$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Også de mest forsiktige traderne tar nå plass for kortsiktig KURSEKSPLOSJON på shortere rammet av uforståelig hybris' bekostning
Hvalross
I dag kl 11:04
2766
(Hva andre gjør er egentlig temmelig uviktig for meg, men) hvem vet om Skrekkøglioso fra Skummelby følger de $tore Pengene og straks tar plass i sine utvalgte aksjer for Det Episke Gjeldstakløsningsrallyet alle ser kommer i horisonten om man myser
🌊🌀🌊🌀🌊🌀🌈
I dag kl 11:04
2766
(Hva andre gjør er egentlig temmelig uviktig for meg, men) hvem vet om Skrekkøglioso fra Skummelby følger de $tore Pengene og straks tar plass i sine utvalgte aksjer for Det Episke Gjeldstakløsningsrallyet alle ser kommer i horisonten om man myser
🌊🌀🌊🌀🌊🌀🌈
rischioso
26.05.2023 kl 18:19
5604
Du fikk (dessverre) kun halvvegs rett - volumet økte, men salgssiden var en del større enn kjøpersiden så kursen ble presset ned - sikkert litt økt short som kommer med på neste oppdatering.
Shorterne gambler så det holder for kommer det en enighet i helgen eller i løpet av tirsdagen så vil det nok bli fart i shorter leiren og selv en delvis midlertidig kriseavtale vil nok fyre godt oppunder og av samme grunn gjorde jeg noen støttekjøp på slutten av dagen i dag når jeg så at det virker som at det foregår en delvis forskuddsfeiring over dammen toppet med skyv i oljepris og ikke minst stup i fryktindeksen (VIX). Så får tiden vide om det var litt tidlig - har uansett holdt tilbake godt med tørt krutt om det mot formodning skulle vise seg at jeg begynte plukkingen litt tidlig ...;)
Uansett - en riktig fin pinse ønskes ALLE! - Også inkludert de som i frustrasjonen fabler om lukkede tråder og siling av innlegg som om det skulle utgjøre noen forskjell! i kursutvikling ...;)
Shorterne gambler så det holder for kommer det en enighet i helgen eller i løpet av tirsdagen så vil det nok bli fart i shorter leiren og selv en delvis midlertidig kriseavtale vil nok fyre godt oppunder og av samme grunn gjorde jeg noen støttekjøp på slutten av dagen i dag når jeg så at det virker som at det foregår en delvis forskuddsfeiring over dammen toppet med skyv i oljepris og ikke minst stup i fryktindeksen (VIX). Så får tiden vide om det var litt tidlig - har uansett holdt tilbake godt med tørt krutt om det mot formodning skulle vise seg at jeg begynte plukkingen litt tidlig ...;)
Uansett - en riktig fin pinse ønskes ALLE! - Også inkludert de som i frustrasjonen fabler om lukkede tråder og siling av innlegg som om det skulle utgjøre noen forskjell! i kursutvikling ...;)
En utfordring er at kontraktsmeldingene har liten effekt. Kanskje 2-3% oppgang. Dermed et magert håp å klamre seg til. Mer ønskelig er mer volum og momentum. Tipper denne ørkenvandringen pågår frem til et par uker før Q2, da ser vi igjen 8/9 og resultatet vil ha stor effekt. Presterer de å skuffe igjen (late sales) blir det trøblete. Klarer de endelig å overbevise/synliggjøre verdier og potensiale, samtidig som makro er bra suser vi mot 13+ igjen.
kongsberg1
26.05.2023 kl 17:34
5647
Tok imot litt i dag fra de, de aksjen får de ikke igjen fra meg. God helg alle Pgs aksjonærer.🎯🎯🎯💵💵💵
PerUlv Den ene
26.05.2023 kl 17:18
5737
Tja....
Her er et "parr små ting" som du nok tar feil..
1 - Man benytter TA sammen med fundamentale forhold og i kombinasjon med makro.
2 - Har man så forståelse for punkt 1 er TA investorenes beste verktøy.
3 - TA må benyttes like mye dynamisk som statisk.
4 - TA avdekker lett kommende super sykluser og targets for disse, noe jeg igjen skal illustrere i Pinsen. (Noen som husker mine gule høye hus for en tid tilbake?)
5 - TA avdekker nedside targets gjennom matematiske anerkjente beregningsmodeller og som regel gjennom ulike formasjoner.
6 - TA avdekker oppside targets gjennom matematiske anerkjente beregningsmodeller og som regel gjennom ulike formasjoner.
Men det er en selvfølge at man må lære seg gamet og leve med det. Det er enkelt å avise noe man ikke behersker, hehe
Her er et "parr små ting" som du nok tar feil..
1 - Man benytter TA sammen med fundamentale forhold og i kombinasjon med makro.
2 - Har man så forståelse for punkt 1 er TA investorenes beste verktøy.
3 - TA må benyttes like mye dynamisk som statisk.
4 - TA avdekker lett kommende super sykluser og targets for disse, noe jeg igjen skal illustrere i Pinsen. (Noen som husker mine gule høye hus for en tid tilbake?)
5 - TA avdekker nedside targets gjennom matematiske anerkjente beregningsmodeller og som regel gjennom ulike formasjoner.
6 - TA avdekker oppside targets gjennom matematiske anerkjente beregningsmodeller og som regel gjennom ulike formasjoner.
Men det er en selvfølge at man må lære seg gamet og leve med det. Det er enkelt å avise noe man ikke behersker, hehe
observer009
26.05.2023 kl 17:03
5758
Dow jumps 350 points as latest data show U.S. economy defying recession fears
Redigert 26.05.2023 kl 17:06
Du må logge inn for å svare
SoLong
26.05.2023 kl 17:02
5747
Nok en dag i minus og her fantaseres det om en tredobling av kursen. Lufta er på vei å gå ut av badedyret igjen.
oppturen
26.05.2023 kl 17:01
5752
På Q1 fikk vi vite at Soverign skal på MC oppdrag etter verkstedopphold men oppdraget er ikke børsmeldt, Soverign er på prøvetur etter verkstedopphold nå i dag.
Vanguard er på plass i Nordsjøen sammen med Sanco sea og Thor Freya for klargjøring av oppdrag, PGS Apollo ankommer trolig iløpet av helgen og oppdraget er planlagt å begynne skyting på Søndag. Denne jobben er ikke børsmeldt.
Vi venter også på havvind kontrakt til Swift.
Alle disse tre kontraktene kan komme når som helst !
Vanguard er på plass i Nordsjøen sammen med Sanco sea og Thor Freya for klargjøring av oppdrag, PGS Apollo ankommer trolig iløpet av helgen og oppdraget er planlagt å begynne skyting på Søndag. Denne jobben er ikke børsmeldt.
Vi venter også på havvind kontrakt til Swift.
Alle disse tre kontraktene kan komme når som helst !
Max-Investor
26.05.2023 kl 16:43
5343
Shorterene tenkte nok at dette ville få de siste usikre til å kaste kortene. Det å dumpe aksjen i en tid hvor det begynte å se litt positivt ut. De har nok et håp om å få den dumpet under kr 7,- . Jeg tror at de vil slite veldig med det. Her kan det bli et voldsomt rykk oppover på tirsdag.
FA: "Fredagens gladnyhet var at politikerne var nær en avtale for å heve USAs gjeldstak"
= Dyr desperasjon fra shortere med minkende krutt og bange anelser
= Dyr desperasjon fra shortere med minkende krutt og bange anelser
Spyr snart av hele greia.😎##@$¥₩&@€
jaroas50
26.05.2023 kl 16:28
5462
Max-Investor skrev Helt ulogisk utvikling i kursen de siste minuttene.
Knallavslutning på uka🤣🤣🤣Godt at det er pinse og børsfri mandag
observer009
26.05.2023 kl 16:28
5175
ledelsens kommunikasjon og synlighet kan ha en innvirkning på aksjekursen. Når ledelsen er stille eller mangler kommunikasjon, kan det skape usikkerhet og dette kan føre til en nedgang i aksjekursen, spesielt hvis markedet oppfatter mangel på informasjon som negativt.
Grøntgress
26.05.2023 kl 16:27
5164
I dag ville nok short ut med en god del aksjer mot slutten av dagen.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/05/26/8011612/mulig-gjeldslosning-lofter-borsene?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/finans/2023/05/26/8011612/mulig-gjeldslosning-lofter-borsene?internal_source=sistenytt
Travis-Bickle
26.05.2023 kl 16:18
5247
Koster lite å kjøre PGS når en kjenner selskapets aversjon om å informere.
Vel bare å legge bena på bordet å vente på neste "silent period"
Vel bare å legge bena på bordet å vente på neste "silent period"
SoLong
26.05.2023 kl 16:17
5184
Thesistulling
26.05.2023 kl 16:17
5135
Var ganske interessant det der ja.
Måtte hive meg rundt og omrokere litt.
🫣
Måtte hive meg rundt og omrokere litt.
🫣
Grøntgress
26.05.2023 kl 16:04
2759
Her må det vel være shorten som regel rett kaster ut masse aksjer for å selge lengst mulig ned og kvitte seg med de belånte aksjer?
Kan ikke tro noe annet, ser for meg en real opptur kommende uke med gjeldstak avtale.
Kan ikke tro noe annet, ser for meg en real opptur kommende uke med gjeldstak avtale.
Enkelte her inne har en tilsynelatende lite forventet lønnsom trading strategi.
Den synes, om en skal tolke innleggene, å være som følge:
- Kjøp aksjer basert på TA. Innenfor intervaller som har ingenting å gjøre med fundamental verdsetting.
-- Om aksjen stiger med et par %, så selges det. Da begynner baissinga for å få andre til å selge. Det er ikke måte på hvor til helvete det kan gå på kort tid.
-- Om aksjen synker, så sitter vedkommende og holder. Da hausses det for alle penga. Det er ikke måte på hvor lys framtida er. Vedkommende synes ikke å ville selge med tap. Kommer aksjen litt over kostpris, så selges det med en gang. Da skifter alt til å bli svarte natta igjen. Uten at noe som helst annet har skjedd i verden enn at vedkommende har solgt.
Dette er en forfeilet strategi. Hvorfor, jo fordi:
- En selger "vinnere" alt for tidlig. En går glipp av de store oppturene. Som også kommer som følge av momentum. Og viktigere når en aksje er fundamentalt lavt priset og markedet snur og selskapet går fra svarte natta til supersyklus (som seismikk og særlig skipseiende selskaper som PGS) da kan aksjen gå skyhøyt. Mange ganger'n. Supersykluser kommer ikke fram i historiske data og TA. De må en se etter og tro på før en faktisk kan se dem i talla. En må ta risiko.
- En beholder "tapere". Ikke noe lurt.
- Det er også slik at aksjemarkedet samlet sett speiler økonomien. Over tid er det vekst.
- De fleste betaler også ofte dyrt i form av kurtasje på trading.
- De mister skjermingsfradrag etc.
Hvis dere ikke tror på meg, så lytt til proffene, som har suksess: https://www.dn.no/bors/dn-investor/aksjer/aasulv-tveitereid/aksjeplukker-aasulv-tveitereid-om-feilene-du-bor-unnga-i-aksjemarkedet/2-1-1426753
Til slutt:
- For å ha flaks må en ta risiko. Enkelte synes ikke å skjønne det. Nå, tar dem som sitter over gjeldsforhandlingene i USA risiko. Det vil de få noe betalt for eller bli hardt straffet for. Jeg tror de får betalt. Ellers vil USA straffe seg selv ekstremt med økte lånekostnader på enorme lån. Flertallet der borte er ikke stein gale.
Dette var et forsøk på å dele. Informasjon som en del kan ha glede og verdi av.
Lykke til folkens!
Den synes, om en skal tolke innleggene, å være som følge:
- Kjøp aksjer basert på TA. Innenfor intervaller som har ingenting å gjøre med fundamental verdsetting.
-- Om aksjen stiger med et par %, så selges det. Da begynner baissinga for å få andre til å selge. Det er ikke måte på hvor til helvete det kan gå på kort tid.
-- Om aksjen synker, så sitter vedkommende og holder. Da hausses det for alle penga. Det er ikke måte på hvor lys framtida er. Vedkommende synes ikke å ville selge med tap. Kommer aksjen litt over kostpris, så selges det med en gang. Da skifter alt til å bli svarte natta igjen. Uten at noe som helst annet har skjedd i verden enn at vedkommende har solgt.
Dette er en forfeilet strategi. Hvorfor, jo fordi:
- En selger "vinnere" alt for tidlig. En går glipp av de store oppturene. Som også kommer som følge av momentum. Og viktigere når en aksje er fundamentalt lavt priset og markedet snur og selskapet går fra svarte natta til supersyklus (som seismikk og særlig skipseiende selskaper som PGS) da kan aksjen gå skyhøyt. Mange ganger'n. Supersykluser kommer ikke fram i historiske data og TA. De må en se etter og tro på før en faktisk kan se dem i talla. En må ta risiko.
- En beholder "tapere". Ikke noe lurt.
- Det er også slik at aksjemarkedet samlet sett speiler økonomien. Over tid er det vekst.
- De fleste betaler også ofte dyrt i form av kurtasje på trading.
- De mister skjermingsfradrag etc.
Hvis dere ikke tror på meg, så lytt til proffene, som har suksess: https://www.dn.no/bors/dn-investor/aksjer/aasulv-tveitereid/aksjeplukker-aasulv-tveitereid-om-feilene-du-bor-unnga-i-aksjemarkedet/2-1-1426753
Til slutt:
- For å ha flaks må en ta risiko. Enkelte synes ikke å skjønne det. Nå, tar dem som sitter over gjeldsforhandlingene i USA risiko. Det vil de få noe betalt for eller bli hardt straffet for. Jeg tror de får betalt. Ellers vil USA straffe seg selv ekstremt med økte lånekostnader på enorme lån. Flertallet der borte er ikke stein gale.
Dette var et forsøk på å dele. Informasjon som en del kan ha glede og verdi av.
Lykke til folkens!
Redigert 26.05.2023 kl 16:07
En trenger ikke være noen "slugger" for å gjøre dette.
Jeg tror du har mer enn nok innsikt til å skille ut de gode innleggene.
Gir du Tony, Geo, Vantage V og noen flere tilgang, så kan dere "klippe og lime og kopiere" over i "Arkiv tråden" hvor kun dere har tilgang.
Du kan jo i PartyTråden innledningsvis skrive at innlegg som skrives der, KAN bli kopiert over i "Arkiv tråden" også. Og også at dem som skriver innlegg kan be om det i innlegget, men du/dere bestemmer. Når dere klipper over kan dere få med hvem som skriver og når.
Jeg tror dette er løsninga. En god sådan. Dessverre tror jeg åpne tråder for blir forsøpla.
- Enkelte er nok ikke her for å skape og dele verdi - i form av god informasjon.
- Enkelte synes tilsynelatende å være her med flere nick for å:
-- hausse når de er inne for å forsøke å selge egne aksjer dyrt
-- baisse kontinuerlig når de er ute for å forsøke manipulere andre til å selge billig slik at de selv kan kjøpe billig. Det handler om å skape tvil, usikkerhet mv.
- Tenk om alle skulle oppført seg slik, da hadde forumet vært rent søppel
- Resultatet blir fort at noen ferske eller med med frynsete nerver kan tape store penger. Det er ikke bra.
Den eneste unnskyldningen for slik oppførsel er at de ikke er helt tilregnelige og forsøker å overbevise seg selv: Det tror jeg ingenting på. Men det er en liten mulighet.
Tenk alt dette styret fordi noen forsøpler forumet.
Jeg tror du har mer enn nok innsikt til å skille ut de gode innleggene.
Gir du Tony, Geo, Vantage V og noen flere tilgang, så kan dere "klippe og lime og kopiere" over i "Arkiv tråden" hvor kun dere har tilgang.
Du kan jo i PartyTråden innledningsvis skrive at innlegg som skrives der, KAN bli kopiert over i "Arkiv tråden" også. Og også at dem som skriver innlegg kan be om det i innlegget, men du/dere bestemmer. Når dere klipper over kan dere få med hvem som skriver og når.
Jeg tror dette er løsninga. En god sådan. Dessverre tror jeg åpne tråder for blir forsøpla.
- Enkelte er nok ikke her for å skape og dele verdi - i form av god informasjon.
- Enkelte synes tilsynelatende å være her med flere nick for å:
-- hausse når de er inne for å forsøke å selge egne aksjer dyrt
-- baisse kontinuerlig når de er ute for å forsøke manipulere andre til å selge billig slik at de selv kan kjøpe billig. Det handler om å skape tvil, usikkerhet mv.
- Tenk om alle skulle oppført seg slik, da hadde forumet vært rent søppel
- Resultatet blir fort at noen ferske eller med med frynsete nerver kan tape store penger. Det er ikke bra.
Den eneste unnskyldningen for slik oppførsel er at de ikke er helt tilregnelige og forsøker å overbevise seg selv: Det tror jeg ingenting på. Men det er en liten mulighet.
Tenk alt dette styret fordi noen forsøpler forumet.
Redigert 26.05.2023 kl 15:53
Helt enig Pale.
Men ser helst den driftes av en av de virkelige sluggerne her inne.
Ser vi kanskje konturene av dette i Geo01s ferske Fundamentaltråd?
https://www.finansavisen.no/forum/thread/159825/view
Men ser helst den driftes av en av de virkelige sluggerne her inne.
Ser vi kanskje konturene av dette i Geo01s ferske Fundamentaltråd?
https://www.finansavisen.no/forum/thread/159825/view
Jeg tror en tilnærming overfor dette med spammere kan være at:
- Du eller noen andre som er logget inn ofte oppretter en egen tråd der kun de med tilgang kan skrive - arkiv tråden for gode innholdsmessige innlegg. Der kan du og dem du gir tilgang til kopiere over innlegg med ok innhold fra den vanlige tråden, som denne. Da vil vi få en fin og oversiktlig "arkivtråd" med innhold som kan løfte verdien av å lese her på HO og løfte interessen for PGS.
- Så kan du/dere ha en rykende fersk tråd der alle kan skrive som denne. Skjønt egentlig burde et par casus var utestengt fra den også. Med jevne mellomrom om de fortsetter som før med gjentatt spamming.
Jeg tror dette er løsninga.
Jeg kan ikke gjøre det selv, da jeg ikke er logget inn så ofte.
Håper du eller en av de gode skribentene her inne gjør dette eller noe tilsvarende så dette forumet kan fungere til hva det kanskje var tenkt - dele god informasjon og tanker.
- Du eller noen andre som er logget inn ofte oppretter en egen tråd der kun de med tilgang kan skrive - arkiv tråden for gode innholdsmessige innlegg. Der kan du og dem du gir tilgang til kopiere over innlegg med ok innhold fra den vanlige tråden, som denne. Da vil vi få en fin og oversiktlig "arkivtråd" med innhold som kan løfte verdien av å lese her på HO og løfte interessen for PGS.
- Så kan du/dere ha en rykende fersk tråd der alle kan skrive som denne. Skjønt egentlig burde et par casus var utestengt fra den også. Med jevne mellomrom om de fortsetter som før med gjentatt spamming.
Jeg tror dette er løsninga.
Jeg kan ikke gjøre det selv, da jeg ikke er logget inn så ofte.
Håper du eller en av de gode skribentene her inne gjør dette eller noe tilsvarende så dette forumet kan fungere til hva det kanskje var tenkt - dele god informasjon og tanker.
Redigert 26.05.2023 kl 15:28
Sweetspot
26.05.2023 kl 15:20
2878
Kontur skrev Tipper kjøperne kommer nå på tampen av dagen.
Hvorfor vente til det blir trangt i døra???
mingus7777
26.05.2023 kl 15:05
2946
Shit så lavt volum! Folk er livredde for å kvitte seg med PGS nå. Noen kommer til å lide hardt av FOMO snart.🥹🥹🥹🚀
PerUlv Den ene
26.05.2023 kl 14:56
3018
Tja...
Mener det var snakk om rundt 170 dager, men mulig jeg tar feil...
Mener det var snakk om rundt 170 dager, men mulig jeg tar feil...
Geiren
26.05.2023 kl 14:18
3184
Grøntgress skrev Hvor stor forventes denne New York kontrakten å være?
Sanco Swift holder nok på med nåværende jobb en liten uke til.
Tror at NY er 1-2 måneder men at den ikke er bekreftet før andre uka i Juni så kan bli en uke venting før steaming over
Tror at NY er 1-2 måneder men at den ikke er bekreftet før andre uka i Juni så kan bli en uke venting før steaming over
Piloten
26.05.2023 kl 13:58
3328
Med en aksjekurs som - inntil videre - følger olja i tykt og tynt ville en oil squeeeeeeeze smake godt...
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Short-Sellers-Might-Be-In-For-Another-Big-Squeeze.html
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Short-Sellers-Might-Be-In-For-Another-Big-Squeeze.html
Kontur
26.05.2023 kl 13:57
3338
Bare å holde på aksjene. Starter opp i NY.
De som selger PGS nå vil rive seg i håret resten av året.,
De som selger PGS nå vil rive seg i håret resten av året.,
Hellcat
26.05.2023 kl 13:56
3347
FA
Futures indikerer at det går mot en positiv start på New York-børsen. Ifølge MarketWatch ligger det an til at Dow Jones vil åpne opp 0,1 prosent, at S&P 500 vil stige 0,2 prosent og at Nasdaq starter dagen med en oppgang på 0,3 prosent.
Den tiårige amerikanske statsobligasjonsrenten er på 3,79 prosent mens VIX-indeksen, også kalt fryktindeksen, faller 0,9 prosent til 18,96.
Futures indikerer at det går mot en positiv start på New York-børsen. Ifølge MarketWatch ligger det an til at Dow Jones vil åpne opp 0,1 prosent, at S&P 500 vil stige 0,2 prosent og at Nasdaq starter dagen med en oppgang på 0,3 prosent.
Den tiårige amerikanske statsobligasjonsrenten er på 3,79 prosent mens VIX-indeksen, også kalt fryktindeksen, faller 0,9 prosent til 18,96.
Slettet brukerskrev Join the AI-revolution!
Bra ikke Andrew Long (PGS internasjonalt annerkjente AI-ekspert) er Megaloman, for dette er kraftige saker med Revolusjonær styrke.
https://www.facebook.com/groups/632263621386496/permalink/752879499324907/
https://www.facebook.com/groups/632263621386496/permalink/752879499324907/
Join the AI-revolution!
Milde Moses! Takk Tony🤩
"The advantages of AI for PGS are those exploited in our “Use Cases” (i.e., applications) being produced by our Digital Factory project: More efficient operations, less maintenance costs, better fuel efficiency, less carbon footprint, automation of formerly user-intensive steps in the seismic processing flow, an associated ability to identify safety risks before they become problematic and more consistent management of sales leads and transactions"
"The advantages of AI for PGS are those exploited in our “Use Cases” (i.e., applications) being produced by our Digital Factory project: More efficient operations, less maintenance costs, better fuel efficiency, less carbon footprint, automation of formerly user-intensive steps in the seismic processing flow, an associated ability to identify safety risks before they become problematic and more consistent management of sales leads and transactions"
Hvis jeg satt på nærmere 100 petaFLOPS i min SUPERCOMPUTER, og mestret Generativ AI hvor man kan ta all tilgjengelig informasjon og lage et større bilde ut av et utsnitt - også med TID(!) - ville jeg definitivt kjørt en simulering og timet kursdrivende meldinger og insidekjøp for maximal effekt.
De gratis belønningsaksjene kom akkurat på plass, og tipper prestasjonsbonuspengene må klø godt på disse nivåene.
Så var det bare å vente på at COMPUTER SAYS YES! 🟢i reneste Elon Musk style.
Her forberedes en TYPHON 🌀av KURSDRIVENDE MELDINGER og trolig INNSIDEKJØP på OPTMAL MAKRO under det snarlige gjeldstak-LETTELSESRALLY!!!🛸
(Og hvem vet, - oppå det igjen er kanskje er Russlands uttalelser for å dempe foventninger til OPECkutt på møtet spill for galleriet for å forberede brått OLJESJOKK, fra Overraskelsesgutten i øst ...)
De gratis belønningsaksjene kom akkurat på plass, og tipper prestasjonsbonuspengene må klø godt på disse nivåene.
Så var det bare å vente på at COMPUTER SAYS YES! 🟢i reneste Elon Musk style.
Her forberedes en TYPHON 🌀av KURSDRIVENDE MELDINGER og trolig INNSIDEKJØP på OPTMAL MAKRO under det snarlige gjeldstak-LETTELSESRALLY!!!🛸
(Og hvem vet, - oppå det igjen er kanskje er Russlands uttalelser for å dempe foventninger til OPECkutt på møtet spill for galleriet for å forberede brått OLJESJOKK, fra Overraskelsesgutten i øst ...)
Kontur
26.05.2023 kl 13:28
3464
Tror det er stor sjanse økt handel nå de siste timene før langhelg. Vil presse kursen opp.
TonyB
26.05.2023 kl 13:26
3451
Hei dere
Ift diskusjonen rundt AI her forleden sendte jeg spørsmål til PGS om deres tanker rundt mulighetsområder og potensielle trusler vedrørende den stadige utviklingen av AI
Her er svaret for de som er interessert 😊
Hi XXXX
And thank you for your email.
The advantages of AI for PGS are those exploited in our “Use Cases” (i.e., applications) being produced by our Digital Factory project: More efficient operations, less maintenance costs, better fuel efficiency, less carbon footprint, automation of formerly user-intensive steps in the seismic processing flow, an associated ability to identify safety risks before they become problematic and more consistent management of sales leads and transactions. Also see pages 12-15 of our 2022 annual report for more information about our digitalization initiatives.
Regarding job losses, that is most likely inevitable in many sectors of all industries, but as is also well documented in many media forums, AI will also create new career opportunities.
SparkCognition – is presumably a way to use a small subset of all the shot gathers recorded in a 3D survey to quickly compute a useful subsurface geological model. That does not mean future 3D surveys will be reduced to sparsely sampled and low-cost versions of what we do today. FWI (Full Waveform Inversion) is probably the highest profile seismic imaging technology today, and that uses a similar approach.
Regards,
Ift diskusjonen rundt AI her forleden sendte jeg spørsmål til PGS om deres tanker rundt mulighetsområder og potensielle trusler vedrørende den stadige utviklingen av AI
Her er svaret for de som er interessert 😊
Hi XXXX
And thank you for your email.
The advantages of AI for PGS are those exploited in our “Use Cases” (i.e., applications) being produced by our Digital Factory project: More efficient operations, less maintenance costs, better fuel efficiency, less carbon footprint, automation of formerly user-intensive steps in the seismic processing flow, an associated ability to identify safety risks before they become problematic and more consistent management of sales leads and transactions. Also see pages 12-15 of our 2022 annual report for more information about our digitalization initiatives.
Regarding job losses, that is most likely inevitable in many sectors of all industries, but as is also well documented in many media forums, AI will also create new career opportunities.
SparkCognition – is presumably a way to use a small subset of all the shot gathers recorded in a 3D survey to quickly compute a useful subsurface geological model. That does not mean future 3D surveys will be reduced to sparsely sampled and low-cost versions of what we do today. FWI (Full Waveform Inversion) is probably the highest profile seismic imaging technology today, and that uses a similar approach.
Regards,
Grøntgress
26.05.2023 kl 12:59
3551
Om ikke i kveld så er nok avtalen på plass før ny børsuke tirsdag. Børsene over hele verden vil reagere med oppgang.
Generativ AI er med rette årets Buzzword når du skal hente penger, lansere noe eller sette igang en Kurseksplosjon. Og hva er FULL WAVEFORM INVERSION (FWI) enn nettopp Generativ AI? ...
Mens vi venter på den kursdrivende informasjonen rundt selskapets AI forsprang som sirkulerer blant select investors lekker ut, kan de mest interesserte lese seg opp på selve teknologien, FWI.
🧙♂️ PGS tekno-geni Andrew Long forklarer:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pgs.com/globalassets/technical-library/tech-lib-pdfs/industry_insights2020_02_fwi_sep2020.pdf&ved=2ahUKEwir8ZPB45L_AhXcS_EDHQItDdEQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw0fI4N3UTuSY5SBQGQVtLa3
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pgs.com/globalassets/technical-library/tech-lib-pdfs/industry_insights2020_06_fwi_dec2020.pdf&ved=2ahUKEwir8ZPB45L_AhXcS_EDHQItDdEQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1Ig4ZHOmYSsm-Fdjw7ND1d
Mens vi venter på den kursdrivende informasjonen rundt selskapets AI forsprang som sirkulerer blant select investors lekker ut, kan de mest interesserte lese seg opp på selve teknologien, FWI.
🧙♂️ PGS tekno-geni Andrew Long forklarer:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pgs.com/globalassets/technical-library/tech-lib-pdfs/industry_insights2020_02_fwi_sep2020.pdf&ved=2ahUKEwir8ZPB45L_AhXcS_EDHQItDdEQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw0fI4N3UTuSY5SBQGQVtLa3
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pgs.com/globalassets/technical-library/tech-lib-pdfs/industry_insights2020_06_fwi_dec2020.pdf&ved=2ahUKEwir8ZPB45L_AhXcS_EDHQItDdEQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1Ig4ZHOmYSsm-Fdjw7ND1d
Kontur
26.05.2023 kl 12:07
3907
Dette gjeldstaket vil bli hevet, antagelig i kveld.
Opec vil ta grep som sikrer høy oljepris
Nå er snart alle PGS skip i arbeid
Ratene stiger stadig og Backlog øker vil jeg tro
Kontrakter vil bli meldt
Oppsiden i PGS er meget stor, nedsiden er svært begrenset på disse lave nivåer.
Tror og mener kursen skal stige nå, de aller fleste indikasjoner peker i den retning
Opec vil ta grep som sikrer høy oljepris
Nå er snart alle PGS skip i arbeid
Ratene stiger stadig og Backlog øker vil jeg tro
Kontrakter vil bli meldt
Oppsiden i PGS er meget stor, nedsiden er svært begrenset på disse lave nivåer.
Tror og mener kursen skal stige nå, de aller fleste indikasjoner peker i den retning