PETRONOR - Et selskap som tjener inn HELE markedsverdien på 1 år

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
10.01.2024 kl 12:26
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Fresh Prince
PNOR 02.06.2023 kl 14:17 461972

Tenker det er på tide å lage en ny tråd om PetroNor som gir litt mer oversikt over selskapet og potensialet for betydelig oppgang fremover. Dette vil være svært kort oppsummert, men vil gi god innsikt i selskapet for både eksisterende aksjonærer og potensielle nye investorer som har vurdert en inngang. Info her representerer mer eller mindre argumenter for hvorfor kursen burde stå i minst NOK 26 per aksje (SB1M hadde en SOTP valuation på NOK 25 for PNOR) altså 234% opp fra dagens kurs.

Dato for innlegg: 2 Juni 2023

1. KORT OM SELSKAPET

PetroNor er aktiv innen utforsking og produksjon av olje og gass i vestlige Afrika og eier følgende assets som vil gi ca 6000 bopd ila utgangen av 2023:
1) CONGO-BRAZZAVILLE - 16.83% participant interest i PNGF Sud, et offshore felt utenfor Kongo
2) NIGERIA - 13.1% economic interest i Aje-feltet i lisensen OML113
3) GAMBIA - 90% interest i A4-lisensen
4) GUINEA-BISSAU - 100% interest i Sinapa (Block 2) og Esperanca (Block 4A og 5A).
5) SENEGAL* - I utgangspunktet 90% operated interest i ROP og SOSP lisensene. Rettighetene til disse er imidlertid i ICSID for voldgiftsbehandling. Personlig anser jeg disse som tapt, og det prises også inn i verdien i selskapet, men kan naturligvis være en betydelig oppside om PNOR får beholde en viss eierandel i en av disse lisensene.

2. FINANSIELLE TALL (as of tilgjengelige tall 2 Juni 2023)

Market Cap: 1,100 MNOK
Enterprise Value: c. 1,238 MNOK
Aksjekurs: 0,777 (nå 7,77)
EBITDA: 1,060 MNOK. ----> Dette betyr at PNOR har et driftsresultat før avskrivninger, nedskrivninger og div renteposter som er ca like stor som HELE markedsverdien til PetroNor, som er mer eller mindre uhørt på kapitalmarkedet. PetroNor handles altså dermed til en EV/EBITDA på mikroskopiske 1,16x, og dette var for 2022, i 2023 vil produksjonen øke ytterligere slik at dette tallet vil være til og med enda lavere. Consensus blant analytikere var at Petronor handles til 0,68x EV/EBITDA for 2023. I bransjen så ligger snittet på E&P-selskap på ca 5x ---> Dette vil si at PNOR, hvis priset til det resten av markedet skal prises til, skal ha en EV på MINST 5,302 MNOK, som gir en Market Cap på ca 5,288 MNOK som tilsier en aksjekurs på NOK 3,71 (nå NOK 37,1) per aksje. Nå skal det imidlertid med full rett være priset inn ekstra politisk risiko slik feks DNO har, ettersom PNOR også har sine problemer slik som feks korrupsjonssaken mot tidligere sjef Søvold (selskapet er imidlertid ikke siktet, men gir inntrykk av at selskapet er useriøst), denne saken i Sengal som egentlig burde skrives ned til 0, samt at man har droppet kvartalspresentasjoner selv om selskapet mente det var pga tidspunkt for lifting av olje som gjør at inntjening kvartalsvis vil være volatilt og misvisende. Det vil si at en EV/EBITDA på 3,5x kan anses som rettferdig. Dette vil gi en aksjekurs på NOK 2,6 (nå NOK 26) per aksje. Det tilsier en oppside på 234% fra dagens kurs.

3. FREMTIDIGE TRIGGERE

- PNGF Sud: Aurora Atwood har ankommet PNGF SUD og det vil trolig komme en melding fra selskapet når som helst nå om at de har startet dette innfill-programmet for å øke produksjonen ytterligere. Dette er trolig den mest nærliggende triggeren som kan dytte kursen betraktelig.

- Tilbakekjøp av aksjer/Utbytte: Selskapet vil tjene ekstremt mye penger i 2023 også, slik at man får såpass mye cash on hand at det vil være sannsynlig at en del av dette vil gå til M&A, men også til feks tilbakekjøp av aksjer.

- Finalization av rettssaken mot tidligere sjef Søvold: Dersom PNOR slipper unna fullstendig, eller en liten bot på noen titalls millioner NOK så vil kursen kunne eksplodere oppover i det saken blir lagt bak selskapet og man kan fokusere på produksjon og massiv inntjening.

- Aje-feltet: Med tanke på Aje så var tanken å bytte ut nåværende FPSO (Front Puffin) med en mer moderne, og i følge marinetraffic som ble oppdatert nylig er denne nå vekk fra feltet og plassert i havnen i Lagos. Nå skal de bare drille flere brønner og ikke minst etablere en 30km lang pipeline til fastlandet. Selskapet selv har sagt de satser på FID ila slutten av året, aka alt fra august til desember. En nærliggende trigger her vil være annonsering av gas offtake contracts knyttet til prosjektet, som kan skje når som helst. Fant også en interessant artikkel fra største aksjonær i PNOR som ble publisert nylig, der han snakker om blant annet AJE. Der bekrefter han også at FPSO nå har blitt byttet ut og at de nå er i ferd med å erstatte med en ny FPSO. Basert på ordlyden ser det også ut som de allerede er i gang med bygging av pipeline og at de er i fremskridende samtaler med offtakers for gassen. Pipeline vil muliggjøre salg av gass til andre land som Togo og Benin også. I samme paragraf der det snakkes om deres investeringer i PNOR sier han også: "We are looking for brownfields in Angola, Nigeria or Congo-Brazzaville where we can take over and apply our EOR expertise to enhance production." Så mulig det blir kjøp av flere felt, men usikkert om det blir gjennom PNOR eller Petromal, men er nærliggende å tro det vil være gjennom førstnevnte ettersom de allerede har lisenser på disse områdene. Link: https://theenergyyear.com/articles/epc-and-eor-for-adnocs-production-ramp-up/

- Hvis gjeldstaket i USA heves vil det fjerne mye usikkerhet og styrke sannsynlighet for vekst i økonomien og dermed etterspørsel etter olje

- OPEC-møte den 4 juni (kommende søndag) der det er priset inn at det ikke skal oppstå noe kutt i produksjon, men der enkelte OPEC-medlemmer likevel har advart de som er short olje at de kan få svi av å spekulere. Om det skulle enten bli annonsert kutt i produksjon eller bare signaler om at det vil komme flere kutt så kan det dytte oljeprisen høyt opp.

- Voldgiftssaken i Senegal: Denne saken i Senegal anser jeg (og åpenbart markedet) som tapt, men er likevel interessant å se på ICSID sin statistikk på slike saker. I 48% av tilfellene sider ICSID med investorene sine krav i sin helhet eller delvis, mens de rejecter investorene i 28% av sakene. Tok også en titt på saker innen oil and gas som har blitt filed hos ICSID samtidig som Petronor (da APLC) og det ser ut som ca 50% av sakene nå har blitt konkludert. En sak som handlet om hydrocarbon concessions (aka samme som Petronor sin sak) hadde sin Date of Constitution of Tribunal like etter PNOR og fikk nylig konkludert saken for 2 mnd siden. Med andre ord kommer det sikkert en avgjørelse innen August/September tenker jeg. Alternativt juni, men har mine tvil om det. Hadde vært greit å bli ferdig med den saken nå selv om den er priset til 0 i aksjen. Et kompromiss som PNOR tidligere oppnådde med A4 hadde jo vært sensasjonelt, men tviler sterkt på at det blir tilfellet her med myndighetene som ikke er villige til å forhandle. De har forøvrig tildelt 1 av lisensene til Total allerede, så den er gone uansett.

- Salg av lisenser: Selskapet kan vurdere selge unna alt av lisenser til flere milliarder og betale ut alt som utbytte til aksjonærer
Redigert 15.06.2023 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
barts
31.08.2023 kl 13:35 5303

Kan det tænkes, at nogen af de hundredtusindvis af aktier som er handlet i dagene op til resultatet kan være handlet mere end én gang? Vi så bestemt allesammen gerne, at kursen steg hver dag, men er måske lidt realstiske omkring udviklingen i et smallcap selskab som PNOR. Var jeg så træt af en aktie, som du lyder til at være HT, så havde jeg solgt mig ud og fundet andre selskaber at investere i, og ligeså brugt min tid på fora som omhandlede aktier jeg tror på og er trygge ved - men jo blot sådan jeg er ...
Slettet bruker
31.08.2023 kl 12:01 5444

Tar man omsetnigen i betraktning dagen etter tall har denne falt kraftig. Det sier meg at mye av differansen i omsetningen mellom tiden før tall og f.eks i dag er preget av folk som tar en bet på resultatet. Tar man da i betraktning at kanskje mange av disse da må selge seg ut igjen siden det ikke førte til den oppgangen man hadde tenkt er det faktisk noen aksjer som skal ut igjen tar man i betraktning at det har vært omsatt noen hundre tusen aksjer hver dag opp mot resultatet ganske lenge. Skal disse da ut igjen på omsetningsvolum vi ser i dag, ja da vil det ta tid og kursen vil falle jevnt og trutt lenge... Om da ikke Espen Teigland plutselig trenger litt penger til en bedre middag da... Da kan den vel løftes litt igjen...
Slettet bruker
31.08.2023 kl 11:54 5435

Det er så bra at aksjeutviklingen hele tiden rettferdiggjøres.. Ja det er nesten så man får inntrykk av at egentlig er nedgang i prisen bra, ingen interesse er positivt og ingen omsetning en bonus. Jeg tipper nedgangen nå kommer av amatører som har kjøpt seg inn på bakgrunn av haussingen blant annet her inne om dobling, utbytte og tilbakekjøp så har de måtte kaste kortene når luftslottene mister luft... Å se lenge selskapet ikke ønsker gjøre markedstilpasninger så er denne styrt av tenåringer og amatører. Da er ikke hva selskapet gjør og melder relevant i det hele tatt...
barts
31.08.2023 kl 11:47 5457

Og det er jo også fint for os som køber deres aktier nu, at de så, når de kommer tilbage senere og vil ind i PNOR igen, må købe deres aktier tilbage til en højere pris - de skal så bare nu placere dem et sikkert sted som give højere afkast end kursne vil stige i PNOR fra nu og frem mod april/maj 2024 - personligt sidder jeg gerne sikkert med midlerne i PNOR og lader kursen stige herfra, hvilket jeg absolut forventer den vil gøre støt og roligt. Ikke noget at udsætte på de som mener at en placering i andre aktier i mellemtiden vil give dem bedre afkast...de kan have fuldt ret (og måske mere risikovillighed..., eller bare være dygtige investorer :-))
E Desperados
31.08.2023 kl 11:42 5449

Hvis man har planer om å være langsiktig i denne så tenker jeg at det er litt risikabelt å sitte utenfor:

-Farmout i GB forventes bekreftet snart. Dette gir 1,9 kr/aksje i cash rett i banken nå og mer senere. Markedet har priset inn rett over 1 kr på denne hvilket betyr at den bør gå ytterligere opp når avtalen er bekreftet.
-Tvisten i Senegal blir avgjort i løpet av september. Denne er priset til null, så ingen nedside, kun en oppside om man skulle vinne saken og få SOSP og cash for saksomkostninger og eventuelt kompensasjon for ROP som allerede er delt videre ut
-Økokrim. Fra årsrapporten 28.04 og frem til halvårsrapporten kom i går så har Økokrim sjekket styreleder ut av saken. Det betyr at det faktisk er fremdrift i saken. Hvilket igjen betyr at ytterligere oppdateringer kan komme når som helst. Skulle de to siste også sjekkes ut av saken så går denne aksjen rimelig mange prosent på få minutter.

Så jeg velger definitivt å sitte fremfor å skulle forsøke å trade og risikere og stå igjen på perongen når toget går :)
Nybegynner2
31.08.2023 kl 11:32 5474

Det som er utfordringen er at slik markedet fungerer nå for PetroNor, så er det ingen hast med å kjøpe aksjen selv om verdiene i selskapet er høyere og vi vet at det blir et utbytte/tilbakekjøp (med mindre det skjer oppkjøp o.l.) ifm avlegges av årsregnskap 2023. Penger kan plasseres mer attraktivt per tiden. Høy avkastning senere, forutsetter ikke at denne aksjen må eies nå. Da har jeg forståelse for at mange kanskje tenker som Ole Brumm, ja takk begge deler. Investerer nå i andre ting som gir avkastning (det kan vi ikke si at PetroNor har gjort) også kan en kjøpe PetroNor senere og også få avkastning der også. I retroperspektiv all honnør til de som har gjort det. Hadde jeg vært like lur så hadde det vært en fair sjanse for at jeg hadde hatt mer penger
E Desperados
31.08.2023 kl 10:42 5568

Markedet fungerer omtrent slik:

Styreleder mistenkt: kursen ned
Styreleder ikke lenger mistenkt: kursen ned
Oljeprisen ned: kursen ned
Oljeprisen opp: kursen ned
Overskuddet øker: kursen ned
Produksjonen øker: kursen ned

Hvis folk tenker at det er bedre å få 8 kroner for aksjen nå enn å tjene 1,82 kr per halvår så er jo det et fair valg det. Penger nå er jo veldig mye mer verdt enn penger frem i tid når Kredinor står på døre og banker :p
Makrobaronen
31.08.2023 kl 10:26 5601

Marked is efficient eller hva boys? hehe.

https://investornytt.no/okokrim-trekker-siktelsen-mot-styreleder-i-petronor/ Dette er hvertfall litt positiv news.
hofa
31.08.2023 kl 09:23 5698

Ja en fantastisk dag og omsætningen på OSE fejlede heller ikke noget, så må vi bare håbe at de nye ejere er lidt mere langsigtede og har tiden til at vente, for opturen kommer før eller siden, det kan der vist ikke herske nogen tvivl om.
E Desperados
31.08.2023 kl 08:54 5745

Det ble omsatt 27 (!) aksjer siste 75 minuttene igår. Vi får se idag om det fortsatt er kjøpere igjen som kunne tenkt seg aksjer i selskapet.
Makrobaronen
30.08.2023 kl 21:23 3598

Veldig tilfreds med tallene som ble sluppet idag! Følte også selskapet gjorde lurt i å få tilbake kvartalsrapportering og at styreleder er off the hook. Meget fornøyd, kursen vil komme og da kan det gå styggfort!
E Desperados
30.08.2023 kl 19:01 3799

Sett på kalendervarsel til 25. april. Jeg legger hodet mitt lagelig til hoggs og melder at om selskapet ikke har gjort et betydelig kjøp av produksjon så vil de samtidig med at årsrapporten slippes anbefale et utbytte på 2kr/0,2$
EspedalH
30.08.2023 kl 18:44 3786

Jeg har faktisk ikke lest et eneste. Får håpe avgjørelsene kommer innen q3 som nevner. Selv om dette ikke ligger på selskapet.
EspedalH
30.08.2023 kl 18:35 3814

Er vel på høy tid å få en permanent ceo også. Pace kan pensjonere seg…
Slettet bruker
30.08.2023 kl 18:14 3835

Skal sitere deg på det neste år Desperados😉
E Desperados
30.08.2023 kl 17:49 3553

Nå må du ikke være en sånn flott idealist som skal fikse markedet. Anbefaler heller å være en grisk kapitalist som meg. Kjøp alle aksjene du får tak i til 8,5kr, vent til mai neste år så casher du inn 2kr i året i utbytter frem til AJE/Bis produserer og så casher du inn ennå større utbytter etter det.
Trymte
30.08.2023 kl 17:38 3568

Jeg har ikke noe svar på hvordan det vil løsne.Tror vel kanskje Økokrim er nøkkelen. Av erfaring har jeg sett markedet ofte tar feil, men at det fundamentale vinner til slutt. Om det ikke skulle skje i form av at aksjeprisen stiger, tror jeg uansett på mange år med store utbytter. Evt blir Pnor kjøpt opp for en betydelig høyere kurs enn dagens.

Kjenner meg uansett veldig trygg på at jeg kommer til å sitte igjen med en god gevinst den dagen jeg er ute av Pnor. (Nå skal det sies at jeg har et lavt snitt, og allerede er greit i pluss. Skjønner at de som kjøpte for høye kurser, flere år tilbake, er drittlei.)
Slettet bruker
30.08.2023 kl 16:57 3644

Så hvordan løser du et dysfunksjonelt marked i fremtiden? Da det tydeligvis må ordnes før aksjekursen stiger...
Trymte
30.08.2023 kl 16:52 3623

Syns dette var en meget positiv presentasjon. Knallsterke tall (det visste vi allerede), gode fremtidsutsikter, PNGF leverer over forventingene, infill drillingen går så det suser, veldig positivt med gode nyheter om økokrim, svar fra Senegal i løpet av de neste ukene...

For oss som har tidshorisont lenger enn neste mnd, var dette en meget bra dag.

Om man absolutt skal være negativ, så er det faktisk markedet det er noe galt med, ikke Petronor.
Redigert 30.08.2023 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2023 kl 16:33 3596

Amatør selvfølgelig... Jeg har jo satt min lit til at selskapet skal makte å gjenspeile selskapets verdier... Så ja. Har latt meg påvirke av euphorien her inne.... Hvor mange innlegg var det ikke her senest i går om hvordan dette skulle ta av i dag...
Slettet bruker
30.08.2023 kl 16:30 3590

Så nå får vi sette vår lit til Espen Teigland. Han er faktisk den eneste her som er kampabel til å skape kurssvingninger... Og det forteller jo alt om hvordan IR avdelingen funker... Herre fred..
barts
30.08.2023 kl 16:30 3488

HT - ser du dig selv som professionel eller amatør investor?
Slettet bruker
30.08.2023 kl 16:25 3492

Trenger ikke være et orakel for å ha rett her... Det er bare å legge forumets eufori til side og innse at selskapet ikke har hatt, ikke har eller i nærmeste fremtid noen som helst evne til å fremstå attraktiv for markedet... Tilbakemelding fra markedet i dag er: "Vi har ingen tiltro til hva dere sier. Vi har ikke engang tro på at dere greier forvalte EK på em måte som gir avkatning siden vi priser 1 PNOR krone til under 50 øre" PNOR har holdt aksjonærene for narr i flere år og det eneste de har gjort for eks.aksjonærer er å prate om verktøyene de har i kassa som aldri brukes... Mulig folk her inne mener vi skal tjene penger om 5 år. Men beklager å si det. Amatører tenker sånn... Profesjonelle vil se avkastning umiddelbart. " Det blir så forbanna dumt og i ene innlegget si at håper kursen holder seg lav og at all kapital i fremtiden går til organisk vekst for så i neste innlegg lure på hvorfor ingen profesjonelle tar tak i denne... Profesjonelle krever avkastning omgående! De lever ikke av å sitte på Hegnar å håpe. De må levere...
Dovretro
30.08.2023 kl 15:51 3500

God bedring til deg først og fremst, men ønsker også god bedring til PNOR som virker litt syk for tiden
smaa
30.08.2023 kl 15:47 3428

Gratulerer til HT, rett som vanlig👍😀😀
Ligger nyoperert på sykehus og hadde ventet noen glade tall i dag, men NEI.
Jeg håper å bli frisk, og det håper jeg PetroNor blir også, vet ikke hvem av oss det er mest alvorlig for.
Jeg har trua👍👍👍👍😀🍀
Kvike11
30.08.2023 kl 15:00 3445

Jeg mener de har slået alle forventninger, kender ingen analyse hvor de forventede det flotte resultat.
PNOR har meget svært ved at komme med nyheder, da de nyheder der kommer er nye aftaler, dem kan de selvfølgelig ikke oplyse om, før tid er
Fald idag, helt urimeligt og ren spin
Slettet bruker
30.08.2023 kl 14:24 3491

Siden forventningene stort sett er like høye ved hver presentasjon og de stort sett sier det samme hver jævla gang kunne det jo vært interessant og se hvordan aksjen historisk sett har beveget seg før og etter resultat... Denne aksjen er ekstremt forutsigbar og det samme skjer hver gang... Så nå kunne det jo hvert interessant og sett hvordan den historisk sett har beveget seg i dagene etter resultatfremleggelse.... Noen som gidder?
hofa
30.08.2023 kl 14:08 3530

Det var flot udmelding og go præsentation af JP, at markedet ikke liger det, er ikke hans problem. Ledelsen må frem og præsentere sig og komme med ytringer om udbytte eller tilbagekøb af egne aktier, og ikke kun måske og vi må se på det. Dette er direkte inerverende.
E Desperados
30.08.2023 kl 14:00 3507

J Pace sa da vitterlig at nå som pengene begynte å hope seg opp så måtte de gjøre noe med det. Hvis det da ikke dukket opp gode muligheter for kjøp av produksjon så ville det bli utbytte/tilbakekjøp i 2024. De hadde hatt flere tilbud på oppkjøp, men som han sa "maybe we are a bit choosy". Så det blir enten oppkjøp til en attraktiv pris eller så blir det utbytte. Hvis du klarte å tolke den presentasjonen til at de har planer om å bygge en pengebinge ala Onkel Skrue sin og så bade i de pengene på kontoret inne i Oslo så skjønner jeg jo at du er litt frustrert her stadig vekk om såpass enkle beskjeder blir misforstått.
Slettet bruker
30.08.2023 kl 13:31 3598

De SER på muligheten for utbytte... Ingenting bestemt. Med den ordlyden i alt som beskrives setter de absolutt ingen krav til gjennomføring. De ser bare på det....
Slettet bruker
30.08.2023 kl 13:30 3614

Men det er vel kanskje dette som irriterer meg med ledelsen her.... De skal hele tiden se på ting. "Vi ser på mulighetene". Det gjelder absolutt alt... Hadde de, hvertfall i noen tilfeller snakket om "vi skal"..... Det er jo som å høre på en politisk debatt... Alle spørsmål unnvikes med at vi skal se på det. Masse prat. Ingen handling....
E Desperados
30.08.2023 kl 13:29 3620

Hvis markedet mener at dette var en dårlig rapport/presentasjon så har ikke jeg så mange gode tips til hva de skal gjøre for å fikse kursen. Og for å være ærlig så synes jeg det er helt supert at kursen er lav sånn at jeg kan få kjøpt litt ekstra hver måned. Jeg estimerte utbytter fra og med våren 2025 når jeg kjøpte min første store post her. Nå kommer det et år før skjema. Hvis de kommer til å betale et sted mellom 25 og 50 % av FCF fremover i utbytte og bruker resten på investeringer så er aksjekursen for meg helt uinteressant. Da ligger de aksjene i skuffen her og genererer utbytte de neste 20 årene. Minst.
Dovretro
30.08.2023 kl 13:19 3648

Mulig det, men denne er - 10,69% siste 12 mnd så den fulgte vel ikke de andre oljeaksjene i fjor. Skulle jo bare mangle at den ikke skulle stige da det pumpes inn enorme summer hver måned.
barts
30.08.2023 kl 13:11 3660

Så gerne analyser fra et par analytikere eller tre. JP var flink til at svar epå mine spm. under dagens pressekonf, men føler lidt han kom for let om ved spørgsmålet om hvorvidt de kunne gøre mere på IR fronten og for at tiltrække nye investorer/aktionærer. Han nævnte dog at det var hans ansvarsområde og at de ser på mulige flere fora at gøre opmærksom på PNOR-casen. Håber de mener det og så sat noget mere professionelt IR i spil - det tror jeg vil gøre en forskel. Når markedet ikke kender til deres assets, planer og ambitioner, kommer de jo ikke til at ligge deres midler i PNOR...
Tm3P
30.08.2023 kl 13:09 3681

Har vært en av oljeaksjene som har gjort det best på Oslo børs i år. Så lenge ting fortsetter som det har gjort hittil så tror jeg det er god sjanse for at den fortsetter oppturen siste del av året.
Slettet bruker
30.08.2023 kl 13:07 3701

Så hva skal komme til å drive kursen opp i tiden fremover når godt nytt ikke er kursdrivende i en aksje? Fluefiskeren? Desperados? etc.... Nå har det vært årevis med ørkenvandring. Tryning på dårlig nytt og skuldertrekk på godt nytt? Hva skal til?
Slettet bruker
30.08.2023 kl 12:57 3734

Har ingen umiddelbar tro på at vi skal veldig mye opp på kort tid. Nå er vell utbytte katten ute av hatten. Ikke noe planer om umiddelbart utbytte. Ingen umiddelbare planer om tilbakekjøp. Meldingen for en tid tilbake om salg av assets i tillegg til dagens tall viser vel bare at ingen meldinger påvirker kursen i denne aksjen nevneverdig. Dagen i dag er vel bare en bekreftelse på at denne aksjen i beste fall kommer til å utvikle seg sidelengs hvertfall et år til.... Få et fall i oljepris med påfølgende børsfall i nærmeste fremtid nå så kan vi like fort se 6 tallet igjen som 9 tallet...
markie
30.08.2023 kl 12:43 3792

Håper folket holder litt hardere i aksjene fremover. Så må de løpe etter for å kjøpe tilbake. Er snart tilbake på 8,50. Er mange prosent opp til 14 kr som analyse antyder.
Veldig oppløftende rapport og q rapporter fremover. Styreformann bortenfor mistanke. Mye som ligger til rette for at vi skal litt opp... Eller hva HT ))
barts
30.08.2023 kl 12:30 3811

Tipper vi ser en flot omsætning på op mod 1mio. aktier i dag, og måske et mindre fald på 1-2 % når dagen er omme, set i forhold til igår (kurs 8.4-8.5) - der er mange som sælger, men husk at de jo bliver købt af nogen som ser en lys fremtid. Så, måske vi idag ser at kortsigtede skiftes ud med mere langsigtede aktionærer...
Slettet bruker
30.08.2023 kl 12:12 3882

Denne aksjen får ikke et løft før de slutter å prate om hva som skal vurderes i fremtiden... Kanskje på tide at det snart blitt tatt beslutninger... Utbytte skal opp til vurdering mai 2024. Tilbakekjøp vurderes. Vi vurderer fortløpende........
Odi.1
30.08.2023 kl 12:00 3919

Er alltid slik når noen er glo etter større volum i en så sterk aksje. Short sjult må skaffe igjen aksjer også. Så tålmodighet her nå, større aktører vil nok åpenbart inn i denne når cash kassen svulmer opp. Kjøp på disse dippene her nå om en har råd og Power til det, om ett år vil en himle med øynene over hvor billig en kunne få denne i August 23.
E Desperados
30.08.2023 kl 11:30 4004

Men styreleder solgte jo lisensene i GB til seg selv for potensielt 85 MUSD, så han vet jo da veldig godt hva de andre er verdt. Estimatene på A4 er jo ca 4 ganger større enn totalt for GB. Så er det ca samme størrelse på lisensene i Senegal om det skulle gå selskapets vei. Jeg finnes derfor ikke bekymret for at selskapet skal bli kjøpt opp til en tilbudspris.
polion
30.08.2023 kl 11:28 4008

Oljeprisen opp og PNOR med et bunnsolid halvårsresultat (samt meget grei guiding), like forbanna opplever vi en nedgang på nesten 3%. Dog ikke særlig vanskelig å se at det jobbes iherdig for å få til denne nedgangen, snart hundre poster omsatt der poststørrelsen har vært på 460 stk. aksjer eller mindre.
Nei, det er pinadø bare å gi seg ende over.
markie
30.08.2023 kl 11:24 4026

toftos skrev Hentet fra XI ..
Flere som tenker oppkjøp av selskapet til denne prisen. Som jeg og flere andre ymtet frempå også HT.
Det er jo i prinsipp bare å snakke med styreleder.. Nå har vi fått bekreftet at han ikke lenger er siktet.. så
Fluefiskeren
30.08.2023 kl 11:06 4089

Jepp. BWE synker over 7 % på dette. I går kom det en kjempegod nyhet at de hadde fått myndighetsgodkjennelse på kjøp av noen felt i Brasil. Det ble verdsatt til 40 øre. Godt under to prosent oppgang på en grønn oljedag.

Det skal ikke være lett. Dårlige nyheter blir vektlagt mye mer enn gode nå. Det gjelder i hvert fall oljeaksjer. Vi ser det også her i Petronor. Da styreformann ble dratt inn i korrupsjonssaken stupte kursen. Nå når etterforskningen av han er innstilt synker kursen videre. Synes imidlertid at selskapet burde meldt det i en egen melding. Det gjorde de jo da han ble mistenkt.

Jeg spådde i går nedgang og fikk rett der. Å legge fram kvartals-eller halvårsresultat blir som regel en grunn til å selge. Det virket som noen skulle inn på forhånd og har blitt skuffet. Jeg vet ikke hva det skulle være de forventet. Utbytte? Hvis det virkelig er viktigere enn produksjonsøkninger som er bedre enn forventet så gir jeg opp.
JUICEitUP
30.08.2023 kl 10:49 4161

Som FF sier er det ikke selskapet det er noe galt med, det er markedet.
E Desperados
30.08.2023 kl 10:45 4163

Tøft marked når denne rapporten fører til kursnedgang. Nesten så man skulle begynne å lure på om PetroNor hadde produksjon i Gabon...
Slettet bruker
30.08.2023 kl 10:24 4247

toftos skrev Hentet fra XI ..
As expected acquisition candidate, free cash more than $60 to $80 million in account at year end and 5100 bopd production with 4 large field in bag............
Redigert 30.08.2023 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
toftos
30.08.2023 kl 10:18 4231

Hentet fra XI
PNOR (Neutral, tp NOK 14) – Decent H1 report, dividend indicated, re-introduction of quarterly reporting positive
While Petronor reported H1 earnings slightly below our estimates, net cash was above our expectations. Positively, the company indicated dividend payments and will also re-introduce quarterly reporting, in line with the industry standard for OSE listed companies. The company has a net cash position and is trading at P/NAV of around 0.3x. We do not think long-only mutual fund managers and generalists will immediately embrace the case. But maybe it may become an acquisition candidate at the current valuation?
Fra SB1M i dag
Slettet bruker
30.08.2023 kl 10:17 4199

Many good things in report also many triggering point September including main thing is corruption case clearance to board member................
1) production increase information
2) Government approval in BS - $25million cash in account
3) new oil sale in Oct
4) Senegal case result