$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.05.2023 kl 07:50 378569

đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Redigert 16.06.2023 kl 11:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.06.2023 kl 20:07 3825

For de som fikk med seg Debatten med Fredrik Solvang sist; da om skole og fravÊrsgrenser osv . Problemet er INSTANT GRATIFICATION : generasjonen om man vil, eller tendenser i ulike deler i samfunnet , alt fra skole, til helse til aksjer ja! .. Utmattelse og behov for instanst gratification gÄr igjen, helst skal man fÄ ting til uten motstand , uten ventetid ... En grunn til at det finnes en WB..
rischioso
05.06.2023 kl 20:37 3522

KjÊrt barn har mange navn og det samme gjelder meg sÄ du er ikke alene, men om vi skal gi igjen med samme mynt sÄ blir det en krangletrÄd noe ingen er tjent med og er det noen som svÊrt sjelden til aldri gjÞr slikt og derfor ikke fortjener det sÄ er det trÄdens far. Vi klarer Ä fÄ frem synspunkter uten all personifiseringen og da kommer ogsÄ poengene desto klarere frem ...;)
Bennyfyfasan
05.06.2023 kl 20:43 3432

Dette ble en skikkelig nedtur av en mandag. Jeg var litt forventningsfull i forhold til oppgangen fredag - og oljepris osv.

Jeg tror dessverre ikke pÄ noe bud. Jeg tror dette bare er flere uheldige omstendigheter rett fÞr sommeren. Dermed blir ogsÄ sommeren en kjedelig Þrkenvandring - noe som jeg har hatt erfaring med tidligere. Da er det bare Ä stÄ i det....det ordner seg til slutt.
Platinum365
05.06.2023 kl 20:56 3307

De mÄ bevise.

Gottfred mÄ bevise.
observer009
05.06.2023 kl 21:00 3259

Congratulations to Stian Hegna, who has received the 2023 Guido Bonarelli Award for the best oral paper presented at the 83rd EAGE Annual Conference & Exhibition 2022.

https://www.pgs.com/company/newsroom/news/stian-hega-receives-award-at-eage-2023/
jaroas50
05.06.2023 kl 21:11 3153

Siterer for n’te gang Spetalen: «Det er ikke penger i seismikk». Normalt skulle jo kursen vĂŠrt pĂ„ 8-9 tallet nĂ„, ihvertfall, men ingenting er normalt ved denne aksjen. Er vel forbundet med for hĂžye kostnader i forhold til inntjening, slik jeg ser det.
rischioso
05.06.2023 kl 21:12 3172

NÄr vi sÄ kjenner til at Q2 mest sannsynlig blir bob-bob og at det er fÞrst Q3 talla som vil kunne fortelle om et snev av supersyklus sÄ er det mer nÊrliggende Ä tro at det er i den settingen at flere kan ha et Þnske om Ä redusere eksponeringen gjennom sommeren for Q3 talla kommer ikke pÄ bordet fÞr godt utpÄ hÞsten og mye kan skje med markedet innen den tid da helst med negativt fortegn - i.e vedvarende svak makro, fortsatt inflasjonskamp, fortsatt rentehevelser, redusert aktivitet og redusert oljeetterspÞrsel som et resultat av det i en tid hvor det grÞnne skiftet vokser seg stÞrre og stÞrre. Mao, dagens fossile tilbud sammen med det grÞnne som stadig vokser kan vise seg Ä dekke etterspÞrselen over tid noe som igjen vil bidra til at bÄde olje peak og supersyklus lar vente pÄ seg - ennÄ noen kvartaler hvor det ikke er Ä forvente at vi vil se det store lÞftet fÞr selskapet leverer noe den siste tids kontraktstrÞm er et bevis pÄ.
TingmÄskje
05.06.2023 kl 21:14 3146

Bare Ă„ innse det desverre..
- nyheter hjelper ikke (annet enn pÄ kort sikt)
- oljepris det samme
- det som hjelper vil vÊre tall og skal det snu i sommer mÄ q2 talla vÊre bra, er de ikke det blir det samme greia til Q3

Flere som vil ha kursen ned enn opp for tiden ser det ut som og ingen store som vil inn og skaper lÞft pÄ den mÄten.
Reduserte til halvparten i mÄrest da jeg tenkte at nÄ skal den sikkert ned igjen som vanlig.
NĂ„ har jeg ikke tenkt Ă„ kjĂžpe mer igjen fĂžr etter sommern, fĂ„r se om jeg greier Ă„ holde det..😄
Per nÄ har jeg ikke trua pÄ kort sikt, men absolutt trua pÄ lang sikt
Rubin
05.06.2023 kl 21:19 3092

Er det nÄ idiotene vil selge gull til prisen av grÄstein fordi noen kortsiktig leker med aksjekursen og fordi apekattene sier selg ?
De smarte later opp. Selv et skambud nĂ„ vil gi mer en 50% gevinst. Mine aksjer derimot mĂ„ tvangsinnlĂžses til en mye hĂžyere pris
👍
Aksjenuubie
05.06.2023 kl 21:29 2991

Samme her. Lenge siden jeg mÞtte en pgs mandag med en slik optimisme, og det startet bra, men gikk brÄtt over.
HĂ„per at ikke mange mister motet og selger
aneru
05.06.2023 kl 21:37 2993

nokon som veit om ramform victory har en jobb i norge fÞr den fÊr til brasil? ser den er pÄ veg til offshore norge
observer009
05.06.2023 kl 21:37 3032

Et massivt short-angrep som prÞver Ä presse kursen pÄ PGS ned til tross for at selskapet har kunngjort flere kontrakter, man lurer pÄ om denne nedgangen kan vÊre manipulasjon. PGS som et selskap har positive utsikter og vekst pÄ lang sikt, og den underliggende verdien til selskapet er uendret...
Platinum365
05.06.2023 kl 21:38 3158

Nja, kan vÊre delvis enig i Q2 (her forventes det ikke mye av markedet, enn sÄ lenge), Q3, samme som Q2, men Brasil er med, og blir interessant Ä se kostnadsstrukturen med ytterligere kapasitet pÄ vannet.

Makro er skummel, inflasjon, rente enig.

Redusert aktivitet, vet ikke, kan vÊre Þkning i det «korte bildet» (les for et selskaps eksistens)

Redusert oljeetterspĂžrsel, uenig, Kina fikser dette, og vi ser at det aldri har blitt reist mer siste 5 Ă„r.

Det «grÞnne», ingen kommentar, orker ikke.

Supersyklus, vet ikke, ingenting som tilsier det ennÄ, vi fÄr se. Ledelsen er defensiv i presentasjoner, de fikk spÞrsmÄl om de skulle beholde Victory etter Brasil-jobben, de var en smule nÞlende, men bekreftet vel det at hun blir ute.

AltsÄ, PGS er et selskap som skulle gÄtt under i covid, de ble reddet, de har vannet ut, de har refinansiert til hÞy pris, og de er fremdeles avhengig av at makroen spiller pÄ lag.

Et selskap med pengebingen full av cash, vil vĂŠre adskillig bedre rustet gjennom en resesjon enn et selskap som nettopp er reddet av kapitalinnsprĂžytning (HLR).

Jeg er helt nÞytral til PGS nÄ, sett opp mot andre investeringsmuligheter.
Cred
05.06.2023 kl 21:42 3100

Det er nesten utrolig hvordan stemningen er endret siden i dag tidlig. Tror mange forventet ( og med rette) kurser over kr 8,- etter at Saudi tok ansvar for oljeprisen fremover, og selskapet har meldt om kontrakter nĂŠrmest daglig siste uke, samt 8 skip i arbeid og straks 9. Og pĂ„ toppen av det hele lovpriser ABG aksjen og nĂŠrmest lover betydelige late sales for 2q som plaster pĂ„ sĂ„ret etter 1q. Selv var jeg superpositiv og tenkte det hastet med Ă„ handle fĂžr den forsvant godt opp pĂ„ 8 tallet. Alt dette er fortsatt fakta - selv om en betydelig aktĂžr benyttet den positive stemningen til Ă„ tĂžmme seg - bare nevner det. Ingen ting er endret gjennom dagen - det er fullt trykk pĂ„ inntjening i selskapet, oljeprisen er pĂ„ et ok nivĂ„, og det grĂžnne skiftet kan ikke pĂ„ noen mĂ„te overta verdens energi behov pĂ„ mange Ă„r ennĂ„. Å kjĂžpe PGS pĂ„ 7 tallet kan aldri vĂŠre feil. Her er det bare Ă„ rette seg opp og se litt lenger enn dagen idag.
unikum
05.06.2023 kl 21:48 3026

Ris : sÄ er det mer nÊrliggende Ä tro at det er i den settingen at flere kan ha et Þnske om Ä redusere eksponeringen gjennom sommeren for Q3 talla talla kommer pÄ bordet fÞr godt ut pÄ hÞsten.
Hvor har du dette vrÞvlet fra ris? Ned med eksponeringen for sÄ Ä kjÞpe aksjen dyrere ute pÄ hÞsten for involverte selskaper/personer. Makan til tull
Bennyfyfasan
05.06.2023 kl 21:50 3141

Joda det har nok vÊrt det til nÄ. Stemmer det som sies er det oppadgÄende rater + flere skip i arbeid. Det vil igjen si at vi bÞr karre oss til plussresultat i Är. Svaret pÄ om vi er pÄ vei inn i en supersyklus kommer fÞrst i 2024.

Jeg tror vi vil se hÞyere topper enn 13kr i 2023...men 2024 er det STORE spÞrsmÄlet
Platinum365
05.06.2023 kl 21:51 3125

Du er sikkert ny her, og hver bidige gang det har vÊrt ellevill hausing gjennom helgen har det gÄtt rett ned. Dessverre.
Bennyfyfasan
05.06.2023 kl 21:54 3091

Cred - helt enig her.

Det er ikke sÄ lenge siden sist dette skjedde. Mener det var senhÞsten 2022
Slettet bruker
05.06.2023 kl 21:57 3062

Gjeeeeeeeesp.....
rischioso
05.06.2023 kl 21:57 3094

Ikke for Ă„ kjĂžpe dyrere, MEN fortrinnsvis rimeligere - husk, det er en reel risk for at det blir noe verre fĂžr det kan bli bedre og da er det mest nĂŠrliggende Ă„ tro at en eventuell resesjon/korreksjon vil skje i tidsvinduet sommeren/tidlig hĂžst ...
Stockflow
05.06.2023 kl 22:04 5485

Ja det blei et slag mellom beina i dag!!! kjĂžpte pĂ„ 7,72 i dag med hĂ„p pĂ„ videre oppgang, men den gang ei
 blei jo en alt for brĂ„ nedgang
. HĂ„per dette tar seg opp igjen om ikke alt for lang tid,, greit Ă„ sitte long men det er noe «scary» da en ikle vet hva som er i gjerde med oppkjĂžp etc
..
mingus7777
05.06.2023 kl 22:10 5430

Mye god juging her nÄ. Pass pÄ noobs, ikke selg nÄ. Da blir du rana:)
BIFFogBÆRNÉ
05.06.2023 kl 22:14 5444

Merkelig dag. 😂 Mange sĂ„ for seg pen Ăžkning idag. Men nĂ„ er jeg blitt sĂ„pass garva. At jeg slapper helt av..

har jo kjĂžpt meg inn i et selskap som spruter penger!!
Ser litt lenger frem enn dag til dag.

geo01
05.06.2023 kl 22:14 5435

Dette salget i dag avslĂžrte fake og de har innside short eller annet.
De kunne solgt om de ville pÄ langt hÞyere tidligere,dette var en smÄpost som er kun for og forvirre,dette med tidligere selskapsmeldinger 3 store kontrakter.
Uten tvil at Pgs er et spill etter dette salget som er Ă„penlyst for og forvirre andre til og selge.
Jeg mener denne stolleken er en fake og en posisjonering og et spill.
Hvem kjĂžpte aksjene?
Shortere?
Dette er dolking strategi pÄ en aksje som skal levere ganske hÞye bidrag utover.
Travis-Bickle
05.06.2023 kl 22:15 5437

Latesales....Ikke som ventet ?

Ledelsen meldte ved Q1 at de ikke var nervĂžse, og at det ville komme. ???

Venter markedet en PW ?

??
BIFFogBÆRNÉ
05.06.2023 kl 22:19 5399

Jeg ser dere snakker om oppkjÞp. Jeg kan jo godt forstÄ at en mÞrbanket ledelse. Kan finne pÄ Ä selge hele greia ut av landet. Hvis dollarbunkene er hÞye nok.

Er ikke sÄ stas Ä drive i Norge nÄ for tiden, sies det
unikum
05.06.2023 kl 22:21 5379

Å hvor har du nĂ„ det ifra at det mĂ„ bli verre enn dette om dagen, fĂžr det blir bedre ?? Er det ny verdenskrig som du ser i kula di eller kommer mĂ„nen nĂŠrmere oss. Du spyr bare ut drit ris uten noe grunnlag. God til Ă„ skrive ord men der stopper virkelig ogsĂ„.
Platinum365
05.06.2023 kl 22:37 5238

Kun verdenskrig kan stoppe enkelte bransjer. KjĂžre en SWOT av PGS.

S - Strenghts
W - Weaknesses
O - Opportunities
T - Threats
Rull79
05.06.2023 kl 22:50 5117

Er begge disse utenkelig?

A. Det er et rent utlÄn av aksjer til short?

B. Det er PGS som har startet tilbakekjÞp? Husker ikke hva som ble sagt om den planen. mÄ vel kanskje bÞrsmeldes fÞrst.
Slettet bruker
05.06.2023 kl 22:54 5073

Det medte er pĂ„ topp med kompetanse og utstyr/bĂ„ter. Meget bra đŸ‘đŸ»đŸ˜€ Noen leker seg kraftig o PGS for tiden. Verdier mĂ„ komme for en dag litt uti sykelen nu /senest 24. Har god tid , aksjene er nedlĂ„st og stillongsen pĂ„ 🩅🩅🚱🚱😆
unikum
05.06.2023 kl 22:55 5106

Ja enig og hvorfor skal nÄ en stor eier selge poster nÄr Pgs endelig begynner Ä tjene penger, store penger? Med full utnyttelse av flÄten , hÞye rater sÄ finnes det absolutt ingen fornuftig forklaring med Ä selge seg ned nÄ. Her er det en agenda pÄ gang og det mistenker har vart en stund nÄ. Ett samarbeid med shortere etc for Ä kuppe selskapet vÄrt.
Rubin
05.06.2023 kl 23:02 5025

Fiendtlig oppkjÞp pÄ gang. En del er vel solgt til utlÄn til shorterne
sannsynlig svÊrt mye shorting i dag.
Fþlg med i neste episode av kampen om gullkalven

Kontur
05.06.2023 kl 23:02 5038

Hva skjer med PGS aksjen dersom solen slukner?
Hvorfor spekulerer du i akkurat PGS?
Rubin
05.06.2023 kl 23:05 5005

Som sagt tidligere, nÄr det ser ut som dritt og lukter dritt, dÄ er det oftest dritt

Ikke selg til disse aggressive ranerne!
Redigert 05.06.2023 kl 23:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.06.2023 kl 23:09 4957

Sov godt. Det kun forsinkelser i oversetting over dammen av riskokerens innlegg fra forrige uke med kursmÄl selg
Bmwx1
05.06.2023 kl 23:22 4852

A er fasit her.. aksjene er lÄnt ut til short og solgt i markedet noe som utlÞser meldeplikt for utlÄner.
Sweetspot
05.06.2023 kl 23:26 4806

Bare Ă„ Ăžke i Tony Montana- stil, som noen ville sagt

🧹🧹🧹🧹
Travis-Bickle
05.06.2023 kl 23:35 4805

Satt i REC i 2020 nÄr det smalt der.....Var noen uker der ogsÄ...
geo01
05.06.2023 kl 23:35 4830

Dette salget er ut av det blÄ av gule eder.
Det er stygt,upassende og fjollete av dimmensjoner om en tenker pÄ inntjening fremover .
Var det siste sjanse fÞr lÄnepakten av shortaksjer gikk ut og ulven kom tilrette?
FÞrst nedsalg av short etter kjempekontrakter,sÄ nedsalg fra en hovedinvestor???
Om verden bedras av falske fakes er ikke akkurat pandoras eske vanskelig og lese her.
Fake og fake,som sagt posisjonering.

Redigert 05.06.2023 kl 23:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.06.2023 kl 23:44 4759

Enig, stinker RÞkke dette her. Hva blir budet pÄ?
Thesistulling
05.06.2023 kl 23:57 4674

Russia would benefit from being transparent in publishing its oil production data as the OPEC+ group, which it leads along with Saudi Arabia, seeks to convince markets that it is pumping at pledged levels, the kingdom’s energy minister said.

“We had a discussion with the Russian side regarding their responsibility to be clear and transparent in providing information,” Prince Abdulaziz bin Salman, the energy minister, said in an interview with Al Arabiya television. “They made a decision some time ago not to disclose the information, and I believe they now realize that the non-disclosure of information has led to doubts about their figures.”

Kan hjelpe til med Ă„ stabilisere oljeprisen dette.
Oldking
05.06.2023 kl 23:59 4744

Ser at Ris holder kurs for KokosnÞtt. PrÞver Ä fÄ ham til Ä slutte med Ä sjikanere andre debattanter. Ris er spesialist pÄ temaet. Kan knapt formulere en setning uten Ä bake inn et sleivspark eller to. Just saying: Goddag mann, hostesaft

Londonmannen
06.06.2023 kl 00:29 4617

Et bud pÄ PGS er nok ikke usannsynlig. Eierstrukturen gjÞr selskapet til et lett bytte. NÄr det i tillegg er en Þkende ubalanse mellom markedsaktÞrene sin verdisetting og hva selskapet burde vÊre verdsatt til, sÄ sier det seg selv at PGS blir et mer og mer fristende selskap Ä slÄ kloa i. I dag hÞrte vi at selskapet kommer til Ä formelig sprute cash. I forrige uke kom det ikke mindre enn tresÊrdeles gode kontrakter i lÞpet av tre dager. OrdrebÞkene fylles opp og vi vet at ratene har fortsatt Ä stige inn i 2023. Man mÄ vÊre rimelig tett i toppetasjen dersom man ikke evner Ä skjÞnne hva kombinasjonen av; stadig flere oppdrag som sysselsetter stadig flere seismikkskip til stadig hÞyere rater vil ha Ä bety for bunnlinjen til PGS.

I den grad en stÞrre aktÞr, som f.eks. RÞkke, fÄr kjÞpt PGS for en aksjekurs pÄ kr 9-10,-, sÄ vil det jo vÊre som Ä kjÞpe gull for det man betaler for grÄstein. SÄ at PGS er blitt et fristende oppkjÞpsobjekt, er ikke det minste overraskende. At det da blir RÞkke som trer frem pÄ podiet vil heller ikke vÊre overraskende. Han har pengene som skal til, han er blitt stor innen oljeproduksjon, er i ferd med Ä bygge seg opp innen havvind og 15 mai fikk AkerCarbon Capture milliardkontrakt. Ergo, RÞkke har sterke interesser innen alle tre omrÄdene der PGS tilbyr seismikktjenester. SÄ hva er egentlig mer naturlig, at nÄr markedsaktÞrene ikke evner Ä verdsette verdiene som ligger i PGS, sÄ kan RÞkke like greit bare kjÞpe hele butikken og sikre at hans selskaper innen oljeleting, havvind og CCS har full tilgang til nÞdvendige seismikktjenester?

Blir spennende Ä se hva et eventuelt bud blir pÄ. Men det synes jo som at alt fir mange er villige til Ä gi bort sine gullkantede aksjer til en spottpris, dessverre.
Oldking
06.06.2023 kl 01:12 4634

Hvis det kommer til forsÞk pÄ oppkjÞp, skjer det mens Pgs er billig. AltsÄ fÞr supersyklusen setter inn med full tyngde. AltsÄ med det fÞrste. Og det er mange energiselskaper som er stinne av peng nÄ. Kan bli flere om beinet. Flere som ikke vil sitte i ventekÞ pÄ seimikkmarkedet
.
rischioso
06.06.2023 kl 01:28 4651

Tror nok det er like greit Ä forkaste tanken om oppkjÞp fÞrst som sist og heller innse at det foregÄr storstilt sell off over hele linja og PGS er ikke noe unntak ..

Noterer meg at det stort er de samme som kalte de som solgte pÄ veien ned fra 13 for idioter og som fortsatt kaller folk som selger nÄ for det samme ...

For sektoren over ett sÄ virker ordtaket Sell in May and Stay Away (until sept/okt) Ä komme til sin rett...
Oldking
06.06.2023 kl 01:44 4687

Vi forhendvÊrende indianere har fremdeles noe av luktesansen i behold. SÄ jeg sier ugh og ugh og vi fÄr se