$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen đ
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Du har noen rare konspirasjons teorier som ikke holder vann. Monsteroppgangen mÄ du nok vente leeeeeeenge pÄ.
rischioso
12.06.2023 kl 10:24
2782
Vi fÄr nok bli med opp i fÞrste omgang - her vil nok kursen bli kjÞrt opp og ned i intervaller en stund med stadig hÞyere bunner og topper mens det plukkes og dekkes inn om hverandre. Jeg er nÄ ferdig lasta for denne gang og avventer test av 7 tallet fra undersiden om ikke alt for lenge.
En god dag Ăžnskes alle som 1!
En god dag Ăžnskes alle som 1!
Redigert 12.06.2023 kl 10:25
Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet brukerskrev Tror du innlegget til FA i gÄr var tilfeldig
He he nei. Her handler det om inndekning. SÄ kan man lure pÄ om Runes timing for egen del handler om gunstig innsidekjÞp her pÄ bunn, - eller et par andre muligheter.
For min del er det viktigste Ä fÄ allokert mer og fÄ med seg MONSTEROPPGANGEN vi alltid ser "etter slutten av svineriet"
For min del er det viktigste Ä fÄ allokert mer og fÄ med seg MONSTEROPPGANGEN vi alltid ser "etter slutten av svineriet"
Redigert 12.06.2023 kl 10:16
rischioso
12.06.2023 kl 10:14
2913
Er det noen som sover i timen og har gjort det lenge hele veien opp og ned igjen sÄ er det vel deg - ZZZzzzzz...;)
Tigerberget
12.06.2023 kl 10:11
2990
Hahahaha, ikke GODE synspunkt, men SPIKENDE synspunkt hvis du har fulgt litt med i timen.
Travis-Bickle
12.06.2023 kl 10:08
3059
FA NĂ„
PGS raser pĂ„ bĂžrs etter kansellering: â Det er uheldig
Seismikkselskapet PGS raser pÄ bÞrs etter at det ble kjent at de mister en storkontrakt i SÞr-Amerika.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/06/12/8014784/storkontrakt-kansellert-for-pgs-det-er-uheldig?internal_source=sistenytt
PGS raser pĂ„ bĂžrs etter kansellering: â Det er uheldig
Seismikkselskapet PGS raser pÄ bÞrs etter at det ble kjent at de mister en storkontrakt i SÞr-Amerika.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/06/12/8014784/storkontrakt-kansellert-for-pgs-det-er-uheldig?internal_source=sistenytt
Hvordan kan dagens slag i solar plexus snus til styrke og overtak, seier og gevinst? ... PGS er et spill. Her gis muligheter fordekt
Travis-Bickle
12.06.2023 kl 10:05
3105
Virker som om det lekker som en sil og da mener jeg ikke bÄtene.
Tror du innlegget til FA i gÄr var tilfeldig
StephanDerrick
12.06.2023 kl 10:01
3191
Den skjÞnnte jeg ikke helt. Jeg tok i morgentimene en posisjon ( 50% posisjon) pÄ ca 6,065 i snitt, men tar hÞyde for at den ogsÄ kan falle mer, selv om jeg ikke umiddelbart tror det.(sparer derfor litt pÄ kruttet, det er generelt en god strategi. ) PGS er en hÞy-beta aksje og fallet i januar til ca 5 viste at aksjen kan falle fort,tungt og uventet. Jeg tror ikke pÄ videre fall herifra men jeg er en litt forsiktig investeringssjel som er opptatt av Ä sikre nedsiden minst like mye som Ä se oppsidepotensialet.
Jeg tror som du skriver at det er sansynlig at mange vil benytte anledningen til Ä laste opp pÄ de kursene vi ser i dag. Enig ogsÄ i din vurdering av tradingintervall.
Jeg tror som du skriver at det er sansynlig at mange vil benytte anledningen til Ä laste opp pÄ de kursene vi ser i dag. Enig ogsÄ i din vurdering av tradingintervall.
Svakhet i the recovering market dersom ingen potensielle kundar kjĂžper den ledige kapasiteten til redusert pris?
Redigert 12.06.2023 kl 10:07
Kommer det flere termineringer?
Og hvordan var dette overhodet mulig, uten klare retningslinjer for hva en slik terminering vil koste kunden.
I media leses at det er vanskelig Ä fÄ avbestilt en sydentur - PGS-kundar har stÞrre frihet tydeligvis.
Og hvordan var dette overhodet mulig, uten klare retningslinjer for hva en slik terminering vil koste kunden.
I media leses at det er vanskelig Ä fÄ avbestilt en sydentur - PGS-kundar har stÞrre frihet tydeligvis.
__eagle__
12.06.2023 kl 09:56
3263
God latter der ja. SĂ„ du gir han cred for en kansellert kontrakt? Dette er bare latterlig, gledelig og midlertidig.. stor takk for aksjer under 6,1đ„
citius
12.06.2023 kl 09:54
3243
Fredag var det offisielt ca 49 millioner aksjer shortet, sannsynligvis en del i tilleg, smÄshorting
Disse skal jo kjĂžpes inn igjen..
Bjerke
12.06.2023 kl 09:49
3347
Ventet pÄ ditt synspunkt fredag, valgte deretter Ä handle pÄ 6,9, fikk en kjempesmell. Viser seg gang pÄ gang at du har rett og du fÄr ufortjent mye kjeft her inne, artig Ä lese diskusjonene.
Og hÄper du fortsetter med Ä dele dine gode synspunkt.
Og hÄper du fortsetter med Ä dele dine gode synspunkt.
StephanDerrick
12.06.2023 kl 09:49
3344
Dagens handel i PGS er litt interessant.
NÄr man fÄr sÄpass mange negative nyheter er det lett Ä kjÞre kursen voldsomt ned i Äpningshandelen. Man dumper noen millioner PGS aksjer og sÞrger for at stopp-losser og belÄnte posisjoner ryker, dermed rykker kursen enda mer ned. Utover dagen henter man sÄ inn igjen aksjene man dumpet kursen med.
Panikken kan holde seg i mange timer.
Dagens fall er basert pÄ en del substans men i enda stÞrre grad basert pÄ aktiv trading utfÞrt av profesjonelle.
NÄr man fÄr sÄpass mange negative nyheter er det lett Ä kjÞre kursen voldsomt ned i Äpningshandelen. Man dumper noen millioner PGS aksjer og sÞrger for at stopp-losser og belÄnte posisjoner ryker, dermed rykker kursen enda mer ned. Utover dagen henter man sÄ inn igjen aksjene man dumpet kursen med.
Panikken kan holde seg i mange timer.
Dagens fall er basert pÄ en del substans men i enda stÞrre grad basert pÄ aktiv trading utfÞrt av profesjonelle.
Redigert 12.06.2023 kl 09:50
Uten tvil Kontur! At de tunge short posisjonene blir satt pÄ de nivÄene er galskap hvis ikke de har sittet pÄ info her. Gutteklubben . FÄr gjÞre seg ferdig her, sÄ fÄr vi ogsÄ bli kvitt surmulere og kverulanter pÄ 8-10 og deretter forhÄpentligvis sitte pÄ et investerings case for de seriÞse , ikke leketÞy for store og smÄ! Sitter pÄ et annet tech aksje, med solid stigning uten short og oppslag i FA osv, der kun det fundamentale er i fokus . TÞrr fiken perhaps , men ikke sÄ mye unÞdvendig stÞy som her
10PS
12.06.2023 kl 09:48
3308
Er selskapet blandt de oppegÄende vil det komme melding om tilbakekjÞp av aksjer ganske snart.
rischioso
12.06.2023 kl 09:41
3486
NÄ mÄ du passe deg sÄ du ikke ydmyker deg til fant - det ble gjennomfÞrt en massiv emisjon ved 6,7 sÄ det vil nok vÊre flere av de store som ogsÄ vil fylle pÄ her nede i tillegg til at shorterne ogsÄ vil benytte anledningen til dekke inn - helt eller delvis sÄ ting kan snu brÄtt og brutalt ...;)
Det nye trading intervallet er nÄ 6,1 - 7 og kursen ligger nÄ i den nedre delen av det intervallet sÄ stort slingringsrom opp til motstand (7) ...;)
Det nye trading intervallet er nÄ 6,1 - 7 og kursen ligger nÄ i den nedre delen av det intervallet sÄ stort slingringsrom opp til motstand (7) ...;)
Redigert 12.06.2023 kl 09:44
Bennyfyfasan
12.06.2023 kl 09:37
3603
Jeg tenkte det samme. NÄ gÄr regnestykket opp rundt den shorten som er satt. OppkjÞp og alt det derre skjÞnte jeg var bare drÞmmer - men nÄ falt brikkene pÄ plass.
Det som blir viktig Ä se pÄ er om det er noe pÄ gang globalt rundt oljeleting. Jeg tror ikke det - men....
Det som blir viktig Ä se pÄ er om det er noe pÄ gang globalt rundt oljeleting. Jeg tror ikke det - men....
nemi's
12.06.2023 kl 09:36
3655
Problemet er at selskapet ikke leverer hver eneste dag... CEO troppet opp pÄ Q1 helt i Þrska og snakket om de jobbet med leads for late sales. Men estimatene har de opprettholdt for Äret. Ledelsen har absolutt ingen tillitt i markedet. KrÊsjer de videre pÄ Q2, spiller det ingen rolle hva de prÞver Ä stotre frem om et marked de hevder angivelig er i recovery. NÄr de trenger aksjonÊrenes penger, vel Ä merke.
Leads! GĂ„r ikke an Ă„ stille opp og si slikt. Men det kan bli mye verre. Vent og se.
Leads! GĂ„r ikke an Ă„ stille opp og si slikt. Men det kan bli mye verre. Vent og se.
4-5% nÊrmere sagt 10%. Du burde komme med en unnskyldning til de du oppfordret til Ä tÞmme lommeboka, og ta pÄ lÄn ved kurs 12-13.-
Travis-Bickle
12.06.2023 kl 09:35
3680
Da ble GAV plutselig 6.34
Verden gÄr nok videre, selv om vi ikke har fÄtt en "wash out" enda.
Verden gÄr nok videre, selv om vi ikke har fÄtt en "wash out" enda.
Kontur
12.06.2023 kl 09:34
3651
Kanskje Short satt pÄ info om kommende kanselering - lekkasje.
De dekker seg vel inn i dag EXIT gjengen...
De dekker seg vel inn i dag EXIT gjengen...
observer009
12.06.2023 kl 09:28
3811
Alby skrev HĂ„per selskapet har noe Ă„ stille opp med ?
PGS -> Markedsverdi 5,5 B
TGS -> Markedsverdi 19,3 B
TGS -> Markedsverdi 19,3 B
Kjedelig og unĂždvendig at vi kan ende 4-5% ned i dag.
Men det er vel her den Virkelige Stigningen tar til igjen. 5-13 pÄ noen uker reprisen fra i vinter, bare fra litt hÞyere nivÄ, til litt hÞyere nivÄ. Kan det gÄ raskere?
Men det er vel her den Virkelige Stigningen tar til igjen. 5-13 pÄ noen uker reprisen fra i vinter, bare fra litt hÞyere nivÄ, til litt hÞyere nivÄ. Kan det gÄ raskere?
unikum
12.06.2023 kl 09:23
3922
Pgs har nÄ en markedsverdi pÄ litt over 5 milliarder. MÄ jo nesten dessverre bare le av dette og hvilken makt enkelte har med enten stor pengebinge eller media !
Bennyfyfasan
12.06.2023 kl 09:23
3959
Stop loss i stor stil - og om noen dager kommer tvangssalg.
Jeg plukker litt i dag - sÄ skal jeg vÊre klar ved tvangssalg ;-)
Mange 3840 stk ordrer...
Jeg plukker litt i dag - sÄ skal jeg vÊre klar ved tvangssalg ;-)
Mange 3840 stk ordrer...
Redigert 12.06.2023 kl 09:23
Med Fed pÄ onsdag sÄ gÄr denne ytterliggere ned er jeg redd for.
mingus7777
12.06.2023 kl 09:21
3991
Hehe, 10% ned pÄ eeeeeeeeen kontrakt de ikke fÄr. Og 3% opp pÄ 3 kontrakter inn? Jaja. Bb-b-b-bingo!
Sweetspot
12.06.2023 kl 09:21
4004
NÄ kan klatringen for alvor starte, kondolerer til de som fikk panikk og solgt pÄ bunn..
Cred
12.06.2023 kl 09:20
3993
Og FA viser sin store innsikt og dybdekunnskap nÄr de skriker opp om tap av storkontrakt >10 mill som Ärsaken til fallet ned til 6.30. Ja selvsagt mÄ aksjen barberes med en liten milliard nÄr man taper en 3. mnd kontrakt. NivÄet er bare helt fantastisk - her det selvsagt helt andre krefter som herjer - og shorterne viser hvor stor makt de har. Men de blir vel fornÞyd etterhvert og drar videre til neste offer. Det eneste PGS mÄ gjÞre er Ä levere hver dag, sÄ blir det ikke sÄ attraktivt Ä holde pÄ.
elnomi
12.06.2023 kl 09:19
4028
Da gikk jeg all inn i PGS. Var det Ärets kjÞpsmulighet pÄ OSE en fikk i dag?
StephanDerrick
12.06.2023 kl 09:18
4051
Tok da en post pÄ i snitt ca 6,065 etter Ä ha vÊrt disiplinert og ventet som gjedda i sivet lenge.
PGS kan definitivt falle mer, sÄ tar ikke en 100% posisjon enda.
Men dagens fall virker litt i overkant.
Dagens fall kan sikkert forklares med:
- Oljeprisfall
- Bortfall av kontrakt
- Negativ teknisk analyse i Finansavisen i gÄr
- I sum nÄr man fÄr sÄ mange negative nyheter sÄ er der som regel shortere/longere som dumper aksjer i Äpningshandelen for Ä kjÞre kursen kraftig ned.
6,065 virker billig.
Men har i mente at aksjen stupte enda mer i januar, da pÄ negative nyheter som ble toppet av en negativ analyse fra DNB som kjÞrte aksjen helt ned i 5.
SÄ man skal vÊre ydmyk og spare litt pÄ kruttet.
PGS kan definitivt falle mer, sÄ tar ikke en 100% posisjon enda.
Men dagens fall virker litt i overkant.
Dagens fall kan sikkert forklares med:
- Oljeprisfall
- Bortfall av kontrakt
- Negativ teknisk analyse i Finansavisen i gÄr
- I sum nÄr man fÄr sÄ mange negative nyheter sÄ er der som regel shortere/longere som dumper aksjer i Äpningshandelen for Ä kjÞre kursen kraftig ned.
6,065 virker billig.
Men har i mente at aksjen stupte enda mer i januar, da pÄ negative nyheter som ble toppet av en negativ analyse fra DNB som kjÞrte aksjen helt ned i 5.
SÄ man skal vÊre ydmyk og spare litt pÄ kruttet.
Redigert 12.06.2023 kl 09:23
Rubin
4059
Utrolig aksje dette.
10% nedgang ved tap av kontrakt for ett skip pÄ 2 mÄneder, samt nedgang pÄ 5 nye kontrakter siden mai.
Fikk utrolig nok kjĂžpe mer pĂ„ 6,2kr,âŠ
10% nedgang ved tap av kontrakt for ett skip pÄ 2 mÄneder, samt nedgang pÄ 5 nye kontrakter siden mai.
Fikk utrolig nok kjĂžpe mer pĂ„ 6,2kr,âŠ
rischioso
4067
fattigstakkar skrev PĂ„ tide Ă„ fange kniver
Ja - det blir nok ikke feil og begynne plukkingen her nede - overreaksjon og stoploss raid ...;)
Redigert 12.06.2023 kl 09:18