PETRONOR - Et selskap som tjener inn HELE markedsverdien på 1 år

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
10.01.2024 kl 12:26
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Fresh Prince
PNOR 02.06.2023 kl 14:17 455604

Tenker det er på tide å lage en ny tråd om PetroNor som gir litt mer oversikt over selskapet og potensialet for betydelig oppgang fremover. Dette vil være svært kort oppsummert, men vil gi god innsikt i selskapet for både eksisterende aksjonærer og potensielle nye investorer som har vurdert en inngang. Info her representerer mer eller mindre argumenter for hvorfor kursen burde stå i minst NOK 26 per aksje (SB1M hadde en SOTP valuation på NOK 25 for PNOR) altså 234% opp fra dagens kurs.

Dato for innlegg: 2 Juni 2023

1. KORT OM SELSKAPET

PetroNor er aktiv innen utforsking og produksjon av olje og gass i vestlige Afrika og eier følgende assets som vil gi ca 6000 bopd ila utgangen av 2023:
1) CONGO-BRAZZAVILLE - 16.83% participant interest i PNGF Sud, et offshore felt utenfor Kongo
2) NIGERIA - 13.1% economic interest i Aje-feltet i lisensen OML113
3) GAMBIA - 90% interest i A4-lisensen
4) GUINEA-BISSAU - 100% interest i Sinapa (Block 2) og Esperanca (Block 4A og 5A).
5) SENEGAL* - I utgangspunktet 90% operated interest i ROP og SOSP lisensene. Rettighetene til disse er imidlertid i ICSID for voldgiftsbehandling. Personlig anser jeg disse som tapt, og det prises også inn i verdien i selskapet, men kan naturligvis være en betydelig oppside om PNOR får beholde en viss eierandel i en av disse lisensene.

2. FINANSIELLE TALL (as of tilgjengelige tall 2 Juni 2023)

Market Cap: 1,100 MNOK
Enterprise Value: c. 1,238 MNOK
Aksjekurs: 0,777 (nå 7,77)
EBITDA: 1,060 MNOK. ----> Dette betyr at PNOR har et driftsresultat før avskrivninger, nedskrivninger og div renteposter som er ca like stor som HELE markedsverdien til PetroNor, som er mer eller mindre uhørt på kapitalmarkedet. PetroNor handles altså dermed til en EV/EBITDA på mikroskopiske 1,16x, og dette var for 2022, i 2023 vil produksjonen øke ytterligere slik at dette tallet vil være til og med enda lavere. Consensus blant analytikere var at Petronor handles til 0,68x EV/EBITDA for 2023. I bransjen så ligger snittet på E&P-selskap på ca 5x ---> Dette vil si at PNOR, hvis priset til det resten av markedet skal prises til, skal ha en EV på MINST 5,302 MNOK, som gir en Market Cap på ca 5,288 MNOK som tilsier en aksjekurs på NOK 3,71 (nå NOK 37,1) per aksje. Nå skal det imidlertid med full rett være priset inn ekstra politisk risiko slik feks DNO har, ettersom PNOR også har sine problemer slik som feks korrupsjonssaken mot tidligere sjef Søvold (selskapet er imidlertid ikke siktet, men gir inntrykk av at selskapet er useriøst), denne saken i Sengal som egentlig burde skrives ned til 0, samt at man har droppet kvartalspresentasjoner selv om selskapet mente det var pga tidspunkt for lifting av olje som gjør at inntjening kvartalsvis vil være volatilt og misvisende. Det vil si at en EV/EBITDA på 3,5x kan anses som rettferdig. Dette vil gi en aksjekurs på NOK 2,6 (nå NOK 26) per aksje. Det tilsier en oppside på 234% fra dagens kurs.

3. FREMTIDIGE TRIGGERE

- PNGF Sud: Aurora Atwood har ankommet PNGF SUD og det vil trolig komme en melding fra selskapet når som helst nå om at de har startet dette innfill-programmet for å øke produksjonen ytterligere. Dette er trolig den mest nærliggende triggeren som kan dytte kursen betraktelig.

- Tilbakekjøp av aksjer/Utbytte: Selskapet vil tjene ekstremt mye penger i 2023 også, slik at man får såpass mye cash on hand at det vil være sannsynlig at en del av dette vil gå til M&A, men også til feks tilbakekjøp av aksjer.

- Finalization av rettssaken mot tidligere sjef Søvold: Dersom PNOR slipper unna fullstendig, eller en liten bot på noen titalls millioner NOK så vil kursen kunne eksplodere oppover i det saken blir lagt bak selskapet og man kan fokusere på produksjon og massiv inntjening.

- Aje-feltet: Med tanke på Aje så var tanken å bytte ut nåværende FPSO (Front Puffin) med en mer moderne, og i følge marinetraffic som ble oppdatert nylig er denne nå vekk fra feltet og plassert i havnen i Lagos. Nå skal de bare drille flere brønner og ikke minst etablere en 30km lang pipeline til fastlandet. Selskapet selv har sagt de satser på FID ila slutten av året, aka alt fra august til desember. En nærliggende trigger her vil være annonsering av gas offtake contracts knyttet til prosjektet, som kan skje når som helst. Fant også en interessant artikkel fra største aksjonær i PNOR som ble publisert nylig, der han snakker om blant annet AJE. Der bekrefter han også at FPSO nå har blitt byttet ut og at de nå er i ferd med å erstatte med en ny FPSO. Basert på ordlyden ser det også ut som de allerede er i gang med bygging av pipeline og at de er i fremskridende samtaler med offtakers for gassen. Pipeline vil muliggjøre salg av gass til andre land som Togo og Benin også. I samme paragraf der det snakkes om deres investeringer i PNOR sier han også: "We are looking for brownfields in Angola, Nigeria or Congo-Brazzaville where we can take over and apply our EOR expertise to enhance production." Så mulig det blir kjøp av flere felt, men usikkert om det blir gjennom PNOR eller Petromal, men er nærliggende å tro det vil være gjennom førstnevnte ettersom de allerede har lisenser på disse områdene. Link: https://theenergyyear.com/articles/epc-and-eor-for-adnocs-production-ramp-up/

- Hvis gjeldstaket i USA heves vil det fjerne mye usikkerhet og styrke sannsynlighet for vekst i økonomien og dermed etterspørsel etter olje

- OPEC-møte den 4 juni (kommende søndag) der det er priset inn at det ikke skal oppstå noe kutt i produksjon, men der enkelte OPEC-medlemmer likevel har advart de som er short olje at de kan få svi av å spekulere. Om det skulle enten bli annonsert kutt i produksjon eller bare signaler om at det vil komme flere kutt så kan det dytte oljeprisen høyt opp.

- Voldgiftssaken i Senegal: Denne saken i Senegal anser jeg (og åpenbart markedet) som tapt, men er likevel interessant å se på ICSID sin statistikk på slike saker. I 48% av tilfellene sider ICSID med investorene sine krav i sin helhet eller delvis, mens de rejecter investorene i 28% av sakene. Tok også en titt på saker innen oil and gas som har blitt filed hos ICSID samtidig som Petronor (da APLC) og det ser ut som ca 50% av sakene nå har blitt konkludert. En sak som handlet om hydrocarbon concessions (aka samme som Petronor sin sak) hadde sin Date of Constitution of Tribunal like etter PNOR og fikk nylig konkludert saken for 2 mnd siden. Med andre ord kommer det sikkert en avgjørelse innen August/September tenker jeg. Alternativt juni, men har mine tvil om det. Hadde vært greit å bli ferdig med den saken nå selv om den er priset til 0 i aksjen. Et kompromiss som PNOR tidligere oppnådde med A4 hadde jo vært sensasjonelt, men tviler sterkt på at det blir tilfellet her med myndighetene som ikke er villige til å forhandle. De har forøvrig tildelt 1 av lisensene til Total allerede, så den er gone uansett.

- Salg av lisenser: Selskapet kan vurdere selge unna alt av lisenser til flere milliarder og betale ut alt som utbytte til aksjonærer
Redigert 15.06.2023 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Mdg1
08.09.2023 kl 07:43 2883

Donald Trump har tross alt gjort mye værre ting. Ansvarlig for drapet på flere personer og har vært i varetekt og ransaket hos. Han har fortsatt tillitt i store deler av befolkningen. Rettsstaten er slik at om man ikke blir dømt er man uskyldig. Tror ikke det blir et problem for Søvold, gitt at han faktisk ikke blir dømt. Da stiller saken seg annerledes. Selv om det bare blir en liten bot
E Desperados
08.09.2023 kl 08:35 2770

Dagens aksjonærlister viser nedsalg for både Nor Energy (20 000) og Energie (18 000).
oivindl
08.09.2023 kl 08:45 2997

"Rettsstaten er slik at om man ikke blir dømt er man uskyldig."

Rent juridisk sett, ja. Men man kan likevel ha utført de handlingene man var mistenkt for og slik sett faktisk være skyldig i realiteten. Det er vel nettopp det FF korrekt påpeker.
ziggy068
08.09.2023 kl 08:53 2957

"Men man kan likevel ha utført de handlingene man var mistenkt for og slik sett faktisk være skyldig i realiteten. Det er vel nettopp det FF korrekt påpeker." Og det er nettopp her et justismord starter. Folk som ikke klarer å godta det rent juridiske. Du er frikjent men skyldig er en farlig vei å gi seg inn på. Alle som sier at en frikjent fortsatt er skyldig, hever seg over loven, lovverket og den samfunnskontakten vi alle lever under. Å spekuler i at noen fortsatt er skyldig når de er frikjent tjener ingen. Rest my case:) Ha en fin børsdag.
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 08:54 3003

Og du fortsetter angrepene på meg. Hyggelig fyr du. Får mer relevant feedback fra katta mi.

Vi får oppsummere den dagen saken er ferdig.
Redigert 08.09.2023 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
toftos
08.09.2023 kl 09:02 3038

Får håpe det ikke fortsetter fremover, for da blir det en tung høst
klaesp
08.09.2023 kl 09:03 3042

Ja, dette er med stor sannsynlighet nedsalg fra de store aksjonærene.
ag-3
08.09.2023 kl 09:08 3044

Som nevnt mange ganger nå. Dere må evne å se forskjell på myndighetenes syn på en frikjent person og andre aktører/ privatpersoners syn på en frikjent person.
Myndighetene legger til grunn at en frikjent persone er uskyldig. Det gjør nødvendigvis ikke andre aktører. Og det selvfølgelig med rette da det kreves en sansynlihetsgrad opp mot 95 (utenfor enhver rimelig tvil) for å bli dømt i en straffesak.
Du trenger ikke drasse inn Donald Trump. Det finnes mange eksempler på straffedømte som fortsatt har tilhengerskare (av forskjellige motiv). Så også med Søvold - noe du lett leser i tråden her. Men så har også flere her et penge motiv for å bagatellisere saken.
Spørsmålet er om investorer, samarbeidspartnere osv ser på saken på samme bagatelliserende måte. Svarer her er vel gitt med dagens kurs....
Og nedsalg...
Redigert 08.09.2023 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
toftos
08.09.2023 kl 09:16 3165

Er nok ingen som tror det, men de skal ikke selge så mange aksjer før det kortsiktig har påvirkning på kursen
toftos
08.09.2023 kl 09:19 3242

Samme mønster i dag som så ofte før, kursen åpner litt opp å står no i 8.309. Men for å være sikker på at kursen skal ned, så ligger det salgsposter på 8.288- 8.3 og 8.309, altså 3 poster på kursen og nedover. På andre siden er høyeste bid 8.163. Er ikke rart at kursen faller sakte med sikkert
E Desperados
08.09.2023 kl 09:20 3279

Hvis de fortsetter å selge etter at skatteregningen har forfalt så kan det være at de ønsker å redusere posisjonen sin ja. Men med 20 000 aksjer til salgs hver tredje dag så vil det ta Nor Energy 5,5 år å bli kvitt posisjonen sin. Så det er jo isåfall et ganske så håpløst prosjekt.
Mdg1
08.09.2023 kl 09:28 3323

Vet ikke hva inntekter han sitter igjen med nå som jobben i Pnor er borte. Tipper det er skatteregningen som må betales
toftos
08.09.2023 kl 09:28 3346

Man kan ikke selge så store posisjoner over børsen, da må de ut å selge som et blokksalg. Men det vil fort rasere kursen mer om de må selge
Kvike11
08.09.2023 kl 11:43 3180

Vi må være meget tæt på et salg af hele selskabet..
Ledelsen har gaffa tape over munden , derfor de intet siger om den lave kurs.
Slettet bruker
08.09.2023 kl 11:56 3166

Jeg tipper vi avslutter denne måneden også uten noen nyheter av betydning... Avklaring Senegal my ass... PNOR har gang pp gang vist at de har et relativt avslappet forhold til datoer og lovnader så at de i det hele tatt forecaster datoer for uansett og ikke forholde seg til de er bare en ny stein til seriøsitetsbyrden i dette selskapet...
E Desperados
08.09.2023 kl 12:03 3150

Nå er det jo engang ICSID og ikke PetroNor som avgjør når en avklaring om Senegal kommer. Så du kan ikke klandre selskapet for det. Det eneste som selskapet har lovt i september som de selv har kontroll på er produksjon fra infill-borringen.
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 12:05 3145

Men sånn har det vel vært i åresvis?

Dårlig trøst, men også BWE og PEN sliter. Den første mest. De vil øke sin produksjon fra snaue 10 000 bopd til nærmere 50 000 bopd på litt over et år. Uten å bli belønnet i det hele tatt (foreløpig). Virker som markedet ikke lenger fokuserer på produksjon og reserver, men kun på utbytte og tilbakekjøp av aksjer. I BWE kommer det ifølge CEO først tidligst i slutten av 2026.
Det gjelder over hele fjæla. Ikke bare i Norge, men også globalt. Dog i mindre grad. Likevel er mange bekymret for at investeringene er for lave. Hvorfor det er slik er vanskelig å ha noen formening om, men skal jeg tippe så er det at en del investorer mener industrien langsomt vil gå ned i solnedgangen. Dem om det.
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 12:07 3143

De har vel strengt tatt ikke det heller. Det er det jo Perenco som har.

Derimot burde de ha kontroll på å utarbeide en plan for utvikling av Aje.
Slettet bruker
08.09.2023 kl 12:09 3152

Forecastet de ikke også oppstart av et par brønner i august som plutselig ble utsatt til september som høyst sannsynlig plutselig blir videre utsatt... My point is.... At selskapet virker til å ha et ganske avslappet forhold til hva de forecaster og når de forecaster det.... Hvis de ikke har peiling hvorfor setter de da en dato?
Slettet bruker
08.09.2023 kl 12:15 3153

Vet at mange her inne mener at aksjekursrn er helt uvesentlig siden dere skal leve av utbyttene som kanskje kommer en gang i uviss fremtid.... Men desverre, som det ogsp blir nevnt.... De fleste er på børs for å tjene penger... Skal du tjene til pensjon finnes det pensjonsfond til sånne ting... Hadde du satt pengene dine i fond for 5 år siden hadde du hatt en god avkastning... Om du valgte å kjøpe PNOR..... Det samme kan det være at vi sier om 5 år... Ingen garanti for at PNOR er noe annet sted enn de er i dag... Med masse beliebere som slukker rått fremtidsplanene som bare blir dyttet fremover og fremover.. Et par idiotiske investeringer, børsnedturer og påfølgende idiotiske pengeplasseringer og EK er fort borte...
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 12:20 3133

Det er slik det er å investere på børs. Det må alle som kjøper aksjer vite. Ingen garanti for positiv avkastning. Småaksjonærer samlet som gruppe taper penger har jeg hørt selv om hovedindeksen stiger. Det er knapt et fond som slår hovedindeksen. Likevel er det den finanshusene refererer til når de skal selge deg aksjer eller fond.
oivindl
08.09.2023 kl 12:27 3115

'Du er frikjent men skyldig er en farlig vei å gi seg inn på."

Like farlig som å si at om du er frikjent har ikke forbrytelsen vært begått. Vi har jo mange saker hvor begge parter er kjente, men hvor påstand står mot påstand. Det kan gjelde voldtekt og politivold feks.
Ditt resonnementet, dømmer enhver fornærmet som løgner, om den tiltalte frikjennes.
Redigert 08.09.2023 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Mdg1
08.09.2023 kl 12:39 3091

Jeg tenkte det samme i Wen. Selskapet skulle betale utbytter på 15% av ivesteringene mine hvert år i minst 20 år fremover. Det skjedde jo ikke da selskapet ble kjøpt opp til en slikk og ingenting. Så da sitter jeg igjen med under 100% avkastning på 5 år og går glipp av mange hundre prosent i utbytter over tid.

Så ikke umulig at PNOR blir solgt om noen legger 50% overkurs på bodrdet. Jeg er uansett veldig positiv til fremtiden her. De kommer til å ha 1 mrd på konto før de begynner å få store utviklingskostnader. Sammen med en solid kontantflyt betyr det at det er lite fare for utvanning. Da er spørsmålet bare hvor mange av lisensene de kommer i gang med og hvor fort de klarer å øke produksjonen. Ville vært mer bekymret om jeg satt i et lite selskap med planer og uten kapital. Sånn som Iox som bare har masse gjeld og ingen kontanter
Redigert 08.09.2023 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
polion
08.09.2023 kl 13:06 3070

Får bare beklage hvis jeg var noe i overkant. Tok ettermiddagen ute i finværet og det ble nok en del helicopter fuel, mulig det gjorde meg mer sort/hvitt enn nødvendig var?

Generelt så forholder jeg meg i hovedsak til rettssystemet, uten å spekulere altfor hardt over hvem som moralsk sett «enda ikke er hvitvasket» og hvem som av den grunn «helst ikke bør ha samfunnets tillit». Men, « La den som er fri for synd kaste den første stein», som det heter så smukt i skriften. Blir nok rimelig lenge til jeg kan begynne steinkastingen, det er nok sikkert. Og samtidig vet vi at over halvparten av Norges befolkning er skyldig i et eller annet, og det uten at de verken er domfelt eller at det er rettet noen form for mistanke. Poenget er at vi skal være ytterst forsiktige med å moralisere over hvem som bør diskvalifiseres grunnet sterke mistanker om et eller annet fra en eller annen.
Det var punktum finale fra min side, GOD HELG (fluefiskeren spesielt)
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 13:36 3016

Ja, god helg. Klarer ikke å la være å ta en hånd som strekkes frem.

Det er jo strengt tatt ikke vi som skal dømme Knut. Jeg håper inderlig han blir frikjent. Håper selvsagt på full frikjennelse. Hvis ikke håper jeg på « Intet straffbart forhold anses bevist «

Det er forskjell på det og henlagt etter «bevisets stilling». Det kan høres ganske likt ut, men er det slett ikke rent juridisk.

Det viktigste for oss er at ikke selskapet trekkes inn. Det anser jeg sjansen for at skjer som meget lav. Tre prosent?

E Desperados
08.09.2023 kl 13:45 3005

Når det etter to års etterforskning fortsatt ikke er noen mistanke mot selskapet og Økokrim har sjekket ut styreleder ville jeg satt den ennå lavere enn tre prosent. Kanskje så lavt som under en prosent.
Fafnir
08.09.2023 kl 13:46 3014

Kjære Forum venner. Gud bedre så mye uprofesjonelt svada her om dagen og er til ingens nytte for alle med interesse i Petronor. Dette er totalt uprofesjonelt og minner meg om dags avisens kommentar felt hvor alle trollene holder til. Totalt meningsløst. Handler ikke mye om det vi alle ønsker at forumet skal brukes til.
Jeg aner ikke hva dere holder på med og at dere har tid til å kommentere så mye til enhver tid synest jeg er merkelig.
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 13:52 2996

Jeg synes nå ikke at tidligere CEO sin skjebne og dens betydning for selskapet er hverken svada eller irrelevant. Detblir jo en realitet.

Men nå venter jeg på et drivende godt innlegg fra deg. Og da mener jeg ikke noe som er skrevet ørten ganger tidligere.
toftos
08.09.2023 kl 14:38 2942

Ny dag med oppgang på Osl børs, nærmer seg ATH. Ny dag med oppgang i oljeprisen, snart 91$ og en ny dag der de aller fleste oljeselskapene er grønn. En ny dag der Pnor blir solgt ned, ned over 1 %. Det finnes ikke kjøpere der ute, når man er på ordrelisten, så selgerne må lengre og lengre ned i boken for å selge
Slettet bruker
08.09.2023 kl 14:51 2953

Men da er det viktig å huske idealistenes ord. Selskapet jobber for aksjonærene. Fakta vil alltid seire. Vi skal bli rike. Om ikke i dette livet så får barna våre utbytte. Jeg har alltid hatt aksjekursen til å underbygge mine tanker om denne. Men ser idealistene her inne må bygge seg større og større luftslott... Tyder vel egentlig på at tvilen begynner å snike seg på de mest positive også. Jeg sitter igjen med en post her. Men detcer rett og slett for at oddsen på lotto foreløpig er litt dårligere... Det kommer til å diskuteres her inne i all overskuelig fremtid... Men aksjekursen vil fortsatt ligge i stabilt sideleie. Men likheten mellom selskapet og idealistene er at de begge hele tiden skyver ting frem over og fremover i tid og fortsetter og fremstille det som noe positivt. Når bare den meldingen kommer... Nei. Når bare børsen snur opp... Nei. Når bare oljeprisen... nei. Når bare Senegal... Når bare AJE... Når bare når bare..
Slettet bruker
08.09.2023 kl 15:00 3011

Spørsmålet kanskje folk bør stille seg her inne er vel hvorfor kjøpe noe i dag som er billigere i morgen? Ingen gidder ta risiko i en aksje uten kredibilitet annet enn blant en bukett på hegnar online...
E Desperados
08.09.2023 kl 15:04 3012

Det må faktisk være lov å mene at det er idiotisk å skulle bruke en hel side på forumet på å diskutere jus-tekniske begreper uten å komme med noe knakandes bra innlegg selv sammen med kritikken. Jeg kan skrive under på at han ikke er den eneste som mener det.

Forøvrig så er det en ting som aldri slår feil, og det er at hver gang denne Økokrim-saken skal diskuteres opp og ned i mente her på forumet så går aksjekursen ned. Igår og idag er intet unntak.
Fluefiskeren
08.09.2023 kl 15:13 3059

Jeg er sterkt uenig med deg i det du skriver. Jeg mener det må være lov å ta opp dette tema. Er virkelig takhøyden så lav? Dette gjelder selskapets fremtid i aller høyeste grad.

Og jeg har som burde være kjent ikke sagt noe om hvor selskapet står i denne saken. Kun hva som skjer den dagen saken er ferdig. Er det så ille da? At det ble så langt skyldes flere personangrep som jeg har full rett til å svare på.

Og der går faktisk an å hoppe over innleggende. Blokker meg gjerne.
Slettet bruker
08.09.2023 kl 15:20 3075

Helt klart legitimt å diskutere det... En fin avveksling til den idiotiske haussingen her inne😄
smaa
08.09.2023 kl 15:22 3128

Enig, man blir mettet av alle som mener de har rett om et eller annet.
Men fytterakkern for en utvikling, raser nedover fortere enn oljeprisen går opp, og det med kassa full av penger og hvor tilsiget er godt.
Må være noen som styrer dette løpet med styrets viten og vilje.
Ønsker et godt valg for alle, håper det blir bedre enn vårt valg av PetroNor og at fremtiden blir lys og rik for oss alle.👍👍🍀
E Desperados
08.09.2023 kl 15:39 3104

Det er selvfølgelig lov å diskutere alt som på et vis kan relateres til PetroNor her inne. Men det er også lov å mene at ting sklei litt ut (som det ofte gjør på internett) og at det burde stoppet litt før :)
Helg11
08.09.2023 kl 16:54 3040

En positiv nyhet inn i helgen: Jeg kan bekrefte at PetroNor E&P skal delta og presentere på Pareto-konferansen om 11 dager. https://paretosec.com/energy-conference/

For å fremme interesse blant analytikere er det positivt hvis de av dere som bruker Pareto sender en hyggelig henvendelse til TomErik.Kristiansen@paretosec.com og hører om det finnes kapasitet for en dypere analyse av PetroNor. Tom Erik har tidligere uttalt at Vest-Afrika er en av de mest spennende regionene for vekst i hydrokarboner i det neste tiåret, og her er PetroNor et naturlig supplement til de selskapene Pareto allerede dekker.

God Helg!
evetjo
08.09.2023 kl 17:33 2974

Du glemte ...flytting til Norge... ...Gekko/Telinet... ...korona... ...rep.emi...
Trymte
08.09.2023 kl 17:40 2952

"Jeg sitter igjen med en post her. Men detcer rett og slett for at oddsen på lotto foreløpig er litt dårligere"

Tanken har aldri slått deg at det er mulig å flytte pengene over i et selskap du faktisk har bittelitt tro på...?