🍀🍀🍀 ALTERNUS: FUSJON, NASDAQ, INFLATION REDUCTION ACT

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.05.2024 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Green2030
ALT 20.05.2023 kl 18:47 361055

NB. DENNE TRÅDEN ER LUKKET. ØNSKER DU Å BIDRA KONSTRUKTIVT SÅ SKAL VI LEGGE DEG TIL.


Ny tråd med mål om å dele og diskutere konstruktivt rundt Alternus Energy og veien videre til Nasdaq og fusjon med Clean Earth Acq. og full lansering i USA


-----------------------------------------------------------

LITT ENKEL BAKGRUNN

Alternus hadde fokus på mellomstore solparker i Europa og hadde vokst til 168 MW i løpet av høsten i fjor, i tillegg hadde de ca. 2,3 GW soloprosjekter som de skulle start opp i Europa - men så lanserte President Biden Inflation Reduction Act og det forandret alt. Clean Earth som er et skall selskap på NASDAQ tok kontakt og forhandlingen om fusjon startet.

Mens forhandlinene pågår så bryter Alternus sitt datterselskap Solis lånebetingelsene på et obligasjonslån på €140 mill (med ramme på €200) med obligasjonseierne, styremedlem Jon Masdal som representerer Ludvigsen AS melder seg ut av styret med en gang og selger 2,7 mill aksjer i panikk og kursen stuper fra kr20 til 2,70. Alternus starter forhandlinger med obligasjonseierne og blir bedt om å styrke EK med €14M via emisjon eller ansvarlig lån. Alternativt så kan de selge deler av de 168 MW, men da må EK økes til €50 mill. I forhandligene så presenterer Alternus et term sheet hvor de ønsker å refinansiere minimum €50 mill av obligasjonslånet, men emisjon blir også nevnt som et alternativ. De får frist til 15 mai.
Det mange frykter er en emisjon på 2-4 kr hvor det blir utstedt 40-60 mill nye aksjer i tillegg til de 26 mill vi har i dag.

- Den 17. mai fikk vi beskjed om at fristen var utsatt til 30. sept men kravet om at Alternus skal styrke EK med €14mill ved emisjon eller lån, eller at de kan selge deler av den operative driften på 168 MW frafaller.
- Istedenfor så har partene blitt enige om å refinansiere hele obligasjonslånet på €140 mill som er knyttet opp mot 168 MW operative solparker som genererer gode inntekter på salg av strøm og grønne sertifikater, og hvor forventet EBIDTA er €16 mill for 2023.
- den 9. mars så ble vi informert om at en tredjeparts ekspertvurderings-rapport ble utstedt til obligasjonstillitsmannen. Denne rapporten viste at den nåværende verdien av Solis' eiendeler (168 MW operativ solpark) er verdt €165-170 mill så den overstiger gjelden på €140 mill med omtrent €25 til €30 millioner
- Obligasjonslånet skulle i utgangspunktet refinansieres innen tidlig januar 2024, men nå skjer det innen 30. sept og Alternus er godt i gang med den prosessen, så den eventuelle krisen som Finansavisen har skrevet om er borte. De skal refinansiere noen måneder før tiden, men med pluss €25-30 mill og fusjon og lansering på Nasdaq så er det vel ingen som tror det byr på noen problemer, selv ikke Obligasjonseierne som frafalt EK kravet.

PS: For de som ikke har fått med seg at krav om ny EK frafaller og at Obligasjonslånet skal refinansieres inne 30.09.2023, les vedlegg fra melding 17.05.2023: (punkt 3.3, side 9, 2 øverste avsnitt)

---------------------------------------------------------

Det vil komme en del børsmeldinger fremover som vil drive kursen videre oppover:

1) Q1 rapport Alternus
2) Avklaring Polen
3) Salg av grønne sertifikater (Polen, Romania, Nederland, Italia)
4) Salg av fremtidig solprosjekter i Europa (649 MW egne prosjekter, 845 MW med bindende kontrakter, 811 MW med eksklusive rettigheter = 2.305 MW
5) Oppdatering fra Altnua på vekstområder og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act (IRA) (5GW innen 2027, med 40% kreditt fra IRA 😍)
6) Dato for fusjon Clean Energy på Nasdaq (de sikter på Juni, så kanskje midten/slutten av juni)
7) Fusjon med Clean Energy (de forventer $50 mill blir igjen ved å gi 0,5 aksje ekstra til de første som ikke løser inn - VELDIG SMART)
8) Lansering av Alternus Clean Earth på NASDAQ
9) Halvårsrapport Alternus/Solis (forventet €16 mill omsetning og €8 mill EBITDA første 6 mnd)
10) Enighet med Obligasjonseierne innen 30. september om refinansiering av obligasjonslånet hos Solis

Når de klinker til i USA så har de €500 mill i kredittfasilitet fra Deutche Bank og USD 50mill på bok hos Clean Earth = NOK 6 Milliarder til å investere i amerkanske solparker. I tillegg kommer cash fra Alternus og Solis 🇱🇷🚀

NB. Jeg er 110% sikker på at ALTNUA har bygget opp en solid portefølje med solprosjekter i USA de siste 9 mnd som blir børsmeldt og lansert før fusjonen.

INFLATION REDUCTION ACT - 40 PROSENT FRAFRAG
Gjennom IRA tilbyr Biden-administrasjonen et skattefradrag på 30 prosent til utviklere, med en ekstra 10 prosent bonus for selskaper som bruker innenlandske materialer. For å sikre bonusen må landbaserte vindparker og solprosjekter bruke 100 prosent amerikansk stål og jern, mens 40 prosent av de produserte delene, målt etter kostnad, må være laget lokalt. Dette øker til 55 prosent for prosjekter som begynnes på etter 2026.

Timingen til Alternus/Clean Earth er perfekt
Redigert 01.10.2023 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
urix
15.01.2024 kl 02:05 4028

M.Y. Peng

Hvorfor skulle Fluefiskeren utestenges? Det må vel være en viss takhøyde her på forumet! Om alle så ting likt så ville det jo ikke bli noen debatt.

De fleste investerer i solenergi for å tjene penger. Klima er av null betydning for mine investeringer i alle fall. Akkurat som de fleste som kjøper El-bil driter i klima så lenge de kan kjøre billig. Tunberg er ei hjernevasket redd liten jente som sliter med nerver og angst etter å ha blitt bombardert med dommedagsprofetier siden hun ble født. Og hun er ikke alene. Les boken "Klimakunnskapskrisen". En av de bedre på markedet.
Og hvordan utøver man hersketeknikk mot GT som ikke er med i diskusjonen her inne? Fluefiskeren derimot driver med hersketeknikk i sitt innlegg. Takker heller ja til en flytende GT 😉 (Kopi fra Ynwa)

Mange drøye påstander her, karakterdrap på noen du anser som ubetydelig og hjernevasket, trenger vi denne dritten på forumet??


Hersketeknikker?? YNWA forklar !!

Ta dere sammen, Peng og Ynwa !
Redigert 15.01.2024 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Tobias
15.01.2024 kl 09:24 3941

Årets kjøpsmulighet dette.
YNWA250505
15.01.2024 kl 11:01 3877

Du ønsker ikke slike innlegg om Greta Thunberg, men kopierer inn teksten og løfter den frem igjen. Smart? Nei ikke spesielt.
M.Y.Peng
15.01.2024 kl 11:27 3834

Det er blitt slik at ingen vet svaret før Greta Thunberg har talt !
At det er lov å gripe inn i nær sagt alt om en kan skylde på miljø, er jo en utvikling som burde bli en slutt på. Å fremstille det som om du kjører på en flott vei med flotte trær og vegetasjon på begge sider, når du ser i speilet så ser du at alt er dødt og vissent. Dette er fordi du kjører dieselbil. Kjører du elbil hvor alt skadelig for naturen er ferdig oppbrukt i produksjonen av den fantastiske bilen. Så er det like grønt i speilet. Synspunktene er blitt ekstreme.
Theo19
15.01.2024 kl 11:33 3813

Kan dere diskutere Greta Thunberg i en egen tråd,så diskuterer vi ALT på denne.
Sjoa
15.01.2024 kl 11:39 3785

Godt det er flere som ser løgnene i denne pk korrekte bedragerverden med Thunberg i front. Andre lovbrytere blir stilt til veggs og det er på tide disse fjompene også blir det. Noen ganger går dette ut over andre i deres helt vanlige arbeidshverdag og slikt er uholdbart mener jeg. Jeg tror at mange som ikke kaller seg "miljøvernere" i virkeligheten er flinkere enn mange av de som soler seg med navnet"miljøverner/klimaidiot", men skal la den ligge for det er et dyptgående og grundig tema. Er virkelig positivt at så mange ser gjennom deres psykotiske formaninger. Er grundig lei denne facebook/tik tok verden der du poster alt som du tror er politisk korrekt. USA skal ha ros de gjør noe med det. De bedrer betingelser for Solparker slik at investorer vil bygge ut, nå kommer ALCE og Alternus. USA driver storstilt miljøvern akkurat på dette området, slettes ikke verst. Men flotters med meldingen som kom i morges. Et forlik som sier at de er enige om vikår og betingelser. Da anser vi refinansieringen som ferdig utarbeidet.

"Alternus Energy Group og selskapets majoritetseide datterselskap Alternus Clean Energy har inngått en avtale med Greenlight Group, hvor det utstedes 7.765.000 aksjer i Alternus Clean Energy til Greenlight Group som full og endelig betaling for Alternus Energy Groups obligasjonslån på 8 millioner euro"

Det var det vi trodde på fredag og her står det svart på hvitt, så snart er refinansieringen klar(tror jeg og noen til):)

https://www.nordnet.no/market/news/1008745441
Redigert 15.01.2024 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
M.Y.Peng
15.01.2024 kl 11:41 3775

Det ble nå brakt inn i debatten via en kommentar om at det var merkelig å ikke omfavne Greta Thunberg og samtidig eie aksjer i ALT. Så det er ikke tatt ut av løse luften.
M.Y.Peng
15.01.2024 kl 11:45 3754

Enig i at det faller på plass slik vi har håpet. Selgerene må bare avta så vil vi se at kursen kommer seg opp til et mer riktig nivå.
Fluefiskeren
15.01.2024 kl 13:11 3624

For dere med litt fartstid i selskapet. Er dette noe de pleier å delta i?

« Pareto Securities' 26th annual Power & Renewable Energy Conference

On January 18th 2024, we are delighted to gather companies and industry experts from all parts of the power and renewable energy value chain to present current trends and developments at our 26th annual Power & Renewable Energy Conference in Oslo. We are thrilled to host once again a physical conference where industry professionals can meet in person. In addition to analyst presentations and panel discussions, we will arrange 1-1 meetings between investors and presenting companies.»

https://paretosec.com/updates/events-and-conferences
Rassen
15.01.2024 kl 16:02 3474

Er det mennesker som hele tiden skal selge lavere enn forrige kjøp?? Noen kjøper for 9,92 og med en gang så kommer det aksjer til 9,88 til salgs…. Eller andre tall…. Virker som om noen bevist prøver å holde kursen nede…??
M.Y.Peng
15.01.2024 kl 18:43 3349

Er det ikke fluefiskeren som snakker om hersketeknikk ??? Her er hva han sprer om seg med : Sjoa skrev
Klart dette vokser enormt fremover. Irritert for at jeg ikke kastet meg på First Solar eller SEDG fo..
Innlegget er skjult
Får det ikke til å stemme at en som investerer i solenergi hater Greta Thunberg og MDG. Det gir jo ingen mening. Greta Thunberg sier rett ut at hun ikke er en klimaforsker, men at hun tror på vitenskapen. Det burde flere gjøre. På samme måte som man tror på legevitenskapen framfor kvakksalvere og shamaner.

Denne hersketeknikken fra godt voksne menn ovenfor de som skal overta Jorden etter oss er utrolig lite sjarmerende. Hele innlegget ditt oser av forakt for andre mennesker som ikke deler dine egne meninger om klimakrisen.
Sjoa
15.01.2024 kl 19:14 3307

La nå barnet få herje fra seg. Glem fyren og drit i å kommentere han mer. Du skjønner hvilken kategori jeg har plassert han i:) Skal mer til for å skue erfarne folk på hårene, en lar være å bry seg med xxxxxxxxx. Kan ikke skrive hva jeg mener engang. Har begynt å lære og være pk-fjolle jeg også. Det er et slikt samfunn vi ønsker, der ingen protesterer voldsomt mot det pk raljerende miljøet som legger føringen og har enerett på fasit. De glemmer at jorda er flere milliarder år og har gjennomgått dramatiske endringer før. Er ikke dermed sagt at vi mennesker ikke kan påvirke for det kan vi. Men fasiten miljøhorene kommer med, får stort sett kjøre på uansett uten kritisk tankegang. Når til og med lovbrudd lovprises for å få andre "som ikke har skjønt det" til å våkne har min tolmodighetsgrense blitt passert forlengst. Det jeg erfarer i det daglige liv er at mange menn tier stille, de orker ikke stemplene som blir plassert ut og det er enklere å unngå slikt, da det ofte får store konsekvenser for deg og dine personlig. Vi leser jo stadig om sinte hvite menn over 40(kjenner og noen som er mørkere og svart) virker temmelige sinte de også, mine fleste venner er akkurat slik og de er fanken meg gift og har familie. Vi er mindre verdt når vi ikke gidder oppføre oss og faktisk sier det som det er. Jeg bryr meg ikke med tullinger, kutter de ut rimelig fort. Men dette har også lært meg mye investeringsmessig. Får jeg snikende mistanker om at selskapet ikke holder mål og ikke tenker aksjonærenes beste(for det er flere selskaper som holder på slik). Da selger jeg utrolig fort, og det skal etterhvert MYE til før jeg går inn i et selskap og investerer og satser på det. Selvsagt må en ta risiko noen ganger, men magefølelsen stemmer somregel. Du må være kritisk og se ting fra flere perspektiv i Aksjer og miljø! Floskelfisen gidder jeg ikke svare mer, holder meg unna. Har lært at de som mobber mest får den største personlige psykiske trøkken når de møter en som gir samme dritt tilbake. De er ikke vant med at folk har nok guts til å stå i det. Du skal være snill og oppføre deg helt til det er grunn til å være motbydelig tilbake. Børsen i USA er stengt i dag, så skjer lite der. Vi får håpe at det ikke blir mange godmeldinger fremover ? Virker som det ikke gir resultater uansett:) Jeg er glad for å se at det er mange her som kan se en sak fra flere sider som er aksjonær i Alternus. Kan det bety at vi har sett noe som vil gi premie ? Satser på det, selskapet har det meste som fremtiden ønsker. Det er ofte lurt å ri bølgen har historien vist seg, så får en selv velge hvilken bølge det er ok å være med på. Styrke at folk ikke ser ut til å ville selge på kursen under 10. Det er masse småhandler, antar at aksjonærene mener dette er for dårlig pris. Mange snakker om tekniske signaler ? Ingen har snakket om dette her. Det tar jeg også som en styrke, ikke like mye traderskriking som mange andre steder(men nå viser trenden opp/henger vel mest sammen med materialisering av ulike positive ting). Folk skjønner at aksjen er verdt mye mer og stresser ikke, de sitter og avventer. Ha en fin vår alle medaksjonærer og ikke minst håper jeg året viser oss at vi har vurdert dette caset riktig. Hittil har vi som har vært lengst truffet bra. Jeg sjekket ikke da jeg kjøpte aksjen i mai, men kunne ikke være mange her da, men før jul var det bare 130 som hadde kjøpt aksjen hos nordnet. I dag er vi 394 stykker. Så mange er kommet til siste mnd.
Redigert 15.01.2024 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
M.Y.Peng
15.01.2024 kl 19:42 3277

Hei. Ja jeg kan stille meg bak deg. Jeg støtter de som kan stå med rak rygg og si hva de mener. Dette gjelder så mangt men alle må jo være PK. Så fra nå driter jeg i han………….ja har glemt hva han het, men får assosiasjoner til de som fanget insekter med papir med lim hengende fra taklamper i eldre hus på landet. Lykke til med din tro på ALT. Blir det slik jeg tror så kommer jeg til å være god for My pæng ja.
Redigert 15.01.2024 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
Sjoa
16.01.2024 kl 00:28 3117

Ikke sikkert alle har lest om gruppen som fikk aksjer som oppgjør." ALT: UTSTEDER 7,765M AKSJER I ALTERNUS CLEAN ENERGY TIL GREENLIGHT GROUP." ALCE har meldt fullstendig endelig betaling. Mange også meg tror at de vil stå for endelig refinansiering. Jeg sikter til meldingen som ble børsmeldt fredag 12 januar. https://www.nordnet.no/market/news/1008745441 Gå selv inn og les på nettsiden deres, linken er til slutt i teksten..

" TILIZING GENEROUS FUNDING OPPORTUNITIES FOR NORDIC COMPANIES AND PROJECTS

In Nordic, a hotbed of innovation, numerous Nordic Governments and related institutions extend generous support to companies and funds. Through grants, forgivable loans, co-investments, and direct investments, these visionary entities pave the way for remarkable growth. At Greenlight Group, we seize these opportunities, leveraging strategic asset management to propel our portfolio companies and projects to new heights. With a keen understanding of the funding landscape, we navigate it adeptly, ensuring our partners receive the necessary support to flourish. Join us as we unlock abundant funding opportunities, driving success and forging a brighter future for Nordic Ventura".

"The World needs Green Investing
GREENLIGHT GROUP LEADS THE WAY"

https://greenlightgroup.io/
Redigert 16.01.2024 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
altin
16.01.2024 kl 01:06 3095

Greenlightgroup er ihvertfall fornøyd med å bli investorer.

"Congratulations to Alternus and Vincent Browne on taking their company public on the NASDAQ. As early investors in Alternus, we are super proud to mark their success and give tons of credit to the CLIN Earth Team and Alternus Management. Our first portfolio company is now public!"

https://www.linkedin.com/posts/greenlightgroupio_congratulations-to-alternus-and-vincent-browne-activity-7150983890646560768-JFCY
urix
16.01.2024 kl 02:56 3064

Jeg har ikke nevnt Greta Thunberg med et ord før nå, men det har du, derfor postet jeg kopi av innlegget ditt, for å vise at du var lite tolerant ovenfor Fluefiskeren hvem som er smartest er jeg i tvil om, det får andre bedømme!!

Ha en god tirsdag!!
Redigert 16.01.2024 kl 03:37 Du må logge inn for å svare
murpy
16.01.2024 kl 14:34 2839

Avgang på 10 millioner dollar i konvertibel gjeld
Utility-skala transatlantisk ren energi uavhengig kraftprodusent (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) og dets majoritetseide datterselskap, Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) ("Alternus" eller "Selskapet") kunngjorde i dag at det pensjonerte omtrent 10 millioner dollar i gjeld, bestående av en seniornota og påløpte renter og utgifter. Denne nedbelåningen frigjør lånekapasitet som selskapet har til hensikt å bruke for å finansiere akselerert vekst. Avviklingen av dette sertifikatet, opprinnelig utstedt av majoritetsaksjonær Alternus Energy Group plc, ble finansiert ved utstedelse av Alternus ordinære aksjer til sertifikatinnehaveren Greenlight Asset Management GP Sarl (“Greenlight”) (tidligere kjent som AVG Group). Greenlight er en ledende nordisk kapitalforvalter med fokus på bærekraftig investering. Alternus mener at Greenlight vil være en verdifull strategisk investor på grunn av deres dype ekspertise og sterke rykte innen fornybar energiinvestering. Vincent Browne, administrerende direktør i Alternus, kommenterte: "Vi er veldig fornøyde med denne tillitserklæringen fra Greenlight til våre forretnings- og vekstplaner. Pengene som ellers ble brukt til å betale tilbake denne seddelen, kan nå bedre rettes mot våre mange vekstmuligheter vi ser når vi flytter fokus til Nord-Amerika. Regionen har et mangfold av utviklingsprosjekter for salg, mange grønne muligheter, lagringsmuligheter øker raskt, og IRA-insentiver for fornybar energi er en sterk medvind.» Karl Andersen, grunnlegger og administrerende direktør i Greenlight, kommenterte: "Vår strategiske investering i Alternus understreker vår tillit til markedsmulighetene for Alternus og deres evne til å gjennomføre. Som eier av Alternus maksimerer vi vår egen innsats for å oppfylle vårt oppdrag om å muliggjøre utvikling av rene bærekraftige energikilder. Denne avtalen er en vinn-vinn-vinn for oss, Alternus og planeten vår.» Flere detaljer om transaksjonen finner du i skjemaet 8-K innlevert i dag til US Securities and Exchange Commission. Merk at de nylig utstedte aksjene ikke er registrert i henhold til Securities Act of 1933, som endret (“Securities Act”), eller noen statlige verdipapirlover. Følgelig vil aksjene være underlagt restriksjoner på overførbarhet og videresalg og kan ikke overføres eller videreselges med unntak av det som er tillatt i henhold til verdipapirloven og andre gjeldende verdipapirlover, i henhold til registrering eller unntak fra disse. Om Alternus Energy Group (AEG): AEG er en transatlantisk uavhengig kraftprodusent (IPP). Vi utvikler, installerer, eier og driver for tiden solcelleparker i bruksskala i Nord-Amerika og Europa. Vårt svært motiverte og dynamiske team på Alternus har oppnådd rask vekst de siste årene. Med utgangspunkt i dette er målet vårt å nå 3 GW driftsprosjekter innen 5 år gjennom fortsatt organisk utviklingsaktiviteter og målrettede strategiske muligheter. Vår visjon er å bli en ledende leverandør av 24/7 ren energi som leverer en bærekraftig fremtid med fornybar kraft med mennesker og planet i harmoni. AEG opererer hovedsakelig gjennom Alternus Clean Energy, Inc (Nasdaq: ALCE). AEG er notert på Euronext Growth Oslo og har hovedkontor i Irland mens Alternus Clean Energy, Inc. er notert på Nasdaq og har hovedkontor i USA. De forblir som to separate juridiske enheter. Om Greenlight Asset Management Greenlight Group er en ledende kapitalforvalter med et erfarent team av bransjefolk som spesialiserer seg på nordiske investeringer, og tilbyr ekspertveiledning skreddersydd til kundens behov. Dens forpliktelse til bærekraft driver fokus på fornybar energi og grønne investeringer. Stol på Greenlight for å navigere i det skiftende investeringslandskapet i Norden, samtidig som porteføljer tilpasses bærekraftige prinsipper. Fremtidsrettede uttalelser Visse opplysninger i denne utgivelsen, inkludert all informasjon om selskapets planer eller fremtidige økonomiske eller driftsmessige resultater og andre uttalelser som uttrykker selskapets ledelses forventninger eller estimater for fremtidig ytelse, utgjør fremtidsrettede uttalelser. Når de brukes i denne merknaden, vil ord som «forutse», «tro», «fortsette», «kunne», «anslå», «forvente», «har til hensikt», «kan», «kanskje», «planlegge», « mulige, "potensielle", "forutsi", "prosjekt", "bør", "ville" og lignende uttrykk, som de gjelder oss eller vårt lederteam, identifiserer fremtidsrettede utsagn. Slike fremtidsrettede uttalelser er basert på ledelsens tro, så vel som antakelser gjort av og informasjon som er tilgjengelig for selskapets ledelse. Slike uttalelser er basert på en rekke estimater og forutsetninger som er gjenstand for betydelig forretningsmessig, økonomisk og konkurransemessig usikkerhet, hvorav mange er utenfor selskapets kontroll. Selskapet advarer om at slike fremtidsrettede utsagn involverer kjente og ukjente risikoer og andre faktorer som kan føre til at de faktiske økonomiske resultatene, resultatene eller prestasjonene til selskapet avviker vesentlig fra selskapets estimerte fremtidige resultater, ytelse eller prestasjoner uttrykt eller underforstått av forwarden. -ser utsagn. Disse uttalelsene skal ikke stoles på som å representere Alternus' vurderinger av noen dato etter datoen for denne utgivelsen. Selskapet påtar seg ingen forpliktelse til å oppdatere disse erklæringene for revisjoner eller endringer etter datoen for denne utgivelsen, med unntak av det som kreves av loven. For mer informasjon: Alternus ir@alternusenergy.com +1 (913) 815-1557 The Blueshirt Group alternus@blueshirtgroup.com Om Greenlight Asset Management Greenlight Group er en ledende kapitalforvalter med et erfarent team av bransjefolk som spesialiserer seg på nordiske investeringer, og tilbyr ekspertveiledning skreddersydd til kundens behov. Dens forpliktelse til bærekraft driver fokus på fornybar energi og grønne investeringer. Stol på Greenlight for å navigere i det skiftende investeringslandskapet i Norden, samtidig som porteføljer tilpasses bærekraftige prinsipper. Fremtidsrettede uttalelser Visse opplysninger i denne utgivelsen, inkludert all informasjon om selskapets planer eller fremtidige økonomiske eller driftsmessige resultater og andre uttalelser som uttrykker selskapets ledelses forventninger eller estimater for fremtidig ytelse, utgjør fremtidsrettede uttalelser. Når de brukes i denne merknaden, vil ord som «forutse», «tro», «fortsette», «kunne», «anslå», «forvente», «har til hensikt», «kan», «kanskje», «planlegge», « mulige, "potensielle", "forutsi", "prosjekt", "bør", "ville" og lignende uttrykk, som de gjelder oss eller vårt lederteam, identifiserer fremtidsrettede utsagn. Slike fremtidsrettede uttalelser er basert på ledelsens tro, så vel som forutsetninger gjort av og informasjon som er tilgjengelig for selskapets ledelse. Slike uttalelser er basert på en rekke estimater og forutsetninger som er gjenstand for betydelig forretningsmessig, økonomisk og konkurransemessig usikkerhet, hvorav mange er utenfor selskapets kontroll. Selskapet advarer om at slike fremtidsrettede utsagn involverer kjente og ukjente risikoer og andre faktorer som kan føre til at de faktiske økonomiske resultatene, resultatene eller prestasjonene til selskapet avviker vesentlig fra selskapets estimerte fremtidige resultater, ytelse eller prestasjoner uttrykt eller underforstått av forwarden. -ser utsagn. Disse uttalelsene skal ikke stoles på som å representere Alternus' vurderinger av noen dato etter datoen for denne utgivelsen. Selskapet påtar seg ingen forpliktelse til å oppdatere disse erklæringene for revisjoner eller endringer etter datoen for denne utgivelsen, med unntak av det som kreves av loven. For mer informasjon: Alternus ir@alternusenergy.com +1 (913) 815-1557 The Blueshirt Group alternus@blueshirtgroup.com Om Greenlight Asset Management Greenlight Group er en ledende kapitalforvalter med et erfarent team av bransjefolk som spesialiserer seg på nordiske investeringer, og tilbyr ekspertveiledning skreddersydd til kundens behov. Dens forpliktelse til bærekraft driver fokus på fornybar energi og grønne investeringer. Stol på Greenlight for å navigere i det skiftende investeringslandskapet i Norden, samtidig som porteføljer tilpasses bærekraftige prinsipper. Fremtidsrettede uttalelser Visse opplysninger i denne utgivelsen, inkludert all informasjon om selskapets planer eller fremtidige økonomiske eller driftsmessige resultater og andre uttalelser som uttrykker selskapets ledelses forventninger eller estimater for fremtidig ytelse, utgjør fremtidsrettede uttalelser. Når de brukes i denne merknaden, vil ord som «forutse», «tro», «fortsette», «kunne», «anslå», «forvente», «har til hensikt», «kan», «kanskje», «planlegge», « mulige, "potensielle", "forutsi", "prosjekt", "bør", "ville" og lignende uttrykk, som de gjelder oss eller vårt lederteam, identifiserer fremtidsrettede utsagn. Slike fremtidsrettede uttalelser er basert på ledelsens tro, så vel som forutsetninger gjort av og informasjon som er tilgjengelig for selskapets ledelse. Slike uttalelser er basert på en rekke estimater og forutsetninger som er gjenstand for betydelig forretningsmessig, økonomisk og konkurransemessig usikkerhet, hvorav mange er utenfor selskapets kontroll. Selskapet advarer om at slike fremtidsrettede utsagn involverer kjente og ukjente risikoer og andre faktorer som kan føre til at de faktiske økonomiske resultatene, resultatene eller prestasjonene til selskapet avviker vesentlig fra selskapets estimerte fremtidige resultater, ytelse eller prestasjoner uttrykt eller underforstått av forwarden. -ser utsagn. Disse uttalelsene skal ikke stoles på som å representere Alternus' vurderinger av noen dato etter datoen for denne utgivelsen. Selskapet påtar seg ingen forpliktelse til å oppdatere disse erklæringene for revisjoner eller endringer etter datoen for denne utgivelsen, med unntak av det som kreves av loven. For mer informasjon: Alternus ir@alternusenergy.com +
Codiak73
16.01.2024 kl 14:44 2825

Super nyhet faktisk,men vil det påvirke kursen? Virker som det skal en del til for at denne går opp,men det kommer nok mye mer positivt fremover.
Tobias
16.01.2024 kl 14:50 2807

Det er nå folk bør kjenne sin besøkelsestid i ALT
Super kjøpsmulighet dette.
Codiak73
16.01.2024 kl 15:09 2826

Kødder du når du til stadighet skriver at dette er en god kjøpsmulighet?
Tobias
16.01.2024 kl 15:11 2825

Nei, kødder ikke
rischioso
16.01.2024 kl 16:06 2762

Det er bare et tidsspørsmål før denne tar av - altså ikke et spørsmål om HVIS men NÅR og vi må nok ikke vente lenge ...;)
Dopey
16.01.2024 kl 22:29 2662

Affiliate Signs Definitive Agreement

Reference is made to the press release issued by Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“AEG” or the “Company”) on 27 November 2023 and 28 December 2023, regarding the planned sale of its operating solar projects in the Netherlands.

The Company is pleased to announce that Solis Bond Company DAC, an indirect wholly owned subsidiary of Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) (“ALCE” or “Alternus”), a majority owned subsidiary of the Company, has executed a definitive agreement with Theia for the sale of 100% of the share capital in Zonnepark Rilland B.V. (“Rilland”) holding a 11.8 MW solar farm project in the Netherlands.

The transfer of the full legal title to all the shares in Rilland to Theia will occur upon receipt of the agreed purchase price ("Completion") from the buyer. The total remuneration consisting of the purchase price and the repayment of shareholder’s loans granted to Rilland is in line with what the Company previously announced on 27 November 2023 and will be used to pay down the Solis Bond.

The definitive agreement contains customary interim covenants of the Seller concerning the period between the execution date and Completion, and is subject to various closing conditions. Completion will occur once all conditions precedent have been met, which is anticipated to occur during Q1 2024.

EY acted as the sole Financial Advisor to the Company in this transaction.
urix
17.01.2024 kl 03:07 2519

Puslebitene faller på plass, flott! Selskapet er snart ferdig rigget til solid oppgang, 2024 vil bli et fantastisk år for oss aksjonærer.

Mitt råd nå, mer aktuellt enn noengang: Løp og kjøp!!!

Ha en fin onsdag!!
Redigert 17.01.2024 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
urix
17.01.2024 kl 08:30 2397

Dette er framtidens muligheter når det gjelder investeringer. Løp og kjøp fornybart!!! Tangen/Oljefondet vet hva de driver med!!!

https://e24.no/boers-og-finans/i/5Bx0nz/oljefondet-varsler-fornybarkjoep-paa-35-mrd-kroner
Redigert 17.01.2024 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Theo19
17.01.2024 kl 08:33 2379

Du får tipse han om ALT da urix.
urix
17.01.2024 kl 08:43 2600

Gjør det selv Theo19, han hører sikkert mer på deg!!!
Tobias
17.01.2024 kl 13:58 2437

ALT har en MC på ca NOK 250 mill i dag.
ALCE har p.t en MC på ca. NOK 1,01 mrd.( ALT eier ca 72% av ALCE ( dvs at ALT sin verdi av dette utgjør ca NOK 720 mill).

Hvor lenge skal ALT ha en verdivurdering lik en middels stor pølsebod?

Sjoa
17.01.2024 kl 14:12 2425

Undervurdert, Underanalysert og Upopulær, inntil videre. Benytt anledningen til å kjøp mer om du tror på selskapet. Selv har jeg nok mener jeg, men ligger den under 10 en stund til skal en aldri si aldri. Så har vi 3 baissere som jobber for fullt her med desinformasjonskrig som vil enda billigere inn:)
Ikke en megler vil si noe om selskapet. Blir nok lang tid før vi passerer 15, noe jeg trodde ville være gjort i disse dager, men nei. Her er vi!
Mulig det løsner litt etter et par meldinger om kjøp av nye solparker, men vi må nok ha flere positive nyheter før vi skal litt opp igjen.
Tobias
17.01.2024 kl 14:18 2468

Ja, enig i din vurdering Sjoa.
Jeg hadde også forventet høyere kurs enn dagens røverpris på kr. 9,30.
loket
17.01.2024 kl 16:00 2365

Hva er det med den 9,80 selgern, klarer han ikke skrive 10 tro?
Codiak73
18.01.2024 kl 10:52 2160

Nå syns jeg ALT går ufortjent mye ned.At den skulle ned denne uken var forventet pga markedets syn på emisjon (Nytter ikke at den var bra) Men dette er bare merkelig.Nytter vist ikke med gode nyheter heller..Hva skal til for at denne skal opp til 15-20 kroner?
KZ75
18.01.2024 kl 11:03 2164

Ingen/lav omsetning så kursen er nær «uinteressant». Når det begynner å «skje noe» vil omsetningen øke og da blir kurs mer relevant.
Rassen
18.01.2024 kl 12:43 2109

Noen som gidder å selge meg de 1200 stk til 9,10? Trenger dem for å få et rundt tall :)
Rassen
18.01.2024 kl 12:54 2104

Der var det en som blei lei gitt!! 10850 aksjer rett ut!
Rassen
18.01.2024 kl 13:04 2118

At en småsparer selger seg ut for 90.000,- betyr ingen ting for kursen. Det kan se drastisk ut nå, men den kommer opp igjen i løpet av dagen. Akkurat nå er det tilbud!! Ca 3500 aksjer til under 9,50 nå!!
Sjoa
18.01.2024 kl 13:30 2290

De ville ikke selge til meg under 9 så trakk ordren, men kommer tilbake om dette viser seg på nytt.
Rassen
18.01.2024 kl 13:34 2281

Kommet ikke ned på 8,- mer i dag i hvert fall. Det var kun EN selger som gjorde at kursen falt så mye. Hen solgte seg ut rett og slett. Kursen kommer til å havne rundt 10,- igjen i dag. Så alt under er bare å shoppe :)
Sjoa
18.01.2024 kl 13:43 2304

Blitt gjerrig enten under 9 eller så er det nok :)
Rassen
18.01.2024 kl 13:46 2297

Hehe. Ser den. Hvis ikke den som selger 12000 til 9,90 gjør noe så tipper jeg vi stopper på 9,90 i dag, eventuelt 10,10 - 10.20