Vow 2.0
I perioder hvor man går og venter på de utløsende kontraktsmeldingene, kan det være greit å se på presentasjonen på nytt (trading update q1) som ble avholdt 9. mai 2023. Jeg vil gjenta noen av hovedpunktene her, dvs de punktene jeg ser på som mest spennende, og som vi kommer til å høre mer om i månedene framover.
Cruisedelen (som nå har endret navn til «Maritime Solutions» leverer rekordresultater, og har en imponerende ordrereserve inkl opsjoner fram til 2031. Allerede i andre halvår 2023 vil 6 nye skip klargjøres med Vow-teknologi. Det nye innen maritime Solutions er MAP-systemet, som er installert på Royal Caribbeans «Icon of the Sea». Her anbefales det på sterkeste å se på presentasjonen i opptak for å få et godt bilde av de utrolige resultatene som leveres av Vow innen dette segmentet. Det er likevel den landbaserte delen (som er helt i sin spede oppstart) som vil stå for den store veksten i Vow i årene framover.
Landbasert (jeg bruker fortsatt betegnelsen landbasert, selv om dette nå har endret navn til «Industrial solutions» står etter alle solemerker foran en eksepsjonell vekst, hvor man pr 9. mai 2023 er i samtaler med kunder om hele 80 forskjellige anlegg i perioden 2023-2029 med en kontraktsverdi på til sammen ca 25 milliarder kroner. Den største potensielle kontrakten vil alene beløpe seg til ca 2 milliarder kroner. Og her er det viktig å merke seg en ting. Disse 80 anleggene er altså det man er i samtaler om pr. 9. mai 2023. Da er det selvsagt ikke slik at det stopper her. Det har bare så vidt begynt. Det vil komme til flere kunder etter hvert som anleggene rulles ut, og om et par år vil jeg tro vi snakker om et betydelig større antall enn 80. Og dette bare innen landbasert! Cruisedelen kommer i tillegg.
Når det gjelder de 80 forskjellige anleggene som man er i samtaler om pr i dag, så fordeler de seg på 20 i USA, 19 i Europa, 19 i Norden, 20 i Asia, samt 1 i Karibia. Med andre ord, vi snakker allerede nå om en verdensomspennende landbasert virksomhet for Vow.
Sewage sludge
Når det gjelder de forskjellige segmentene innen landbasert kan vi jo først komme inn på anlegg til pyrolyse av kloakkslam (sewage sludge). 28. april 2023 ble det børsmeldt en kontrakt for sewage sludge for 2,9 millioner Euro til japanske Kobelco (navnet er ikke offentliggjort, men for den som har fulgt med i timen, så vet vi at det er Kobelco):
https://www.vowasa.com/blog/vow-receives-eur-2-9-million-orders-for-sewage-sludge-treatment-equipment-in
Kobelco er en kunde av Vow som fikk levert et pilotanlegg i andre halvår 2020, og som nå er klare for å sette opp anlegg i industriell skala. Henrik sier følgende ca 6 minutter ut i presentasjonen: «they are planning to build multiple plants….»
Paal Jahre Nilsen i Vow hadde tidligere i år (i februar) en presentasjon i Frankrike, hvor det kom fram at de hadde startet opp «three new industrial scale prosjects» i Japan. Paal Jahre Nilsen skal forresten presentere «Vow 2.0» i «The Biochar Summit 2023» i Helsingborg 14. juni kl 13.30. Pyrolyse av kloakkslam vil bli en helt sentral løsning i årene framover for å bli kvitt de farlige PFAS-stoffene, som ikke forsvinner før man bruker høy temperatur under pyrolyse. I presentasjonsmaterialet fremgår det at man allerede er i samtaler med kunder for levering av hele 28 anlegg innen sewage sludge.
End of Life Tires (ELT)
Utvinning av Carbon Black fra brukte bildekk ligger an til å bli en vanvittig pengemaskin for Vow i årene framover. 20. desember 2022 ble partnerskapet mellom Vow, ETEL og Itochu presentert, og her kom det fram at de allerede hadde identifisert mer enn 300 lokasjoner for slike anlegg:
https://www.tyrenews.co.uk/posts/vow-asa-and-european-tyre-enterprise-join-forces-to-tackle-end-of-life-tyre-problem
De første 3 anleggene var allerede under planlegging med søknader om byggetillatelse. Av presentasjonen 9. mai 2023 kommer det fram at man nå er i samtaler om 10 anlegg til dette segmentet. I presentasjonen forteller Henrik at man forventer inntekter fra kontrakter her allerede i 2023, og som det står i presentasjonsmaterialet : «Final investment decision by ETEL next key milestone» og «Systems order for Vow will follow shortly.»
Vow Green Metals
Når det gjelder utstyrsleveranser til metallindustrien framover til Vow Green Metals, så er det enklest å vise til denne presentasjonen, som sier det meste:
https://assets.ctfassets.net/7jb2xn8k4rjw/6MDhMPcnryxI2jmv3odGQG/fe65fdb36ef04b335fc610dea35ee665/Market_update_Q1_2023_final_no_video.pdf
I første omgang så venter vi på den første produksjonen av biokull i 2500-tonns fabrikken som er nesten ferdigstilt, og senere den ferdige 10 000-tonns fabrikken, og utvidelsen av denne til en 20 000-tonns fabrikk like etterpå. Neste år vil det også tas endelig investeringsbeslutning for en ny 30 000-tonns fabrikk i Viken Park.
Vow Green Metals er i samtaler med ulike aktører med et samlet behov for totalt 600 000 tonn biokarbon, fordelt på 200 000 tonn i Norge, 150 000 tonn ellers i Norden, 40 000 tonn i Nord-Amerika og 230 000 tonn i Europa utenom Norge og Norden. Vow vil stille som utstyrsleverandør til samtlige prosjekter i årene framover.
Det er mye mye mer man kunne skrevet om når det gjelder Vows forskjellige forretningsområder framover, blant annet plastgjenvinning (Repsol, UniPetrol +++), og ikke minst kommende biogassprosjekter, men det får bli ved en senere anledning. Det som er sikkert, er at det vil bli en storm av bestillinger av Vows løsninger i årene framover, så får vi leve med at det pr i dag er stille før stormen.
Link til presentasjonsmaterialet for trading update q1 2023:
https://assets.ctfassets.net/jgqj05vxq9zr/rkUNw0FVmdLWb8X9oxH0L/9bbde1306527acac7d3ebb66462db9f4/Vow_-_Presentation_Trading_Update_Q1_2023.pdf
Link til selve presentasjonen:
https://channel.royalcast.com/vowasa/#!/vowasa/20230509_1
Cruisedelen (som nå har endret navn til «Maritime Solutions» leverer rekordresultater, og har en imponerende ordrereserve inkl opsjoner fram til 2031. Allerede i andre halvår 2023 vil 6 nye skip klargjøres med Vow-teknologi. Det nye innen maritime Solutions er MAP-systemet, som er installert på Royal Caribbeans «Icon of the Sea». Her anbefales det på sterkeste å se på presentasjonen i opptak for å få et godt bilde av de utrolige resultatene som leveres av Vow innen dette segmentet. Det er likevel den landbaserte delen (som er helt i sin spede oppstart) som vil stå for den store veksten i Vow i årene framover.
Landbasert (jeg bruker fortsatt betegnelsen landbasert, selv om dette nå har endret navn til «Industrial solutions» står etter alle solemerker foran en eksepsjonell vekst, hvor man pr 9. mai 2023 er i samtaler med kunder om hele 80 forskjellige anlegg i perioden 2023-2029 med en kontraktsverdi på til sammen ca 25 milliarder kroner. Den største potensielle kontrakten vil alene beløpe seg til ca 2 milliarder kroner. Og her er det viktig å merke seg en ting. Disse 80 anleggene er altså det man er i samtaler om pr. 9. mai 2023. Da er det selvsagt ikke slik at det stopper her. Det har bare så vidt begynt. Det vil komme til flere kunder etter hvert som anleggene rulles ut, og om et par år vil jeg tro vi snakker om et betydelig større antall enn 80. Og dette bare innen landbasert! Cruisedelen kommer i tillegg.
Når det gjelder de 80 forskjellige anleggene som man er i samtaler om pr i dag, så fordeler de seg på 20 i USA, 19 i Europa, 19 i Norden, 20 i Asia, samt 1 i Karibia. Med andre ord, vi snakker allerede nå om en verdensomspennende landbasert virksomhet for Vow.
Sewage sludge
Når det gjelder de forskjellige segmentene innen landbasert kan vi jo først komme inn på anlegg til pyrolyse av kloakkslam (sewage sludge). 28. april 2023 ble det børsmeldt en kontrakt for sewage sludge for 2,9 millioner Euro til japanske Kobelco (navnet er ikke offentliggjort, men for den som har fulgt med i timen, så vet vi at det er Kobelco):
https://www.vowasa.com/blog/vow-receives-eur-2-9-million-orders-for-sewage-sludge-treatment-equipment-in
Kobelco er en kunde av Vow som fikk levert et pilotanlegg i andre halvår 2020, og som nå er klare for å sette opp anlegg i industriell skala. Henrik sier følgende ca 6 minutter ut i presentasjonen: «they are planning to build multiple plants….»
Paal Jahre Nilsen i Vow hadde tidligere i år (i februar) en presentasjon i Frankrike, hvor det kom fram at de hadde startet opp «three new industrial scale prosjects» i Japan. Paal Jahre Nilsen skal forresten presentere «Vow 2.0» i «The Biochar Summit 2023» i Helsingborg 14. juni kl 13.30. Pyrolyse av kloakkslam vil bli en helt sentral løsning i årene framover for å bli kvitt de farlige PFAS-stoffene, som ikke forsvinner før man bruker høy temperatur under pyrolyse. I presentasjonsmaterialet fremgår det at man allerede er i samtaler med kunder for levering av hele 28 anlegg innen sewage sludge.
End of Life Tires (ELT)
Utvinning av Carbon Black fra brukte bildekk ligger an til å bli en vanvittig pengemaskin for Vow i årene framover. 20. desember 2022 ble partnerskapet mellom Vow, ETEL og Itochu presentert, og her kom det fram at de allerede hadde identifisert mer enn 300 lokasjoner for slike anlegg:
https://www.tyrenews.co.uk/posts/vow-asa-and-european-tyre-enterprise-join-forces-to-tackle-end-of-life-tyre-problem
De første 3 anleggene var allerede under planlegging med søknader om byggetillatelse. Av presentasjonen 9. mai 2023 kommer det fram at man nå er i samtaler om 10 anlegg til dette segmentet. I presentasjonen forteller Henrik at man forventer inntekter fra kontrakter her allerede i 2023, og som det står i presentasjonsmaterialet : «Final investment decision by ETEL next key milestone» og «Systems order for Vow will follow shortly.»
Vow Green Metals
Når det gjelder utstyrsleveranser til metallindustrien framover til Vow Green Metals, så er det enklest å vise til denne presentasjonen, som sier det meste:
https://assets.ctfassets.net/7jb2xn8k4rjw/6MDhMPcnryxI2jmv3odGQG/fe65fdb36ef04b335fc610dea35ee665/Market_update_Q1_2023_final_no_video.pdf
I første omgang så venter vi på den første produksjonen av biokull i 2500-tonns fabrikken som er nesten ferdigstilt, og senere den ferdige 10 000-tonns fabrikken, og utvidelsen av denne til en 20 000-tonns fabrikk like etterpå. Neste år vil det også tas endelig investeringsbeslutning for en ny 30 000-tonns fabrikk i Viken Park.
Vow Green Metals er i samtaler med ulike aktører med et samlet behov for totalt 600 000 tonn biokarbon, fordelt på 200 000 tonn i Norge, 150 000 tonn ellers i Norden, 40 000 tonn i Nord-Amerika og 230 000 tonn i Europa utenom Norge og Norden. Vow vil stille som utstyrsleverandør til samtlige prosjekter i årene framover.
Det er mye mye mer man kunne skrevet om når det gjelder Vows forskjellige forretningsområder framover, blant annet plastgjenvinning (Repsol, UniPetrol +++), og ikke minst kommende biogassprosjekter, men det får bli ved en senere anledning. Det som er sikkert, er at det vil bli en storm av bestillinger av Vows løsninger i årene framover, så får vi leve med at det pr i dag er stille før stormen.
Link til presentasjonsmaterialet for trading update q1 2023:
https://assets.ctfassets.net/jgqj05vxq9zr/rkUNw0FVmdLWb8X9oxH0L/9bbde1306527acac7d3ebb66462db9f4/Vow_-_Presentation_Trading_Update_Q1_2023.pdf
Link til selve presentasjonen:
https://channel.royalcast.com/vowasa/#!/vowasa/20230509_1
Redigert 21.12.2023 kl 14:13
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
23.10.2023 kl 15:03
3769
Hadde omsetningen vært på 20 mill aksjer skulle jeg vært alvorlig bekymret....men likevel litt urovekkende at papirverdi kan svinge såpass mye av et par fiser :) :)
Jeg håper ikke det er den historiske bunnen som skal testes. Dette vil ta sin tid. Omtrent som da sjødyrene krabbet på land for 400 mill år siden.Det gikk ikke fort med dem heller i begynnelsen
;)
Men Cruisedelen går vel ok regner jeg med
;)
Men Cruisedelen går vel ok regner jeg med
The Observer
23.10.2023 kl 17:23
3769
Jeg hadde håpet Hammers kunne piffet opp forumet litt og styrket håpet.
Jeg har lagt merke til at han ikke vil skrive noe når kursen faller. Da er alle idioter, og han har "skrevet sitt siste innlegg" frem til det nye forum kommer. Så kommer det litt oppgang, og han er tilbake......
Stepping
23.10.2023 kl 17:32
3736
60/40 vektting og ny laminat (for dem som har lest på forum en stund)
Når kommer utbytte som er nærmest blitt oss garantert ?
Framtia
23.10.2023 kl 19:27
3818
20. oktober 2022 ble det børsmeldt Q3 update melding, som ble fremlagt 27. oktober 2022...Når finner de det for godt å legge fram ny Q3 oppdatering i år!? Burde sikkert vært like om hjørnet...Når vil VOW starte med normale Q-fremleggelser, som normalt for børsmelding selskaper...?
Stepping
23.10.2023 kl 20:02
3744
Da er det vel mye seriøsitet som følger med på kjøpet? bedre uten kanskje
Framtia
23.10.2023 kl 20:15
3716
Det vet man aldri, men jeg mener bestemt VOW begynner å fremstå rimelig nå...
Karbon
23.10.2023 kl 20:24
3767
Dersom man legger til grunn selskapets opplysninger om at man jobber konkret med over 30 prosjekter med gjennomsnittlig kontraktsverdi på 450 millioner, så mener jeg dagens prising fremstår som ekstremt rimelig. Så får vi se hva fremtiden bringer.
Blir vel som Sagmo i BCS som hadde 400 friere - jeg liker derimot håndfaste beviser og avtaler.
Stepping
23.10.2023 kl 21:01
3709
Hvor mange av dem blir det noe av? Markedet tror 25 hvis det da blir 1-3 hvor er vi da? 3-5 kroner?
Karbon
23.10.2023 kl 21:16
3686
Det er opplyst at man jobber med hele 80 forskjellige prosjekter fram mot 2029. Av disse 80 jobbes det altså konkret med over 30. På spørsmål om det er flere ev leverandører inne i bildet, svarte Badin at prosessen for disse 30 var forbi det stadiet - altså det er snakk om forhandlinger mellom kun Vow og kunden. Så da er det god grunn til å anta at mange, og kanskje de aller fleste av prosjektene vil bli realisert, og at mange av dem bør kunne forventes i løpet av de neste 1-2-3 år.
Men hvorfor i all verden skriver du "Markedet tror 25"?
25 x 450 millioner = 11,2 milliarder.
Men hvorfor i all verden skriver du "Markedet tror 25"?
25 x 450 millioner = 11,2 milliarder.
Framtia
23.10.2023 kl 21:20
3794
På disse nivåer er det bedre å putte penger på VOW, enn enkelte skribenter på forumet...
Karbon
23.10.2023 kl 21:25
3824
Jeg synes det er bra at Stepping og Wickstrøm stiller kritiske spørsmål her på tråden. Selv om jeg og mange med meg snakker varmt om selskapet, så er aksjekursen der den er, og da er det naturlig at det stilles spørsmål rundt hva som skjer.
Stepping
23.10.2023 kl 21:44
3801
Noe er hvert fall veldig galt her, virker som ett selskap som skal trosse alle børs advarsler men gang på gang krajer det. Kanskje cruise er en grei plass å være i oppgangstider, (der er vi ikke nå) resten er kanskje best priset som salgsobjekt, men trolig ingen kjøpere . Ellers kunder som i dag på 20 mill, hvor mye går det ipluss. NOENTUSENLAPPER? I beste tilfelle om krona bedrer seg?
Framtia
23.10.2023 kl 21:44
3869
Det har du helt rett i! Kjenner på en viss skepsis selv og VOW har fremdeles mye å jobb med å (over-)bevise aksjonærene med mer enn bare snakk! Når det er sagt, så er det vanskelig å styre aksjekursen...når manvelger å ikke benytter det eneste dugelige verktøyet i kassen, nemlig innsidekjøp! Nå sitter vi kvartal etter kvartal og venter på noe som virker så uendelig fjernt...Mulig jeg må vurdere å kjøpe oljeaksjer allikevel! Vurderte i et tankespill å kjøpe VAR etter de falt 7-8% for en måned tid siden...Resultat! Tapt 400 tusen på den avgjørelsen i ren gevinst i VAR og 200 tusen i kursfall på min VOW post!! Det er ca 600tusen i negativ avkastning på en av mine investeringer...Hadde blitt lite å leve av om dette var levebrødet mitt🤔
Karbon
23.10.2023 kl 21:55
3954
Stepping:
Marginer innen industial solutions (landbasert) er opplyst å ville komme opp på samme nivå som for cruisekontraktene. Og jeg regner med at de fleste har fått med seg at vi da snakker om gode marginer. Gjennomsnittlig kontraktsverdi for cruisekontrakter er på ca 40 millioner kroner. Gjennomsnittlig kontraktsverdi på landbaserte ordre ligger an til ca 400-450 millioner, altså det tidobbelte. Med samme marginer som for cruise, så skulle det tilsi en meget pen inntjening i årene framover. Jeg skal skrive litt mer utfyllende om dette senere, men først vil jeg se en eller to kontrakter på bordet.
Marginer innen industial solutions (landbasert) er opplyst å ville komme opp på samme nivå som for cruisekontraktene. Og jeg regner med at de fleste har fått med seg at vi da snakker om gode marginer. Gjennomsnittlig kontraktsverdi for cruisekontrakter er på ca 40 millioner kroner. Gjennomsnittlig kontraktsverdi på landbaserte ordre ligger an til ca 400-450 millioner, altså det tidobbelte. Med samme marginer som for cruise, så skulle det tilsi en meget pen inntjening i årene framover. Jeg skal skrive litt mer utfyllende om dette senere, men først vil jeg se en eller to kontrakter på bordet.
Redigert 23.10.2023 kl 21:56
CapitaL
23.10.2023 kl 22:10
3947
Pussig at dere ikke gjennomskuer disse nickene som er såkalt "kritiske".. Dette er gamle travere på plass i nye klær.
Vær kritisk til nye nick sier nå jeg...
Vær kritisk til nye nick sier nå jeg...
Fluefiskeren
23.10.2023 kl 22:13
3959
Derfor bør det nye forumet kun tillate ett nick. Der er på linje med Hammers.
Karbon
23.10.2023 kl 22:21
3958
Jeg vet det CapitaL, men jeg lar meg ikke provosere av det. "Kritiske" innlegg gir meg anledning til å gjenta noe av det som betyr noe framover.
Framtia
23.10.2023 kl 22:21
4045
Det er ofte et spørsmål om kapasitet, noe jeg blir fortalt ikke er et tema for VOW! Selvfølgelig vil kapasitet spille en rolle, når utstyr skal produseres, leveres og monteres. Hjelper ikke med kontrakter på 3-4 mrd i året om de ikke klarer å levere for mere enn halvparten...Noen som vet hvordan VOW skalerer for å møte større etterspørsel innen landbasert!? Vet at mye skaleres med bruk av standard moduler, som gir synergier og økt kapasitet mht leveranser, men mye er komplekse løsninger som blir "custom"- bygd og krever mye kompetanse på byggeplass. Noen som vet noe om hvordan VOW møter disse utfordringene...? Selv nå hevder VOW å ha hendene fulle mtp aktivitet over flere av deres forretnings områder...
Redigert 23.10.2023 kl 22:23
Karbon
23.10.2023 kl 22:33
4052
"Hjelper ikke med kontrakter på 3-4 mrd i året om de ikke klarer å levere for mere enn halvparten."
Unnskyld, men har du også gått på denne kunnskapsløse påstanden? Har du noen gang sett eller hørt at Vow ikke har levert i henhold til kontrakten? Nei, det har du ikke.
Vow er utstyrsleverandør. Når et stort anlegg skal bygges, er det mange forskjellige leverandører inne i bildet i henhold til de forskjellige byggetrinnene. Er det Vow som støper grunnmur? Nei. Er det Vow som står for gravearbeider? Nei. Og slik kan jeg fortsette. Vow leverer pyrolyseutstyret, og det som hører naturlig til dette. Å bygge et anlegg kan ta ett eller to år, og Vow leverer det som de skal levere til avtalt tid.
Unnskyld, men har du også gått på denne kunnskapsløse påstanden? Har du noen gang sett eller hørt at Vow ikke har levert i henhold til kontrakten? Nei, det har du ikke.
Vow er utstyrsleverandør. Når et stort anlegg skal bygges, er det mange forskjellige leverandører inne i bildet i henhold til de forskjellige byggetrinnene. Er det Vow som støper grunnmur? Nei. Er det Vow som står for gravearbeider? Nei. Og slik kan jeg fortsette. Vow leverer pyrolyseutstyret, og det som hører naturlig til dette. Å bygge et anlegg kan ta ett eller to år, og Vow leverer det som de skal levere til avtalt tid.
Redigert 23.10.2023 kl 22:34
Framtia
23.10.2023 kl 22:41
4058
Dersom du mener Vow ikke har en begrensning mtp kapasitet, er det bare å si de! Så vidt meg bekjent har ALLE en eller annen form for produksjonsbegrensning, men dersom dette ikke er en aktuell problemstilling for VOW er ingenting bedre enn det!...Det jeg nevnte mtp 3-4 mrd I kontrakter og kapasitet til halvparten var bare en tenkt problemstilling, ikke en påstand!
Karbon
23.10.2023 kl 22:51
4043
Å snakke om kapasitetsbegrensning blir rett og slett bare for dumt. Det er ikke der du finner årsaken til dagens latterlig lave aksjekurs - det er det stikk motsatte. Det er de store landbaserte kontraktene som fortsatt lar vente på seg.
CapitaL
24.10.2023 kl 08:58
3819
Det er ikke Vow som produserer pyrolyselinjer og annet utstyr..De prosjekterer og selger anlegg til kunder. Dermed er det underleverandørene som må øke sin produksjonskapasitet.
Ellers.. 3 år på rad har Vow hatt update 27.oktober og disse har blitt meldt en ukes tid i forveien. I år er det tydeligvis et avvik.. og så kan man spørre seg hvorfor...
Ellers.. 3 år på rad har Vow hatt update 27.oktober og disse har blitt meldt en ukes tid i forveien. I år er det tydeligvis et avvik.. og så kan man spørre seg hvorfor...
The Observer
24.10.2023 kl 11:43
3681
Tillit har alt å si i dagens urolige marked.. Vow må slutte å oppføre seg som et useriøst unotert selskap. Finanskalender og ordentlige Q meldinger med regnskap må til om de ønsker investorer utenfor menigheten. Selv menigheten svikter i troen nå. Aksjonærene er selskapets ryggrad, og de føler at ledelsen ikke tar hensyn til deres behov.
Tiden inne for å kalle en spade for en spade: LUFTSLOTT
?
?
spekulator
24.10.2023 kl 12:59
3580
Solgte litt VAR igår og økte litt i VOW. Tror nok dette var fornuftig. Venter bare på gode nyheter. Har mer enn nok fortjeneste i VAR, man må tenke litt på skatten på nesten 38% også.
Nsxnsx
24.10.2023 kl 14:00
3498
1 aksje solgt, 48 aksjer solgt,88 aksjer solgt.....etc. De meglerhusene slår på stortromma :) :) Blir nok penger av sånt :)
Framtia
24.10.2023 kl 14:53
3436
Jeg tenker også, klok av skade, at ting skjer av en årsak! Markedet liker uansett ikke forsinkelser på dette området...
Jeg registrerer at det blir nevt en " menighet" her.Da blir jeg en smule skeptisk. For i en såkalt menighet er det ikke rom for særlig tvil
Siden jeg ikke har fulgt denne aksjen så lenge så ville det være fint om du kunne utdype dette mer. Hvem en kan tro på eller ikke
Det er faktisk menigheter som har utslettet seg selv på grunn av betingelsesløs tro
Jeg fikk faktisk en uhyggelig følelse nedover ryggen av det du skrev
Siden jeg ikke har fulgt denne aksjen så lenge så ville det være fint om du kunne utdype dette mer. Hvem en kan tro på eller ikke
Det er faktisk menigheter som har utslettet seg selv på grunn av betingelsesløs tro
Jeg fikk faktisk en uhyggelig følelse nedover ryggen av det du skrev
Karbon
08.11.2023 kl 17:51
2235
Vow og Repsol gjør store framskritt:
Vow melder i dag på linkedin:
"We are pleased to report our progress in testing plastic pyrolysis as part of our R&D collaboration with Repsol. Our latest achievement is the successful delivery of a Bench Unit located in Repsol research and development facility in Madrid, Spain.
This project signifies a major milestone in the European-supported P20 initiative, which is dedicated to conducting a series of plastic pyrolysis tests aimed at validating and advancing future technology. The Biogreen unit can efficiently pyrolyse plastic feedstock and various other materials. It offers a broad treatment capacity, making it a valuable tool for our research efforts"
Og her er Henrik Badins kommentar:
"The utilization of our Vow Biogreen technology to convert plastic into olefins presents a compelling value proposition for the petrochemical industry. Moreover, it serves as a strategic circular economy initiative for our esteemed client, Repsol in Spain. This endeavor provides an exceptional opportunity for Vow to contribute its much-needed technology in addressing the pressing issue of plastic waste, simultaneously resolving a significant environmental concern and substituting virgin petroleum products. This unbeatable combination holds immense potential for the betterment of our planet's health"
Vow melder i dag på linkedin:
"We are pleased to report our progress in testing plastic pyrolysis as part of our R&D collaboration with Repsol. Our latest achievement is the successful delivery of a Bench Unit located in Repsol research and development facility in Madrid, Spain.
This project signifies a major milestone in the European-supported P20 initiative, which is dedicated to conducting a series of plastic pyrolysis tests aimed at validating and advancing future technology. The Biogreen unit can efficiently pyrolyse plastic feedstock and various other materials. It offers a broad treatment capacity, making it a valuable tool for our research efforts"
Og her er Henrik Badins kommentar:
"The utilization of our Vow Biogreen technology to convert plastic into olefins presents a compelling value proposition for the petrochemical industry. Moreover, it serves as a strategic circular economy initiative for our esteemed client, Repsol in Spain. This endeavor provides an exceptional opportunity for Vow to contribute its much-needed technology in addressing the pressing issue of plastic waste, simultaneously resolving a significant environmental concern and substituting virgin petroleum products. This unbeatable combination holds immense potential for the betterment of our planet's health"
Fluefiskeren
08.11.2023 kl 17:58
2240
Høres veldig bra ut. Så bra at jeg synes det var en børsmelding verdt. Ikke alle er på linkedin
The Observer
08.11.2023 kl 18:32
2171
Dette var en melding i rett tid. Plastavfall er et av verdens største avfallsproblemer som følge av vår velstandsutvikling som i stor grad er basert på bruken av olje i mange sammenhenger. En moderne verden uten oljeprodukter er nesten utenkelig, men plastavfallet er et stort og skremmende problem, og derved et er utrolig marked for Vow. La oss håpe Vow teknologien kan omsettes i storskala bruk.
Redigert 08.11.2023 kl 18:34