PGS analytiker mener PGS vill sprute cash i fremtiden
Litt komisk å lese hegnar for tiden. Noen mener selskapet skal gå til helvete og noen mener det blir ett av de selskapene som kommer til å tjene mest på OB.
Se de siste trådene på hovedtråd, der står sannheten.
Kjøper mer denne uke
Se de siste trådene på hovedtråd, der står sannheten.
Kjøper mer denne uke
Redigert 16.06.2023 kl 15:48
Du må logge inn for å svare
geo01
18.06.2023 kl 14:42
7709
Som jeg svarte London mannen er ikke Pgs berørt som feks Tgs eller Shearwater da de har fulle kontraktsmåneder,og med en annen foretningsmodell,den er som i q1 feks kontraktsarbeide sterk,og multiklient,tgs har ikke dette.
Og shearwater har ikke multiklientsrbeide( eller var det Late sales).
Pgs er innenfor alle seismikktjenester og det er foretningsmoddellen som er styrken i pgs med og kunne utnytte etterspøselen og også synergien med og ele skip ingen kan matche på mange områder.
Seismikk er ikke bare seismikk,nå har pgs også etablerte innen ccs og havind.
Pgs har alle foretningsmodeller innen seismiske tjenster utnytte dette og være mere stabil fremover og der det er best betalt.
Og shearwater har ikke multiklientsrbeide( eller var det Late sales).
Pgs er innenfor alle seismikktjenester og det er foretningsmoddellen som er styrken i pgs med og kunne utnytte etterspøselen og også synergien med og ele skip ingen kan matche på mange områder.
Seismikk er ikke bare seismikk,nå har pgs også etablerte innen ccs og havind.
Pgs har alle foretningsmodeller innen seismiske tjenster utnytte dette og være mere stabil fremover og der det er best betalt.
Hardly
18.06.2023 kl 15:12
7728
https://e24.no/boers-og-finans/i/O8XpEV/nicolai-tangen-markedet-kan-fort-falle-40-prosent
Dersom markedet faller 40% , hvor mange prosent faller da PGS?
Kanskje er det dette shorterne satser på siden det er gått inflasjon i å shorte PGS.
Dersom markedet faller 40% , hvor mange prosent faller da PGS?
Kanskje er det dette shorterne satser på siden det er gått inflasjon i å shorte PGS.
Redigert 18.06.2023 kl 15:35
danmark1
18.06.2023 kl 15:43
7668
Man kommer med de forudsigelser, der gavner en selv. Måske skulle man holde fokus på de faktiske forhold, nemlig at markedet står på begyndelsen af en optur, og PGS har hele palletten til at male fuld billede.
Stones
18.06.2023 kl 17:04
7395
Det ble twitret denne her om dagen:
PGS Welcomes Øyvind Larsen as Vice President Offshore Wind 🌊
PGS aims to build a strong position in the offshore wind site characterization market.
Tydelig det bygges opp godt rundt dette markedet også. Godt med flere sterke ben å stå på.
PGS Welcomes Øyvind Larsen as Vice President Offshore Wind 🌊
PGS aims to build a strong position in the offshore wind site characterization market.
Tydelig det bygges opp godt rundt dette markedet også. Godt med flere sterke ben å stå på.
rischioso
18.06.2023 kl 19:11
6921
Ja, at det lukter er helt sikkert - både det og ene og det andre og kanskje blod ..
August 2020 - TGS vil kjøpe seismikkdata fra PGS for 5,4 mrd.
https://e24.no/boers-og-finans/i/WbQ4v2/pgs-styret-sier-nei-til-milliardbud-fra-tgs
Juni 2023 PGS MCap - 5milliarder
* Mao, budet fra TGS for KUN biblioteket når markedet lå nede var høyere enn hele selskapets verdi i dag (5,4 milliarder vs 5 milliarder).
Interesse fra TGS og nå interesse fra Shearwater - konsolidering? Oppkjøp?
Markedet sover og våkner nok opp snart....;)
August 2020 - TGS vil kjøpe seismikkdata fra PGS for 5,4 mrd.
https://e24.no/boers-og-finans/i/WbQ4v2/pgs-styret-sier-nei-til-milliardbud-fra-tgs
Juni 2023 PGS MCap - 5milliarder
* Mao, budet fra TGS for KUN biblioteket når markedet lå nede var høyere enn hele selskapets verdi i dag (5,4 milliarder vs 5 milliarder).
Interesse fra TGS og nå interesse fra Shearwater - konsolidering? Oppkjøp?
Markedet sover og våkner nok opp snart....;)
Redigert 18.06.2023 kl 19:12
mingus7777
18.06.2023 kl 19:16
6877
Sier ikke så lite om hvor feilpriset aksjen er nå.
Gode tider rett rundt hjørnet tror nå jeg.
Gode tider rett rundt hjørnet tror nå jeg.
En investering på 12 millioner er et lite lodd for Rasmussen-gruppen. Tipper det er tett på minimum investering de foretar seg. Forhåpentligvis en start på noe.
Squeeze - vi har vel ikke akkurat sett tendenser til nettopp det. Det siger jevnt ned hver dag, etter noen blaff intradag.
Ris - hva mente du med at det bør huskes på de 46m som lagget LS ved q1.
Squeeze - vi har vel ikke akkurat sett tendenser til nettopp det. Det siger jevnt ned hver dag, etter noen blaff intradag.
Ris - hva mente du med at det bør huskes på de 46m som lagget LS ved q1.
Thesistulling
18.06.2023 kl 19:32
6848
Det blir en bråvåkning.
Hvis du vil tulle litt med Grev: jasså, har du tipset Karl Martin om PGS?
Det er sønnen til Morten, en felles venn.
Tipper du får noen vanvittige historier om han.
Hvis du vil tulle litt med Grev: jasså, har du tipset Karl Martin om PGS?
Det er sønnen til Morten, en felles venn.
Tipper du får noen vanvittige historier om han.
Longline
18.06.2023 kl 20:00
6695
InvestorNytt🤑 (+) Ukens aksje uke 25 – i dette selskapet er shortaktører på glattisen!
rischioso
18.06.2023 kl 20:00
6802
Det er et etterslep på faktureringen for LS tilsvarende 46musd fra Q1 som blir inntektsført nå i Q2.
rischioso
18.06.2023 kl 20:04
6804
Hei, ja - vi var samlet i går og jeg nevnte vår samtale. Han lurte veldig på hvem du kunne være. Vokste du og han opp på samme plass og bor du der fremdeles? Har du noen flere hint som peker mer direkte i mot hvem du kan være?
Joda - det vet alle. Fint du bekrefter.
Skal jeg bumpe innlegget ditt? Du påpekte at dette var noe man burde huske på - og initierte kursdrivende mulighet. Dårlig forsøk på baissing - dunno. Fin positivitet da - du har jo heilt klart hatt mest rett her inne.
Skal jeg bumpe innlegget ditt? Du påpekte at dette var noe man burde huske på - og initierte kursdrivende mulighet. Dårlig forsøk på baissing - dunno. Fin positivitet da - du har jo heilt klart hatt mest rett her inne.
Thesistulling
18.06.2023 kl 20:22
6837
Jeg kjenner Johnny, Morten, Aunen, Asle, pluss sikkert flere.
Ringer han en av dem finner han ut hvem jeg er, hvis han husker meg.
var en liten by før.
Vokste opp på Berget.
Han er litt eldre enn meg, ca 10 år.
Har han kjøpt seg mercedes ennå da?
Skulle kjøpe noe rått hørte jeg😁
/Petter
Ringer han en av dem finner han ut hvem jeg er, hvis han husker meg.
var en liten by før.
Vokste opp på Berget.
Han er litt eldre enn meg, ca 10 år.
Har han kjøpt seg mercedes ennå da?
Skulle kjøpe noe rått hørte jeg😁
/Petter
Redigert 18.06.2023 kl 20:33
rischioso
18.06.2023 kl 20:40
6731
Will do - Jeg kjørte han på mandagen så han fikk hentet sin GLE 500 - stolt som en hane ...;)
Sier Dubbe og håndgranat i dass deg noe?
Sier Dubbe og håndgranat i dass deg noe?
Redigert 18.06.2023 kl 20:43
PHOinvestor
18.06.2023 kl 20:43
6963
Det er nå 3 uker til q2. Sitter med filing att noen prøver å kjøpe selskapet før det.
Konkurenter sikler nok på PGS, med den lave prisingen.
Alle vet att ved q2 snur bransjen
Konkurenter sikler nok på PGS, med den lave prisingen.
Alle vet att ved q2 snur bransjen
Redigert 18.06.2023 kl 20:48
Thesistulling
18.06.2023 kl 20:55
6872
Ja.....
Mye som ble sprengt av Dubbe, var nesten naboer.
Kanskje ikke nevne aksjetipset han ga Karl Martin.
Mye som ble sprengt av Dubbe, var nesten naboer.
Kanskje ikke nevne aksjetipset han ga Karl Martin.
geo01
18.06.2023 kl 21:19
6965
Slettet brukerskrev Yup
Ok hva er likningen late sales?
Hvor mye MÅ de selge for,det er viktig og starte diskusjon ikke sant.
Ordet er ditt og alle som har meninger ikke sant.
Og hvor mye betyr salg av late sales egentlig?
Venter på svar før Dere diskuterer dere helt bort.
Periodisk og pr år og hvorfor.
Og ta gjerne med litt historie.
Historie kan gi mange svar.
Hvor mye MÅ de selge for,det er viktig og starte diskusjon ikke sant.
Ordet er ditt og alle som har meninger ikke sant.
Og hvor mye betyr salg av late sales egentlig?
Venter på svar før Dere diskuterer dere helt bort.
Periodisk og pr år og hvorfor.
Og ta gjerne med litt historie.
Historie kan gi mange svar.
Redigert 18.06.2023 kl 21:28
TonyB
18.06.2023 kl 21:35
6830
Interessant fra Teigland og co i Investornytt i dag
https://investornytt.no/ukens-aksje-uke-25-i-dette-selskapet-er-shortaktorer-pa-glattisen/
Hovedpunkt i artikkelen:
Short kan fort få større frykt dersom Rasmussen kjøper mer til uka (om de ikke har fått det allerede). Det gir positive signaler til alle når noen i samme miljø kjøper opp innenfor bransjen de har førstehåndskunnskap om. Fører også til spekulasjoner ift hva intensjonen bak er… Kan føre til at short vil snarest ut. Kan også da selvsagt være bra for Rasmussen (les Shearwater) å få aksje til å gå mtp sin egen IPO. Mindre sannsynlig ift rigging mtp oppkjøp
https://investornytt.no/ukens-aksje-uke-25-i-dette-selskapet-er-shortaktorer-pa-glattisen/
Hovedpunkt i artikkelen:
Short kan fort få større frykt dersom Rasmussen kjøper mer til uka (om de ikke har fått det allerede). Det gir positive signaler til alle når noen i samme miljø kjøper opp innenfor bransjen de har førstehåndskunnskap om. Fører også til spekulasjoner ift hva intensjonen bak er… Kan føre til at short vil snarest ut. Kan også da selvsagt være bra for Rasmussen (les Shearwater) å få aksje til å gå mtp sin egen IPO. Mindre sannsynlig ift rigging mtp oppkjøp
Redigert 18.06.2023 kl 21:38
VantageVolante
18.06.2023 kl 22:00
6728
Måtte det brenne heitere enn i helvete selv, rundt beina deres.
PS!
Det kan se ut til at det kan være mer som skjer til uka. Det ryktes at Atlas (som måtte snu pga den terminerte kontrakten) har noe på gang allerede.
Jeg ser med stor spenning på tiden fremover, nå er det mange baller i lufta her.
PS!
Det kan se ut til at det kan være mer som skjer til uka. Det ryktes at Atlas (som måtte snu pga den terminerte kontrakten) har noe på gang allerede.
Jeg ser med stor spenning på tiden fremover, nå er det mange baller i lufta her.
tja….
Du blir skuffet mtp tallmateriale. Gidd ikke/meningslaust.
LS er ukjent! Akkurat her har du selv poengtert at det blir okish men ikke veldig bra. Grats med magica von trylls kule -
har den ikke selv.
Det skuffes stort sett med ett/to unntak.
Yup var referred to 46m etterfakturert for q1 - vi kan ikke leve på det. Og det bør periodiseres q1 - kunne ikke brydd mindre/meningsløst.
Her er vi på 5,x !..
Du blir skuffet mtp tallmateriale. Gidd ikke/meningslaust.
LS er ukjent! Akkurat her har du selv poengtert at det blir okish men ikke veldig bra. Grats med magica von trylls kule -
har den ikke selv.
Det skuffes stort sett med ett/to unntak.
Yup var referred to 46m etterfakturert for q1 - vi kan ikke leve på det. Og det bør periodiseres q1 - kunne ikke brydd mindre/meningsløst.
Her er vi på 5,x !..
GullHårAllOve
18.06.2023 kl 22:22
6578
Sitter nok ganske mange klar og venter på litt positivt her nå 🤞💰🤞💰🤞
oddone
18.06.2023 kl 22:32
6701
Det kan jo bli litt rokering... ser at Titan går med redusert fart ca 6kn i forhold til ETA Las Palmas, Victory er ved Ørskov Yard. Tenker at PGS har full kontroll på dette, og flytter ressurser for å gi maks utnyttelse av kapasiteten. Med overshoot to the downside styrt av short-gribbene i de siste ukene, PGS som re-allokerer ressurser for å redusere impact, Rasmussen investering i PGS - her blandes det nitroglyserin 🔥
mingus7777
18.06.2023 kl 23:00
6522
Atlas ligger i hverfall ikke stille. Svinser og svanser godt ute i Norskehavet😍
Piloten
18.06.2023 kl 23:18
6366
GullHårAllOve skrev Sitter nok ganske mange klar og venter på litt positivt her nå 🤞💰🤞💰🤞
Totalen....markedet vil være opptatt av totalen. 210 musd i produserte inntekter q2-2022. Over eller under i år? Place your bets...
Shikibetsu
18.06.2023 kl 23:20
6419
Portia AS, nok et heleid datterselskap av Rasmussengruppen AS har nettopp handlet aksjer også. Bransje: geologiske undersøkelser.
PGS ASA +1 000 000 +100% 1 000 000 0,1099% Dato registrert handel: 16/06/2023
Så da er både Cressida og Portia datterselskaper på handletur, totalt 3 millioner aksjer pr siste oppdaterte de 2. Tydelig at Rasmussen synes pgs er attraktivt priset nå, blir spennende å følge oppdaterte aksjonærlister videre utover uken.
PGS ASA +1 000 000 +100% 1 000 000 0,1099% Dato registrert handel: 16/06/2023
Så da er både Cressida og Portia datterselskaper på handletur, totalt 3 millioner aksjer pr siste oppdaterte de 2. Tydelig at Rasmussen synes pgs er attraktivt priset nå, blir spennende å følge oppdaterte aksjonærlister videre utover uken.
Redigert 18.06.2023 kl 23:34
hogan
19.06.2023 kl 00:14
5933
Store havvindprosjekter settes gang fra neste år, Pgs kommer til å vasse i jobber
geo01
19.06.2023 kl 00:24
5939
Geiren skrev $220 mill hvorav $55 mill i LS
Hvor pengene ruller inn fra spiller ingen rolle så lenge de cash genererer mot nto gled.
Noen snakker Late sales hvor det investeres 40 mill pr kv.
55 mill avskrevet er en godt salg eller hva?
Kanskje er bibloteket høyere likevel enn avskrivningen pga høyere inntjening av salg.
Det investeres for 160 mill usd i 2023 hva må de selge for og fortsatt tjene penger cash?
Tgs selger bare late sale og biblotek,Pgs deiver 5 ansdre virksomheter innen seismikk.
Shearwaters kjøp er et hint på at pgs er en god investering for Rasmusen gruppen.
Late salses er bare en pekepinne mot hva og hvor stor investeringene mot salg ønskes.
Penger ut mot penger inn.
Inntoget fra Rasmusen gruppen er et positivt hint,res kommer snart 25 juli.
Noen snakker Late sales hvor det investeres 40 mill pr kv.
55 mill avskrevet er en godt salg eller hva?
Kanskje er bibloteket høyere likevel enn avskrivningen pga høyere inntjening av salg.
Det investeres for 160 mill usd i 2023 hva må de selge for og fortsatt tjene penger cash?
Tgs selger bare late sale og biblotek,Pgs deiver 5 ansdre virksomheter innen seismikk.
Shearwaters kjøp er et hint på at pgs er en god investering for Rasmusen gruppen.
Late salses er bare en pekepinne mot hva og hvor stor investeringene mot salg ønskes.
Penger ut mot penger inn.
Inntoget fra Rasmusen gruppen er et positivt hint,res kommer snart 25 juli.
Piloten
19.06.2023 kl 00:25
5968
Geiren skrev $220 mill hvorav $55 mill i LS
210 mill hvorav 108 i LS. På tide med en tur til Specsavers?
Thesistulling
19.06.2023 kl 00:52
5857
Blir en særdeles spennende uke.
Liker komboen Rasmussen på handletur/short.
Liker komboen Rasmussen på handletur/short.
PHOinvestor
19.06.2023 kl 06:51
5351
Da har vi i alle fall fått bekrefta att de som er eksperter på bransjen opplever aksjen som billig.
Verdien på selskapet har falt fra13 til 5 milliarder, 60 %, 8 milliarder er borte
Verdien på selskapet har falt fra13 til 5 milliarder, 60 %, 8 milliarder er borte
Redigert 19.06.2023 kl 06:58
mingus7777
19.06.2023 kl 08:25
4442
VantageVolante skrev Beklager. mente Titan, ikke Atlas
Ah riktig. Den er utenfor Namibia. Lå til kai sist jeg titta, men det er mandag så må vel jobbe litt:)