BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda V2

Slettet bruker
BCS 07.06.2023 kl 15:21 61245

Åper v.2 pga den andre stengt av størrelse:


Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Redigert 07.06.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
elnomi
20.06.2023 kl 21:32 5187

Skulle ønske noen forsto seg på selskapet og veien videre hvor den faktisk vil gå. Det virker BCS er på vei til å ende som Moses sin ørkenvandring i endel år. Men det kan jo løsne om en 2-3 år med litt hell?
Redigert 20.06.2023 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2023 kl 20:34 5208

Dette er bra! Langsiktige gode investorer. Gleder meg til 2025!
rockpus
20.06.2023 kl 16:05 5303

Men du tar likevel ikke selv konsekvensen av egen mening her?
Slettet bruker
20.06.2023 kl 15:26 5323

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er hensiktsmessig å være investert i denne på kort sikt.
MacT
20.06.2023 kl 00:30 3476

Siden du kommer med bare negativitet, så får jeg komme med litt positivitet.
Etter meldingen om extended timeline i Høyanger. Har vi fått innside kjøp for ca 2.5mill. (Gjennomsnitt kurs ca 11-12)
Dagen meldingen kom, kjøpte mor og far Blydt aksjer.
De hadde da totalt 299k aksjer, nå totalt 355k. De fyller på gjevnt og trutt.
Redinha med sine 500k, fylte på 100k den dagen. Han er involvert i et annet firma med Dag Skansen.
Eier av redinha er en kjent mann i sykkelsporten, tilfeldig at oksen fra Grimstad kjøpte 80k samme dag.
Vi har 5 kontoer som er linka til awilco på topp 50 lista.

rockpus
19.06.2023 kl 22:52 3412

Innlegget er slettet
Den fyren er kun besatt av hat mot BCS. Det kommer intet konstruktivt eller godt ut av å få han frem i tråden. Han har kun intensjon om å spre mest mulig negativitet, usikkerhet og mismot. Vi bør alle holde oss for gode til å ødelegge andre tråder i kun destruktiv hensikt.
rockpus
19.06.2023 kl 18:24 3599

Der var du igjen?
Er det presentasjonen fra 10/5 du sikter til med "poden"? I så fall kommer du atter en gang med en forvrengning av sannheten. Der sier Strømsnes at pilotproduksjon mest sannsynlig blir lagt til Høyanger. Men det kommer samtidig tydelig frem at fremtidens lokasjoner av fabrikker vil være avhengig av det som skjer mot potensielle partnere etter fullført testprogram til høsten. Slik jeg tolker dette, kan Høyanger i denne sammenheng kanskje bli for liten..
upsidedown
19.06.2023 kl 17:59 3572

Strømsnes fortjener ikke 6 i engelsk, men han utreder ganske greit de utfordringene BCS står foran i poden. Markedet er komplisert sier CEO og mer enn antyder at BCS trolig vil gravlegge fabrikken i Høyanger. Spørsmålet er hvordan nyheten om at Høyanger også kan bli parkert vil bli mottatt på Oslo Børs. Det er mye som bør falle på plass i det tidsperspektivet du antyder. Jeg merket meg at det er svært få som har sett poden, noe som indikerer at interessen er laber.

Gork
19.06.2023 kl 17:57 3523

Øksnes nesten garanterte gode resultater for neste generasjon produksjonsutstyr til høsten. Med de forbedringen og kostnadsreduksjonene (utstyr og produksjonskostnader), ser vi nok en reaksjon før Q3, i kursen.
rockpus
19.06.2023 kl 17:46 3310

Hva er da hensikten med å være investert i en aksje som du mener ikke stiger før om tidligst 2 år??
Slettet bruker
19.06.2023 kl 15:29 3388

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Den kommer garantert til å stige innen 2-3 år. Innen den tid er det bare til å smøre seg med tålmodighet.
Rule
18.06.2023 kl 16:47 3831

Helt enig - det er hævet over enhver tvivl at:

*BCS kan producere CNF og CNT og Grafit med deres teknologi.
*De kan producere langt mere miljø venligt end andre ( unikt )

Ovenstående bør være nok til at få fin butik, hvorfor dagens prissætning er svær at forstå.
Sammenholdt med IPO, bliver det skørt. Vi burde ligge over IPO med alle de gode resultater og de-risk

Det helt store spørgsmål ifht. om de så kan gå fra fin butik til suveræn butik er hvilken cost pris de kan producere til.
Den nye rense-process vil være et kæmpe skridt i positiv retning.
rockpus
16.06.2023 kl 09:17 4206

Morsomt sammentreff. Tora hadde nemlig også jevnlig kontakt med Sagmo.

Trivelig at vi har med oss tre damer i disse trådene, Tora, KarinaH og deg. Kjenner dere hverandre?
Londonmannen
16.06.2023 kl 08:39 4260

Ok. Men jeg tror nok at JBS fikk skadet sitt omdømme såpass den gang han opererte som feiekost for ØSS at han neppe kan opptrer rollen som sannhetsvitne, selv etter at han har solgt seg ut.
Jeg har også tro på at folkene i BCS har såpass kontroll på teknologien at de neppe hadde gått til det skritt å utsette oppstarten i Høyanger med minimum ett år, dersom de ikke var rimelig sikre på at de vil lykkes med ny teknologi . Og deres MOU partner i Sør-Korea hadde vel heller ikke inngått MOU uten at de var overbevist om at BCS vil lykkes.
Men nivået på aksjekursen viser med all tydelighet at et overveldende flertall av markedsaktørene på OSE ønsker å se resultatene, før de er såpass overbevist at de vil investere i BCS og prise selskapet som om de skal lykkes. Så inntil det foreligger en melding om at testene av ny teknologi er vellykket, så frykter jeg at aksjekursen kan komme til å surre nede på dagens nivå. At vi kan få periodevis brudd opp fra 8-tallet pga andre nyheter, ja der skal jeg ikke utelukke. Men et varig brudd oppover, vil kreve håndfaste bevis på at ny teknologi leverer slik vi er forespeilet.
Slettet bruker
16.06.2023 kl 05:20 4401

JBS har faglig peiling. Og dette ble snaakket om etter at han solgte. Ingen grunn til å tvile på det.
Slettet bruker
15.06.2023 kl 22:20 4504

Tidligere presentasjoner levner det ingen tvil om at testene vil lykkes. Det er mer spørsmål hvor mange ganger forbedring det blir opp mot den metoden de hadde tenkt seg i Høyanger, som også var en suveren og ledende metode.

Snakket masse med JBS om det der, senest i høst.
Har ingenting med om man vil lykkes, men hvor mange ganger bedre metoden blir av en allerede god metode på både energi, teknikk og inntjening. Samt renhet.
Rule
15.06.2023 kl 19:50 4607

Præcist. Vi skal også huske at Huchems har som krav at det skal være lav CO2 footprint. Tænk over det. Hvor skal de gå hen som alternativ..? De har ingen CAPEX bundet i gammeldags forurenende metode.
Jeg vil sige at der kan komme bevægelser på yderligere kommercielle bindinger hurtigere end mange regner med.
Slettet bruker
15.06.2023 kl 19:38 4624

Nå må du ikke spekulere så mye. Men Q3 er for meg nært forestående. Ikke 1-2 år frem i tid.
rockpus
15.06.2023 kl 18:51 4646

Mange ulike nick?

KarinaH
13.06.2023 kl 19:23
2615
Hva er det vi venter på fremover fra BCS tester ?

Noen som har en enkel timeline på det som er kommunisert så langt. ?
Slettet bruker
15.06.2023 kl 18:03 4688

Allerede Q3. Det var det jeg ville frem til da jeg spurte i går 👍
rockpus
15.06.2023 kl 17:44 4680

Lyttet litt igjen på presentasjonen fra 10/5.
Samtidig som de nå tester ut ny renseteknologi, har de videre samtaler med Huchem om kommersielle forhold !
Testresultatene fra ny renseteknologi skal være klare allerede i Q3! De vil da danne grunnlaget for pilotproduksjon som SANNSYNLIGVIS legges til Høyanger.
Strømsnes sier også at Huchem kan bli en finansiell partner.
De hadde på dette tidspunktet også sendt materialprøver til 10 forskjellige selskaper. Her kunne man forvente flere tilbakemeldinger i løpet av de kommende 4 måneder fra mai.
Det var også nær forbindelse med selskapet Inhabata!
Minner også om at tradisjonell produksjonsmetode produserer 5 kg co2 for hver kg produsert CNF. BCS sin metode FORBRUKER derimot 2 kg co2 for hver kg produsert CNF!
rockpus
15.06.2023 kl 17:06 4678

Synes det er litt uklart det hele. Men uansett er første og viktigste trigger når testen av den nye teknologien skal være ferdig til høsten.
Londonmannen
15.06.2023 kl 16:54 4687

Såvidt jeg har forstått skal det etableres en pilot for masseproduksjon med ny teknologi. Så her må man skille mellom når en pilot etableres og når teknologien er klar for fabrikkproduksjon. Piloten skal verifisere at masseproduksjon med ny teknologi lar seg gjøre. Men oppstart av Piloten er ikke det samme som at ny teknologi er verifisert klar for fabrikkproduksjon i stor skala.

Var det ikke minimum 12 mnd at fabrikkproduksjonen ble utsatt? Det vil si at fabrikkproduksjon ikke vil være realistisk før tidligst andre halvår 2024. Men derfor kan det være 12 svært spennende og lukrative måneder vi nå går inn i.
rockpus
15.06.2023 kl 16:42 4640

" Så når vi får vite at ny teknologi lar seg oppskalere til masseproduksjon,.."

Hvor lang tid det eventuelt vil ta å få dette verifisert, avhenger selvsagt da av hvor komplisert den nye renseteknologien egentlig er. Er vi heldig, er dette kun en enkel formalitet som kan avklares relativt raskt etter at teknologien er ferdig testet.
FaderGem
15.06.2023 kl 16:12 4645

Ja, her er det bare å benytte seg av mulighetene for de som ikke lar seg bli påvirket skremt så lett :-)
Londonmannen
15.06.2023 kl 15:28 4682

Tror den vil gå betydelig i god tid før det kommer melding om oppstart av fabrikk. Vær klar over at en oppstart av fabrikk ikke kommer før det har vist seg at nyutviklet teknologi kan oppskalerer. Så når vi får vite at ny teknologi lar seg oppskalere til masseproduksjon, da vil mange biter falle på plass. Da vil MOU partner i Sør-Korea ta neste skritt og BCS starte etablering av fabrikk(er). Så når den meldingen kommer, som er en god stund før fabrikkproduksjon kan starte, vil kursen gå bananas. For da er svært mye av risikoen og usikkerheten borte. Vi gleder oss.
Redigert 15.06.2023 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
rockpus
15.06.2023 kl 15:13 4698

Rart å se hvor ivrig noen er til å hindre at aksjen skal passere 8. De flagger relativt store salgsvolumer. I en så lite likvid aksje som dette er for tiden, er det vanskelig å tolke det som annet enn et forsøk på å skremme. Hva grunnen i tilfelle kan være for det, kan man jo bare spekulere over..
Redigert 15.06.2023 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
FaderGem
15.06.2023 kl 13:59 4714

Tør ikke tenke på hvor tårevåte øynene blir til de som sitter på gjerdet den dagen, om formodning, det skulle komme en aldri så "liten" avtale med Huchems. Kommer meldingen etter stengetid, auau.. i åpningstiden, børspause tvert.. presset vil bli hinsides over alle tenkelige støvleskaft.
rockpus
15.06.2023 kl 12:35 4759

Skulle det tidligere opplyste planlagte volum virkelig stemme, blir potensialet så stort at det vil være useriøst på nåværende tidspunkt å nevne det..;-)
M79
15.06.2023 kl 12:32 4759

Hørtes mer riktig ut i det du forklarer helt supert, lurer på om kjøpe litt mere nå👍 BCS går himmelhøyt den dagen dem melder ang oppstart av fabrikk hva sier dere 10xeller 20x 🤩