PETRONOR - Et selskap som tjener inn HELE markedsverdien på 1 år

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
10.01.2024 kl 12:26
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Fresh Prince
PNOR 02.06.2023 kl 14:17 471302

Tenker det er på tide å lage en ny tråd om PetroNor som gir litt mer oversikt over selskapet og potensialet for betydelig oppgang fremover. Dette vil være svært kort oppsummert, men vil gi god innsikt i selskapet for både eksisterende aksjonærer og potensielle nye investorer som har vurdert en inngang. Info her representerer mer eller mindre argumenter for hvorfor kursen burde stå i minst NOK 26 per aksje (SB1M hadde en SOTP valuation på NOK 25 for PNOR) altså 234% opp fra dagens kurs.

Dato for innlegg: 2 Juni 2023

1. KORT OM SELSKAPET

PetroNor er aktiv innen utforsking og produksjon av olje og gass i vestlige Afrika og eier følgende assets som vil gi ca 6000 bopd ila utgangen av 2023:
1) CONGO-BRAZZAVILLE - 16.83% participant interest i PNGF Sud, et offshore felt utenfor Kongo
2) NIGERIA - 13.1% economic interest i Aje-feltet i lisensen OML113
3) GAMBIA - 90% interest i A4-lisensen
4) GUINEA-BISSAU - 100% interest i Sinapa (Block 2) og Esperanca (Block 4A og 5A).
5) SENEGAL* - I utgangspunktet 90% operated interest i ROP og SOSP lisensene. Rettighetene til disse er imidlertid i ICSID for voldgiftsbehandling. Personlig anser jeg disse som tapt, og det prises også inn i verdien i selskapet, men kan naturligvis være en betydelig oppside om PNOR får beholde en viss eierandel i en av disse lisensene.

2. FINANSIELLE TALL (as of tilgjengelige tall 2 Juni 2023)

Market Cap: 1,100 MNOK
Enterprise Value: c. 1,238 MNOK
Aksjekurs: 0,777 (nå 7,77)
EBITDA: 1,060 MNOK. ----> Dette betyr at PNOR har et driftsresultat før avskrivninger, nedskrivninger og div renteposter som er ca like stor som HELE markedsverdien til PetroNor, som er mer eller mindre uhørt på kapitalmarkedet. PetroNor handles altså dermed til en EV/EBITDA på mikroskopiske 1,16x, og dette var for 2022, i 2023 vil produksjonen øke ytterligere slik at dette tallet vil være til og med enda lavere. Consensus blant analytikere var at Petronor handles til 0,68x EV/EBITDA for 2023. I bransjen så ligger snittet på E&P-selskap på ca 5x ---> Dette vil si at PNOR, hvis priset til det resten av markedet skal prises til, skal ha en EV på MINST 5,302 MNOK, som gir en Market Cap på ca 5,288 MNOK som tilsier en aksjekurs på NOK 3,71 (nå NOK 37,1) per aksje. Nå skal det imidlertid med full rett være priset inn ekstra politisk risiko slik feks DNO har, ettersom PNOR også har sine problemer slik som feks korrupsjonssaken mot tidligere sjef Søvold (selskapet er imidlertid ikke siktet, men gir inntrykk av at selskapet er useriøst), denne saken i Sengal som egentlig burde skrives ned til 0, samt at man har droppet kvartalspresentasjoner selv om selskapet mente det var pga tidspunkt for lifting av olje som gjør at inntjening kvartalsvis vil være volatilt og misvisende. Det vil si at en EV/EBITDA på 3,5x kan anses som rettferdig. Dette vil gi en aksjekurs på NOK 2,6 (nå NOK 26) per aksje. Det tilsier en oppside på 234% fra dagens kurs.

3. FREMTIDIGE TRIGGERE

- PNGF Sud: Aurora Atwood har ankommet PNGF SUD og det vil trolig komme en melding fra selskapet når som helst nå om at de har startet dette innfill-programmet for å øke produksjonen ytterligere. Dette er trolig den mest nærliggende triggeren som kan dytte kursen betraktelig.

- Tilbakekjøp av aksjer/Utbytte: Selskapet vil tjene ekstremt mye penger i 2023 også, slik at man får såpass mye cash on hand at det vil være sannsynlig at en del av dette vil gå til M&A, men også til feks tilbakekjøp av aksjer.

- Finalization av rettssaken mot tidligere sjef Søvold: Dersom PNOR slipper unna fullstendig, eller en liten bot på noen titalls millioner NOK så vil kursen kunne eksplodere oppover i det saken blir lagt bak selskapet og man kan fokusere på produksjon og massiv inntjening.

- Aje-feltet: Med tanke på Aje så var tanken å bytte ut nåværende FPSO (Front Puffin) med en mer moderne, og i følge marinetraffic som ble oppdatert nylig er denne nå vekk fra feltet og plassert i havnen i Lagos. Nå skal de bare drille flere brønner og ikke minst etablere en 30km lang pipeline til fastlandet. Selskapet selv har sagt de satser på FID ila slutten av året, aka alt fra august til desember. En nærliggende trigger her vil være annonsering av gas offtake contracts knyttet til prosjektet, som kan skje når som helst. Fant også en interessant artikkel fra største aksjonær i PNOR som ble publisert nylig, der han snakker om blant annet AJE. Der bekrefter han også at FPSO nå har blitt byttet ut og at de nå er i ferd med å erstatte med en ny FPSO. Basert på ordlyden ser det også ut som de allerede er i gang med bygging av pipeline og at de er i fremskridende samtaler med offtakers for gassen. Pipeline vil muliggjøre salg av gass til andre land som Togo og Benin også. I samme paragraf der det snakkes om deres investeringer i PNOR sier han også: "We are looking for brownfields in Angola, Nigeria or Congo-Brazzaville where we can take over and apply our EOR expertise to enhance production." Så mulig det blir kjøp av flere felt, men usikkert om det blir gjennom PNOR eller Petromal, men er nærliggende å tro det vil være gjennom førstnevnte ettersom de allerede har lisenser på disse områdene. Link: https://theenergyyear.com/articles/epc-and-eor-for-adnocs-production-ramp-up/

- Hvis gjeldstaket i USA heves vil det fjerne mye usikkerhet og styrke sannsynlighet for vekst i økonomien og dermed etterspørsel etter olje

- OPEC-møte den 4 juni (kommende søndag) der det er priset inn at det ikke skal oppstå noe kutt i produksjon, men der enkelte OPEC-medlemmer likevel har advart de som er short olje at de kan få svi av å spekulere. Om det skulle enten bli annonsert kutt i produksjon eller bare signaler om at det vil komme flere kutt så kan det dytte oljeprisen høyt opp.

- Voldgiftssaken i Senegal: Denne saken i Senegal anser jeg (og åpenbart markedet) som tapt, men er likevel interessant å se på ICSID sin statistikk på slike saker. I 48% av tilfellene sider ICSID med investorene sine krav i sin helhet eller delvis, mens de rejecter investorene i 28% av sakene. Tok også en titt på saker innen oil and gas som har blitt filed hos ICSID samtidig som Petronor (da APLC) og det ser ut som ca 50% av sakene nå har blitt konkludert. En sak som handlet om hydrocarbon concessions (aka samme som Petronor sin sak) hadde sin Date of Constitution of Tribunal like etter PNOR og fikk nylig konkludert saken for 2 mnd siden. Med andre ord kommer det sikkert en avgjørelse innen August/September tenker jeg. Alternativt juni, men har mine tvil om det. Hadde vært greit å bli ferdig med den saken nå selv om den er priset til 0 i aksjen. Et kompromiss som PNOR tidligere oppnådde med A4 hadde jo vært sensasjonelt, men tviler sterkt på at det blir tilfellet her med myndighetene som ikke er villige til å forhandle. De har forøvrig tildelt 1 av lisensene til Total allerede, så den er gone uansett.

- Salg av lisenser: Selskapet kan vurdere selge unna alt av lisenser til flere milliarder og betale ut alt som utbytte til aksjonærer
Redigert 15.06.2023 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 17:46 4670

Men det er viktig å være klar over at de siste 30 mill USD betinger først et funn, en utbygging og enproduksjon. Det tar atskillige år og krever selvsagt et kommersielt funn.

Men de 55 første virker ganske trygge. Spesielt med dagens pris på olje, kondensat og gass. Og vet ikke om så mange har lagt merke til at for de første 25 mill USD brukes betegnelsen «at least 25 mill USD».
Redigert 19.09.2023 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Sydney
19.09.2023 kl 19:55 4489

Så at de kan sitte over 700 millioner kr på bok i enden av året er det realistisk?
Roughly:

250 mill cash pr idag.
200 mill juni lifting
200 mill oktober lifting
250 mill salg av lisens

Gjelden er liten pr idag.

Så utbyggingen av aje sier de kan lånefinansieres, ok. Men til hvilken rente og hvor mange milliarder vil det komme på?

Makrobaronen
19.09.2023 kl 20:50 4434

Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så utrolig optimistisk med tanke på selskapet. Jeg føler at situasjonen snart vil snu. Oljeprisen er ekstremt høy, i kombinasjon med en sterk dollarkurs, noe som bør generere betydelige overskudd for selskapet, spesielt når man ser på den lave markedsverdien. Selskapet tjener uforholdsmessig mye penger. Rakettmotoren er klar, spørsmålet er når og hva som skal til for å tenne den. Jeg mene og tror at det eneste som skal til er at selskapet må aktivt markedsføre seg og levere håndfaste og konkrete nyheter, ikke bare mulige eller kanskje-planer.
Tjener voksenpenger, vokser i produksjon, frifinnelse av styremedlem, kvartalstall etc mye riktig her nå

Hadde man bare hatt nok aksjer til å komme igjennom til ledelsen, så kunne man sagt i fra at de virkelig må selge skinnet
Odi.1
19.09.2023 kl 20:57 4490

Meget bra dem blir aksjoærvennlige nå. Q meldinger er viktig.
Denne går fort nå når det først begynner.
Redigert 19.09.2023 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
E Desperados
19.09.2023 kl 21:25 4416

200 mill på 400 000 fat i oktober var veldig pessimistisk mtp oljepris 🤪 Så kan du legge på ca 400 000 fat til som blir løfter rundt årsskiftet.

Når det gjelder AJE så ble det sagt 400 MUSD på Q&A i våres. Totalt selvfølgelig og ikke PNOR sin del. Hvilken rentesats det blir på er jo litt usikkert, men gass har jo bra ESG-score, så blir vel et gunstig grønt lån 😅
Sydney
19.09.2023 kl 23:35 4346

Nei altså. Etter skatt og alle utgifter. Hvor høy er skatten der nede?

Hva tror du de kan sitte med av cash beholdning 1,1. 24?

Jeg bare funderer på om det på ett tidspunkt om ikke altfor lenge vil være like mye som dagens mcap?
EspedalH
20.09.2023 kl 07:46 4218

Vi får håpe dette skaper litt mer interesse og oppmerksomhet. https://newsweb.oslobors.no/message/599834
E Desperados
20.09.2023 kl 08:28 4185

Løftet olje er ferdig skattet (skatt og royalty). Så de pengene er rett i lomma på PNOR. Det er derfor de i løpet av året melder om løfting på en del mindre olje enn de produserer.

Når det gjelder net cash ved årsslutt så avhenger det jo både av om de løfter en gang til eller om den neste etter tidlig oktober blir på nyåret. Og så spørs det om når siste steg av infil-drillingen skal betales. Det blir vel des/jan.

Ser forøvrig at de har fått godkjent farmout, så det kommer 25 MUSD inn på konto nå i oktober. Det er jo 1,8 kr/aksje. Markedet priset bare inn ca en krone når beskjeden om farmout kom, så om markedet er rasjonelle så skal vi opp idag.
Slettet bruker
20.09.2023 kl 08:51 4125

Look like company will downplay many things though they have strong cashflow and cash reserve too. current report not showing cash received in July 1st week USD 19.5 million .
Also expecting more additional cash for 400,000 barrels around USD 40 million so total will be 65 million in October.

total balance will be at 2023 USD 111 million ( kr8.6/share) and oil inventory worth USD17 million (after tax and royalty)
E Desperados
20.09.2023 kl 09:50 3982

Cash at bank 30.6: 26,5 MUSD
Oil lifting June (paid Jul): + 19,5 MUSD
Farm-out (paid Oct): +25 MUSD
Oil lifting Oct: +35 MUSD
-Operational costs H2: -25 MUSD
-Prepaid infildrilling 2024: -15 MUSD
= 66 MUSD

Plus potentially another lifting before year end of 400 000 barrels.
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 10:04 3938

Og det er nå boret 5 infill - brønner i 2023. Jeg trodde det var snakk om fire. First oil fra disse er ventet nært forestående.

« 2023 program of five wells completed on the
Tchibeli field with first oil expected imminently»

Holder fast ved at resultat fra Senegal er ventet i inneværende måned.

Klarer ikke å finne noe negativt i det hele tatt.🙄
E Desperados
20.09.2023 kl 10:16 3901

Fra halvårsrapporten:

"The drilling programme resumed in May 2023 to add four new wells in Tchibeli. The drilling rig Axima is currently (August 2023) drilling well track #4. The new wells have encountered reservoir parameters above expectations and drilling has progressed significantly faster than planned. These positive indicators have led to the addition of a fifth well to the program and should yield higher than expected reserves outcome. Production from these wells is expected during September, 2023."

Så kommer det 6 nye brønner i januar (kanskje det blir en til her også?) og så skriver de "It is expected the operator will request approval of additional infill drilling and expansion of the pre-salt Vandji in Tchibeli NE and PNGF BIS." Så det leveres fra Kongo!

Og når det gjelder Senegal så virker de ganske sikre på September når de den 20. melder i løpet av denne måneden.
Redigert 20.09.2023 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Sydney
20.09.2023 kl 10:17 3906

Jeg kjøpte idag.

Afrika er Afrika. Men de sitter på kloss på hele selskaps verdien k cash i slutten av året. De varsler utbytter på nyåret. De kan overraske litt med å betale ut lisens pengene i utbytte for eks.

Ellers infill brønnene vil øke produksjon. Hvor mye tror dere?

Ellers syntes jeg panoro ser like bra ut. De produserer 3 mill i år til høyere priser.

Til sist bluenord. Det er vel den jeg ønsker meg mest.

Men når ble det petronor. Så tenker jeg at pengene som kommer inn i oktober vil gi litt oppgang samt resultatet av infill.

19 mill i reserver. Kan aje øke dette eller er alt inkludert i det tallet?
Redigert 20.09.2023 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 10:20 3895

Jeg tror det er fornuftig å fordele oljesatsningen på flere selskap og flere land ja. Selv har jeg fire, men har litt mer i PEN enn de tre andre samlet.
Slettet bruker
20.09.2023 kl 10:39 3814

operational cost USD 9 / barrel - 5MUSD for (@544000 barrels) not 25MUSD as royalty and tax is already deducted.
Also page 6 production profile showing 33000bopd gross production in Sep .........increase in production 400 barrels for PNOR
Redigert 20.09.2023 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Sydney
20.09.2023 kl 10:40 3822

Ikke så beroliget av at det var kupp i Gabon akkurat. Irriterende at afrikaneren oppfyller fordommene man har mot å investere der for å si det sånn.

Hva tenker du om reservene og en evt økning av disse ?
E Desperados
20.09.2023 kl 10:42 3805

There are other costs as well. Salaries, exploration costs, legal fees, rents, interest and so on.
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 10:58 3760

Kuppet i Gabon har i hvert fall ikke fått noen konsekvenser for hverken PEN eller BWE. Det nye regimet vil neppe støte fra seg aktører som står for over halvparten av landets BNP.

Hvilke reserver tenker du på? Dussafu sine? Det er positivt at formasjonen på Hibiscus er enda bedre enn forventet. Det kan føre til høyere recovery og dermed høyere reserver ja. Ellers er det igjen mange spennende prospekter og leads der så jeg er temmelig sikker på at de vil øke ytterligere.
Redigert 20.09.2023 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2023 kl 11:09 3710

will not go above 15MUSD as per half year report also expecting increase in production by 400 bopd to cover other many expenses
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 11:17 3691

Jeg lar meg fortsatt imponere over OPEX. Faktisk i underkant av 10 USD pr. fat nå. Det er oppsiktvekkene bra på en lisens som «bare» produserer 30 000 bopd pr. dag. Og lisensen er moden og spredt på fem felt. Ikke noe av de skulle tilsi lav OPEX. Imponerende av Perenco. Kunne fort vært nærmere 30 USD pr. fat hvilket hadde krevd en oljepris på ca 115 dollar pr. fat for samme inntjening.
Sydney
20.09.2023 kl 11:34 3629

Jeg tenker på reservene til pnor. 19 mill står det i
Presentasjonen fra q2. Beklager at jeg blanda inn pen.

Kan denne økes med aje eller andre muligheter?

Redigert 20.09.2023 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 12:05 3560

De vil gå kraftig opp med Aje. I øyeblikket er ressursene der bare karakterisert som 2C ressurser. Disse vil høyst sannsynlig bli oppgradert til reserver. Det vil da antakelig bety nye 20 mmbbl for selskapet. Reservene på PNGF Sud vil nok også oppgraderes. Ikke minst basert på funnet av Vandji formasjonen i fjor.
E Desperados
20.09.2023 kl 12:08 3594

Som jeg tidligere delte fra halvårsrapporten så forventer de økte reserver som følge av infill-drillingen som pågår nå også:

"These positive indicators have led to the addition of a fifth well to the program and should yield higher than expected reserves outcome."
toftos
20.09.2023 kl 13:05 3526

Nor Energy solgte 41 000 aksjer på dagens liste, så de har solgt litt over 200 000 denne mnd. Ellers virker det som de fikk frem mye positivt i dagens presentasjon ja :) Blir spennende å se hvor mye de nye brønnene produserer
Redigert 20.09.2023 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.09.2023 kl 13:18 3525

Hvordan er % størrelse mellom PEN og PNOR med klaff for brønnene til Pnor? Just Ask ...
some..?
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 13:24 3510

Spørs hva du mener med % størrelse.
Odi.1
20.09.2023 kl 13:25 3553

Produksjons kapasitet ( baclog resurser på bunnen, potensialt )
toftos
20.09.2023 kl 15:30 3331

Er tydeligvis ikke alle som var fornøyd med presentasjonen i dag, økt omsetning men mye salg. Var en som absolutt ville ut å kjørte kursen ned fra 8.45 til 8.33. Så vet ikke om selskapet er på vei til konkurs eller hva det er 🤦‍♂️
E Desperados
20.09.2023 kl 15:42 3313

Det ble nok bare litt for mye for vedkommende. 25 MUSD på vei inn fra lisenssalget pluss ytterligere 35 MUSD fra oljeløfting kan jo få noen og enhver til å kaste kortene :p
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 15:45 3304

Ja, det blir spennende å se hva produksjonsøkningen blir fra disse brønnene. Vi må huske på at to av dem var injektorbrønner. Likevel legger jeg hodet på blokka og tipper en økning for PNOR sin del på ca 1000 bopd. Da er vi i så fall over 6000 bopd totalt.
toftos
20.09.2023 kl 15:58 3261

Rundt 6000 høres fornuftig ut, så blir spennende å se, men lurer på hva som trigger salgslysten no når ting endelig begynner å løsne litt
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 16:05 3238

Omsetningen i dag er høy til å være PNOR. Det er nok en av de større som selger seg ned. NOR? Det kan være flere årsaker til man selger aksjer enn at man ikke tror på fremtiden.
Redigert 20.09.2023 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
E Desperados
20.09.2023 kl 16:23 3203

Er nok en del som selger i disse dager fordi man trenger pengene til andre ting og ikke fordi man ikke har tro på selskapets fremtid. Og det gjelder da ikke bare i PNOR.

Men at vi skulle ende i rødt samme dag som melding om at salg av lisens er myndighetsgodkjent, den så jeg ikke komme.
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 16:35 3160

Det kan du si, men det kom ikke i form av en børsmelding. Ikke alle er nok like flinke til å lese rapporter og presentasjoner. Men enig i at vi ikke skal falle på en slik dag selv om oljeprisen er ganske mye ned fra børsslutt i går. Energiindeksen er forresten ned i dag.
Redigert 20.09.2023 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
ag-3
20.09.2023 kl 16:35 3230

Ja for fremtiden for pnor ser jo veldig lys ut... grønt i flagget = svindel
toftos
20.09.2023 kl 16:36 3374

At noen må selge for å betale skatt kan være, men det skjer ikke over hele fjøla. Oslo børs gikk i ATH 2 ganger forrige uke, og det skjer ikke samtidig som folk selger seg ned. Men veldig dumt om Søvold må selge enda mer, solgt over 200 000 aksjer til no. Men salget begynte i 15 tiden, sef akkurat da eg hadde økt med 6000 aksjer 🙈
toftos
20.09.2023 kl 16:38 3443

Er det en ting vi ikke skal reagere ned på, så er det oljeprisen. Som sakt før, den er opp 12-14% og Pnor er ned siste mnd. Kan ikke reagere ned og ikke opp 🤦‍♂️
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 16:49 3485

Det er elendig rett og slett, men gir ikke selskapet skylda slik som så mange andre gjør. Synes de har levert bra.
toftos
20.09.2023 kl 16:55 3539

Det kommer seg, men mener de bør kommunisere bedre ut ting som feks de 25 mill som de no får inn på konto
E Desperados
20.09.2023 kl 16:59 5846

Men informasjonen er jo publisert i skriftlig form. Om man eier aksjer i firmaet og selger uten å ha lest siste informasjon så faller man jo rett inn i kategorien "dumt money".
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 17:17 5841

Vi må vel bare tro at til syvende og sist vil «money talk». Selger ikke en aksje, men må innrømme at jeg er veldig spent på hva som skjer ved Senegalmeldingen. Man kan si at kursen ikke gjenspeiler noen ting derfra, men rart med det…

EDIT Får legge til at jeg tro at potensiell oppgang er mye større enn hva potensiell nedgang er.
Redigert 20.09.2023 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2023 kl 17:46 6024

Det kommer positiv melding fra Senegal.. At kursen holdes nede kommer av at Knutsen og Ludvigsen må ut.. De har allerede ødelagt for mye for selskapet på bakgrunn av korrupsjonsanklagene og nå ønsker styret dem vekk. Videre er melding om første delbetaling fra Petromal rett rundt hjørne og vil bli børsmeldt snart... Litt spekulativ info men ha i mente at det kommer fra PNORs mest negative aksjonær... Så ikke forvent noe i morgen. Men blir overrasket om det ikke kommer noe ila 2023... Utgangen av september kommer fort men man vet jo aldri....
Sydney
20.09.2023 kl 20:10 6057

Consider other options for
shareholder value such as a dividend
or share buyback program in 2024

• Firm consideration of USD 25 m to be realised
during October.

Her er to ting som kommer til å vekke markedet.

Det samme skjedde i bluenord. Lå å vake nede uten interesse lenge.plutselig så skjedde det.

Bare slapp av cash is king. Når pengene hoper seg opp så kommer kursen til slutt. Til nå kan man ikke si at de har håvet inn. De er nesten gjeld fri og har 260-70 mill på bok.

Når dette plutselig dobles på 1 utbetaling må det hjelpe godt.

Om jeg har forstått riktig har de betalt alle infill brønnene i år. Så det kommer ikke så masse utgifter resten av året?
E Desperados
20.09.2023 kl 20:14 6089

De har allerede betalt for den som pågår nå. Så skal det vel forskuddsbetales ca 15 MUSD når neste runde starter opp igjen på nyåret.
Sydney
20.09.2023 kl 23:39 5935

Postet tidligere av artikkel forfatteren. Ser ikke helt åssen denne kan gå ned de neste månedene. Pengebingen kommer til å ende ut med de to neste liftingene og oppgjør for lisens. Hva tenker du observer? Regner med du har gjort en grundig vurdering om du er inne?
E Desperados
21.09.2023 kl 08:05 5688

Om de løfter en gang til før årsslutt vil vi nærme oss 7,5kr/aksje i cash i banken. Skal like å se den som mener at det da er en god grunn til å selge på 8-tallet. Tipper vi hvertfall skal over ti når pengebingen begynner å ese ut.
Fluefiskeren
21.09.2023 kl 10:36 5504

Hva er det jeg ser? Børsene ned i USA i går. Børsene ned i Asia i natt. Energiindeksen ned. Hovedindeksen ned. Oljeprisen ned. De tre store oljeselskapene ned ca 2 %. Renten opp.

Og PNOR opp! Kan trygt kalles annerledelsaksjen.
Redigert 21.09.2023 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
polion
21.09.2023 kl 11:15 5416

PNOR opp?
Uten at jeg har analysert altfor mye, men kan det rett og slett skyldes at aksjekursen stiger?