BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda V2

Slettet bruker
BCS 07.06.2023 kl 15:21 61059

Åper v.2 pga den andre stengt av størrelse:


Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Redigert 07.06.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
MacT
21.07.2023 kl 19:08 6247

De må nok først sende ut en melding om at Finn slutter først.
HokusPokusFill
24.07.2023 kl 14:13 5478

Ikke så mye motstand igjen nå til 10eren. Tror ikke shorterne har så mye krutt igjen i tasken. Ligger noen medium poster til salgs på 9.90, men de flyttes nok oppover etterhvert.
Slettet bruker
24.07.2023 kl 14:59 5441

Øyeblikksbildet du skisserer endrer seg fort. Det legges nok inn ny stor sperre innen kort tid. BCS skal ikke over 10kr før noe større fundamentalt opplyses om.
HokusPokusFill
24.07.2023 kl 15:18 5919

Jeg tror ikke det trenger å komme en ny melding for at denne skal over 10. Det som er kjekt er at ingen vet hva fremtiden bringer 😄
Rule
24.07.2023 kl 16:56 6010

Helt enig. Hvis vi måler op imod IPO, så er der masser af grunde til at BCS står mye mye stærkere end da IPO blev lavet og risk ser jeg som væsentlig lavere.
Ergo, fra et value perspektiv og målt relativ til IPO så kan kursen fint gå over IPO på de 16-18 NOK uden yderligere meldinger.
Redigert 24.07.2023 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
Rule
24.07.2023 kl 17:10 5994

Insidere har købt på over kurs 10 NOK inden PoC på ny rense process blev meldt. Jeg mener nogen insidere har købt oppe omkring kurs 12.
AWILCO købte en del på kurs 50 NOK, men det var så inden vi var bekendt med delay af timelines. Fandt dette eksempel:

(Bergen, 23 November 2022): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS)
Dag Vikar Skansen, member of the Board of Directors of Bergen Carbon Solutions
AS has today purchased 30,000 shares in BCS at an average price of NOK 10.8846
per share.
MacT
24.07.2023 kl 17:41 5940

Finn, løkke,Husby, Odd, Skansen og Fatnes har alle kjøpt etter utsettelsen ble meldt.

Finn og Husby kjøpte på høyeste kurs 11,70 ca
Redigert 24.07.2023 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2023 kl 23:24 5479

Ja, bra dere er enige 👍 Rule sa for 3 uker siden at kursen skulle gå 1,5kr per uke. Vet ikke hvor han tok det fra, men han brukte nok en dansk kalkulator med dårlig batteri. At innsidere kjøpte aksjen for 10,8 kr i november i fjor har jo ingenting med at det er satt sperre på 10 kr i dag. I august i fjor stilte Rule seg også helt uforstående til at Spetalen dumpet aksjen til 37kr for han mente den var verdt 100x mer, det samme når den ble dumpet til 17 kr senere. Tror nok Rule etterhvert burde ha rett i noe av det han skriver for eller virker dette som et komplott. Jeg minner om at:
1. BCS har ikke lagt frem resultater som tilsier at teknologien fungerer.
2. BCS har ikke inngått noen avtaler med partnere eller kjøpere
3. BCS mottar ingen støtte av noe slag.
4. BCS tjener så og si ingen penger.
5. BCS bruker penger fra forrige emisjon til daglig drift.

I det tempoet penger nå brukes i tillegg til at det ansettes flere folk vil BCS trenge penger i løpet av 2024. Husk derfor å sette av litt sparemidler til den emisjonen (hvis vi er så heldig å få delta..)
Redigert 24.07.2023 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2023 kl 09:30 5103

Har du bestemt dette , Grønnskalle « BCS skal ikke over 10kr før noe større fundamentalt opplyses om»
Slettet bruker
25.07.2023 kl 10:36 4973

Nei, det er ikke jeg som bestemmer kursutviklingen i BCS, men tenker det er greit at man har en edruelig holdning til utviklingen basert på de fakta som ligger på bordet. Det er for mange på dette forumet som ukritisk lirer av seg meninger ubegrunnet slik som Rule har gjort i månedsvis. Jeg tror det er bra at man får inn flere perspektiv i en diskusjon, derav diskusjonsforum.

Jeg er langsiktig positiv til BCS og er derfor aksjonær i selskapet, men BCS har ikke levert på noe av det de har sagt enda. De brenner penger til daglig drift og er snart tom. BCS er også en av de mest shortede aksjene på Oslo Børs og det har lagt en sperre på 9-10kr i lang tid. Derfor tror jeg ikke at aksjen skal over 10kr før det kommer en positiv melding fra selskapet. Jeg tror like gjerne at det på kort sikt kan komme en negativ melding fra selskapet som:
- Melding om pengebehov
- Utsettelser pga mer tid til testing
- Oppsigelser, kanskje Løkke sier seg fornøyd med 1 år?
- etc.
FaderGem
25.07.2023 kl 11:00 4910

Jeg velger heller å stole på Odd Strømsnes og resten av crewet vet hva de gjør, istedet for negativ ladet desperat synsing på et forum for egen kortsiktig tradervirksomhetvinning.
Lov å være kritisk, men det er ikke usannsynlig at vi går mot en fin høst med fremgang, optimisme og positive meldinger.
Rule
25.07.2023 kl 11:51 4825

Grønskalle = GS

GS: Ja, bra dere er enige 👍 Rule sa for 3 uker siden at kursen skulle gå 1,5kr per uke:
- det er ikke helt rigtigt. Jeg sagde at kursen var steget med et tempo på 1.5kr per uke og håbede det ville fortsætte i en re-pricing efter melding om PoC
- kurs 29/6 = 8 NOK. Kurs 6/7 = 9,5 NOK --> 1.5NOK / uge
- desværre er tempo'et ikke fortsat, men ligger nu (historisk) på ca. 1.5 NOK pr måned

GS: Vet ikke hvor han tok det fra, men han brukte nok en dansk kalkulator med dårlig batteri.
- har ikke brug for hverken en kalkulator eller computer til så simpel regning

GS: 1. BCS har ikke lagt frem resultater som tilsier at teknologien fungerer.
- Forkert, deres produkter er godkendt af en certificerende myndighed ( CNF+CNT)
- Forkert, deres produkter er testet af mulige kunder i batteri samples

GS: 2. BCS har ikke inngått noen avtaler med partnere eller kjøpere
- Forkert, BCS havde/har en mindre salgs kontrakt med indikeret volumen 5 mill NOK
- Forkert, BCS har en aftale med Inabata som forhandler/formidler via et LOI/MOU. Odd nævner dette som en kontrakt på sidste presentation

GS: 3. BCS mottar ingen støtte av noe slag.
-Forkert, BCS har modtaget masser af funding som en del af deres opstart siden 2010. Se den nyest:
https://bergencarbonsolutions.com/articles/granted-funds-by-innovation-norway-for-joint-research-project

GS: 4. BCS tjener så og si ingen penger.
- ud over funding tjener de ingen penger med mindre de har indkomst på deres cash

GS: I det tempoet penger nå brukes i tillegg til at det ansettes flere folk vil BCS trenge penger i løpet av 2024. Husk derfor å sette av litt sparemidler til den emisjonen (hvis vi er så heldig å få delta..)
- Forkert i følge BCS. De har rapporteret at de er fuld finansieret. De har vel +350 millioner ( 400 millioner ) på bogen som var inhentet for at finansiere de første full skala fabrikker. De kan køre nuværende R&D indsats mye mye længe. Pengene rækker rigeligt til drift og en pilot/demo produktion af rimelig størrelse inden en produktion kan etableres af HuChems.

Værdi af BCS / Spetal dumper for 37 kr
-----------------------------------------------------
Hvis HuChems/BCS tænker i en fabrik på 10.000 tons CNT til det asiatiske marked så er det så astronomisk at ingen vil tro på det.
CNT pris-spænd er mye stort og vi har hørt BCS ikke vil udtale sig om priser da den falder mye med mængden og prisen er mye afhængig af produktets specifikke properties. Jeg mener at vi har set 5000 NOK - 40.000 NOK nævnt for 1 kg CNT.

Lad os bare antage at hvis HuChems/BCS lykkes så kan BCS få andel i en omsætning vi kun kan lave et vildt gæt på - på nuværende tidspunkt.
Som regne eksempel kunne vi tage 2000 NOK/kg CNT og de 10.000 tons. Så er det rimelig nemt selv at regne en faktor X op/ned om man vil sænke/hæve kilo pris eller sænke/hæve mængderne osv.

Revenue illustration HuChems/BCS = 10.000 tons * 1000 ton/kg * 2000 NOK/kg = 20.000.000.000 = 20 millarder

hvis BCS kan lande 10% ebit og vi bruger P/E = 10 så får vi en mulig value bidrag fra HuChems/BCS pr aktie på:

20 milliarder / 42 millioner aktier = 475 NOK pr aktie i value bidrag fra muligt HuChems/BCS partnerskab

hvis du sætter et 0 mere på kilo prisen for CNT ja så rammer man noget helt måne astronomisk....
hvis du sætter et value bidrag fra mulige andre industrier og andre markeder bliver det også ret måne astronomisk...

Det er selvklart ikke realistisk at de lander på månen men mye mindre kan også gøre det.
Hoved aktionær AWILCO udtalte sig i begyndelsen at de ser mulighederne som endeløse.
Jeg har troen på at BCS kan blive et industri eventyr af de helt store, men det vil selv klart tage mye tid om de lykkes med det.
Verden har uden tvivl brug for carbon nano materialer (produkter) der er produceret en x5 - x10 mere miljø rigtigt end med konventionel teknologi.
Redigert 25.07.2023 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
pezz
25.07.2023 kl 11:55 4803

Tragisk å lese at realisme blir oppfattet som negativ ladet desperat synsing. Jeg sitter ikke med fasit, jeg har bare fulgt debatten såpass lenge at jeg har stusset veldig over hvor enorm optimismen er. Markedet i verden, slik jeg har lest meg til, er i dag på rundt 60 mrd kroner. Det virker som noen tror BCS alene skal bli like store som hele verdensmarkedet tilsammen.
rockpus
25.07.2023 kl 12:12 4742

Hvorfor velger du å forbli investert i en aksje der du spår kursnedgang på både kort og mellomlang sikt?? I alle dine innlegg kommer du med ekstremt mye pessimisme, og alle som leser disse innleggene dine må tolke dem som klare salgsanbefalinger. Samtidig bedyrer du at du er langsiktig aksjonær? Hvorfor ikke da heller selge seg ut før kurskollapsen og så kjøpe deg inn igjen om et par år?

Beklager om jeg forstyrrer din agenda her.. Hvor mange tror du biter på? Det skal ikke mye innsikt til å gjennomskue at du er en kynisk trader.
Rule
25.07.2023 kl 12:41 4662

Det er sikkert rigtig nok med 60mrd idag. Batteri eventyret står dog foran en kolo enorm opskalering så de materialer der indgår vil stå over for astronomiske vækst rater.
Mener årlig gennemsnitlig vækst på Cabon nanofiber området er estimeret i 20 - 25% ball-park, men vil nok være mye mye forskellig inden for de forskellige segmenter ( aerospace, defence, elektronik, construction, batteri, ... ).
Som sagt - mye mindre kan gøre det. Det grundlæggende astronimiske potentiale viser dog at der er grundlæggende intet i vejen for at BCS kan blive et langvarigt industri eventyr....
Rule
25.07.2023 kl 13:57 4512

https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1007623286
BCS has entered into a MOU with the Korean chemical company TKG Huchems. Huchems has 14 plants in Korea and their key business is within the fine chemical market.
The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region. The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.
MacT
25.07.2023 kl 14:24 4444


Vestpark kjøper. Eier også 170k privat.
Bekjentskap med en i bcs.
Trenger ikke å bety noe. Just saying.
Største kjøp fra nyeste lista.
1.
VESTPARK AS - KONTO #2
+36 986. 99 491.
2.
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
+2 862. 2 714 526
3.
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC.
+1 281. 105 381
4.
SAXO BANK A/S
+1 250. 113 056
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:42 4398

Ikke det at de burde bety noe som helst, men jeg er så langt fra trader man kan komme. Jeg har sittet long i BCS siden høsten 2021. Det er fullt mulig å ha troen på et selskap på lang sikt samtidig som man prøver å avdempe ubegrunnet eufori over at kursen hopper 0,5 øre på klort sikt.
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:49 4360

Her er ingenting nytt. Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Realitetene er at BCS fortsatt ikke har noen avtaler (kun intensjoner), de tjener ingen penger (per i dag), de har ingen støtte av betydning (foruten 2 mill i året som du refererer til). Teknologien er ikke bevist effektiv og lønnsom (det er liksom de vi venter på nå)

Regnestykket du videre presenterer baserer seg på utgangsverdier det ikke er hold i, de tar du rett ut av luften (tar gjerne imot kilder og referanser hvis du mener noe annet)
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:50 4348

Du refererer til en nyhet fra mars hvor BCS inngår en intensjon. Det er altså INGEN avtale.
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:53 4330

"Mener årlig gennemsnitlig vækst på Cabon nanofiber området er estimeret i 20 - 25% ball-park"

Nok et statement du tar fra løse luften. Kan du begrunne og henvise til dette eller har du rotet deg vekk i den danske kalkulatoren igjen?
Rule
25.07.2023 kl 15:35 4255

Du påstår denne gang - "nok et statement fra løse luften". Jeg har lige dokumenteret feedback på de 6-7 ubegrundede påstande du fremlagde i dit forrige indlæg og jeg har fremlagt beregninger, links til funding meldinger osv. - alt baseret på fakta, historiske data og suppleret med links.
Redigert 25.07.2023 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Rule
25.07.2023 kl 15:42 4234

men nu du spørger:
The carbon nanofibers segment accounted for over 17% of the total market share in 2016. It is expected to register a CAGR of 24.8% over the forecast period.
https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/nanofibers-market
Rule
25.07.2023 kl 16:25 4123

Et MoU er en aftale/avtale af følgende type:
A memorandum of understanding (MOU) is a document that describes the broad outlines of an agreement that two or more parties have reached.
MOUs communicate the mutually accepted expectations of all of the parties involved in a negotiation.
While not necessarily legally binding, the MOU signals that a binding contract is imminent.
The MOU is most often found in international relations.
https://www.investopedia.com/terms/m/mou.asp
Slettet bruker
25.07.2023 kl 17:02 4030

Hvorfor legger du ut en engelsk utgave av definisjonen på en intensjonavtale? Er du desperat etter å være relevant nå Rule?
Slettet bruker
25.07.2023 kl 17:21 3952

nå må du holde opp Grønnskalle. Dette begynner å bli pinlig for deg.
MacT
25.07.2023 kl 17:37 3922

Alle her skjønner at du trader og ikke er long. Og hvorfor trade i en aksje det ikke er volum i?
HokusPokusFill
25.07.2023 kl 20:08 3687

Grønnskalle trader nok fra hånd til munn. Hver gang han legger ut en post på forumet så er han i håp om å få penger til en frossenpizza og en Fanta.

Spøk til side . Min mening er at enten er han en løgner (og trader aksjen), eller så er han en av tidenes dårligste strateger. Mer trenger ikke jeg si om Grønnskallen :)
pezz
26.07.2023 kl 08:07 3348

Hei. Jeg googlet det. Rule har ikke helt feil når han sier 20% årlig vekst. Det er stipulert, 100mrd fram mot 2030.

The global carbon nanotubes market was valued at $15.3 billion in 2017, and is projected to reach $103.2 billion by 2030, growing at a CAGR of 16.3% from 2021 to 2030.
HokusPokusFill
26.07.2023 kl 15:56 3019

Trykket øker litt nedover, men det er ikke så veldig mye guffe i det p.t. Jeg tror det er 50-100 000 aksjer som må kjøpes, så slipper vi litt av det tullet til de som ønsker den på nåværende pris. Flyttes litt poster nedover fra selgersiden. Fristende å bare kjøpe de.
HokusPokusFill
26.07.2023 kl 16:06 2988

Hvor mange aksjer eier Norne Securities , og hvor mange er utlånt. Noen som vet?
Slettet bruker
27.07.2023 kl 09:09 2681

Nordnet som er utlåneren. Ikke Norne.
HokusPokusFill
27.07.2023 kl 10:31 2579

Takk for korreksjon. Nordnet, noen som vet?
MacT
27.07.2023 kl 10:45 2539

Profond også. De låner ut ca 150k, de fikk tilbake 60k for noen dager siden
Slettet bruker
27.07.2023 kl 11:01 2498

Rett, tror og disse amerikanske bankene leker seg litt med utlån, og seg i mellom.
FaderGem
27.07.2023 kl 15:10 2259

Spennende hva som foregår i Sør-Korea for tiden:


The Ministry of Trade, Industry and Energy announced the launch of the Carbon Composites Jump-up Partnership at the Kensington Hotel in Seoul on Thursday with the participation of First Vice Minister of Trade, Industry and Energy Jang Young-jin and officials from companies in the value chain of carbon composites and research institutes.


Demand companies include Korea Aerospace Industries (KAI), Korean Air, Innospace, Babs, and JPI Healthcare, while supply companies include Hyosung Advanced Materials, POSCO Future M, Jeio, and Charmgraphene.


Research organizations such as the Korea Institute of Industrial Technology, Korea Electronics Technology Institute, and Korea Institute of Materials Science also joined the partnership.


Carbon composites are materials with lightweight and high-strength physical properties, including carbon fiber, activated carbon, artificial graphite, and carbon nanotubes (CNTs).


Among these, carbon fiber is used for urban air mobility (UAM) and space launch vehicles, and carbon nanotubes used as core materials for high-tech industries such as electric vehicle batteries.


Under the partnership, the companies that demand carbon composites will share the products and development schedules they plan to develop over the next few years, and suppliers will develop the materials and components needed for those products based on the information.


In this regard, the plan is to create a comprehensive roadmap for technology development within this year, starting with carbon composites for the aerospace field.

......
Ikke utenkelig BCS vil komme til å bli en viktig brikke iforhold til CNT-behovet.
Rule
27.07.2023 kl 15:40 2210

Næsten alle materialerne er relevante:
carbon fiber =CNF?, som er en del af BCS product mix
graphite: en del af BCS forventede product mix ( mye lavere pris end CNF+CNT )
Activated carbon, also known as activated charcoal, is a crude form of graphite, the substance used for pencil leads. It differs from graphite by having a random, imperfect structure which is highly porous over a broad range of pore sizes from visible cracks and crevices to molecular dimensions. The graphite structure gives the carbon its very large surface area which allows the carbon to adsorb a wide range of compounds.

hvis man kan lave graphite kan Activated carbon måske også produceres, men værdien og mængder der trænges er måske ikke interessante...? (ved det ikke)