PEN Tunisia-skepsisen og PEN

polion
PEN 21.11.2018 kl 11:18 16010

Ser hva som skrives angående PEN og Tunisia-skepsisen. Saken er vel den at de som her lufter sine meninger, egentlig vet forferdelig lite om forholdet der nede, samt noe om de helt eksakte planene til PEN. Mitt utgangspunkt er derimot at det i PEN-styret faktisk finnes noen temmelig kompetente personer. Tro det eller ei, men disse er til de grader mer kompetente enn både mimsa, polion og fluefiskeren (og resten av forumet) til sammen. Disse sistnevnte, er ikke engang som amatører å regne i forhold til nevnte kompetanse.

Ut fra ovennevnte, og ut fra at noen er bedre i stand til å ta de riktige vurderingene/beslutningene enn andre, er jeg temmelig sikker på at første melding hva angår Tunisia vil være av det positive slaget. Her er faktisk både Sveaas og polion helt på linje.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.11.2018 kl 12:16 5743

Det er vanskelig å få opp oljeprisen så lenge USA og kameraten Saudi Arabia ønsker lavere pris. Fra igår:

«Den amerikanske presidenten gleder seg over at oljeprisen faller og retter en spesiell takk til Saudi-Arabia.
– Oljeprisen blir lavere. Flott! Det er som et stort skattekutt for Amerika og verden. Gled dere, skriver Donald Trump på Twitter onsdag.
– Tusen takk til Saudi-Arabia, men la oss gå enda lavere, skriver han videre.
Trump har alt gjort det klart at USA ikke kommer til å foreta seg noe overfor Saudi-Arabias mektige kronprins Mohammed bin Salman. CIA har knyttet kronprinsen direkte til drapet på den regimekritiske saudiarabiske journalisten Jamal Khashoggi Tyrkia, men Trump sa tirsdag at han ikke ville ødelegge forholdet til Saudi-Arabia. Det ville føre til høye oljepriser og ødelegge verdensøkonomien, sa han.
Oljeprisen falt over 6 prosent tirsdag, men steg litt i onsdagshandelen.»

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/11/21/195476929/donald-trump-takker-saudi-arabia

Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
sulen
22.11.2018 kl 12:28 5697

Selv med den lave oliepris tjæner vi 500.000,00 kr om dagen så hvad er problemet? Når Tunesien og nye boringer er fuldført og i Pro. Samt olieprisen igen er 80$ snakker vi vel 1,5 mil pr. Dag
Så hvad er problemet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
22.11.2018 kl 13:08 5607

Helt enig med alle som er overrasket over det dramatiske kursfallet. For PEN sin del snakker vi ikke lenger om korreksjon, men blodrøtt krakk. Har snart mistet 50% av selskapsverdien fra toppen. Slikt opplevet man i hovedsak kun når verden som helhet går inn i dyp depresjon, ref. 2008.

Naturligvis spiller oljepris inn, men vi snakket ikke om priser på 30 og 40 tallet. Vi er på 60 pluss. Samtidig vet vi at vi sitter på felt hvor prod kost er på langt undet 50 dollar samtidig som borekpstnadene for nye brønner er lav. På toppen har man fikset finansiering for å delta i omfattende lete og bore programmer.

Hvor trykker skoen. Jeg tror absolutt shorten spiller inn, men her nede tror jeg dessverre at vi også er utsatt for betydelig tvangssalg. Det finnes ingen annen logisk forklaring på krakker.

Jeg mener at med dagens kurs burde vi faktisk bruke en MUSD på tilbakekjøp av aksjer. Det ville gitt et solid signal samtidig som jeg på sikt tror det ville vært en meget god investering.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
mimsa
22.11.2018 kl 13:33 5546

Jeg foreslår at dere alle henvender dere til Jajaja, Polion, Alby og Helloween for gode investeringsråd her! De har jo bare spådd opp,opp,opp, mens det har vært noen få kritise røster som Fluefiskeren og meg selv. Forstår godt at Polion og Jajaja er frustrert for sine store tap å må prøve å legge skylden på andre og komme med en masse andre bortforklaringer. Det som er heilt klart er at kursen har gått fra 23 kr til langt med på 13 tallet på under 2 månder. Er på tide at denne gjengen tar litt selvkritikk i at de har vært heilt på jordet i sine spådommer. De burde heller ha vært litt ydmyke og innrømmet sine feil. Om dere har lyst på litt mer referanser på mine spot on analyser bør dere ta dere en tur in på North tråden.

Over og ut !!!

P.S. Nå gjør jeg som Gunnarius og trekker meg tilbake for en stakkars stund, og i mellomtiden kan polion og Jajaja spy ut den eder og gallen de er så flinke til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.11.2018 kl 13:41 5523

F... tegnet meg i emien på 16.10. Hva skjer dersom kursen er lavere i perioden før GF?
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Alby
22.11.2018 kl 13:47 5498


Jeg har forstått det slik at den da ikke blir gjennomført. Kan det tenkes at kursen vil bli kjørt opp for å få gjennomført repemien ?? Kanskje et dumt spørsmål, men noen ganger må disse bli stilt :-)

Nei og nei mimsa har kastet inn håndkledet. Nå kom julekvelden tidlig. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.11.2018 kl 13:49 5476

Satser på det for akkurat nå er kursen langt under emisjonsprisen og jeg som var SOLID i pluss på 23 kr per aksje og nå masse i minus.. snur fort i det markedet her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.11.2018 kl 13:50 5470

Hellowthere

Da bli det nok ikke gjennomført noen rep. emi rett og slett.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Alby
22.11.2018 kl 13:59 5445

Oljeprisen i pluss.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.11.2018 kl 14:04 5425

Tegnet meg ikke i rep.emien men i hovedemisjonen med minstebeløpet...men blir vel ikke noe av det heller? Eller?

Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Jajaja
22.11.2018 kl 14:45 4976

Mimsa, du er kvalifisert for dagens tittel:
En mindre begavet tulling og skrytepave som liker godt å framheve seg selv foran andre med dikt og løgn!
Etter litt dikt og løgn "bakgrunnsstoff", tror Mimsa at han lett kan beskylde sine omgivelser for f.eks. ..å skylde på andre!!! LOL. Mimsa har åpnet kjeften igjen = det meste blir absurd. Har du drukket igjen eller er dette bare din innebyggede natur? Mimsa, du kjenner ikke min snitt-inngangsbillett! Mimsa, si etter meg: "Jeg kjenner ikke Jajaja's gjennomsnittlige inngangsbillett og kan derfor ikke uttale meg om tap/gevinst. Jeg Mimsa, har heller ikke noen dokumentasjon (fra forumene her) på at Jajaja har gitt noen investeringsråd. Jeg Mimsa har derfor dikta opp, slik at det skal se ut som mine omgivelser er de som må unnskylde seg for meg." Det klarer du neppe, kjenner vi deg rett så kommer gjentatte tøvete løgner som svar..
Jada jeg har både solgt og kjøpt og solgt og nylig kjøpt igjen - og kjøper ganske sikkert igjen.

Mimsa's løgnaktige innlegg vil også ved neste anledning bli påtalt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.11.2018 kl 14:49 4970

Noen som vet? Har ikke papirene tilgjengelig foran meg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.11.2018 kl 14:54 4955

Hellothere

Hovedemisjonen ble jo kraftig overtegnet. Var ikke med selv, men jeg tror at alle over minstebeløpet på
100 000 Euro fikk aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
polion
22.11.2018 kl 14:55 4940

Mimsa: Hvor i all verden tar du all toskeskapen fra? Du antar og konkluderer i øst og vest, uten dekning over hodet. Kan eks.vis ta tak i følgende:

«Forstår godt at Polion og Jajaja er frustrert for sine store tap å må prøve å legge skylden på andre og komme med en masse andre bortforklaringer».

• Store tap? Mesteparten av mine PEN har en snittkurs på NOK 4,06. Jeg har dog kjøpt meg opp i ettertid, men snittet er fremdeles uhyre lavt i forhold til dagens kurs og jeg ligger fremdeles inne med ca. 100% gevinst. Tap?
• Legge skylden på andre? Vennligst dokumenter hvor jeg har forsøkt å legge skyld på noen.
• Bortforklaringer? Jeg bortforklarer intet, ref. mine innlegg der jeg redegjør for hvorfor jeg tenker og handler som jeg gjør, hvilken ekspertise jeg støtter meg på og hvorfor jeg det gjør.

Mimsa, du sitter løsere på pottekanten enn du noen gang har gjort. Trives du i situasjonen, eller ? I stedet for et godt råd, kommer jeg denne gang med en direkte forespørsel til deg. Jeg har nemlig en IQ-måler som jeg skal kalibrere og i den forbindelse trenger jeg en «markør». Får jeg nullstilt måleren, regner jeg med at den skal være god som ny igjen. Stiller du opp, eller?
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 14:55 4927

Det er vel kun rep emisjonen som henger i en tynn tråd. Hovedrmisjonen på 16,10 er jo fullført, er den ikke?
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Er_mi
22.11.2018 kl 15:00 4913

Hallaisen medaksjonærer,

Lite perspektiv.

Var inne i PEN for noen år siden fra NOK 4 og noen kroner opp, for deretter å kjøpe meg inn igjen på 17,95 nå i høst. Veldig takksom for mange bra innlegg gjeldende PEN- både de som er i grunnen positive og de som er negative. Uansett hvilken mening man har om det fundamentale så bør vel alle kunne være enige i at PEN er en aksje med høy risiko og veldig høy volatilitet, og i tillegg så er det en small cap deluxe med veldig lav likviditet. At en slik type aksje kan få skikkelig juling da alle verldens markeder samt verdensøkonomien befinner seg i en ekstremt usikker periode etter mange år med rekordhøy oppgang, burde da ikke komme som en overraskning for noen- uavhengig av om man tror på det fundamentale i PEN eller ikke. Jeg har altså selv tro på det fundamentale i PEN, men jeg skjønner godt at en slik aksje med så lav likviditet nå faller som den gjør ettersom PEN simpelthen ikke er guld. Folk flest putter rett og slett ikke pengene sine i en oljeknøtt med virksomhet i Afrika når man ønsker og ta ned risikoen i sin portefølje eller beskytte sine besparinger. Dette er common sense.

I tillegg til det urolige markedene den siste tiden, så har altså oljeprisen falt nærmere 30%, og de fleste oljeanalytikere har nå begynt å ta ned estimatene for oljeprisen i 2019. Hvis en aksje som PEN under disse forholdene hadde gjort det bra, så hadde vært veldig merkelig. Energi-indeksen i USA har den siste måneden til og med gjort det dårligere enn teknologi-indeksen, og alle vet jo hvor dårlig FAANG har gjort det... Selv Aker BP, et vekstselskap med solid produksjon i et av verdens tryggeste oljeområder og jevnlige utdelinger, er ned 30%. Og så lurer noen på hvorfor PEN er ned så mye? Noen prater til og med om shorting og manipulasjon?

Personligen er jeg selvfølgelig skuffet over mitt nåværende papirtap i aksjen. Jeg burde åpenbarligen ventet med å kjøpe meg inn igjen- men min (og for eksempel Kistefoss) horisont er ikke den nærmeste måneden, eller måneden etter det. Hvis ikke verdensøkonomien krakelerer fullstendig (noe som selvfølgelig kan skje), så vil det være et marked for PEN å få solgt den oljen som skal produseres med gevinst. Denne produksjonen vil ta seg vesentlig opp de neste to-tre årene, og oljeprisen vil helt sikkert gå opp og ner. Mitt bet er at oljeprisen stort sett vil være høg nok til at PEN tjener penger på oljen som skal produseres (ellers ville jeg solgt meg ut). Dette betyr ikke at jeg tror PEN-kursen skal til himmels med det første, det er lang ifra sikkert at oljeprisen og de globale markedene har truffet bunnen enda. Jeg er mentalt forberedd på at aksjen kan gå ner på 12-tallet, eller enda lavere. Min personlige strategi er da å kjøpe meg opp enda mer, hvis jeg tror verdensøkonomien ikke står for et skikkelig krakk.

Det virker også som at folk også glemmer at PEN fortsatt er den overlegne vinneraksjen på Oslo børs de siste 12 månedene. Det sitter fortsatt en god del investorer med enorm gevinst i PEN som sannsynligvis vurderer å gå i cash eller gjøre andre allokeringer. Det kan være viktig å huske på at store fond og annet somm investerer på bred basis ikke altid er så opptatt av alle detaljer i PEN. Når de tar en beslutning om å redusere risiko, gå ut av olje, eller rett og slett gå fra aksjer til rentefond eller obligasjoner så vil de redusere innehavet i PEN helt uavhengig av om BWOs sine boreplaner på Dusafu ser bra ut eller ikke, eller om prosjektet i Tunisia lover godt. Dette vil da få veldig store utslag i en aksje som PEN, sammenlignet med en aksje som Equinor grunnet likviditeten.

Konklusjon; alle her på forumet kan ha rett. PEN kan godt falle videre de nærmeste månadene, samtidigt som den om 12-24 måneder kan være priset til 30+ NOK (hvilket foreløpig er mitt bet). Det ligger ikke noen motsigelse i det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
rek1
22.11.2018 kl 15:06 4905

ER_MI
Amen!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
22.11.2018 kl 15:15 4884

Re hellothere
Fortrinnsemisjonen som ble satt på 16,10 er konkludert så den gjennomføres som meldt om tidligere. Det er kun rep. emisjonen som muligens ikke gjennomføres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Paypal
22.11.2018 kl 15:33 4829

re Er_mi
Fornuftig innlegg ! Vi som kjenner aksjen vet at den før eller siden gir stor gevinst. Men, -som du skriver, andre tenker annerledes om Afrika. Selv tror jeg mye på synergieffektene av dealen i Tunisia. DNO hadde åpenbart ikke den muligheten som PEN har klart.

Ellers har jeg fylt opp med det antall aksjer jeg muligens kan få i rep. emien til en pris som er 2 kr. lavere. De fleste burde benytte den muligheten fordi det er ikke sikkert at kursen er høyere enn 16.10 ved avslutningen 20.12.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.11.2018 kl 15:42 4807

Ja jeg tegnet på 16,10... ikke sjakktrekk kan du si nå i ettertid. Pengene blir ikke trukket før GF er gjennomført og det er vedtatt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
MC Axel
22.11.2018 kl 15:58 4774

PEN has been punished to much! everything below 16,10 NOK is not acceptable. PEN is only a shadow of a company, what it only was a year ago
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 16:01 4792

Så heldig er du nok ikke :)
Emisjonen blir satt om den godkjennes i egf, og det gjør den helt sikkert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 16:03 4792

Det var lurt å tegne seg, men du skulle solgt i rallyet de påfølgende dagene.

Vannvittig hvor mye og fort aksjen har falt..
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
mimsa
22.11.2018 kl 16:13 4761

For å legge dette dødt en gang for alle fra min side (lover!!);

1) Du har nok rett, jeg burde ha brukt papirgevinst istedet for tap, siden jeg ikke hadde grunnlag til å vite din inngangsverdi. (men regner med at det svir alikeval at brorparten av papirgevinsten har forduftet siste par månedene, og noe som forklarer ditt sinne, som du faktisk bør prøve å gjør noe med)

2) Bortforklaringen er at du hevder at alle andre har bedre kunskap enn meg. Jeg har i månedsvis advart mot fallet som ville komme, og bortsett fra FF er det ingen andre som har vært i nærheten av å analysere dette bedre enn meg her på PEN tråden. (At jeg mener at Tunisia-investeringen er et feilsteg,er jo bare en liten del av hvorfor jeg mente at aksjen ville falle, selv om det har vært mye av mitt focus her på tråden. Dersom du tar et lite tilbakeblikk på det geo-politiske og den vedvarede veksten i aksjemarkedet, burde det vel i etterpåklokskapens navn ha vært klart at noe var i emning. Det er svært mange av dere her på PEN tråden som har ignorert dette, samt at du som mange andre har havnet i en euforisk grådighetstilstand der de kritiske spørsmålene ikke har blitt stilt. Angående Tunisia beslutningen tror jeg, uten å være sikker at det er gjort en altfor dårlig risiko analyse av den rådende geo-politiske situasjonen, samt den interne situasjonen i landet. Jeg er overhode ikke i tvil om at jeg er en dverg i forhold til Torstein Sandnes og mange andre her på HO foraet om at når det kommer til kunskaper om olje og oljeleting/boring etc. Men, når det kommer til praktisk tenkning og sundt bondevett er det tydelig at jeg og FF ligger langt forran deg, Jajaja og Alby.

3) Jeg har ingen IQ måler hjemme og har heller ingen ønske om det. Jeg klarer meg godt uten. Du trengen vel en for å ha bekreftelse på ditt store intelekt. Muligens trenger du den justert for at du har tuklet så mye med den så så du kunne opnå en noralverdi av IQ som de fleste av oss andre besitter.

Lykke til Mimsa
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.11.2018 kl 16:14 4759

Jeg spør sikkert dumt men kan vel ikke selge de før jeg har fått aksjene og betalt for de vel?

Altså jeg tegnet for x kr i hovedemisjonen og minstebeløpet. Jeg fikk tildelt x antall aksjer (mange som tegnet). Oppgjøret skjer i desember og blir trukket fra kontoen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
MC Axel
22.11.2018 kl 16:19 4750

Mimsa

If you have noticed , all oil related companies have been falling on the exchanges around the globe and PEN is one of them

Simple

Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.11.2018 kl 16:45 4686

Bare for å gjøre det helt klart. Jeg påstår ikke at Tunisia aldri kan bli bra for PEN. En ting har jeg nemlig lært etterhvert, og det er å ikke være skråsikker på noenting. Det burde gjelde oss alle. At store aksjonærer og ledelse kjøper seg opp er ikke noe garanti for suksess. Det er vel bare å nevne APCL hvor det ble foretatt en emisjon på 7 -tallet hvor mange store navn deltok. Nå er kursen ett og et halv år etterpå 0,65. Altså en nedgang på 99%. Børsen er vanskelig generelt og oljeleting spesielt. Afrika gjør det ikke lettere. Det er noe som heter Afrikarabatt og det er ikke bare en myte. Dessuten er mye rett og slett snakk om flaks. Vet at mange er av helt annen oppfatning om dette. Skal jeg komme med et råd så det at man aldri skal gå all-inn i slike selskaper(kanskje ikke ellers heller).

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
d12m
22.11.2018 kl 18:03 4593

Jepp. Q4 blir fin inntektsmessig
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
polion
22.11.2018 kl 19:27 4470

Mimsa: Fortsatt mye retorikk og selvsagt også mye renspikka toskeskap:

ref: "noe som forklarer ditt sinne": Sint? Over hodet ikke, jeg er like lugn om PEN skulle gå ned enda et par kroner. Har en 2-års horisont, og innen den tid regner jeg med at mye skal skje.

ref: "Bortforklaringen er at du hevder at alle andre har bedre kunskap enn meg": Jeg har vel aldri hevdet dette, du får eventuelt dokumentere denne dumheten. Det jeg hevder er at det for meg er naturlig å støtte meg på en som har solid hydrokarbonerfaring, en som har førstehånds kjennskap til Tunisia (i forhold til oss) og en som viser for all verden sin tro på prosjektet ved å kommitere seg for en hel haug med aksjer på kr. 16,10. Sett opp mot nevnte kapasitet, er og blir mimsa en pissemaur. En pissemaur, intet mer og intet mindre.

ref: "ingen andre som har vært i nærheten av å analysere dette bedre enn meg her på PEN tråden": Du har kommet med dine antagelser, ikke noe annet. Poenget mitt er nevnt ovenfor - amatøren mismas antagelser sett opp mot en PEN-kapasitet sine analyser/vurderinger. Hvem bør vi støtte oss på og hvem bør få tilliten? Svaret er gitt, og det er definitivt dette jeg har sagt noe om.

Flua: Ofte enig med deg, og selvsagt enig i at man skal holde seg unna garantier og skråsikkerhet. Hva man selv mener vil bli det mest sannsynlige utfall, bør alltid den avgjørende faktor.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Alby
22.11.2018 kl 21:26 4336

Kan vi i disse tider risikere at det vil kunne komme et bud på hele selskapet ? Andre vet hva Pen sitter på av verdier og med et bud på 20,- kan det fort skje ??

Når det gjelder rep,amien kan det tenkes at den blir kjøpt opp til 16.10 for å få denne gjennomført. Pen vil vel trenge pengene ? Eller er tanken min helt absurd ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Phoenix
22.11.2018 kl 21:56 4275

Alby
Rep.emien kan bli kansellert hvis aksjeprisen er under 16,10: "Dersom Selskapets aksjekurs faller under tegningskursen vil styret kunne avlyse den etterfølgende emisjonen."
Side 4: https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=462968&attachmentId=175405&obsvc.item=1
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
22.11.2018 kl 21:59 4266

Endelig et seriøst innlegg igjen, Alby!
Vil aksjonærene godta bud på 20 med fersk analyse fra Sparebank1 på 25? Jo, gjør noen «små» kroner de som kjøpte i emisjon da...men Panoro legger stein på stein og har flere gode bein å stå på.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.11.2018 kl 00:40 4114

"Det er vel bare å nevne APCL hvor det ble foretatt en emisjon på 7 -tallet hvor mange store navn deltok. Nå er kursen ett og et halv år etterpå 0,65. Altså en nedgang på 99%."

Nå roter du vel litt med prosentregningen, flue ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.11.2018 kl 09:25 3903

Øyvind

Ja, jeg roter litt, men poenget blir det samme. Den har falt 91,3 %

(7,5-0,65)/7,5x100%= 91,3% Mye det også.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.11.2018 kl 09:52 3842

Litt ang. Norve i offshore enery today. Fra idag

https://www.offshoreenergytoday.com/borr-drilling-reveals-a-batch-of-new-jack-up-contracts/

“Borr has also shared that the Norve jack-up, which recently completed drilling in Gabon, has won two contracts. The first is a 10 month deal with an undisclosed client, and on top of this, RoyalGet in E. Guniea has hired Norve for 2 months too. While it was not clear from Borr’s presentation when the contracts would begin, Norwegian rig brokers Bassoe Offshore show the following


Also worth noting, on the back what Borr considers favorable market conditions, the company in October decided to activate a further four newbuilds, bringing the total number of newbuilds being activated to seven. The company expects to find contract for the four rigs within the next six months.

Of these seven rigs, five are from PPL Shipyard and two from Keppel FELS. Three rigs remain warm stacked at PPL Shipyard.

Offshore Energy Today Staff


Får ikke limt inn tabellen, men er vel det samme som Borr har på sine hjemmesider. Altså på kontrakt i Gabon til 10.april.

Er på kontrakt I Vestafrika fra 1 juli 2019 til 10. april 2020. Det er nok Dussafu.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.11.2018 kl 10:31 3759

91% fall er ille nok, på den annen side er det fortsatt nesten 90% ned til den har falt 99%.
Prosentregning er kraftige saker :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.11.2018 kl 11:01 3697

Jo, men 10 % fra 0,65 er en bagatell. Vi må ikke bare bruke prosenter. Det er kroner vi lever av.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
polion
23.11.2018 kl 11:17 3738

Minner meg om da jeg kjøpte aksjer i et selskap til kr. 1,00/stk. Det hadde faktisk ikke gått mer enn 3 måneder før jeg kunne selge samme aksjene for kr. 11,00. Det er klart at disse 10 %-ene kom godt med (aldri fattig av å ta en gevinst osv., selv om den da bare var på 10%).
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.11.2018 kl 11:26 3718

Det var poenget mitt. Hadde den steget 10% fra 11 kr har du tjent 1,1 kr pr. aksje.

Hadde den falt 10% fra 1kr hadde du tapt 10 øre pr. aksje. Altså “next to nothing»

Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.11.2018 kl 11:38 3676

Da glemmer du fullstendig å ta i betraktning antall aksjer og hvor stor sum du sitter på.
Sånn går det jo ikke an å regne.
10% er 10% enten aksje prisen er en eller ti kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare