BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda V2

Slettet bruker
BCS 07.06.2023 kl 15:21 64002

Åper v.2 pga den andre stengt av størrelse:

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Redigert 07.06.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:42 4651

Ikke det at de burde bety noe som helst, men jeg er så langt fra trader man kan komme. Jeg har sittet long i BCS siden høsten 2021. Det er fullt mulig å ha troen på et selskap på lang sikt samtidig som man prøver å avdempe ubegrunnet eufori over at kursen hopper 0,5 øre på klort sikt.
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:49 4613

Her er ingenting nytt. Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Realitetene er at BCS fortsatt ikke har noen avtaler (kun intensjoner), de tjener ingen penger (per i dag), de har ingen støtte av betydning (foruten 2 mill i året som du refererer til). Teknologien er ikke bevist effektiv og lønnsom (det er liksom de vi venter på nå)

Regnestykket du videre presenterer baserer seg på utgangsverdier det ikke er hold i, de tar du rett ut av luften (tar gjerne imot kilder og referanser hvis du mener noe annet)
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:50 4601

Du refererer til en nyhet fra mars hvor BCS inngår en intensjon. Det er altså INGEN avtale.
Slettet bruker
25.07.2023 kl 14:53 4583

"Mener årlig gennemsnitlig vækst på Cabon nanofiber området er estimeret i 20 - 25% ball-park"

Nok et statement du tar fra løse luften. Kan du begrunne og henvise til dette eller har du rotet deg vekk i den danske kalkulatoren igjen?
Rule
25.07.2023 kl 15:35 4508

Du påstår denne gang - "nok et statement fra løse luften". Jeg har lige dokumenteret feedback på de 6-7 ubegrundede påstande du fremlagde i dit forrige indlæg og jeg har fremlagt beregninger, links til funding meldinger osv. - alt baseret på fakta, historiske data og suppleret med links.
Redigert 25.07.2023 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Rule
25.07.2023 kl 15:42 4487

men nu du spørger:
The carbon nanofibers segment accounted for over 17% of the total market share in 2016. It is expected to register a CAGR of 24.8% over the forecast period.
https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/nanofibers-market
Rule
25.07.2023 kl 16:25 4376

Et MoU er en aftale/avtale af følgende type:
A memorandum of understanding (MOU) is a document that describes the broad outlines of an agreement that two or more parties have reached.
MOUs communicate the mutually accepted expectations of all of the parties involved in a negotiation.
While not necessarily legally binding, the MOU signals that a binding contract is imminent.
The MOU is most often found in international relations.
https://www.investopedia.com/terms/m/mou.asp
Slettet bruker
25.07.2023 kl 17:02 4283

Hvorfor legger du ut en engelsk utgave av definisjonen på en intensjonavtale? Er du desperat etter å være relevant nå Rule?
Slettet bruker
25.07.2023 kl 17:21 4205

nå må du holde opp Grønnskalle. Dette begynner å bli pinlig for deg.
MacT
25.07.2023 kl 17:37 4175

Alle her skjønner at du trader og ikke er long. Og hvorfor trade i en aksje det ikke er volum i?
HokusPokusFill
25.07.2023 kl 20:08 3940

Grønnskalle trader nok fra hånd til munn. Hver gang han legger ut en post på forumet så er han i håp om å få penger til en frossenpizza og en Fanta.

Spøk til side . Min mening er at enten er han en løgner (og trader aksjen), eller så er han en av tidenes dårligste strateger. Mer trenger ikke jeg si om Grønnskallen :)
pezz
26.07.2023 kl 08:07 3601

Hei. Jeg googlet det. Rule har ikke helt feil når han sier 20% årlig vekst. Det er stipulert, 100mrd fram mot 2030.

The global carbon nanotubes market was valued at $15.3 billion in 2017, and is projected to reach $103.2 billion by 2030, growing at a CAGR of 16.3% from 2021 to 2030.
HokusPokusFill
26.07.2023 kl 15:56 3272

Trykket øker litt nedover, men det er ikke så veldig mye guffe i det p.t. Jeg tror det er 50-100 000 aksjer som må kjøpes, så slipper vi litt av det tullet til de som ønsker den på nåværende pris. Flyttes litt poster nedover fra selgersiden. Fristende å bare kjøpe de.
HokusPokusFill
26.07.2023 kl 16:06 3241

Hvor mange aksjer eier Norne Securities , og hvor mange er utlånt. Noen som vet?
Slettet bruker
27.07.2023 kl 09:09 2934

Nordnet som er utlåneren. Ikke Norne.
HokusPokusFill
27.07.2023 kl 10:31 2832

Takk for korreksjon. Nordnet, noen som vet?
MacT
27.07.2023 kl 10:45 2792

Profond også. De låner ut ca 150k, de fikk tilbake 60k for noen dager siden
Slettet bruker
27.07.2023 kl 11:01 2751

Rett, tror og disse amerikanske bankene leker seg litt med utlån, og seg i mellom.
Slettet bruker
27.07.2023 kl 15:10 2512

Spennende hva som foregår i Sør-Korea for tiden:

The Ministry of Trade, Industry and Energy announced the launch of the Carbon Composites Jump-up Partnership at the Kensington Hotel in Seoul on Thursday with the participation of First Vice Minister of Trade, Industry and Energy Jang Young-jin and officials from companies in the value chain of carbon composites and research institutes.

Demand companies include Korea Aerospace Industries (KAI), Korean Air, Innospace, Babs, and JPI Healthcare, while supply companies include Hyosung Advanced Materials, POSCO Future M, Jeio, and Charmgraphene.

Research organizations such as the Korea Institute of Industrial Technology, Korea Electronics Technology Institute, and Korea Institute of Materials Science also joined the partnership.

Carbon composites are materials with lightweight and high-strength physical properties, including carbon fiber, activated carbon, artificial graphite, and carbon nanotubes (CNTs).

Among these, carbon fiber is used for urban air mobility (UAM) and space launch vehicles, and carbon nanotubes used as core materials for high-tech industries such as electric vehicle batteries.

Under the partnership, the companies that demand carbon composites will share the products and development schedules they plan to develop over the next few years, and suppliers will develop the materials and components needed for those products based on the information.

In this regard, the plan is to create a comprehensive roadmap for technology development within this year, starting with carbon composites for the aerospace field.

......
Ikke utenkelig BCS vil komme til å bli en viktig brikke iforhold til CNT-behovet.
Rule
27.07.2023 kl 15:40 2463

Næsten alle materialerne er relevante:
carbon fiber =CNF?, som er en del af BCS product mix
graphite: en del af BCS forventede product mix ( mye lavere pris end CNF+CNT )
Activated carbon, also known as activated charcoal, is a crude form of graphite, the substance used for pencil leads. It differs from graphite by having a random, imperfect structure which is highly porous over a broad range of pore sizes from visible cracks and crevices to molecular dimensions. The graphite structure gives the carbon its very large surface area which allows the carbon to adsorb a wide range of compounds.

hvis man kan lave graphite kan Activated carbon måske også produceres, men værdien og mængder der trænges er måske ikke interessante...? (ved det ikke)
Rule
28.07.2023 kl 10:58 2357

HuChems havde en klar agenda og krav om at det skal være Co2 neutralt / lav Co2 regnskab.

Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------

Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.

Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta og den ser jeg ikke flytte sig de næste 25år+10år.
Agressive reduktions-planer frem til 2050 og så skal man se og måle effekten de efterfølgende 10år. Og risk for at mål kun kan nås med +5år forsinkelse.
Slettet bruker
28.07.2023 kl 10:58 2352

Det er nå over 3 uker siden (6. juli) Rule påstod at denne stiger med 1,5 per uke. Den ligger nå faktisk ned fra sluttkursen 6. juli. Hvorfor skriver Rule disse tingene? Har han en agenda om å lure investorer inn i aksjen. Jeg ser at Rule ofte også får rask positiv respons fra andre nick på trådene her så jeg ser ikke bortifra at Rule taler med flere tunger samtidig for å underbygge sine ukritiske påstander.
Redigert 28.07.2023 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Rule
28.07.2023 kl 15:32 2218

Helt korrekt - (6 juli) skrev jeg:
"Kursen stiger nu med ca 1,5 nok pr uge. Tænker den trend fortsætter…"

Det var skrevet 1 dag efter at BCS havde meldt PoC på den nye purification process som en news release på deres hjemmeside (5 Juli).
Det var en hoved årsag til at man udsatte produktions planerne. Det er meldt ud som en upside BCS ikke kunne lade ligge.
Udsættelsen var med til at give store kurs slag/nedgang, så kun naturligt og fuldt begrundet at kursen nu stiger og bør stige som mod-reaktion (retur/rekyll).
Så derfor...

Den (6 Juli) skrev du Grønskalle:
"All ubegrunnet oppgang får som regel en rask nedgang."

Jeg har en konto ( et nick ).
Jeg er optimist på BCS og har troen og håber at de lykkes. Det er vist også ret åbenlyst og ærligt.

Din agenda Grønskalle er derimod diskuteret livligt....
Redigert 28.07.2023 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2023 kl 13:41 1086

Fremdeles ett kupp BCS.