra? Om du gidder Ä svare pÄ det da?

Jeg ser at du ogsÄ utrykket skuffelse 25.12.2023 med kommentaren "Blir ikke dette bÞrsvinneren i morgen blir jeg skuffet!". Du ble jo skuffet - for 2. juledag var bÞrsen stengt.. Du har kanskje ikke giddet Ä sjekke Äpningsdager pÄ OSE i julen?

Jeg ser du kommenterte 26.12.2023: "Vi bÞr vel klare Ä holde oss over 2.5 dollar." Hva legger du til grunn her? 12.12.2023 skrev du: "Nye solparker stÄr allerede klar til Ä kjÞre pÄ ved nyttÄr, nye solparker som settes i drift." Dette er jo veldig bra! Har du en kilderef. til dette? Det er noe jeg kaller kort sikt! Eller... du gidder kanskje ikke finne den fram?
Smash
03.01.2024 kl 20:33 4834

Supert Green2030! Takk for en god oppstilling, og ny link til top20 :)
Sjoa
03.01.2024 kl 20:39 4844

2 juledag var usa Äpen og vi fikk en indikasjon trodde jeg. Resten er bare vas sÄ gidder ikke kommentere. Du fÄr fÞlge meldingene som selskapet kommer med og se pÄ hjemmesiden. Har sÄ lav inngang at gidder ikke kaste meg pÄ frustrasjonsnivÄet til dere som har tapt. Inklusive traderen med drÞssevis av nick og som er vernet her pÄ HO.
Redigert 03.01.2024 kl 20:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Smash
03.01.2024 kl 20:48 4811

"Resten er bare vas sÄ gidder ikke kommentere." - Vanskelig Ä bli konfrontert med fakta, skjÞnner det. Lykke til da!
Sjoa
03.01.2024 kl 20:52 4810

Fakta kommer fra selskapet. Det er der fokus bÞr vÊre, men ikke alle skjÞnner det. Og ikke alle klarer fÄ med seg informasjon derfra ser jeg. Anbefaler slike investorer Ä selge. Jeg tror pÄ nedgang i morgen ogsÄ, virker som mange ikke ser ut til Ä forstÄ det selskapet kommuniserer. Meldingen om bondavtale kom 1 time etter at jeg nevnte det, kunne nevnt mye mer, men gidder ikke om det skaper raseri og trakasseringsfÞlelser hos surmaga personer. Merkelig at det alltid er sÄ mye sinne og raseri i trÄder der selskaper er i starten av en oppgang og gode tider? Er det ikke flere som har sett dette ? Jeg tror ikke at denne aksjen blir anbefalt eller vurdert av noen som helst pÄ laaaaang tid. Er for mye penger en kan tjene her. Og gutta vil ha det for seg selv. Jeg betviler noen som helst positiv analyse her fÞr 1 juli 24.
Redigert 03.01.2024 kl 21:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
rockpus
03.01.2024 kl 22:15 4682

Takk for informativt innlegg igjen!

Virker stadig mer logisk at ogsÄ de siste de avgjÞrende brikker snart faller pÄ plass. Ser tegn til at shorteangrepet i USA er i ferd med Ä miste momentum. Samtidig ser vi nÄ tendenser til en sterkere kjÞperside her pÄ OB. Kanskje bunnen er nÄdd?
Er personlig noe irritert over at jeg kunne fÄtt tak i min aksjepost til lavere kurs enn jeg gjorde, men ser samtidig at dette nÄr som helst snur med kraftig oppgang!
Dopey
03.01.2024 kl 22:15 4704

Nedgangen i ALCE kursen avtar og den stenger tilnÊrmet flatt idag. Ved dagens kurs sÄ verdsettes ALCE til milliarden, der vi sitter pÄ 80%. Etter dagens nedsalg sÄ verdsettes Alternus til 260 millioner. Om ALCE stabiliserer seg rundt 1,40$ sÄ er oppsiden pÄ over 3x. ALCE vil fÞr eller siden begynne Ä melde om progresjon, avtaler, finansiering og fremgang pÄ det Amerikanske markedet. Skulle ALCE kursen da begynne Ä stige, sÄ burde ALT kursen fÞlge etter om ikke vi er offer for storstilt trading i verdipapiret pÄ euronext.
Sjoa
03.01.2024 kl 23:00 4609

Den jeg refererte til for Ä gjÞre det enkelt for enkelte her, men de skjÞnner det jo ikke fÞr du setter det pÄ trykk ferdig klippet og limet. Men klart skjÞnner at folk som investerer i flyaksjer har tungt for det.
rockpus
03.01.2024 kl 23:07 4688

Selv etter det store kursfallet for ALCE, sÄ er jo ALT latterlig lavt priset. Hvor er logikken i dette misforholdet?
Sjoa
03.01.2024 kl 23:58 4620

Da mange her mente 1 dollar pÄ ALCE er 22 i ALT. Var det vill hauusing, sÄ hvorfor slik haussing fra deg nÄ ? NÄ er1.38 dollar i ALCE riktig priset med 9.90 i Norge. Er du ikke fornÞyd med markedet selg. Markedet bestemmer.
Redigert 04.01.2024 kl 00:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
rockpus
04.01.2024 kl 10:06 4339

Hva er egentlig grunnen til din aggressive holdning til meg? Jeg var ikke en av de som kalte det for vill haussing. At jeg pÄpeker et misforhold nÄ mellom ALCE og ALT, var som svar til Dopey nÄr han viste til at ALT eier 80% av et selskap som verdsettes til en milliard. Da er det vel ikke logisk at ALT verdsettes til kun 260 mill?

Hadde det ikke vĂŠrt hyggeligere med en litt bedre tone mellom oss som diskuterer her?