$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen đ
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
StephanDerrick
30.05.2023 kl 13:06
3443
Teknisk sett sÄ ser ikke PGS helt bra ut dersom vi ser charteret i et 12 mnd perspektiv.
Om vi skal ned Ä teste bunnen i fra januar ned mot 5 blank er kanskje tvilsomt, men at vi kan se fall pÄ 1-1.5 fra dagens kurs fÞr det bunner, er innenfor utfallsrommet.
Der er gode muligheter for at vi bryter under 7 i lĂžpet av kort tid.
Om vi skal ned Ä teste bunnen i fra januar ned mot 5 blank er kanskje tvilsomt, men at vi kan se fall pÄ 1-1.5 fra dagens kurs fÞr det bunner, er innenfor utfallsrommet.
Der er gode muligheter for at vi bryter under 7 i lĂžpet av kort tid.
Redigert 30.05.2023 kl 13:07
Du mÄ logge inn for Ä svare
protagoras
30.05.2023 kl 12:45
3648
Slettet brukerskrev Rsi 40. Begynner vel Ä nÊrme oss oversolgt nÄ.
RSI er stigende i det korte bildet - altsÄ tvert imot.
Rsi 40. Begynner vel Ä nÊrme oss oversolgt nÄ.
Sweetspot
30.05.2023 kl 12:18
3887
Comeback
NĂ„ kommer olja og PGS sakte og sikkert.
Mot nye hÞyder nÄ, kom igjen a! :)
NĂ„ kommer olja og PGS sakte og sikkert.
Mot nye hÞyder nÄ, kom igjen a! :)
rischioso
30.05.2023 kl 12:13
3892
BÊttere, da blir det nok haupin, tÞrrsjit og drekkarkul ut dagen i dag ogsÄ med hÄp om at folket vaknar i morgo klarsynt med tÞrr strupe og nypussa briller sÄ vi igjen kan bli blispennjt ...;)
Redigert 30.05.2023 kl 12:13
Pgs kommer nÄr momentumet er bygget opp igjen. Akkurat nÄ er ikke seismikk fÞrstevalget til investorer. Snart, om ikke lenge er seismikk igjen i vinden, medvind!
Max-Investor
30.05.2023 kl 11:48
4159
Hehe. Godt sagt. Det positive mÄ vel vÊre at det ser ikke ut til Ä vÊre sÊrlig stor salgsvilje pÄ dette nivÄet.
Londonmannen
30.05.2023 kl 11:43
4198
En klok man sa det slik:»Det hadde ikkje vore betre om det hadde vÊrt verre heller».
rischioso
30.05.2023 kl 11:26
4388
PerUlv Den ene skrev Matematikken rÄr... Enn sÄ lenge...
PÄ fredagen var det forspill med hÞy sigarfÞring over dammen og i dag dekkes det igjen til fest, mens det pÄ OSE er komsi-komsa stemning pga et lite fall i olja og ikke virker de Ä ha fÄtt med seg den positive gjeldstaksutviklingen og kursutviklingen i PGS, - ja, den er preget av hang over hvor markedet ikke virker Ä ha fÄtt med seg dagens kontrakt - det kunne vel nesten ikke ha blitt verre nÄr de ikke kan regne heller ....;)
Redigert 30.05.2023 kl 11:28
Max-Investor
30.05.2023 kl 11:18
4477
Sweetspot skrev Bare Ä ta pÄ seg rustningen nÄ.. Hva skjer med olja a??
Godt spÞrsmÄl. PGS blir pÄvirket av sÄ veldig mange faktorer. Jojo-oljen, makro, short osv osv og litt for lite av egne prestasjoner. Fantastisk selskap der aksjenkursen ikke henger helt med.
Kontur
30.05.2023 kl 10:56
4715
At gutteklubben grei i Oslo deler info er da ingen hemmelighet. NÄ ogsÄ i nye kontorfellesskap i Sveits.
Vent til du fÄr betalt det aksjen er verdt. Og det stiger uke for uke. Her kommer noen til Ä bli Rike
GrĂžntgress
30.05.2023 kl 10:46
4817
Bmwx1 skrev Det hĂžrtes troverdig ut hehe
Hva var galt med det?
oppturen
30.05.2023 kl 10:39
4710
Trenger vel ikke sende bÞrsmelding pÄ at de dumme sitter i Oslo vel.
Hele Norge sender jo sine dummeste til Oslo hver 4. Ă„r đ
Hele Norge sender jo sine dummeste til Oslo hver 4. Ă„r đ
Oja - sÄ du sitter ute ved havet og fÞlger med..?
Og shorterne er dem dumme i Oslo som ikke fysisk ser aktiviteten pÄ kaien..? Du har vel stengt tett innsideinformasjon her. Takk for at du deler.
Og shorterne er dem dumme i Oslo som ikke fysisk ser aktiviteten pÄ kaien..? Du har vel stengt tett innsideinformasjon her. Takk for at du deler.
GrĂžntgress
30.05.2023 kl 10:20
4906
Jeg har ikke sittet lenge pÄ disse og ligger ca i snitt (noe under) pÄ dagens kurs med noe over 200K aksjer som skal fÄ stÄ urÞrt til etter Q3 fÞr ny vurdering tas.
Har klokketro pÄ seismikk og PGS fremover.
Har klokketro pÄ seismikk og PGS fremover.
Man blir lett oppfattet slik, men hvor lenge har du sittet pÄ dine aksjer. NÄ har jeg ikke mer en 190.000stk igjen sÄ det er ingen krise.
GullHĂ„rAllOve
30.05.2023 kl 10:01
5148
Ja det her blir nok en tÄlmodighetsprÞve av de helt lange....... Der de som venter mest sannsynlig blir godt belÞnnet ;-)
unikum
30.05.2023 kl 09:59
5182
2500 har sett mitt innlegg og spÞrsmÄl om short, innlÞsning etc men ingen veit Äsen dette foregÄr eller har oversikt ved hver gang short endres om den blir totalt innlÞst og deretter satt pÄ nye millioner ? Det snakkes sÄ mye om short men ingen aner noen ting ?
Bennyfyfasan
30.05.2023 kl 09:56
5177
Erfaringsmessig har shorterne alltid mye bedre tid enn man har sett for seg. Samme leksa har jeg vÊrt igjennom i GSF, Frontline og GOGL de siste 3 Ärene. Alle gangene har tÄlmodighet betalt seg med VELDIG god margin. Jeg har i alle tilfellene vÊrt godt i minus i perioder - ofte mer enn en periode - men til slutt supergevinst.
Jeg tror pÄ samme utfall her, bare ikke sÄ tidlig som man Þnsker
Jeg tror pÄ samme utfall her, bare ikke sÄ tidlig som man Þnsker
Kontur
30.05.2023 kl 09:44
5354
Baserer det pÄ oppsvinget i bransjen som vi som sitter litt tett pÄ utmed kysten ser komme.
Shorterne som sitter pÄ avstand vil og snart oppdage det kraftige oppsvinget. NÄ stÄr oppdragene i kÞ og der vil bli selgers marked de kommende Ärene. Om ikke noen fundamental endring skulle slÄ inn da. Verden trenger mye mye mer energi og etterslepet pÄ leting kan ikke oversees lenger.
à shorte seismikk nÄ fremover mÄ straffe seg for shorterne. Men de kan kanskje tÞye strikken litt til den gjengen der. SÄ lenge saueflokken stÄr samlet gÄr det bra, men nÄr en bryter ut og begynner Ä dekke seg inn skal vi se pÄ leven..
Shorterne som sitter pÄ avstand vil og snart oppdage det kraftige oppsvinget. NÄ stÄr oppdragene i kÞ og der vil bli selgers marked de kommende Ärene. Om ikke noen fundamental endring skulle slÄ inn da. Verden trenger mye mye mer energi og etterslepet pÄ leting kan ikke oversees lenger.
à shorte seismikk nÄ fremover mÄ straffe seg for shorterne. Men de kan kanskje tÞye strikken litt til den gjengen der. SÄ lenge saueflokken stÄr samlet gÄr det bra, men nÄr en bryter ut og begynner Ä dekke seg inn skal vi se pÄ leven..
geo01
30.05.2023 kl 09:40
5415
For Pgs er jo sÄnne kontrakter gull verdt cash is king.
Underlig at aksjen ikke tar av,men det kommer vel snart.
Litt skremmende at noen er sÄ salgs nÞdne.
Underlig at aksjen ikke tar av,men det kommer vel snart.
Litt skremmende at noen er sÄ salgs nÞdne.
GrĂžntgress
30.05.2023 kl 09:33
5516
Slettet brukerskrev Det hÄper jeg inderlig, men har mistet litt trua pÄ denne aksjen.
Du er vel stort sett negativ. Er det ikke bare Ă„ selge hvis man har mistet trua? Er ikke verre enn det..
Sweetspot
30.05.2023 kl 09:32
5492
Slettet brukerskrev Det hÄper jeg inderlig, men har mistet litt trua pÄ denne aksjen.
Det er svakt.. Det er jo nÄ det starter :) For alvor!
Bare Ä stÄlsette seg :)
Bare Ä stÄlsette seg :)
Bennyfyfasan
30.05.2023 kl 09:31
5516
Bra at kontraktene ruller inn. Jeg bekymrer meg lite over at stigningen uteblir akkurat nÄ - det kommer ved resultatfremleggelsene hvis man beviser det man har lovet i og rundt refinansieringen. Det er noe jeg har tro pÄ vil slÄ inn spesielt for Q3...
Det hÄper jeg inderlig, men har mistet litt trua pÄ denne aksjen.
Sweetspot
30.05.2023 kl 09:27
5599
Slettet brukerskrev Super syklus, opp 0,31%.
Tipper du blir fornÞyd om fÄ uker..
Du som har sittet pĂ„ denne i over 3 Ă„r mĂ„ vel se at alt er pĂ„ plass.. đ
Du som har sittet pĂ„ denne i over 3 Ă„r mĂ„ vel se at alt er pĂ„ plass.. đ
Slettet brukerskrev 102 000 kvadrat km 5 Ă„r er en veldig svĂŠr kontrakt!!!
Super syklus, opp 0,31%.
Sweetspot
30.05.2023 kl 09:22
5582
Opp og ned pÄ LAVT volum.. Kommer til Ä smelle bra litt senere i dag nÄr olja kommer :)
Kontur skrev Mange nervÞse shortere nÄ. Bra,
Hva baserer du dette pÄ da? Er det dem som har blÄst kursen opp 0,66% hittil i dag?
102 000 kvadrat km 5 Ă„r er en veldig svĂŠr kontrakt!!!
geo01
102 000 kvadrat km 5 Ă„r er en veldig svĂŠr kontrakt.
Dette er en kontrakt som sikrer Ramf.Soverign mye jobb i Ăžsten.
Denne er svĂŠr,kan ikke skjĂžnne annet.
102 000 kvadrat km 5 Ă„r er en veldig svĂŠr kontrakt.
Dette er en kontrakt som sikrer Ramf.Soverign mye jobb i Ăžsten.
Denne er svĂŠr,kan ikke skjĂžnne annet.
observer009
30.05.2023 kl 08:39
6082
May 30 (Reuters) - PGS ASA :
* EXPANDS MULTICLIENT COVERAGE IN THE SARAWAK NORTH LUCONIA
PROVINCE
* SECURED PRE-FUNDING TO EXPAND MULTICLIENT 3D COVERAGE IN PROSPECTIVE SARAWAK BASIN OFFSHORE MALAYSIA
* SURVEY WILL COVER APPROXIMATELY 6,800 SQUARE KILOMETERS
* RAMFORM SOVEREIGN IS SCHEDULED TO COMMENCE ACQUISITION IN JUNE 2023 AND COMPLETE IN AUGUST
* CO AND JV CONSORTIUM PARTNERS TGS AND SLB HAVE SECURED PRE-FUNDING TO EXPAND MULTICLIENT 3D COVERAGE
* EXPANDS MULTICLIENT COVERAGE IN THE SARAWAK NORTH LUCONIA
PROVINCE
* SECURED PRE-FUNDING TO EXPAND MULTICLIENT 3D COVERAGE IN PROSPECTIVE SARAWAK BASIN OFFSHORE MALAYSIA
* SURVEY WILL COVER APPROXIMATELY 6,800 SQUARE KILOMETERS
* RAMFORM SOVEREIGN IS SCHEDULED TO COMMENCE ACQUISITION IN JUNE 2023 AND COMPLETE IN AUGUST
* CO AND JV CONSORTIUM PARTNERS TGS AND SLB HAVE SECURED PRE-FUNDING TO EXPAND MULTICLIENT 3D COVERAGE
upjack
30.05.2023 kl 08:30
6189
Slettet brukerskrev Den kommer, men ingen vet eksakt.
Takk for svar