TrÄden er privat, og bare inviterte kan svare
đđđ ALTERNUS: FUSJON, NASDAQ, INFLATION REDUCTION ACT
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
03.05.2024 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
NB. DENNE TRĂ
DEN ER LUKKET. ĂNSKER DU Ă
BIDRA KONSTRUKTIVT SĂ
SKAL VI LEGGE DEG TIL.
Ny trÄd med mÄl om Ä dele og diskutere konstruktivt rundt Alternus Energy og veien videre til Nasdaq og fusjon med Clean Earth Acq. og full lansering i USA
-----------------------------------------------------------
LITT ENKEL BAKGRUNN
Alternus hadde fokus pÄ mellomstore solparker i Europa og hadde vokst til 168 MW i lÞpet av hÞsten i fjor, i tillegg hadde de ca. 2,3 GW soloprosjekter som de skulle start opp i Europa - men sÄ lanserte President Biden Inflation Reduction Act og det forandret alt. Clean Earth som er et skall selskap pÄ NASDAQ tok kontakt og forhandlingen om fusjon startet.
Mens forhandlinene pĂ„gĂ„r sĂ„ bryter Alternus sitt datterselskap Solis lĂ„nebetingelsene pĂ„ et obligasjonslĂ„n pĂ„ âŹ140 mill (med ramme pĂ„ âŹ200) med obligasjonseierne, styremedlem Jon Masdal som representerer Ludvigsen AS melder seg ut av styret med en gang og selger 2,7 mill aksjer i panikk og kursen stuper fra kr20 til 2,70. Alternus starter forhandlinger med obligasjonseierne og blir bedt om Ă„ styrke EK med âŹ14M via emisjon eller ansvarlig lĂ„n. Alternativt sĂ„ kan de selge deler av de 168 MW, men da mĂ„ EK Ăžkes til âŹ50 mill. I forhandligene sĂ„ presenterer Alternus et term sheet hvor de Ăžnsker Ă„ refinansiere minimum âŹ50 mill av obligasjonslĂ„net, men emisjon blir ogsĂ„ nevnt som et alternativ. De fĂ„r frist til 15 mai.
Det mange frykter er en emisjon pÄ 2-4 kr hvor det blir utstedt 40-60 mill nye aksjer i tillegg til de 26 mill vi har i dag.
- Den 17. mai fikk vi beskjed om at fristen var utsatt til 30. sept men kravet om at Alternus skal styrke EK med âŹ14mill ved emisjon eller lĂ„n, eller at de kan selge deler av den operative driften pĂ„ 168 MW frafaller.
- Istedenfor sĂ„ har partene blitt enige om Ă„ refinansiere hele obligasjonslĂ„net pĂ„ âŹ140 mill som er knyttet opp mot 168 MW operative solparker som genererer gode inntekter pĂ„ salg av strĂžm og grĂžnne sertifikater, og hvor forventet EBIDTA er âŹ16 mill for 2023.
- den 9. mars sĂ„ ble vi informert om at en tredjeparts ekspertvurderings-rapport ble utstedt til obligasjonstillitsmannen. Denne rapporten viste at den nĂ„vĂŠrende verdien av Solis' eiendeler (168 MW operativ solpark) er verdt âŹ165-170 mill sĂ„ den overstiger gjelden pĂ„ âŹ140 mill med omtrent âŹ25 til âŹ30 millioner
- ObligasjonslĂ„net skulle i utgangspunktet refinansieres innen tidlig januar 2024, men nĂ„ skjer det innen 30. sept og Alternus er godt i gang med den prosessen, sĂ„ den eventuelle krisen som Finansavisen har skrevet om er borte. De skal refinansiere noen mĂ„neder fĂžr tiden, men med pluss âŹ25-30 mill og fusjon og lansering pĂ„ Nasdaq sĂ„ er det vel ingen som tror det byr pĂ„ noen problemer, selv ikke Obligasjonseierne som frafalt EK kravet.
PS: For de som ikke har fÄtt med seg at krav om ny EK frafaller og at ObligasjonslÄnet skal refinansieres inne 30.09.2023, les vedlegg fra melding 17.05.2023: (punkt 3.3, side 9, 2 Þverste avsnitt)
---------------------------------------------------------
Det vil komme en del bĂžrsmeldinger fremover som vil drive kursen videre oppover:
1) Q1 rapport Alternus
2) Avklaring Polen
3) Salg av grĂžnne sertifikater (Polen, Romania, Nederland, Italia)
4) Salg av fremtidig solprosjekter i Europa (649 MW egne prosjekter, 845 MW med bindende kontrakter, 811 MW med eksklusive rettigheter = 2.305 MW
5) Oppdatering fra Altnua pĂ„ vekstomrĂ„der og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act (IRA) (5GW innen 2027, med 40% kreditt fra IRA đ)
6) Dato for fusjon Clean Energy pÄ Nasdaq (de sikter pÄ Juni, sÄ kanskje midten/slutten av juni)
7) Fusjon med Clean Energy (de forventer $50 mill blir igjen ved Ă„ gi 0,5 aksje ekstra til de fĂžrste som ikke lĂžser inn - VELDIG SMART)
8) Lansering av Alternus Clean Earth pÄ NASDAQ
9) HalvĂ„rsrapport Alternus/Solis (forventet âŹ16 mill omsetning og âŹ8 mill EBITDA fĂžrste 6 mnd)
10) Enighet med Obligasjonseierne innen 30. september om refinansiering av obligasjonslÄnet hos Solis
NĂ„r de klinker til i USA sĂ„ har de âŹ500 mill i kredittfasilitet fra Deutche Bank og USD 50mill pĂ„ bok hos Clean Earth = NOK 6 Milliarder til Ă„ investere i amerkanske solparker. I tillegg kommer cash fra Alternus og Solis đ±đ·đ
NB. Jeg er 110% sikker pÄ at ALTNUA har bygget opp en solid portefÞlje med solprosjekter i USA de siste 9 mnd som blir bÞrsmeldt og lansert fÞr fusjonen.
INFLATION REDUCTION ACT - 40 PROSENT FRAFRAG
Gjennom IRA tilbyr Biden-administrasjonen et skattefradrag pÄ 30 prosent til utviklere, med en ekstra 10 prosent bonus for selskaper som bruker innenlandske materialer. For Ä sikre bonusen mÄ landbaserte vindparker og solprosjekter bruke 100 prosent amerikansk stÄl og jern, mens 40 prosent av de produserte delene, mÄlt etter kostnad, mÄ vÊre laget lokalt. Dette Þker til 55 prosent for prosjekter som begynnes pÄ etter 2026.
Timingen til Alternus/Clean Earth er perfekt
Ny trÄd med mÄl om Ä dele og diskutere konstruktivt rundt Alternus Energy og veien videre til Nasdaq og fusjon med Clean Earth Acq. og full lansering i USA
-----------------------------------------------------------
LITT ENKEL BAKGRUNN
Alternus hadde fokus pÄ mellomstore solparker i Europa og hadde vokst til 168 MW i lÞpet av hÞsten i fjor, i tillegg hadde de ca. 2,3 GW soloprosjekter som de skulle start opp i Europa - men sÄ lanserte President Biden Inflation Reduction Act og det forandret alt. Clean Earth som er et skall selskap pÄ NASDAQ tok kontakt og forhandlingen om fusjon startet.
Mens forhandlinene pĂ„gĂ„r sĂ„ bryter Alternus sitt datterselskap Solis lĂ„nebetingelsene pĂ„ et obligasjonslĂ„n pĂ„ âŹ140 mill (med ramme pĂ„ âŹ200) med obligasjonseierne, styremedlem Jon Masdal som representerer Ludvigsen AS melder seg ut av styret med en gang og selger 2,7 mill aksjer i panikk og kursen stuper fra kr20 til 2,70. Alternus starter forhandlinger med obligasjonseierne og blir bedt om Ă„ styrke EK med âŹ14M via emisjon eller ansvarlig lĂ„n. Alternativt sĂ„ kan de selge deler av de 168 MW, men da mĂ„ EK Ăžkes til âŹ50 mill. I forhandligene sĂ„ presenterer Alternus et term sheet hvor de Ăžnsker Ă„ refinansiere minimum âŹ50 mill av obligasjonslĂ„net, men emisjon blir ogsĂ„ nevnt som et alternativ. De fĂ„r frist til 15 mai.
Det mange frykter er en emisjon pÄ 2-4 kr hvor det blir utstedt 40-60 mill nye aksjer i tillegg til de 26 mill vi har i dag.
- Den 17. mai fikk vi beskjed om at fristen var utsatt til 30. sept men kravet om at Alternus skal styrke EK med âŹ14mill ved emisjon eller lĂ„n, eller at de kan selge deler av den operative driften pĂ„ 168 MW frafaller.
- Istedenfor sĂ„ har partene blitt enige om Ă„ refinansiere hele obligasjonslĂ„net pĂ„ âŹ140 mill som er knyttet opp mot 168 MW operative solparker som genererer gode inntekter pĂ„ salg av strĂžm og grĂžnne sertifikater, og hvor forventet EBIDTA er âŹ16 mill for 2023.
- den 9. mars sĂ„ ble vi informert om at en tredjeparts ekspertvurderings-rapport ble utstedt til obligasjonstillitsmannen. Denne rapporten viste at den nĂ„vĂŠrende verdien av Solis' eiendeler (168 MW operativ solpark) er verdt âŹ165-170 mill sĂ„ den overstiger gjelden pĂ„ âŹ140 mill med omtrent âŹ25 til âŹ30 millioner
- ObligasjonslĂ„net skulle i utgangspunktet refinansieres innen tidlig januar 2024, men nĂ„ skjer det innen 30. sept og Alternus er godt i gang med den prosessen, sĂ„ den eventuelle krisen som Finansavisen har skrevet om er borte. De skal refinansiere noen mĂ„neder fĂžr tiden, men med pluss âŹ25-30 mill og fusjon og lansering pĂ„ Nasdaq sĂ„ er det vel ingen som tror det byr pĂ„ noen problemer, selv ikke Obligasjonseierne som frafalt EK kravet.
PS: For de som ikke har fÄtt med seg at krav om ny EK frafaller og at ObligasjonslÄnet skal refinansieres inne 30.09.2023, les vedlegg fra melding 17.05.2023: (punkt 3.3, side 9, 2 Þverste avsnitt)
---------------------------------------------------------
Det vil komme en del bĂžrsmeldinger fremover som vil drive kursen videre oppover:
1) Q1 rapport Alternus
2) Avklaring Polen
3) Salg av grĂžnne sertifikater (Polen, Romania, Nederland, Italia)
4) Salg av fremtidig solprosjekter i Europa (649 MW egne prosjekter, 845 MW med bindende kontrakter, 811 MW med eksklusive rettigheter = 2.305 MW
5) Oppdatering fra Altnua pĂ„ vekstomrĂ„der og nye MegaWatts i USA og effekten av Inflation Reduction Act (IRA) (5GW innen 2027, med 40% kreditt fra IRA đ)
6) Dato for fusjon Clean Energy pÄ Nasdaq (de sikter pÄ Juni, sÄ kanskje midten/slutten av juni)
7) Fusjon med Clean Energy (de forventer $50 mill blir igjen ved Ă„ gi 0,5 aksje ekstra til de fĂžrste som ikke lĂžser inn - VELDIG SMART)
8) Lansering av Alternus Clean Earth pÄ NASDAQ
9) HalvĂ„rsrapport Alternus/Solis (forventet âŹ16 mill omsetning og âŹ8 mill EBITDA fĂžrste 6 mnd)
10) Enighet med Obligasjonseierne innen 30. september om refinansiering av obligasjonslÄnet hos Solis
NĂ„r de klinker til i USA sĂ„ har de âŹ500 mill i kredittfasilitet fra Deutche Bank og USD 50mill pĂ„ bok hos Clean Earth = NOK 6 Milliarder til Ă„ investere i amerkanske solparker. I tillegg kommer cash fra Alternus og Solis đ±đ·đ
NB. Jeg er 110% sikker pÄ at ALTNUA har bygget opp en solid portefÞlje med solprosjekter i USA de siste 9 mnd som blir bÞrsmeldt og lansert fÞr fusjonen.
INFLATION REDUCTION ACT - 40 PROSENT FRAFRAG
Gjennom IRA tilbyr Biden-administrasjonen et skattefradrag pÄ 30 prosent til utviklere, med en ekstra 10 prosent bonus for selskaper som bruker innenlandske materialer. For Ä sikre bonusen mÄ landbaserte vindparker og solprosjekter bruke 100 prosent amerikansk stÄl og jern, mens 40 prosent av de produserte delene, mÄlt etter kostnad, mÄ vÊre laget lokalt. Dette Þker til 55 prosent for prosjekter som begynnes pÄ etter 2026.
Timingen til Alternus/Clean Earth er perfekt
Redigert 01.10.2023 kl 17:23
Du mÄ logge inn for Ä svare
M.Y.Peng
22.02.2024 kl 08:36
2421
Fra registrering pĂ„ Nasdaq til idag. Det mĂ„ da vĂŠre VERDENSREKORD ! HĂ„per vi fĂ„r gladmelding snart, det Ă„ utsette til slutten av neste mĂ„ned, nei neste mĂ„nedâŠâŠnei vi tar neste ! Det er Ăždeleggende for kursen. Men en ting er SIKKERTâŠ..det kommer ingen aksjer pĂ„ selgersiden fra meg.
Theo19
22.02.2024 kl 09:24
2359
Nei for ikke solgt heller,for ingen som vil ha lenger.Skandale hele greia.
Rassen
22.02.2024 kl 09:34
2424
Det forundrer meg veldig at noen dumper 10.000 aksjer til 6,08!!!! Helt utrolig!!â
M.Y.Peng
22.02.2024 kl 09:41
2411
Sant nok. Det er dette som drar kursen ned. De som trenger Ä selge mÄ ydmykes til Ä godta de latterlige kursene kjÞperne tilbyr. Det positive er jo at disse kjÞperne mÄ jo ha tro pÄ at kursen skal opp. Og det er nÄ en gang slik at kjÞper vil ha lavest mulig kurs, men selger vil ha hÞyest mulig kurs. Med positiv info vil det bli veldig trangt i dÞren for de som da vil inn. Vi trives alle best med grÞnne tall, sÄ la oss hÄpe vi fÄr mest av det fremover.
rischioso
22.02.2024 kl 09:48
2404
NÄ er jo ikke vÄren her riktig ennÄ...;)
NÄr det kommer til kursutviklingen sÄ virker den Ä vÊre i spill og fristilt fra det fundamentale noe som til tider skjer, men det vil alltid finne veien tilbake nÄr visse nÞkkelfaktorer er kommet pÄ plass - noen ganger raskere enn andre ganger. Jeg tror som du mfl at refinansieringen er nÞkkelen og det som skal til fÞr vi ser en reprising - og refi er ikke langt unna...;)
NÄr det kommer til kursutviklingen sÄ virker den Ä vÊre i spill og fristilt fra det fundamentale noe som til tider skjer, men det vil alltid finne veien tilbake nÄr visse nÞkkelfaktorer er kommet pÄ plass - noen ganger raskere enn andre ganger. Jeg tror som du mfl at refinansieringen er nÞkkelen og det som skal til fÞr vi ser en reprising - og refi er ikke langt unna...;)
Redigert 22.02.2024 kl 09:53
Irriterer meg grenselÞst at jeg ikke har nok penger klar til Ä legge inn ordre. holder pÄ med litt justering men 2 av aksjene mine skal ikke selges. Der er ALT en av dem. Stopper og tanker om mer kjÞp om aksjen gÄr over 7 -7,2 igjen.
Redigert 22.02.2024 kl 10:56
Ble 12K pÄ meg og der:) SÄ fÄr fremtiden vise om vi er idioter eller genier.
Ser ut som en som kaster kortene der nÄ eller i det minste reduserer. Er solgt 63 000 aksjer pÄ kr 6.10. pÄ ca. 15 minutter ved 13 tiden.
Hadde ALDRI trodd denne skulle under 7,50 igjen, sjokkert!
Ser ut som en som kaster kortene der nÄ eller i det minste reduserer. Er solgt 63 000 aksjer pÄ kr 6.10. pÄ ca. 15 minutter ved 13 tiden.
Hadde ALDRI trodd denne skulle under 7,50 igjen, sjokkert!
Redigert 22.02.2024 kl 13:03
Theo19
22.02.2024 kl 12:55
2270
5,98 hjelpe mÄ for en krÊsj landing.Rekk opp hÄnde dem som trudde dette 28 desember.
rischioso
22.02.2024 kl 12:56
2315
Ja, nÄ nÊrmer vi oss punktet hvor de fleste er gÄtt i fra positive til negative og med oversolgt RSI - og da kommer ogsÄ gjerne rekylen hvor mange blir springende etter etterfulgt av en melding om at refi er pÄ plass og vipps sÄ er vi tilbake pÄ 2 sifret kurs og sirkelen er sluttet...;)
Rassen
22.02.2024 kl 13:00
2310
Ja det snur en eller annen gang, ingen tvil om detâŠ. Men nĂ„r? Men de som selger nĂ„ selger vel mest sannsynlig med tap?
Codiak73
22.02.2024 kl 13:05
2289
Da var vi pÄ 5 tallet igjen..Dette er bare trist...GÄr vel ned rundt 30% over dammen i kveld ogsÄ,og da er det selvsagt ny nedgang her pÄ berget.Lurer pÄ hvor mange mnd det tar fÞr vi fÄr se grÞnne tall?
Flere var inne her fÞr aksjen stod i kroner 6 slik som meg, men jeg har jo kjÞpt oppover ogsÄ. De som hadde 150 000 vil kanskje lette seg litt for ikke ta for stor risiko ?
Aner rett og slett ikke, men ble litt sjokkert over av at det gikk sÄ mange aksjer sÄ fort lavt her nede. GrÞnne tall til hÞsten er min spÄdom, men en bÞr kanskje slutte Ä spÄ.
Aner rett og slett ikke, men ble litt sjokkert over av at det gikk sÄ mange aksjer sÄ fort lavt her nede. GrÞnne tall til hÞsten er min spÄdom, men en bÞr kanskje slutte Ä spÄ.
Redigert 22.02.2024 kl 13:07
Theo19
22.02.2024 kl 13:06
2320
Ja det tenker jeg Ä dem gjÞr.Lurer pÄ dem som solgte i USA i gÄr,hvor mye har dem betalt.Meget stort volum ogsÄ i gÄr,Ä over 30% ned
Codiak73
22.02.2024 kl 13:19
2326
Om vi mÄ vente til hÞsten med Ä se grÞnne tall sÄ stÄr aksjen i ca 0 kroner bÄde her og pÄ Nastaq...Om den stÄr i 10 Þre sÄ nytter det svÊrt lite med grÞnne tall :)
YNWA250505
22.02.2024 kl 13:54
2389
Jeg kjÞper ikke en eneste aksje til fÞr vi evt er under mitt snitt pÄ kr 4.10. Med fasit i hÄnd burde jeg seff solgt pÄ kr 16. Men dette er min pensjonistaksje som kommer til Ä bli gigantisk pÄ sikt. NÄr refinansiering er pÄ plass og flere solparker bygges med 30 Ärs avtaler skal selvfÞlgelig kursen kraftig opp. Har all tid i verden
Theo19
22.02.2024 kl 14:34
2296
Jeg begynner Ä fÄ en mistanke om at dem ikke klarer Ä komme i mÄl med refinansiere jeg,nÄ er vi snart nede i 5,50.MÄ vÊre noe galt nÄr kursen raser sÄ mye pÄ noen dager.
Codiak73
22.02.2024 kl 14:53
2334
Tror jeg kjÞper mer nÄr kursen er pÄ 3 tallet igjen,noe den blir om dette fortsetter.Kanskje vi til og med fÄr se 2 tallet...Dette er fÞrste gang jeg begynner Ä tvile pÄ dette prosjektet..Blir nok en dyr lÊrepenge..
KZ75
22.02.2024 kl 14:57
4530
Selv om kursen raser er omsetningen fortsatt veldig lav.
1,1 mill tyder hvertfall ikke pÄ at noen virkelig store dumper. Da hadde kursen vÊrt 3,- nÄ. Men noen fÄ har fÄtt kalde fÞtter ser det ut til.
Og de aksjene som dumpes kjÞpes jo opp av noen ogsÄ.
Sitter long jeg. Aldri morsomt med store kursfall, men om de store som vet mest sitter rolig gjĂžr jeg det samme.
Tiden vil vise hva som var lurest :)
1,1 mill tyder hvertfall ikke pÄ at noen virkelig store dumper. Da hadde kursen vÊrt 3,- nÄ. Men noen fÄ har fÄtt kalde fÞtter ser det ut til.
Og de aksjene som dumpes kjÞpes jo opp av noen ogsÄ.
Sitter long jeg. Aldri morsomt med store kursfall, men om de store som vet mest sitter rolig gjĂžr jeg det samme.
Tiden vil vise hva som var lurest :)
Redigert 22.02.2024 kl 15:02
Codiak73
22.02.2024 kl 15:05
4525
Selger ikke en eneste aksje jeg heller,men dette er bare leit og trist..Greit at kursen gÄr ned noen dager i strekk,men nÄr det er sÄ ille at man bare lurer pÄ hvor mye den skal ned neste dag,og neste dag osv sÄ er det ikke moro lenger..Jeg vet egentlig at jeg bare skulle solgt nÄ,og kjÞpt for 2-3 kroner i mai/juni,for kursen kommer jo dit nÄr det aldri gÄr opp...
rischioso
22.02.2024 kl 15:27
4461
PRE handelen ser ikke helt avskrekkende ut:
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/alce/pre-market-trades
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/alce/pre-market-trades
Codiak73
22.02.2024 kl 15:42
4465
Den har lite og si..Ned over 30% i gÄr..Jeg hÄper virkelig pÄ grÞnne tall,men er redd nedturen bare fortsetter.
vulgata
22.02.2024 kl 16:16
4443
Vet ikke om jeg skal le eller grÄte, aksjen er jo bunnlÞs. Alternus er jo snart ikke verdt mere enn slipset til Vincent.
Utviklingen i ALT ble ikke det man hadde sett for seg etter Nasdaq - rake motsetningen. Fallende kniv kalles dette.
Utviklingen i ALT ble ikke det man hadde sett for seg etter Nasdaq - rake motsetningen. Fallende kniv kalles dette.
Rassen
22.02.2024 kl 18:31
4288
Theo19 skrev Bare ned lit over 10% enda
Snart i pluss over dammen nÄ :)
đ€ŁNĂ„ letes det godt for Ă„ finne noe positivtđ€Łđ€Ł Det eneste mĂ„let mitt er Ă„ ha flere aksjer enn Rassenđ SĂ„ fĂ„r vi se om jeg klarer det. Det blir positivt for den av oss som vinnerđ€Łđ€ŁFĂ„r bare hĂ„pe at vinneren gĂ„r litt i pluss ogsĂ„.
2 "positive" meldinger pÄ 2 dager = 20 % ned.
2 "positive" meldinger pÄ 2 dager = 20 % ned.
Redigert 22.02.2024 kl 18:45
Nasdaq opp 3 % det mÄ da vÊre bra ALCE er notert der.
Redigert 22.02.2024 kl 20:25
rischioso
22.02.2024 kl 22:44
4072
Ja, sÄ endte det ned over dammen i dag oxo, MEN lyspunktet er at bÄde nedgangen (12% vs gÄrsdagens 30%) og volumet (800k vs gÄrsdagens 2m) har mer enn halvert seg noe som gir indikasjoner pÄ at vi nÊrmer oss bunnen - aldri er noe sÄ galt at det ikke er bra for noe...;)
https://finance.yahoo.com/quote/ALCE
skadi
22.02.2024 kl 22:49
4052
Jada, det nÊrmer seg bunnen. Det nÊrmer seg 0,1 dollar ogsÄ. Hva inntreffer fÞrst? Og nÄr selger du og snur i argumentasjonen din?
rischioso
22.02.2024 kl 22:56
4040
Jeg har tradet flittig pÄ veien ned og den eneste endringen er flere aksjer og lavere snitt...;)
Snart fÄr vi nok oppleve en slik knallgrÞnn dag - ogsÄ her:
https://finance.yahoo.com/quote/ACLEW/chart#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--
* ALT som skal til er en REFI melding og vips sÄ er kursen tilbake pÄ 2 sifret...;)
Snart fÄr vi nok oppleve en slik knallgrÞnn dag - ogsÄ her:
https://finance.yahoo.com/quote/ACLEW/chart#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--
* ALT som skal til er en REFI melding og vips sÄ er kursen tilbake pÄ 2 sifret...;)
Redigert 22.02.2024 kl 23:05
Green2030
22.02.2024 kl 23:12
4010
@rischioso - smart valg - lykke til videre.
Selv har jeg kjÞpt, og jeg vil fortsette Ä kjÞpe pÄ disse ekstremt lave kursene. At flere her ikke kjÞper pÄ disse kursene er meg en gÄte hvis de har forstÄtt caset.
PÄ en annen side sÄ skjÞnner jeg at mange vil se en frisk melding fÞrst (les refinansiering pÄ plass)
Selv har jeg kjÞpt, og jeg vil fortsette Ä kjÞpe pÄ disse ekstremt lave kursene. At flere her ikke kjÞper pÄ disse kursene er meg en gÄte hvis de har forstÄtt caset.
PÄ en annen side sÄ skjÞnner jeg at mange vil se en frisk melding fÞrst (les refinansiering pÄ plass)
urix
22.02.2024 kl 23:39
4012
Telinet Invest AS har solgt 34000 aksjer.
Nordnet Livsforsikrings AS har kjĂžpt 8000 aksjer.
wner
Total
Shares
Browne, Vincent* (CEO) 16% 4,318,954
Goldman Sachs & Co. LLC** 10% 2,631,602
Telinet Invest AS 6% 1,681,152
Nordic ESG and Impact Infrastructure** 5% 1,250,000
Nordnet Livsforsikrings AS 4% 1,055,888
Telenergia Europe S.R.L 4% 972,108
Morgan Stanley & Co. LLC** 3% 826,652
Gaia Energy S.R.L. 2% 600,000
Duey, Joseph (CFO) 2% 582,900
Christian Villanueva Aasen 2% 464,000
Eirik Strand 2% 395,811
Thomas, John Paul (Director) 1% 385,500
O'Brien, Jean Marc 1% 374,922
Cecilie Nyberg Karlsen 1% 350,960
RELI 1 AS 1% 320,922
Anatas AS 1% 301,371
Mork Investment AS 1% 300,000
Henriksen Gruppen AS 1% 285,101
ANCH Holdings LTD 1% 248,226
Taliesin Durant 1% 229,500
Total Top 20 shareholders
67%
17,575,569
Others 33% 8,745,717
Total Shares Issued and Outstanding
100%
26,321,286
as at 21 February 2024
*Through various holdings
** Nominee accounts
Nordnet Livsforsikrings AS har kjĂžpt 8000 aksjer.
wner
Total
Shares
Browne, Vincent* (CEO) 16% 4,318,954
Goldman Sachs & Co. LLC** 10% 2,631,602
Telinet Invest AS 6% 1,681,152
Nordic ESG and Impact Infrastructure** 5% 1,250,000
Nordnet Livsforsikrings AS 4% 1,055,888
Telenergia Europe S.R.L 4% 972,108
Morgan Stanley & Co. LLC** 3% 826,652
Gaia Energy S.R.L. 2% 600,000
Duey, Joseph (CFO) 2% 582,900
Christian Villanueva Aasen 2% 464,000
Eirik Strand 2% 395,811
Thomas, John Paul (Director) 1% 385,500
O'Brien, Jean Marc 1% 374,922
Cecilie Nyberg Karlsen 1% 350,960
RELI 1 AS 1% 320,922
Anatas AS 1% 301,371
Mork Investment AS 1% 300,000
Henriksen Gruppen AS 1% 285,101
ANCH Holdings LTD 1% 248,226
Taliesin Durant 1% 229,500
Total Top 20 shareholders
67%
17,575,569
Others 33% 8,745,717
Total Shares Issued and Outstanding
100%
26,321,286
as at 21 February 2024
*Through various holdings
** Nominee accounts
Redigert 23.02.2024 kl 05:53
altin
23.02.2024 kl 04:45
3938
Det var da et voldsomt fall, kun dager fÞr refinansiering. Tror noen at sannsynligheten for en vellykket refi er mindre nÄ enn tidligere?
ALT har ikke kunnet refinansiere tidligere, fĂžr alle salgene er sluttfĂžrt og innbetalt.
Greenlightgroup ville aldri investert 100 mill om de ikke vet at refinansieringen gÄr i boks. (De har ca 70 mill i papirtap.)
ALT har nÄ solgt solparker for ca dobbelt sÄ mye som obligasjonseierne krevde.
ALT kunne solgt mer om det skulle vĂŠre nĂždvendig (10 MW i Tyskland.. f. eks.)
Selvsagt ordner refinansiering seg!
ALT har ikke kunnet refinansiere tidligere, fĂžr alle salgene er sluttfĂžrt og innbetalt.
Greenlightgroup ville aldri investert 100 mill om de ikke vet at refinansieringen gÄr i boks. (De har ca 70 mill i papirtap.)
ALT har nÄ solgt solparker for ca dobbelt sÄ mye som obligasjonseierne krevde.
ALT kunne solgt mer om det skulle vĂŠre nĂždvendig (10 MW i Tyskland.. f. eks.)
Selvsagt ordner refinansiering seg!
urix
23.02.2024 kl 06:06
3913
Spot on , ALTIN !
SelvfĂžlgelig ordner refinansieringen seg, det vi ikke vet er hvilken dato det skjer, det er derfor mange av oss har lastet billige aksjer de siste ukene og jeg er ganske fornĂžyd med Ă„ kunne kjĂžpe aksjer under 7 - 8 kroner, da kursen i Ă„r ikke betyr noe for meg, jeg skal sitte til 2026.
Kun 5 bĂžrsdager igjen i februar.
God helg til dere alle!!
SelvfĂžlgelig ordner refinansieringen seg, det vi ikke vet er hvilken dato det skjer, det er derfor mange av oss har lastet billige aksjer de siste ukene og jeg er ganske fornĂžyd med Ă„ kunne kjĂžpe aksjer under 7 - 8 kroner, da kursen i Ă„r ikke betyr noe for meg, jeg skal sitte til 2026.
Kun 5 bĂžrsdager igjen i februar.
God helg til dere alle!!
Greenlight burde kjĂžpe aksjer i ALCE over bĂžrs nĂ„ om de har tro pĂ„ selskapet. De kan kjĂžpe like mye som de har for under 70 % av det de betalte sist om de betaler ca.30-33 cent for aksjen. Eventyrlig sjanse om refinasieringen nĂ„ meldes snart. Selv har jeg brukt opp mine midler i ALT i gĂ„r og i dag. Men Greenlight har vel enda litt reserve vil jeg tro đ€đ
Redigert 23.02.2024 kl 15:43
Rassen
23.02.2024 kl 15:46
3705
ALCE opp mellom 6 og 10% nĂ„âŠ.. lov Ă„ hĂ„pe at det snur snartâŠ
Riktig god helg alle sammen!
Riktig god helg alle sammen!
Codiak73
23.02.2024 kl 16:05
3662
Opp 3% over dammen..Kan vi bare en dag fÄ grÞnne tall?? Hadde vÊrt litt motiverende..Kjedelig nÄr man ser at ca 5 mÄnedslÞnner bare forsvinner pÄ en liten uke,men vet at slik er gamet,men hadde som sagt vÊrt litt motiverende om vi fikk en oppgang over dammen..
altin
23.02.2024 kl 16:08
3684
Greenlightgroup kan ikke kjÞpe aksjer over bÞrs. De skal sannsynligvis ogsÄ stÄ for et nytt obligasjonslÄn, og har innsideinformasjon..
De kan vel kjĂžpe etter at refinansiering er i orden, vil jeg anta. Stiger vel neppe altfor mye for fort. Men om Solis skal refinansiere da er det ikke innside slik jeg forstĂ„r det, og da kan de kjĂžpe om de Ăžnsker nĂ„. Poenget er at det er billigsalg og det bĂžr noen aktĂžrer se snartđjeg hĂ„per ikke det blir billigere nĂ„.
La til noen linjer kl.21 :
DĂŠven sjĂ„ ALCE i USA, skulle tro det var meldt refinansiering. Nesten tragikomisk. Nedgangen er like tĂžvete som dagens utvikling. Men kanskje fint for oss som har kjĂžpt mer de siste dageneâ€
La til noen linjer kl.21 :
DĂŠven sjĂ„ ALCE i USA, skulle tro det var meldt refinansiering. Nesten tragikomisk. Nedgangen er like tĂžvete som dagens utvikling. Men kanskje fint for oss som har kjĂžpt mer de siste dageneâ€
Redigert 23.02.2024 kl 21:04
rischioso
23.02.2024 kl 20:31
3540
Da virker det Ä ha bunnet ut som det var gode antydninger pÄ fra gÄrsdagens handlemÞnster over dammen etterfulgt av dagens pÄ OSE. Det er nÄ en 2 sifret oppgang pÄ betydelig volum over dammen sÄ vi fÄr nok en fin tid fremover som det er Ä forvente vil viderefÞres til OSE allerede mandag morgen ...;)
God helg!
God helg!
Redigert 23.02.2024 kl 20:48
urix
24.02.2024 kl 00:17
3386
wner
Total
Shares