$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.05.2023 kl 07:50 381080

😶‍🌫️
Redigert 16.06.2023 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
30.05.2023 kl 15:14 3606

Klokketro på caset og kjøpte 20K aksjer til, men nå logger jeg av og titter kun sporadisk på kursen frem mot Q2.

Ha en fin juni mnd, PGS kommer og den tålmodige vil bli belønnet.
Travis-Bickle
30.05.2023 kl 15:17 3646

Ja nå har jo sjefen for PGS her på FA lovt innsidekjøp siden April.
Snart er det stilleperiode igjen.
Q2, tro om noen har sterke meninger om det og selger ?

PS Ved melding fra selskapet skal kursen ned. Gammelt jungel ord.
Redigert 30.05.2023 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
observer009
30.05.2023 kl 15:20 3669

Ja, Det er naturlig å ønske en konkret og tilfredsstillende forklaring når det gjelder kursutviklingen....
Ved å være langsiktig og tålmodig og unngå panikk er nøkkelen ...
Redigert 30.05.2023 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
observer009
30.05.2023 kl 15:48 3323

I løpet av mai måned har det vært en kontinuerlig strøm av positive nyheter.

30 May 2023 PGS Expands MultiClient Coverage in the Sarawak North Luconia Province
25 May 2023 PGS Data Reveals Untapped Potential in Harstad Basin APA 2023 Blocks
22 May 2023 Implementation of 2023 Employee Long-term Incentive Plan
19 May 2023 We’ve Got You Covered for UK Carbon Storage License Awards
19 May 2023 PGS Secures Barents Sea Contract
12 May 2023 We've Got You Covered | APA 2023 Predefined Areas
11 May 2023 PGS Enters Carbon Storage Acquisition Contract
11 May 2023 PGS Expands Norwegian Sea GeoStreamer X in 2023
2 May 2023 PGS Supports Norway's Energy Future with High-Quality Seismic Data for Evaluating Offshore Wind Sites
geo01
30.05.2023 kl 15:49 3398

Den var drøy,håper ikke det vel.
Nå har Pgs fylt opp flere skipsmnd i q3 og er vel fullbooket 21 mnd etter Victorys inntreden og 7 skip i full drift.
Pluss havind prosjekt som kan komme med Swift er det lenge siden sist det har vært så mye drift i gjære .
Aksjen likte dette dårlig får en si på til nå tynn oms.
Vel for en underlig dag.
Slettet bruker
30.05.2023 kl 15:52 3409

Det er bare en ting å gjøre:

Tråden har fått besøk av nok en spammer: Stepen D.
Kokosnøtta, skjønner vel alle hvem er. Han dukka opp på fredag ettermiddag, og holder på akkurat på samme måte som et annet gnagsår.

Jeg tror en tilnærming overfor dette med spammere kan være at:
- Du eller noen andre som er logget inn ofte oppretter en egen tråd der kun de med tilgang kan skrive - arkiv tråden for gode innholdsmessige innlegg. Der kan du og dem du gir tilgang til kopiere over innlegg med ok innhold fra den vanlige tråden, som denne. Da vil vi få en fin og oversiktlig "arkivtråd" med innhold som kan løfte verdien av å lese her på HO og løfte interessen for PGS.
- Så kan du/dere ha en rykende fersk tråd der alle kan skrive som denne. Skjønt egentlig burde et par casus var utestengt fra den også. Med jevne mellomrom om de fortsetter som før med gjentatt spamming.

Jeg tror dette er løsninga.
Jeg kan ikke gjøre det selv, da jeg ikke er logget inn så ofte.

Håper du eller en av de gode skribentene her inne gjør dette eller noe tilsvarende så dette forumet kan fungere til hva det kanskje var tenkt - dele god informasjon og tanker.
Puma 0764
30.05.2023 kl 15:53 3418

Ser dessverre ut som richioso får rett igjen, ihvertfall på kort sikt......
Slettet bruker
30.05.2023 kl 15:53 3590

Grrrr
Slettet bruker
30.05.2023 kl 15:57 3650

Fantastisk selskap. Gylden fremtid. Aksje under angrep
oivindl
30.05.2023 kl 15:57 3664

Du mener dette ligner på et lettelsesrally?
På kort sikt...?
observer009
30.05.2023 kl 16:01 3592

Tydeligvis i kryssild og blir angrepet , håpe at denne angrepet blir avverget så fort som mulig :)
Backland
30.05.2023 kl 16:02 3584

Hehe, ja synd å le men jeg er så enig med deg i dette her. Snakker om seig, sigende aksje. Økte på i morges igjen, men stopper ikke. Alternativet er å selge rubbel å bit nå etter flere år her, men da skyter den garantert fart oppover. Får heller be arvingene logge seg inn å gløtte etter gevinst når den tid kommer ja....
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:05 3563

Ikke tenk på oljen. sweetspot er som vanlig på ballen og har grei kontroll.
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:14 3429

Håper du tenker at blant annet geo, Hvalross og Kontur bør være utestengt. Mer spamming/gjentagelser og surreri skal en leite lenge etter.
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:15 3547

14:15:52
Stochastic indikerer at instrumentet er oversolgt.

Verdi: 1

Sier sitt🤓 Hold fast når denne ballen spretter opp!!!!

Puma 0764
30.05.2023 kl 16:15 3546

Jeg har tro på at aksjen kommer tilbake på lang sikt, men så lenge short herjer kommer den ingen vei foreløpig. Tror mange tok gevinst da den snudde ned på 13 kr og har kjøpt seg inn igjen fra rundt 9 og nedover da man ikke trodde den skulle så mye ned. De som gjorde dette sitter stille i båten og kjøper bare sporadisk for å sitte ned og har lagt resten av pengene inn andre steder. Kursen nå er et bra inngangsnivå og så er det bare å se fram mot høst, neste år, har jo kommet inn bra med kontrakter.
StephanDerrick
30.05.2023 kl 16:18 3507

Et godt råd til alle som investerer i aksjer er:
Les både negative og positive analyser/tilnærminger.

Holder du deg for ørene og lukker deg inn i ekkokamre slik som "Palerider" mener at du skal, så går dette galt.
Selv leter jeg alltid etter kontrære meninger når jeg skal kjøpe/selge aksjer. Da settes man best i stand til å ta riktige investeringsbeslutninger.
Sweetspot
30.05.2023 kl 16:19 3609

1. Juni tenker jeg det smaker bra med en NY kontrakt :)
Redigert 30.05.2023 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:22 3667

Oljen er ned ca 3,5% fra tidligere i dag da du spådde oppgang.
Hva med å lukke brødboksa?
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:22 6701

Hvilke selskap er det du har positive anbefalinger på?

Du sitter og spammer. Baisser. Aldri begrunnelser. Aldri substans. Aldri tall. Bare tull og tøys.
Du forsøpler forumet. Ingenting annet.
mingus7777
30.05.2023 kl 16:30 6610

Ikke annet å forventa når olja stuper.
Olja ned 3,5% og PGS ned 2,3%.
Kunne vært værre!
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:31 6644

Ja, skal snart ned til 5.- nå.
SoLong
30.05.2023 kl 17:00 6429

Nok en festdag i pgs
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:09 6359

Det ble bra oppgang idag…
Nok en helg med haussing endte i fiasko
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:11 6387

Ja man ser kanskje litt dum ut når man går rundt med Ja-hatten på i et marked som leter med lupe etter den minste grunn til å falle.

For egen del er jeg helt trygg på denne investeringen.

Må innrømme at jeg føler meg beklemt hvis det sitter folk som har kjøpt etter oss Yesmens råd, og så ikke stått løpet ut men solgt mens vi dukkes og får buksevann. Ikke pent mye som skjer i dette papiret, skjønt i dag er det en naturlig oljefølge.

Men noe helt annet - ingen som syns det er påtagelig at Russland spiller ned forventningene til OPECmøtet? ... forberedes det OLJESHOKK!?!?!?
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:12 6349

⚡️⚡️⚡️
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:16 6353

Hvalrossen sitter nok så belånt i aksjen at her ryker både hus og familie. Ikke rart det hausses
rischioso
30.05.2023 kl 17:19 6350

Så-så, nå ble det litt vel mye min pappa er sterkere enn din og du er dummere enn meg prat her...

---------------------------

Oljeprisnedgangen sendte OSE i rødt hvor det virker å være en del usikkerhet knyttet til morgendagens avstemming over dammen som trigget dette.
Dette samlet nullet dssverre midlertidig ut dagens kontraktsmelding - midlertidig for den forsvinner jo ikke av den grunn og vi kjenner jo til hvor potent PGS er hvor kursen alltid går mer enn andre på grønne dager og det samme skjer da naturligvis med motsatt fortegn på røde dager - ikke mer verken skummelt eller mystisk enn det ...;)

Også verdt å nevne at shorterne enn så lenge sitter stille og har gjort det under de 2 siste oppdateringene hvor den samlede shortposisjonen er over dobbelt så stor som hele dagens omsetning for å sette det i perspektiv - ikke en god situasjon å være i om en rask inndekking må gjøres.

Teknisk så endte kursen på oversiden av støtten (7) noe som sammen med at nedgangen kom på tynt volum styrker det tekniske, men bufferen på 30 øre forsvant så vi får håpe at avstemmingen går greit i morgen for ellers så kan det bli ny test av denne støtten og kanskje også neste (6,7).

Uansett, så er det verdt å ta et bet her nede hvor kursen har snudd mange ganger på kort tid og en enighet over dammen vil uansett skape et lettelsesrally - før eller senere, men litt tørt krutt kan være lurt å ha i bakhånd spesielt om avstemmingen ikke går helt smertefritt på første forsøk - JustSayin...;)
Redigert 30.05.2023 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
30.05.2023 kl 17:43 6192

Aksjen tiltrekker seg mange nye nick som ikke har forstått fremtiden i seismikk.
StephanDerrick
30.05.2023 kl 18:53 5863

Spørsmålet er hvor mye lettelsesrally en enighet om gjeldstaket over dammen vil kunne gi.
For markedet har i utgangspunktet ikke priset inn noe nedsiderisiko de siste ukene mtp mulighetene for et negativt utfall.
Men som mange markedsaktører nå skriver om, så ligger det en betydelig fare i at føderale myndigheter nå skal ut å hente inn massivt med obligasjonsgjeld for å hente inn igjen 4 mnd etterslep.
De 4 mnd som USA ikke har hentet ny nettogjeld så har dette gavnet aksjemarkedene fordi mer likviditet har blitt tilgjengelig for aksjer. Når nå USA skal utstede massivt med ny nettogjeld så vil markedene støvsuges for likviditet. Dette kan da ramme aksjemarkedene negativt.

Selv tror jeg nettoeffekten av en endelig gjeldstaksavtale vil bli negativ. Hvor mye gjenstår og se.

PS!
Mener jeg hørte på en av finanskanalene i USA nylig at man forventer at USA ved en avtale skal utstede 1 trillion dollar i nye obligasjoner. ( totalgjeld pt er 31,4 trillioner dollar). Det sier litt om hvilke summer det er snakk om.
TonyB
30.05.2023 kl 19:03 5823

Slettet bruker skrev Null stress joggedress
En «trøst» i hermetegn er at stort sett hele offshorekomplekset er i dype daler. Alle mine offshorerelaterte har falt betydelig på lik linje med PGS. Det hadde selvsagt vært dobbelt og trippelt kjedelig om jeg var opptatt av lommeboken kun for dagen i dag. Det er jeg heldigvis dog ikke. Det blir lett mindre stress når en ser «alt» faller. Dette så lenge det ikke er noe fundamentalt galt med segmentet som faller og at en anser det som «permanent» down…Dvs det trenger ikke være utelukkende seskapspesifikt dette her. Snarere tvert imot.

Som sagt i et innlegg på Shelftråden i går, så kan fundamentale forhold være så bra de bare vil, det hjelper ikke når institusjonene sitter på gjerdet. Storkapital må tilbake i energi før en får «swung» på dette. SP500 Energy med høyeste kontantstrømavkastning på to tiår, imens er bl a Osx latterlig lavt priset. Vi får tro det smeller snart. Og da mener jeg smeller OPPOVER 😃. For meg er noe annet ulogisk (iallefall på sikt når makro roer seg). Så jeg er i en klar «buy-modus», logisk eller ikke 😊
Redigert 30.05.2023 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2023 kl 19:11 5753

Pengemaskin her og pengemaskin der. Lært godt av fortiden. Ser det drømmes om 60kr aksjen. hvalrossen har fulgt opp 30% etter emisjonsnyhet. Ser det motsatte. Selg og vent på solide tall. Selskapet gikk i minus. reduser risiko.
rischioso
30.05.2023 kl 19:36 5608

Vel, både ja og nei slik jeg ser det. Det er nok riktig at mislighold helt eller delvis ikke er priset inn, MEN forhandlingene har lagt press på verdens børser de siste 2 uker og den siste uken spesielt hvor Biden nylig gikk offentlig ut og lovet at det ikke blir mislighold noe USA børsene feiret på fredag og nå forholder seg mer nøytralt til inntil avstemmingen i morgen.

Ja, om avstemmingen ikke ender i full enighet så vil nok det skape noen krusninger, men bølger slipper vi nok med Bidens lovnad i bunn om at det uansett ikke vil ende i mislighold.
På den annen side om avstemmingen går smertefritt så vil det feires og i tillegg så vil presset på oljeprisen avta og som vi kjenner til så er OSE en oljebørs hvor PGS følger olja slavisk og da bør vi ikke undervurdere den effekten som igjen vil gi skyv her - en mer varig effekt som ellers vil balansere seg ut raskere andre plasser.

Når det er sagt så er Tyskland nylig kommet i resesjon og de blir nok ikke de eneste så at havet forblir blikkstille fremover selv med en gjeldstaksavtale på plass tror jeg nok ingen forventer, men det er også en helt annen diskusjon ...;)
Puma 0764
30.05.2023 kl 19:40 5572

Er enig med deg TonyB, dette er noe som rammer hele sektoren. Noe av forklaringen er nok at vi har en regjering som har satt ett grønt skifte i sentrum som ikke vil bli lønnsomt i overskuelig framtid. Olje ag gass næringen er blitt et fyfy område ingen politikere vil vedkjenne seg, men går ut og snakker ned. Utslippet må ned, men vi kan ikke ta ned alt i Norge, og i verdensmålestokk er vi ikke så store. Men det de ikke sier er at vi er totalt avhengig av olje og gass i lang tid fordi en stor del av verden ikke har økonomi til å gjennomføre dette. Derfor er det helt uforståelig at vi i Norge skal være verdens samvittighet. Jeg har ikke så mye aksjer som mange andre her inne og ble sittende med ned fra 13, har snitt på 8,10 så jeg burde nok solgt på vei ned .Sitter nå ganske så fast men stresser ikke for det fordi jeg vet at vår tid kommer, og jeg hadde et mål om å selge meg ut på 20. Hadde ikke bankkrisen kommet hadde vi nok vært der allerede.
StephanDerrick
30.05.2023 kl 19:43 5572

Nå har vel oljeprisen blitt spådd himmelhøyt ihvertfall siden nov2022 for hele 2023.
Det motsatte har hele tiden skjedd.
Oljeanalytiker etter oljeanalytiker og meglerhus etter meglerhus har tatt feil og har stadig måtte komme med nedrevideringer.
I dag/kveld stuper oljeprisen på nytt.
73,67 i skrivende stund.
Travis-Bickle
30.05.2023 kl 19:50 5522

Lytt litt til denne.
Republikanerne i huset har et stort personlig problem, de fleste er rike, ja meget rike og ønsker/tørr ikke ramme seg selv...

https://www.youtube.com/watch?v=8TRp7LzgWQ4&ab_channel=BeauoftheFifthColumn
PHOinvestor
30.05.2023 kl 19:51 5557

jaja, får selge andre aksjer, her får en fylle. Att en skulle få kjøpte denne under 7 var litt overraskene
rischioso
30.05.2023 kl 20:10 5440

I teorien kunne de ha gått short med hele eller deler av formuen sin for så og stemme i mot forslaget og blitt enda rikere ...,)
Travis-Bickle
30.05.2023 kl 20:20 5356

I teorien, dog vanskelig. Var vel en republikansk senator som prøvde å selge det meste hen hadde av aksjer før covid 19 ble en offentlig dødsdom som rammet 1,1 millioner amerikanere.
Gikk ikke så bra for hen, politikere spiser lett sine egene hvis noen tjener på en ulykke som rammer de alle.
Alias Mr X
30.05.2023 kl 20:37 5240

Da har jeg fått litt tid til å lese igjennom en del innlegg, dere er aktive😅 takk til TonyB for en positiv avklaring…
Jeg har ved flere anledninger nevnt Namibia, det er veldig lenge siden jeg hørte om den. Titan skal først til *Guyana som TonyB nevnte i går for en 2mnd jobb, deretter går den til Namibia (bare følg med på marinetraffic, forlater walvis bay 6 Juni).
Malaysia kontrakten (som kom i dag - Jeg valgte bevist å si Indonesia) er veldig lenge siden jeg først nevnte (sikker 4 mnd siden), det viser seg at jeg er for tidlig med å informere dere - har lært nå at TTT🤷‍♀️
- Videre så venter fortsatt på en stor Australia kontakt (ca.10mnd)
- Tro det eller ei, men det begynner å bygge opp til eksplosjon

Jeg oppfordrer igjen Oppturen til å ta kontakt med Tonyb / peder pan på PGS Investor
Blue Cow Group
30.05.2023 kl 20:38 5225

De gærneste republikanerne er de rikeste fra før ja, men det blir fremdeles bare lommerusk sammenligna med det de samler inn fra dårlige stilte amerikanere som heier på dem mens de brenner verden. Kanskje unntatt Boebert, hun er vel milliardær fra før
elnomi
30.05.2023 kl 21:07 4978

Vel, både ja og nei slik jeg ser det. Det er nok riktig at mislighold helt eller delvis ikke er priset inn,»

Er det ikke godt gjort Rischioso.
Jeg hadde følelsen at markedet ikke ville ta bølgen i dag og igjen ville være usikkerhet mht avtalen så da solgte jeg på åpning i dag og valgte å avvente. I morgen vurdere jeg inngang igjen rundt kr 6.70. Eller deromkring. Hvis vi deler kunnskap og holder sammen, så kan vi virkelig gjøre det godt i tiden fremover.
Redigert 30.05.2023 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.05.2023 kl 21:21 4874

Ja, bølgen uteble dessverre i dag og årsaken var nok at det var Pinse stengt slik at vorspielet fra fredagen over dammen sluknet - greit nok.

Jeg også vil ha på 6,7om vi får, men jeg plukker videre på oversiden for det er neimen ikke sikkert at vi får ...;)
mingus7777
30.05.2023 kl 21:28 4830

Oh no. Nå ble jeg sugd inn i marinetraffic også, bra jeg er glad i nørding:)
Ingen tvil om at det sopes inn cash i PGS nå og tida fremover! For nykommere er det greit å vite at oljeprisen kødder med oss atm, men på et tidspunkt kommer den til å spille fint lite rolle i denne sammenhengen. Tipper det kommer noen grådige store og soper inn billige aksjer snart.
Slettet bruker
30.05.2023 kl 22:40 4426

Hvor mange millioner aksjer kjøper du? Siden det alltid tar sånn tid med den plukkingen din…
Hadde oljen rundet 80$ og Pgs stått i 7,8kr eller mer om det ikke var stengt igår? Hvor mange % hadde hovedindeksen beveget seg og futtene over dammen disse dagene om det hadde vært åpent igår?
Bmwx1
30.05.2023 kl 23:36 4142

Jeg skal love deg 100% sikkert st du får pgs på 6,7kr kanskje alt i morgen