$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Londonmannen
03.06.2023 kl 00:14
5683
Slettet brukerskrev Åherregud!
Og ellers har kokosnøtten det bra? God natt og sov søtt!
oddone
03.06.2023 kl 00:19
5681
Mye av herjinga med PGS kan nok tilskrives NOK i fritt fall. Investorer dras mellom trua på gode inntekter i USD for PGS, ustabil oljepris og klovnepolitikken til Støre og Vedum. Shorterene har truffet godt i en volatil periode. Etter en periode med usikkerhet kommer trua tilbake 👍
Fra nyheter i DN nå 3. juni 23:
«Råvareanalytiker Bjarne Schieldrop: – Denne gangen tror jeg markedet tar feil
Bjarne Schieldrop tror på nye produksjonskutt når Opec møtes til helgen. Han er ikke i tvil om at den mektige oljealliansen har kontroll over markedet
Råvareanalytiker Bjarne Schieldrop tror advarsler fra Opec taler for nye kutt. – Du kan ikke si noe sånt uten å levere på det utsagnet, sier han.»
Litt drahjelp fra oljeprisen vil uansett hjelpe på 😀👍🏻🦅🦅🚢🚢
«Råvareanalytiker Bjarne Schieldrop: – Denne gangen tror jeg markedet tar feil
Bjarne Schieldrop tror på nye produksjonskutt når Opec møtes til helgen. Han er ikke i tvil om at den mektige oljealliansen har kontroll over markedet
Råvareanalytiker Bjarne Schieldrop tror advarsler fra Opec taler for nye kutt. – Du kan ikke si noe sånt uten å levere på det utsagnet, sier han.»
Litt drahjelp fra oljeprisen vil uansett hjelpe på 😀👍🏻🦅🦅🚢🚢
PHOinvestor
03.06.2023 kl 09:37
4865
Denne nedgangen fra 13 til 7 var flott for oss som har oppdaget selskapet nå. Har nå gått all inn på 7,4. Klare ikke å treffebunnen helt men men.
Har tro på kurs 20,- om ett år.
Takker shortene og alle som har bidratt med negative innspill, for att dette ble mulig.
Takker også Hvalrossen for denne tråen, som fikk meg oppmerksom på pgs.
HVis markedet blir mangel på kapasitet kan vi nok nå 50,- og eg er rik. yeeeeeeeeeees
Har tro på kurs 20,- om ett år.
Takker shortene og alle som har bidratt med negative innspill, for att dette ble mulig.
Takker også Hvalrossen for denne tråen, som fikk meg oppmerksom på pgs.
HVis markedet blir mangel på kapasitet kan vi nok nå 50,- og eg er rik. yeeeeeeeeeees
Ensifrede kjøp er en fantastisk mulighet!
rischioso
03.06.2023 kl 15:08
4008
Vet at mange ikke liker å høre det, MEN jeg legger hode på blokka og kaller en spade for en spade og sier det mange tenker at før Q3 og før Q2 spesielt er jeg redd for at det vil:
https://www.youtube.com/watch?v=xi22Vkie7EM
Fortsatt god helg!
https://www.youtube.com/watch?v=xi22Vkie7EM
Fortsatt god helg!
Redigert 03.06.2023 kl 15:14
Du må logge inn for å svare
🌀TYPHONER🌀 er som symfonier: de har et definert høydepunkt - Crescendo. I aksjesammenheng er det kjent som Meldingsøyeblikket hvor konfetti🎉 og mynt🪙 får sprute vilt og uhemmet.
Ja vi venter på en Gamechanger. Og da får vi hele ketchupeffekten ...
Ja vi venter på en Gamechanger. Og da får vi hele ketchupeffekten ...
Ole på Investorn:
"Er det noen som kan bekrefte dette:
Sanco Swift har iflg Marine Traffic forlatt United Kingdom…, neste destinasjon er New York!? 😉
God helg til alle sammen! ☀️👍😄"
"Er det noen som kan bekrefte dette:
Sanco Swift har iflg Marine Traffic forlatt United Kingdom…, neste destinasjon er New York!? 😉
God helg til alle sammen! ☀️👍😄"
oppturen
03.06.2023 kl 16:10
3964
Tror det er feil.
Ser på marine traffic at ruten fra Liverpool til New York ligger registrert, men slik har det vært i snart 2 uker.
Tipper de har plottet/planlagt overfarten og glemt å stille tilbake.
Mener å ha lest et sted at det gjenstår ca 2 uker innsamling før jobben er ferdig. Tipper de skal en liten tur innom Liverpool igjen før de setter fart mot neste kontrakt. :-)
Ser forøvrig ut som Swift gjør hele jobben alene uten følge/hjelpe skip. Kablene er vel kortere og enklere å legge ut vil jeg tro. 😀
Ser på marine traffic at ruten fra Liverpool til New York ligger registrert, men slik har det vært i snart 2 uker.
Tipper de har plottet/planlagt overfarten og glemt å stille tilbake.
Mener å ha lest et sted at det gjenstår ca 2 uker innsamling før jobben er ferdig. Tipper de skal en liten tur innom Liverpool igjen før de setter fart mot neste kontrakt. :-)
Ser forøvrig ut som Swift gjør hele jobben alene uten følge/hjelpe skip. Kablene er vel kortere og enklere å legge ut vil jeg tro. 😀
Tror heller på at det er en aksjonærvennlig medarbeider ombord som har gitt oss et hint😉
Rubin
03.06.2023 kl 16:50
3832
Slettet brukerskrev Ensifrede kjøp er en fantastisk mulighet!
Ja, jula kom tidlig i år. 😂
Problemet til shorterne er vel at de kjører algoritmer basert på «fortiden» og ikke er forberedt på hva som kommer, dvs. flere og bedre kontrakter og sterkt forbedrede resultater.
For oss langsiktige i PGS er shorterne våre nyttige idioter som gir oss ultrabillig inngang.👍
Problemet til shorterne er vel at de kjører algoritmer basert på «fortiden» og ikke er forberedt på hva som kommer, dvs. flere og bedre kontrakter og sterkt forbedrede resultater.
For oss langsiktige i PGS er shorterne våre nyttige idioter som gir oss ultrabillig inngang.👍
Redigert 03.06.2023 kl 16:51
Ja man må sende en $tor takk til denne utsatte mini-roteten
https://youtu.be/v8UVBgUd9GE
Short people got no reason
To live
They got little hands
And little eyes
And they walk around
Tellin' great big lies
They got little noses
And tiny little teeth
They wear platform shoes
On their nasty little feet
Well, I don't want no short people
Don't want no short people
'Round here
Short people are just the same
As you and I
(A fool such as I)
All men are brothers
Until the day they die
(It's a wonderful world)
Short people got nobody
Short people got nobody
Short people got nobody
To love
They got little baby legs
And they stand so low
You got to pick 'em up
Just to say hello
They got little cars
That got beep, beep, beep
They got little voices
Goin' peep, peep, peep
They got grubby little fingers
And dirty little minds
They're gonna get you every time
'Round here
https://youtu.be/v8UVBgUd9GE
To live
They got little hands
And little eyes
And they walk around
Tellin' great big lies
They got little noses
And tiny little teeth
They wear platform shoes
On their nasty little feet
'Round here
Short people are just the same
As you and I
(A fool such as I)
All men are brothers
Until the day they die
(It's a wonderful world)
Short people got nobody
Short people got nobody
Short people got nobody
To love
They got little baby legs
And they stand so low
You got to pick 'em up
Just to say hello
They got little cars
That got beep, beep, beep
They got little voices
Goin' peep, peep, peep
They got grubby little fingers
And dirty little minds
They're gonna get you every time
'Round here
🚢🌊🍏
Route forecast Sanco Swift Marine Traffic
https://www.facebook.com/groups/632263621386496/permalink/805983727347817/
🚢🌊🍏
Det kan selvfølgelig være forskjellige forklaringer. Men det ER påtagelig. Og selv om det ikke alltid er sånn, pleier terrenget å følge kartet. Det er ubestridelig det mest nærliggende ...
Route forecast Sanco Swift Marine Traffic
https://www.facebook.com/groups/632263621386496/permalink/805983727347817/
🚢🌊🍏
Det kan selvfølgelig være forskjellige forklaringer. Men det ER påtagelig. Og selv om det ikke alltid er sånn, pleier terrenget å følge kartet. Det er ubestridelig det mest nærliggende ...
Redigert 03.06.2023 kl 18:38
Så er jo spørsmålet om vi snakker timer, dager eller uker
🚢🌊🍏
🚢🌊🍏
Melding til uka tenker jeg.
Men bare min tanke😎
Men bare min tanke😎
kongsberg1
03.06.2023 kl 19:33
3212
Nå er det like før pumpa er trekt opp Hvalross . Opec , flere kontrakter, verden gikk ikke til Helvete på grunn av gjeldstak. Si som Jula: ingen kan stoppe deg nå 💵💵🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
elnomi
03.06.2023 kl 20:00
3105
Route forecast Sanco Swift Marine Traffic!
Start spreading the news
I'm leaving today
I want to be a part of it
New York, New York
If I can make it there
I'll make it anywhere
It's up to you
New York, New York
And
If I can make it there
I'll make it practically anywhere
It's up to you
New York, New York
New York
Start spreading the news
I'm leaving today
I want to be a part of it
New York, New York
If I can make it there
I'll make it anywhere
It's up to you
New York, New York
And
If I can make it there
I'll make it practically anywhere
It's up to you
New York, New York
New York
Redigert 03.06.2023 kl 20:01
kongsberg1
03.06.2023 kl 21:37
2800
Slettet brukerskrev Ser rimelig smooth ut ja ...
Om vi da legger til at Russland ikke er i stand til å levere nok på sine kvoter, så de kommer garantert til å være enig i å kutte produksjonen. Kinas vekst er der å kommer, Afrikanske kontinentet har planer om energi til befolkningen 🚀🚀🚀. Så vil jeg spørre menigheten: Hvorfor er Saudi og OPEC så opptatt av å synliggjøre sin kontroll, når de ikke trenger det. For på sikt er det bare en vei for oljeprisen, om verden ikke investerer vesentlig mere i å finne fremtidige ressurser, som skal bli produksjon fremover. Det er dette som er det store bilde, så er det mange som sier mange veltalende ord om micro for PGS her. All inn her, dette blir ekstremt gøy innen kort tid. Husk Runes ord, følg med på kontraktene. Er vel slik at PGS nesten ikke har flere tomme hull å fylle når det kommer til fartøydøgn i 23, er også godt fylt i 24.
Fortsatt fin lørdags kveld folkens, noen tanker fra kaia ved sjøloftet i Brevik i finværet. ☀️☀️☀️
Fortsatt fin lørdags kveld folkens, noen tanker fra kaia ved sjøloftet i Brevik i finværet. ☀️☀️☀️
Redigert 03.06.2023 kl 21:42
For det første teller hver dollar for Saudi, staten Saudi eier 98 % av aramco. Så oljepris handler direkte om statsbudsjett.
De sloss for utvikling i sitt hjemland, utvikle landet som feriedestinasjon med mye mere. De har vel en B/E på 80 for å balansere ststsfinansene.
Når de ser usa shorter olja, Biden trøkket olja nesten i dass med SPR slipp.
Hadde ikke tatt lett på det sjøl, Forøvrig skal Blinken på tur til Saudi 6-8 Juni.
De sloss for utvikling i sitt hjemland, utvikle landet som feriedestinasjon med mye mere. De har vel en B/E på 80 for å balansere ststsfinansene.
Når de ser usa shorter olja, Biden trøkket olja nesten i dass med SPR slipp.
Hadde ikke tatt lett på det sjøl, Forøvrig skal Blinken på tur til Saudi 6-8 Juni.
Redigert 03.06.2023 kl 22:38
Drikk vann resten av kvelden..
Next Level Flaut !
Kontur
03.06.2023 kl 23:13
4902
Vi får svar ang Opec+ innen børsåpning mandag. Litt spennende, men vil tro de gir føringer som sikrer høy oljepris kommende periode. Erfaringene siste par årene er at de, med Saudi i spissen, gjør det som er nødvendig for akkurat det.
Nato landene på sin side jobber med tiltak som skal hindre spesielt India med å omgå saksjonene ved å raffinere russisk olje. EU må også skjerpe seg da fortsatt ca 25% av naturgassen kommer fra Russland.
Løsning: Lete og finne flere nye felt andre steder i verden.
Nato landene på sin side jobber med tiltak som skal hindre spesielt India med å omgå saksjonene ved å raffinere russisk olje. EU må også skjerpe seg da fortsatt ca 25% av naturgassen kommer fra Russland.
Løsning: Lete og finne flere nye felt andre steder i verden.
TonyB
03.06.2023 kl 23:35
4873
Interessant artikkel her som kanskje ikke alle har lest (om opptakten til morgendagens Opec-møte)
https://www.energyintel.com/00000188-81d8-dd1b-abbe-9bd82e390000
https://www.energyintel.com/00000188-81d8-dd1b-abbe-9bd82e390000
Redigert 03.06.2023 kl 23:36
Åja, får vi svar før børsåpning?
Åja, gir de føringer?
Åja, er det slik at erfaringer siste par.. årene at de gjør det som er nødvendig? (Are you freekin kidding me professor?)
Åja, jobber nato med tiltak på sin side - sier du det?
Åja, må EU skjerpe seg?
Husk å verdsette dette innlegget med AMEN London
Kos deg i havgapet……..
Åja, gir de føringer?
Åja, er det slik at erfaringer siste par.. årene at de gjør det som er nødvendig? (Are you freekin kidding me professor?)
Åja, jobber nato med tiltak på sin side - sier du det?
Åja, må EU skjerpe seg?
Husk å verdsette dette innlegget med AMEN London
Kos deg i havgapet……..
Redigert 03.06.2023 kl 23:48
Kan du forklare meg voldsomheten?
Jeg har utfordringar med disse konstante skråsikre innleggenne som kommer fra bla. Kontur. Les hans innlegg en gang til om ønskelig. 7-10 påstander om hva som vil skje, fra OPEC, nato og hva EU ble gjøre. Og folk applauderar :D
Nei, han karen bør temmes og kastes ut - for urimelig spredt informasjon.
Jeg har utfordringar med disse konstante skråsikre innleggenne som kommer fra bla. Kontur. Les hans innlegg en gang til om ønskelig. 7-10 påstander om hva som vil skje, fra OPEC, nato og hva EU ble gjøre. Og folk applauderar :D
Nei, han karen bør temmes og kastes ut - for urimelig spredt informasjon.
Piloten
03.06.2023 kl 23:59
5126
Er det vel noen som bør kastes ut så er det vel deg. Makan til usammenhengende vrøvl skal man lete lenge etter.
Kontur
04.06.2023 kl 00:27
5119
Det var da voldsomt til reaksjon da.
Ja, siden Opec møtes i helgen vil jeg tro der kommer en uttalelse før mandag morgen.
Ja, det er nokså kjent i de politiske miljøer at det er misnøye med at store sentrale land, Tyskland, Nederland m.fl fortsetter å importere Russisk gass og at det jobbes med å finne erstatninger, det har du vel fått med deg.
Hvorfor er du så imot positive PGS innlegg da? Der er sikkert negative ting å trekke frem og det kan jeg som langsiktig aksjonær også si noe om, men poenget nå er jo at det ser bedre ut enn på svært lenge.
Stor honnør til både Managment og langsiktige aksjonærer tenker jeg. Selv har jeg vært med på flere emisjoner og bidratt.
Hva er din PGS status
Ja, siden Opec møtes i helgen vil jeg tro der kommer en uttalelse før mandag morgen.
Ja, det er nokså kjent i de politiske miljøer at det er misnøye med at store sentrale land, Tyskland, Nederland m.fl fortsetter å importere Russisk gass og at det jobbes med å finne erstatninger, det har du vel fått med deg.
Hvorfor er du så imot positive PGS innlegg da? Der er sikkert negative ting å trekke frem og det kan jeg som langsiktig aksjonær også si noe om, men poenget nå er jo at det ser bedre ut enn på svært lenge.
Stor honnør til både Managment og langsiktige aksjonærer tenker jeg. Selv har jeg vært med på flere emisjoner og bidratt.
Hva er din PGS status
kongsberg1
04.06.2023 kl 00:30
5198
kongsberg1 skrev Det var da voldsomt da. 🚂💵💵💵🚀🚀🚀
Kan vel begyne med tja.
Tror jeg har fått med meg det meste Kontur har skrevet, både her å i Dof. Når det gjelder Pgs så er han ekstremt positiv i henhold til markedets rettning for det området de jobber innenfor. Slik sett har vel markedet respondert for Pgs sin deg dårlig i det korte bilde, men det er jo ikke det Kontur kommenterer. Det er at etterspørselen etter Pgs sine tjenester kommer til å gå i taket for å ta litt lite i.
Du burde å spenne deg fast om du har aksjer i Peggy.
Tror jeg har fått med meg det meste Kontur har skrevet, både her å i Dof. Når det gjelder Pgs så er han ekstremt positiv i henhold til markedets rettning for det området de jobber innenfor. Slik sett har vel markedet respondert for Pgs sin deg dårlig i det korte bilde, men det er jo ikke det Kontur kommenterer. Det er at etterspørselen etter Pgs sine tjenester kommer til å gå i taket for å ta litt lite i.
Du burde å spenne deg fast om du har aksjer i Peggy.
Er den voldsom? Du forteller hva som vil skje den kommende tiden med Skråsikkerhet. Som en professor med fasit. Og det har du gjort å lang tid - med top of the notch Error/Fail/Wrong. Men du fortsetter å fortelle hva som er i vente for oss, som den største selvfølge - og det applauderes av menigheten/de som trivest best utan å tenke selv. Provoserande! Derfor min kristikk - mot deg, mot menigheten. Igjen - still flere kritiske spørsmål, ikke bare tur frem som hodeløse høns. Whocares - her er min tid over, alle kritikere er idioterklært fra fyste stund.
Status: Long over 200k aksjer (men blir fortalt her at aksjene er kun i min fantasi). Og skuffet over utvikling, pt i negativt territorie. Trenger verken trøst eller lovnader for fremtiden. Hvorfor ikke holde det nyansert. All selskapsutvikling er nettopp slik - og PGS er ikke en Stjerne akkurat. Det er en gammal dame, som var nesten dau - som fikk kunstig åndedrett - overlevde, kom til hektene og det ser bedre ut. Men hun kan fortsatt daue (tro det eller ei dere forelskede / og jeg vil helst ikke se halvannan mill bli 0). Hun kan også bli en dronning - men det er fortatt coinflip - enten du (kontur) vil eller ei innrømma det. Vær snill og ikke gjeng hvorfor du tror detta blir bra - har fått det med meg, og regnet ut sannsynligheten for at du har rett. Og derfor er kursen 7,5, ikke 10-15-20 som vi ønsker. Pga femogsytti usikkerhetsfaktorer som ikke diskuteres her, og som man blir amøbeerklært for å nevne 1 av.
Jeg er en mer kritisk investor enn dere andre. Flere av dere fremstår som om dere ville hatt tårevåte øyne på en generalforsamling - storm forelsket :D
Status: Long over 200k aksjer (men blir fortalt her at aksjene er kun i min fantasi). Og skuffet over utvikling, pt i negativt territorie. Trenger verken trøst eller lovnader for fremtiden. Hvorfor ikke holde det nyansert. All selskapsutvikling er nettopp slik - og PGS er ikke en Stjerne akkurat. Det er en gammal dame, som var nesten dau - som fikk kunstig åndedrett - overlevde, kom til hektene og det ser bedre ut. Men hun kan fortsatt daue (tro det eller ei dere forelskede / og jeg vil helst ikke se halvannan mill bli 0). Hun kan også bli en dronning - men det er fortatt coinflip - enten du (kontur) vil eller ei innrømma det. Vær snill og ikke gjeng hvorfor du tror detta blir bra - har fått det med meg, og regnet ut sannsynligheten for at du har rett. Og derfor er kursen 7,5, ikke 10-15-20 som vi ønsker. Pga femogsytti usikkerhetsfaktorer som ikke diskuteres her, og som man blir amøbeerklært for å nevne 1 av.
Jeg er en mer kritisk investor enn dere andre. Flere av dere fremstår som om dere ville hatt tårevåte øyne på en generalforsamling - storm forelsket :D
oppturen
04.06.2023 kl 01:00
5219
Det var mange spørsmålstegn 😀
Jeg synest jo det var greit forklart, men hva var det du ikke forstod ?
Ettersom du er negativ til seismikk og ikke forstår så mye om regnskapstall heller så har jeg full forståelse for at du trenger grundig forklaring på ting.
Men hva med å prøve fond eller renter ? Jeg er redd at om du har satset trygda på å shorte Peggy, så kan det bli suppe kø på deg til vinteren.
Selv om det sikkert er hyggelig å rasere kursen med shorte salg, så er ikke gevinsten på short heller inne før aksjene er kjøpt tilbake. De store gutta som har lånt ut aksjene og hever renter, vet når aksjene senest skal leveres tilbake, skal se det blir kamp om de billige aksjene en dag. 😉
Jeg synest jo det var greit forklart, men hva var det du ikke forstod ?
Ettersom du er negativ til seismikk og ikke forstår så mye om regnskapstall heller så har jeg full forståelse for at du trenger grundig forklaring på ting.
Men hva med å prøve fond eller renter ? Jeg er redd at om du har satset trygda på å shorte Peggy, så kan det bli suppe kø på deg til vinteren.
Selv om det sikkert er hyggelig å rasere kursen med shorte salg, så er ikke gevinsten på short heller inne før aksjene er kjøpt tilbake. De store gutta som har lånt ut aksjene og hever renter, vet når aksjene senest skal leveres tilbake, skal se det blir kamp om de billige aksjene en dag. 😉
Kontur skrev Har du aksjer i PGS?
Over 200k aksjer - dersom du forteller sannheten selv har du mange ganger den posisjonen. Men det er likevel en chunk.
Mindblowing.
Var det godt forklart?
Det var en en haug med Påstander.
Jeg er ikke negativ til seismikk - da hadde du aldri sett meg som eier i selskapet.
Og du tar så feil av meg, men samma det. Og jeg tør påstå at du virker lite opplyst - godt viten om at du er en Gud her inne :D
Stå på videre!
Var det godt forklart?
Det var en en haug med Påstander.
Jeg er ikke negativ til seismikk - da hadde du aldri sett meg som eier i selskapet.
Og du tar så feil av meg, men samma det. Og jeg tør påstå at du virker lite opplyst - godt viten om at du er en Gud her inne :D
Stå på videre!
oppturen
04.06.2023 kl 01:11
5358
Har du klart å putte pengene dine i et selskap hvor du finner 75 usikkerhetsfaktorer og levner små prosenter på at vil lykkes ? 😳