Avkastning og gitte muligheter
Det er vel kjent avkastning som blir gitt i forhold til kurs , godt frem i tid . Av og til blir det gitt muligheter via fat finger eller stopp loss i mindre selskaper som ALNG .
Dagens dropp fikk rammern benyttet seg av . Nesten så jeg trodde jeg hadde fått solstikk etter å ha kommet inn fra hagen og så hva jeg hadde fått kjøpt til .
Hilsen rammern som nå har hovedfokus på å få frem en god potetavling .
Dagens dropp fikk rammern benyttet seg av . Nesten så jeg trodde jeg hadde fått solstikk etter å ha kommet inn fra hagen og så hva jeg hadde fått kjøpt til .
Hilsen rammern som nå har hovedfokus på å få frem en god potetavling .
Redigert 22.05.2023 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
Noen rømmer shipping med god grunn .Rammern står videre i lng sektoren ut fra postivt for videre
Status nå er hold ALNG , kjøp og kjøp COOL og ELKEM . Meldt fra COOL , det blir ingen ny emisjon ut fra ordre om tilvekst til flåten ut fra svært gunstig kontrakt og sannsynlig at skipene går direkte inn på lukrative kontrakter
Ref dagens børsmelding
Ref dagens børsmelding
Redigert 29.06.2023 kl 12:38
Du må logge inn for å svare
Alng gir et ok utbytte videre , som man skal ta med seg .Svartsynet rundt Elkem deler jeg ikke og Must ringreven havner alltid på beina ut fra kjøp ;)
Must kan være smartere enn O.T , MEN rød lue er ikke hans greie
Must kan være smartere enn O.T , MEN rød lue er ikke hans greie
Redigert 29.06.2023 kl 13:05
Du må logge inn for å svare
Mange må nok selge aksjer ut fra andre kostnader . Rammern som har alt på stell blir gitt muligheter og har blant annet fokus på å få bedre renter på innskudd i flere bankforbindelser .
Redigert 29.06.2023 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
Tung prosess , men rammern har omstilt seg til verden av i dag
Redigert 29.06.2023 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
Har pluss 4 prosent på innskudd og er ikke fornøyd med det , så går videre for å få bedre rente betingelser Her har vi banker som vil opp mot 30 prosent for å gi lån
Da skal det gies bedre rente for at noe skal bli gitt fra rammern
Da skal det gies bedre rente for at noe skal bli gitt fra rammern
Redigert 29.06.2023 kl 13:45
Du må logge inn for å svare
og rammern kler ikke rød strikke lue ,og mer interessert i sjakk enn det man plasserer på toppen av hodet
Redigert 29.06.2023 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
nilsern
13.07.2023 kl 12:29
4697
Vi ser vel snart sjutallet igjen. Noe som skulle tilsi at aksjen handles med 50% rabatt i forhold til kursmål?
Major Shareholding Disclosure Notification
Mirabella Financial Services
Nå over 25 % av aksjene
Redigert 17.07.2023 kl 23:42
Du må logge inn for å svare
Mirabella kjøpte i juni over 1 mill aksjer foreløpig i juli over 400 k aksjer kjøpt tom 13 .07 -2023
Redigert 19.07.2023 kl 07:48
Du må logge inn for å svare
MrChub
19.07.2023 kl 18:19
3950
Tror du neste utbytte vil bli større mtp svak norsk krone, og høy dollar og euro?
Kronen styrker seg (11,20 ) , så utbetaling i norske kroner er mer attraktivt enn ved forrige kvartal .Viderefører nok 0,50 i utbytte neste kvartal . 5,8% ut fra kurs 8,60
MrChub
27.07.2023 kl 23:53
3612
Tror du det er noen sannsynlighet for at Hafnia kunne tenke seg å kjøpe Awilco? Det ville virkelig dratt opp kursen. Noen grunn til at kursen ikke har økt mer enn den har gjort, mtp utbytter og kjøpsanbefaling?
For 2023 rangerer Pareto ALNG på 7.plass blant 80 utbytteaksjer , med forventet utbytte som gir 19,7 % avkastning
For 2024 6.plass forventet 21,0 %
For 2024 6.plass forventet 21,0 %
Spotcharterratene for den globale tankflåten for flytende naturgass (LNG) steg denne uken, mens den atlantiske terminraten for oktober økte over $ 200.000 per dag, ifølge Spark Commodities.
I forrige uke endte Spark30S Atlantic på $71,250 per dag og Spark25S Pacific på $70,500 per dag.
Prisene holdt seg innenfor fire uker i juli.
«LNG-fraktratene beveget seg høyere denne uken med Spark30S Atlantic opp $4.250 til $75.500 per dag og Spark25S Pacific opp $3.000 til $73.500 per dag,» sa Henry Bennett, Sparks prissjef, til LNG Prime på fredag.
Det ble en dag med kjøp i ALNG og COOL . COOL spennende ut fra at de er i posisjon til lukrativ kontrakt i fjerde kvartal og ALNG ut fra utbytte .
I forrige uke endte Spark30S Atlantic på $71,250 per dag og Spark25S Pacific på $70,500 per dag.
Prisene holdt seg innenfor fire uker i juli.
«LNG-fraktratene beveget seg høyere denne uken med Spark30S Atlantic opp $4.250 til $75.500 per dag og Spark25S Pacific opp $3.000 til $73.500 per dag,» sa Henry Bennett, Sparks prissjef, til LNG Prime på fredag.
Det ble en dag med kjøp i ALNG og COOL . COOL spennende ut fra at de er i posisjon til lukrativ kontrakt i fjerde kvartal og ALNG ut fra utbytte .
Redigert 07.08.2023 kl 16:48
Du må logge inn for å svare
Kinas import av naturgass, inkludert rørgass og LNG, økte med 18,5 prosent i juli sammenlignet med samme måned i fjor, ifølge tolldata.
Naturgassimporten i løpet av den siste måneden nådde 10,30 millioner tonn, viser dataene fra General Administration of Customs.
Til sammenligning var det 8,69 millioner tonn i samme måned i fjor og 10,38 millioner tonn måneden før.
Videre økte landets gassimport med 7,6 prosent fra år til år til 66,87 millioner tonn i januar-juli.
Kina betalte rundt 36,9 milliarder dollar for gassimport i denne perioden, en økning på 1,1 prosent sammenlignet med året før.
Kinas LNG-import økte for sjette måned på rad i juni, og landet importerte 5,96 millioner tonn i juni, en økning på 24,4 prosent fra år til år.
Landet importerte 33,44 millioner tonn LNG i januar-juni, opp med 7,2 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, og gikk forbi Japan som verdens største LNG-importør i løpet av de første seks månedene i år.
Naturgassimporten i løpet av den siste måneden nådde 10,30 millioner tonn, viser dataene fra General Administration of Customs.
Til sammenligning var det 8,69 millioner tonn i samme måned i fjor og 10,38 millioner tonn måneden før.
Videre økte landets gassimport med 7,6 prosent fra år til år til 66,87 millioner tonn i januar-juli.
Kina betalte rundt 36,9 milliarder dollar for gassimport i denne perioden, en økning på 1,1 prosent sammenlignet med året før.
Kinas LNG-import økte for sjette måned på rad i juni, og landet importerte 5,96 millioner tonn i juni, en økning på 24,4 prosent fra år til år.
Landet importerte 33,44 millioner tonn LNG i januar-juni, opp med 7,2 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, og gikk forbi Japan som verdens største LNG-importør i løpet av de første seks månedene i år.
Grand Stone
09.08.2023 kl 09:12
2738
Det er jo over et år til første skip skal over på ny kontrakt, så inntil da er det jo ganske likegyldig hva ratene er?
Ser bare som sikrere og sikrere ut til at utbytte vil gi avkastning på 5% ++ i kvartalet .14 dager til earnings .
Sommerens nedtur var tap i sjakk mot en i Fredrikstad sjakklubb under sommerens festival Fikk klapp på skulderen for at han måtte skjerpe seg og jeg var klar kandidat for å melde meg inn i en sjakklubb . Nå har jeg nok med å analysere algoritmehandelen opp mot andre parametre og en en trøst for tapet er at han deltar i NM i sjakk . Lynmann og gjengen rundt hva bør de gjøre ? Fra egen erfaring har jeg sjeldent sett så mye rørt sammen til en grøt .
Sommerens nedtur var tap i sjakk mot en i Fredrikstad sjakklubb under sommerens festival Fikk klapp på skulderen for at han måtte skjerpe seg og jeg var klar kandidat for å melde meg inn i en sjakklubb . Nå har jeg nok med å analysere algoritmehandelen opp mot andre parametre og en en trøst for tapet er at han deltar i NM i sjakk . Lynmann og gjengen rundt hva bør de gjøre ? Fra egen erfaring har jeg sjeldent sett så mye rørt sammen til en grøt .
Redigert 09.08.2023 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
Kjøp i COOL siste dager ser ok ut . ALNG ut fra kurs nå sover jeg over .
Redigert 09.08.2023 kl 12:21
Du må logge inn for å svare
Husk Rammern sier kjøp på riktig tidspunkt .
Og følger alt og deler
Og følger alt og deler
Redigert 09.08.2023 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
Hvorfor ikke spørre lynmann ;)
Jeg gjør det aldri ut fra fakta videre
Jeg gjør det aldri ut fra fakta videre
Redigert 09.08.2023 kl 12:47
Du må logge inn for å svare
Equinor og partnerne i eksportanlegget for Hammerfest LNG på 4,3 mtpa har fått godkjenning til å oppgradere anlegget på Melkøya.
Equinor sa i en uttalelse tirsdag at den norske regjeringen har godkjent Snøhvit-partnernes planer for fremtidig drift av Snøhvit og Hammerfest LNG, under visse forutsetninger.
Godkjenningen omfatter også landbasert kompresjon fra 2028, og elektrifisering av anlegget fra 2030.
Det norske selskapet og partnerne sa i desember at de ville investere 13,2 milliarder norske kroner (1,3 milliarder kroner) for å oppgradere anlegget på Melkøya.
Hammerfest LNG gjør flytende naturgass som kommer fra Snøhvit-feltet i Barentshavet.
Equinor sa i en uttalelse tirsdag at den norske regjeringen har godkjent Snøhvit-partnernes planer for fremtidig drift av Snøhvit og Hammerfest LNG, under visse forutsetninger.
Godkjenningen omfatter også landbasert kompresjon fra 2028, og elektrifisering av anlegget fra 2030.
Det norske selskapet og partnerne sa i desember at de ville investere 13,2 milliarder norske kroner (1,3 milliarder kroner) for å oppgradere anlegget på Melkøya.
Hammerfest LNG gjør flytende naturgass som kommer fra Snøhvit-feltet i Barentshavet.
Redigert 10.08.2023 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Den Sveits-baserte shippinggiganten MSC har lagt inn en ordre på ytterligere ti LNG dual-fuel containerskip ved Kinas Zhoushan Changhong International Shipyard.
Zhoushan Changhong sa i en uttalelse at det nylig signerte skipsbyggingsavtalen med MSC for 10 10.300-teu fartøy.
Skipsbyggeren skal levere skipene i løpet av andre halvdel av 2026 og 2027.
Zhoushan Changhong avslørte ikke prislappen på avtalen.
MSC vil betale rundt 120 millioner dollar per skip for de ti 11.500 teu LNG dual-fuel containerskipene de bestilte ved samme verft tidligere i år.
Som de tidligere fartøyene, vil CIMC ORIC, en enhet av China International Marine Containers (CIMC), designe disse nye containerskipene.
Zhoushan Changhong sa i en uttalelse at det nylig signerte skipsbyggingsavtalen med MSC for 10 10.300-teu fartøy.
Skipsbyggeren skal levere skipene i løpet av andre halvdel av 2026 og 2027.
Zhoushan Changhong avslørte ikke prislappen på avtalen.
MSC vil betale rundt 120 millioner dollar per skip for de ti 11.500 teu LNG dual-fuel containerskipene de bestilte ved samme verft tidligere i år.
Som de tidligere fartøyene, vil CIMC ORIC, en enhet av China International Marine Containers (CIMC), designe disse nye containerskipene.
Redigert 10.08.2023 kl 07:27
Du må logge inn for å svare
Traff blink ut fra kjøp i det siste
Fokus
09.08.2023 kl 18:27
2422
Skjønner at du tror på kr 0,50 pr. aksje også for kvt. 2/23.
Vi ser jo av regnskapene siste året at renteutg. øker kraftig. For eksempel US$ 2.408.000 i kvt. 1/22, mens dei var kommet opp i US$ 4.587.000 i kvt. 1/23 (med litt lavere gjeld), og toppen er vel ikke nådd enno? Ja, får vi kr 0,50 også i kvt. 2/23 bør vi smile.
Vi ser jo av regnskapene siste året at renteutg. øker kraftig. For eksempel US$ 2.408.000 i kvt. 1/22, mens dei var kommet opp i US$ 4.587.000 i kvt. 1/23 (med litt lavere gjeld), og toppen er vel ikke nådd enno? Ja, får vi kr 0,50 også i kvt. 2/23 bør vi smile.
En titt på fri kapital , så ser man at det er godt rom for 0,50 i utbytte og mer :)
Rammern ser ikke i bakspeilet her , men tar mest hensyn til inntektene i perioden og har også følehornene ute for videre kjøp fra Mirabella
Rammern ser ikke i bakspeilet her , men tar mest hensyn til inntektene i perioden og har også følehornene ute for videre kjøp fra Mirabella
Redigert 10.08.2023 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
14.08.2023 kl 07:26
1936
Cleaves Securities senker kursmål for Awilco LNG til 14 kroner (16), gjentar kjøp.
Enig med kjøp , begrunnelsen sier du 0 om , som er det viktige å formidle ;) Gull i Pungen får Rammern i Elkem i dag:)
Blitt utfordret på forumet om det blir 0,50 i utbytte , svaret får vi snart og står ved mitt .
Blitt utfordret på forumet om det blir 0,50 i utbytte , svaret får vi snart og står ved mitt .
Redigert 14.08.2023 kl 11:04
Du må logge inn for å svare
Rammern legger sin elsk på aksjer som går under radaren , ut fra inntjening , så det ga 40 % i pluss i fjor og passert 20% i år
Og Rammern vil forbli anonym , ingen flashing andre steder enn på forumet til Fa
Rammern til tider ønsker å fremstå som dum ,rar , smart og mye mer , for å gjøre det vanskelig for enkelte på forumet .
Kremmer og fornuft instinktet mitt har ingen turt å utfordre ut fra økonom ,IT , medisin ,industri utdannelse i min omgang .
Noe som plager alle er at man havner i det usikre ut fra å ta risiko ut fra ukjent. Rammern ser det sikre , samtidig som algoritmehandel gir en grei utfordring
Fokus på behov videre , er svaret på videre kjøp av riktige aksjer , som alltid ;)
.
Og Rammern vil forbli anonym , ingen flashing andre steder enn på forumet til Fa
Rammern til tider ønsker å fremstå som dum ,rar , smart og mye mer , for å gjøre det vanskelig for enkelte på forumet .
Kremmer og fornuft instinktet mitt har ingen turt å utfordre ut fra økonom ,IT , medisin ,industri utdannelse i min omgang .
Noe som plager alle er at man havner i det usikre ut fra å ta risiko ut fra ukjent. Rammern ser det sikre , samtidig som algoritmehandel gir en grei utfordring
Fokus på behov videre , er svaret på videre kjøp av riktige aksjer , som alltid ;)
.
Redigert 14.08.2023 kl 12:31
Du må logge inn for å svare
Ingen har tatt rammern ut fra riktig vei videre Og mener noe og er lite imot fornuftig så ta deres valg
Rammern vet og har fokus på riktig
For rammern er er algortimer og fakta noe å ta med seg
Husk rammern er blant de beste i sjakk og -----------
40 % + i avkastning i fjor .Rundet 20 % i år lite tid for sjakk nå ;) Ut fra verdier som skal ivare tas
Redigert 15.08.2023 kl 12:24
Du må logge inn for å svare